یا صاحِبَ الزَّمان
🌸🍃🌸🍃🌸🍃
امام رضا(علیه السلام)
💠اگربه تعداداهل بدرمؤمن كاملدرميان شمابودقائم ماقيام میكرد💠
مشكاة الأنوار فی غررالاخبار
ص63📚
🔰🔰🔰🔰
✳ اینگونه منتظر باش!
📌 #انتظار_فرج یعنی عقیده به خدا، انبیا و ائمه داشتن و به مرحلهی عمل در آوردن آن عقیده، تا نتیجه حاصل شود؛ نه به معنای این است که دستت را بلند کنی و بگویی: «عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان».
🔹 کسی که میگوید: من منتظر #امام_زمان(عج) هستم، گرههای زیادی را باید تا رسیدن امام باز کند، و الّا اینکه انتظار فرج تنها به آرزو و خیال باشد، دروغ است.
👤 #استاد_حسین_انصاریان
📚 از کتاب #شیخ_حسین
📖 ص ۱۰
9.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استوری
◽️دلم نمی شکند در میان روضه ولی
شکستن دل پاک تو را بلد شدهام...
فتنه_آخرالزمان
🔷امام جواد علیه السلام فرمود:
«و قبل از فرا رسیدن ظهور، فتنه جانکاهی پدیدار می شود که در آن، انسان با ایمان، روز را به پایان می رساند و صبح (فردا) کافر می شود و صبح مؤمن است و شب کافر می شود، پس هر کس چنین زمانی را درک کرد باید تقوی پیشه کند....»
✳️ فضای جامعه را سرشار از زمزمهی دعا کنید که همین دعاکردن فرج شماست!
🔻 این روایت از خود #حضرت_مهدی سلام الله علیه است که (وَ أکثِروا الدُّعاءَ بِتَعجیلِ الفَرَجِ فإنَّ ذلک فَرَجُکُم) عبارت خیلی زیباست: #دعا را زیاد کنید! یعنی انگار دعا خودش یک وجود مستقلی دارد که باید در #جامعه فراوان شود! یعنی فضای جامعه باید سرشار از زمزمه و صدای دعا شود، عطر سخنگفتن با خدا مشام جان همگان را پر کند، آن هم سخنگفتن با خدا در ذکر #مهدی، یاد مهدی در بارگاه انس مناجات با خدا!
🔸 خب، انسان عارف دیگر چه میخواهد؟ آیا دعا خود، بشارت #فرج برای تشنگان وصل نیست؟ (فإنَّ ذلک فَرَجُکُم) فرجتان همین است! نه اینکه فرجتان در این است، نه، خود دعا فرج است! اینکه بعد نتیجهاش این میشود که خدا اجابت میکند و انشاءالله حضرت مهدی علیهالسلام ظهور میکنند و جهان را پر از عدل میکنند، آن هم فرج است ولی خود دعا هم فرج است! دعا ، خود، یکی از مصادیق #مبارزه و #نهضت_انتظار است. دعا یعنی ارتباط با خدایتعالی برای اینکه زمینهی فرج حاصل بشود و این خودش یکی از آن فرازهای مهم انتظار است.
👤 #استاد_عینیزاده_موحد
📚 برگرفته از کتاب «دکترین انتظار و مبانی قرآنی آن (ج۲)»
📖 ص ۱۳۸
آیت الله بهجت
زمانی مرحوم شیخ ابراهیم حائری در مسجد کوفه معتکف بود، امام زمان را در خواب دید، حضرت به او فرمود: اینها که در اینجا معتكفند، از خوبان و صلحا هستند، ولی هر کدام حاجتی دارد: مال، عيال، خانه، قضای دین، رفع کسالت و مرض و...، ولی هیچ کس به فکر من نیست و برای ظهور و فرج من به طور جدی دعا نمی کند؛
در محضر بهجت، ج۳، ص۲۶۸
✳ دلیل دلگیری عصرهای جمعه
🔻 از #آیتالله_بهاءالدینی (رحمة الله علیه) پرسیدند: علت اینکه عصرهای #جمعه دل انسان میگیرد و غمگین میشود چیست؟ فرمودند: چون در آن لحظه قلب مقدّس #امام_عصر (ارواحنا فداه) بهسبب عرضهی اعمال انسانها، ناراحت و گرفته است، آدم و عالم متأثر میشوند. حضرت، قلب و مدارِ وجود است.
💠 سه توصیه سردار سلیمانی به جوانان
🔹۱- تمام کسانیکه به کمالی رسیدند خصوصا کمالات معنوی که خود منشأ و پایه دنیوی هم میتواند باشد، منشأ همه آنها سحر است. سحر را دریاب نماز شب در سن شما تأثیری شگرف دارد اگر چندبار آنرا با رغبت تجربه کردی، لذت آن موجب میشود به آن تمسک یابی.
🔸۲- زیربنای تمام بدیها و زشتیها دروغ است.
🔹۳- احترام و خضوع در مقابل بزرگترها خصوصاً پدر و مادر؛ به خودت عادت بده بدون شرم دست پدر و مادرت را ببوسی، هم آنها را شاد میکنی و هم اثر وضعی بر خودت دارد
تمسک به سیره عملی ائمه راه ورود به سیر و سلوک
شخصی به حضرت آیت ا... بهاءالدینی (ره) گفت: حاج آقا! دعا کنید من آدم بشوم. با خنده ی ملیحی گفتند: با دعا کسی آدم نمی شود...! (یعنی باید عمل کرد.) ایشان می گفتند ، برای آدم شدن و ورود به وادی سیر و سلوک، سیره عملی ائمه دین علیهم السلام را نصب العین خود قرار دهید که غیر از درِ خانه این خانواده، هیچ کجا خبری و چیزی نیست ، و هر کجا جای پای عرفان و شناخت را دیدید، بدانید که ارتباط با ائمه علیهم السلام آنجا بود گرچه شهرت به خلاف آن باشد و بدون ارتباط با ائمه معصومین عرفان دروغ است.آنچه ما فهمیده ایم این است.
