هدایت شده از سطلیات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماهیت معامله قرن، وعده رفاه اقتصادی برای گذشتن مردم از آرمان سیاسی است.
همان وعده ای که در برجام هم بود و ملت مقاومی همچون ایران را نیز سر دوراهی قرار داده است.
این کلیب و امثال آن این روزها در میان فلسطینیان و علاقه مندان آرمان فلسطین مدام دست بدست میشود و میگوید که اگه معاملهی قرن رو بپذیرید تا ۱۰ سال آینده فلسطین گلستان خواهد شد.
دنیای آینده از نظر صاحبان نظمی که ترامپ پیش قراول آن است، دنیایی است که مردم آن آماده هستند هر آرمانی جز رفاه اقتصادی و خوشگذرانی را زیر پا بگذارند!!!
باید تماشا کنیم و ببینیم واقها چنین میشود؟!!
@satliyat
هدایت شده از تقریرات درسی حسین مهدیزاده
شهادت امام صادق 8-4-98.MP3
11.35M
سخنرانی شهادت امام صادق(ع)
8-4-98
موضوع سخنرانی مقدمه ای تاریخی برای فهم رساله امام صادق به شیعیان است
سخن از شرایط شیعیان در زمانه امام صادق ع است که:
1- این دوره از پایگاه امامت، ادامه جامعه سازی بعد عاشوراست. در این دوره با ناامیدی اهلبیت از اصلاح جامعه شکل گرفته حول خلافت، تلاش متمرکزی برای تاسیس جامعه ای مستقل از عامه پی جویی می شود.
2- مشکل عمده امامان بعد از عاشورا از یک سو بنی امیه ای است که با عبدالملک مروان باز سازی شده است و از سوی دیگر جریان شیعیانی سیاسی است که ذیل محمد حنفیه به دنبال ظهور زودهنگام «مهدی آل محمد» هستند.
3- سازمان محمد حنفیه توسط خاندان بنی العباس (که در آن اشقیاء بنی هاشم نفوذ دارند) مصادره می شود: کلام معتزلی از واصل ابن عطا سرچشمه می گیرد، امامت ابوهاشم به محمد بن علی بن عبدالله بن عباس می رسد و سازمان دعوتی سری حول امام مهدی غایب (که طرح طرفداران محمد حنفیه بود) شکل می دهند
4- مخفی بودن نام مهدی که داعیان به او دعوت می کنند، باعث شده بود که همه بزرگان آل رسول، به نحوی برای مردم کاندیدای این منصب باشند. این واقعیت وسوسه کننده باعث ورود سادات حسنی و برخی از فرزندان امام سجاد به قیام شد.
5- در طول تمام این بازه زمانی امامان شیعه از مناسب نبودن زمانه سخن می گویند و تلاش خود را به تاسیس عقلانیت مجزای شیعه در قالب مدرسه کلام و فقه و خلاصه علم شیعی معطوف می کنند.
6- با روی کار آمدن عباسیون و رسیدن خلافت به اشقیاء درون بنی هاشم، به مرور امامان شیعه باز هم به محجوریت دچار می شوند و در نهایت نیز سازمان شکل گرفته بعد از عاشورا در زمان امام کاظم لو می رود.
✅گزارشی از وضعیت اندیشه میرحسین تا تیر ۷۸
‼️پس میرحسین موسوی کی تغییر کرد؟
به گزارش مشرق، تیر ماه 1378 فتنهای از کوی دانشگاه تهران آغاز شد که فضای سیاسی جامعه را دچار التهاب کرد. اما این فتنه در 23 تیر ماه با حضور گسترده مردم و دفاع همهجانبه آنها از نظام اسلامی و ولایت فقیه خنثی شد.
بازخوانی مواضع سیاسیون در آن سالها پرده از واقعیتهای دیگری برمیدارد که در تحلیل جریانهای گذشته، حال و آینده بسیار حائز اهمیت است. در کتاب «تاریخ شفاهی جنبش دانشجویی مسلمان» که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است درباره مواضع میرحسین موسوی پس از فتنه 18 تیر 1378 به نقل از سید نظامالدین موسوی (فعال دانشجویی در آن دوره) میخوانیم: «18 تیر حرکتی علیه نظام بود که تا آن زمان سابقه نداشت. آقا در دیدار با برخی تشکلها فرموده بودند که نیروهای انقلاب باید زیر یک پرچم جمع شوند و همه کسانی که روی 4 محور انقلاب، امام(ره)، نظام و ولایتفقیه اتفاق نظر دارند باید بینشان اتحاد ایجاد شود. در سطح سیاسی جریانات و گروههای 27 گانهای شکل گرفت که همان بعدها پایه شورای هماهنگی نیروهای انقلاب شد. در سطح دانشجویی هم ما تصمیم گرفتیم که برویم با افرادی که در این 4 محور میگنجند صحبت کنیم و از آنها دعوت کنیم که بیایند پای دفاع از انقلاب. چهرههای مختلفی مد نظر بودند مثل میرحسین موسوی، مجید انصاری، عسگر اولادی، هاشمیرفسنجانی و ...»
