eitaa logo
نقطه شروع🌱🌸🌱
80 دنبال‌کننده
638 عکس
666 ویدیو
4 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
چقدر زیبا میگه: ‹ اما تو تغییر نکن! تو باش و نشان بده . . آدمیت هنوز نفس می کشد ᵕ.ᵕ 🌱⤹' https://eitaa.com/startingponit
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین حسبنا الله و نعم الوکیل، نعم المولی و نعم النصیر عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما محبین اهل البیت علیم السلام عزا داران مظلوم ترین مرد تاریخ آقا امام حسین علیه السلام خدا رو شاکرم که توفیقی عنایت شد تا در این جمع پر نور و این محفل نورانی باشم مجلس و محفلمون مزین کنیم به زیبا ترین صلوات بر محمد و آل محمد هچینین عرض تسلیت دارم خدمت شما عزاداران حسینی بزرگترین برکت زندگی ما حضور در این مجلس هست چرا؟؟؟ چون وقتی در این مجلس نشسته ایم یعنی قلب ما هنوز زنده است قلب ما هنوز با امام حسین پیونده عمیق عاطفی داره و اگه ما الان در این مجلس هستیم باید این را لطف خاص خدا بدونیم که توفیق داد امسال هم مثل سال های گذشته در این مجالس نفس بکشیم خیلیا سال های گذشته این موقع در این محافل بودن ولی امسال در بین ما نیستند و عمرشون ب دنیا نبود ما هر سال در این روز ها با گریه و زاری می آییم اینجا یا حسین میگوییم میگم یا حسین تو پناه بی کسی هام باش ما با توهستیم غیر تو کسی رو ندارم اما واقعا آیا ما با حسین علیه السلام هستیم ؟ یا فقط با گریه یمان در این مجلس هستیم حسین در کربلا درسای به ما یاد داد حسین در کربلا تنها نبود بلکه کسانی که حتی وقتی آب نبود در کنار  حسین ماندن  وقتی مرگشون نزدیک بود و میدونستن در این راه شهید میشن با حسین ماندن از او جدا نشدن واقعا ما با حسین هستیم ما وقتی در خانه باهم رفتار میکنیم  آیا از حسین یاد میکنیم وقتی کسی در حق ما بدی میکنه آیا صبر رفتار و منش امام حسین داریم کسی که ادعا میکنه امام حسینی هست باید مثل امام حسین باشه رفتارش منش اخلاقش وقتی در بازار در شغل خیابان...  با نگاه ها و حرف هایمان کسی رو آزار می دهیم آیا اون لحظه یاد  یادمون می آید امام حسین براچی قیام کرد برای اصلاح اخلاق قیام کرد برای امر به معرف و نهی از منکر قیامت یعنی هرجای که کار خوب بود حق بود انجامش بده هرجا بد بود باطل بود رهاش کن ما اگه بخواهیم حسینی باشیم باید در همین روستا در همین همسایگی همدرد هم باشیم اگه همسایه مان چیزی کم دارد  اگه کسی در روستا مریض است اگه کسی غم و غصه ای دارد ما باید دست در دست هم باشیم و به هم کمک کنیم این یعنی ما داریم به درسی که از حسین یاد گرفتیم عمل میکنیم یعنی در این روستا هیچ کسی تنها نباشد یه غذا درست کردی اضافه اومد بچه معمولی، پیر مردی، پیرزن پیری در همسایگی شماست این غذا رو بده به بچه ات ببره بده اون پیر مرده، یا پیرزن نگاه خدا و اهل البیت علیهم السلام به قدم های که این بچه بر میدار هست  دعای که اون پیرزن در حق بچه ات میکنه میلیادرا می ارزه بچه هاتون با اهل البیت علیه السلام آشنا کنید حسینی تربیت کنید مادران عزیز بزرگترین نقش شما درست مثل نقش مادران کربلا تربیت درست فرزند است اگه با عشق و با اخلاق و با ایمان بچه هایتان رو بزرگ کنید بهشون یاد بدهید حق رو انتخاب کنند سخت کوش باشند شما در رواقع در همین روستا دارید راه امام حسین علیه السلام رو ادامه میدین وقتی شما بچه ات رو درست تربیت کنی فرزند شما وقتی بزرگ بشه آدم درست و در راه حق است بزرگترین افتخار یک زن و خانواده تربیت درست فرزندش هست ما همیشه فکر میکنیم برای اینک امام حسینی باشیم برای اینک زینبی باشیم باید حتما در میدان جنگ باشیم نه اینطور نیست  بزرگترین میدان جنگ ما  داخل خانه است خانه جایگاه عبادت است خانه ای که در آن مهربانی باشه فرشته ها حضور پیدا میکنند اگ ما در خانه با کلام خوب  با لبخند ساده با احترام به هم دیگر زندگی کنیم خانه ما تبدیا میشه به یک مسجد به یک مصلی کوچک یعنی داریم در همین خانه عبادت میکنیم خستگی ما مشکلات ما نباید باعث بی اخلاقی شود میدونم کار شما سخته از صبح تا شب کار خانه کشاورزی   کار نظافت و بچه داری  اما نباید بگیم چون خسته ایم پس با فلانی به تندی رفتار کنم با همسایه بد حرف بزنم ما اگه بخواهیم مثل اهل البیت باشیم باید یاد بگیرم حتی اگه خسته ایم زبانمان را از کلمات تلخ پاک کنیم با همسرمون با بچه هامون با مهربان حرف بزنیم متاسفانه کفر زیاد شده بعد برا توجیه میگن کفر ما عاجزون کفر برکت از خونه میبره برکت همون آرامشه که از خونه میره همون پوله که از خونه میره ان شالله که همیشه در مسیر اهل البیت علیهم السلام باشیم امروز وقتی از این مجلس بیرون میرید اجازه ندهیم که فقط با چشمای گریان بریم بلک باید با قلب های تغییر یافته بریم اگ امروز از این مجلس رفتیم و هیچ تغییری در رفتارمون در گفتارمون  ایجاد نشد بدون انگار اصلا در محرم نبودیم محرم یعنی اصلاح خود یعنی تربیت نفس مدیر✍..
پس الان که از این مجلس میریم با قلب های منقلب شده خارج بشیم اگه کینه ای در دل داریم به حرمت امام حسین کینه بیرون کنیم اگ در نمازمون در اخلاقمون کوتاهی میکنیم امروز از امام حسین بخوایم کمکمون کنه  که ما را اصلاح کنه ان شالله ما بتونیم هم خودمون حسینی باشیم وهم نسل حسینی تربیت کنیم هدیه محضر مبارک آقا امام حسین علیه السلام زیبا صلوات بر محمد و آل محمد ادامه سخنرانی
پیام نهضت عاشورای سید الشهداء ظلم ستیزی است حضرت حسین بن علی (علیه‌السلام) فرمودند: که هر گاه زمامدار مردم، مثل یزید شد، در آن حال اسلام رخت بر می‌بندد. بنابراین، هر اندازه ساده‌اندیشان بگویند: دین با سیاست کاری ندارد و ما به دینمان می‌پردازیم و کاری به سیاست نداریم، سیاست‌بازان مکّار می‌گویند: ما با شما و با دینتان کار داریم و شما باید دین را به میل ما بفهمید و اگر اهل فتوا هستید، طبق خواستهٴ ما فتوا بدهید و تمام کارهای ما را تصدیق کنید و کارهای ما را مطابق با دین خدا بدانید؛ اگرچه کسی که مسؤول فتوا یا قضاست، «شریح قاضی» باشد. او نیز می‌گفت که دین با سیاست کاری ندارد، اما سیاست او را رها نکرد؛ بلکه سیاستمداران مکّار به او گفتند: تو باید به سود ما فتوا بدهی و حسین بن علی (علیه‌السلام) را مهدور الدّم بدانی و با فتوای تو باید عدّه‌ای به کربلا بیایند. سخن سید الشّهدا (علیه‌السلام) این نیست که اگر شخص یزید حاکم جامعه شد، باید اسلام را خداحافظی کرد، بلکه فرمودند: آن روزی که مثل یزید …؛ یعنی شخص خود یزید مطرح نیست، بلکه جریان یزیدی مطرح است که مربوط به همه دوره هاست امام حسین (علیه‌السلام) در بخش‌های دیگر سخنان خود فرموده است: «مثلى لا یبایع مثله»[۷]؛ «کسی که مانند من فکر می‌کند، با کسی که مانند یزید فکر می‌کند، بیعت نمی‌کند».