❗️ ️روایت حسین پاک از جنوب لبنان:
🔹 يا أهلَ لا إلهَ إلا الله،
من در جنوب لبنان، در حالی که جنگندهها و پهپادهای دشمن لحظهای مجاهدان و مردم را رها نمیکنند، و در شرایطی که فاصلهای با پیوستن به امام خویش ندارم، بدون هیچ انگیزه سیاسی به شما میگویم:
🔹 این تأخیر در واکنش، موجب از دست رفتن چیزهایی میشود که دیگر قابل بازگشت نیستند.
من به تفاهم نقضِ غرض و سرنوشت آن کاری ندارم؛ سخن من چیز دیگری است. این روند، اصل نهضت را در لبنان از میان میبرد.
🔹 با پشتگرمی به امام شهیدم و قائد مقتدرم میگویم: اگر زمان از دست برود، زمین از دست خواهد رفت.
🔹 ملت ایران، فریب دوگانه «معیشت یا جنگ» را نخورید. این یک جنگ وجودی است. تأخیر در رویارویی، ما را تنها ضعیفتر میکند.
🔹 حزبالله مهمترین رکن امنیتساز ایران در منطقه است. در هر نبرد آینده، اگر حزبالله نباشد؛ اگر آن هزاران فدایی که در سختترین روزها برای ایران جان میدهند نباشند؛ اگر ارتش و نیروی هوایی دشمن در جبههای دیگر درگیر نشوند، مسیر بسیار دشوارتر خواهد شد.
🔹 برخی با تأخیر در ضربه و واکنش، اثرگذاری آن را از بین میبرند و سپس به همین کاهش اثرگذاری استناد میکنند تا اصل اقدام را زیر سؤال ببرند.
🔹فریب دوگانه دروغین آمریکا و رژیم صهیونیستی را نخورید. دشمن، زمان را سلاح خود کرده است؛ و هر روز تأخیر، هزینهای سنگینتر بر ما تحمیل میکند.
@gheyamelelah
14.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖🕊داستان راستان 🕊📖
قصه «جون» از زیباترین صحنههای وفاداری در کربلاست.
جون، غلام آزادشدهی ابوذر غفاری بود که سالها در کنار اهلبیت زندگی کرده بود. روز عاشورا، وقتی یاران امام حسین علیهالسلام یکی پس از دیگری به میدان رفتند، او نیز از امام اجازه جهاد خواست. امام ابتدا نپذیرفتند و فرمودند: «تو برای آسایش و عافیت همراه ما آمدهای؛ خودت را گرفتار این راه مکن.»
اما جون با دلی شکسته سخنی گفت که در تاریخ ماندگار شد:
يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ! أَنَا فِي الرَّخَاءِ أَلْحَسُ قِصَاعَكُمْ وَفِي الشِّدَّةِ أَخْذُلُكُمْ؟
«ای پسر رسول خدا! آیا در روزهای آسایش، بر سر سفره شما باشم و از نعمت شما بهره ببرم، اما در روز سختی و گرفتاری شما را رها کنم؟»
سپس با نهایت فروتنی عرض کرد که بوی بدنش ناخوش، نسبش پست و رنگ چهرهاش سیاه است، اما آرزو دارد با شهادت در رکاب امام، به کرامت الهی برسد. او سوگند خورد که:
لا وَاللَّهِ لَا أُفَارِقُكُمْ حَتَّى يَخْتَلِطَ هَذَا الدَّمُ الْأَسْوَدُ مَعَ دِمَائِكُمْ
به خدا قسم رهایتان نخواهم کرد تا وقتی که این خون سیاه با خون شما مخلوط گردد
امام به او اجازه دادند. جون به میدان رفت و پس از نبردی شجاعانه به شهادت رسید. وقتی بر زمین افتاد، امام حسین علیهالسلام خود را به بالین او رساندند، سرش را به دامان گرفتند و برایش دعا کردند:
«خدایا رویش را سفید و بویش را خوش گردان و او را با نیکان محشور فرما.»
در نقلهای تاریخی آمده است که پس از شهادت او، از پیکرش بویی خوشتر از مُشک به مشام میرسید.
@gheyamelelah
4.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مثل قاسم...
جانفدای امام زمانت هستی؟!
