#رقص_در_سرزمین_وحی
💢مبلغ کویتی: هیئت کبار علماء عربستان بگویند حکم شرعی مجالس رقص در سرزمین حرمین شریفین چیست؟
🔹« طارق السویدان» مبلغ سرشناس کویتی از برگزاری مراسم علنی #رقص و #آواز در عربستان سعودی که حرمین شریفین و قبله اول مسلمانان در آن قرار دارد، به تندی انتقاد کرد.
🔹السویدان در فیسبوک خود نوشت: «سوال از #هیئت_کبار_علمای بزرگ عربستان این است که نظر شرعی شما درباره مراسم هایی که به صورت علنی در سرزمین حرمین شریفین برگزار می شود، چیست؟»
🔹وی همچنین در پیام دیگری از سفر رئیس رژیم صهیونیستی به امارات متحده عربی به دعوت محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی به شدت انتقاد کرد.
🔹او در این باره در فیسبوک نوشت: «هیچ خوش آمدی به سفر رئیس رژیم صهیونیستی به امارات وجود ندارد».
🔹پیام های السویدان با استقبال گسترده فعالان کشورهای عربی همراه بوده است.
🔹طارق السویدان محقق، نویسنده و مبلغ اسلامی کویتی است که به دلیل برنامه های تلویزیونی درباره تاریخ اسلام و اندیشه اسلامی معروف شده است. او مدیر شبکه ماهواره ای الرساله بود که به دلیل مخالفت با کودتای نظامی در #مصر و حمایت از #اخوان_المسلمین توسط ولید بن طلال برکنار شد.
❇️مطالعات تخصصی عربستان سعودی
#طواف_قبور
#شماره1
وهابیان با دلایلی ناقص و با بد گمانیغ محض به افعال مسلمین، از جمله تکریم اهل قبور، این امور را بدعت یا شرک قلمداد می کنند.
حال اینکه👆👆
@sonnatenabavii
#طواف_قبور
#شماره2
وهابیان با دلایلی ناقص و با بد گمانیغ محض به افعال مسلمین، از جمله تکریم اهل قبور، این امور را بدعت یا شرک قلمداد می کنند.
حال اینکه👆👆
@sonnatenabavii
بشیر النذیر:
♻️آیا عمل میت بعد از موتش قطع می شود؟
به اعتقاد وهابیان نجدی
بر فرض که اموات قادر بر شنیدن باشند باز هم نمی توانند به دیگران نفعی برسانند.
📚 ابن عثیمین، محمد، لقاء الباب المفتوح، ج87، ص14📚
⁉️ آیا ادعای وهابیان مطابق با شریعت اسلام است⁉️
👈 یکی از ادله ای که دلالت بر عمل اولیاء الهی بعد از موت دارد، روایت «عرضه اعمال بر نبی (صلّی الله علیه و آله) و استغفار برای گنهکاران» بعد از موت ایشان است.
✅ رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) فرمودند: حیات من برای شما خیر است؛ با من صحبت می کنید و من نیز با شما صحبت می کنم و وفات من نیز برای شما خیر است؛ اعمال شما بر من عرضه می شود، در قبال اعمال خوب شما، خدا را شکر می کنم و در قبال اعمال بدتان از خدا برایتان طلب آمرزش می کنم.
📖 مسند البزار، ج5، ص308.📖
❇️ حضرت (صلّی الله علیه و آله) در این روایت تصریح دارد به اینکه بعد از موت برای گناهکاران امت خود استغفار می کند📍
🚩مشکات
@sonnatenabavii
مشکات🏴
#طواف_قبور #شماره2 وهابیان با دلایلی ناقص و با بد گمانیغ محض به افعال مسلمین، از جمله تکریم اهل قبو
#طواف_قبور
#شماره3
وهابیان با دلایلی ناقص و با بد گمانی محض به افعال مسلمین، از جمله تکریم اهل قبور، این امور را بدعت یا شرک قلمداد می کنند.
