eitaa logo
قول سدید
480 دنبال‌کننده
911 عکس
397 ویدیو
31 فایل
مرور و تحلیل اهم رویدادهای روز ياأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِيداً(احزاب۷۰ )
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️مخاطب اصلی سخنان شیخ نعیم قاسم 🔸امروز، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی مهم به بررسی آخرین شرایط میدان نبرد، وضعیت حزب‌الله و تحولات داخلی لبنان پرداخت. این سخنرانی و ارائه نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های حزب در این برهه زمانی بسیار مهم بود. شاید برخی فکر کنند که آنچه شیخ نعیم قاسم گفته مخاطب اصلی‌اش دشمن صهیونیستی بوده، اما واقعیت آن است که مخاطب اصلی و دقیق این سخنرانی، نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان است که در وابستگی به محور عربی – غربی شهره است. 🔸در حالی که میقاتی سه هفته پس از ترور دبیرکل و رهبران و فرماندهان ارشد مقاومت تحت فشار و رایزنی‌های شدید سفیر امریکا و دیگر مقامات غربی و عربی دارد ساز و نوای دیگری کوک می‌کند، حضور معاون دبیرکل حزب‌الله در صفحه تلویزیون و برشمردن شرایط حزب‌الله، موقعیت رهبری و فرماندهی، امور جنگی و ماموریت محوله بسیار مهم بود، در واقع، حالا نخست‌وزیر موقت و سفرای غربی که در بیروت که به زعم خود فرصت را برای عبور از حزب‌الله در غیاب دبیرکل قدرتمند خود مناسب می‌دیدند، حالا متوجه شده‌اند که آنچه می‌پنداشته‌اند همه غلط بوده و حزب‌الله توانسته ساختار سیاسی و نظامی و امنیتی خود را احیا کند. 🔸او با خطاب قرار دادن شهرک‌نشینان چندملیتی گفت: «اسرائیلی‌ها نباید (ادعاهای) دولتشان درباره توانمندی‌های ما را باور کنند و مثال این موضوع اسطوره غزه است. مقاومت هرگز شکست نخواهد خورد چراکه مالک این سرزمین است و نیروهای آن شهادت‌طلب هستند و ارتش اسرائیل شکست خواهد خورد و حزب ما با تمامی حملات قدرتمند است. @SyrianKhabar https://eitaa.com/sokhanesadeed
✅️آیا وقت آن نرسیده که دولت ما در پاسخ به مطالبه بسیاری از مردم، حداقل در اندازه سوریه و عراق و برخی کشورهای آمریکای لاتین، با تمهیدات مناسب برای میزبانی از مهمانان لبنانی، در منازل یا اماکن اقامتی، شان را نسبت به این نشان دهند؟! https://eitaa.com/sokhanesadeed
پیش از این خواستند استاد مصباح یزدی را هدف گلوله اربابانشان قراردهند ولی کور خوانده اند و نمی فهمند که: ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست! عرض خود می بری و زحمت ما می داری! https://eitaa.com/sokhanesadeed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما اهالی آخرتیم ما قدرت‌طلب نیستیم، ما دنیاطلب نیستیم همه‌ی این قدرت، این دولت، این میزها، این مدیریت‌ها و این جایگاه برای ما ذره‌ای ارزش ندارد و دنبال آن هم نیستیم آرزوی تک تک ما در حزب الله آرزوی هرکدام از برادران ما این است که به سید عباس[موسوی]، شیخ راغب و حاج عماد بپیوندند آرزوی هرکدام از خواهران ما این است که به شهیده ام‌یاسر و دیگر خواهران شهید ملحق شوند ما به دنبال آخرت هستیم اگر در این دنیا کار می‌کنیم چون مسئولیم بخاطر این نیست که به این دنیا علاقه داریم یا هدف ما رسیدن به دنیاست دنیای شما برای ما حتی به اندازه‌ی یک بند کفش و آب بینی بُز هم نمی‌ارزد این دنیای ناچیز گذرا و بخیل شما ما اهالی آخرتیم و به دنبال آن می‌گردیم… شهید https://eitaa.com/sokhanesadeed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱- این خانم می‌گویند نظر آقای پزشکیان به عنوان رئیس دولت این است که قوانین جاری در مورد موضوع عفاف و حجاب است، نباید اجرا شود!چون که از دید ایشان و رئیس جمهور، قانون از جنس زور است و «موضوعات فرهنگی را با زور نمی‌شود جا انداخت»! ۲-معنای دیگر سخن او این است که ایشان و رئیس جمهور قانون عفاف و حجاب را قبول ندارند و اعمال قانون را اعمال زور و ناحق می‌دانند چرا که به زعم این‌ها قانون عفاف و حجاب که توسط مجلس شورای اسلامی وضع شده است در چهارچوب مسائل نظام و مسائل کشور نیست و قابلیت اجرا ندارد و به همین علت قانون رو قبول ندارند! ۳- این خانم معتقد است که چون دولت آقای پزشکیان دولت وفاق است و چون اجرای قانون عفاف و حجاب به زعم ایشان همدلی را از بین می‌برد لذا نباید قوانین مربوط به عفاف و حجاب را اجرا کرد.!! 