eitaa logo
صوفی پژوهی
305 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
567 ویدیو
87 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
صوفی پژوهی
💢انتشار بمناسبت ايام بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسی🌹🌹 شنودم من كه فردوسىِ طوسى‏ - كه كرد او در حكايت بى‌‏فسوسى- به بيست و پنج سال از نوكِ خامه‏ به‌‏سر مى‌‏بُرد نقشِ شاهنامه‏ به آخر چون شد آن عمرش به آخر ابو القاسم- كه بُد شيخِ اكابر- اگرچه بود پيرى پرنياز او نكرد از راهِ دين بر وى نماز او چنين گفت او كه «فردوسى بسى گفت‏ همه در مدحِ گبرى ناكسى گفت‏ به مدح گبرَكان عمرى به‏سر برد چو وقتِ رفتن آمد بى‏خبر مرد مرا در كارِ او برگِ ريا نيست‏ نمازم بر چنين شاعر روا نيست» چو فردوسىِ مسكين را ببردند به زيرِ خاكِ تاريكش سپردند در آن شب، شيخ او را ديد در خواب‏ كه پيشِ شيخ آمد، ديده پرآب‏ زمرّدْرنگ تاجى سبز بر سر لباسى سبزتر از سبزه در بر به پيشِ شيخ بنشست و چنين گفت‏ كه «اى جانِ تو با نورِ يقين جفت! نكردى آن نماز از بى‏نيازى‏ كه مى ننگ آمدت زين نانمازى‏ خداىِ تو جهانى پُرفرشته‏ همه از فيضِ روحانى سرشته- فرستاد اينت لطفِ كارسازى! كه تا كردند بر خاكم نمازى‏ 💢مقاله ابوالقاسم گورکانی و اعتقادات او!!! را بخوانید. 📖فريد الدين عطار نيشابورى، اسرار نامه، 1جلد، [بى نا] - تهران، 1298 ه.ش، ص198، ص198. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
صوفی پژوهی
💢انتشار بمناسبت ايام بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسی🌹🌹 شنودم من كه فردوسىِ طوسى‏
💢ابوالقاسم گورکانی طبق کلام عطار نیشابوری، حاضر نشده است که بر جنازه فردوسی، نماز میت بخواند، بعد ازآن ح.اب دیده که جایگاه ایشان در عالم برزخ بسیار رفیع بوده و در فردوس اعلی می‌باشد.
صوفی پژوهی
💢انتشار بمناسبت ايام بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسی🌹🌹 شنودم من كه فردوسىِ طوسى‏
💢دیدگاه ابوالقاسم گورکانی(یکی از بزرگان متصوفه) در مورد ابوالقاسم فردوسی 🖊معصوم علیشاه در کتاب طرائق الحقایق از قول تاریخ گزیده حمدالله مستوفی نقل می کند: 🔶 «شیخ ابوالقاسم به وقت وفات فردوسی دفن او را در گورستان مسلمانان منع کرده، که او مداح کافران بوده و پیغمبر فرموده که: «من تشبه بقوم فهو منهم ». 🔷همان شب او فردوسی را در خواب دید که حُلّه‌های روحانیان پوشیده. متعجب شد، فردوسی او را گفت: خدای تعالی بر من رحمت کرد و گفت اگر مردود گرکانی گشتی، مقبول منی بدین شعر که در توحید گفتی: جهان را بلندی و پستی توئی، ندانم چه ای هر چه هستی توئی»[1] پی‌نوشت: [1]. معصوم شیرازی، محمد، طرائق الحقائق به تصحیح محمد جعفر محجوب، انتشارات سنائی، ج2، ص553. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
صوفی پژوهی
💢دیدگاه ابوالقاسم گورکانی(یکی از بزرگان متصوفه) در مورد ابوالقاسم فردوسی 🖊معصوم علیشاه در کتاب طرائ
🔴نگذاشتم قبر فردوسی را در توس خراب کنند! رهبر انقلاب: اول انقلاب عده‌ ای از مردمِ بااخلاصِ بی‌اطلاع رفته بودند قبر فردوسی را در توس خراب کنند! وقتی من مطلع شدم، چیزی نوشتم و فوراً به مشهد فرستادم؛ که آن را بردند و بالای قبر نصب کردند؛ نمی‌دانم الان هم هست یا نه. بچه‌های حادی که به آن‌جا می‌رفتند، چشمشان که به شهادت بنده می‌افتد، لطف می‌کردند و می‌پذیرفتند و دیگر کاری به کار فردوسی نداشتند! ۷۰/۱۲/۵ پ ن: دیدگاه رهبری را نگاه کنید چگونه دید نافذ و دقیق، نسبت به حکیم ابوالقاسم فردوسی داره. 👌اینجا حضرت آقا جلوی تخریب قبر حکیم فردوسی را میگیره ❌ اما صوفی ای مثل گورکانی ( که عطار و دیگران، بسیار از او تعریف کرده اند)،مانع دفن او در قبرستان مسلمان ها شده است. ❓❓حالا فرق حکیم فقیه و عارف شیعی همچون مقام معظم رهبری با یک صوفی سنی براتون روشن میشه؟؟ 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊🌹🕊 ❣ 🌤 اے بودم،از نبودِ تو نابود مےشوم میسوزم از فراقِ تو و دود مےشوم..... آقا بیا و با دَمِ عیسایے ات ببین نابودم و زِ بودِ تو موجود مےشوم..... ماه زهرا دلم کرده هوای رخ تو ❤️
