eitaa logo
کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست
516 دنبال‌کننده
16.3هزار عکس
10.6هزار ویدیو
522 فایل
کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️همایش ملی المیزان و علوم انسانی اسلامی ▫️با افاضه آیت الله العظمی علامه جوادی آملی و سخنرانی آیت الله علی اکبر رشاد 🔹چهارشنبه 23 آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء ؛( قم، دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)) ♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️ @OlomEnsaniEslami
▫️امام خامنه ای : اساسی‌ترین كار این است كه مبنای علمی و فلسفیِ تحوّل علوم انسانی باید تدوین بشود؛ این كار اساسی و كار اوّلی است كه بایستی انجام بگیرد. ۹۲/۹/۱۹ ♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️ @OlomEnsaniEslami
▫️مبانی تئوریک سرآغازهای بُرون معرفتی برای تولیدِ علومِ انسانیِ اسلامی علامه مصباح یزدی ♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️ @OlomEnsaniEslami
🔹کتاب " روش پژوهش در هنر " گرد آوری و تالیف : ایرج داداشی (عضو هیات علمی دانشگاه هنر ) 🔹(به انضمام گزیده کتابشناسی روش تحقیق در علوم انسانی و اجتماعی) ♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️ @HonarEslami
▫️حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی در همایش ملی” المیزان و علوم انسانی اسلامی” 🔹با تجلیل از خدمات مرحوم علامه طباطبایی به ویژه در عرصه تفسیر قرآن کریم گفت: به اصرار مرحوم علامه طباطبایی در المیزان، قرآن کتابی است که هم اکنون با ما حرف می زند. 🔹 باید مغالطات را شناخت و دانست انسان سکولار الحاد خود را به علم تحمیل می‌کند و الا علم الحادی نبوده بلکه آیت حق است. 🔹علوم انسانی غربی مسموم و در پی سکولار کردن انسان‌هاست. https://goo.gl/GwTwEJ ♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️ @OlomEnsaniEslami کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter .
🔹علوم حوزوی باید پیشران تحول در علوم انسانی باشند. 🔹امکان تنظیم نظام راهبردهای تحول علوم انسانی، امکان تنظیم نقشه راه و امکان انقباض در سه مولفه و انبساط در نوزده هزار مولفه را از جمله قابلیت‌های الگوی پیشنهادی، برشمرد. ▫️حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا پیروزمند عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم در سومین نشست از سلسله نشست های مطالعات اسلامی علوم انسانی در مشهد به سخنرانی پرداختند. ▫️در میان علوم نیز علوم انسانی نقش پیشران سایر علوم را دارد چرا که سایر علوم در خدمت انسان است و این علوم انسانی است که در صدد شناسایی ماهیت و نیازهای اصیل انسان است. حال وقتی سخن از تمدن‌سازی اسلامی در میان است بالضروره تحول علوم انسانی بر اساس آموزه‌های دینی مورد نیاز است لذا علوم دینی و حوزوی باید پیشران این تحول باشد، بنابراین نقش حوزه‌های علمیه در این حرکت بسیار مهم است. ▫️سه رکن مهم پیشرفت یک تمدن شامل تولید دانش مناسب، بازمهندسی ساختارها و تولید محصولات مناسب با آنها است و تولید دانش نقش زیربنایی در این پروسه دارد. https://goo.gl/QG7yvy ♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️ @OlomEnsaniEslami کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter .
▫️آخرین توصیه های آیت الله حائری شیرازی 🔹به آیت الله میر باقری گفتند : (علوم انسانی غربی که مبتنی بر انسان شناسی غربی است شرک است و ما باید به جدیت به سوی تولید علوم انسانی اسلامی برویم.) ♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️ @OlomEnsaniEslami کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter .
♦️ایدئولوژیک بودن علوم انسانی♦️ 🔹 تا نوبت به اسلامی‌سازی علوم انسانی می‌رسد، می‌گویند این کار یعنی ایدئولوژیک کردن علوم. علوم اجتماعی اساساً ایدئولوژیک هست. به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح دکتر عبدالحسین خسروپناه قسمت سوم رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران پاسخ ایشان به نظرات دکتر حسین بشریه 🔸 تمام این ویژگی و مؤلفه‌های بومی و قومی و فرهنگی در شکل‌گیری روابط اجتماعی دخیل هستند. این می‌شود بومی‌سازی که در همه جوامع هم قابل تصور است. حال اگر این جامعه بومی از ویژگی اسلامیت نیز برخوردار باشد، مثلاً دارای باورهای ایمانی و دینی و کنش‌های اخلاقی، هنجاروار و همراه با فضایل و ارزش‌هایی مانند ایثار، انفاق، خدمت به خلق و غیره باشد، وقتی یک پژوهشگر می‌خواهد درباره این جامعه تحقیق کند، دارد روابط انسان‌هایی را بررسی می‌کند که متأثر از آموزه‌های دینی هستند و به گزاره‌هایی می‌رسد که می‌توان آن‌ها را گزاره‌های دینی دانست. 🔸یعنی نیت‌ها و انگیزه‌های دینیِ این جامعه نیز مورد شناسایی قرار می‌گیرد تا بتوانیم یک تفسیر واقع‌بینانه داشته باشیم نه فقط یک تبیین اثبات‌گرایانه. این هم می‌شود اسلامی‌سازی. شهید صدر هم در کتاب اقتصادنا می‌گوید وقتی روابط اقتصادی مردم بر پایه احکام اسلام باشد، می‌توانیم به کشف روابط اقتصادی انسان‌های متدین پی ببریم و در واقع علم دینی تولید می‌شود. 🔸 چرا تا صحبت از علم دینی می‌شود، برخی فکر می‌کنند که می‌خواهیم همه چیز را از آیات و روایات استخراج کنیم؟ علاوه بر این وقتی ما از اسلامی‌سازی علوم انسانی سخن می‌گوییم، توجه داریم که علوم اجتماعی بدون مبانی فلسفی اصلاً وجود ندارد و وقتی این مبانی فلسفی از حکمت اسلامی گرفته شد، طبیعتاً علوم اجتماعی مبتنی بر حکمت اسلامی می‌شود. این هم یک معنا از اسلامی‌سازی علوم انسانی است. 🔸نکته دیگر این‌که مگر علوم اجتماعی فقط شامل کشف روابط بین پدیده‌های اجتماعی در عالم خارج است؟ بخشی از علوم اجتماعی توصیف انسان و نهادهای مطلوب است. وقتی هایِک، رالز و پوپر به تعریف عدالت می‌پردازند، آیا فرضاً یک تحقیق میدانی انجام داده‌اند تا به تعریف عدالت برسند؟ اصلاً تعریفشان از عدالت براساس ایدئولوژی‌ای است که پذیرفته‌اند. چطور این‌جا ایدئولوژی حق دارد به تعریف عدالت بپردازد ولی ایدئولوژی اسلامی حق ندارد؟ بخش دیگری از علوم اجتماعی بایدها و نبایدهایی است که به تغییر رفتارها و دگرگونی وضع موجود از نامطلوب به مطلوب منجر می‌شود. همه این‌ها مملو از ارزش‌ها است. چطور ایدئولوژی‌های دیگر می‌توانند راهبردها و بایدها و نبایدهایی بیان کنند اما ما نمی‌توانیم از فقه و اخلاق اسلامی برای بیان بایدها و نبایدها بهره بگیریم؟ 🔸پس نه‌تنها علوم انسانی اسلامی به معنایی که عرض کردم معقول است، بلکه ضرورت دارد و اگر فرد مسلمانی که باورمند به آموزه‌های اسلامی است، علوم انسانی اسلامی به این معنا را نپذیرد، دچار تناقض است. یعنی اگر کسی بگوید من عالم دینی هستم، معارف دینی را نیز قبول دارم لکن نمی‌خواهم از این معانی و مبانی دینی در علم مدرن استفاده کنم و می‌خواهم مفاهیم مدرن را با مبانی خودشان مطالعه کنم، چنین فردی دچار تناقض است. زیرا مفاهیم مدرن با مبانی اسلامی قابل جمع نیست و اجماع نقیضین است. ▫️در خصوص شبهه مکانیسم درونی صدق و کذب چه نظری دارید؟ 🔸توجه داشته باشید بخشی از گزاره‌هایی که ما در علوم اجتماعی داریم، گزاره‌های ارزشی و بایدها و نبایدها هستند که صدق و کذب‌بردار نیستند. مثلاً می‌گویید باید جامعه این‌چنین باشد. یک باید حقوقی، راهبردی یا ساختاری. این اصلاً صدق و کذب‌بردار نیست. این مبتنی بر مبانی و ارزش‌های ما است. تنها در گزاره های اخباری صدق و کذب معنا دارد در حالی‌که بخش قابل توجهی از علوم اجتماعی گزاره‌های انشایی هستند. صدق و کذب گزاره‌های اخباری هم بر اساس دو نفس‌الأمر قابل کشف هستند. یکی واقعیت خارجی در زمانی که مشغول توصیف و تبیین پدیده‌های اجتماعی در عالم خارج هستیم. 🔸در این جا شواهد دال بر واقعیت بیرونی به ما می‌گوید که آیا گزاره‌مان صادق است یا کاذب. اما شواهدی که تفسیربردار است نه تبیین‌بردار. یعنی باید نگاه تفسیری و هرمنوتیستی به شواهد داشته باشیم نه نگاه اثبات‌گرایانه. ادامه دارد ... متن کامل در لینک زیر https://goo.gl/9M6Fvh goo.gl/5Ga7nA ♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️ @OlomEnsaniEslami کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter .
▫️صوت های مجموعه گفتارهای " علم دینی با رویکرد فلسفه اسلامی " 🔹جلسه سوم : با ارائه استاد حسن رحیم پور ازغدی 🔹عنوان : پیامدهای فرهنگی و اجتناعی علم مدرن ♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️ @OlomEnsaniEslami کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter .
4_5773619824710124609.mp3
30.37M
▫️صوت های مجموعه گفتارهای " علم دینی با رویکرد فلسفه اسلامی " 🔹جلسه سوم : با ارائه استاد حسن رحیم پور ازغدی 🔹عنوان : پیامدهای فرهنگی و اجتناعی علم مدرن ♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️ @OlomEnsaniEslami کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter .