#مجاز_در_قرآن
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#قمر_بنی_هاشم
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#دعا_درکنارقبور
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#زیارت_قبر
#اهل_سنت
#وهابیت
✅زیارت قبر از دیدگاه علما متقدم
👈ابنهبيره (متوفای 560 ه.ق.) می نویسد: «شافعی، مالک، ابوحنیفه و احمد بن حنبل اتفاق نظر دارند که زیارت قبر نبی مستحب است».
📚أبو عبد الله عبدری فاسی مالکی، المدخل، ج1، ص390
👈علامه أبو عمران فاسي (متوفای 403 ه.ق.) میگوید: زیارت قبر پیامبر واجب است
📚أبو عبد الله عبدری فاسی مالکی، المدخل، ج1، ص259
👈قرطبی (متوفای 671 ه.ق.) مینویسد: «و ینبغی لمن عزم علی زیارة القبور، ان یتأدب بآدابها و یحضر قلبه فی اتیانها ... و یسلم اذا دخل المقابر و یخاطبهم خطاب الحاضرین فیقول: السلام علیکم دار قوم مؤمنین».
کسی که می خواهد به زیارت قبور برود بهتر است آن زیارت را با آدابش به جا آورد و هنگام به جا آوردن آن آداب حضور قلب داشته باشد.... و به اهل قبور سلام دهد به گونه ای که آنها حاضرند و بگوید: «سلام بر شما مومنان»
📚حطاب رعینی، مواهب الجلیل، ج3، ص50
👈اما وهابیان سفر برای زیارت قبور و سفر به مدینه برای زیارت قبر پیامبر «صلی الله علیه و آله» را جایز نمی دانند.
📚 فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلميّة والإفتاء، ج 11، ص 367
♻️قضاوت با شما.....
«وهابیت فرقه ای بی ریشه و نو ظهور است»
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا سفر کردن به قصد زیارت قبور حرام است؟
پاسخ استاد توحیدی به ادعای عجیب و بدون سند یک وهابی در مورد حرام بودن سفر برای #زیارت_قبور اولیای الهی و به دروغ نسبت دادن این ادعا به اهل بیت(علیهم السلام).
#استاد_توحیدی
#مشکات_رد_وهابیت
#سفر_برای_زیارت
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠چگونه رسول الله (ص) را زیارت کنیم؟
#زیارت #سفر_برای_زیارت
#وهابیت
🔹این سوال که چگونه رسول الله را زیارت کنیم؟ یکی از سوالاتی است که مسلمانان در آن اختلاف کرده اند. عده ای به نام وهابیت و گروه های تکفیری می گویند که نمی توانی به قصد زیارت قبر پیامبر سفر کنی و اگر به مسجد النبی رفتی، فقط می توانی یک سلام به حضرت بدهی و برگردی!! در مقابل اما مسلمانان امت اسلامی بر این باورند که رسول الله یک شخصیت ممتاز در نزد خداوند است و می توان به زیارت ایشان رفت و با توسل به رسول الله حاجات خود را از خداوند فرا گرفت.
🔹شیخ احمد البصیلی از علمای الازهر مصر با استناد به آیه قرآن «وَلَو أَنَّهُم إِذ ظَلَموا أَنفُسَهُم جاءوكَ فَاستَغفَرُوا اللَّهَ وَاستَغفَرَ لَهُمُ الرَّسولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوّابًا رَحيمًا» می گوید: روزی یک اعرابی به نزدیک قبر رسول الله آمد و همین آیه را خواند و از پیامبر خواست که حاجاتش را برآورده کند. یکی از صحابه که شاهد این ماجرا بود، شب هنگام در خواب پیامبر اکرم را دید که به او فرمود: به آن اعرابی بشارت بده که حاجاتش برآورده شده است.
🔹بنابراین توسل به پیامبر اکرم و درخواست شفاعت از ایشان مسئله ای است که در قرآن و سنت آمده است؛ اما با این وجود وهابیت مسلمانان را به جهت توسل و شفاعت، متهم به بدعت و شرک می کنند!!
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#سفر_به_قصد_زیارت
🥷وهابیان سفر به قصد زیارت قبر پیامبر (صلی الله علیه وآله) و انبیاء و صالحان را جایز ندانسته و می گویند آن بدعت و حرام است در کتاب «فتاوی اللجنه الدائمه» آمده است که بار سفر بستن برای زیارت قبور انبیاء و اولیاء و دیگران جایز نیست و بلکه آن بدعت است.
📗دويش ، أحمد بن عبد الرزاق، فتاوى اللجنة الدائمة ج1 ص 431.
اما می بینیم که این فتوای وهابیت شبیه به دیگر فتاوا، برخلاف نظر اهل سنت است به عنوان نمونه:
👳♂عبد الکریم بن عطاء الله مالکی می گوید: هنگامی که حج و عمرهات به طریق شرعی انجام شد، دیگر چیزی جز رفتن به مسجد رسول خدا (صلی الله علیه وآله) برای درود فرستادن بر او و دعا کردن در برابرش و سلام بر مصاحبانش و رفتن به بقیع و زیارت قبور صحابه و تابعان و نماز در مسجد پیامبر (صلی الله علیه وآله) باقی نمیماند و کسی که قدرت بر این کار دارد آن را ترک نکند.
📗سبکي، علي تقي الدین، شفاء السقام في زيارة خير الأنام صلى الله عليه وآله، ص60،
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#امام_سجاد علیه السلام
#تابعین
#گنبد_بارگاه
❌وهابیان با خراب کردن گنبد و بارگاه بزرگان چنان وانمود میکنند که این ساخت و سازها بر روی قبور در صدر اسلام وجود نداشته است.
اما....
✅ابن خلکان در یک نقل تاریخی می نویسد: در زمان تابعین و در سال ۹۴ هجری وقتی امام سجاد ع از دنیا رفتند، ایشان در کنار عمویشان و زیر یک قبه به خاک سپرده شدند.
ابن خلکان، وفیات الاعیان، ج۳ ص۲۶۹
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#نامگذاری_به_عبدالنبی
صالح بن فوزان مفتی وهابی می گوید: اگر نام نهادن اسمایی همچون عبدالنبی (صلی الله علیه وآله) و عبدالحسین (علیه السلام) همراه با قصد عبودیت غیرالله نباشد، شرک اصغر است ولی اگر چنین نام نهادنی به قصد عبادت غیرالله انجام شده باشد، شرک اکبر خواهد بود.
📗بن فوزان، صالح، إعانة المستفيد بشرح كتاب التوحيد، ج2، ص206،
👳♂رملی از علمای اهل سنت می گوید :در صورتی نامگذاری به عبدالکعبه یا عبدالدار یا عبدالعلی یا عبدالحسن یا عبدالنبی، حرام است که موجب توهم شرک باشد؛ اما نظر درست آن است که اینچنین نامگذاری جایز میباشد، بهویژه اگر هدف ازاین نامگذاری انتساب صاحب نام به افراد یاد شده باشد.
بنابراین مراد از واژه "عبد" در اسامی مذکور، عبودیت نبوده و این اسامی صرفا نوعی اظهار ارادت به اولیاء الهی و بزرگان محسوب می شوند
📗رملی، شمسالدین، نهایة المحتاج، ج۸، ص۱۴۸، ط دار الفکر بیروت ۱۴۰۴.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_توحیدی
❌طبق نظر محمدبن عبدالوهاب
.
.
.
🚫امام شافعی مشرک و کافر است😐
🚫اصحاب پیامبر(ص) مشرک هستند😐
وهابیان با تبعیت از افکار منحرف ابن عبدالوهاب، بزرگان اهل سنت و حتی صحابه را نیز از دایره اسلام خارج می دانند.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#تبرک
#احمد_بن_حنبل
#اهل_سنت
✅تبرک به صالحان و آثار آنها در دیدگاه اهل سنت
🔷قرآن کریم در سوره یوسف آیه 96 می فرماید: «حضرت یعقوب که نابینا شده بود بواسطه پیراهن حضرت یوسف بینا شد» لذا تبرک به پیامبر اکرم اولیا و صالحان و آثار آنها از سیره مسلمانان می باشد.
