eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
297 ویدیو
116 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حسینیه هدایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 اعتماد به پرچمدار حق آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری : ▫️هر پیغمبری، به‌اندازه مأموریتش، پشتِ‌ صحنه مأموریتش را هم می‌بیند، اما امّت‌ها آن پشتِ صحنه را نمی‌بینند. امتحان سخت در این‌جاست. امتحان سخت این است که اُمّت نمی‌داند موسای کلیم چه برنامه‌‌ای دارد؟ ▫️ در امتحاناتِ سخت، غیبِ امتحان در دست ما نیست. نمی‌دانیم چه خواهد شد.‌ ما باید به پرچمدار راه که خدا او را انتخاب کرده و مأموریتی روی دوشش گذاشته است، اعتماد کنیم. «مَا كَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَىٰ مَا أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتَّىٰ يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ ۗ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَجْتَبِي مِنْ رُسُلِهِ مَنْ يَشَاءُ ۖ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ ۚ وَإِنْ تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظِيمٌ» (سورۀ آل‌عمران| آیه ۱۷۹) (خداوند بر آن نيست كه (شما) مؤمنان را بر آن حالى كه اكنون هستيد رها كند، مگر اينكه (با پيش آوردن آزمايش‌هاى پى در پى،) ناپاك را از پاك جدا كند. و خداوند بر آن نيست كه شما را بر غيب آگاه سازد، ولى از پيامبرانش، هر كه را بخواهد (براى آگاهى از غيب) بر مى‌گزيند، پس به خدا و پيامبرانش ايمان آوريد و (بدانيد) اگر ايمان آورده و تقوا پيشه كنيد، پس براى شما پاداش بزرگى خواهد بود.) با حسینیه هدایت همراه باشید... | | 🔻 | اینجا انقلاب جریان دارد... @hoseinie_hedayat
سوریه بیش از حد توقع در فرو رفت و سوال اصلی این است که کیست؟! ولی از اخبار امروز صبح تا به حال اینگونه فهمیده می‌شود که دست و پایش را گم نکرده و اسرائیل و ترکیه هم زیاد نباید خوشبین باشند. پ. ن: باید خوب نگاه کرد و درس گرفت و برای بازی شورانگیزِ بزرگتر آماده شد. @social_theory
همه میدانیم که رها کردن سوریه، قطعا سخت ترین گزینه را روی میز ایران گذاشته. اما یاد بگیریم که پس از تصمیمات میدان نظامی، راه بازگشت بسته است، پس نباید خواند، بلکه باید سریع میدان جدید را صورت بندی کرد و به آن بازگشت. این از خصوصیات مردان میدان است. فراموش نکنیم، و ، هر دو واقعیت میدانی داخل ایران هستند و رهبری باید همه این ملت را به نقطه پیروزی برسانند و گزینشی نمیشود به پیروزی رسید. 🆔 @social_theory
نگرانی اصلی برای ماه های آینده، نه موفقیت ترکیه و نه شکست حزب الله است، بلکه است و آنچه این هرج و مرج را ممکن می‌کند، بحران شناختی است که فضای مجازی ایجاد کرده! آموزش سیاست در فکر عمومی ایران چنان فانتزی است که مردم ایران همسایه خود را سوییس و آلمان و دانمارک می پندارند! یک قرن است که کسی واقعی را اصلا نشنیده. ما در این چند ماه باید برای روایت ایران کنیم. مخصوصا در سرزمینهای مرزی که برخی از آنها خیال میکنند گزینه تجزیه شدن از ایران راه حل دم دستی برای مشکلات معیشتی و اجتماعی است! 🆔 @social_theory
---------------- یک سوالی که باید اهل جواب آن را خیلی زود برای جامعه تولید کنند این است که مسلحین، از ترکیه تا تکفیری ها، دقیقا چه گزاره هایی از از دمشق تا آندلس را برای امروز مفید میدانند که چنین به بازگشت حکومت آنها دلبسته شده اند؟ اگر دستاوردی داشتيد برای من بفرستید. @ho_MAH 🆔 @social_theory