🔺 حضرت امام خمینی در مورد بنی صدر ملعون که گفته بود من قانون را قبول ندارم فرموده بود « تو غلط می‌کنی قانون را قبول نداری. قانون تو را قبول ندارد.» آیا گفته‌های این خانم و نظر رئیس جمهور در مورد عدم اجرای قانون عفاف و حجاب بر خلاف نظر حضرت امام خمینی (ره) نیست؟ 🔺 حضرت امام خامنه‌ای در ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۳در مورد ضرورت اجرای قوانین مربوط به عفاف و حجاب فرمودند: «بنده نظر قاطع خودم را در این مورد عرض میکنم... یک نگاه، نگاه قانونی است. قانون واجب‌الاطاعه است و در این زمینه، حکم قانونی وجود دارد؛ رعایت حکم قانون برای همه واجب است. چه آن کسانی که به شرع معتقدند، چه حتّی آن کسانی که به شرع هم معتقد نیستند، قانون را بایستی رعایت کنند.» د.خرم آبادی (با تلخیص) https://eitaa.com/sokhanesadeed
آه یحیی ! بس بود دیگر پیر مرد! شصت و اندی ساله شده بودی، ۲۳ سال اسیر بودی، کل عمرت را برای آزادی قدس و شرف مسلمین جنگیدی! میرفتی پشت تریبون و در سفرهای دیپلماتیک، از مقاومت حمایت میکردی! هیچکس هم جرات نداشت خرده ای به تو بگیرد، مگر یک مجاهد چندسال می‌تواند تفنگ به دست بگیرد؟! هرچه هم جنگجو باشد خلاصه‌ قهرا تبدیل به یک ژنرال می‌شود که باید از اتاق های امن در ساختمان های مخفی فرمانده ای کند. اصلا تا قبل شهادت حاج اسماعیل هنیه حق با تو بود، اما‌ بعد شهادتش اصلا عنوان اصلی تو 《رئیس دفتر سیاسی حماس》 بود! باید کار سیاسی میکردی و پوتین را به یادگار کنار اتاق کارت نگه میداشتی! آه یحیی، آنجا چه میکردی؟! با لباس معمولی و خشاب روی سینه بین آوارهای رفح ؟! مگر‌ جوان ۲۰ ساله ی گردان های قسام بودی؟! آه یحیی، آنجا چه‌ میکردی؟! چریک پیر، کهنه‌ سرباز، چقدر لاغر شدی؟! زیرتونل ها، این یک سال کم خوردی،کم خوابیدی و کم نوشیدی تا تو هم مثل آن کودک اهل غزه پوست و استخوان شوی! آه یحیی... 《شیر، پیر هم که شود،شیر است》. در آن جنگ تن به تانک، مثل شیر غریدی و حتی در قیاس با جوان های قسام، باز تو بیشتر نفس‌کشیدی و سینه‌ ی بنی صهیون را در آن ساختمان ها لگد کوب کردی،آخر هم زورشان به تو نرسید و به نامردی گلوله بارانت کردند. یحیی، دنیا دید که حرامی ها حتی در پشت دوربین کوادکوپتر هم جرات نکردند به تو نزدیک شوند و با فاصله به تماشایت نشستند، وقتی از پرکشیدنت مطمئن شدند، كفتارگونه‌ بالای پیکرت حاضر شدند. یعنی خدا عجب کارگردانی ای کرد، هرچه فیلم و عکس‌از نبرد تن به تانک تو منتشر شد، صلابت، حماسه و سلحشوری بود! دنیا سکانس پایانی زندگی‌تو را دید که وقتی سراغت آمدند، چون فاتحین به صندلی تیکه دادی و آن سگ الکترونیکی را با چوب راندی، بی‌اعتنا و با ابهت! لحظات ختم به شهادتت، برای رزمندگان جنگ های چریکی‌ دنیا، کلاس آموزشی بود، عجب استتاری کردی، وقتی چیزی برای بستن شریان نداشتی، بالای جراحت خود را با سیم بستی تا از خون ریزی جلوگیری کنی و کماکان بجنگی! چقدر تو خونسرد بودی مرد. این کارها در آن لحظاتی که برای چون مایی پراضطراب است، برای مجاهد ۶۰ ساله ی لشکر عزالدین قسام، این چنین عادی و باوقار طی می‌شود که‌ صدالبته سرچشمه اش قرآنی‌است که با آن مانوس بودی، اما سربازهای دشمن لا به لای جزوات دانشگاه های نظامی دنیا دنبالش میگردند. آه یحیی! کجا و کی زمانه بچرخد تا چون تویی چشم‌به دنیا باز کند و چشم دنیا را خیره؟! آه یحیی، در میان آن خرابه ها چه میکردی؟! میگفتند از ترس‌جانت مخفی شدی، میگفتند جاسوس بودی ؟!؟! ببین خدا چگونه‌ رسوایشان کرد، خدا اگر‌ بخواهد عزتی نصیب اهل حق کند، حتی به دست کثیف ترین مخلوقات خود، نمایش حقانیت مجاهدان خود را روی پرده می‌برد تا دنیا انگشت به دهان بماند. پرده ی آخر زندگی‌مجاهدانه‌ ات جوری رقم خورد، که تصویرش، لحظه ای از ذهن دوست و دشمن، در این معرکه ی آخرالزمانی پاک نخواهد شد. رحمت خدا بر روح پاکت که حتی محل شهادتت، ثانیه های آخر مجاهدتت و حتی تصاویر پیکرت، مسلمین را سربلند کرد. 🔻 @iranEiita 🔻 https://eitaa.com/sokhanesadeed