@gheyamelelah
7.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕊نسیم انتظار⏳
🌿دوست دارم صدام کنی و من بگم جانم!🌿
@gheyamelelah
🌿نسل نور🌿
🧠 یکی از بزرگترین اشتباههای والدین این است که فکر میکنند فرزندشان از «حرفهای مهم» آنها تربیت میشود...
در حالی که کودکان، از حرفهایی که اصلاً خطاب به آنها نیست بیشتر یاد میگیرند.
📞 وقتی تلفن را قطع میکنید و درباره همسایه حرف میزنید...
💼 وقتی از رئیستان گلایه میکنید...
🗣 وقتی پشت سر اقوام یا دوستان قضاوت میکنید...
💰 وقتی مدام از گرانی، بیعدالتی یا ناامیدی میگویید...
شاید فکر کنید کودک مشغول بازی است... 🎲
اما مغز او، بیصدا در حال ساختن یک نقشه از دنیاست. 🧩
او یاد میگیرد:
🔹 آدمها قابل اعتمادند یا نه؟
🔹 دنیا جای امنی هست یا نه؟
🔹 احترام یعنی یک ارزش واقعی یا فقط یک نمایش؟
🔹 در سختیها باید دنبال راهحل بود یا فقط شکایت کرد؟
🌱 تربیت، بیشتر از آنکه در گفتوگوهای شما با فرزندتان اتفاق بیفتد،
در گفتوگوهای شما با دیگران شکل میگیرد.
👂 کودکان، شنوندههای خاموش خانهاند...
و اتفاقاً دقیقترین شنوندهها.
💬 از خودمان بپرسیم:
اگر فرزندمان فقط از مکالمههای روزانه ما درس بگیرد، قرار است چه تصویری از دنیا در ذهنش ساخته شود؟
@gheyamelelah
12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹رَهبَر شهید🌹
🔹 همه بدانند بنده تا نفس میکشم، اجازه نخواهم داد که بیگانگان با مصالح ایران بازی کنند
🔹 من هم که نباشم، هرکس دیگری در این مسئولیت باشد، همینطور خواهد بود
🔹 تا اصل نورانی ولایت فقیه در قانون اساسی هست، نخواهند توانست بنای مستحکم نظام را متزلزل کنند.
@gheyamelelah
❤️همسرانه❤️
🌿 چرا بعضی روزها یا حتی بعضی رابطهها در ذهن ما «خوب» میمانند، حتی اگر وسطش معمولی بوده باشند؟
یک قانون ساده در ذهن ما وجود دارد:
🧠 ما کل یک تجربه را به یاد نمیآوریم…
بلکه دو لحظه را نگه میداریم:
🔹 لحظهی اوج
🔹 لحظهی پایان
مثلاً یک روز معمولی را در نظر بگیر:
😐 صبح خستهای
🙂 ظهر بد نیست
😊 عصر یک گفتوگوی خوب داری
❤️ شب با یک حس خوب تمام میشود
ذهن میگوید: «این روز خوب بود.»
اما اگر همان روز با یک بحث کوچک تمام شود…
همه چیز در حافظه سنگینتر ثبت میشود.
❤️ در رابطهها هم همین است.
خیلی وقتها چیزی که در ذهن میماند:
نه کل روز، نه کل حرفها…
بلکه آخرین جمله، آخرین نگاه، آخرین حس است.
🌱 برای همین بعضی لحظههای ساده خیلی مهماند:
* یک خداحافظی آرام
* یک پایان خوب آخر شب
* یک لحن خوب موقع پایان گفتگو
✨ شاید کیفیت رابطهها، بیشتر از چیزهای بزرگ…
در «چطور تمام شدن لحظهها» ساخته شود.
https://eitaa.com/startingponit
🏴شمر یک شبه شمر نشد!
⚠️ چند نفر از آنهایی که امروز از «بیفایده بودن مقاومت» میگویند، یک روزی پرچمدار انقلاب بودند؟
❗️ شمر یک شبه شمر نشد. قدمقدم از امام علی علیهالسلام دور شد تا رسید به دروازه قصر یزید.
👈 بصیرت یعنی خودت را هر روز چک کنی که روی خطوط قرمز، ذرهذره کمرنگ نشده باشی.
📎 #امام_حسین_علیهالسلام
📎 #بصیرت
📎 #مقاومت
📎 #مِثلِی_لایُبایعُ_مِثلَه
#فروغ_فرخزاد چقدر زیبا میگه:
‹ اما تو تغییر نکن!
تو باش و نشان بده . .
آدمیت هنوز نفس می کشد ᵕ.ᵕ 🌱⤹'
https://eitaa.com/startingponit
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین
حسبنا الله و نعم الوکیل، نعم المولی و نعم النصیر
عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما محبین اهل البیت علیم السلام عزا داران مظلوم ترین مرد تاریخ آقا امام حسین علیه السلام
خدا رو شاکرم که توفیقی عنایت شد تا در این جمع پر نور و این محفل نورانی باشم مجلس و محفلمون مزین کنیم به زیبا ترین صلوات بر محمد و آل محمد
هچینین عرض تسلیت دارم خدمت شما عزاداران حسینی
بزرگترین برکت زندگی ما حضور در این مجلس هست چرا؟؟؟ چون وقتی در این مجلس نشسته ایم یعنی قلب ما هنوز زنده است قلب ما هنوز با امام حسین پیونده عمیق عاطفی داره
و اگه ما الان در این مجلس هستیم باید این را لطف خاص خدا بدونیم که توفیق داد امسال هم مثل سال های گذشته در این مجالس نفس بکشیم خیلیا سال های گذشته این موقع در این محافل بودن ولی امسال در بین ما نیستند و عمرشون ب دنیا نبود
ما هر سال در این روز ها با گریه و زاری می آییم اینجا یا حسین میگوییم
میگم یا حسین تو پناه بی کسی هام باش ما با توهستیم غیر تو کسی رو ندارم
اما واقعا آیا ما با حسین علیه السلام هستیم ؟ یا فقط با گریه یمان در این مجلس هستیم
حسین در کربلا درسای به ما یاد داد
حسین در کربلا تنها نبود
بلکه کسانی که حتی وقتی آب نبود در کنار حسین ماندن وقتی مرگشون نزدیک بود و میدونستن در این راه شهید میشن با حسین ماندن از او جدا نشدن
واقعا ما با حسین هستیم
ما وقتی در خانه باهم رفتار میکنیم آیا از حسین یاد میکنیم
وقتی کسی در حق ما بدی میکنه آیا صبر رفتار و منش امام حسین داریم
کسی که ادعا میکنه امام حسینی هست باید مثل امام حسین باشه رفتارش منش اخلاقش
وقتی در بازار در شغل خیابان... با نگاه ها و حرف هایمان کسی رو آزار می دهیم آیا اون لحظه یاد یادمون می آید امام حسین براچی قیام کرد برای اصلاح اخلاق قیام کرد برای امر به معرف و نهی از منکر قیامت یعنی هرجای که کار خوب بود حق بود انجامش بده هرجا بد بود باطل بود رهاش کن
ما اگه بخواهیم حسینی باشیم باید در همین روستا در همین همسایگی همدرد هم باشیم اگه همسایه مان چیزی کم دارد اگه کسی در روستا مریض است اگه کسی غم و غصه ای دارد ما باید دست در دست هم باشیم و به هم کمک کنیم این یعنی ما داریم به درسی که از حسین یاد گرفتیم عمل میکنیم یعنی در این روستا هیچ کسی تنها نباشد
یه غذا درست کردی اضافه اومد بچه معمولی، پیر مردی، پیرزن پیری در همسایگی شماست این غذا رو بده به بچه ات ببره بده اون پیر مرده، یا پیرزن نگاه خدا و اهل البیت علیهم السلام به قدم های که این بچه بر میدار هست دعای که اون پیرزن در حق بچه ات میکنه میلیادرا می ارزه
بچه هاتون با اهل البیت علیه السلام آشنا کنید حسینی تربیت کنید
مادران عزیز بزرگترین نقش شما درست مثل نقش مادران کربلا تربیت درست فرزند است
اگه با عشق و با اخلاق و با ایمان بچه هایتان رو بزرگ کنید بهشون یاد بدهید حق رو انتخاب کنند سخت کوش باشند شما در رواقع در همین روستا دارید راه امام حسین علیه السلام رو ادامه میدین
وقتی شما بچه ات رو درست تربیت کنی فرزند شما وقتی بزرگ بشه آدم درست و در راه حق است بزرگترین افتخار یک زن و خانواده تربیت درست فرزندش هست
ما همیشه فکر میکنیم برای اینک امام حسینی باشیم برای اینک زینبی باشیم باید حتما در میدان جنگ باشیم
نه اینطور نیست بزرگترین میدان جنگ ما داخل خانه است
خانه جایگاه عبادت است
خانه ای که در آن مهربانی باشه فرشته ها حضور پیدا میکنند اگ ما در خانه با کلام خوب با لبخند ساده با احترام به هم دیگر زندگی کنیم خانه ما تبدیا میشه به یک مسجد به یک مصلی کوچک یعنی داریم در همین خانه عبادت میکنیم
خستگی ما مشکلات ما نباید باعث بی اخلاقی شود میدونم کار شما سخته از صبح تا شب کار خانه کشاورزی کار نظافت و بچه داری اما نباید بگیم چون خسته ایم پس با فلانی به تندی رفتار کنم با همسایه بد حرف بزنم ما اگه بخواهیم مثل اهل البیت باشیم باید یاد بگیرم حتی اگه خسته ایم زبانمان را از کلمات تلخ پاک کنیم با همسرمون با بچه هامون با مهربان حرف بزنیم متاسفانه کفر زیاد شده
بعد برا توجیه میگن کفر ما عاجزون
کفر برکت از خونه میبره برکت همون آرامشه که از خونه میره همون پوله که از خونه میره
ان شالله که همیشه در مسیر اهل البیت علیهم السلام باشیم
امروز وقتی از این مجلس بیرون میرید اجازه ندهیم که فقط با چشمای گریان بریم بلک باید با قلب های تغییر یافته بریم
اگ امروز از این مجلس رفتیم و هیچ تغییری در رفتارمون در گفتارمون ایجاد نشد بدون انگار اصلا در محرم نبودیم محرم یعنی اصلاح خود یعنی تربیت نفس
مدیر✍..
#سخنرانی
#۱۴۰۵
#ماه_محرم
#امام_حسین_علیهالسلام
#جهاد_تبیین
#مِثلِی_لایُبایعُ_مِثلَه
پس الان که از این مجلس میریم با قلب های منقلب شده خارج بشیم
اگه کینه ای در دل داریم به حرمت امام حسین کینه بیرون کنیم
اگ در نمازمون در اخلاقمون کوتاهی میکنیم امروز از امام حسین بخوایم کمکمون کنه که ما را اصلاح کنه
ان شالله ما بتونیم هم خودمون حسینی باشیم وهم نسل حسینی تربیت کنیم
هدیه محضر مبارک آقا امام حسین علیه السلام زیبا صلوات بر محمد و آل محمد
#سخنرانی
#ماه_محرم
ادامه سخنرانی
پیام نهضت عاشورای سید الشهداء ظلم ستیزی است
حضرت حسین بن علی (علیهالسلام) فرمودند: که هر گاه زمامدار مردم، مثل یزید شد، در آن حال اسلام رخت بر میبندد. بنابراین، هر اندازه سادهاندیشان بگویند: دین با سیاست کاری ندارد و ما به دینمان میپردازیم و کاری به سیاست نداریم، سیاستبازان مکّار میگویند: ما با شما و با دینتان کار داریم و شما باید دین را به میل ما بفهمید و اگر اهل فتوا هستید، طبق خواستهٴ ما فتوا بدهید و تمام کارهای ما را تصدیق کنید و کارهای ما را مطابق با دین خدا بدانید؛ اگرچه کسی که مسؤول فتوا یا قضاست، «شریح قاضی» باشد. او نیز میگفت که دین با سیاست کاری ندارد، اما سیاست او را رها نکرد؛ بلکه سیاستمداران مکّار به او گفتند: تو باید به سود ما فتوا بدهی و حسین بن علی (علیهالسلام) را مهدور الدّم بدانی و با فتوای تو باید عدّهای به کربلا بیایند.
سخن سید الشّهدا (علیهالسلام) این نیست که اگر شخص یزید حاکم جامعه شد، باید اسلام را خداحافظی کرد، بلکه فرمودند: آن روزی که مثل یزید …؛ یعنی شخص خود یزید مطرح نیست، بلکه جریان یزیدی مطرح است که مربوط به همه دوره هاست
امام حسین (علیهالسلام) در بخشهای دیگر سخنان خود فرموده است: «مثلى لا یبایع مثله»[۷]؛ «کسی که مانند من فکر میکند، با کسی که مانند یزید فکر میکند، بیعت نمیکند».
#روایت_حسینی
#جنگ_روایتها