eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
314 ویدیو
117 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ابرفقه
خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت خط قرمز 10 ❇️گزارش دیوانه کننده کُنده تقوا درباره آخوند خراسانی 1️⃣ تایید مشروطیت از سوی آخوند؛ بهجت: «هنگامی که آخوند از پله های اتاق مطالعه شخصی، به پایین می آمد تا به مجلس درس برود ... اساسنامه و مرامنامه مشروطیت را به ایشان دادند تا امضا کند. ایشان هم ... در همان جا امضا کرد. 👈 ما این قضایا را می بینیم و می شنویم؛ مثل این است که و نشنیده ایم. 👈 یک و اشتباه و یا در اثر ، که از انسان صادر می شود، خدا می داند که چه قدر آثار زیانبار بر آن مترتب می شود!» زمزم عرفان، یادنامه فقیه عارف حضرت آیت الله محمد تقی بهجت، محمد محمدی ری شهری، قم، انتشارات دارالحدیث، سوم، صص 192 و 193 2️⃣ ؛ بهجت: «البته محرمات تنها زنا و قمار و شرب خمر نیست. گاهی – که مقدمات و زمینه آن را هم دیگران زحمت می کشند و به دست انسان می دهند- موجب از بین رفتن اعراض و نفوس می شود و است. از ما نمی رود که گناهانی از قبیل خمر را در خیابان مرتکب شویم؛ چون این کار گذشته از ترس خدا، یک نوع و بی‌عقلی است و از ما صادر نخواهدشد.» زمزم عرفان: 197 3️⃣ گروه فشار و جام زهر: آیت الله بهجت: «سید محمد کاظم یزدی برای امضای جریان مشروطیت، خیلی تحت فشار بود. برخی از خراسانی، جمعی از شاگردان وی را تحریک کردند که دسته جمعی به منزل سیّد بروند و موافقت او با مشروطیت را بگیرند. پاسخ سید این بود که: "در این کاسه، است و من نمی توانم آن را بخورم!" به او اهانت کردند و گفتند: "اگر به خانه یهودی رفته بودیم، چنین پاسخی را نمی شنیدیم". سجاده او را در نماز جماعت برداشتند و سیّد را خانه نشین کردند. [حتی] صحبت از تبعید ایشان بود.». زمزم عرفان، 196. 4️⃣ مشروطه انگلیسی؛ آیت الله بهجت: «یکی از آقایان می گفت: بعد از گذشت 20 سال از جریان مشروطه، فهمیدیم که می کنیم، نفع دین» زمزم عرفان: 199 5️⃣ پشیمانی سران مشروطه؛ آیت الله بهجت: «مرحوم نائینی در اواخر عمر، در مورد دخالت در امر مشروطیت، تأسف می خورد و می گفت: انداختیم که سرکه شود؛ اما شد!» زمزم عرفان: 200 6️⃣ حکم محاربه برای مخالفین آن مشروطه، از سوی آخوند خراسانی: «به عموم ملت ایران را اعلام می‌داریم؛ الیوم بذل جهد در استحکام و استقرار مشروطیت به منزله جهاد در رکاب امام زمان _ ارواحنا فداه_ و #مسامحه به منزله خذلان و _‌صلوات الله و سلامه علیه_ است، أعاذ الله المسلمین من ذلک إن شاء الله! الأحقر عبدالله المازندرانی، الأحقر محمد کاظم الخراسانی، الاأحقر نجل المرحوم الحاج میرزا خلیل». حسین زرگری نژاد، رسائل مشروطیت، دوم، تهران، 1377؛ ص447 7️⃣ نظر آخوند خراسانی درباره شیخ فضل الله نوری [و بالعکس]: «آیت الله بهجت فرمودند: "پس از شهادت شیخ فضل الله نوری، میرزای نایینی، ورقه ای با امضای شیخ فضل الله پیش آخوند خراسانی می خواند که در آن نوشته شده بود: "بر کسانی که داخل مشروطه شده اند، باید را جاری کرد." آخوند پس از شنیدن این مطلب می گوید: "من وقتی خبر شدن شیخ فضل الله را شنیدم، شدم؛ ولی اکنون !». زمزم عرفان: 344 و 345 8️⃣ امام خمینی: «اين جوّى كه ساختند در ايران و در ساير جاها [نجف]، اين جو اسباب اين شد كه آقا شيخ فضل اللَّه را با خود ايران محكوم كردند و بعد او را آوردند در وسط ميدان و به دار كشيدند و پاى آن هم ايستادند كف زدند و را در آن وقت. و مردم غفلت داشتند از اين عمل، حتى داشتند». صحیفه امام، 18: 248. 