5.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️چیکار کنیم تا دل دخترانمان با یک تبسم نلرزد؟!
✅ برای اینکه دخترانمان با یک نگاه با یک محبت و تبسم دلشون نلرزه باید عزت نفسشون رو بالا ببریم...
✍رفتار پدرو مادر در عزیز شدن و عزت نفس داشتن فرزند خیلی مهم و کلیدیه ...
💢 جای خالی خواهر و برادر
👈 برخی فکر می کنند شرایط خاصی که تک فرزندها دارند، برایشان در طول زندگی عادی میشود؛ در حالی که واقعاً این طور نیست؛
🔹سختیها و مشکلاتی که به خاطر نداشتن خواهر و برادر متوجه آدم میشود، همیشه این جای خالی را پررنگ نگه میدارد.
😔 داشتن خواهر و برادر از آن نعمتهایی است که آدم تا از لذتش محروم نباشد، قدرش را نمیداند.
⬅️نعمتی که این روزها با گرایش زوجهای جوان به تکفرزندی خیلی از بچهها را از آن محروم کرده است.
💙ازدواج به امید تغییر
❣ازدواج کردنِ کسانی که از جنسِ هم نیستند و همدیگر را دوست ندارند، با این عقیده که "بعــــدا به مرور زمان درست می شود" مانند پوشیدن جورابِ لنگه به لنگه است.
⬅️همان طور که آن جوراب، کار آدم را تا وقتی توی کفش است راه می اندازد، آن زوج هم تا حدی، کار هم را راه می اندازند...
⁉️اما شما رویتان میشود با چنین جورابی، بروید مهمانی؟
⁉️یا مثلا ممکن است در اثر مرور زمان رنگ جورابها، توی کفش عوض شود؟
✍نه! آن ها فقط هر روز کثیف تر و چرک تر میشوند. چنین زوجی هم به مرور مایه آزار یکدیگر میشوند.💔
✅پس در ازدواج ببینید با همین شرایط فعلی طرف مقابلتان کنار میآیید یا خیــــر؟
👌اگر قابل توافق هست که مبارک است. اگر نیست قید این ازدواج را بزنید.❌
امیرالمومنین علیه السلام:
ارزش انسان به اندازه همت او است، و شجاعت او به اندازه عزّت نفس و بى اعتنائیش (نسبت به ارزشهاى مادى) است، و عفت او به اندازه غیرت او است.
قَدْرُ الرَجُلِ عَلى قَدْرِ هِمَّتِهِ... وَ شَجاعَتُهُ عَلى قَدْرِ اَنَفَتِهِ وَ عِفَّتُهُ عَلى قَدْرِ غَیرَتِهِ.
(نهج البلاغه، کلمات قصار، حدیث 47)
⬅️ عارف وارسته مرحوم آیت الله پهلوانی (سعادتپرور تهرانی) در یکی از جلساتی که پس از زلزله معروف شهرستان بم، تشکیل شد، فرمودند:
زلزله که امتحان سختی نیست؛ آدمها نوعاً از عهده این امتحان خوب بر میآیند. خداوند اگر بخواهد شما را امتحان کند، با همسرتان امتحان میکند که شبانهروز با او سر و کار دارید. گاهی به خانه میآیید و همسرتان بدون مقدمه حرفی را میزند که باب میل شما نیست! اگر مراقب نباشید، با یک گفتار و رفتار نامناسب در مقابل او، اندوختههای معنویتان را بر باد میدهید.
برگرفته از کتاب «سلوک سعادت» ص ۱۲۶
🎈بادکنکم دست کیه؟؟؟
🤔 شخصی میگفت:
سمیناری دعوت شدم که هنگام ورود به هر یک از دعوت شدگان بادکنکی🎈 دادند
👨🏻💻سخنران بعد از خوشامدگویی از حاضرین، که ۵۰ نفر بودند، خواست که با ماژیک🖍 اسم خود را روی بادکنک🎈 نوشته و آنرا در اتاقی که سمت راست سالن بود بگذارند و خود در سمت چپ جمع شوند.
❇️ سپس از آنها خواست در مدت ۵ دقیقه⏳به اتاق بادکنکها 🎈رفته و بادکنک🎈 نام خود را بردارند و بیاورند 🤔🤔🤔
❇️همه حضار دیوانهوار به جستجو پرداختند. یکدیگر را هل میدادند، زمین میخوردند و هرج و مرجی به راه افتاده بود.
⌛️ مهلت ۵ دقیقهای با ۵ دقیقه اضافه هم به پایان رسید، اما هیچکس نتوانست بادکنک🎈 خود را بیابد.😳😳😳
❇️ این بار سخنران همه را به آرامش دعوت و پیشنهاد کرد:
هرکس بادکنکی🎈 را بردارد و آنرا به صاحبش بدهد.
❇️ بدین ترتیب کمتر از ۵ دقیقه ⏳همه به بادکنک🎈 خود رسیدند.👌👌👌
❇️ سخنران ادامه داد:
این اتفاقی است که هر روز در زندگی ما میافتد. دیوانهوار در جستجوی سعادت خویش به این سو و آن سو چنگ میزنیم و نمیدانیم که
🌱سعادت ما در گرو سعادت و خوشبختی دیگران است🌱
🌹با یک دست سعادت آنها را بدهید و با دست دیگر سعادت خود را از دیگری بگیرید🌹
#حدیث
امیرالمؤمنین علیه السلام:
آغاز شهوت لذت است و پایانش نابودی...
📚 غررالحکم، حدیث ۳۱۳۳
🔸 امام صادق(ع):
اگر بردبار نيستى، خود را به بردبارى وادار.
إذا لَم تَكُن حَليما فتَحَلَّمْ.
📚 الكافی، ج۲، ص۱۱۲، ح۶
💠 سميع الدعاء
👈 مناجات بندگان صالح الهي نيز همين طور است بدين معنا كه اوّل خدا با دل عدّه اي سخن مي گويد و لذت مناجات با خود را در دلهاي آنان القا مي كند آنگاه اينها شوق مناجات با خدا پيدا ميكنند و در پي اين شوق، به مناجات با او مي پردازند.
در مرحله سوم خداوند مستمع مناجات آنها ميشود و مناجات آنها را مي شنود و اصلا «سميع الدعاء» بودن او به همين معناست.
📒نام کتاب: «حماسه و عرفان»
📕مؤلف: «آیت الله جوادی آملی»
🔸پیامبر اکرم(ص):
«برترين هاى شما، كسانى هستند كه خوش اخلاق ترند، نرم خو و بى آزارند، با مردم الفت مى گيرند و مردم با آنها الفت مى پذيرند، و خانه هايشان [براى ديدار يا ميهمانى و يا رفع مشكلات و حوائج] پر رفت و آمد است.»
«أفاضِلُكُم أحسَنُكُم أخلاقا، المُوَطَّؤونَ أكنافا ، الَّذينَ يَألَفونَ ويُؤلَفونَ وتوطَأُ رِحالُهُم.»
📚 الكافي : ج ٢ ص ١٠٢ ح ١٦