( منبع :سایت صالحین / نشریه خیمه شماره1)
🍃🍃🍃✨✨✨🍃🍃🍃
فضيل بن يسار : شنيدم امام باقر عليه السلام می فرمود:
كسى كه بميرد و امامى نداشته باشد، مانند مردم جاهليت مرده.
و هر كه بميرد و امامش را بشناسد، تقدم يا تأخر اين امر او را زيان ندهد.
هر كه بميرد و به امامش معرفت داشته باشد،مانند كسى است كه در زير خيمه ی قائم علیه السلام همراه او باشد.
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ النُّعْمَانِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ فُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه السلام يَقُولُ:
مَنْ مَاتَ وَ لَيْسَ لَهُ إِمَامٌ فَمِيتَتُهُ مِيتَةُ جَاهِلِيَّةٍ وَ مَنْ مَاتَ وَ هُوَ عَارِفٌ لِإِمَامِهِ لَمْ يَضُرَّهُ تَقَدَّمَ هَذَا الْأَمْرُ أَوْ تَأَخَّرَ وَ مَنْ مَاتَ وَ هُوَ عَارِفٌ لِإِمَامِهِ كَانَ كَمَنْ هُوَ مَعَ الْقَائِمِ فِي فُسْطَاطِهِ.
📚 کافی، ج1، ص371
امام باقر عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ :
اما ستمى كه خداوند صرف نظر نمی كند بدهی و حقوقى است كه مردم به یكديگر دارند(حق الناس).
اَلظُّلْمُ ثَلاَثَةٌ ظُلْمٌ لاَ يَغْفِرُهُ اَللَّهُ وَ ظُلْمٌ يَغْفِرُهُ اَللَّهُ وَ ظُلْمٌ لاَ يَدَعُهُ اَللَّهُ فَأَمَّا اَلظُّلْمُ اَلَّذِي لاَ يَغْفِرُهُ اَللَّهُ فَالشِّرْكُ بِاللَّهِ وَ أَمَّا اَلظُّلْمُ اَلَّذِي يَغْفِرُهُ اَللَّهُ فَظُلْمُ اَلرَّجُلِ نَفْسَهُ فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اَللَّهِ وَ أَمَّا اَلظُّلْمُ اَلَّذِي لاَ يَدَعُهُ اَللَّهُ فَالْمُدَايَنَةُ بَيْنَ اَلْعِبَادِ .
تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام , جلد 1 , صفحه 293
معصوم :
امام باقر عليه السلام :
هرگاه مسلمانى براى ديدار مسلمانى ديگر يا حاجت خواهى از او به منزل وى رود و اجازه ورود بخواهد و او بيرون نيايد ، تا زمانى كه همديگر را ديدار كنند ، پيوسته در لعنت خداوند عز و جل باشد.
الإمامُ الباقرُ عليه السلام : أيُّما مسلمٍ أتى مسلما ـ زائرا أو طالِبَ حاجَهٍ وهُو في مَنزِلِهِ ـ فاسْتَأذَنَ لَه ولَم يَخْرُجْ إلَيهِ ، لَم يَزَلْ في لَعْنَةِ اللّه ِ عزّوجلّ حتّى يَلْتَقِيا . [ الكافي : 2/365/4 . ]
🍃 ابا بصیر میگوید: نزد امام باقر علیه السلام نشسته بودم، مردی به آن حضرت عرض کرد: 🌹
برایم از ولایت أمیر مؤمنان علی علیه السلام بگویید، آیا از جانب خدا بود یا از جانب رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم ؟🌺
امام باقر علیه السلام غضب کرد👌 و فرمود:🌸
«وای بر تو! رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم خدا ترس تر از آن بود چیزی را بگوید که خداوند آن را دستور نداده باشد، بلکه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ولایت أمیر مؤمنان علی علیه السلام را(به امر خدا) واجب فرمودند، همانگونه که خداوند نماز و زکات و روزه و حج را واجب فرمود.»💐
عَنْ أَبِي بَصِیرٍ: عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام، قَالَ: کُنْتُ عِنْدَهُ جَالِساً،💐 فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ: حَدِّثْنِي عَنْ وَلاَیَةِ عَلِيٍّ، *أَ مِنَ اللّهِ؟ أَوْ مِنْ رَسُولِهِ؟* فَغَضِبَ، ثُمَّ قَالَ (علیه السلام): *«وَیْحَکَ، کَانَ رَسُولُ اللّهِ صلی الله علیه و آله و سلم، أَخْوَفَ لِلّهِ مِنْ أَنْ یَقُولَ مَا لَمْ یَأْمُرْهُ بِهِ اللّهُ، بَلِ افْتَرَضَهُ کَمَا افْتَرَضَ اللّهُ الصَّلاَةَ وَ الزَّکَاةَ وَ الصَّوْمَ وَ الْحَجَّ».*
کلینی، الکافي،جلد۲، صفحه ١٤.