9️⃣مدیریت پیچیده انگلیس و اشتباهات بزرگ بزرگان شیعه: آیت الله بهجت: «رؤسای مشروطه و حتی روحانیون با نفوذ را یکی پس از دیگری کشتند؛ 👈 کشته بودند! حتی سیدعبدالله بهبهانی را بدتر از شیخ فضل الله نوری کشتند و همچنین بقیه روحانیون و امثال مرحوم مدرس را بعد از آن کشتند.» زمزم عرفان: 200 🔟 قاتلان علما، با فتوای اهل علم بر سر کار آمدند: آیت الله بهجت: «👈آری اهل_علم_و_علما، بساط مشروطه را به پا کردند، بعد که سر کار آمدند و قدرت را به دست گرفتند، جامعه معرفی کردند.» زمزم عرفان: ۲۰۵. ♻️بهجت: «آقازاده [فرزند آخوند خراسانی] به رضا شاه گفت: عمامه طلبه ها را برندارید. وی پاسخ داد: پدرت [هنگامی که مشروطیت را امضا کرد] عمامه آنها را برداشت.» زمزم عرفان: 336 مرجع ابرفقه @abarin
💢نظام سرمایه داری و افسانه بازار 👤 میثم ظهوریان 🔻🔻بازار اغلب توسط نظام و رسانه ها و نهادهای اقتصادی وابسته به آن به عنوان تنها راه حل توسعه به کشورهای تجویز می‌شود. این در حالی است که ساختار اقتصاد این کشورها به شکلی کاملا متفاوت با این ایده سازمان یافته است. 🔻🔻به عنوان مثال نتیجه تحقیقی که در مورد 50 شرکت بزرگ آمریکایی در بازار و انجام شده است (و خلاصه ای از نتایج آن در تصویر این پست آمده است) نشان دهنده پیوستگی متقابل بالای این شرکت ها با یکدیگر است. 🔻🔻در این تحقیق پیوستگی متقابل بر اساس میزان وجود مشترک بین این شرکت ها با یکدیگر اندازه گیری شده است. به عبارت دیگر فرض شده است وقتی عضو شرکت الف در شرکت ب نیز جز اعضای هیئت مدیره است تلاش خواهد کرد تصمیمی که در یکی از این دو شرکت گرفته می شود همراستا با منافع شرکت دوم نیز باشد. 🔻🔻نتیجه تحقیق و بر خلاف تصور رایج نشان دهنده میزان بالای اعضای هیئت مدیره مشترک این شرکت ها است. بر اساس این نتایج 78% از شرکت های موجود در این لیست از طریق بین یک تا هفت عضو هیئت مدیره دارای ارتباط متقابل مستقیم و در نتیجه هستند و اگر ارتباط های غیر مستقیم را نیز به این لیست اضافه کنیم این میزان افزایش قابل توجهی خواهد داشت. 📌🔖 @zohurian 🔻🔻مسئله فعالیت شبکه ای و ایجاد پیوستگی متقابل بین بنگاه ها منحصر به نیز نیست. نتیجه تحقیق دیگری بر روی پیوستگی متقابل اعضای هیئت مدیره 176 شرکت بزرگ جهان که نشریه بزینس رویو منتشر کرده است نشان می دهد بیش از 80 درصد این شرکت ها دارای مستقیم از طریق حداقل یک عضو هیئت مدیره با سایر شرکت های مذکور هستند و بالاترین ارتباط متقابل نیز مربوط به شرکت های است. 🔻🔻در ژاپن نیز نظام بین بنگاهی که در قالب آن مجموعه ای از بنگاه ها از طریق ای در یکدیگر دست به ایجاد منافع مشترک می زنند بعد از و فروپاشی ساختار موثر نقش مهمی در توسعه اقتصادی این کشور و کاهش ریسک کسب و کارها از طریق ایجاد نظام شبکه ای بین آن ها داشته است. 🔻🔻در واقع می توان گفت در پشت صحنه نسخه ای که تحت عنوان توسط نظام سرمایه داری به عنوان تنها راه حل توسعه اقتصادی به کشورهای دیگر توصیه می شود یک و همکاری قوی وجود دارد و این نسخه بیشتر ابزاری جهت تسهیل حضور و سلطه شرکت های چند ملیتی در بازار کشورهای جهان سوم است. 📌🔖 @zohurian
