eitaa logo
سلیمانی‌آسمانی
333 دنبال‌کننده
12هزار عکس
8.9هزار ویدیو
10 فایل
یا همه عالَم بگیریم 🌷 یا بر عالم ، پی زنیم 🌷 ارتباط مستقیم با مدیر کانال @photometia
مشاهده در ایتا
دانلود
«یکی از انگیزه های احتمالی که موجب شد حسین علیه السلام،حرم وعیالش را بکوچاند،این بوده که اگر امام،‌اهل حرم را در حجاز یا شهرهای دیگر به جای می گذاشت،‌یزید لعنة الله علیه،از آن اگاه می شده وکسی را می فرستاد،‌که آن ها را اسیر ومستأصل کرده تا حسین علیه السلام را از جهاد وشهادت باز دارد.» 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️و حسین علیه‌السلام به کربلا رسید! به صحنه‌ی امتحانی که هنوز ادامه دارد و امروز ما پشت برگه‌های این امتحان نشسته‌ایم. 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 پنجره دل را بگشـا به سوی آسمان زود معطر کن جان را ز بوی کربلا نور می‌آید قافله حسین از دور میآید بپیوند به این خیل آسمانی مبادا روند و تو جا بمانی 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨محمد خاتمی و محمدباقر قالیباف، دست‌دردست هم، علیه نیروی انتظامی و علیه حجاب 🔹️همان سال ٩٨ و قبل از آن، مشخص بود که سردار قاليباف تان، نيمهٔ پنهان محمد خاتمی است اما خود را به نفهمیدن زدید و آبروی سپاه و و بسیج و شهدا را برای رأی‌آوریِ او و یارانش هزینه کردید . 📌 آیا کسی که ۵ سال فرماندهی ناجا را بر عهده داشته، مفهوم " جرم مشهود " و وظیفه ناجا بعنوان ضابط قضایی را نمی داند یا شوق رسیدن به ریاست جمهوری چنانش کرده که " رای آوری " قبله اصلی تمام اعمال و اقوال او شده و او را به استفاده از ادبیات دشمن علیه نهادهای نظام کشانده ؟! 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
⁉️ کربلا محصول آقازاده های اشرافی صحابه پیامبر ص بود که و جامعه اسلامی را به دست گرفته بودند 🔻در جنگ زیدبن حارث در سال۳ه-ق علیه کاروان تجاری قریش کل سرمایه کاروان۱۰۰ هزار درهم بود (المغازی،ج۱ص۱۹۸) ابن هشام کل ثروت قریش را ۵۰۰هزار درهم میداند عثمان(۲۳تا۳۵ه-ق) فقط به دامادش مروان بن حکم خمس غنیمت آفریقا را به مبلغ ۵۰۰ هزار دینار(سکه طلا) و۱۰۰ هزار درهم را بخشید. 🔻مروان سال ۶۰ ه-ق خطاب به ولید:شبانه در پى حسين‌ بفرست اگر بایزید بيعت نكرداو را گردن بزن! جمله معروف "على الاسلام السلام اذ قدبُليت الامة براع مثل يزيد"در جواب تلاش مروان برای بیعت گرفتن گفته شد اینگونه کربلا محصول آقازاده های اشرافی صحابه پیامبر ص بود که و جامعه اسلامی رابه دست گرفته بودند ✍ 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
. عجیب است که حسین را مشرکین یا کفار نکشتند... حسین را مسلمانانی کشتند که با بیت المال به اشرافیت رسیده بودند و یا در طمع رسیدن به رانت های سیاسی و اقتصادی بودند... 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴عراقی‌ها سفارت سوئد در بغداد را به آتش کشیدند 🔹 ‌حامیان جنبش صدر در عراق بامداد پنجشنبه به دلیل صدور مجوز سوزاندن قرآن کریم توسط دولت سوئد، سفارت سوئد در بغداد را به آتش کشیدند. پ.ن👇 💢 این عراقی ها چرا دیپلماسی و روابط بین الملل نمی فهمند؟! چرا از دولت انقلابی ما یاد نمی‌گیرند؟ چرا سفیر سوئد را احضار و اعتراض شدیداللحن نکردند؟! . 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیا کہ مۍرسد از راه کاروان حسین🪔 .. که هستـ در همہ جاۍ جھان، نشان حسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس سعودی: 📍زمانی به پالایشگاه ما حمله شد، هر چه از امریکا درخواست کردیم پاسخی بدهد کاری نکرد، امروز که به دنبال صلح با ایران و کم کردن تنش ها هستیم امریکا اقدامات شک برانگیزی انجام میدهد، امریکا امپراتوری جنگ است و بدون جنگ امکان بقا ندارد... 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
. چقدر این زیارت‌نامه‌ی حسین علیه السلام به رهروان راه حسین هم می آید. حسین علیه السلام بدست زراندوزان و غارتگران بیت المال که شکمهایشان از حرام پر شده بود کشته شد. روح الله عجمیان هم بدست اغنیا و اشراف و ثروتمندانی کشته شد که علیه فقرا و مستضعفین شورش کرده بودند... این شباهت ، تصادفی نیست بلکه یک قاعده و الگوی تاریخی ست. أَلسَّلامُ عَلَى الْمُحامی بِلا مُعین، سلام بر آن مدافعِ بى یاور، أَلسَّلامُ عَلَى الْخَدِّ التَّریبِ، سلام بر آن صورت خاک آلوده، أَلسَّلامُ عَلَى الْبَدَنِ السَّلیبِ، سلام بر آن بدنِی که لباسش به غارت رفته أَلسَّلامُ عَلَى الاَْجْسامِ الْعارِیَةِ فِى الْفَلَواتِ، سلام بر آن بدن هاى برهنه و عریان در صحراها تَنْـهَِشُهَا الذِّئابُ الْعادِیاتُ وَ تَخْتَلِفُ إِلَیْهَا السِّباعُ الضّـارِیاتُ، که گُرگ هاى تجاوزگر به آن دندان مى آلودند و درندگان خونخوار بر گِردِ آن مى گشتند، 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
🔰 چرا بعضی‌ها با این‌ همه حضور در محافل اخلاقی و معنوی، آدم نمی‌شوند؟ 🔹بعضی‌ها به مجالس معنوی می‌روند تا یک حسّ و حالی پیدا کنند و از عذاب وجدان خلاص شوند تا بعدش با یک انرژی مضاعفی برگردند و هر غلطی که دلشان می‌خواهند بکنند! در واقع آن جلسات معنوی برای اینها نقش «وجدان خفه کن» را دارد! 🔹چطور است که یک قطره اشک، بهشت را بر یک نفر واجب می‌کند، اما یک جامعه را به سعادت نمی‌رساند؟! نکند این گریه‌های ما برای خلاص شدن از عذاب وجدان است! اگر بگویی: «ما برای خودمان آدم خوبی شده‌ایم و کاری به بقیه نداریم» نشان می‌دهد اصلاً نفهمیده‌‌ای انتظار دین از ما چیست؟ و امام حسین(ع) چرا به شهادت رسید؟ 🔹نگاه صهیونیستی و سلطه‌طلبانه به گریۀ بر حسین(ع) این است که «گریه کنید تا روحیه‌تان لطیف شود و بیشتر بتوانید ظلم‌هایی که به شما می‌کنیم را تحمل کنید!» صهیونیست‌ها و زورگویان عالم حاضرند برای این گریه، پول هم خرج کنند! 👈متن کامل + صوت: panahian.ir/post/3353 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 صحبت های جنجالی سردار حاج سعید قاسمی، درباره مسببّان داخلی حل نشدن پرونده اسارت حاج احمد متوسلیان. 🔹 چرا سردار دهقان اسناد بکلی سری هسته ای وزارت دفاع را به بیابانهای ورامین برد و موجبات سرقت اسناد توسط اسرائیل را فراهم کرد؟! 🔹 این شخص چرا توسط آقای رئیسی بعنوان رئیس منطقه ویژه اقتصادی مکران منصوب شده است؟! چهره های نظامی که با تعلّل و کوتاهی خود مانع تبادل و نجات حاج احمد متوسلیان و سه گروگان دیگر شدند چه کسانی هستند؟! 🔹 آنانکه مانع حل پرونده حاج احمد متوسلیان شدند، امروز هم با کوتاهی هایشان در نبرد با اسرائیل برای کشور هزینه مضاعف تولید می کنند. @kriyaasses 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
. سپس برخاست و خطاب به حسین ابن علی گفت : ای فرزند پیامبر! بخدا قسم اگر دنیا جاودانه هم بود و ما برای زندگی ابدی در آن خلق شده بودیم و تنها سبب جدایی از دنیای جاودانه ، همراهی با تو و یاری تو بود ، ما قیام همراه تو را بر زیستن در دنیای جاودان ترجیح می‌دادیم. امام که وفاداری زهیر ابن قین را دید برای او دعا کرد... 📚مقتل امام حسین نوشته علامه سید مرتضی عسکری 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
. چهار نفر خود را از کوفه به امام رساندند. امام از آنها احوال مردم کوفه را پرسید. گفتند : اَشراف و خواص کوفه که اهل رشوه و ثروت اندوزی هستند دشمنان متحد و سرسخت تو هستند ولی سایر مردم هرچند دل‌هایشان باتوست اما شمشیرهایشان بر ضد توست... 📚مقتل امام حسین نوشته علامه سید مرتضی عسکری 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
. حسین ابن علی علیه السلام در منزلگاه های مختلف ، سخنانی میگفت تا اطرافیان خود را پراکنده سازد و آن‌هایی را که با او همراه شده اند از خود دور سازد و در منزلگاه هایی دیگر ، یا با واسطه یا شخصا به دنبال جلب نیرو بود مثل دعوت از و . 🔻دلیل این تناقض آن است که : امام به دنبال یارانی می‌گشت که در " امر به معروف و نهی از منکر " با او بیعت کنند و بیعت با سران کفر و ضلالت همچون یزید را انکار کنند. امام برای اهداف بلند خود دنبال چنین یارانی بود یارانی که در برابر فریب دنیا مقاوم باشند ... 📚مقتل امام حسین نوشته علامه سید مرتضی عسکری ص ۸۶ 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
※ مجموعه داستان ۱ | ماجرای کسانی که به عاشورا نرسیدند، شاید شبیه ما | روز اول | عُبَیْدُالله بْن حُرّ جُعْفی ※ عبیدالله ابتدا در کوفه ساکن بود؛ اما پس از قتل عثمان به شام نزد معاویه رفت و پس از چندی دوباره به کوفه بازگشت. او پس از شهادت امام حسین(ع)، از عدم پذیرش دعوت امام پشیمان شد. در قیام مختار ابتدا به قیام‌کنندگان پیوست؛ اما پس از مدتی از صف یاران مختار جدا شد و جزء سپاهیان مصعب بن زبیر در مقابل مختار قرار گرفت. ✘ پس از مرگ معاویه در سال ۶۰ هجری و تصمیم امام حسین(ع) برای آمدن به کوفه، عبیدالله از کوفه بیرون آمد تا با امام مواجه نشود. اما در نزدیکی کربلا با وی مواجه شد. نقل است که امام حسین(ع) وقتی به منزلگاهی به نام قصر بنی مقاتل یا به روایتی «قطقطانیه» در چند فرسخی کربلا رسید، خیمه‌ای دید و پرسید که آن از کیست؟ گفتند از آن عبیدالله بن حر جعفی. امام(ع) کسی را نزد او فرستاد، تا او را به یاری اردوی امام(ع) دعوت کند، ولی او بهانه آورد و گفت: «من از کوفه بیرون نیامدم مگر از ترس اینکه حسین(ع) به آنجا آید و من نتوانم یاریش کنم.» فرستاده امام بازگشت و پاسخ عبیدالله را به امام(ع) رساند. پس از آن امام حسین(ع) خود نیز به خیمه عبیدالله رفت و نشست و خدا را سپاس گفت، و گفت: «ای مرد، در گذشته خطا بسیار کردی و خداوند تو را به اعمالت مؤاخذه می‌کند، آیا نمی‌خواهی در این ساعت سوی او بازگردی و مرا یاری کنی تا جد من روز قیامت، نزد خدا شفیع تو باشد؟» گفت: «یابن رسول الله، اگر به یاری تو آیم، همان اول کار، پیش روی تو کشته می‌شوم، و نفس من به مرگ راضی نیست، ولی این اسب مرا بگیر، به خدا قسم تاکنون هیچ سواری با آن در طلب چیزی نرفته مگر اینکه به آن رسیده و هیچکس در طلب من نیامده مگر اینکه از او سبقت گرفته و نجات یافته‌ام.» ✘ امام (ع) از او روی برگرداند و فرمود: «نه حاجت به تو دارم و نه به اسب تو.» و سپس این آیه از سوره کهف را خواند: «و ما کنت متخذ المضلین عضدا؛ ما گمراهان را به یاری خود نمی‌طلبیم.» اما از اینجا بگریز و برو! نه با ما باش و نه بر ما! زیرا اگر کسی صدای استغاثه ما را بشنود و اجابت نکند، خداوند او را به رو در آتش جهنم می‌اندازد و هلاک می‌شود. ــــــــــــــــــ  پ. ن  : داشتم به خودم فکر می‌کردم: از روزی که فهمیدم باری بر زمین هست، که باید بروم و بلندش کنم که یقیناً جمعیتی را به امامشان می‌رساند، تا روزی که این تصمیم عملی شود، یکسال طول کشید و من مصمم بودم که عملی نشود ! یکسال من " عُبَیْدُالله بْن حُرّ جُعْفی " بودم، و این بار بزرگ، کم و بیش بر زمین ماند، تا ... امروز می‌فهمم رحم خدا را و منّت امام را، که نگفت برو، احتیاجی به تو و خودکارت ندارم! ※ چشمانش را بست و ۳۶۵ روز بعد راهم داد! 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
مجموعه داستان ۲ |ماجرای کسانی که به عاشورا نرسیدند، شاید شبیه ما | روز دوم | عبدالله بن مطیع پرده اول : ※ وقتی امام(علیه‌السّلام) به عبدالله رسید، او از امام خواست از آب چاهش نوشیده، دعایی کند تا چاه، آبدار شود. امام نیز خواسته او را اجابت کرد. آن گاه عبدالله از امام پرسید: قصد کجا را دارید؟ امام فرمود: در حال حاضر به مکه می‌روم. عبدالله گفت: خداوند برایت خیر قرار دهد. اما من نیز رای و نظری دارم که دلم میخواهد برای شما بازگو کنم. امام فرمود: نظر تو چیست؟ عبدالله گفت: پس از ورود به مکه وقتی خواستی از آنجا به شهر دیگری بروی، به کوفه نزدیک نشو، زیرا کوفه شهری شوم و محنت زاست. در کوفه پدرت کشته و برادرت تنها رها شد، و ضربه مهلکی بر او وارد شد. از مکه جدا نشو؛ زیرا شما سرور و آقای عرب هستید و به خدا قسم اگر کشته شوید خاندان شما نیز هلاک می‌شوند. پرده دوم: امام از جاده اصلی به سوی مکه متوجه شد... و در راه از کنار عبدالله بن مطیع که در ملک خود و کنار چاه آبش اقامت کرده بود، گذر کرد و در آنجا فرود آمد. عبدالله به امام حسین علیه‌السّلام گفت: ‌ای اباعبدالله؛ خدا بعد از تو آب گوارایی را برای ما ننوشانَد؛ به کجا میروی؟ امام (علیه‌السّلام) گفت: به سوی عراق، عبدالله گفت: سبحان الله چرا؟ ایشان پاسخ داد: معاویه مرده و بیش از یک بارشتر، نامه از مردم عراق برای من آمده است. عبدالله گفت: یا اباعبدالله! این کار را انجام نده، به خدا سوگند آنان حرمت پدرت را حفظ نکردند؛ در حالی که بهتر از تو بود؛ پس چگونه حرمت تو را حفظ خواهند کرد؟ به خدا سوگند اگر تو کشته شوی بعد از تو حرمتی باقی نخواهد ماند. هنگامی که امام به مکه رسید این آیه را تلاوت کرد: ولما توجه تلقاء مدین قال عسی ربی ان یهدینی سواء السبیل«و چون (موسی پس از خروج از مصر) رو به سوی مدین نهاد، گفت : باشد که پروردگارم مرا به راه راست راهنمایی کند». ـــــــــــــــــــــــ پ. ن : ※ عبدالله بن مطیع دوبار امام را در مسیر دید ! و دوبار فقط او بود که امام را نصیحت می‌کرد! گویی او امام بود و حسین علیه‌السلام مأموم. ازسویی عبدالله انگار، بالاتر از چاهِ آبش همّی نداشت! و دغدغه‌ای بالاتر از پر آب شدنش! داشتم با خودم فکر می‌کردم، آدم امام را هم که به چشم ببیند، باز از پنجره‌ی فهم خودش می‌بیند، از پنجره‌ی آرزوها و دغدغه‌هایش. دارم یکی یکی ورق می‌زنم روزهایی را که حالِ خوش دعایی دست داد و من همه چیز خواستم جز همراهیِ امام را ! همان " فمعکم معکم، لا مع غیرکم " را ! همان " فقط تو و دیگر هیچ " را! ✘ من قطعاً اگر به چشم سر هم امام را می‌دیدم، همان را می‌خواستم که پادشاهِ قلب و ذهنم بود. چقدر "عبدالله بن مطیع"هایی در درون من جریان دارد و نمی‌شناختمش! 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
※مجموعه داستان ۳ | ماجرای کسانی که به عاشورا نرسیدند، شاید شبیه ما | روز سوم |  فرزدق ※ فرزدق از شاعران شیعه است و همواره در مدح اهل بیت علیهم‌السلام شعر می‌سروده. امام علیه السلام در مسیر کوفه، فرزدق را دید. فرزدق سلام کرد و گفت: اى فرزند رسول خدا، چگونه به مردم کوفه اعتماد کردى، با آن که پسر عمویت ـ مسلم بن عقیل ـ و پیروانش را کشتند؟ اشک از دیدگان امام جارى شد و فرمود: خداوند مسلم را رحمت کند، او به سوى رَوْح و ریحان و بهشت و رضوان خداوند رهسپار شد، بدان که " او به تکلیف خویش عمل کرد و هنوز تکلیف ما باقى مانده است. (تذکر اول) امام علیه السلام از وضعیّت مردم کوفه سؤال کرد و فرزدق پاسخ داد: «دل هاى مردم با تو و شمشیرهایشان بر ضدّ توست!». امام(علیه السلام) فرمود: اى فرزدق! اینان گروهى هستند که پیروى شیطان را پذیرفتند و اطاعت خداى رحمان را رها کردند و در زمین فساد را آشکار ساختند و حدود الهى را از بین بردند و باده ها نوشیدند و دارایى هاى فقیران و بیچارگان را ویژه خود ساختند و "من از هر کس به یارى دین خداوند و سربلندى آیینش و جهاد در راهش سزاوارترم، تا آیین خداوند پیروز باشد". (تذکر دوم) ※ اما فرزدق نرفت! و امام، انتخاب او نبود! زیرا امام بسمت مکانی در حرکت بود که فرزدق مطمئن بود، نتیجه‌ای جز کشته شدن نخواهد داشت! ـــــــــــــــــــــــــــــ پ. ن ※ صدق، صداقت، وفا، آنجایی معلوم می‌شود که تو بظاهر می‌بازی و کسی به پایت می‌ماند! اینکه از همان ابتدا نتیجه‌ی کربلا مشخص بود برای این است که فقــط آنانی به همراهی امام برسند، که