eitaa logo
مشکات🏴
727 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
384 ویدیو
95 فایل
💢ردّ شبهات، کفریّات و خرافات وهابیان 🔔در اینجا خواهید دانست که وهابیان با اهل سنت هیچ نسبتی ندارند. بلکه خود گرفتار شرک و کفر هستند. 💢گروه:https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d تبادل @meshkat113
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️ بعثت پیامبر رحمت / دعوت به زندگی توحیدی در بعثت 🌱 بعثت نبی اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله در درجه اول دعوت به توحید بوده است‌. 👈توحید صرفا یک نظریه فلسفی و فکری نیست، بلکه یک روش زندگی برای انسان‌هاست. ✔️خدا را در زندگی خود حاکم کردن و دست قدرت‌های گوناگون را از زندگی بشر کوتاه نمودن. رهبر انقلاب ؛ 02 /07 / 1382 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂مسلمانان ، با برگزاری جشن میلاد برای پیامبر اسلام (ص)، عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس آن حضرت ابراز می دارند. 🌸 ✅از جمله کسانی که هر ساله بر این عمل مداومت داشت، ابوالقاسم محمد بن احمد معروف به عزفی (متوفای 677) است که ایشان فقیه و حاکم شهر «سبتة»(در اندلس) بود. ذهبی در شرح حال او می نویسد: او در ایام ولادت رسول خدا (ص) در شهر سبتة، مراسم شادی برگزار می کرد. در حالی که در سایر مناطق اندلس تنها جشن میلاد حضرت مسیح برگزار می شد.» 📗ذهبى، محمد بن احمد، تاريخ الإسلام ووفيات المشاهير والأعلام ج50 ص386. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂حسین احمد مدنی یکی از موارد اختلافی بین علمای دیوبندیه و وهابیت را چنین بیان می کند: وهابیان معتقدند که صرف برگزاری مجلس جشن برای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله امری قبیح و بدعت محسوب می گردد و بر این باب چنین مجالسی را برای اولیاء کرام ممانعت می کنند اما تمام بزرگان ما دیوبندیه صرف برگزاری چنین مجالسی را هنگامی که با روایاتی ثابت باشد امری مندوب و موجب برکت می دانند. 📗مدنی، حسین احمد، الشهاب الثاقب علی المستشرق الکاذب ،ص211 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🌷 🥷بن باز مفتی وهابی ها می گوید :جشن تولد گرفتن و غیر آن، برای آن حضرت جایز نیست؛ زیرا این‌کار از بدعت‌های جدید در دین است. 📗مجموع فتاوى، بن باز، ج4، ص 289 وهابی ها پا را به حدی فراتر گذاشتند که حتی ابن حجر را به جرم دعوت به برگزاری جشن احتفال، بدعت گذار معرفی کردند😯 🥷محمد بن عبد العزيز الشايع از مروجین وهابیت می گوید: ابن حجر هیتمی از پرچمداران بدعت ها است وی دعوتگر به توسل ممنوع و شد رحال به قبور و احتفال و ... است که او را مرجع علمی قبوریون و متصوفه قرار داده است 📚آراء ابن حجر الهيتمي الاعتقادية عرض وتقويم في ضوء عقيدة السلف ، ص9 ✅ابن جوزی از علمای اهل سنت می گوید: از خواص برگزاری جشن روز میلاد پیامبر، این است که باعث امان از بلاء در آن سال می شود. و بشارتی می شود برای رسیدن به خواسته ها در زندگی. قضاوت با شما 🕵 📗سیرة الحلبیه، ج1، ص 137؛ دار النشر: دار المعرفة - بيروت - 1400 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂حسن بصری ، تعبیر زیبایی در مورد جشن احتفال دارد او می گوید: حسن بصری گفته است که دوست داشتم به اندازه کوه احد طلا داشتم، تا برای مراسم جشن میلاد پیغمبر مصرف می کردم.🏔🥇 📗إعانة الطالبين على حل ألفاظ فتح المعين، أبو بكر (المشهور بالبكري) بن محمد شطا الدمياطی، ج 3، ص 414، 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