________________ یک توصیه به دوستانی که دنبال این هستند که بدانند آیا این گروه که سوریه را فتح کردند آیا است یا نه. توجه داشته باشید که روایات ما میگوید که سفیانی را امام زمان(عج) کمتر از یک سال تحمل میکند و ظهور میشود، پس ابلیس مغز خر نخورده اند که بازیگران را جوری تحریک کند که کسی با کارکرد سفیانی قیام کند! اگر میخواهید ماهی به دم اش برسد، باید بکنیم، والا شیطان تلاش میکند که تا یک میلیمتری سفیانی هم اگر شد متوقف شود و کار به سفیانی نرسد! پس: فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ 🆔 @social_theory
گاهی اوقات تاکید زیادی بر ، اسم رمز هاست، برای اینکه اجازه ندهند جامعه به و تصمیم بر تغییر برسد. 🆔 @social_theory
من یک فرهنگستانی هستم. از سال 89 تا 93 مسئول ارتباطات طلاب و دانشجویان فرهنگستان بودم واز سال 98 با عنوان مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان شناخته میشوم. ظاهرا خیلی هم سیاسی هستم! بیشتر این کتاب درباره من و مسئولیتم در فرهنگستان علوم اسلامی قم است و در منابع این کتاب، ارجاع به برخی نوشته هایی که من جمع اوری یا تالیف کردم هم هست. اما حتی یکبار هم این آقا را ندیدم! نه قبل تالیف کتاب و نه بعد آن! ایشون اخیرا مقاله ای نوشته اند با عنوان گری و در سایت تارعنکبوت بسته ی مجمع محقین و مدرسین منتشر شده. یک سوالی که هیچ وقت از ذهنم خارج نمیشود این است که مگر ادعای اهمیت پژوهش تجربی و میدانی توسط همین جریان تجددخواه علمی فریاد زده نمیشود؟ پس کو؟ ما فرهنگستانی ها یک قصه هستیم و با تخیل باید مطالعه شویم یا یک واقعیت خارجی هم داریم؟!!!! لطفا قبل از اینکه ما را پژوهش کنید، یک گپی هم با خودمان بزنید! برای پز روش تحقیقتان بد نیست🤓 🆔 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ آن روزی که داشتم از و مردم می‌نوشتم اینقدر تحت تاثیر وحدتی بودم که طوفان الاقصی و حمایت همه جانبه انقلاب از آن ایجاد کرده بود که آگاهانه نزاع بزرگِ تاریخی این سرزمین را سانسور می‌کردم و از آن حرف نمیزدم! نزاع تاریخی که از آغاز تاریخ تمدنی بشر در این منطقه شکل گرفت؛ از نزاع بابل با مصر، تا نزاع ایران با روم، تا نزاع شرق عباسی با آندلس اموی، تا نزاع صفویه با عثمانی تا به امروز ادامه داشته... و البته ۱۴۰۰ سال است که این نزاع یک نزاع درون اسلام تلقی می‌شود: «نزاع بین نظریه اجتماعی ولایت و نظریه اجتماعی خلافت»! طوفان الاقصی که شروع شد حضور جبهه مقاومت، بخصوص حضور سریع و همه جانبه سید حسن نصرالله عزیز در میدان، چنان مسئله فلسطین را به خوانش انقلاب اسلامی و نظریه ولایت متصل کرد که جایی برای طرفداران نظریه خلافت باقی نگذاشت، اما قطعا مترصد این بودند که به میدان برگردند. با پایان صدای نصرالله در میدان جنگ وآتش بس، سوریه را از آن خود کرد. پس این همان نیروی قدیمی است که از مصر تا روم تا آندلس و عثمانی، تا داعش و ترکیه و عربستان و... تا به امروز رقیب ما بوده و غرب اسلامی را سرزمین طبیعی خود میداند و از نظر او معنای محور مقاومت و نصرالله در لبنان و سوریه یک رویه غیر طبیعی است و قطعا کوتاه هم نخواهد آمد. بسیار مانده تا بفهمیم خلاء سید حسن نصرالله در میدان سیادت عربی و گفتمان سازی در غرب اسلامی تا کجا خسارت به ما زده است اما تا هر کجای آن را که فهمیدیم، زودتر آن را صورت بندی کنیم و روایت تخصصی کنیم تا ایده های جبران برایش پیدا شود. 🆔 @social_theory
در همه مساله ها و بحرانها، فرهنگی و سیاسی به جمهوری اسلامی و و معاندین آن تقسیم میشوند. اما زنگ خطر بزرگ این است که از پایان جنگ تا به امروز، طرفداران انقلاب اسلامیهم یک طیف از منتقدین سیاست خارجی جمهوری اسلامی هستند! جمهوری اسلامی، درستی از حضور بین المللی خود برای طرفداران انقلاب اسلامی ندارد و لذا شما تولید کننده محتوای بین الملل انقلابی که همه جوره به انقلاب متعهد باشد و قصه و روایت جهانی از جمهوری اسلامی بدهد و با نگاه اثباتی به سوی اصلاح کسری ها در آینده برود، ندارید. 🆔 @social_theory
🔴 قصه ای برای بی برقی و تعطیلی و گرانی های این روزها 1️⃣ از 2️⃣ 📝حسین مهدیزاده در گرانی امروز ایران و قطعی مدام برق در دوره زندگی آپارتمانی در 10 طبقه ها، مقصر بزرگ هنوز همان جلال آل احمد است! غرب زدگی غیر از غرب است و راه حل نجات از آن هم شرق گرایی یا اسلام گرایی شعاری نیست. غرب زده هم، هم در جناح های مرسوم حضور دارد و هم در جناح ! پس راه نجات از آن هم انتخاب بین اصلاح طلبی و یا اصول گرایی نیست. غرب زده های اصلاح طلب و اصول گرا با هم یک تقسیم کار دارند! غرب زده های اصلاح طلب به نفع غرب کار رسانه ای و ژورنالیستی می کنند تا نیاز به یک نسخه غربی را به یک نیاز و حتی رویای اجتماعی برای مردم از همه جا بی خبر بکنند، بعد از آنجایی که اصلا دست به آچار و بیل به دست نیستند، به کنار میروند و غرب زده های اصول گرا آن را با شعار کار جهادی، روی زمین پیاده می کنند تا اثبات کنند که اسلام می تواند و انقلاب اسلامی هم می تواند توسعه پیدا کند و اسلام چیزی کم از آمریکا و ژاپن و فرانسه و بریتانیا ندارد! غالب کسانی که سدسازی، نیروگاه سازی در این مقیاس های عظیم، مهار آبها و کانال های آبی و خشک کردن زمین های فلات ایران را در این چند دهه فرهنگ سازی کردند و در دانشگاه ها آن را تدریس کردند و پُز آن را دادند، همین غربگراهایی هستند که امروز اصلاح طلب شناخته می شوند، اما چون آدمهای فوکولی و قرتی هستند موقع ساختن از قدرت کنار میرفتند تا غرب گراهای اصول گرا، که آدم های عملیاتی و میدانی هستند سر کار بیایند و همان ها را اجرا کنند و وقتی به مشکل می خورد، دوباره اینها کنار می رفتند تا گروه اول به قدرت برگردند و برای ماست مالی خطاهای گذشته، وعده های مجددی بدهند و رویاهای جدیدی بسازند و بعد کنار بروند تا گروه دوم بیاید و قبلی ها را که گندش در آمده بود را خراب کنند و این نسخه جدید را بسازند! این ماجرای است! اتفاق جدیدی که افتاده است این است که غرب الان در موج نقد گذشته خود توسط نگاه های پست مدرن است و لذا بیان نقص توسعه به سبک قرن بیستم خیلی پُز دارد! غرب گراهای اصلاح طلب، از زمان دولت آقای روحانی در حال شعار دادن بر علیه نظریه های توسعه ای هستند که دهه های قبل خودشان آنها را با خشونت و اغوا به حلق این ملت بینوا کردند و اصولگراهای ساده دل هم باور کردند و آستین بالا زدند که برویم این همه خوبی را محقق کنیم. اما غرب زده اصلاح طلب کمی بی چشم و رو تشریف دارد و برای اینکه بی حیایی خودشان را بیش از پیش هم نشان دهند، خطاها و زشتی ها را برای در احمدی نژادها و رئیسی ها و بسیجی ها و بیت رهبری و... فاکتور می کنند تا بشود خطای نظام حاکمه! مثلا صاف صاف توی صورت شما نگاه می کنند و می گویند از آنجایی که قبل از این دولت «سه سال» تورم بالای 40 درصد بوده است، پس باید چنین و چنان کرد! انگار که تورم برای این سه سال است و اصلا هم 96 و 98 مردم برای تورم به خیابانها نیامدند! البته غربگراهای اصول گرا هم بی نواهایی هستند که بلاهت دارند و لذا از این نامردی ناراحت می شوند اما باز صبر می کنند ببینند که اینها چه چیزی را درست و علمی می دانند، و بعد با هزار بدبختی خودشان را به قدرت می رسانند تا آن وعده هایی که غرب گراهای اصلاح طلب داده اند را اجرا کنند! به نظر شما در این وضعیت خیلی عجیب است که از نظر مردم، همه خطاها و بدبختی های توسعه ناموزون ایران، گردن اصول گراها باشد و به تبع به گردن نظام؟ خب اصلاح طلب ها که کلا کاری نمی کنند چون مدیریت آنها اینجوری است که لباسشان نباید خاکی شود! پس وقتی سدسازی باعث خشکسالی می شود، متهم چه کسی است؟ غیر از این است که انگشت اتهام می رود به سمت آن کسی که در رزومه اش ساختن این سد و آن آب بند و ان تونل و آن کشت و صنعت نوشته شده و لباس کار هم تنش است؟!!! در این فقره برق رفتن ها و تعطیلی شهرها از آلودگی هوا نیز دقیقا همین است! غرب زده های اصلاح طلب سالها در دانشگاه ها ساختن خانه هایی با مصرف انرژی بالا را تبلیغ کردند و کشوری که 70 درصد آن روستایی و مولد بود را به جایی رسانند که 70 درصد شهر نشین مصرف گرا و معتاد به رفاه شده، حالا که برق نیست تا این شدت مصرف را پاسخ بدهد، رسما خانه های مردم را خاموش می کنند و انگشت اتهام را می گیرند به سوی آن کسی که لباس کار تنش است! می گویند اینها بودند که الگوی سکونت و شهر ایران را این چنین کردند! 📍لینک قسمت دوم https://eitaa.com/social_theory/3124 🆔@Social_theory
🔴 قصه ای برای بی برقی و تعطیلی و گرانی های این روزها 2️⃣ از 2️⃣ 📝حسین مهدیزاده جی دی پی که با دوغ آبعلی و عالیس بالا می رود نظام سیاسی حق دارد که برق صنعتی اش را قطع کند و بگوید بزارید خانه ها برق داشته باشد! و خانه های که بی دلیل وسط بیابان های فلات ایران روی سر هم ساخته شده اند و باغچه هایش، روف گاردن شده است، نظام سیاسی حق دارد برق خانه هایش را قطع کند و برقش را به تولید بدهد! و این بازی مرغ و تخم مرغ تا بی نهایت می تواند ادامه داشته باشد مگر اینکه غرب زده های اصلاح طلب یک بازی جدید به سرشان بزند! مثلا حواس همه را پرت کنند به آزادی مردم سوریه از دیکتاتوری اسد! آدم می ماند که مگر همین مسلحین بنیادگرا سه سال قبل در کابل به قدرت نرسیدند و شما بر علیه طالبان با افغانی های غرب زده خوانید که «از عشق، از امید، از فردا نمی ترسی؛ می بوسمت در بند طالب ها نمی ترسی...» اما امروز تیتر می زنی که داعش خطرناک است، اما آزادی محترم است و ما با مردم سوریه احساس مشترک آزادی داریم! اینجاست که معلوم می شود فرق غرب زده های اصلاح طلب با غربزده های اصول گرا فقط در میزان پز دانشگاهی شان فقط نیست، بلکه در بی چشم و رویی هم هست! و تا سر شما دارد سوت می کشد و سرگیجه تان از این همه حماقت را درمان می کنید، غربزده های اصلاح طلب دلار را گران می کنند و از 38 تومان می کنند 64 تومان و کسی هم نمی فهمد که ماجرا چیست! چون همه دارند راجع به زندان علمی تخیلی صیدنایای سوریه می خوانند و نقاشی های هوش مصنوعی برای آن را تماشا می کنند و اصلا نمی فهمید که این خبر یک جرزنی بوده و دولت