👈در این نوشتار تبرک به احمد بن حنبل و تبرک جستن او به برخی از بزرگان بیان می شود.
1⃣تبرک احمد بن حنبل
👈نقل شده که احمد بن حنبل لباس محمد شافعی را شست و آب بازمانده از آن را نوشید.
📚عینی، محمود بن احمد، عمدة القاری، ج۹، ص۲۴۱.
2⃣ تبرک به احمد بن حنبل
👈ذهبی می نویسد: جماعتی از اولیاء، از محضر احمد بن حنبل استفاده میکردند و به او متبرک می شدند.
📚ذهبی، سير أعلام النبلاء، ج11، ص205
3⃣ احمد بن حنبل و تبرک به پیراهن او
👈هنگامیکه منزل صالح، فرزند احمد بن حنبل آتش گرفت، تمامی وسایل خانه که ارزش آن تقریبا چهار هزار دینار بود، آتش گرفت و از بین رفت. فرزند احمد بن حنبل از سوختن وسایل منزل ابراز ناراحتی نکرد، بلکه میگوید: از سوختن پیراهن پدرم که نمازهایش را در آن میخواند و من آن را به ارث برده بودم و به آن تبرک میجستم و نمازهایم را با آن پیراهن میخواندم، ناراحتم.
📚ذهبی، سیر أعلام النبلاء، ج11، ص230.
4⃣ احمد بن حنبل و تبرک به قلم او
👈کاتب احمد بن حنبل میگوید: قلمی که با آن مینوشتم شکست، پس از آن، احمد بن حنبل قلمی را به من داد و من هم آن را به ابوعلی جعفری هدیه دادم، و او نیز قلم را به غلامش داد و به او گفت: قلم را در نخلستان بگذار، امید است که به برکت این قلم، نخلها بارور شوند، پس او نیز همین کار را کرد و همه نخلها بارور شد.
ابن جوزی، عبدالرحمن، مناقب الامام احمد، ج1، ص398.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
🎙شرح حال محمد بن عبدالوهاب در هنگام تحصیل به روایت محمد بن فیروز حنبلی
💬 ابن فیروز حنبلی از محمد بن عبدالوهاب با تعبیر "الطاغیة المرتاب، المحیی ما اندرس من اباطیل مسیلمة الکذاب" یاد می کند و می نویسد:
📛 پدرم نزد پدر محمد بن عبدالوهاب درس می خواند و برایمان نقل کرده، در آن زمان محمد بن عبدالوهاب هم بود، اما او از کتب احکام فرار می کرد، شاگردان پدرش را مسخره می کرد، فقط به دنبال خواندن کتب حکایات و شرح حال مرتدان فتنه انگیز بود.
📗الصواعق و الرعود، محمد بن فیروز، ص۲۸
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
🥷بن باز مفتی وهابیت در مورد عید نیمه شعبان می گوید:
برگزاری عید نیمه شعبان، و روزه گرفتن در آن روز بدعت است و احادیث در در مورد فضیلت این روز ضعیف و جعلی هستند.
📗بن باز، عبدالعزیز، التحذیر من البدع، ص 30-29.
اما می بینم که بر خلاف وهابیت بعضی از علمای اهل سنت نظری دیگر دارند به عنوان نمونه:
👳♂طبرانی می گوید: معاذ بن جبل از پیامبر اکرم (ص) نقل می کند خداوند در شب نیمه شعبان به تمام خلق خود{با رحمت} می نگرد و همه خلایقش را می آمرزد مگر مشرک یا دشمن کینه توز را.
او این روایت را به خاطر شواهد زیاد صحیح می داند
📗المعجم الکبیر، طبرانی، ج20ص108
حتی آلبانی، ابن ماجه،نیز این روایت را حسن می دانند بر خلاف وهابیت که روایات وارده را ضعیف می داند.