بیشتر بخوانید:
یک آخوند بر سر دوراهی؛ شهید بهشتی یا میرحسین موسوی؟
فتنهگر فراری: تناقضات سران جنبش سبز موجب ریزش و نابودی آن شد
نظامالدین موسوی در ادامه درباره دیدار تشکلهای دانشجویی با میرحسین موسوی پس از ماجرای کوی دانشگاه میگوید: «دقیق یادم هست که رفتیم دیدار آقای [میرحسین] موسوی در دفترشان در خیابان پاستور (آن زمان مشاور رئیسجمهور بودند) و با ایشان صحبت کردیم. در این دیدار تحلیلمان را ارائه دادیم و مبنایش هم این بود که آنچه در فضای سیاسی کشور در 18 تیر مشاهده شد با آنچه در کشور به عنوان [جریان] چپ میشناختیم مغایرت دارد و چیز دیگری است. از طرفی هم سال 76 موسوی به دعوت انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران به دانشگاه آمده بود و آنجا صریحاً بحث جامعه مدنی را مطرح کرده بود که جامعه مدنی همین انجمنها و مساجد و هیئتها هستند و علیه بحث توهم توطئه موضع گرفته بود که توهم توطئه، توهم نیست بلکه توطئه وجود دارد که بعد از آن امثال زیباکلام و عدهای در روزنامهها علیه او موضع گرفتند که او هنوز در توهمات دوران نخستوزیریاش به سر میبرد.
ما این مسائل را به او یادآوری کردیم که ایشان هم گفت بخشی از حرفهایتان را قبول دارم ولی آن زمان یک حرفی زد و گفت شما در تحلیلها باید از هاشمی شروع کنید و شروع کرد بحث مفصلی را علیه آقای هاشمی مطرح کردن و اصل بحثش هم این بود که آقای هاشمی به انقلاب خیانت کرده و اگر ما بخواهیم یک نقطه انحراف در انقلاب پیدا کنیم، آن آقای هاشمی است. حتی آن زمان کُدی داد که شما بروید کتاب «توسعه و تضاد» فرامرز رفیعپور را بخوانید تا بفهمید ایشان [هاشمی] چه خیانتی کرده است. ما گفتیم این خط انحراف از دوم خرداد به وجود آمده ولی موسوی میگفت نه، این خط از آقای هاشمی شروع شده است.
نکته بعدی هم موضوع نهضت آزادی بود که آقای موسوی میگفت شاخص حضور امریکا در ایران نهضت آزادی است. هر جا و در هر حوزهای که شما دیدید نهضت آزادی فعال است و رشد کرد، بدانید حضور امریکا در آنجا پررنگتر شده است که ما گفتیم شما بیایید همین حرفها را از تریبون ما در دانشگاه بگو اما ایشان جوابی که داد و من هیچ وقت یادم نمیرود این بود که: نه، من نمیآیم، چون الان حرف زدن من فریاد در بازار مسگرهاست.»
منبع: پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی
@teghtesadi
002 Dr ghaemi nic_ Society ontology[1].mp3
21.39M
دوره علمی #هستیشناسیاجتماع
#هفتهاول: بررسی نظریات اندیشمندان غربی
دکترمحمدرضاقائمینیک
🔰 #جلسهدوم
#مدرسهآزادفرهنگستانعلوماسلامی
@farhangestan_edu
001 Dr ghaemi nic_ Society ontology[1].mp3
18.87M
دوره علمی #هستیشناسیاجتماع
#هفتهاول: بررسی نظریات اندیشمندان غربی
دکترمحمدرضاقائمینیک
🔰 #جلسهاول
#مدرسهآزادفرهنگستانعلوماسلامی
@farhangestan_edu
هدایت شده از امتداد حکمت و فلسفه
جلسه دوم از دوره علمی
#هستیشناسیاجتماع
با ارائه #حجةالاسلاممحمدی
در حال برگزاری است.