در آستانه ظهور ارباب عدالت گستر جهان، زمینه سازان ، جایزه جهاد و مبارزه در برابر جبهه شیطان را با می گیرند تا پس از ظهور به لطف خداوند برای یاری بقیه الله باز گردند. https://eitaa.com/sokhanesadeed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆آخرین لحظات زندگی پرافتخار "یحیی السنوار" از زاویه دوربین پهپاد جستجوگر ارتش رژیم نژادپرست و اشغالگر فلسطین💥 🌴یحیی السنوار در حالی‌که بشدت زخمی شده، سعی می‌کند تکه چوبی را به سمت پهپاد تجسسی اسرائیلی پرتاب کند. ✊سلام و صلوات الهی بدرقه راه پرافتخار این مبارزان شکست‌ناپذیر، آزادگان روی زمین و ایثارگران راه آزادی فلسطین باد🌴 https://eitaa.com/sokhanesadeed
🤚 چرا دینداری در آخرالزمان را مانند نگه داشتن آتش در کف دست، سخت و دشوار دانسته اند؟ ( بخش اول ) 👈 در بخش اول ، متن احاديث مرتبط و سند آن تقدیم عزیزان می شود و در بخش دوم در روزهای آتی تحلیلی روان شناختی ،جامعه شناختی ( روانی، اجتماعی ) از این حدیث ارایه خواهد شد ، ان شالله حدیث مشهوری است که در بیشتر کتابها نقل شده است، از جمله مرحوم میرزاحسین نوری که خود از محدثان بزرگ است آن را در کتاب خود نقل کرده است گرچه به طور مرسل آورده و اسناد بعداز انس را نیاورده، ولی می توان گفت به لحاظ شهرت داشتنش حدیث خوبی است. عن أنس عن النبي (ص) أنه قال: «يأتي على الناس زمان الصابر منهم على دينه كالقابض على الجمرة ؛(1) رسول خدا فرمود: زمانی بر مردم می آید که ماندن بر دین حق مانند نگه داشتن گلوله آتش در دست است» . در روایت دیگر ایشان در وصف برادران آخر الزمانی خود می فرماید: «لأحدهم أشد بقية على دينه من خرط القتاد في الليلة الظلماء أو كالقابض على جمر الغضا ؛ (2) هر یک از آنان بر دین خود باقی است با این که باقی ماندن بر دین سخت تر از زدن تیغ درخت با دست و صاف کردن آن و از نگه داشتن آتش درخت های سخت (که آتششان دوام زیاد دارد) ، در دست است. طبق برخى روايات، تصويرى از وضعيت دين در آخرالزمان که حفظ دین را مشکل می کند مشخص می شود: ۱- اسلام و ايمان، غريب مى شود، همان طور كه در ابتدا غريب بود ۲- مساجد از نظر ظاهرى آباد، ولى از نظر هدايت خراب هستند ۳- انسان دين خود را مى فروشد، به گونه اى كه ممكن است صبح مؤمن باشد و عصر كافر شود يا عصر، مؤمن باشد و صبح كافر گردد ۴- جو عمومى و حاكم، جو كفر و بى دينى است؛ به گونه اى كه حتى بعضى از مؤمنان را نيز متزلزل كرده و به كفر دعوت مى كند ۵- ملت هاى ديگر از اديان خود، گمراه مى شوند ۶- هر كس كه پرچم گمراهى بلند كند، هوادارانى خواهد يافت ۷- با عقايد اسلامى - حتى ايمان به خدا - به طور علنى برخورد مى شود»(3) ۸- شنيدن حقايق قرآن، بر مردم گران آيد؛ اما شنيدن باطل آسان است ۹- مردم نسبت به وقت نماز، بى اعتنا مى شوند(4) ۱۰- بدعت ها ظاهر و زياد شود ۱۱- حلال، حرام شود و حرام، حلال» و...(5) مجموع اين جملات نورانى، بيانگر وجود نوعى تحير، پسرفت اعتقادى، ظاهرسازى و رنگ باختن ديندارى در آخرالزمان است. چنان كه امیرالمومینن امام على (علیه السلام)  نيز به اين مطلب اشاره فرموده است: «يكون حيره و غيبه تضل فيها اقوام و تهتدى فيها آخرون»(6)؛ «غيبت و حيرتى پيش خواهد آمد كه گروه هايى گمراه مى شوند و دسته اى ديگر هدايت مى يابند» وضعيت ديندارى در آخرالزمان سخت و شكننده و ميزان رويگردانى اغلب مردم از دستورات الهى، زيادتر است. پی نوشت ها: 1. میرزاحسین نوری،مستدک الوسائل ،بیروت، مؤسسه آلبیت، سال 1388، ج 12 ص 33. 2. محمد بن الحسن الصفار ، بصائر الدرجات ، تهران ، اعلمی ، 1404 ق ، ص 104. 3. معجم احاديث امام مهدى، ج ۱، صص ۸۷، ۷۱، ۴۴، ۳۱ و... از پيامبر اكرم (صلی الله علیه وآله( . 4. بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۲۵۶- ۲۶۰ ؛ حضرت مهدى از ظهور تا پيروزى، ص ۲۵۰-۲۴۹. 5. معجم احاديث امام مهدى، ج ۳، ص ۲۱۸ ؛ منتخب الاثر، ص ۵۲۷، و... 6. الغيبة نعمانى، ص ۱۰۴ ؛ تاريخ غيبت كبرى ص ۲۴۶ نوشته شده در روز جمعه ،۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ توسط دکتر ابوالقاسم فاتحی https://eitaa.com/sokhanesadeed