📖خواندن این متن کمتر از 10 ثانيه زمان می برد⏳ ♻️سیره مسلمانان در زیارت قبر پیامبر 👈نعمان بن محمود آلوسی درباره سیره مسلمانان در زیارت قبر رسول اکرم می نویسد : « و لم يزل الناس في جميع الأزمان من جميع البلدان مجمعين على زيارة قبره المنيف، رجاء الخير والبركة، والطمع في الشفاعة، و لا فرق بين ذكر التوسل والاستغاثة والتشفع، والتوجه به - صلى الله عليه وسلم - أو بغيره من الأنبياء، و كذا الأولياء». 🔰پیوسته مردم در همه شهر ها و در همه زمان ها نزد قبر پیامبر جمع می شدند به امید خیر و برکت و به امید اینکه شفاعت حضرت شامل حالشان شود و تفاوتی بین توسل و استغاثه و طلب شفاعت و توجه به آن حضرت یا به انبیا و اولیا دیگر نیست. 📚نعمان بن محمود آلوسی، جلاء العینین، ص504 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» @sonnatenabavii
⭕یک بام و دو هوا 🔷در باور وهّابیّت، تقیّه مسلمان از مسلمان نفاق دانسته شده است، چنان که در فتاوای بن باز و بن عثیمین از علماء وهّابیّت، آمده است: 👈و خطر شیعیان این است که آن ها به تقیّه اعتقاد دارند، تقیّه ای که حقیقت آن نیز نفاق می باشد، و این نفاق اظهار قبول حق، بر خلاف آن چه که در باطن به آن اعتقاد دارند، و منافقان خطرشان از کفار، برای اسلام بیشتر است، لذا خداوند سوره ی کاملی را در این باره (نفاق) نازل کرده است، چنان که آیه می فرماید: منافقان دشمنان تو هستند، از آن ها بر حذر باش»👉 📗عبد العزيز بن باز , محمد بن صالح العثيمين، فتاوى مهمة لعموم الأمة، ص 147، اما در عمل می بینیم که وهابیت بر خلاف گفته خود از تقیه استفاده می کند به عنوان نمونه: وهّابیّت برای خود تقیه کردن از مسلمان را نشانه وحدت و حفظ جماعت می داند چنان که در فتوای شماره 1275 آمده است:‼️ 👈«فردی وارد مسجدی می شود و می ترسد که از قرار دادن دست راست بر روی دست چپ (تکتف) فتنه ای و مشکلی برای او ایجاد بشود، و ضرری متوجه او بشود، در اینجا باید دست باز نماز بخواند، تا ضرری متوجه او نشود. و جایز نیست که از جماعت تخلف کند و در خانه اش نماز بخواند»👉 📗فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء، المجموعة الأولى، جمع وترتيب: أحمد بن عبد الرزاق الدويش، 6، ص 364، 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🔴پایگاه پژوهشی تخصصی وهابیت شناسی؛ جهت ارائه مطالب عمومی و تخصصی در حوزه شناخت وهابیت و با هدف تبیین و روشنگری نقد فرقه وهابیت و نقد جریانهای تکفیری مانند القاعده، داعش و ... ☑️ پاسخ به شبهات وهابیت و نقد جریانهای تکفیری ☑️ مطالعه و دانلود رایگان صدها مقاله علمی ترویجی، سلفی پژوهشی و ... ☑️ معرفی شخصیت های منتقد وهابیت از علماء برجسته مذاهب اسلامی ☑️ و ... 🔷 برای آشنایی با جدیدترین های حوزه نقد فرقه وهابیت و جریانهای تکفیری، ما را در کانال های ذیل👇 دنبال کنید و به دیگران معرفی کنید.🙏 ☑️ سایت | تلگرام | ایتا | اینستاگرام | آپارات | یوتیوب
📖موسسه سراج منیر توحید (دارالاعلام سابق) استان فارس برگزار می کند 📣 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین استاد عبدالله زاده با موضوع: « بررسی ایات مورد استاد وهابیاندر توجیه شرک ربوبی مشرکان» جلسه دوم 📅 چهارشنبه، 25 بهمن ساعت 15 ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ لینک ورود به جلسه «با مرورگر کروم و با گزینه میهمان وارد شوید» https://www.skyroom.online/ch/darolelam/shiraz 🔸🔶 برگزار کنندگان؛ موسسه سراج منیر توحید(دارالاعلام) فارس- معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه فارس- بسیج طلاب فارس 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 جهت اطلاع از دیگر برنامه های موسسه به کانال زیر در ایتا بپیوندید⬇️ https://eitaa.com/amozesh_darolelam_fars