جز "همراهی امام" چیز دیگری نمی‌خواستند. همان " فمعکم معکم لا مع غیرکم " را ... داشتم با خودم فکر می‌کردم: عجیب نیست که در مسیر یاری امام، هیچ چیز آسان جلو نمی‌رود! اگر آسان جلو می‌رفت که " همه می‌رسیدند " ! همیشه سخت‌ترین موانع در شروع یک حرکت کوچک یا بزرگ اتفاق می‌افتد، تا کار جلو نرود! مهم کار نیست که قرار است جلو نرود، که خدا به تحقق اهداف خویش، قادر است. مهم تویی که انتخاب می‌کنی در هجوم شدائد می‌مانی پای امام یا نه. ※ فقر، کمبود یار و ابزار، قضاوت، تحقیر و تهمت و .... اگر آمدند و ایستادی: آرام آرام به " أن یثبت لی قدم صدق " نزدیک میشوی! کسی که به " صدق " نرسید؛ (أن یبلغنی المقام الحمود) که همان مقام همراهی و معیت با امام است، محال است در درون او به ثمر برسد. فرزدق دوبار از امام تذکر برای همراه شدن گرفت و نفهمید! همان فرزدقی که مداح اهل بیت علیهم‌السلام بود... آخر شرایط، شرایط دلچسب و امیدوارانه‌ای نبود. " فرزدق" های درون ماست، که چرتکه می‌اندازد برای همراهی امام، مقام معیت اما ... ابزاری بنام چرتکه ندارد! عشق است آنجا که تعیین می‌کند می‌مانی یا ..... 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠
🔲 رهبری مبارزه ▪️کسانی که می‌خواهند یک مبارزه اجتماعی را رهبری کنند، باید از اباعبداللّه درس بگیرند. حسین بن علی(ع) در نظر دارد به مبارزه‌ای دست زند، در این مبارزه دو دسته باید شرکت کنند، یک دسته آنها که در کادر اصلی مبارزه‌اند، یعنی کسانی که استخوان‌بندی مبارزه را تشکیل می‌دهند، سرنخ‌ها در دست آنهاست. ▪️این‌ها باید مردمی آزموده، قابل اعتماد، دارای هدف مردمی، دارای نیرو و استقامت و اراده قوی، مردمی آشنا به وظیفه، مردمی تشکیلاتی و مطیع و فرمانبردار باشند؛ نمونه آنها مسلم بن عقیل، نمونه دیگر قیس بن مهر، نامه‌رسان آن حضرت به کوفه. اباعبداللّه (ع) این عده را با کمال دقت انتخاب کرد. ▪️دسته دیگر هواداران یک نهضت‌اند که باید در مواقع لازم از نیروی آنها کمک گرفت. در انتخاب این دسته، آن اندازه نمی‌شود دقت کرد. این‌ها خواه و ناخواه، دنباله‌رو هستند. از این دنباله‌روها عده‌ای دنبال کاروان حسینی به راه افتادند ▪️ابن زیاد وضع را مطالعه کرد و با نیرنگ‌هایی [باعث شد حامیان مسلم پراکنده شوند] ...اینها همان مردم مذبذب و بی‌ارزش کوفه بودند. چنین مردمی ارزش آن را ندارند که بشود با اتکاء بر آنها مبارزه کرد. این‌ها نمونه‌های بی‌استقامتی هستند ▪️اما با این اخبار وحشتناک، مبارزه حسینی متوقف نشد، فقط تاکتیک و روش عوض شد، چون وضع عوض شده بود...[حضرت در میان مردم فرمود] هر کس از شما تا این ساعت به امید مال و ثروت و به امید مقام و منصب با من آمده راهش را بگیرد و برود. ▪️بیشتر کسانی که در میان راه به این کاروان ملحق شده بودند، رفتند...چون صحنه مبارزه عوض شد، دیگر نباید افراد متزلزل و مردد در اردوی حسینی باقی بماند. چون روش مبارزه عوض شد باید مردان آبدیده، مردان باصفا که از چاه طبیعت به در آمده‌اند، پیرامون او بمانند. 📓مبارزه پیروز، صفحات ۱۷ تا ۱۹ 🌱🇮🇷 💠@Soleimaniasemani💠