حال اینکه👆👆
@sonnatenabavii
#طواف_قبور
#شماره4
وهابیان با دلایلی ناقص و با بد گمانیغ محض به افعال مسلمین، از جمله تکریم اهل قبور، این امور را بدعت یا شرک قلمداد می کنند.
حال اینکه👆👆
@sonnatenabavii
#عقاید_مشرکین_و_بت_پرستان_در_دوران_پیامبران_الهی_شماره_2
👈یکی از مسائلی که بایستی مورد توجه قرار بگیرد عقائد مشرکین جاهلی است. زیرا وهابیان اعمال مسلمین را با مشرکین مقایسه و حتی مسلمانان را بدتر از مشرکین می دانند.
📚 ( الجامع الفرید فی شرح کتاب التوحید، ج1، ص550 ).
بهترین منبع برای بررسی عقائد مشرکین قرآن کریم می باشد ، تا به خوبی روشن شود که مشرکین با مسلمانان امروز چه تفاوتی دارند. در این نوشتار کوتاه برخی از عقائد مشرکین با توجه به آیات قرآن بازگو می شود
2️⃣ عبادت بت ها و اعتقاد به شفاعت بدون اذن خداوند
مشرکین معتقد بودند بت ها موجوداتی مستقل هستند
📚(طباطبایی، سید محمد حسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ج7،ص45)
و بدون اذن خداوند می توانند شفاعت کنند و لذا بت ها را عبادت می کردند تا بت از آنها ضرری را دفع کند یا نفعی به آنها برساند. قرآن نیز می فرماید:
👈ويَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ مَا لَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنْفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِنْدَ اللَّهِ ( یونس ، 18 ) و آنان به جای خدا چیزهایی را می پرستند که نه زیانی به آنان می رسانند و نه سودی به آنان می دهند و می گویند: اینان شفیعان ما نزد خدایند
👈والَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَى ( زمر ، 3 )
و آنان که به جای خدا سرپرستان و معبودانی برگزیده اند [و می گویند:] ما آنان را جز برای اینکه ما را هر چه بیشتر به خدا نزدیک کنند، نمی پرستیم
👈 ابن تیمیه نیز می نویسد: مشرکین گمان می کردند که برای برخی از مخلوقات قدرتی است که بدون اذن خدا شفاعت می کنند.
📚(ابن تیمیه، مجموع الفتاوی، ج1،ص149)
آیات قرآن نیز تاکید دارد که شفاعت حتما باید با اذن خداوند باشد و تا خداوند به کسی اذن ندهد کسی نمی تواند شفاعت کند
مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ( بقره ، 255 )
کیست آنکه جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟
مَا مِنْ شَفِيعٍ إِلَّا مِنْ بَعْدِ إِذْنِهِ (یونس ، 3 )
هیچ شفاعت کنندهای، جز با اذن او نیست؛
يَوْمَئِذٍ لَا تَنْفَعُ الشَّفَاعَةُ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمَنُ ( طه ، 109 )
در آن روز شفاعت کسی سودی ندهد مگر آنکه [خدای] رحمان به او اذن دهد
✅بنابراین مشرکین بت ها را عبادت می کردند و معتقد بودند بت ها بدون اذن خداوند می تواند شفاعت کند اما مسلمانان فقط الله را عبادت می کنند و معتقد هستند شفاعت فقط با اذن خداوند انجام میشود
https://eitaa.com/sonnatenabavii
#کتاب_شناسی_شماره5
#وهابیت_و_بازنگری_از_درون
📚كتاب وهابيت بازنگرى از درون بقلم سيد محمد بن علوى المالكى- ترجمه انسیه خزعلى به رشته تحریر درآمده است.
🔷این کتاب از سوى فردى تألیف شده که سالها به عنوان یکى از علماى بزرگ وهابیّت در مسجدالحرام به تبلیغ می پرداخته و در أواخر عمر وظیفه خویش دانسته تا خطاها و برداشتهاى إشتباه را إصلاح کند. مؤلف این أثر به تاریخچه و عقائد إنحرافی وهابیّت پرداخته است. مروری کوتاه بر نحوه شکل گیری وهابیّت، ماهیّت إنحرافی و خشن این فرقه را بازگو می کند.
🚩مشکات
@sonnatenabavii
#تقابل_با_قرآن
#انحراف_وهابیت
#تطهیر_مشرکین
در بیان قرآن کریم، مشرکان منکر قدرت خداوند متعال در برانگیختن مردگان و برپایی قیامت بودند. آیه 78 سوره یس، به این انکار مشرکین اشاره کرده و می فرماید:
وَضَرَبَ لَنَا مَثَلًا وَنَسِيَ خَلْقَهُ ۖ قَالَ مَنْ يُحْيِي الْعِظَامَ وَهِيَ رَمِيمٌ .
طبری در تفسیر آیه 78 یس می گوید:
و مثَّلَ لَنا شبهاً بقوله {مَنْ يُحْيِي الْعِظَامَ وَ هِيَ رَمِيمٌ} 👈إذ كانَ لا يقدِرُ على إحياءِ ذلك أحدٌ👉
(در حالی که آفرینش نخستین خود را از یاد برده) برای ما تمثیل و تشبیهی با این قولش بیان کرد: {چه کسی این استخوان ها را در حالی که پوسیده اند، زنده می کند؟} چرا که هیچ کس بر زنده کردن این استخوان ها قادر نیست ...
📚جامع البیان عن تأویل آی القرآن، ط دارهجر، ج19، ص488
اما......
نجدیون با وجود نص صریح قرآن کریم، و با این همه اعتراف و صراحت، در پی اثبات ربوبیت برای مشرکین هستند!!
عبدالعزیز بن باز، از مروجین بزرگ عقیده نجدیه می گوید:
أمّا كونُه سُبحانَه رَبَّ الجَميعِ و خالِقَ الخَلقِ و رازِقَهم، و .....
اینکه الله سبحانه ربّ مطلق و آفریننده مخلوقات و رازق آنهاست و ... مسأله ای است که در آن هیچ اختلافی میان رسولان و امت ها نیست بلکه تمامی مشرکین، اعم از قریش و غیر آن، به این مسأله اقرار داشته اند.
📚مجموع فتاوى عبدالعزيز بن باز ، ج 2 ، ص 71
⁉️آیا انکار قدرت خداوند تعالی در بعث و إحیاء مردگان ، شرک در ربوبیت نیست؟!
🚩مشکات
@sonnatenabavii
هدایت شده از اطلاع رسانی آموزش های آزاد، همایش ها، کوتاه مدت، موسسه دارالاعلام نمایندگی جنوب
انتشارات دارالاعلام لمدرسه اهل البیت
اثری ارزشمند از استاد حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاضی زاده.
این دو کتاب فاخر، مبانی وهابیت در موضوع توحید و عبادت را با چالش جدی مواجه کرده است.
مطالعه این دو کتاب، شیرینی استدلال قوی شیعه در برابر کج فهمی های فرقه وهابی را به جان هر انسان فهیم و اهل علمی خواهد چشاند.
جهت اطلاع از برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت موسسه دارالاعلام در کانال زیر عضو شوید.
https://eitaa.com/darolelam_fars
مقاله، مراتب ایمان و کفر.pdf
324.1K
مقاله پیش رو به بررسی مراتب و ایمان و کفر و نگاه فرق اسلامی به این دو مفهوم پر داخته است که خواندنآن برای اهل علم خالی از لطف نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقایسه نظر عالم اهل سنت (شیخ دکتر مجدی عاشور) و شیخ وهابیت (محمود الحازمی) پیرامون زیارت قبور مردگان.
🚩مشکات
@sonnatenabavii
#انحراف_وهابیت
#سجده
#عبادت
وهابیان نجدی به دلیل انقطاع از عقبه و میراث فکری عالمان و متفکران اسلامی، و با فهم غلط از قرآن و تفسیر به رای آیات الهی دچار انحراف شده و به اسم توحید در وادی ضلالت و گمراهی حیران و سرگردان گشته به تکفیر مسلمین می پردازند.
اصولا اعمال انسان بدون قصد و نیت ارزش عبادی پیدا نمی کنند چنانچه در کتب روایی آمده است:
👈🔷«إِنَّمَا الْأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ، وَإِنَّمَا لِامْرِئٍ مَا نَوَى» یعنی(«اعمال به نيت ها بستگی دارند و دست آورد هرکسی همان چيزی است که نيت کرده است)
(صحیح بخاری، ص 7 باب؛بدءالوحی حدیث اول)
👈در بیانات علمای اهل سنت نیز این اصل بیان شده است که نیت و قصد برای عبادی بودن یک فعل لازم و معتبر است. و اگر عملی از نیت خالی شد مثل فعلی است که فرد دیوانه یا نائم انجام داده و اثری بر آن مترتب نمی گردد.
📚الموافقات شاطبی، ج 3 ص 8 - ج 3 ص 9.
📚الاشباه و النظائر سبکی، ج 1 ص 57
📚الاشباه و النظائر سیوطی، ص 12.
با توجه به مطالبی که ارائه شد، به این نتیجه میرسیم که نیت و قصد عبادت کننده، نقش مهمی در معتبر بودن عبادت او دارد.
بر این اساس اگر کسی نیت و قصد عبادت نداشته باشد، هر عملی هم که انجام دهد، نمی توان آن را عبادت دانست زیرا بدون نیتِ تعبدِ مخضوع له بوده است.
اما در کلام منحرفین نجدی می بینیم که صِرف عملی مانند سجده را عبادت می دانند و اصلا به نیت شخص اعتنایی ندارند
(مجموع فتاوی بن عثیمین، ج 24 ص 224)
این در حالی است که صِرف عمل ملاکی برای شرک بودن نیست، مگر ما عملی بالا تر از سجده داریم؟ خب این سجده برای غیر خداوند و به دستور خدای متعال صورت گرفته است!
📜وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَىٰ وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ(بقره 34)
و به فرشتگان گفتيم: آدم را سجده كنيد. همه سجده كردند جز ابليس، كه سرباز زد و برترى جست. و او از كافران بود.
📜 وَرَفَعَ أَبَوَیْهِ عَلَى الْعَرْشِ وَخَرُّوا لَهُ سُجَّداً (یوسف 100)
در و مادر را بر تخت فرا برد و همه در برابر او به سجده درآمدند.
❓❗️تلکیف این سجده چیست؟ آیا شرک است؟! یا اینکه سجده به تنهایی عبادت نیست و باید قصد الوهیت مسجود له هم در لحاظ گردد.
طبری در تفسیر خود می گوید: سجده بر حضرت یوسف(ع)، سجده تکریم و تحیت بوده است.
📚تفسیر طبری، ج 16 ص 269-270
همچنین ابن کثیر می گوید: سجده بر حضرت آدم(ع) و و یوسف(ع)، سجده تکریم و احترام بوده است.
📚تفسیر ابن کثیر، ج 1 ص 227
قرطبی نیز می گوید: سجده بر حضرت یوسف(ع)، سجده تحیت بود.
📚تفسیر قرطبی، ج 11 ص 457
🔶بنابراین سجده زمانی عمل عبادی خواهد بود و انجام آن برای غیر خدا سبب شرک می شود که اعتقاد به ربوبیت در آن باشد و به قصد عبادت صادر شود.
چنین فعلی و با چنین کیفیتی فقط از شخص موحد و برای خدای عالم انجام خواهد شد.