👳‍♂وهابیان تکفیری، شد رحال برای زیارت قبور انبیاء و صالحان را جایز ندانسته، و می گویند: آن بدعت است. در کتاب فتاوی اللجنه الدائمه آمده است: جایز نیست بار سفر بستن برای زیارت قبور انبیاء و اولیاء و دیگران بلکه آن بدعت است. 📗 دويش ،‌ أحمد بن عبد الرزاق،‌ فتاوى اللجنة الدائمة ج1، ص 431. اما اهل سنت نظری بر خلاف وهابیت دارند مثلا: ✅در کتاب موسوعة الفقهية الکويتية که دیدگاه مذاهب فقهی اهل سنت در آن آمده است، مسئله سفر برای زیارت قبور انبیاء و صالحین را مورد اتفاق فقهای مذاهب دانسته و نوشته شده است: جمهور علماء بار سفر بستن براي زیارت قبور را بخاطر عموم ادله جایز دانسته اند بویژه قبور انبیاء و صالحین.. 📗وزارة الأوقاف والشئون الإسلامية - الكويت، الموسوعة الفقهية الكويتية، ج 24، ص 89 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜زیارت قبر رسول اکرم از دیدگاه علما معاصر اهل سنت 👈علامه ممدوح از علمای معاصر اهل سنت، زیارت قبر رسول اکرم و سفر برای زیارت آن حضرت را مستحب می‌داند. یکی از دلایلی که برای آن ذکر می کند آیه 64 سوره نساء است (وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيما). 🔻و اگر آنان هنگامی که به خود ستم کردند، نزد تو می آمدند و از خدا آمرزش می خواستند، و پیامبر هم برای آنان طلب آمرزش می کرد، یقیناً خدا را بسیار توبه پذیر و مهربان می یافتند. (نساء 64) 🔰وی می نویسد: «این آیه مختص به زمان حیات آن حضرت نبوده (و زمان ممات هم شامل می شود) و شماری از مفسران هم چنین برداشتی از آیه کرده‌اند، و کسانی که خلاف این مطلب گفته‌اند، دچار خطا شده‌اند. ✔️وی در ادامه می نویسد‌: «علامه غماری نیز قائل بود که آیه عمومیت دارد و شامل زمان حیات و ممات میشود و دلیلی وجود ندارد که آیه را به زمان حیات پیامبر اکرم تخصیص بزنیم. ✅بنابراین، آیه، رفتن به نزد پیامبر در هر زمانی (چه در زمان حیات حضرت و چه در زمان ممات) جایز می داند. 📚محمد سعید ممدوح، رفع المناره، ص57. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» @sonnatenabavii
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
✅زیارت قبر از دیدگاه علما متقدم 👈ابن‌هبيره (متوفای 560 ه.ق.) می‌ نویسد: «شافعی، مالک، ابوحنیفه و احمد بن حنبل اتفاق نظر دارند که زیارت قبر نبی مستحب است». 📚أبو عبد الله عبدری فاسی مالکی، المدخل، ج1، ص390 👈علامه أبو عمران فاسي (متوفای 403 ه.ق.) می‌گوید: زیارت قبر پیامبر واجب است 📚أبو عبد الله عبدری فاسی مالکی، المدخل، ج1، ص259 👈قرطبی (متوفای 671 ه.ق.) می‌نویسد: «و ینبغی لمن عزم علی زیارة القبور، ان یتأدب بآدابها و یحضر قلبه فی اتیانها ... و یسلم اذا دخل المقابر و یخاطبهم خطاب الحاضرین فیقول: السلام علیکم دار قوم مؤمنین». کسی که می خواهد به زیارت قبور برود بهتر است آن زیارت را با آدابش به جا آورد و هنگام به جا آوردن آن آداب حضور قلب داشته باشد.... و به اهل قبور سلام دهد به گونه ای که آنها حاضرند و بگوید: «سلام بر شما مومنان» 📚حطاب رعینی، مواهب الجلیل، ج3، ص50 👈اما وهابیان سفر برای زیارت قبور و سفر به مدینه برای زیارت قبر پیامبر «صلی الله علیه و آله» را جایز نمی دانند. 📚 فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلميّة والإفتاء، ج 11، ص 367 ♻️قضاوت با شما..... «وهابیت‌ فرقه ای بی ریشه و نو ظهور است» 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
