eitaa logo
سلاله اخلاقی
189 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
699 ویدیو
97 فایل
•❁﷽❁• ✅مهارت‌هایی برای شاد زیستن و تقویت باورهای دینی ✅پاسخگویی به سوالات اعتقادی زن و خانواده با رویکرد تربیتی رزومه‌الکترونیکی https://zil.ink/arezooye_parvaz آیدی @arezooye_parvaz
مشاهده در ایتا
دانلود
16.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 باید انتقام خون گرفته شود... 🎙حجت‌الاسلام حاج‌احمدپناهیان: ▫️این فرد چاقو‌ وارد حرم کرده؟! رفته سراغ همین طلبه‌های جهادی که در حاشیه مشهد فعالیت می کردند و خودش همانجا زندگی می کرده؟! ▫️چرا خطر وهابیت در مشهد و در همین قم جدی گرفته نمی‌شود؟ ▫️آقای استاندار خراسان رضوی می‌گویند یک طلبه در حرم از بین رفت؟! شما مسئول شورای تأمین هستید و باید پاسخگو باشید! 🏴حرمت امام رضا علیه السلام شکسته شد... این مصیبت را کجا ببریم؟...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃خدایا من در این خود چیزی دارم که تو در آسمانیت آن را نداری! من خدایی مثل تو دارم ولی تو خدایی مثل خود نداری.(مناجات علیه‌السلام) 🍃خدایا این فخر مرا بس که خدایی چون تو دارم؛ تو آن گونه‌ای که من دوست دارم،  پس مرا هم آن گونه گردان که تو دوست داری. ( ) . . مصادف با اولین جمعه از ماه مهمانی خدا" . . . . بحق مهدی ان‌شاءالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درد فراق ... یک عمر به انتظار نشسته‌ایم و هر روز می‌گوئیم اوخواهد آمد ... این انتظار کی به پایان می‌رسد و آن جامعه‌ی آرمانی، کی تحقق خواهد یافت؟ اولین نکته‌ در باب انتظار این است که، باید به عمق مفهوم انتظار پی‌ببریم. انتظار چشم به راه بودن است و چشم به راهی در حقیقت نوعی امید داشتن به آینده است. امیدواری در سرتاسر انتظار موج می‌زند و انسان را از توقف و سکون باز می‌دارد و منجر به حرکت و پویائی انسان می‌شود. پس، مفهوم انتظار تنها در ایجاد یک حالت روحی و روانی خلاصه نمی‌شود. بلکه انتظار یک منتظر، از روح او و ازدرون او به بیرون نیز سرایت می‌کند. ودر عملش هویدا می‌گردد. قبل از آنکه انقلاب حضرت مهدی سلام الله‌علیه تحقق پیدا کند، باید انقلابی در دلها و فکرها ایجاد گردد. ما منتظر هستیم و باید اقدامی انجام دهیم. اولین اقدام ما منتظران این است که ایمان قلبی به حتمی بودن ظهور داشته باشیم. و در گام بعدی همواره در حالت آمادگی دائمی باشیم، و در انتها به قدر توانائیمان زمینه‌ی فردی و اجتماعی را برای ظهور حتمی فراهم کنیم. پس درد ما فراق است و درمان دلِ دردمند ما دعاست... و از بهترین دعاها برای تحقق جامعه‌ی مهدوی، خواندن دعای هر روز ماه مبارک رمضان است، که بعد از نماز می‌خوانیم؛ اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ اللَّهُمَّ أَغْنِ كُلَّ فَقِيرٍ اللَّهُمَّ أَشْبِعْ كُلَّ جَائِعٍ‏ اللَّهُمَّ اكْسُ كُلَّ عُرْيَانٍ اللَّهُمَّ اقْضِ دَيْنَ كُلِّ مَدِينٍ‏ اللَّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ كُلِّ مَكْرُوبٍ اللَّهُمَّ رُدَّ كُلَّ غَرِيبٍ اللَّهُمَّ فُكَّ كُلَّ أَسِيرٍ اللَّهُمَّ أَصْلِحْ كُلَّ فَاسِدٍ مِنْ أُمُورِ الْمُسْلِمِينَ‏ اللَّهُمَّ اشْفِ كُلَّ مَرِيضٍ اللَّهُمَّ سُدَّ فَقْرَنَا بِغِنَاكَ اللَّهُمَّ غَيِّرْ سُوءَ حَالِنَا بِحُسْنِ حَالِكَ‏ اللَّهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّيْنَ وَ أَغْنِنَا مِنَ الْفَقْرِ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِير در نهایت، انتظار به منتظر شکل می‌دهد و به کارها و تلاش‌های او جهت خاصی می‌بخشد. انتظار با منفعل بودن در تضاد است. جان کلام اینکه منتظر کسی‌ست که از وضعِ موجود راضی نیست، و برای وضع بهتر و مطلوب‌تر تلاش می‌کند. پس کسی که اهل سکون و توقف است دچار یأس و ناامیدی می‌شود، نه کسی که اهل تلاش و کوشش است. ✍سلاله‌اخلاقی @solalehakhlaghi