📗سنن ابن ماجه، باب ما جاء فی لیله النصف من شعبان ح، 1390،ص247
📗الفتح الکبیر، آلبانی، ح، 1989ص 385
قضاوت با شما🕵️♂️
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#ولادت_امام_زمان_ع_
✅اثبات ولادت امام زمان ع
ابن تیمیه در ردّ دیدگاه شیعه، اولین مطلبی را که طرح کرده این است که اساساً امام حسن عسکری(ع) فرزندی نداشته است تا گفته شود پسر وی همان مهدی موعود است و به اصطلاح معروف، سالبه به انتفاء موضوع است
📗؛ابن تیمیه الحرانی، احمد بن عبدالحلیم، منهاج السنه النبویه،ج4ص86
در حالی که نظر علمای اهل سنت بر خلاف ابن تیمیه است است به عنوان نمونه:
ابن حجر عسقلاني، يكي از بزرگان تاريخ اهل سنت در علم رجال، درايه، حديث، تاريخ و انساب در كتاب لسان الميزان خود در شرح حال جعفر بن علي بن محمد، وي را برادر امام حسن عسكري (عليه السلام) معرفي مي كند و آن امام را به عنوان پدر امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) معرفي مي كند.
📗 ابن حجر عسقلانی، احمد، لسان المیزان، ج2، ص460
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#مهدویت
#اهل_سنت
✅یکی از عقاید مشترک بین اهل سنت و مذهب تشیع عقیده به مهدویت است، و با توجه به روایات تمام مسلمانان معتقدند در آخر الزمان فردی خواهد آمد که زمین را پر از عدل و داد می کند و روایات در باب اصل مهدویت متواتر است.
🔻اما در این میان گروهی از اهل سنت قائل اند حضرت مهدی هنوز به دنیا نیامده و دلیلی هم برای به دنیا نیامدن ایشان (نه از عقل و نه از نقل) ذکر نکرده اند
📚طاهری ورسی، احمد علی، حضرت مهدی در روایت شیعه و سنی، ص۲۸۱
👈اما گروه دیگر اهل سنت معتقدند که مهدی موعود به دنیا آمده و وجود دارد. از جمله کسانی که معتقدند حضرت به دنیا آمده است. برخی از آنها عبارتند از :
1⃣ابن صباغ مالکی : «مدت امامت امام حسن عسکری (علیهالسّلام) دو سال بود... و او بعد از خودش، فرزندش حجت قائم (عجّلاللهفرجهالشریف) را باقی گذاشت که برای حکومت حق، انتظارش کشیده میشود، پدرش ولادت او را مخفی نگاه داشته و جریانش را مستور کرده بود و آن به علت سختی کار و خوف از سلطان وقت بود که شیعه را جستجو کرده و آنان را بازداشت مینمود.»
📚ابن صباغ، علی بن محمد، الفصول المهمه فی معرفه احوال الائمه،فصل یازده، ص 281.
2⃣ کنجی شافعی می گوید: همان گونه که عیسی، خضر و الیاس (علیهمالسّلام) صدها سال است که زنده اند؛ بنابراین امکان زنده بودن حضرت مهدی (عجّلاللهفرجهالشریف) هم وجود دارد.
📚کنجی شافعی، محمد، البیان فی اخبار صاحب الزمان، ص79
3⃣ابن حجر هیثمی درباره ولادت حضرت مهدی (علیهالسّلام) میگوید:
«ابوالقاسم، محمدالحجه، هنگام رحلت پدر، پنج سال داشته، ولی خدا به او حکمت را عطا کرده است؛ وقائم منتظر نامیده شده است.»
📚ابن حجر الهیتمی، الصواعق المحرقة علی اهل الرفض والضلال والزندقة، ج۲، ص۶۰۱.