🤚 چرا دینداری در آخرالزمان را مانند نگه داشتن آتش در کف دست، سخت و دشوار دانسته اند؟ ( بخش دوم ) 👈 در بخش اول ، چند روز پیش متن احاديث مرتبط و سند آن تقدیم عزیزان شد. در بخش دوم تحلیلی روان شناختی ،جامعه شناختی ( روانی، اجتماعی ) از این حدیث ارایه شود. ۰۱ دینداری ما مسلمانان و مومنین را می توان در دو وضعيت و دو شرایط بررسی کرد. وضعیت اول شرایط معمولی و متعارف در جامعه و در جهان پیرامونی خود، که در آن جان و مال مسلمانان و مومنین در آسایش و آرامش است و هیج‌ خطری نه جنگ و نه تهدید و نه سختی جامعه را تهدید نمی کند ،در این صورت هم مسجد و محراب به راه است و هم بازار و کاسبی ، هم منزلت اجتماعی و اعتبار و موقعیت سیاسی پا‌برجا است و هم اعتبار و موقعیت دینداری ، در این شرایط همه طرفدار دو آتشه دین و انقلاب و ... هستند . ۲.وضعیت دوم‌، شرایط سخت جامعه و محیط پیرامونی، شرایط سخت آزمون ادعاها، شرایط دشواری که در آن دین و دینداری حقیقی و ارزش ها ،آرمان ها و اهداف انقلاب و نظام مورد تاخت و تاز دشمنان قرار می گیرد و در این شرایط حفط دین و دینداری سخت و دشوار می شود.. مانند شرایط هشت سال دفاع مقدس و یا شرایط کنونی منطقه و کشور بخصوص در دهه اخیر و مسایل مدافعان حرم و اکنون تجاوزات وحشیانه اسرائیل و آمریکا به غزه و لبنان و یمن و سوریه و عراق ، در این شرایط، حفظ دینداری سخت تر از حفظ آتش در کف دست است.زیرا تعارض منافع پيش می آید ، منفعت دفاع از دبن و حفظ دینداری حقیقی که هزینه دارد و منفعت حفظ موقعیت اجتماعی و سیاسی خود که مستلزم عبور آرام آرام و توجیه گرایانه از انقلاب و امام و شهدا است. در این شرایط حفظ دین و دینداری از نگه داشتن آتش در کف دست سخت تر است. ۳. میزان این آزمون الهی هم متناسب با افراد و موقعیت ها متفاوت است . از یک کاسب محل گرفته تا بالاترین پست اجرایی و سیاسی و قضایی و مانند آن در کشور، در اینجا طیف وسیعی مورد آزمون های الهی قرار می گیرند و افراد براساس روحیات شخصی و جو روانی و اجتماعی شایع در جامعه تصمبم گیری می کنند که آیا حافظ دبن و دینداری خود باشند و یا با توجیهات حتی به ظاهر معقول و منطقی و گاهی دینی، از دینداری خود عبور کنند. انسان های چسبیده به مال و منال دنیا، انسان های چسبیده به چند روز ریاست و قدرت چه در سازمان و یا جامعه که هدفی جز حفظ موقعیت و منافع خود ‌ندارند، این گونه مسلمانان و مومنین دین و دینداری خود را به خاطر حفظ چند روزه جایگاه سیاسی خود در جامعه و یا حفط و بازتولید جایگاه شغلی خود، البته با توجیهاتی به ظاهر منطقی و موجه ، اما با انگیزه حفظ منافع خود ، نمی توانند شرایط سخت دینداری آخرالزمانی را رعایت کنند و تحمل سختی های آن را ندارند. البته اگر بتوانند از منافع خود عبور کنند، آزمون های آخرالزمانی را بسیار آسان می یافتند. اینان همان کسانی هستند که با رنگ عوض کردن و با همراه جماعت شدن و با نان به نرخ روز خوردن با هرشرایط سیاسی کنار می آیتد. برای این گونه از دینداران البته دینداری سخت می شود ، سخت تر از حفظ آتش در کف دستشان نوشته شده در روز جمعه ،۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ توسط دکتر ابوالقاسم فاتحی https://eitaa.com/sokhanesadeed
🔴 شبکه دعای بین ادیان ترفندی از بهائیت برای آشکارسازی 🔻 سایت دنیای مجازی بهایی "شبکه دعای بین ادیان" را یکی از پروژه‌های بهائیت برای ایجاد وحدت عنوان کرده که از سال ۲۰۱۴ شکل‌گرفته است. 🔻 این سایت در ادامه جلساتی که در معبد نیلوفر آبی (لوتوس) یا جلساتی که تحت عنوان"حلقه ملاقات نور" برگزار شده است را از جمله نمونه‌های این پروژه ذکر می‌کند. 🔻 جلسات "دعای مشترک بین ادیان" یکی از ترفندهای بهائیت جهت آشکارسازی خویش در کشورهای مختلف است که ضمن معرفی این فرقه، روابط بین بهائیان و دیگر افراد را عادی‌سازی می‌کند. 🔻 با آنکه ادعای بهائیت در این جلسات آن است که هر فرد طبق باور و عقیده خویش به رازونیاز می‌پردازد؛ اما برنامه آن به‌گونه‌ای است که قسمت عمده برنامه‌ها به دعاهای این فرقه اختصاص دارد. 🔻 پروژه مذکور امروزه در امارات متحده عربی و بحرین تحت عناوینی همچون جلسات دعای مشترک ماهانه دیده می‌شود. @feragh_adyann https://eitaa.com/sokhanesadeed
