eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
314 ویدیو
117 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
به نقل از کانال تلگرامی زاد المسافر باسمه تعالی https://t.me/zadolmosafer/1027 🔹 چند روز پیش خبر مقاله نیوزویک درباره تشویق مردم به همنوع‌خواری را آورده بودم: https://t.me/zadolmosafer/979 🔹 ظاهراً این حرکت شیطانی ابعاد گسترده‌ای دارد و از آن به بعد نیز پروپاگانداهای زیادی در این رابطه دیدم. 🔹 یک نمونه از این تبلیغات شیطانی، در قالب ارائه راهکار علمی برای مقابله با تغییرات آب و هوا، توسط یک فرد دانشگاهی سوئدی بیان شد.[1] 🔹 همنوع‌خواری یک رفتار شیطانی است و در حلقه‌های شیطان‌پرستها رواج دارد. یکی از روشهای مرسوم این است که اول فرد قربانی را به شدت شکنجه میکنند، تا آدرنالین ترشح شده در خون او به حداکثر برسد. چنین روشی به Spirit Cooking مشهور است. معنی این کلمه این است که قبل از نوشیدن خون و پختن بدن، اول روح قربانی را با شکنجه می‌پزند. 🔹 افراد رده بالای شیطان‌پرستها به خوردن چنین خونی معتاد هستند؛ و بعلاوه ماده‌ای به نام Adrenochrome را از این خون استخراج میکنند. در این باره در این پستها توضیح داده‌ام: https://t.me/zadolmosafer/564 https://t.me/zadolmosafer/932 🔹 بعضی از قصه‌های تاریخی در نگاه اول خیلی تخیلی و اغراق‌آمیز به نظر می‌آیند؛ اما به تدریج آدم میفهمد که آن قصه‌ها، مدل تلطیف شده واقعیت هستند. قصه ضحاک ماردوش در شاهنامه، نمونه‌ای از این قصه‌ها است. احتمالاً واقعیت این بوده که عقاید شیطانی در آن دوره هم وجود داشته، و باعث همنوع‌خواری، به سبکی که در این دوره شاهد آن هستیم، بوده است. [1] Swedish Scientist Proposes Cannibalism to Fight Climate Change https://www.breitbart.com/europe/2019/09/06/swedish-scientist-proposes-cannibalism-fight-climate-change/ @teghtesadi
♨️نحوه تقسیم بیت المال در زمان خلیفه دوم و سهم هر کس در آن 📎منبع: علامه عسکری، نقش ائمه در احیا دین، جلد اول، درس ۱۶،ص۴۶۹
11.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️انتقاد آیت الله میرباقری نسبت به انحراف دوباره ادبیات عدالتخواهی توسط نگاه های جدید مارکسیستی. 🔹نقد مجاری غیرعادلانه کسب ثروت با هجوم به افرادی که ثروت حلالی جمع آوری کرده اند، فرق دارد. @teghtesadi
طباطبایی-اندیشه و تمدن ایرانشهری.mp3
20.34M
🎙 سخنرانى #جواد_طباطبایی در نشست اندیشه و تمدن ایرانشهری |11 مهر 96 | خانه گفتمان شهر و معماری 🔸درباره دکتر سیدجواد طباطبایی همواره عرض کرده ام که پروژه‌اش همان پروژه روشنفکری است و تلاش دارد که به نحوی ایران امروز را با دنیای مدرن مطابق کند، ولی حقیقتاً مسیری که پیش گرفته مسیر عمیق و قابل تأملی است که تقابلش با ایده انقلاب اسلامی می تواند به باروری و خودآگاهی بیشتر ما بینجامد؛ برخلاف درگیری سالیان ما با روشنفکران مبتذل و مذبذبی مانند سروش و مجتهد شبستری و ملکیان و کدیور. 🔸دکتر طباطبایی در این صوت ایرانشهری را «منطق فهم تحولات ایران» معرفی می کند. وی منطق مدعی است که منطق تحول ایران، منطق تحولِ «ملی» است و ایران از قبل از اسلام یک «ملت» بوده است و به علت نپذیرفتن مشروعیت خلفای بعد از پیامبر ص، هیچگاه به «امت اسلامی» نپیوسته است. لذا نمی‌توان آن را با منطق تحول امت اسلامی اداره کرد. 🔸بر این اساس، ایران نه با منطق دولت ـ ملت مدرن که در اثر فروپاشی خلافت ـ امت مسیحی شکل گرفته است، قابل مقایسه است و نه می توان آن را با منطق اداره امت اسلامی تدبیر کرد. ایران همواره از منطق ملی مختص به خود تبعیت کرده است که می بایست قواعد آن را در قالب عقلانیت ایران‌شهری از سیاست‌نامه‌ها و شاهنامه و ... فهم و تئوریزه کرد. 🔸ایشان توضیحات خوبی در خصوص تفاوت دیدگاه خود با «ملی گرایی (ناسیونالیسم) و «فاشیسم» می دهد. 🔸به دوستانی که دغدغه اطلاع بر «کلان‌روایت‌های رقیب انقلاب اسلامی» را دارند، گوش کردن این صوت را توصیه می کنم...🌹 علی محمدی
هدایت شده از طرح مطالعاتی تاریخ انقلاب
🔴توصیه امام خامنه ای به مخاطبان جوان: من نمیدانم شماها چقدر علاقه دارید و دوست دارید تاریخ را بدانید؛ توصیه‌ام این است که حتماً لااقل با تاریخ این یکی دو قرن اخیر آشنا بشوید؛ حقایق زیادی برای شما روشن خواهد شد
پیشرفت، مستلزم تحول مطلوب نفوس انسانی و هنجارها و سازوکارهای اجتماعی است و لذا امری تدریجی و طولانی و وابسته به ایمان و عزم و تلاش ملی و صبر و مداومت همگانی و از همه برتر، تفضلات الهی است که به حول و قوه کبریایی‌اش ان‌شاءالله در تداوم انقلاب اسلامی به این ملت عنایت خواهد فرمود. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۲ مهر ۱۳۹۷ @teghtesadi
هدایت شده از هنگام درنگ
✅ آیت الله : صاحب حرف جدید را نکنید 🔹آن‌قدر سخن نو، حرفِ فکربرانگیز و حواس‌جذب‌کن در دنیا وجود دارد که با رادیوها و کتابها و ترجمه‌ها به این‌جا می‌آید؛ نمی شود که من و شما هر یک خطی که در جایی نوشته شد یا گفته شد، فوراً عزا بگیریم و جنجال راه بیندازیم که فلان کس فلان چیز را ترجمه کرده یا فلان چیز را گفته است؛ گفته باشد؛ فکر است، میگویند. 🔹شما خیال میکنید روزی که شبهه‌ی ابن‌کمونه را رفع می کردند، به صرف این‌که کسی شبهه‌ ابن‌کمونه را در کتابهایش بنویسد، او را تکفیر می کردند؟ مگر می شود مردم را بیخودی کرد؟ مگر می شود هرکس زد، بگوییم شما مخالفید، شما ضدید؛ این مطلب را نگویید، با نگفتن که مشکل ما حل نمیشود. 🔹 قرآن کریم با این عظمت، افکار الحادیها و مادّیها را در خودش نقل میکند؛ دشنام آنها را به پیامبر نقل میکند؛ قالوا ساحر او مجنون؛ ولی حالا کسی جرأت نمیکند بگوید که فلان کس به فلانی - که رئیس این تشکیلات است - چنین اهانتی کرده است! اما قرآن با صراحت این را نقل میکند؛ چون به خودش معتقد و متکی است، لاریب فیه، در آن هیچ شکی نیست. 🔹همه‌ ما باید لاریب فیه باشیم؛ عقاید ما باید لاریب فیه و قرص و محکم و استوار باشد و آن را با زبان مناسب بیان کنیم؛ آن وقت خواهیم دید که «سحر با معجزه پهلو نزند دل خوش دار»، (1370/12/5) http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2596
1968129_-211323.pdf
839.2K
روایتی نسباً جامع از مجادله سیدجواد طباطبایی و داوود فیرحی @teghtesadi
بد سلیقه گی خبری... چهار تا جوان خام بی تقصیر را مقابل جریان عظیم اربعین قرار دادن چه آورده ای دارد؟ در این دوقطبی سازی چه خیری هست که بعضیها از آن اسراف کارانه استفاده میکنند ؟😡 @teghtesadi
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
بد سلیقه گی خبری... چهار تا جوان خام بی تقصیر را مقابل جریان عظیم اربعین قرار دادن چه آورده ای دارد؟
♨️گزیده ای از چت هایی با دوست گرامی و طلبه فاضل، دکتر محمدرضا قائمی نیک قضیه رفتن خانم ها به ورزشگاه دقیقا قضیۀ سند 2030 است. در جلسه ای، یکی از اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی به یکی از اساتید فعال در حوزۀ مطالعات اسلامی زنان گفت من از دهۀ 1370 نسبت به توسعه و عقلانیت توسعه مطلب می نوشتم و علمای حوزوی می گفتند نه آقا، عقلانیت، عقلانیت است و اسلام هم که با توسعه مشکلی ندارد. حالا که کارِ توسعۀ پایدار به حوزۀ زنان و ناموس و تربیت جنسی رسیده، شما حساس شده اید، در حالی که بحث تربیت جنسی سند 2030 ادامۀ بحث توسعه و توسعۀ پایدار است. حالا قضیۀ رفتن زنان به ورزشگاه هم همان است. در این 40 سال، هیچ کسی نسبت به اصل فوتبال حرفه ای و جایگاه والایِ آن در نظام سرمایه داری چیزی نگفته، اما حالا که پای زن و ناموس و جنسیت به وسط آمده، حساسیت ها به اوج رسیده. به نظرم در مطالعۀ تجربۀ علوم اجتماعی غربی مارکس نمونۀ درس آموزی برای ماست. مارکس، علیرغم اینکه شاگردِ هگل هست، اما به خاطر تعلق خاطرش به طبقۀ کارگر و بحران اقتصادیِ آن دوره و تنفرش از سرمایه داری، دیالکتیک هگل را معکوس می خواند. این در حالیه که نظریات علم دینی ما، حداقل در اغلب موارد (جز استثنائاتی مانند مرحوم صدوق یا دکتر داوری و ....) اساساً نسبت به مسئلۀ تباه کننده ای به نام سرمایه داری بی تفاوت و خنثی هستند. من واقعاً نمی دانم نظریه پردازان علم دینی ما یا فقهای فقه حکومتی ما برای شان اهمیت ندارد که یک طلبه یا دانشجو، سهمش از بیت المال ماهی حداکثر 1.5 میلیون است و یک فوتبالیست که آرزویش این است که روزی «در کنار» همسرش در ورزشگاه، فوتبال ببیند، 4 میلیارد و با آپشن هایش تا 8 میلیارد سهم دارد. «من دیروز در نمایشگاه کتاب کتابهایی را دیدم که غربی‌ها نوشته‌اند، [در] تأثیر فلسفه در فوتبال؛ یعنی امتداد فلسفه حتّی به فوتبال! ببینید این امتداد دادنِ مسائل فکریِ خودشان به تمام عرصه‌های زندگی و میدانهای زندگی [است]؛ ما این کار را بایستی انجام بدهیم. ما ازلحاظ فلسفه قوی هستیم؛ فلسفه‌ی اسلامی از فلسفه‌ی غربی، قوی‌تر و ریشه‌دارتر و دارای استحکام بیشتر است، ولی بایستی امتداد آن در زندگی، محسوس باشد؛ قضاوت فلسفه‌ی ما در مورد حکومت، در مورد مسائل اجتماعی، در مورد اقتصاد، در مورد عموم مسائل تمدّن‌ساز بایستی معلوم باشد، روشن باشد؛ اینها کارهایی است که باید انجام بگیرد. اینها در زمینه‌ی علومِ خاصِّ اسلامی است، در زمینه‌ی علوم طبیعی هم همین‌جور است».
هدایت شده از سطلیات
داریم چه بلایی سر ایران می‌آوریم؟" #حجت_میان_آبادی نقشه فوق، موقعیت کارخانجات فولاد و پتروشیمی‌ها (بعنوان صنایع بشدت آب بر) بر روی دشت‌های کشور و وضعیت دشت های کشور از نظر ممنوعیت برداشت از آبخوان است. همانطور که مشاهده می‌شود عمده کارخانجات فولاد و پتروشیمی‌های کشور (بعنوان صنایع بشدت آب بر) در دشت‌های "ممنوعه" و "ممنوعه بحرانی" و در مناطق خشک کشور احداث شده اند. تعداد بسیار ناچیز این کارخانجات در سواحل گسترده جنوبی کشور (دریای عمان و خلیج فارس) و استقرار عمده آنها در مناطق کویری و خشک کشور نیز قابل تأمل است! سیاستگذاری و آشنایی با الفبای سیاستگذاری آب از جمله مسائل مغفول مانده در کشور است که کمتر توجهی به آن شده و می شود. علیرغم مسائل و تبعات بسیار جدی این سیاستگذاری های غلط، چرایی و الزام تراشی برای طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای به بهانه تأمین نیاز صنعت قابل تأمل است. #انتقال_آب #انتقال_آب_خزر_به_سمنان #انتقال_آب_عمان_به_مشهد #حجت_میان_آبادی