از ظاهر این سخن معلوم می شود که تولد امام مهدی (علیهالسّلام) نزد ابن حجر از مسلمات بوده است.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#امام_مهدی(عج)
#اهل_سنت
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#ولادت_امام_زمان
🥷عبدالله بن سلمان الفیفی از مفتیان وهابی در کتاب خود درصدد انکار ولادت امام زمان عج است
📗الفیفی، عبدالله بن سلمان، نقد الاشاعره للشیعه الاثنی عشریه فی مساله الامامه، ص428
✅این نظر وهابیت برخلاف نظر بعضی از اهل سنت است به عنوان مثال:
👳♂فخر رازی نیز در کتاب "الشجرة المباركة في أنساب الطالبيّة" میگوید: امام حسن عسکری (علیه السلام) دارای2 دختر و 2 پسر بوده است. بعد تصریح میکند که یکی از پسرانش صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است
📗رازی، فخرالدین، الشجرة المباركة في أنساب الطالبيّة، ص79
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#ولادت_امام_زمان_ع_
🗣تصریح به ولادت امام زمان ع در منابع اهل سنت
👳♂ابن خلکان در کتاب وفیات الأعیان تصریح می کند که حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در شب جمعه نیمه شعبان سال 255 هجری قمری به دنیا آمد و در هنگام وفات پدر بزرگوارش پنج ساله بوده است
📗وفیات الأعیان و انباء أبناء الزمان، ج2، ص94
👳♂ابن فوطی با صراحت تمام مسئله ولادت امام عصر علیه السلام و دو غیبت ایشان را در کتاب خودش چنین ذکر کرده است:ولادت ایشان در سال 255 یا 257 دو سال و هفت ماه قبل از رحلت پدرش در نیمه شعبان بود، و برای او قبل از ظهورش دو غیبت است یکی از دیگری طولانی تر می باشد و در این باره روایت هایی نقل شده است.
📗مجمع الآداب فی معجم الألقاب، ج3 ص330
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#توسل_به_پیامبر_ص_
📢زائرین قبر رسول الله صلی الله علیه وسلم و متوسلین به ایشان شبیه ترین مردم به ملائکه
✅علامه نجم الدین الغزّی الشافعی می گوید:
"چه بسا کسانی که زیارت قبر رسول الله صلی الله علیه وسلم و توسل به ایشان را منع میکنند و ایشان را زیارت نمیکنند شبیه ترین مردم به شیاطین باشند همچنانکه کسانی که زیارت قبر پیامبر و توسل به ایشان را سنت دانسته و قبر حضرتش را زیارت میکنند و به ایشان توسل میکنند شبیه ترین مردم به ملائکه ای هستند که احاطه کننده قبر شریفشان و تقرب جویندگان به واسطه ایشان به سوی الله تعالی هستند."
📚حسن التنبه لما ورد فی التشبه، ج1، ص369
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#تبرک
#اهل_سنت
💢تبرک به صالحان و آثار آنها در سیره اهل سنت
👈علی بن میمون نقل می کند که شافعی، به ابوحنیفه متبرک میشده و برای درخواست حاجت نزد قبر او می آمده است.
📚سرهندی، محمد حسن، الاصول الاربعة فی تردید الوهابیه، ص۳۵.
👈قرطبی می نویسد:«سفیان ثوری به عمرو بن قیس تبرک جست.
📚قرطبی، محمد بن احمد، التذکرة فی احوال الموتی، ص۸۱۳.
👈ابن کثیر می نویسد: «در تشییع جنازه ابن تیمیه نیز برخی به جنازه او تبرک میجستند.
📚ابن کثیر، اسماعیل بن عمر، البدایة و النهایه، ج۱۴، ص۱۳۵ و ۱۳۶.