🟩انجمن جغرافیای سلطنتی بریتانیا به سال ۱۸۹۲ میلادی با رسم این نقشه جزایر سه گانه را با رنگ کشور ایران نشان داده است. پ.ن: ✅️ این عکس سند گویای کذاب بودن و تلاش روباه پیر استعمار تفرقه انداز برای تحریف تاریخ است. https://eitaa.com/sokhanesadeed
🔻سوت و کف هلدینگ «دنیای اقتصاد» برای گران‌سازی معیشت مردم ابتدا با حذف کالاهای مشمول ارز ترجیحی و افزایش نرخ ارز نیمایی (با توجیه حذف رانت)، مواد اولیه تولید را در کشور گران می‌کنند و به هر کس هم که فریاد بزند و نسبت به آثار تورمی افزایش نرخ ارز دولتی هشدار دهد، برچسب کمونیست بودن می‌زنند، سپس قیمت‌گذاری دستوری و حمایت دولت از سفره مردم را عامل تضعیف تولید معرفی می‌کنند و برای رهاسازی قیمت‌های نهایی فشار می‌آورند با تبلیغات عوام‌فریبانه‌ای چون «رفع فیلترینگ» و «حذف گشت ارشاد» و ... ذهن و حواس مردم را از علت العلل بلاهایی که بر سرشان می‌آید منحرف می‌کنند! در نهایت هم رسانه‌های زردشان در فضای مجازی، مقاومت در برابر اسرائیل و آمریکا را عامل گرانی معیشت مردم معرفی می‌کنند و تسلیم و ذلت را تنها راه نجات معرفی می‌کنند! لیبرالیسم اقتصادی و سیاسی و فرهنگی اینگونه در هم تنیده‌اند و دست بدست هم داده‌اند برای شکستن مقاومت یک ملت! 💠 احمد نبویان https://eitaa.com/sokhanesadeed
🟩مدتی است پیاده نظام لشکر رژیم صهیونی فرمان حمله دریافت کرده اند؛ ◀️آماج این مرحله: نظریه پرداز اصیل انقلاب اسلامی ناب محمدی (ص)؛
🎥پزشکیان: فیلترینگ برداشته می‌شود 🔹 طبق فرمایش رئیس جمهور، سران قوا، قرار است بنشینند و تصمیم بگیرند تا دست دشمنان را برای دسترسی به افکار عمومی، مهندسی اطلاعات و ارتباطات، نشر مفاسد اخلاقی و اعتقادی و ... برای آن 50 درصد باقی مانده از مردم که از رسانه های متعلق به دشمن استفاده نمی‌کنند، باز کنند. 🔻آن طرف دنیا، چینی ها و آمریکایی ها می نشینند و فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند رسانه هایشان را در دنیا توسعه بدهند، این طرف سران قوا می‌نشینند و فکر می‌کنند که چگونه دسترسی رسانه‌های چینی و آمریکایی را در ایران تسهیل کنیم! 🔻 آن طرف در رسانه‌های چینی و آمریکایی می‌گویند رسانه غیربومی چه خطرات و مضراتی دارند و از مسئولان پیگر حذف این رسانه‌ها می شوند، این‌طرف خبرنگاران پیگیر رفع فیلتر رسانه‌های متعلق به دشمن خود می‌شوند! 🔻 آن‌طرف در مراکز علمی دائما به دانشجو می‌گویند که پیشرفت در تولید ملی است، این‌طرف در مراکز علمی می‌گویند پیشرفت در دسترسی به تولید غیربومی است! 🔻 آن‌طرف در مجلس سنا 5 ساعت مدیر تیک‌تاک را بازخواست می‌کنند و در نهایت تصمیم به حذف تیک‌تاک می‌گیرند، این‌طرف نماینده مجلس میتینگ می‌گیرد و در مناظره شرکت می‌کند که باید محدودیت دسترسی به رسانه متعلق به دشمن رفع شود! 🔴 خدا قوت بابت این همه دلسوزی برای اسلام و انقلاب ✍️ محمد کهوند https://eitaa.com/sokhanesadeed
🔆 چیزی در مورد یحیی سنوار که مرا رها نمیکند... که مرا در درون به یک ورشکستگی کامل کشانده است. این روزها پس از آن تصاویر تاریخ ساز از شهادت قهرمانانه‌اش به یک چیز فکر میکنم؛ او می‌توانست فقط با باز کردن چفیه از سر و صورتش، زنده بماند. فقط کافی بود کمی چفیه را پایین بیاورد. همانقدر که دوربین‌های ترسو چهره او را ببینند و هوش مصنوعی روی میز افسران ارشد اطلاعاتی جیغ بکشند که "نزنید... نزنید... او یحیی سنوار است... اورا زنده می‌خواهیم." یحیی می‌دانست زنده‌ی او چه اندازه برای اسرائیل ارزشمند است. او را می‌بردند و در بهترین بیمارستان تل‌آویو زیر نظر متخصصان، درمان می‌کردند. او می‌توانست بزرگترین شکار تاریخ تشکیل رژیم صهیونیستی باشد. آنقدر مهم که نتانیاهو اعلام کند جنگ را بُرده و غزه را به زانو درآورده و حالا گروگان‌ها و ده‌ها امتیاز دیگر را در ازای یحیی معامله می‌کند. یحیی همه اینها را می‌دانست ولی چفیه را تا زیر چشم‌هایش بالا کشید. من به آن لحظه‌ی لاهوتی