هدایت شده از 💕 خانومانه💕
چه دردآور است که آدمیزاد درختی به این قطوری را قطع کرده و با سینه ای ستبر و با افتخار در کنارش ایستاده و عکس یادگاری برای ثبت در تاریخ گرفته! 👉 💢 @shegeftiha1 💢 👈
به نقل از کانال تلگرامی زاد المسافر باسمه تعالی https://t.me/zadolmosafer/1027 🔹 چند روز پیش خبر مقاله نیوزویک درباره تشویق مردم به همنوع‌خواری را آورده بودم: https://t.me/zadolmosafer/979 🔹 ظاهراً این حرکت شیطانی ابعاد گسترده‌ای دارد و از آن به بعد نیز پروپاگانداهای زیادی در این رابطه دیدم. 🔹 یک نمونه از این تبلیغات شیطانی، در قالب ارائه راهکار علمی برای مقابله با تغییرات آب و هوا، توسط یک فرد دانشگاهی سوئدی بیان شد.[1] 🔹 همنوع‌خواری یک رفتار شیطانی است و در حلقه‌های شیطان‌پرستها رواج دارد. یکی از روشهای مرسوم این است که اول فرد قربانی را به شدت شکنجه میکنند، تا آدرنالین ترشح شده در خون او به حداکثر برسد. چنین روشی به Spirit Cooking مشهور است. معنی این کلمه این است که قبل از نوشیدن خون و پختن بدن، اول روح قربانی را با شکنجه می‌پزند. 🔹 افراد رده بالای شیطان‌پرستها به خوردن چنین خونی معتاد هستند؛ و بعلاوه ماده‌ای به نام Adrenochrome را از این خون استخراج میکنند. در این باره در این پستها توضیح داده‌ام: https://t.me/zadolmosafer/564 https://t.me/zadolmosafer/932 🔹 بعضی از قصه‌های تاریخی در نگاه اول خیلی تخیلی و اغراق‌آمیز به نظر می‌آیند؛ اما به تدریج آدم میفهمد که آن قصه‌ها، مدل تلطیف شده واقعیت هستند. قصه ضحاک ماردوش در شاهنامه، نمونه‌ای از این قصه‌ها است. احتمالاً واقعیت این بوده که عقاید شیطانی در آن دوره هم وجود داشته، و باعث همنوع‌خواری، به سبکی که در این دوره شاهد آن هستیم، بوده است. [1] Swedish Scientist Proposes Cannibalism to Fight Climate Change https://www.breitbart.com/europe/2019/09/06/swedish-scientist-proposes-cannibalism-fight-climate-change/ @teghtesadi
♨️نحوه تقسیم بیت المال در زمان خلیفه دوم و سهم هر کس در آن 📎منبع: علامه عسکری، نقش ائمه در احیا دین، جلد اول، درس ۱۶،ص۴۶۹
11.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️انتقاد آیت الله میرباقری نسبت به انحراف دوباره ادبیات عدالتخواهی توسط نگاه های جدید مارکسیستی. 🔹نقد مجاری غیرعادلانه کسب ثروت با هجوم به افرادی که ثروت حلالی جمع آوری کرده اند، فرق دارد. @teghtesadi
طباطبایی-اندیشه و تمدن ایرانشهری.mp3
20.34M
🎙 سخنرانى #جواد_طباطبایی در نشست اندیشه و تمدن ایرانشهری |11 مهر 96 | خانه گفتمان شهر و معماری 🔸درباره دکتر سیدجواد طباطبایی همواره عرض کرده ام که پروژه‌اش همان پروژه روشنفکری است و تلاش دارد که به نحوی ایران امروز را با دنیای مدرن مطابق کند، ولی حقیقتاً مسیری که پیش گرفته مسیر عمیق و قابل تأملی است که تقابلش با ایده انقلاب اسلامی می تواند به باروری و خودآگاهی بیشتر ما بینجامد؛ برخلاف درگیری سالیان ما با روشنفکران مبتذل و مذبذبی مانند سروش و مجتهد شبستری و ملکیان و کدیور. 🔸دکتر طباطبایی در این صوت ایرانشهری را «منطق فهم تحولات ایران» معرفی می کند. وی منطق مدعی است که منطق تحول ایران، منطق تحولِ «ملی» است و ایران از قبل از اسلام یک «ملت» بوده است و به علت نپذیرفتن مشروعیت خلفای بعد از پیامبر ص، هیچگاه به «امت اسلامی» نپیوسته است. لذا نمی‌توان آن را با منطق تحول امت اسلامی اداره کرد. 🔸بر این اساس، ایران نه با منطق دولت ـ ملت مدرن که در اثر فروپاشی خلافت ـ امت مسیحی شکل گرفته است، قابل مقایسه است و نه می توان آن را با منطق اداره امت اسلامی تدبیر کرد. ایران همواره از منطق ملی مختص به خود تبعیت کرده است که می بایست قواعد آن را در قالب عقلانیت ایران‌شهری از سیاست‌نامه‌ها و شاهنامه و ... فهم و تئوریزه کرد. 🔸ایشان توضیحات خوبی در خصوص تفاوت دیدگاه خود با «ملی گرایی (ناسیونالیسم) و «فاشیسم» می دهد. 🔸به دوستانی که دغدغه اطلاع بر «کلان‌روایت‌های رقیب انقلاب اسلامی» را دارند، گوش کردن این صوت را توصیه می کنم...🌹 علی محمدی
هدایت شده از طرح مطالعاتی تاریخ انقلاب
🔴توصیه امام خامنه ای به مخاطبان جوان: من نمیدانم شماها چقدر علاقه دارید و دوست دارید تاریخ را بدانید؛ توصیه‌ام این است که حتماً لااقل با تاریخ این یکی دو قرن اخیر آشنا بشوید؛ حقایق زیادی برای شما روشن خواهد شد
پیشرفت، مستلزم تحول مطلوب نفوس انسانی و هنجارها و سازوکارهای اجتماعی است و لذا امری تدریجی و طولانی و وابسته به ایمان و عزم و تلاش ملی و صبر و مداومت همگانی و از همه برتر، تفضلات الهی است که به حول و قوه کبریایی‌اش ان‌شاءالله در تداوم انقلاب اسلامی به این ملت عنایت خواهد فرمود. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۲ مهر ۱۳۹۷ @teghtesadi
هدایت شده از هنگام درنگ
✅ آیت الله : صاحب حرف جدید را نکنید 🔹آن‌قدر سخن نو، حرفِ فکربرانگیز و حواس‌جذب‌کن در دنیا وجود دارد که با رادیوها و کتابها و ترجمه‌ها به این‌جا می‌آید؛ نمی شود که من و شما هر یک خطی که در جایی نوشته شد یا گفته شد، فوراً عزا بگیریم و جنجال راه بیندازیم که فلان کس فلان چیز را ترجمه کرده یا فلان چیز را گفته است؛ گفته باشد؛ فکر است، میگویند. 🔹شما خیال میکنید روزی که شبهه‌ی ابن‌کمونه را رفع می کردند، به صرف این‌که کسی شبهه‌ ابن‌کمونه را در کتابهایش بنویسد، او را تکفیر می کردند؟ مگر می شود مردم را بیخودی کرد؟ مگر می شود هرکس زد، بگوییم شما مخالفید، شما ضدید؛ این مطلب را نگویید، با نگفتن که مشکل ما حل نمیشود. 🔹 قرآن کریم با این عظمت، افکار الحادیها و مادّیها را در خودش نقل میکند؛ دشنام آنها را به پیامبر نقل میکند؛ قالوا ساحر او مجنون؛ ولی حالا کسی جرأت نمیکند بگوید که فلان کس به فلانی - که رئیس این تشکیلات است - چنین اهانتی کرده است! اما قرآن با صراحت این را نقل میکند؛ چون به خودش معتقد و متکی است، لاریب فیه، در آن هیچ شکی نیست. 🔹همه‌ ما باید لاریب فیه باشیم؛ عقاید ما باید لاریب فیه و قرص و محکم و استوار باشد و آن را با زبان مناسب بیان کنیم؛ آن وقت خواهیم دید که «سحر با معجزه پهلو نزند دل خوش دار»، (1370/12/5) http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2596
1968129_-211323.pdf
839.2K
روایتی نسباً جامع از مجادله سیدجواد طباطبایی و داوود فیرحی @teghtesadi