@monir_ol_din
001 mohamadi_ Society ontology[1].mp3
23.07M
دوره علمی #هستیشناسیاجتماع
#هفتهدوم: طرح نظریات فیلسوفان مسلمان
حجت الاسلام علی محمدی
🔰 #جلسهاول
#مدرسهآزادفرهنگستانعلوماسلامی
@farhangestan_edu
002 mohamadi_ Society ontology[1].mp3
27.34M
دوره علمی #هستیشناسیاجتماع
#هفتهدوم: طرح نظریات فیلسوفان مسلمان
حجت الاسلام علی محمدی
🔰 #جلسهدوم
#مدرسهآزادفرهنگستانعلوماسلامی
@farhangestan_edu
مقصودی بخش دوم.mp3
5.84M
💥👈 اختصاصی کانال مدرسه اقتصاد
🎧 تحریم راهی برای کنترل کشورها (بخش دوم: بهانههایی برای تحریم مالی ایران)
🎼 دکترحمیدرضا مقصودی؛ محقق جنگ اقتصادی
🔴♦️صوت درسگفتار درباره تبیین روشهای #جنگ_اقتصادی: #تحریم و #نفوذ_اقتصادی؛ متن خلاصه درسگفتار را در پستبعد ببینید: 👇👇
🎯 @schoolofEconomics
مقصودی بخش اول.mp3
3.16M
💥👈 اختصاصی کانال مدرسه اقتصاد
🎧 تحریم راهی برای کنترل کشورها (بخش اول)
🎼 دکترحمیدرضا مقصودی؛ محقق جنگ اقتصادی
🔴♦️صوت درسگفتار درباره #تقلیل معنای #اقتصاد_مقاومتی؛ تبیین روشهای #جنگ_اقتصادی: #شاخصسازی، #نظام_آموزشی_اقتصاد، #تحریم و #نفوذ_اقتصادی؛ متن خلاصه درسگفتار را در پست بعدی پیگیر باشید: 👇👇
🎯 @schoolofEconomics
👆👆👆 خلاصه درسگفتار دکتر حمیدرضا مقصودی درباره:
تحریم راهی برای کنترل کشورها (بخش اول:شیوههای جنگ اقتصادی: تحریم)
🔵♦️ اقتصاد مقاومتی در نگاه غربیها و غربزدهها یعنی تابآوری بالا؛ یعنی هر چقدر که هل بدهند شما طاقت بیاورید. یعنی فنریت بالای اقتصاد،شما توان انعطاف عمل تان در برابرتکانههای بینالمللی خیلی زیاد باشد که این جور معناکردن، غلط رایج است و کل اقتصاد مقاومتی را به موضوع عدم انفعال تنزل میدهد.
🔵♦️ برخی روشهای #جنگ_اقتصادی عبارتند از : #شاخصسازی، #نظام_آموزشی_اقتصاد، #تحریم و #نفوذ_اقتصادی؛
🔵♦️ کنترل کشور از طریق متغیرها و شاخصها یکی از شیوههای جنگ اقتصادی است. متغیری را مطرح میکنند به عنوان شاخصه متغیر دولت برتر، متغیر حکومت برتر و انسان برتر و همه دولتها و ملتها تلاش میکردند به این سمت بروند و به یک فرد، دولت و نظامی تبدیل شوند با رنکینگ و رتبه بالا با معیارهای مستکبران سرمایهدار.
🔵♦️مثلا متغیر مرسوم شاخص HDI است شاخصه توسعه انسانی که ما رتبه 70 هستیم و همه تلاشهای سازمان برنامه و بودجه این است که کشور ما هم در این معیار غربی به رتبه اول تبدیل شوند.
🔵♦️تحریم و نفوذ اقتصاد و یکی از راهکار های دشمن برای کنترل کشورها است. نفوذ میکنند و دستگاه محاسباتی ملت را تغییر میدهد و عبارتی چون «چرخ بچرخد و آن چرخ هم بچرخد» میشود عامل تعیینکننده رئیس جمهور.
🔵♦️این #تغییر_اولویت و #اشتباه_دستگاه_محاسباتی مردم و مسئولین و نخبگان و برنامهریزان اقتصادی و سیاسی و فکری، تاثیر بالایی برای پیشبرد اهداف دشمن در جنگ اقتصادی است که از طریق رسانهها و فضای مجازی و برنامهنویسی لیبرال و عوامل امنیتی و جاسوسی و نفوذی ها و مرعوبین انجام میشود.
🔵♦️تحریم ابزاری برای کنترل رفتار، تادیب و تغییر سیاستهای حاکمیتها و دولتها است، فشار به حاکمیت ابزاری برای کنترل رفتار، تادیب و تعغییر رفتار مردم است. هر دو تحریم انواع تحریم نفی استقلال کشور ها را هدف قرار می دهند. #اقتصاد_تحریم مسئله مهمی است که باید مورد مطالعه قرار گیرد ولی نه با معیارهای سرمایهدارانه بلکه با معیارهای خودمان.