👈علاوه بر این ابن حجر عسقلانی نیز تبرک به آثار صالحان را جایز می داند
📚ابن حجر عسقلانی، احمد بن علی، فتح الباری، ج۱،ص، ۵۶۹.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#اهل_سنت
#توسل
#صالحان
✅توسل به صالحان از دیدگاه علما اهل سنت
👈ملا حویش آلغازی، از علمای اهل سنت درباره جواز توسل به قبور صالحان میگوید: «أما التوسل بجاههم لما يعتقد فيهم من التقرب إلى اللّه و عند اللّه و من اللّه فلا بأس به»
اما توسل به مقام و منزلت صالحان به سبب این اعتقاد که آنها متقرب الیالله و عندالله و منالله هستند، اشکالی ندارد.
📚ملا حویش آل غازی، بيان المعاني، ج6، ص325
✔️احمد بن نجار فتوحی، از عالمان حنبلیمذهب میگوید: «و يباح التوسل بالصالحين».
📚نعمان بن محمود آلوسی، جلاء العینین، ج1، ص500.
👌ابن الجزرى، از علمای شافعی مذهب می گوید: «أن من آداب الدعاء أن يتوسل الداعي إلى الله تعالى بانبيائه والصالحين من عباده»
یکی از آداب دعا این است که دعا کننده به انبیاء و بندگان صالح متوسل شود
📚نعمان بن محمود آلوسی، جلاء العینین فی محاکمة الاحمدین، ص499.
👋صاحب التلخيص، از علمای حنبلیمذهب، مینویسد: «لا باس بالتوسل في الاستسقاء بالشيوخ، والعلماء المتقين».
توسل در طلب باران به شیوخ و علما با تقوا اشکالی ندارد
📚نعمان بن محمود آلوسی، جلاء العینین، ج1، ص500.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#علم_غیب
🥷بن باز مفتی وهابی می گوید: کسی که ادّعای علم غیب کند، از او خواسته می شود که توبه کند. اگر توبه نکرد، به جرم این که کافر شده است، کشته می شود، زیرا غیب را جز خدا نمی داند
📗مجموع فتاوی بن باز جزء۸ ص۲۹۴
👳♂احمد حنبل در مسندش از ابي ادريس نقل كرده است: از خذيفة بن يمان شنيدم كه ميگفت: سوگند به خدا همانا من داناترين مردم به هر فتنهاي هستم كه از امروز تا قيامت به وقوع ميپيوندد
📗صحيح مسلم، كتاب الفتن مسند احمد حنبل ۵/۳۸۶.
⁉️آیا صحابه کافر بودند و دین را نمی فهمیدند؟
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شناخت_وهابیت
👳♂شیخ حمزه احمد الزین از علمای اهل سنت می گوید: وهابی ها مذهبی ندارند و انسانهای خائنی هستند و با همه علمای اسلام مخالفت کردند آنان مذهبی دارند مانند مار🐍
📗مسند احمد حنبل ج۱۷ص۴۲
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#تقبیل
#تبرک
#قبر_پیامبر
✅لمس و بوسیدن قبر پیامبر اکرم (صلیالله علیه و آله و سلم) از دیدگاه علما اهل سنت
👈رملى شافعى می گوید : تبرّك به قبر پیامبر (ص) و یا عالم و یا اولیا جایز است و بوسیدن و لمس کردن آن ایرادى ندارد.
📚كنز المطالب، ص 219
✔️عبداللّه، فرزند احمد بن حنبل می گوید: از پدرم پرسیدم: مسّ منبر رسول اللّه و تبرّك با مسّ آن و بوسیدن و یا مس و متبرّك شدن به قبر رسول الله و یا بوسیدن آن به قصد ثواب، چه حكمى دارد؟ پدرم گفت: هیچ اشكالى ندارد.
📚الجامع فى العلل و معرفة الرجال، ج 2، ص 32
🔰سمهودى می گوید:
«هنگامى که بلال (رضى عنه الله) از شام براى زیارت پیامبر(صلى الله علیه وآله) مشرّف شد، نزد قبر پیامبر آمد و نزد قبر گریه مى کرد و صورتش را بر آن مى مالید».