به نفع طبقه دلارخوار، یک نسخه داده که شب عید قرار است صدای تار و تنبورش بلند شود!!! ماجرای آلودگی هوا هم که دیگر یک حماقت عظیم است! آقا جان! همه دیگر می دانند که هوا توان جابجایی این همه آلودگی برآمده از سوزاندن سوخت های فسیلی را ندارد! چه برسد به اینکه شهر را چسبانده باشیم به یک رشته کوه بلند که یک فقره از قله هایش دماوند است! یا در یک دره تنگ جایش داده باشیم مثل خرم آباد و... این کار نیست که این آلاینده های سنگین را از روی ر شهر ما رد کند. این ریزگردهای پرنده هم وقتی نروند، زمستان که می شود هوا وارونه می شود و هوای شهر گرم می شود و ابرها که می آیند، روی سر شهر متلاشی می شوند، به جای اینکه ببارند و... هزار درد و مرض دیگر! حالا این شهر عمودیِ متراکمِ پرمصرف، در کنار کارخانه ها و نیروگاه های سیکل ترکیبی و پر از خودرو را چه کسی طراحی کرده؟ به اصلاح جناح بندی سیاسی امروز، غرب گرای اصلاح طلب! چه کسی آن را با شدت و افتخار ساخته؟ غرب گرای اصول گرا! بازنده این وضعیت کیست؟ مردمی که حماقت این طرح را ندیدند و به اولی باسواد گفتند و به دومی سردار سازندگی! البته در میان مدت اگر مردم نفهمند که ماجرا چیست، غرب گرای اصلاح طلب برنده است چرا که بخشی از پز روشنفکری اش در فحش دادن به جمهوری اسلامی است چرا که ج.ا یک نسخه بومی تولیدی توسط خود ملت ایران است و یک کپی غربی با چشمان سبز و پوست سفید اروپایی نیست! غرب زده اصول گرا اما در همین میان مدت بازنده از پیش معلوم است، چرا که لباس کار همیشه تن اوست و متهم است که گند روی زمین، دست پخت اوست! پس خوش بحال غربزده اصلاح طلب که می تواند بزند زیر میز و بگوید همش تقصیر نظام است و بدا بحال غربزده اصول گرا که باید پای لرز خربزه ای که خورده است بنشیند! می دانم که بی نوا اصلا سوادش در این حد و حدود نیست که بداند اصلا چه بلایی سر خودش آورده، اما به هر حال عامل مباشر این توسعه چهل سال است که اوست و در نظام حقوقی هم عامل مباشر مجرم اول است! اما فراموش نکنیم که اگر جمهوری اسلامی فرو بریزد، غربی ها نه اینها را تحویل خواهند گرفت و نه آنها را! و نه اینکه یک تف کف دست ما مردم این سرزمین می اندازند! چون اینجا ایران است و ایران کلا جغرافیای خطر برای تمدن غرب است(که بحثش بماند سر جای خودش در ژئوپولتیک)! پس به فکر نجات از غربگرایی باشیم و سیاسی بازی امروز را پشت سر بگذاریم و بدون امید به غرب، دنبال پیدا کردن راه حل های بومی و درست باشیم. از این راه حلها جز نگون بختی پی در پی و ناامیدی از آینده چیزی در نمی آید. 🆔@social_theory
، خسته و کم رمق، با آسمانی آلوده و کارخانه هایی تعطیل از قطعی برق و کارهای اداری نیمه تعطیل، این روزها در جلوی چشم ماست. خطر حمله اسقاطیل به همین نیمه جان هم قطعی است! و این پازل درهم و برهم که نقشه اش در زمان مستشارهای آمریکایی و فرنگی کشیده شده و آن را ادامه داده اند هم بیش از حد در مقابل این حمله بی پناه است و اگر نبود فناوری های نظامی که و متهم به بی سوادی و ناآگاه به مسائل جهانی، زیر فشار تحقیر و تحریم غرب و غربزده های وطنی تولید کردند، الان هیچ امیدی به مقاومت مدرنیزاسیون ایرانی نبود! امروز بر هر انسان انقلابیِ توسعه دانی واجب است که قلم و میکروفن به دست بگیرد و توسعه ناموزون ایرانی و را برای مردم کند. مطمئن باشید شرکت در جبهه مقاومت در پرونده اعمالتان نوشته میشود. 🆔 @social_theory