می‌اندیشم که یک انسان چگونه می‌تواند مرگ را به خود دعوت کند. یحیی حتی اگر بدون چفیه دستگیر میشد باز هم در قهرمانی او شعرها می‌سرودند. او نه در تونل‌های زیر زمینی که در نقطه‌ی صفر تماس در جنگ رو در رو تا آخر مبارزه کرده بود و با یک دست قطع شده و ده‌ها جراحت دیگر به اسارت رفته بود. اما یحیی چفیه را تا زیر چشمها بالا کشید و فقط با چشم‌هایی شبیه همه‌ی چشم‌های به خون نشسته فلسطینی به شیطان معلق در سنگرش زل زد. تا او را نشناسند. تا با او همان کنند که با هر مبارز ناشناس دیگری... ✍️یادداشت مهمان https://eitaa.com/sokhanesadeed
🔴ضربه بزرگ اطلاعاتی محور مقاومت به رژیم صهیونیستی به دست آذربایجانی‌ها 🔹به گزارش رژیم صهیونیستی تمامی اهداف عملیاتی که در وعده صادق یک و دو و طی یک سال اخیر مورد اصابت موشک و خرابکاری قرار گرفته است از اهداف شناسایی شده تیم اطلاعاتی آذربایجانی‌ها بوده است. 🔹آذربایجانی‌ها توانستند در قلب اسرائیل برای اهداف عملیاتی خاکی و آبی ایران، حزب‌الله و انصارالله دو سال اقدامات اطلاعاتی بدون نقص انجام بدهند و ضربه بزرگی به حیثیت امنیتی رژیم صهیونیستی وارد نمایند. 🔸چند روزی است که شوک عجیبی به جامعه امنیتی و اطلاعاتی رژیم کودک‌کش اسرائیل وارد شده است. رژیم در بیانیه رسمی اعلام کرد که چنین ضربه اطلاعاتی در تاریخ اسرائیل مشاهده نشده است. ایران توانسته به دست آذربایجانی‌ها در داخل اسرائیل به حساسترین مراکز امنیتی و نظامی اسرائیل نفوذ کند. این تیم 7 نفره در طول دو سال 700 اقدام امنیتی علیه ما انجام داده است و با شناسایی مراکز نظامی و امنیتی اسرائیل و افراد مهم زمینه را برای اقدامات بعدی ایران فراهم نماید. 🔸آنها حتی توانسته‌اند بعد از هر عملیات میزان ضربه به مرکز را ارزیابی و به ایران گزارش دهند. اسرائیل در بیانیه خود می‌افزاید که تیم دستگیر شده هفت نفر یهودیان مهاجر آذربایجانی بوده است که با ماموران ایرانی به نام اورخان و الخان در ارتباط بوده‌اند. 🔸شیخ توحید ابراهیمی بنیانگذار نهضت مقاومت اسلامی آذربایجان حسینیون طی یک سخنرانی در این موضوع این ضربه بی‌نظیر امنیتی آذربایجانی‌ها را یک هفت اکتبر اطلاعاتی بر علیه رژیم صهیونیستی نامید و افزود: اسرائیل از جایی ضربه خورد که حتی فکرش را نمی‌کرد و این ضربات ادامه خواهد داشت. 🔹شباب پرس؛ https://eitaa.com/sokhanesadeed
✅️خائنان امت رسول الله (ص) را بشناسیم 📣 افزایش صادرات ترکیه برخی کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی 🔺براساس اطلاعات ارائه شده از سوی مرکز آمار رژیم صهیونیستی، کشورهای عربی و اسلامی به‌رغم شعارهای حمایت از آرمان فلسطین، در سال جاری صادرات خود به این رژیم را افزایش داده‌اند. 🔺در بین کشورهای اسلامی ، ترکیه با صادرات ۱/۷ میلیارد دلاری از جمله صادرکنندگان بزرگ به صهیونیست‌هاست. 🔺امارات با صادرات بیش از ۱/۸ میلیارد دلاری، هم سهم بالایی در صادرات به اسرائیل داشته و هم صادراتش افزایش یافته است. 🔺صادرات بحرین با ۱۰۱ میلیون دلار، امسال بیش از ۱۰ برابر شده است. صادرات اردن نیز ۲۳۸ میلیون دلار بوده که تفاوت چندانی با سال گذشته ندارد. https://eitaa.com/sokhanesadeed
مقاومت اسلامی لبنان؛ الگوی عملی مدیریت استراتژیک با اینکه همه اعضای شورای جهادی حزب الله و در راس آنها شهید سید حسن نصرالله به لقاء الله پیوستند، اما مقاومت و ایستادگی اسطوره ای یک ماهه حزب الله و بویژه هدف قرار دادن محل سکونت نتانیاهو جنایتکار(که اقدامی فرا تصور دشمنان بود) و همچنین به کابوس مبدل شدن زندگی صدها هزار یهودی در شمال و مرکز سرزمین های اشغالی، نشان می دهد مسئولان این حزب بعد از وقفه گیج گونه دو سه روزه بعد از فاجعه پیجرها که منجر به شهادت و مجروحیت صدها نفر شد و همچنین شهادت عقیل فرمانده نیروی رضوان و تیم او و بالاخره شهادت دبیر کل حزب الله و سپس سید هاشم صفی الدین و چندتن از فرماندهان اصلی حزب الله، توانستند به فضل الهی، نیروها را مجددا سازمان‌دهی کنند بطوریکه شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله هفته پیش رسما اعلام کرد پست و موقعیت خالی در حزب الله