جالب است که بدانید؛ «تورات» در ششم ماه رمضان «انجیل» در دوازدهم ماه رمضان، «زبور» در هجدهم ماه رمضان و «قرآن»در شب قدر نازل شده است. نقل از امام صادق(ع) 📚وسائل الشیعه، ج۷، ص۲۲۴ @Solalehakhlaghi
🍃 هو الحیّ🍃 ✅‌ شاعر، نویسنده و معلم فقه و اخلاق ✅فعال فرهنگی، سیاسی در عراق ✅ از پایه گذاران مدارس دخترانه الزهراء در بغداد، نجف، کاظمین، بصره، دیوانیه و حلّه . ✅سرپرست مدرسه های الزهراء نجف و کاظمین . ✅نخستین زن شیعه‌ی مسلمانِ فعّال در زمینه‌ی داستان برای دختران جوان و نوجوان . ✅نویسنده مقالات و کتب متعدد ✅سرپرست کاروان حج بانوان عراقی ✅مجاهد عرصه ی تبلیغ ، تدریس و تبیین 🔸️🔸️🔸️🔸️ ⬇️ ✅ بانوی فرهیخته ، آمنه(بنت الهدی ) صدر در یازده سالگی به همراه دو برادر خود، سید اسماعیل و سید محمدباقر صدر جهت کسب علم از کاظمین به نجف هجرت کرد و تحصیلات خود را در زمینه ی فقه، علم حدیث، اخلاق، تفسیر و سیره نزد برادرش محمدباقر دنبال کرد و با راهنمایی دو برادر بزرگوارش؛ بانویی ادیب، دانشمند، روشن‌بین و آگاه به مسائل سیاسی، مبارزاتی و انقلابی شد . ✅ با ورود به عرصه ی مبارزات فکری و فرهنگی ، مقالاتی با نام مستعار «بنت‌الهدی» و «ام‌الولا» در روزنامه‌ها و نشریات به چاپ رساند. نوشتن، وسیله‌ و ابزار بنت‌الهدی بود برای آگاهی زنان مسلمان. می‌توانست از این طریق دایره مخاطبانش را افزایش دهد و زنان مسلمان همه‌ی کشورها را به اندیشیدن وادار کند. ✅وی شیوه جدید و نویی را در داستان‌نویسی و داستان‌پردازی انتخاب کرد زیرا بهترین راهکار برای آشنا کردن زنان با مسئولیت‌های خویش را در این شیوه یافته بود. نخستین زن شیعه ی مسلمان بود که وارد فضای داستان نویسی برای دختران جوان و نوجوان شد. داستان های وی ریشه در واقعیت های جامعه داشت و از قرآن و سنت به شیوه ای روان و شیوا یاری می گرفت تا شمار بسیاری بتوانند از آنها استفاده کنند. ✅کتاب هایش در دوران حکومت بعثی ها و صدام حسین، حاکم خونریز عراق، در شمار کتاب های ممنوعه بودند، اما مردم با شیفتگی آن ها را می خواندند و هنگامی که نیروهای امنیتی صدام به خانه ها یورش می بردند، آنها را در باغچه، زیرخاک یا جای دیگر پنهان می کردند. ✅بنت الهدی به کمک ابزارهای ادبی همچون شعر و داستان تلاش می کرد تا زنان را به هویت و جایگاه دینی خود واقف کند و از نهاد «خانواده» به عنوان یک «مطلوب دینی» دفاع نماید. ✅مقاله های او در نشریه الاضواء که گروهی از علمای نجف آن را منتشر می کردند ،چاپ می شد . ✅در روزهای حج به عنوان سرپرست کاروان از بغداد یا کاظمین نزدیک به ۲۰۰ بانوی عراقی را برای این سفر روحانی همراهی می کرد تا فرهنگ بیداری اسلامی را در میان زنان بگستراند و چون آشنایی خوبی با فتوای مراجع دینی داشت، نیاز فقهی هرکس را براساس مرجع خویش پاسخ می گفت. ✅ وی از پایه گذاران مدارس دخترانه الزهرا در عراق بود .