13.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا سفر کردن به قصد زیارت قبور حرام است؟ پاسخ استاد توحیدی به ادعای عجیب و بدون سند یک وهابی در مورد حرام بودن سفر برای اولیای الهی و به دروغ نسبت دادن این ادعا به اهل بیت(علیهم السلام). 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠چگونه رسول الله (ص) را زیارت کنیم؟ 🔹این سوال که چگونه رسول الله را زیارت کنیم؟ یکی از سوالاتی است که مسلمانان در آن اختلاف کرده اند. عده ای به نام وهابیت و گروه های تکفیری می گویند که نمی توانی به قصد زیارت قبر پیامبر سفر کنی و اگر به مسجد النبی رفتی، فقط می توانی یک سلام به حضرت بدهی و برگردی!! در مقابل اما مسلمانان امت اسلامی بر این باورند که رسول الله یک شخصیت ممتاز در نزد خداوند است و می توان به زیارت ایشان رفت و با توسل به رسول الله حاجات خود را از خداوند فرا گرفت. 🔹شیخ احمد البصیلی از علمای الازهر مصر با استناد به آیه قرآن «وَلَو أَنَّهُم إِذ ظَلَموا أَنفُسَهُم جاءوكَ فَاستَغفَرُوا اللَّهَ وَاستَغفَرَ لَهُمُ الرَّسولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوّابًا رَحيمًا» می گوید: روزی یک اعرابی به نزدیک قبر رسول الله آمد و همین آیه را خواند و از پیامبر خواست که حاجاتش را برآورده کند. یکی از صحابه که شاهد این ماجرا بود، شب هنگام در خواب پیامبر اکرم را دید که به او فرمود: به آن اعرابی بشارت بده که حاجاتش برآورده شده است. 🔹بنابراین توسل به پیامبر اکرم و درخواست شفاعت از ایشان مسئله ای است که در قرآن و سنت آمده است؛ اما با این وجود وهابیت مسلمانان را به جهت توسل و شفاعت، متهم به بدعت و شرک می کنند!! 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🥷وهابیان سفر به قصد زیارت قبر پیامبر (صلی الله علیه وآله) و انبیاء و صالحان را جایز ندانسته و می گویند آن بدعت و حرام است در کتاب «فتاوی اللجنه الدائمه» آمده است که بار سفر بستن برای زیارت قبور انبیاء و اولیاء و دیگران جایز نیست و بلکه آن بدعت است. 📗دويش ،‌ أحمد بن عبد الرزاق،‌ فتاوى اللجنة الدائمة ج1 ص 431. اما می بینیم که این فتوای وهابیت شبیه به دیگر فتاوا، برخلاف نظر اهل سنت است به عنوان نمونه: 👳‍♂عبد الکریم بن عطاء الله مالکی می گوید: هنگامی که حج و عمره‌ات به طریق شرعی انجام شد، دیگر چیزی جز رفتن به مسجد رسول خدا (صلی الله علیه وآله) برای درود فرستادن بر او و دعا کردن در برابرش و سلام بر مصاحبانش و رفتن به بقیع و زیارت قبور صحابه و تابعان و نماز در مسجد پیامبر (صلی الله علیه وآله) باقی نمی‌ماند و کسی که قدرت بر این کار دارد آن را ترک نکند. 📗سبکي، علي تقي الدین، شفاء السقام في زيارة خير الأنام صلى الله عليه وآله، ص60، 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
علیه السلام ❌وهابیان با خراب کردن گنبد و بارگاه بزرگان چنان وانمود میکنند که این ساخت و سازها بر روی قبور در صدر اسلام وجود نداشته است. اما.... ✅ابن خلکان در یک نقل تاریخی می نویسد: در زمان تابعین و در سال ۹۴ هجری وقتی امام سجاد ع از دنیا رفتند، ایشان در کنار عمویشان و زیر یک قبه به خاک سپرده شدند. ابن خلکان، وفیات الاعیان، ج۳ ص۲۶۹ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