📌 چهارشنبه ☀️ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۶ ذی القعده ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 15 می 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 دروایش گنابادی ❖ آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی: من از مرحوم آقای شیخ فرج الله واعظی هیدجی از علامه مدّاح این مطلب را نقل می‌کنم. علامه مداح می‌گفت: با یکی از رفقا به گناباد رفتیم، تا درباره عقاید دراویش گنابادی تحقیق کنیم. جمعی برای سرسپردگی تشریفات مخصوص داشتند و به اصطلاح خودشان به مقام فقر مشرّف می‌شدند و صالح علی شاه از عمامه اش چیزهای باز می کرد و از این فبیل کارها. وسط هفته بود. برای آخر هفته، وقتی تعیین شد تا برای تشرّف به مقام فقر مراجعه کنیم. در این فاصله برای زیارت حرم امام رضا علیه‌السلام به مشهد رفتیم و توسّل و انابه کردیم که مبادا به دام آنها بیفتیم و دیگر نتوانیم بیرون بیاییم و از حضرت رضا علیه‌السلام خواستم که اگر طریق باطلی است، زودتر عنایتی بشود تا بفهمیم که این راه چگونه است. روز بعد از توسّل در مشهد با یکی از تهرانی ها برخورد می‌کنند. آن تهرانی می گوید که ما جلسه توسّلی داریم. شما نیز شرکت کنید، آنها قبول می کنند. وقتی وارد جلسه می شوند، یکی از اهل مجلس می‌گوید: علامه، خوب شد که شما را دیدم. دیشب من در خواب دیدم دیوی ریسمان به گردن شما و رفیقت انداخته است و شما را می‌کشد. در همان وقت سلطان الواعظین داد و بیداد کرد که مردم! نگذارید اینها را ببرند، و ما آمدیم شما را نجات دادیم. به او گفتم رفیق من را می‌شناسی؟ گفت: نه گفتم: اگر او را ببینی، می‌شناسی؟ گفت: بله، گفتم: ببین در این جلسه هست یا نه؟ آن شخص نگاهی به اهل مجلس کرد و همان رفیق ما که با هم به جلسه دراویش رفته بودیم، نشان داد و گفت: این شخص است. فهمیدم رویای صادق است، لذا از آن تصمیم منصرف شدم. 📚جرعه‌ای از دریا؛ ج۲؛ ص۶۱۸ 🔵صوفی پژوهی @sufi110
ErfanEslami02.PDF
5.9M
📙عرفان اسلامی جلد 2️⃣ ✍️آیت الله ناصر مکارم شیرازی 🇮🇷 ناشر: امام علی بن ابی طالب ⏳تاریخ نشر: ۱۳۹۶ 📄 تعداد صفحات: ۵۶۳ 📣 زبان: فارسی 🔵صوفی پژوهی @sufi110
صوفی پژوهی
💢دیدگاه ابوالقاسم گورکانی(یکی از بزرگان متصوفه) در مورد ابوالقاسم فردوسی 🖊معصوم علیشاه در کتاب طرائ
این شیوه برخورد گورکانی خلاف اسلام بوده، زیرا فردوسی شیعی در شاهنامه خویش از مدح کنندگان اهل بیت(علیهم السلام) بوده و در ابیاتی می سراید: «که من شهر علمم علیّم در است، درست این سخن، قول پیغمبر است منم بنده اهل بیت نبی، ستاینده خاک پای وصی» پس چگونه گورکانی با وجود این همه وصف هایی که فردوسی از اهل بیت(علیهم السلام) دارد را مسلمان نمی داند و اجازه نمی دهد که در قبرستان مسلمان ها دفن شود. در صورتی که شخص با گفتن شهادتین حکم مسلمان پیدا نموده و تمام احکام مسلمان بر او بار می شود که یک مورد آن، دفن در قبرستان مسلمان ها است. ابن‌نجار از ابن‌عمر نقل می‌کند که پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌) فرمود: «بُنیَ الاسلامُ علی خِصال: شَهادهُ انْ لا اله الّا اللهُ و انَّ محمّداً رسولُ اللهِ و الاقرارُ بما جاءَ مِنْ عِندِاللهِ الی...فلا تکفروهم بذنب و لا تشهدوا علیهم بشرک؛(3) اسلام مبتنی بر چند ویژگی است: شهادت به یگانگی خداوند (لا اله الّا الله) و شهادت بر نبوت رسول خدا (محمد رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) ) و پذیرفتن آنچه از جانب خداوند نازل شده است. پس کسی را که به این ویژگی‌ها معتقد بود، به خاطر ارتکاب گناهی او تکفیر نکنید و بر شرک او گواهی ندهید.»(1) پی نوشت: (1). الهندي ، علاء الدين علي، كنز العمال في سنن الأقوال والأفعال، مؤسسة الرسالة، لطبعة الخامسة، 1401هـ، ج۱، ص۲۹. 🔵صوفی پژوهی @sufi110