نداریم و این یعنی اینکه بجز اینکه سمت ها و جایگاه خالی را پر کردند، حتی دبیر کل جدید را نیز انتخاب کردند. قطعا این روش در مبارزه متاثر از غزوه ها و جنگ های پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است بطوریکه گوستابولون مستشرق شهیر فرانسوی در کتاب معروفش بنام "تاریخ اسلام و عرب" می نویسد پیامبر وقتی که در جنگ شکست می خورد، مرعوب نمی شد و اگر پیروز می شد، مغرور نمی شد. اما بدنیست به این موضوع اشاره شود وقتی هاشم شکر فرمانده عملیاتی حزب الله لبنان که آمریکا از 40 سال قبل برای پیدا کردن وی جایزه چند میلیون دلاری تعیین کرده و حتی عکسی از او نداشت، در محل کار خود به شهادت رسید، باید مسئولان‌ حزب الله و بویژه دستگاه آمنیتی آن احتمال وقوع نفوذ و شنود را در کل بدنه عملیاتی و سیاسی و غیره می دادند و اگر حتی داده باشند، باید با سرعت کم مانند نسبت به جابجایی نیروها و تغییر روش ها و مدل های کاری شان اقدام می کردند که نکردند و اتفاق افتاد آنچه که نباید می افتاد و با شهادت شان گرچه آنان خرم و شادند بخاطر نوشیدن شربت شهادت و رسیدن به قرب الهی (که عمر شریف شان را برای این منظور گذرانده بودند) اما حزن و اندوه فراوان بر دل مشتاقان و دلدادگان راه مقاومت نشاندند که به این زودی، از دل نخواهد رفت. ✍️دکتر غروی https://eitaa.com/sokhanesadeed
وقتی هنوز دیپلماسی بلد نباشی نتیجه اش می شود دست به سینه ایستادن نماینده ی ام القرای اسلام و آزادگی و هزاران سال تمدن، در مقابل کوتوله گمارده محور شرارت صهیونی ! https://eitaa.com/sokhanesadeed
✅️در جنگ ترکیبی، برداشتن صافی از مقابل رسانه های دشمن برای دسترسی به قوه عاقله نیروهای جبهه خودی، خطرناکتر از برداشتن موانع و پدافند غیر عامل از زرادخانه های تسلیحاتی و استحکامات در برابر آتش دشمن است. کسی که دنبال است، یقینا یا نفوذی است یا متاثر از ! https://eitaa.com/sokhanesadeed
◀️برای شناخت ذات خبیث نویسنده، این فرسته صفحه انتخاب را مقایسه کنید با آن جمله فقیه عارف مجدد، امام خمینی (ره) که فرمود: ✅️حفظ جمهوری اسلامی از جان امام زمان هم بالاتر است. https://eitaa.com/sokhanesadeed
غم انگیز نیست؟ دولتی که با شعار اجرای قانون رای آورده، عمدا قیمت سکه و دلار را به پرواز درآورده و برنامه اولویت دارش را ستیز با قانون قرار داده است؛ آن هم مهمترین قوانینی که برای پیشگیری از نفوذ تصویب شده است! https://eitaa.com/sokhanesadeed
پزشکیان : چون با شعار رفع فیلترینگ رای آوردم پس پیگیری این موضوع اولویت دارد! پ.ن: برابر همه نظرسنجیها اولویت دار ترین خواسته همه مردم حتی آن ۲۵ درصدی که به شما رای دادند، حل مشکلات معیشتی و مبارزه با انواع فساد است؛ شماگران کردن ارز و سکه،جذب مفسدین و رفع فیلتر از رسانه های دشمن را دنبال می کنید؟! https://eitaa.com/sokhanesadeed
🔻عقل وارونه 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. تجربۀ اغتشاشِ اخیر نشان داد که شبکه‌های اجتماعیِ غربی، در حال مسخِ هویّتِ جامعۀ ایرانی هستند و در زیر پوست جامعه، اتفاقات فرهنگیِ ناخوشایندی در حال رخ‌دادن هستند که واقعیّتی مانند اغتشاش می‌تواند این لایه‌های نهفته را آشکار سازد. جامعۀ ایران به‌صورت بی‌حساب و رهاشده، در معرض شبکه‌های اجتماعیِ غربی قرار گرفته و تمام ذهنیّتش، مماس با روایت‌ها و محتواهایی است که در امتداد تمدّن غربی هستند. حاکمیّت، شهرهای فیزیکی را در اختیار دارد، اما شهرهای مجازی را رها کرده است؛ با این تصوّر نادرست که آنجا، حاکمیّت معنا ندارد و نوعی حریم خصوصی است و پهنه‌ای است برای مناسبات و تعاملات شخصی و غیرسیاسی. پنداشت حاکمیّت این نیست که شبکه‌های اجتماعیِ غربی، عرصۀ عمومی هستند و می‌توانند ذهنیّت‌پردازی کنند و یک هویّت را بزدایند و هویّت دیگری را بیافرینند. این رویکرد به حکمرانی، که به دورۀ پیشامجازی‌شدن تعلّق دارد و خود را با ضرورت‌ها و قطعیّت‌های دورۀ تاریخیِ جدید، هماهنگ نکرده، همچنان شهر و میدان و خیابان‌های فیزیکی را، تنها قلمرو حکمرانی‌اش می‌شمارد و باور نیافته که پهنۀ مجازی نیز چه‌بسا در این حد، مهم و تعیین‌کننده باشد و بتواند حاکمیّت ملّی را متزلزل سازد. گمان می‌کنند که آنچه در جهان بیرونی و عینی می‌گذرد، اصل است و رخدادهای متعلّق به فضای مجازی، پا از آن فراتر نمی‌گذارند؛ حال‌آن‌که در نظم جدید، عالَم مجازی است که عالَم واقعی را می‌آفریند و برای آن، شرایط و چهارچوب و اقتضا تعریف می‌کند. عالَم مجازی، به مبدأ و منشأ تبدیل شده و بی‌آن‌که از وجود عینی برخوردار باشد، ضرورت و جبر می‌آفریند. [دوم]. در دو دهۀ اخیر، هیچ‌گونه تنش و تلاطمی در میان نبوده که ضلع اصلی آن، شبکه‌های اجتماعیِ غربی نباشند. این شبکه‌ها، به خاستگاه‌ها و سرچشمه‌های تولید بحران در جامعۀ ایران تبدیل شده‌اند؛ بحران‌هایی که فقط وقتی خیابانی بشوند، دیده می‌شوند، اما روشن است که بخش عمده‌ای از این بحران، در جهان‌های ذهنی رخ داده است و تا حدی نیز در سبک زندگی، خود را نشان می‌دهد. بخشی از حاکمیّت که جهت‌گیری لیبرالی دارد، می‌داند که زخم‌خوردۀ شبکه‌های اجتماعیِ غربی است و هر فتنه و آشوب و تکانۀ جدید که اتفاق بیفتد نیز ریشه در این فضا خواهد داشت، اما خود را می‌فریبد و برای جذب بدنۀ اجتماعی، بر طبل آزادسازی شبکه‌های اجتماعیِ غربی می‌کوبد؛ خواسته‌ای که در اصل، با روایت‌های رسانه‌های غربی، ساخته‌وپرداخته شده و به جان بخشی از جامعۀ ایران افکنده شده و اینک نیز از زبان لایه‌ای از حاکمیّت شنیده می‌شود. خودِ همین روند، حکایت‌گر نفوذ شبکه‌های اجتماعیِ غربی در جامعۀ ایران است که چگونه، جامعه را مسخّر و مرعوب خویش می‌کنند و یک امر تصنّعی و واهی را به‌عنوان مطالبۀ اجتماعی، می‌بافند و حتی بخش‌هایی از حاکمیّت را نیز با آن هم‌داستان می‌سازند. پیشروی روایت‌های شبکه‌های اجتماعیِ غربی، تا اینجاست و این‌همه، برآمده از خلاء حکمرانی در فضای مجازی است. به‌جای این‌که حاکمیّت، ذائقه‌سازی کند و به جامعه، جهتِ هویّتی بدهد، این شبکه‌های اجتماعیِ غربی هستند که بازی هویّتی به راه انداخته‌اند و ذهنیّت‌ و مطالبه می‌آفرینند و ادبیات و منطق حاکمیّت را نیز در راستای منافع خویش، صورت‌بندی می‌کنند. [سوم]. اکنون به‌جای این‌که بر اساس تجربه‌های عینیِ اخیر، حاکمیّت به دنبال مرزبندی هرچه ‌بیشتر و متراکم‌تر با شبکه‌های اجتماعیِ غربی باشد و افکار عمومی جامعۀ خویش را از سیطره و سلطۀ آنها برهاند تا بتواند طرح‌های هویّتی‌اش را به اجر درآورد، بی‌پروا و خام‌اندیشانه، وعدۀ رهاسازی شبکه‌های اجتماعیِ غربی می‌دهد. در شرایطی که سخن از بازسازیِ انقلابیِ ذهنیّت‌های فرهنگی به میان آمده و فاصله‌گیری و زاویه‌یابی لایه‌هایی از جامعه با آرمان‌گراییِ انقلابی، آشکار شده، حاکمیّت در پی آن است که جامعۀ خویش را به عمق شبکه‌های اجتماعیِ غربی پرتاب کند تا بیشتر و شدیدتر، بدنۀ اجتماعی‌اش تخریب شود و شکاف‌ها و گسست‌ها، جدّی‌تر و چالشی‌تر بشوند. سپردن ذهنیّت جامعه به دست دشمنانی که در پشت شبکه‌های اجتماعیِ غربی، پنهان شده‌اند و از این شبکه‌ها به‌عنوان ابزار استعمار و سلطه استفاده می‌کنند، جُرمی نابخشودنی است و ما را بیشتر گرفتار تلاطم‌های اجتماعی و تکثّرهای بازدارنده و اختلال‌زا می‌کند. جامعۀ ما در حال باختن هسته‌های سختِ هویّتی‌اش است و می‌رود که رسانه‌های عالَم تجدّد، منِ هویّتیِ جامعۀ ما را بفرسایند و وضع علاج‌نشدنیِ چندپارگی و گسستگیِ معنایی را رقم بزنند. در این حال، حاکمیّت باید مسیر سکولاریسمِ ساختاری را در پیش بگیرد تا دچار تعارض و تنش در لایۀ اجتماعی نشود. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60 https://eitaa.com/sokhanesadeed
در میانه گرسنگی کودکان غزه و ضاحیه، به بهانه آنچه دیپلماسی دفاع از فلسطین و لبنان نام نهاده اند و مارکوپولو وار از اینجا به هرجا سفر می کنند، گذاشتن چنین فرسته ای چه معنایی دارد؟! ترجمه: در خلال دیدار از مصر به رستوران محلی ابوطارق در وسط قاهره رفتیم و از غذای مشهور کشری میل کردیم که غذایی لذیذ و خوشمزه است و فعلا بدون گوشت تهیه می شود. به دوستداران غذای عربی توصیه می کنم حتما خوردن این غذا را امتحان کنند. ما در تهران نیاز به یک رستوران مصری داریم! https://eitaa.com/sokhanesadeed