🚩مشکات
@sonnatenabavii
🔴داعش دولت چهارم وهابیت‼️
🔹داعش تبلور آموزه های دکترین وهابی است، و از الگوی اولین دولت سعودی- وهابی یعنی زمان محمد بن عبدالوهاب ( 1744-1818) الهام گرفته شده است که به جهاد توسعه طلبانه و القای نفرت فرقه ای علیه شیعیان و اهل سنت شناخته شده است.
📌 ادامه مطلب...
1️⃣وب سایت:
https://www.alwahabiyah.com
#وهابیت_فرقه_ای_برای_کشتارمسلمین
#مسلمان_کُشی
#توحش
از بزرگترين کارهاي زشت وهابيان، همان پيروان محمّد بن عبدالوهاب اين بود که هنگام وارد شدن شهر به طائف مردم را به طور عموم کشته و به کوچک و بزرگ، مأمور و امير و شريف و پست رحم نکرده و کشتند حتي طفلهاي شيرخوار را بر سينههاي مادرشان سر ميبريدند، و عدهاي را که مشغول فراگيري قرآن بودند نيز به قتل رساندند.
🗡تمام کسانی را که در خانه ها بودند را از بین می بردند سپس به سوی بازار و مغازه ها و مساجد رفتند و هر کسی که در آنجا بود را کشتند حتي کسي که در مسجد در حال رکوع يا سجود بودند را نيز کشتند.
🗡 مسلمانان را در آن شهر از بین بردند مگر عده قلیلی که به بیست و اندی می رسید. وهابیان از راه مکر و خدعه به گروهی امان دادند و چون بر آنها وارد شدند، اسلحهها را از آنها گرفته و همگی را به قتل رساندند، و عدهای دیگر را تا وادی (وجّ) عهد و امان داده و در آنجا در سرما و برف برهنه و عریان و بدون هیچ لباسی مردها و زنهای مسلمان را رها کرده و اموال و پولهای نقد و اثاث منزل آنان را به غارت بردند، و حتی کتابها را بر روی زمین و کوچه و بازار ریخته که باد آنها را ورق ورق میکرد.
📜🔥کتابهایی که در بینشان قرآنها و از نسخههای بخاری و مسلم و بقیهی کتابهای حدیث و فقه و دیگر علوم وجود داشت که به هزاران تألیف میرسید. این کتابها تا چند روز روی زمین بود، آنان بر روی کتابها راه میرفتند و کسی جرأت نداشت ورقهای از آنها را از زیر پا بردارد.
سپس خانهها را خراب کرده و با خاک یکسان کردند و این عمل فجیع در سال ۱۲۱۷ به وقوع پیوست.
📚صدقى زهاوى، الفجر الصادق في الرد علي منكري التوسل والكرامات والخوارق ص۱۹، دار الصديق الاكبر.
🚩مشکات
@sonnatenabavii
#طواف_قبور
#شماره5
وهابیان با دلایلی ناقص و با بد گمانی محض به افعال مسلمین، از جمله تکریم اهل قبور، این امور را بدعت یا شرک قلمداد می کنند.
حال اینکه👆👆
@sonnatenabavii
🌀 عاقبت نوآوری در گناه
💠 الامام موسی بن جعفر الکاظم (ع): كُلَّمَا أَحْدَثَ النَّاسُ مِنَ الذُّنُوبِ مَا لَمْ يَكُونُوا يَعْمَلُونَ أَحْدَثَ اللَّهُ لَهُمْ مِنَ الْبَلَاءِ مَا لَمْ يَكُونُوا يَعُدُّونَ.
🔻امام موسی کاظم (ع) فرمود:
هرگاه مردم گناهان جدیدی را مرتکب شوند که پیش از این انجام نمیدادند، خداوند نیز بلاهایی جدید بر آنها نازل میکند که پیش از این نمیشناختند.
📚 تحف العقول، ص۴۱۰
🏴 بیست و پنجم رجب، شهادت موسی ابن جعفر، امام موسی کاظم (ع) بر همهی حلالزادههای جهان تسلیتباد
🏴مشکات