🎯 اگر از تحلیلهای ضعیف خسته شدهاید، به مدرسه اقتصاد بپیوندید؛ در این کانال، صوت و درسگفتار و تحلیلهای اساتید اقتصاد ارائه میشود:
http://eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
👆👆👆 خلاصه درسگفتار دکتر حمیدرضا مقصودی درباره:
تحریم راهی برای کنترل کشورها (بخش دوم: بهانههای تحریم مالی ایران)
🔵♦️ بهانههای تحریم علیه ایران چه بود؟ یکی حمایت از تروریسم بینالملل است که منظور همان حماس و حزب الله و حشدالشعبی عراق است و تا کنون هم در کشورهای دیگر کنشهایی داریم و مشخص است که غرب مستکبر و صهیونیستها، تروریست را چه کسی تعریف کردهاند! آمریکا میگوید هرکسی که من بگویم او تروریست و به آن کشور کمک کند، من تحریمش میکنم!
🔵♦️اقتصاد تحریم میگوید که تحریم هزینهای دارد و فایدهای! تحریم کننده هزینههایی را متحمل میشود و از قِبَل هزینههایی که متحمل میشود، فایدههایی هم کسب میکند و از آن طرف، اگر یکی از کشورها را تحریم کنیم، هزینههایی را برایشان دوباره بار میکنیم و اگر نظام تحمیلی را کشور تحریم شده بپذیرد، به فایدههایی میرسد. به همین خاطر، اقتصاد تحریم با معنای لیبرال یعنی اقتصاد هزینه و فایده دوطرفه!
🔵♦️ تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه ایران چند دسته است. یکی از اینها تحریمهایی هستند که شخص رئیس جمهور آمریکا علیه ایران وضع میکند، تاکنون 23 فرمان اجرایی از جانب رئیس جمهور آمریکا علیه ایران صادر شده است.
🔵♦️ تنها نظام اطلاعرسانی که میتوانیم به آن اعتماد کنیم، نظام تبلیغ صحیح است کهمردم را نسبت به این مسائل آگاه کنیم، نه صداوسیما و نه رسانههای بینالمللی نمیتوانند این کار را انجام بدهند و وظیفه شما طلاب و مبلغین اقتصاد مقاومتی سنگین تر است. تبلیغ به دلیل چهره به چهره بودنش،بسیار موثر است.
🔵♦️به دلیل ناکارایی تبلیغ فعلی درباره مبارزه جدی با فساد که اکنون در کشور انجام میشود و پولهایی که از رانتخواران دولتی و غیردولتی به بیتالمال برمیگردد، به مردم اطلاعرسانی جدی نمیشود و لذا بیاعتمادی مردم ممکن است افزایش یابد. پس وظیف ه مردمی و الهی خود را صحیح به سرانجام برسانید.
🎯 اگر از تحلیلهای ضعیف خسته شدهاید، به مدرسه اقتصاد بپیوندید؛ در این کانال، صوت و درسگفتار و تحلیلهای اساتید اقتصاد ارائه میشود:
http://eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروزفوت آداماسمیت
🏴پدر علم اقتصادغربی و
🏴بنیانگذار اقتصادلیبرالی
💠رهبرانقلاب:
‼️یکی از مشکلات ما در طول این سالها این بوده که افرادی آمدهاند مفاهیم اسلامی را با مفاهیم غربی ترجمه کردهاند، حرفهای غربیها را تکرار کردهاند، دنبال تحقق آنها بودند؛ در حالی که انقلاب اسلامی برای این نیست. آزادی غربی در زمینهی اقتصاد، همین مطالبی است که میبینید؛ همین «اقتصاد آدام اسمیتی» و رسیدن به این وضع دیکتاتوری اقتصادی موجود دنیا، که الان دارد انحلال و فروریختگی خودش را بتدریج نشان میدهد! ۹۰/۷/۲۴
⚠️توجه؛
‼️کتاب ثروت ملل و دست نامرئی از مهمترین کتب آدام اسمیت است که چندین بار در ایران ترجمه و چاپ و تدریس شده!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
⁉️همیشه یکی از سوالات از اصحاب فرهنگستان این بوده است که چرا در عرفان شان به دنبال ملاقات با امام زمان نیستند و یا در مناسبات اجتماعی دنبال ملاقات با شخص ولی فقیه نیستند؟
جواب این سوال را از زبان مرحوم علامه حسینی الهاشمی(ره) بنیانگذار فرهنگستان بخوانید:
✂️دوره مبانی و مدل استراتژی مخابرات/جلسه 7
👈البته اينجا ممكن است با مزاق شما نسازد! من در عرفات بودم يك نفر آمد به من گفت: بيا برويم خدمت آقا[امام زمان ع]
گفتم نه!
گفت چرا؟
گفتم نميآيم!