هدف او از پی ریزی این مدرسه ها، تربیت دختران مسلمان در دو مرحله دبستان و بالاتر به شیوه اسلامی بود که در مدرسه های دولتی عراق چنین چیزی دیده نمی شد. در این مدرسه ها افزون بر درس های رسمی، دروس اعتقادی هم تدریس می شد تا دختران را با تربیت اسلامی آشنا سازند. ✅به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره) فرصتی برای سید باقر صدر و خواهرش بنت الهدی پیش آمد تا موج های انقلاب اسلامی را در عراق نیز گسترش دهند. در ۱۷ خرداد ۱۳۵۸ شمسی سید محمدباقر صدر به فرمان صدام حسین، حاکم دست نشانده و طاغوتی عراق، دستگیر شد. بنت الهدی هنگام دستگیری برادرش، تا خیابان اصلی خانه شان جلو آمد و تصمیم گرفت تا برادر را همراهی کند، اما گماشتگان بعثی اجازه این کار را ندادند و وی در همان مکان فریاد برآورد و سخنرانی شگفت انگیزی ایراد نمود. سپس، رو به برادر کرد و گفت: «من بر نمی گردم و می خواهم مانند حضرت زینب (س) که برادرش حسین (ع) را همراهی کرد، همراه تو باشم.» ✅پس از انتقال برادر با تکبیرهای بلند، فریاد می زد: «شما از چه می ترسید، از یک مشت کتاب و مقاله، شما از بیداری مردم مسلمان می ترسید، ولی بدانید مردم بیدار شده اند.» به دنبال آن، به حرم علیّ بن ابی طالب علیه السلام رفت و شبانه در آن جا سخنرانی کرد و مردم را به گریه واداشت. فردا و فرداهای دیگر هر روز به آن جا می رفت و سخنرانی می داشت. سرانجام، حرکت های روشنگرانه بنت الهدی، برادر را از زندان آزاد کرد، اما دیگر بار در ۱۷ فروردین ۱۳۵۹، حکومت بعثی عراق، بنت الهدی را، یک روز پس از بازداشت برادرش آیت الله صدر، دستگیر نمود و آنان را به سختی شکنجه داد و عاقبت آن هارا در ۱۹ فروردین ۱۳۵۹ (۲۲ جمادی الاول ۱۴۰۰)، سه روز پس از آخرین دستگیری، به گونه ی دردناکی به شهادت رساند 🌷 🔸️🔸️🔸️🔸️ این حجم از علم و معرفت ، حضور ، فعّالیّت ، شهامت و عاقبت ؛ برای یک "زن" ، عجیب است امّا حقیقت دارد . 👌💎 کاش رسانه باشیم و این الگو ها را به نسل جوان معرفی کنیم 👌💎 @solalehakhlaghi
🦋راهکارهای زندگی موفق در قرآن کریم: 🌸 کسانی که آیات خدا را دروغ پنداشتند، همدم آتش هستند. 🌸 چیزهایی که خدا حلال کرده را بر خود حرام نکنبد. 🌸 خداوند شما را به سوگندهای با اراده ای که می خورید مؤاخذه می کند. 🌸 سؤالات ببجا و بیهوده نپرسید، که به ضرر شما خواهد بود. 🌸 به جای این که به اعمال دیگران بپردازید، به خودتان بپردازید. 🌸 در هنگام مرگ حتماً وصیت کنید و دو شاهد بگیرید. 🌸 اگر کسی را مسخره کنید، نتیجه اش گریبان شما را می گیرد. 🌸 زندگی دنیا در مقابل زندگی آخرت، بازی و سرگرمی است. 🌸 انسان حق ندارد خود را در معرض امتحان الهی قرار دهد. 🌸 کسی که بر خدا دروغ می بندد، از همه ستمکارتر است. 🌸 خدا شما را از هر اندوهی می رهاند، ولی شما برای او شریک قائل می شوید. 🌸 شیطان اعمال بد را با آراستن، زیبا جلوه می دهد.
هدایت شده از جواد حیدری
پاسخ: ✍️ نکته ی اول: انسان نباید در دنیا زیر بار ظلم برود و اگر ظلمی به کسی شد باید احقاق حق کرده و حق خود را در حد توان از ظالم بگیرد. نکته ی دوم: برخی از ظالمان در دنیا مقداری از عقوبت خود را خواهند دید و همه ی آن حواله ی به آخرت نمی شود. نکته ی سوم: ظلم ِظالم، آتش اخروی دارد که این آتش مهیا شده است برای ظالم نه اینکه نفعی به مظلوم برسد. نکته ی پنجم: بشارت به عذاب از طرف خدا برای ظالمین، قطعا حالت بازدارندگی در دنیا دارد. مطلب را با روایتی نورانی از امام سجاد علیه السلام به پایان می برم که فرمود: «مَا يَأْخُذُ الْمَظْلُومُ مِنْ دِينِ الظَّالِمِ أَكْثَرَ مِمَّا يَأْخُذُ الظَّالِمُ مِنْ دُنْيَا الْمَظْلُومِ»؛ «آنچه مظلوم از دین(ثواب و خیرات)ظالم می گیرد بسیار بیشتر از آن چیزی است که ظالم از دنیای مظلوم گرفته است». (ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 272) نتیجه اینکه: پروردگار عالم، آتش جهنم و دیگر عذاب ها را برای عقوبت و تنبیه گنهکار و ظالم مهیا کرده است و نه برای نفع رساندن به مظلوم هر چند مظلوم در قیامت از پاداش ظالم نفع می برد. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b