☑️ حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
◼️هرآنچه موجب یادآوری مصائب امام حسین علیهالسلام شود از شعائر الهی است؛ و تا زمانی که با فعلی که بهخودیخود حرام است، انجام نشود، خداوند و رسول او صلّیاللّهعلیهوآله، آن را دوست دارند.
📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص٣٨١
(مجموعه فرمایشات حضرت آیتاللّٰه بهجت پیرامون حضرت سیدالشهداء علیهالسلام و اصحاب و یاران آن حضرت)
#عرفان_اسلامی
#انس_به_معصومین
📌 سه شنبه
☀️ ۱۹ تیر ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۳ محرم ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 9 جولای 2024 میلادی
📎 #تقویم
🔶🔶رمان نقد تصوف
🔰🔰لاابالى چه کند دفتر دانایى را؟5️⃣6️⃣
❇️ادیب زاده: لابد شنیده اید که شخصى در شب مهتاب در طشت آب نگاه مى کرد، کسى پرسید: عمو جان چه مى کنى؟ گفت: ماه را تماشا مى کنم، گفت: اگر پشت گردنت دمل ندارى، چرا سر بالا نمى کنى که ماه جهان آرا را در دامنه فلک بنگرى؟
حالا داستان اینهاست... اگر عیبى در کارشان نیست چرا خدا را در لابه لاى زلف و خطّ و خال ماهرویان و دلباختگى به آنها مى جویند؟ مرحوم نراقى چه خوش گفته:
گر ندارى صد مرض در اندرون *** از چه بر فرخ همى افتى نگون
اینها اگر از قید طبیعت آزادند، چرا نرد عشق با زلف و گیسو مى بازند.
چه جوید از رخ و زلف و خطّ و خال *** کسى کاندر مقاماتست و احوال
اینجا درویش از شرمندگى سر به زیر افکند و پاسخى نداشت که بگوید.
✳️آقاى فاضل: وانگهى اگر اینها راست مى گویند و زیبایى پرستى را وسیله عشق خدا قرار داده اند چرا جمال جوانان ماهرو را براى این کار انتخاب کردند؟ مگر خدا مخلوق دیگرى ندارد؟ آثار قدرت و عظمت آفریدگار جهان در آفرینش آسمان و زمین و گیاه و حیوان و همه موجودات حیرت انگیز طبیعت جلوه گرى مى کند، ولى به قول سعدى:
لاابالى چه کند دفتر دانایى را *** طاقت وعظ نباشد سر سودایى را
مگر جمال و زیبایى منحصر به انسان است، آن هم جوانان رعنا و دلربا، این ساختمان جالب انسانى در وجود کودکان خیلى ظریف تر است، پس چرا سیمین بدنان قابل تمتّع را براى این معنى صلاح دیدند؟!
معلوم مى شود اینها بویى از عشق حق نبرده اند. خداوند در قرآن مى فرماید: «(مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُل مِنْ قَلْبَیْنِ فِى جَوْفِهِ); خدا براى آدمى دو دل قرار نداده»(1)، پس دو محبّت هم در یک دل نمى گنجد آن هم محبّت شهوت آمیز در مقابل محبّت خدا. امام صادق(علیه السلام)فرمود: «دل هایى چند از ذکر خدا غافل مى شود، خدا هم در عوض، محبّت دیگران را در آن دل ها قرار مى دهد».(2)
باز اینجا گفتار شیرین محمّدطاهر قمّى به یادم آمد:
کنند عاشقى امردان و مى گویند *** بود مجاز پل عشق حضرت جبّار
خدا گواه من است آن که عاشقى هرگز *** نبوده است زآیین سیّد مختار
(1). سوره احزاب، آیه 4 .
(2). تحفة الاخیار نقل از امالى صدوق.
ادامه دارد...
#ارمغان_خانقاه
#رمان
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
13.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢تأویل صوفیانه آیات الهی
❌یکی از انحرافات عملی متصوفه، تأویل آیات به صورت ذوقی است، این عمل منجر به تحریف معنوی آیات الهی میشود.
❌رواج تفکرات صوفی مآبانه در بین بعضی منبریها، منجر به تفسیر غالیانه از آیات الهی شده است.
❌تفسیر به رای قرآن کریم و بیان مطالب خلاف تفسیر اهل بیت علیهم السلام و بیان مطالبِ غلات که کفر صریح و ادعای الوهیت برای امیرالمومنین علیه السلام است.
#غلات
#جعلیات
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
🖤سلام امام زمانم 🖤
🥀 سلامے از ذره اے کوچک به روشن ترین خورشید
سلامے از قلبے مضطرب به بزرگترین آرامش
سلامے از چشمانے منتظر به زهرایے ترین یوسف
سلامے از من که تنهاترینم به تو که مولاے منے دردم را میدانے، اندوهم را میبینے، دلواپسےام را شاهدے، صدایم را می شنوے
و دعایم میکنے ...
بیا اے که نبودت علت همه ے غصه ها و ناراحتی ها
در افق آرزوهایم
تنها الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج را می بینم.🌿🥀
🌱.برقآمت دلربای مهدی صلوات.🌱
📎 #امام_زمان
📎 #ظهور
📎 #دهه_محرم
صوفی پژوهی
🔻غدیر خم در تصوف5️⃣ 🔰قسم دوم) رد نظر شیعه 💢رشیدالدین میبدی: ⬅️«رشیدالدین میبدی»(530ق) در کتاب «
🔻غدیر خم در تصوف6️⃣
💢قسم سوم) ولایت نوعیه و عرفانی
🔻مولوی:
⬅️« جلال الدین محمد بلخی» به حدیث غدیر اینگونه اشاره می کند :
زین سبب پیغامبر با اجتهاد**** نام خود و آن على مولا نهاد
گفت هر کاو را منم مولا و دوست**** ابن عم من على مولاى اوست[1]
❌اما با توجه به دیگر اشعار و کلمات مولوی، می دانیم که ولایت از نگاه او، همان ولایت نوعی/عرفانی است که هرکس می تواند با سیر و سلوک آن را کسب کند. لذا در جای دیگر می گوید:
پس امام حى قایم آن ولى است****خواه از نسل عمر خواه از على است
مهدى و هادى وى است اى راه جو****هم نهان و هم نشسته پیش رو[2]
📖پینوشت:
[1]. مولوی، جلال الدین، مثنوى معنوى، متن، ص986.
[2]. مولوی، جلال الدین، مثنوى معنوى، متن، ص192.
🖊وبلاگ ویکی تصوف
#انحرافات_اعتقادی
#مهدویت_نوعیه
#مولوی
#امامت
#غدیر
🔵صوفی پژوهی
@sufi1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢آقای شیخ علی فرحانی، در این کلیپ قائل شده است که در آیه «إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعینُ»، عبودیت حصر در خداوند شده نه عبادت ، به این خاطر ایشان، عبادت برای غیر خداوند را جایز میداند.
❌زمانی ماجرا بدتر می شود که ایشان مطلب را به گونهای نقل میکند که گویی این مطلب دیدگاه امام خمینی رحمةاللهعلیه است.
⬅️در صورتی که این مطلب خلاف دیدگاه امام خمینی رحمةاللهعلیه بوده،امام عبادت را منحصر در خدا دانسته و عبادت غیر او را جائز نمیداند(مستندات در پیوست ارائه میشود)
❌گویی ایشان تصور درستی از عبادت نداشته به این خاطر چنین مطلبی را بیان کرده وتالی فاسداین گونه سخنان نادرست و سخیف، دادن بهانه به دست وهابیت خبیث تا با این گونه مطالب، شیعیان را مشرک و کافر بدانند.
⬅️علامه طباطبائی رحمةاللهعلیه در کتاب گرانسنگ «المیزان» در تعریف عبادت مینویسند: «عبادت و پرستش از آنجايى كه عبارت است از نشان دادن مملوكيت خويش براى پروردگار»
❌اگر معنای سلوک انقلابی این است که تفکرات نادرست خودتان را به نام امام خمینی رحمةاللهعلیه منتشر کنید، بهتر است که در کارتان تجدید نظر کرده و این مباحث سلوکی خودتان را تعطیل بفرمایید.
#علی_فرحانی
#عبادت
🔵صوفی پژوهی
@sufi1