او خيلي ناراحت شد كه اين ديگر چگونه آدمي است، اينجا دعا ميخواند و گريه ميكند ولي خدمت حضرت نميآيد! وقتي ايران آمديم به من گفت تو چگونه آدمي هستي؟
گفتم سعي براي زيارت حضرت (امام زمان«عج») مكروه است! من اگر بخواهم زيارت بكنم آلياسين را همانجا ميخوانم ولي [در عوض] امر او را اطاعت ميكنم! اگر يك روايت ضعيف هم بود كه مستحب است [زیارت حضرت] من همراه تو ميآمدم، ولي سعي در ملاقات مكروه است چرا؟ [به علت اینکه فکر کن] حال من آنجا رفتم، حضرت ميگويد تو خجالت نميكشي كه آمدي، كارهايي كه بعهده تو بود چقدر از آنرا انجام دادي؟ حالا كارهاي شخصي تو را ميبخشيم ولي كارهاي اجتماعي كه در مقابل متفكرين كفار بودي، آيا آنها هم مثل تو كارميكردند؟
من از سن 16 سالگي تا رحلت امام(ره)، مقلد ايشان بودم، ولي من اگر گاهي خصوصي خدمت مقام معظم رهبري -كه خيلي ارادت به ايشان دارم- بروم، آقا بگويد چكار كردي، من به ايشان چه بگويم؟ چكار كردم كه به آقا آنرا بگويم، بروم بگويم آقا لطفاً ميشود به من كمك كنيد؟ معنايش اين نیست كه بجاي اينكه ما جلو ایشان بايستيم تا تير به ایشان نخورد، پشت ایشان كمين یگيريم تا اگر خواست به ما بخورد به ایشان بخورد؟ معنايش اينست كه اين بار را خود ایشان برداريد، در حاليكه من باندازه خودم بايد كار خودم را انجام بدهم و باري را از روي دوش ايشان بردارم و بعد گزارش بدهم، خلاصه من سعي نكردم خدمت آقا بروم، آقا ميگويد اگر براي تملق و دروغ است چرا آمدي؟ اگر راست هست، كار [خود] تو است، تو ميداني كه من چه مشكلاتي دارم!
@teghtesadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰📌🎥 ریشهکنی فقر با «سهام ملی نفت»
❇️در اکثر کشورهای نفتی، اگر ۱۰۰ % درآمد نفت بهطور مساوی بین همه مردم تقسیم شود، فقر کاملا ریشهکن میشود. این سیاست را میتوان #سهام_ملی_نفت (Oil to Cash) نامید.
❇️در این کلیپ ۴ دقیقهای، «تاد ماس»، محقق ارشد مرکز توسعه جهانی (center for global development)، توضیح میدهد که اگرچه منافع «سهام ملی نفت» در ریشهکنی فقر بدیهی به نظر میرسد، اما اکثریت دولتهای معتاد به درآمدهای بادآورده نفتی، حاضر به انجام آن نیستند. چرا؟ چون مجبور میشوند مشابه دولتهای غیرنفتی، درآمدشان را از افزایش نرخ مالیات و مبارزه با انواع فرارهای مالیاتی تامین کنند؛ کاری که زحمت دارد و با مزاج دولتهای تنبل معتاد به پول نفت، سازگار نیست.
❇️همچنین وقتی دولت همه درآمد نفت را نقدا بهطور مساوی بین مردم توزیع کند و بعد هزینههای خود را با دست دراز کردن پیش مردم و دریافت مالیات تامین کند، شهروندانی که مالیات میپردازند، درباره جزییات هزینههای دولت کاملا حساس میشوند.
پس «سهام ملی نفت» یعنی ریشهکنی فقر + شفافیت هزینههای دولت.