صالح بن فوزان مفتی وهابی می گوید: اگر نام نهادن اسمایی همچون عبدالنبی (صلی الله علیه وآله) و عبدالحسین (علیه السلام) همراه با قصد عبودیت غیرالله نباشد، شرک اصغر است ولی اگر چنین نام نهادنی به قصد عبادت غیرالله انجام شده باشد، شرک اکبر خواهد بود. 📗بن فوزان، صالح، إعانة المستفيد بشرح كتاب التوحيد، ج2، ص206، 👳‍♂رملی از علمای اهل سنت می گوید :در صورتی نامگذاری به عبدالکعبه یا عبدالدار یا عبدالعلی یا عبدالحسن یا عبدالنبی، حرام است که موجب توهم شرک باشد؛ اما نظر درست آن است که این‌چنین نامگذاری جایز می‌باشد، به‌ویژه اگر هدف ازاین نامگذاری انتساب صاحب نام به افراد یاد شده باشد. بنابراین مراد از واژه "عبد" در اسامی مذکور، عبودیت نبوده و این اسامی صرفا نوعی اظهار ارادت به اولیاء الهی و بزرگان محسوب می شوند 📗رملی، شمس‌الدین، نهایة المحتاج، ج۸، ص۱۴۸، ط دار الفکر بیروت ۱۴۰۴. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طبق نظر محمدبن عبدالوهاب . . . 🚫امام شافعی مشرک و کافر است😐 🚫اصحاب پیامبر(ص) مشرک هستند😐 وهابیان با تبعیت از افکار منحرف ابن عبدالوهاب، بزرگان اهل سنت و حتی صحابه را نیز از دایره اسلام خارج می دانند. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
✅تبرک به صالحان و آثار آنها در دیدگاه اهل سنت 🔷قرآن کریم در سوره یوسف آیه 96 می فرماید: «حضرت یعقوب که نابینا شده بود بواسطه پیراهن حضرت یوسف بینا شد» لذا تبرک به پیامبر اکرم اولیا و صالحان و آثار آنها از سیره مسلمانان می باشد. 👈در این نوشتار تبرک به احمد بن حنبل و تبرک جستن او به برخی از بزرگان بیان می شود. 1⃣تبرک احمد بن حنبل 👈نقل شده که احمد بن حنبل  لباس محمد شافعی را شست و آب بازمانده از آن را نوشید. 📚عینی، محمود بن احمد، عمدة القاری، ج۹، ص۲۴۱. 2⃣ تبرک به احمد بن حنبل 👈ذهبی می نویسد: جماعتی از اولیاء، از محضر احمد بن حنبل استفاده می‌کردند و به او متبرک می شدند. 📚ذهبی، سير أعلام النبلاء، ج11، ص205 3⃣ احمد بن حنبل و تبرک به پیراهن او 👈هنگامی‌که منزل صالح، فرزند احمد بن حنبل آتش گرفت، تمامی وسایل خانه که ارزش آن تقریبا چهار هزار دینار بود، آتش گرفت و از بین رفت. فرزند احمد بن حنبل از سوختن وسایل منزل ابراز ناراحتی نکرد، بلکه می‌گوید: از سوختن پیراهن پدرم که نمازهایش را در آن می‌خواند و من آن را به ارث برده بودم و به آن تبرک می‌جستم و نمازهایم را با آن پیراهن می‌خواندم، ناراحتم. 📚ذهبی، سیر أعلام النبلاء، ج11، ص230. 4⃣ احمد بن حنبل و تبرک به قلم او 👈کاتب احمد بن حنبل می‌گوید: قلمی که با آن می‌نوشتم شکست، پس از آن، احمد بن حنبل قلمی را به من داد و من هم آن را به ابوعلی جعفری هدیه دادم، و او نیز قلم را به غلامش داد و به او گفت: قلم را در نخلستان بگذار، امید است که به برکت این قلم، نخل‌ها بارور شوند، پس او نیز همین کار را کرد و همه نخل‌ها بارور شد. ابن جوزی، عبدالرحمن، مناقب الامام احمد، ج1، ص398. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🎙شرح حال محمد بن عبدالوهاب در هنگام تحصیل به روایت محمد بن فیروز حنبلی 💬 ابن فیروز حنبلی از محمد بن عبدالوهاب با تعبیر "الطاغیة المرتاب، المحیی ما اندرس من اباطیل مسیلمة الکذاب" یاد می کند و می نویسد: 📛 پدرم نزد پدر محمد بن عبدالوهاب درس می خواند و برایمان نقل کرده، در آن زمان محمد بن عبدالوهاب هم بود، اما او از کتب احکام فرار می کرد، شاگردان پدرش را مسخره می کرد، فقط به دنبال خواندن کتب حکایات و شرح حال مرتدان فتنه انگیز بود. 📗الصواعق و الرعود، محمد بن فیروز، ص۲۸ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥷بن باز مفتی وهابیت در مورد عید نیمه شعبان می گوید: برگزاری عید نیمه شعبان، و روزه گرفتن در آن روز بدعت است و احادیث در در مورد فضیلت این روز ضعیف و جعلی هستند. 📗بن باز، عبدالعزیز، التحذیر من البدع، ص 30-29. اما می بینم که بر خلاف وهابیت بعضی از علمای اهل سنت نظری دیگر دارند به عنوان نمونه: 👳‍♂طبرانی می گوید: معاذ بن جبل از پیامبر اکرم (ص) نقل می کند خداوند در شب نیمه شعبان به تمام خلق خود{با رحمت} می نگرد و همه خلایقش را می آمرزد مگر مشرک یا دشمن کینه توز را. او این روایت را به خاطر شواهد زیاد صحیح می داند 📗المعجم الکبیر، طبرانی، ج20ص108 حتی آلبانی، ابن ماجه،نیز این روایت را حسن می دانند بر خلاف وهابیت که روایات وارده را ضعیف می داند. 📗سنن ابن ماجه، باب ما جاء فی لیله النصف من شعبان ح، 1390،ص247 📗الفتح الکبیر، آلبانی، ح، 1989ص 385 قضاوت با شما🕵️‍♂️ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
✅اثبات ولادت امام زمان ع ابن تیمیه در ردّ دیدگاه شیعه، اولین مطلبی را که طرح کرده این است که اساساً امام حسن عسکری(ع) فرزندی نداشته است تا گفته شود پسر وی همان مهدی موعود است و به اصطلاح معروف، سالبه به انتفاء موضوع است 📗؛ابن تیمیه الحرانی، احمد بن عبدالحلیم، منهاج السنه النبویه،ج4ص86 در حالی که نظر علمای اهل سنت بر خلاف ابن تیمیه است است به عنوان نمونه: ابن حجر عسقلاني، يكي از بزرگان تاريخ اهل سنت در علم رجال، درايه، حديث، تاريخ و انساب در كتاب لسان الميزان خود در شرح حال جعفر بن علي بن محمد، وي را برادر امام حسن عسكري (عليه السلام) معرفي مي كند و آن امام را به عنوان پدر امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) معرفي مي كند. 📗 ابن حجر عسقلانی، احمد، لسان المیزان، ج2، ص460 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
✅یکی از عقاید مشترک بین اهل سنت و مذهب تشیع عقیده به مهدویت است، و با توجه به روایات تمام مسلمانان معتقدند در آخر الزمان فردی خواهد آمد که زمین را پر از عدل و داد می کند و روایات در باب اصل مهدویت متواتر است. 🔻اما در این میان گروهی از اهل سنت قائل اند حضرت مهدی هنوز به دنیا نیامده و دلیلی هم برای به دنیا نیامدن ایشان (نه از عقل و نه از نقل) ذکر نکرده اند 📚طاهری ورسی، احمد علی، حضرت مهدی در روایت شیعه و سنی، ص۲۸۱ 👈اما گروه دیگر اهل سنت معتقدند که مهدی موعود به دنیا آمده و وجود دارد. از جمله کسانی که معتقدند حضرت به دنیا آمده است. برخی از آنها عبارتند از : 1⃣ابن صباغ مالکی : «مدت امامت امام حسن عسکری (علیه‌السّلام) دو سال بود... و او بعد از خودش، فرزندش حجت قائم (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) را باقی گذاشت که برای حکومت حق، انتظارش کشیده می‌شود، پدرش ولادت او را مخفی نگاه داشته و جریانش را مستور کرده بود و آن به علت سختی کار و خوف از سلطان وقت بود که شیعه را جستجو کرده و آنان را بازداشت می‌نمود.» 📚ابن صباغ، علی بن محمد، الفصول المهمه فی معرفه احوال الائمه،فصل یازده، ص 281. 2⃣ کنجی شافعی می گوید: همان گونه که  عیسی، خضر و الیاس (علیهم‌السّلام) صدها سال است که زنده اند؛ بنابراین امکان زنده بودن حضرت مهدی (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) هم وجود دارد.  📚کنجی شافعی، محمد، البیان فی اخبار صاحب الزمان، ص79 3⃣ابن حجر هیثمی درباره ولادت حضرت مهدی (علیه‌السّلام) می‌گوید: «ابوالقاسم، محمدالحجه، هنگام رحلت پدر، پنج سال داشته، ولی خدا به او حکمت را عطا کرده است؛ وقائم منتظر نامیده شده است.»  📚ابن حجر الهیتمی، الصواعق المحرقة علی اهل الرفض والضلال والزندقة، ج۲، ص۶۰۱.  از ظاهر این سخن معلوم می شود که تولد امام مهدی (علیه‌السّلام) نزد ابن حجر از مسلمات بوده است. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
(عج) 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii