eitaa logo
مشکات🏴
719 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
384 ویدیو
95 فایل
💢ردّ شبهات، کفریّات و خرافات وهابیان 🔔در اینجا خواهید دانست که وهابیان با اهل سنت هیچ نسبتی ندارند. بلکه خود گرفتار شرک و کفر هستند. 💢گروه:https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d تبادل @meshkat113
مشاهده در ایتا
دانلود
وهابیان نجدی به دلیل انقطاع از عقبه و میراث فکری عالمان و متفکران اسلامی، و با فهم غلط از قرآن و تفسیر به رای آیات الهی دچار انحراف شده و به اسم توحید در وادی ضلالت و گمراهی حیران و سرگردان گشته به تکفیر مسلمین می پردازند. اصولا اعمال انسان بدون قصد و نیت ارزش عبادی پیدا نمی کنند چنانچه در کتب روایی آمده است: 👈🔷«إِنَّمَا الْأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ، وَإِنَّمَا لِامْرِئٍ مَا نَوَى» یعنی(«اعمال به نيت ها بستگی دارند و دست آورد هرکسی همان چيزی است که نيت کرده است) (صحیح بخاری، ص 7 باب؛بدءالوحی حدیث اول) 👈در بیانات علمای اهل سنت نیز این اصل بیان شده است که نیت و قصد برای عبادی بودن یک فعل لازم و معتبر است. و اگر عملی از نیت خالی شد مثل فعلی است که فرد دیوانه یا نائم انجام داده و اثری بر آن مترتب نمی گردد. 📚الموافقات شاطبی، ج 3 ص 8 - ج 3 ص 9. 📚الاشباه و النظائر سبکی، ج 1 ص 57 📚الاشباه و النظائر سیوطی، ص 12. با توجه به مطالبی که ارائه شد، به این نتیجه میرسیم که نیت و قصد عبادت کننده، نقش مهمی در معتبر بودن عبادت او دارد. بر این اساس اگر کسی نیت و قصد عبادت نداشته باشد، هر عملی هم که انجام دهد، نمی توان آن را عبادت دانست زیرا بدون نیتِ تعبدِ مخضوع له بوده است. اما در کلام منحرفین نجدی می بینیم که صِرف عملی مانند سجده را عبادت می دانند و اصلا به نیت شخص اعتنایی ندارند (مجموع فتاوی بن عثیمین، ج 24 ص 224) این در حالی است که صِرف عمل ملاکی برای شرک بودن نیست، مگر ما عملی بالا تر از سجده داریم؟ خب این سجده برای غیر خداوند و به دستور خدای متعال صورت گرفته است! 📜وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَىٰ وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ(بقره 34) و به فرشتگان گفتيم: آدم را سجده كنيد. همه سجده كردند جز ابليس، كه سرباز زد و برترى جست. و او از كافران بود. 📜 وَرَفَعَ أَبَوَیْهِ عَلَى الْعَرْشِ وَخَرُّوا لَهُ سُجَّداً (یوسف 100) در و مادر را بر تخت فرا برد و همه در برابر او به سجده درآمدند. ❓❗️تلکیف این سجده چیست؟ آیا شرک است؟! یا اینکه سجده به تنهایی عبادت نیست و باید قصد الوهیت مسجود له هم در لحاظ گردد. طبری در تفسیر خود می گوید: سجده بر حضرت یوسف(ع)، سجده تکریم و تحیت بوده است. 📚تفسیر طبری، ج 16 ص 269-270 همچنین ابن کثیر می گوید: سجده بر حضرت آدم(ع) و و یوسف(ع)، سجده تکریم و احترام بوده است. 📚تفسیر ابن کثیر، ج 1 ص 227 قرطبی نیز می گوید: سجده بر حضرت یوسف(ع)، سجده تحیت بود. 📚تفسیر قرطبی، ج 11 ص 457 🔶بنابراین سجده زمانی عمل عبادی خواهد بود و انجام آن برای غیر خدا سبب شرک می شود که اعتقاد به ربوبیت در آن باشد و به قصد عبادت صادر شود. چنین فعلی و با چنین کیفیتی فقط از شخص موحد و برای خدای عالم انجام خواهد شد. 🚩مشکات @sonnatenabavii
🔴داعش دولت چهارم وهابیت‼️ 🔹داعش تبلور آموزه های دکترین وهابی است، و از الگوی اولین دولت سعودی- وهابی یعنی زمان محمد بن عبدالوهاب ( 1744-1818) الهام گرفته شده است که به جهاد توسعه طلبانه و القای نفرت فرقه ای علیه شیعیان و اهل سنت شناخته شده است. 📌 ادامه مطلب... 1️⃣وب سایت: https://www.alwahabiyah.com
از بزرگ‌ترين کارهاي زشت وهابيان، همان پيروان محمّد بن عبدالوهاب اين بود که هنگام وارد شدن شهر به طائف مردم را به طور عموم کشته و به کوچک و بزرگ، مأمور و امير و شريف و پست رحم نکرده و کشتند حتي طفل‌هاي شيرخوار را بر سينه‌هاي مادرشان سر مي‌بريدند، و عده‌اي را که مشغول فراگيري قرآن بودند نيز به قتل رساندند. 🗡تمام کسانی را که در خانه ها بودند را از بین می بردند سپس به سوی بازار و مغازه ها و مساجد رفتند و هر کسی که در آنجا بود را کشتند حتي کسي که در مسجد در حال رکوع يا سجود بودند را نيز کشتند. 🗡 مسلمانان را در آن شهر از بین بردند مگر عده قلیلی که به بیست و اندی می رسید. وهابیان از راه مکر و خدعه به گروهی امان دادند و چون بر آن‌ها وارد شدند، اسلحه‌ها را از آن‌ها گرفته و همگی را به قتل رساندند، و عده‌ای دیگر را تا وادی (وجّ) عهد و امان داده و در آنجا در سرما و برف برهنه و عریان و بدون هیچ لباسی مردها و زن‌های مسلمان را رها کرده و اموال و پول‌های نقد و اثاث منزل آنان را به غارت بردند، و حتی کتاب‌ها را بر روی زمین و کوچه و بازار ریخته که باد آن‌ها را ورق ورق می‌کرد. 📜🔥کتاب‌هایی که در بینشان قرآن‌ها و از نسخه‌های بخاری و مسلم و بقیه‌ی کتاب‌های حدیث و فقه و دیگر علوم وجود داشت که به هزاران تألیف می‌رسید. این کتاب‌ها تا چند روز روی زمین بود، آنان بر روی کتاب‌ها راه می‌رفتند و کسی جرأت نداشت ورقه‌ای از آن‌ها را از زیر پا بردارد. سپس خانه‌ها را خراب کرده و با خاک یکسان کردند و این عمل فجیع در سال ۱۲۱۷ به وقوع پیوست. 📚صدقى زهاوى، الفجر الصادق في الرد علي منكري التوسل والكرامات والخوارق ص۱۹، دار الصديق الاكبر. 🚩مشکات @sonnatenabavii
وهابیان با دلایلی ناقص و با بد گمانی محض به افعال مسلمین، از جمله تکریم اهل قبور، این امور را بدعت یا شرک قلمداد می کنند. حال اینکه👆👆 @sonnatenabavii
🌀 عاقبت نوآوری در گناه 💠 الامام موسی بن جعفر الکاظم (ع): كُلَّمَا أَحْدَثَ النَّاسُ مِنَ الذُّنُوبِ مَا لَمْ يَكُونُوا يَعْمَلُونَ أَحْدَثَ اللَّهُ لَهُمْ مِنَ الْبَلَاءِ مَا لَمْ يَكُونُوا يَعُدُّونَ. 🔻امام موسی کاظم (ع) فرمود: هرگاه مردم گناهان جدیدی را مرتکب شوند که پیش از این انجام نمی‌دادند، خداوند نیز بلاهایی جدید بر آن‌ها نازل می‌کند که پیش از این نمی‌شناختند. 📚 تحف العقول، ص۴۱۰ 🏴 بیست و پنجم رجب، شهادت موسی ابن جعفر، امام موسی کاظم (ع) بر همه‌ی حلال‌زاده‌های جهان تسلیت‌باد 🏴مشکات
هدایت شده از اطلاع رسانی آموزش های آزاد، همایش ها، کوتاه مدت، موسسه دارالاعلام نمایندگی جنوب
❇️ موسسه دارا الاعلام برگزار میکند 🔸 وبینار با موضوع برگزاری مراسم جشن و شادمانی برای رسول خدا، سنت یا بدعت؟ ارائه دهنده:حجت الاسلام والمسلمین رحیم صبور 🗓زمان دوشنبه 9 اسفند( امشب) ⏰ساعت 19، هفت شب لینک ورود به وبینار https://c88.ir/ZrG جهت اطلاع از برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت موسسه دارالاعلام در کانال زیر عضو شوید. https://eitaa.com/darolelam_fars
17.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 ✍️۲۶ رجب دهم بعثت(عام الحزن) روز وفات مؤمن قریش و حامی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، حضرت ابوطالب، پدر بزرگوار مولی امیرالمومنین علیه السلام را تسلیت می گوییم🏴 ✍️آن حضرت، ملقب به «سید البطحاء» یعنی آقای سرزمین مکه و حومه آن و «ساقی الحجیج» آب دهنده حاجیان خانه خدا و «ابوالساده» پدر بزرگواریها و «حافر الزمزم» ایجاد کننده چاه زمزم می باشد. ✍️حضرت ابوطالب به هنگام وفات، فرزندان عبدالمطلب را فراخواند و به ایشان گفت: لن تزالوا بخیر ما سمعتم من محمد صلى الله علیه وآله وما اتّبعتم أمره فاتّبعوه وأعینوه ترشدوا (تا زمانى که از محمد صلى الله علیه وآله حرف شنوى داشته باشید و امر او را اطاعت کنید، پیوسته در خیر و نیکى خواهید بود. بنابراین از او اطاعت کنید و او را یارى نمایید تا به هدایت و کمال برسید) 📚الطبقات الکبرى: ج۱،ص۷۹ 🍃 هدیه به روح مطهر ابوطالب علیه السلام صلوات🍃 •┈┈••••✾•🌿🌺🌺🌿•✾•••┈┈•
🌺🌺🌺خدا را سپاس بخاطر منتی که بر ما نهاد، بخاطر نعمتی که بر ما اعطاء نمود. مبعث رسول الله منشاء همه خیرات و برکات عالم و به ثمر نشستن رسالت همه انبیاء در پرتو هدایتگری پیامبر رحمت و مهربانی، دردانه هستی و مشکات هدایت،بر پیروان آن نور متجلی حق، خجسته باد.🌺🌺🌺
✍🏻 اگر وهابیت بگوید طلب شفاعت در زمان حیات مانعی ندارد زیرا شفیع در قید حیات است و صدای مستشفع را می شنود و قدرت بر دعا هم دارد اما میت نه ادراکی دارد و نه قدرت بر دعا برای مستشفع. در جواب گفته می شود: 👈 اولاً: اگر طلب شفاعت از میت شرک است باید گفت طلب آن از حی و زنده نیز باید شرک باشد! زیرا علت شرکی بودن شفاعت، طلب آن از غیر الله و عبادت غیر الله است در این صورت نباید فرقی بین حیات و ممات وجود داشته باشد زیرا عبادت حی و میت در هر حالتی شرک است. 👈 ثانیاً: اگر طلب شفاعت از اموات به خاطر عدم درک و اجابت ممنوع باشد، نباید گفت شرک است بلکه بدعت و حماقت و نادانی است. 👈 ثالثاً: احادیثی وارد شده که افردی بعد از وفات رسول خدا به آن حضرت توسل جسته و از ایشان طلب باران کرده اند. ⬅️ ابن حجر در فتح الباری می نویسد: ابن ابی شیبه در روایتی صحیحی به نقل از مالک الدار خزانه دار خلیفه دوم نقل می کند که در زمان عمر قحطی شد. از این رو مردی کنار قبر رسول خدا رفت و به رسول خدا عرضه داشت: یا رسول الله برای امتت طلب باران کن که آنان هلاک شدند. « أَصَابَ النَّاسَ قَحْطٌ فِي زَمَنِ عُمَرَ فَجَاءَ رَجُلٌ إِلَى قَبْرِ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ اسْتَسْقِ لِأُمَّتِكَ فَإِنَّهُمْ قَدْ هَلَكُوا » 📚 ابن حجر عسقلانى، احمد، فتح الباري شرح صحيح البخاري، ج2، ص495، دار المعرفة، بيروت، 1379ق 📚الرؤیه الوهابیه للتوحید و أقسامه، ج1 ص79،80 🚩مشکات @sonnatenabavii
⬅️ عبد الرؤوف مناوی از بزرگان علمای شافعی ذیل روایت «إدْفِنُوا مَوْتاكُمْ وَسَطَ قَوْمٍ صالِحينَ» از عبدالحق اشبيلي مالكي نقل می کند: 📜🖌«قال عبد الحق في العاقبة: فيندب لولي الميت أن يقصد به قبور الصالحين ومدافن أهل الخير فيدفنه معهم وينزله بإزائهم ويسكنه في جوارهم تبركا وتوسلا بهم». عبدالحق در «العاقبة» می گوید: مستحب است نزدیکان میت، میت را به نزدیکی قبور صالحین ببرند و در محل دفن افراد نیکوکار آنان را دفن کنند و آنان را در جوار صالحین به خاک بسپارند تا متبرک شوند و به صالحین توسل کنند. 📚مناوی، محمد عبد الرؤوف، فیض القدیر شرح جامع الصغیر، دار الکتب العلمیة، بیروت، ۱۴۲۱ هـ، ج ۱، ص ۲۹۷. 🚩مشکات @sonnatenabavii
ذکر گفتن با تسبیح حرام و بدعت است!!!😳 🔰تسبیح دست گرفتن به هنگام ذکر و همچنین شمارش تعداد اذکار بوسیله تسبیح امری رایج است که مسلمانان انجام می دهند، اما جناب البانی این فعل را بدعت در دین دانسته و به شدت با آن مقابله نموده است. 📚البانی، ناصر الدین، سلسلة الضعیفة، ج۱، ص۱۸۴، ناشر: مکتبة المعارف، ریاض 👌اما با مراجعه به منابع روایی اهل سنت به خوبی می توان دریافت که روایات زیادی بر جواز این فعل وجود دارد. 🔷برای نمونه: 📜ترمذی در صحیح خود اورده است: عَنْ صَفِيَّةَ، قَالَتْ: دَخَلَ عَلِيَّ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَبَيْنَ يَدَيَّ أَرْبَعَةُ آلَافِ نَوَاةٍ أُسَبِّحُ بِهِنَّ.... از صفیه وارد شده است: رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) بر من وارد شد، در حالی که در دست من تسبیحی از سنگ ریزه بود که تعدادش چهار هزار بود و با آن تسبیح می گفتم، رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: ای دختر حیی این چیست؟ گفتم: با این ذکر می گویم، پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: قبل از اینکه کنارت باشم بیشتر این را گفته ام، گفتم یا رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) به من هم بیاموزید، ایشان فرمودند: بگو سبحان الله عدد ماخلق من شیئ. 📚ترمذى، محمّد، سنن الترمذى، ج۵، ص۴۴۷؛ تحقيق: بشار عواد معروف، دار الغرب الإسلامى، بيروت، ۱۹۹۸م. ⬅️علاوه براین که البانی و امثال وی که ذکر گفتن با تسبیح را بدعت می دانند معتقدند روایاتی از پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) داریم که ما را امر به ذکر گفتن با انگشتان دست نموده است، از این رو استفاده از تسبیح بدعت می شود که در جواب از ایشان باید گفت که در هیچ یک از روایات نهی از رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) وارد نشده است که تسبیح استفاده نشود، بلکه این مورد مسکوت است از این رو نمی توان حکم بر حرمت و بدعت آن نمود. ⬅️همچنین بسیاری از بزرگان اهل سنت بر جواز استفاده از تسبیح تصریح کردهاند: 🖌ملا علي قاري وی ذیل روایت سعد بن ابی وقاص در باب جواز تسبیح در دست گرفتن آورده است: این تقریر پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) خود دلیلی بر جواز تسبیح در دست گرفتن است. 📚قاري، علي بن محمد (م ۱۰۱۴)، مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابيح، ج۴، ص۱۶۰۱، دار الفكر، بيروت، چاپ اوّل، ۱۴۲۲ هـ.ق. 🖌شوکانی یکی دیگر از کسانی که ذکر گفتن با تسبیح را جایز دانسته است شوکانی می باشد، و بابی را عنوان جواز ذکر گفتن با انگشت و شمارش با تسبیح بیان کرده است. 📚شوكاني، محمّد بن علي (م ۱۲۵۰)، نيل الأوطار، ج۲، ص۳۵۲، تحقيق: عصام الدين الصبابطي، دار الحديث، مصر، چاپ اوّل، ۱۴۱۳ هـ.ق. 🚩مشکات @sonnatenabavii