هدایت شده از پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
⬇️ دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار میکند:
💢 محورهای موضوعی
«نخستین کنفرانس ملی فضای سایبر»
📆آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات
1401-06-01
🌐 http://cysp2022.ut.ac.ir
#فضای_سایبری
#هوش_مصنوعی
#متاورس
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
رهبر انقلاب: امام جمعه مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشود
✅ امام جمعه مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشود، ادارهی تشکیلات روحانیت با مردم است، بعضی آقایان ننگشان میکند که بگویند حوزههای علمیه از مردم ارتزاق میکنند این ننگ نیست، این افتخار است.
🔹حوزههای علمیهی ما، علمای ما، مراجع ما، فضلای برجستهی ما، نخبههای حوزوی ما اینها نانخور مردمند. نانخور مردمند یعنی چه؟ یعنی احتیاج به دولتها و به قدرتها ندارند. این یک امتیاز است، امتیازی بزرگی است لذا راحت میتوانند کنار مردم بایستند.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 #سخن_نگاشت | جشن میلیونی و مردمی غدیر نشان داد که مردم طرفدار دین هستند
🔻 رهبر انقلاب: این جشن غدیر در تهران خیلی چیز عجیبی بود. من خودم در تلویزیون نگاه کردم، بعضیها هم که رفته بودند آمدند برای ما تعریف کردند. دیدید در این جشن میلیونی، همهجور آدمی شرکت کردند. اینها طرفدار دین هستند، دین را دوست دارند.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از عصر زنان
پذیرش اجتماعی نهاد حجاب.m4a
19.68M
#لایو
فایل صوتی (کمحجم)
باموضوع
«پذیرش اجتماعی نهاد حجاب در دنیای مدرن»
مهمان: حجت الاسلام حسین مهدیزاده
(پژوهشگر نظریه اجتماعی)
میزبان: مهدی تکلو
|رسانه نخبگانی #عصرزنان|
|@asrezanan_ir|
🔻رئیس شورای علمی کنفرانس "رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری":
❇️ امروز در سختترین و پیچیدهترین دوران حکمرانی بشر قرار داریم
◻️ قدرت الان در گوگل و فیسبوک است. منبع نفت هنوز هم قدرتمند است اما امروز منبع اصلی، داده هاست.
بحث مهم در این حوزه بحث کاربران است. کتاب مطالعات انتقادی شبکه های اجتماعی اثر فوکس، تعبیر جدیدی از کاربران دارد. به کاربران میگوید بردگان جدید.
کاربر در فضای مجازی اگر چه اساساً آزاد نیست اما چون حق انتخاب زیاد دارد احساس آزادی می کند. مثل بازی کامپیوتری که اگر چه شما باید تحت پروتکل عمل کنی اما احساس آزادی داری که مثلا برای بازی از پیش تعیین شده، چه مدل ماشینی انتخاب کنی.
◻️ در حال حاضر همه مردم دنیا دارند داده تولید می کنند اما همه سرباز یک جریان قدرتمند هستند.این شرکت ها تقریبا همه فعالیتشان برای سود است.
https://hawzahnews.com/xbPHH
📌📌📌 راهاندازی نخستین سایت «فلسفهٔ پزشکی» کشور👇👇👇
https://philosophyofmedicine.com/
🔹🔹🔹 معرفی سایت فلسفه پزشکی:
🔸 دامنهی فلسفهٔ پزشکی مطرح شده در این سایت بسیار فراتر از تعریف دانشنامهٔ استنفورد در باب فلسفه پزشکی است؛ و از جمله شامل جامعهشناسی و تاریخ پزشکی نیز میشود.
🔸 این فرا رفتن را از آنجا باید به فال نیک گرفت که همهگیری کووید ۱۹ در عمل نشان داد ما در جهانی زندگی میکنیم که ابعاد پزشکی بسی فراتر از شناخت کارکردهای بدن انسان، بدکارکاردیهای آن، و شیوههای درمان بیماریهاست. ابعاد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی پزشکی در حدی است که دسترسی به خدمات پزشکی جایگاه انسانها را در جامعه و جایگاه کشورها را در سطح بینالمللی، رقم میزند.
🔸 فلسفه پزشکی نیاز امروز جامعه پزشکی ما است و باید به هر نحوی که شده در گسترش آن تلاش کنیم.
🔸 «حلقه فلسفه پزشکی» نهادی علمی متشکل از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان رشتههای مختلف است که میکوشند در همکاری با یکدیگر و بهرهگیری از رویکردهای میان رشتهای به تأمل در مسائل پزشکی و سلامت بپردازند.
🔸 علاقمندان پژوهش در این حوزه میتوانند در شکلگیری و تحکیم مباحث نظری و تقویت رویکردهای عقلانی در بحرانهای آتی کمک کنند.
به ویژه اگر شما خوانندهی محترم، در علوم پزشکی و علوم انسانی مربوطه دستی در کار دارید، به دوستان همکار و دانشجویان همکلاسی اطلاع دهید و مطالب خود را برای سایت ارسال نمایید.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هدایت شده از "کانال رصد" تحلیلهای روز
⭕️ اسنپ و هیئت محلی!
✍️ محمدرضا محمدی، کارشناس جامعه شناسی
🔹بنگاههای بزرگ اقتصادی و هایپرمارکتها، با از بین بردن بنگاههای اقتصادی خرد، به هویتهای محلی و همبستگی و رواج تعاملات گرم و تعاون بین افراد جامعه آسیب میزنند. به عنوان مثال اسنپ، به عنوان یک واحد اقتصادی بزرگ و متمرکز، به مرور موجب تعطیلی همه آزانسهای محلی شد. به ازای تعطیلی هر آژانس محلی، بخشی از روابط اجتماعی و بسترهای تعامل از بین میروند. به مرور سوپر مارکت محله، گوشت فروشی، لباس فروشی، پزشک محله و ... هم جذب بنگاهها و واحدهای بزرگتر خواهند شد و روابط اجتماعی ما هر روز کمتر و کمتر میشود. جامعه ایران به شدت از ضعف تعاملات اجتماعی مناسب رنج میبرد.
🔹در همین راستا هیأتهای بزرگ هم میتوانند چنین کژکارکردی داشته باشند. در فرم سنتی، مراسم عزاداری عمدتا محلی است و شرکتکنندگان با یکدیگر آشنایی نزدیک دارند و روابط صمیمی بین آنها حاکم است. حضور در هیأت و همکاری برای رسیدگی به امور آن (از تهیه تداراکات اولیه تا نصب پرچم و کتیبه و طبخ غذای نذری) موجب غنیتر شدن روابط بین افراد شده و کیفیت زندگی اجتماعی آنها را ارتقا میدهد. حفظ و تقویت هویت محلهای، موجب افزایش سرمایه اجتماعی افراد شده و کارکردهای اجتماعی غیرقابل انکاری دارد.
🔹در هیأتهای بزرگ، اکثریت شرکتکنندگان روابط شخصی ندارند و یکدیگر را نمیشناسند. در برپایی مراسم نیز نقشی نداشتهاند و صرفا به عنوان یک مهمان در یک مهمانی بزرگ شرکت میکنند و اغلب فضاسازی و نورپردازی مراسم هم به گونهای است که افراد یکدیگر را نمیبینند و تنها مداح مراسم(برند هیأت!) است که دیده میشود.
🔹در جامعهی رو به زوال ایران باید قدر هیأتهای محلی را دانست و در زرق و برق و شکوه هیأتهای بزرگ، مانع از بین رفتن معدود پایگاههای احیای جامعه شد./ صفحه اینستاگرامی محمدرضا محمدی
@Rasad_tahlil
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
⭕️ همکاری دو شرکت استارتاپی اندونزیایی برای شبیهسازی حج در متاورس
🔰 دو استارتاپ اندونزیایی RansVerse و Kaabaverse در تلاش هستند با بهرهگیری از Web3 (اینترنت نسل سوم) اولین پروژه کشور اندونزی را در زمینه شبیهسازی مناسک حج، در اختیار مسلمانان قرار دهند.
🔹گریادی آگوستا، مدیرعامل شرکت RansVerse معتقد است این کار سبب ایجاد انگیزه در مسلمانان برای انجام حضوری اعمال حج شود.
📍وفا توتور بنیانگذار شرکت Kaabaverse نیز افزود: این همکاری نشان میدهد که توسعه دنیای بلاک چین نه تنها از جهت جنبههای فنی، اجتماعی و اقتصادی، بلکه از جنبه معنوی نیز حایز اهمیت است.
🔸این دو شرکت اندونزیایی از استارتاپ هایی هستند که در زمینه اقتصاد متاورس مشغول به فعالیت هستند.
✍️ شرکت RansVerse اولین پروژه متاورس در اندونزی است که از فناوری بلاک چین پشتیبانی می کند. فعالیت در این متاورس توسط توکن $VCG رمزنگاری شده پشتیبانی می شود که به عنوان یک ابزار تراکنش عمل می کند.
#استارتاپ_فرهنگی
🆔 @cultural_governance
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
5.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نظر یک علوم انسانی درباره علوم مهندسی خوانده ها😉
البته الان دیگه با پدیده پزشک هایی مواجه هستیم که در زمینه علوم انسانی نظر میدن و از قرار به نظراتشون هم عمل میشه.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
📲 تغییر مقیاس تهاجم فرهنگی دشمن از «رؤیای آمریکایی» به «رؤیای حکمرانی مجازی»
به بهانه بیستم آگوست #روز_جهانی دنیای مجازی
🔰 آیتالله محمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی: مقیاس کارفرهنگی ما باید تابعی ازمیدان درگیری فرهنگیمان باشد. بنابراین باید این میدان را بشناسیم و در افقی کارکنیم که دشمن، کار میکند.
🔹 آنان بخاطر ضربهای که در عین ناباوری از انقلاب اسلامی خوردند، به سمت «حکمرانی مجازی» حرکت کردند. آنان درمقابل «قدرت نرمی» که اسلام در عالم ایجاد کرده است و در حال فتح سنگرهای مارکسیسم و لیبرال دموکراسی و... است.
🔸مقیاس درگیری با ما را تغییر داده و به سمت حکمرانی فضای مجازی رفتهاند و میخواهند جهان مجازی بسازند. آنان رؤیاهایی برای سال ۲۰۵۰ دارند و به دنبال آن هستند که حجم زندگی در فضای محسوس را بسیار تنگ و محدود کنند و زندگی را به سمت «جهان مجازی» ببرند.
📌بخش عمدهای از این رؤیاها هنوز در قالب آثار هنری است و بخشی از آنها هم کامل تئوریزه شده و زبان علمی یافته است.
✍️ مهندس شکوهیانراد
#نظام_سایبرنتیک
#نظم_نوین_جهانی
#انقلاب_صنعتی_چهارم
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
📲 تغییر مقیاس تهاجم فرهنگی دشمن از «رؤیای آمریکایی» به «رؤیای حکمرانی مجازی» به بهانه بیستم آگوست
نمیدونم اقای شکوهیان راد این جزئیات را کجا از حاج اقای میرباقری شنیده اند، اما گزارش درستی است و ایشان این جملات را در یکی دو سال اخیر مکرر، یکجا یا پراکنده بیان کرده اند