@teghtesadi
هدایت شده از ابرفقه
خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت خط قرمز 10
❇️گزارش دیوانه کننده کُنده تقوا درباره آخوند خراسانی
1️⃣ تایید مشروطیت از سوی آخوند؛ بهجت: «هنگامی که آخوند از پله های اتاق مطالعه شخصی، به پایین می آمد تا به مجلس درس برود ... اساسنامه و مرامنامه مشروطیت را به ایشان دادند تا امضا کند. ایشان هم ... #بیدرنگ در همان جا امضا کرد. 👈 ما این قضایا را می بینیم و می شنویم؛ #ولی_باز_هم مثل این است که #ندیده و نشنیده ایم. 👈 یک #امضا_از_روی_غفلت و اشتباه و یا در اثر #فریب_خوردن، که از انسان صادر می شود، خدا می داند که چه قدر آثار زیانبار بر آن مترتب می شود!» زمزم عرفان، یادنامه فقیه عارف حضرت آیت الله محمد تقی بهجت، محمد محمدی ری شهری، قم، انتشارات دارالحدیث، سوم، صص 192 و 193
2️⃣ #گناه_بزرگتر_از_زنا؛ بهجت: «البته محرمات تنها زنا و قمار و شرب خمر نیست. گاهی #یک_امضای_بیجا – که مقدمات و زمینه آن را هم دیگران زحمت می کشند و به دست انسان می دهند- موجب از بین رفتن اعراض و نفوس می شود و #به_مراتب_از_آن_بالاتر است. از ما #انتظار نمی رود که گناهانی از قبیل #شرب خمر را در خیابان مرتکب شویم؛ چون این کار گذشته از ترس خدا، یک نوع #جنون و بیعقلی است و #لذا از ما صادر نخواهدشد.» زمزم عرفان: 197
3️⃣ گروه فشار و جام زهر: آیت الله بهجت: «سید محمد کاظم یزدی برای امضای جریان مشروطیت، خیلی تحت فشار بود. برخی از #شاگردان_آخوند خراسانی، جمعی از شاگردان وی را تحریک کردند که دسته جمعی به منزل سیّد بروند و موافقت او با مشروطیت را بگیرند. پاسخ سید این بود که: "در این کاسه، #زهر است و من نمی توانم آن را بخورم!" به او اهانت کردند و گفتند: "اگر به خانه یهودی رفته بودیم، چنین پاسخی را نمی شنیدیم". سجاده او را در نماز جماعت برداشتند و سیّد را خانه نشین کردند. [حتی] صحبت از تبعید ایشان بود.». زمزم عرفان، 196.
4️⃣ مشروطه انگلیسی؛ آیت الله بهجت: «یکی از آقایان می گفت: بعد از گذشت 20 سال از جریان مشروطه، فهمیدیم که #برای_انگلیس_کار می کنیم، #نه_به نفع دین» زمزم عرفان: 199
5️⃣ پشیمانی سران مشروطه؛ آیت الله بهجت: «مرحوم نائینی در اواخر عمر، در مورد دخالت در امر مشروطیت، تأسف می خورد و می گفت: #انگور انداختیم که سرکه شود؛ اما #شراب شد!» زمزم عرفان: 200
6️⃣ حکم محاربه برای مخالفین آن مشروطه، از سوی آخوند خراسانی: «به عموم ملت ایران #حکم_خدا را اعلام میداریم؛ الیوم بذل جهد در استحکام و استقرار مشروطیت به منزله جهاد در رکاب امام زمان _ ارواحنا فداه_ و #سر_مویی_مخالفت_و#مسامحه به منزله خذلان و #محاربه_با_آن_حضرت _صلوات الله و سلامه علیه_ است، أعاذ الله المسلمین من ذلک إن شاء الله! الأحقر عبدالله المازندرانی، الأحقر محمد کاظم الخراسانی، الاأحقر نجل المرحوم الحاج میرزا خلیل». حسین زرگری نژاد، رسائل مشروطیت، دوم، تهران، 1377؛ ص447
7️⃣ نظر آخوند خراسانی درباره شیخ فضل الله نوری [و بالعکس]: «آیت الله بهجت فرمودند: "پس از شهادت شیخ فضل الله نوری، میرزای نایینی، ورقه ای با امضای شیخ فضل الله پیش آخوند خراسانی می خواند که در آن نوشته شده بود: "بر کسانی که داخل مشروطه شده اند، باید #احکام_مرتدّ_فطری را جاری کرد." آخوند پس از شنیدن این مطلب می گوید: "من وقتی خبر #کشته شدن شیخ فضل الله را شنیدم، #متأثر شدم؛ ولی اکنون #از_تأثرم_متأثرم!». زمزم عرفان: 344 و 345
8️⃣ امام خمینی: «اين جوّى كه ساختند در ايران و در ساير جاها [نجف]، اين جو اسباب اين شد كه آقا شيخ فضل اللَّه را با #دست_بعضى_از_روحانيون خود ايران محكوم كردند و بعد او را آوردند در وسط ميدان و به دار كشيدند و پاى آن هم ايستادند كف زدند و #شكست_دادند_اسلام را در آن وقت. و مردم غفلت داشتند از اين عمل، حتى #علما_هم_غفلت داشتند». صحیفه امام، 18: 248.
9️⃣مدیریت پیچیده انگلیس و اشتباهات بزرگ بزرگان شیعه: آیت الله بهجت: «رؤسای مشروطه و حتی روحانیون با نفوذ را یکی پس از دیگری کشتند؛ #همانهایی_که 👈#توسط_آنان #دیگران_را کشته بودند! حتی سیدعبدالله بهبهانی را بدتر از شیخ فضل الله نوری کشتند و همچنین بقیه روحانیون و امثال مرحوم مدرس را بعد از آن کشتند.» زمزم عرفان: 200
🔟 قاتلان علما، با فتوای اهل علم بر سر کار آمدند: آیت الله بهجت: «👈آری #با_فتوا_گرفتن_از اهل_علم_و_علما، بساط مشروطه را به پا کردند، بعد که سر کار آمدند و قدرت را به دست گرفتند، #همانها_را_مفسد جامعه معرفی کردند.» زمزم عرفان: ۲۰۵.
♻️بهجت: «آقازاده [فرزند آخوند خراسانی] به رضا شاه گفت: عمامه طلبه ها را برندارید. وی پاسخ داد: پدرت [هنگامی که مشروطیت را امضا کرد] عمامه آنها را برداشت.» زمزم عرفان: 336
مرجع ابرفقه
@abarin
💢نظام سرمایه داری و افسانه بازار #رقابت_کامل
👤 میثم ظهوریان
🔻🔻بازار #رقابت_کامل اغلب توسط نظام #سرمایه_داری و رسانه ها و نهادهای اقتصادی وابسته به آن به عنوان تنها راه حل توسعه به کشورهای #جهان_سوم تجویز میشود. این در حالی است که ساختار اقتصاد #بنگاهی این کشورها به شکلی کاملا متفاوت با این ایده سازمان یافته است.
🔻🔻به عنوان مثال نتیجه تحقیقی که در مورد 50 شرکت بزرگ آمریکایی در بازار #بورس_نیویورک و #نزدک انجام شده است (و خلاصه ای از نتایج آن در تصویر این پست آمده است) نشان دهنده پیوستگی متقابل بالای این شرکت ها با یکدیگر است.
🔻🔻در این تحقیق پیوستگی متقابل بر اساس میزان وجود #مدیران_ارشد مشترک بین این شرکت ها با یکدیگر اندازه گیری شده است. به عبارت دیگر فرض شده است وقتی عضو #هیئت_مدیره شرکت الف در شرکت ب نیز جز اعضای هیئت مدیره است تلاش خواهد کرد تصمیمی که در یکی از این دو شرکت گرفته می شود همراستا با منافع شرکت دوم نیز باشد.
🔻🔻نتیجه تحقیق و بر خلاف تصور رایج نشان دهنده میزان بالای اعضای هیئت مدیره مشترک این شرکت ها است. بر اساس این نتایج 78% از شرکت های موجود در این لیست از طریق بین یک تا هفت عضو هیئت مدیره دارای ارتباط متقابل مستقیم و در نتیجه #منافع_مشترک هستند و اگر ارتباط های غیر مستقیم را نیز به این لیست اضافه کنیم این میزان افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
📌🔖 @zohurian
🔻🔻مسئله فعالیت شبکه ای و ایجاد پیوستگی متقابل بین بنگاه ها منحصر به #آمریکا نیز نیست. نتیجه تحقیق دیگری بر روی پیوستگی متقابل اعضای هیئت مدیره 176 شرکت بزرگ جهان که نشریه #هاروارد بزینس رویو منتشر کرده است نشان می دهد بیش از 80 درصد این شرکت ها دارای #پیوستگی_متقابل مستقیم از طریق حداقل یک عضو هیئت مدیره با سایر شرکت های مذکور هستند و بالاترین ارتباط متقابل نیز مربوط به شرکت های #اروپایی است.
🔻🔻در ژاپن نیز نظام بین بنگاهی #کیرتسو که در قالب آن مجموعه ای از بنگاه ها از طریق #سهامداری_زنجیره ای در یکدیگر دست به ایجاد منافع مشترک می زنند بعد از #جنگ_جهانی_دوم و فروپاشی ساختار موثر #اقتصاد_خانوادگی نقش مهمی در توسعه اقتصادی این کشور و کاهش ریسک کسب و کارها از طریق ایجاد نظام شبکه ای بین آن ها داشته است.
🔻🔻در واقع می توان گفت در پشت صحنه نسخه ای که تحت عنوان #بازار_رقابت_کامل توسط نظام سرمایه داری به عنوان تنها راه حل توسعه اقتصادی به کشورهای دیگر توصیه می شود یک #نظام_رگولاتوری و همکاری قوی وجود دارد و این نسخه بیشتر ابزاری جهت تسهیل حضور و سلطه شرکت های چند ملیتی در بازار کشورهای جهان سوم است.
📌🔖 @zohurian
هدایت شده از 💕 خانومانه💕
چه دردآور است که آدمیزاد درختی به این قطوری را قطع کرده و با سینه ای ستبر و با افتخار در کنارش ایستاده و عکس یادگاری برای ثبت در تاریخ گرفته!
👉 💢 @shegeftiha1 💢 👈
به نقل از کانال تلگرامی زاد المسافر
باسمه تعالی
https://t.me/zadolmosafer/1027
🔹 چند روز پیش خبر مقاله نیوزویک درباره تشویق مردم به همنوعخواری را آورده بودم:
https://t.me/zadolmosafer/979
🔹 ظاهراً این حرکت شیطانی ابعاد گستردهای دارد و از آن به بعد نیز پروپاگانداهای زیادی در این رابطه دیدم.
🔹 یک نمونه از این تبلیغات شیطانی، در قالب ارائه راهکار علمی برای مقابله با تغییرات آب و هوا، توسط یک فرد دانشگاهی سوئدی بیان شد.[1]
🔹 همنوعخواری یک رفتار شیطانی است و در حلقههای شیطانپرستها رواج دارد. یکی از روشهای مرسوم این است که اول فرد قربانی را به شدت شکنجه میکنند، تا آدرنالین ترشح شده در خون او به حداکثر برسد. چنین روشی به Spirit Cooking مشهور است. معنی این کلمه این است که قبل از نوشیدن خون و پختن بدن، اول روح قربانی را با شکنجه میپزند.
🔹 افراد رده بالای شیطانپرستها به خوردن چنین خونی معتاد هستند؛ و بعلاوه مادهای به نام Adrenochrome را از این خون استخراج میکنند. در این باره در این پستها توضیح دادهام:
https://t.me/zadolmosafer/564
https://t.me/zadolmosafer/932
🔹 بعضی از قصههای تاریخی در نگاه اول خیلی تخیلی و اغراقآمیز به نظر میآیند؛ اما به تدریج آدم میفهمد که آن قصهها، مدل تلطیف شده واقعیت هستند. قصه ضحاک ماردوش در شاهنامه، نمونهای از این قصهها است. احتمالاً واقعیت این بوده که عقاید شیطانی در آن دوره هم وجود داشته، و باعث همنوعخواری، به سبکی که در این دوره شاهد آن هستیم، بوده است.
[1] Swedish Scientist Proposes Cannibalism to Fight Climate Change
https://www.breitbart.com/europe/2019/09/06/swedish-scientist-proposes-cannibalism-fight-climate-change/
@teghtesadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️انتقاد آیت الله میرباقری نسبت به انحراف دوباره ادبیات عدالتخواهی توسط نگاه های جدید مارکسیستی.
🔹نقد مجاری غیرعادلانه کسب ثروت با هجوم به افرادی که ثروت حلالی جمع آوری کرده اند، فرق دارد.
@teghtesadi
طباطبایی-اندیشه و تمدن ایرانشهری.mp3
20.34M
🎙 سخنرانى #جواد_طباطبایی در نشست اندیشه و تمدن ایرانشهری |11 مهر 96 | خانه گفتمان شهر و معماری
🔸درباره دکتر سیدجواد طباطبایی همواره عرض کرده ام که پروژهاش همان پروژه روشنفکری است و تلاش دارد که به نحوی ایران امروز را با دنیای مدرن مطابق کند، ولی حقیقتاً مسیری که پیش گرفته مسیر عمیق و قابل تأملی است که تقابلش با ایده انقلاب اسلامی می تواند به باروری و خودآگاهی بیشتر ما بینجامد؛ برخلاف درگیری سالیان ما با روشنفکران مبتذل و مذبذبی مانند سروش و مجتهد شبستری و ملکیان و کدیور.
🔸دکتر طباطبایی در این صوت ایرانشهری را «منطق فهم تحولات ایران» معرفی می کند. وی منطق مدعی است که منطق تحول ایران، منطق تحولِ «ملی» است و ایران از قبل از اسلام یک «ملت» بوده است و به علت نپذیرفتن مشروعیت خلفای بعد از پیامبر ص، هیچگاه به «امت اسلامی» نپیوسته است. لذا نمیتوان آن را با منطق تحول امت اسلامی اداره کرد.
🔸بر این اساس، ایران نه با منطق دولت ـ ملت مدرن که در اثر فروپاشی خلافت ـ امت مسیحی شکل گرفته است، قابل مقایسه است و نه می توان آن را با منطق اداره امت اسلامی تدبیر کرد. ایران همواره از منطق ملی مختص به خود تبعیت کرده است که می بایست قواعد آن را در قالب عقلانیت ایرانشهری از سیاستنامهها و شاهنامه و ... فهم و تئوریزه کرد.
🔸ایشان توضیحات خوبی در خصوص تفاوت دیدگاه خود با «ملی گرایی (ناسیونالیسم) و «فاشیسم» می دهد.
🔸به دوستانی که دغدغه اطلاع بر «کلانروایتهای رقیب انقلاب اسلامی» را دارند، گوش کردن این صوت را توصیه می کنم...🌹
علی محمدی