📚وفاءالوفاء، ج 4، ص 1405
👈خطیب بن حمله می گوید: «ابن عمر همواره دست راستش را روى قبر شریف پیامبر مى گذاشت و بلال دو طرف صورتش را نیز بر آن مى گذاشت
📚 وفاءالوفا ج 4، ص 1405
✔️زرقانی مالکی مینویسد: اگر بوسیدن قبر پیامبراکرم (صلیاللهعلیهوآله) به قصد تبرک جستن باشد، کراهتی ندارد.
📚شرح الزرقانی على المواهب اللدنیة بالمنح المحمدیه، زرقانی، ج12، ص215
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#تبرک
#تقبیل
✅بوسیدن و لمس قبور صالحان و اماکن متبرکه از دیدگاه علما اهل سنت
✔️محب الدین طبرى شافعى گوید: بوسیدن قبر و دست گذاشتن روى آن جایز است و سیره و عمل علما و صالحان بر آن است.
📚اسنى المطالب، ج 1، ص 331
❓از رملی شافعی پرسیده شد: حکم بوسیدن ضریح مقبره صالحین چیست؟ آیا کراهت دارد یا خیر؟ او پاسخ داده است، بوسیدن ضریح مقبره صلحاء به قصد تبرک کراهتی ندارد.
📚فتاوی الرملی، رملی شافعی، ج4، ص106.
📝بدرالدین عینی، شارح صحیح بخاری به نقل از استادش مینویسد:
بوسیدن مکان های مقدس و بوسیدن دست و پای صاحان به قصد تبرک، نیکو و پسندیده است.
📚بدر الدین عینی، عمدة القاری، الجزء التاسع، ص241
👈قاضی عیاض از علما مالکی می نویسد: تمام اماکنی که مربوط به اسلام و نزول وحی است.... و هر کجا که خاکش منسوب به پیامبر اکرم است .... از اماکنی هستند که شایسته است مورد تعظیم و احترام قرار بگیرند و دیوار های این اماکن باید بوسه باران شود.
📚الشفاء بتعریف حقوق المصطفى، قاضی عیاض، ج2، ص131
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#توسل
#اجماع_بر_توسل
🤲اجماع بر توسل چه در زمان حیات چه بعد از آن
👳♂️بن باز مفتی وهابی می گوید :طلب شفاعت از اولیاء،تنها در زمان حیات و قیامت جایز است .❌
📗بن باز ،التحقیق و الایضاح لکثیر من المسائل الحج و العمره و الزیاره ،ص95
جمهور فقها مالکی و شافعی و حنفی و حنابله اجماع دارند که توسل به پیامبر چه در زمان حضرت چه بعد از حیات حضرت جایز هست
📗الموسوعه الفقهیه،وزارت الاوقات والشئون الاسلامیه الکویت ج۱۴ص۱۵۶
⁉️سوال ما از وهابیت این است چرا نظری بر خلاف اجماع مسلمین دارد؟
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#مبانی
#توحید
#تقابل_وهابیت_در_ربوبیت
🔴مخالفت منهجی صالح بن فوزان با محمد بن عبدالوهاب در بحث ربوبیت ‼️
🔷محمد بن عبدالوهاب، مشرکان را در ربوبیت خدای متعال موحد می داند و بر این باور است که آنان برای معبودان خویش شانیت ربوبی قائل نبوده و آنها را خالق، رازق و مدبر امور عابدانشان نمی دانستند.وی در این رابطه می نویسد:
👈آیا گمان می کنی که مشرکان معتقد بودند که چوب ها و سنگ ها خلق می کنند یا به عبادشان رزق می دهند یا امور آنان را تدبیر می کنند. قرآن چنین چیزی را تکذیب کرده است
📚 کشف الشبهات محمدبن عبدالوهاب ص 28
در حالی که صالح بن فوزان از علمای معاصر وهابی، بر خلاف محمد بن عبدالوهاب معتقد است که مشرکان در ربوبیت نیز گرفتار شرک بوده و معبودان را رب خودشان می دانستند.
📗عقیده التوحید، صالح فوزان، ص۲۸
قضاوت با شما 🕵️♂️
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii