eitaa logo
صوفی پژوهی
314 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
634 ویدیو
100 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔹"سکوت نجات‌بخش" 🔸شرح حدیث اخلاقی توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) 🔵صوفی پژوهی @sufi110
شباهت‌های فرقهٔ مخرّبِ دراویش اپوزیسیون با سازمان تروریستی منافقین 📅 به مناسبت ۲۸ خرداد؛ سالروز اعدام درویش جنایتکار محمد ثلاث (راننده اتوبوس مرگ) 🔺هر دو جزو فرقه‌های مخربی هستند که از روش‌های شستشوی مغزی در میان پیروانشان استفاده می‌کنند. 🔺ارتکاب جنایات وحشیانه 🔺کف و سوت زدن برای ارتکاب جنایتِ خود 🔺اعتراف به جنایت 🔺در صورت به دام افتادن، تائب و پشیمان شدن 🔺پس از آزادی؛ توبه شکستن، زبان درآوردن و ادامه دادن 🔺وقتی شرایط به نفعشان نبود، زیر جنایاتی که علنی مرتکب شده‌اند، می‌زنند! 🔺در ادامه جای جلاد و شهید را با روایت‌های جعلی و تحریفِ تاریخ (آن هم مقابل چشم جهانیان) عوض می‌کنند! 🔺الگوسازی از قاتل و جنایتکار 🔺و در نهایت از عالم و آدم طلب‌کار شدن! 🔻این‌ها تنها بخشی از مؤلفه‌های منافقین است که خدای سبحان دربارهٔ آنان می‌فرماید: يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الكُفّارَ وَالمُنافِقينَ وَاغلُظ عَلَيهِم وَ مَأواهُم جَهَنَّمُ وَ بِئسَ المَصيرُ اى پيامبر، با كافران و منافقان بجنگ و با آنان به شدت رفتار كن، جايگاهشان جهنم است كه بد سرانجامى است. (توبه: ۷۳) 🔵صوفی پژوهی @sufi110
🔰بررسی انتساب ذیل دعای عرفه به امام 🖊استاد محمدجواد فاضل لنکرانی 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
🔰🔰بررسی انتساب ذیل دعای عرفه به امام ⏰ ۱۲ دی ۱۳۹۴ و ۰۹:۴۳ 🔶راجع به دعاي عرفه يك مطلب راجع به آن ذيلي است كه در دعاي عرفه آمده و بعضي به اين ذيل گاهي اوقات اهتمام بيشتري دارند. در این باب مطلبی را می خواهم عرض کنم. ❓❓بحثي واقع شده كه اين ذيل آيا مربوط به امام(ع) است و جزء دعاست يا ربطي به امام(ع) ندارد؟! ⬅️كفعمي در كتاب بلد الأمين و مجلسي در زاد المعاد كه در گذشته به جاي مفاتيح در اختيار مردم بود و كتاب دعاي بسيار خوبي است. اين ذيل را نياورده‌اند، ⬅️خود مرحوم مجلسي در جلد 98 بحار اين عبارت را دارد «قد أورد الكفعمي أيضاً هذا الدعا في البلد الأمين و إبن طاووس في مصباح الزائر» «كما سبق ذكرهما ولكن ليس في آخره فيهما بقدر ورقٍ تقريب» مجلسي مي‌گويد از اين عبارت الهي «أنا الفقير في غناي فكيف لا أكون فقيراً في فقري» نه در مصباح الزائر سيد ابن طاووس آمده و نه در بلد الأمين كفعمي آمده. در بعضي از نسخ اقبال سيد آمده «وكذا لم يوجد هذه الورقة في بعضٍ نسخ العتيقة من الإقبال» ـ در بعضي از نسخ اقبال هم نيامده! ◀️سپس مرحوم مجلسي مي‌فرمايد اين الفاظ و تعابيري كه در اين اضافه آمده با سياق تعابيري كه در دعاي معصومين: در كتب ادعيه آمده سازگاري ندارد «و إنما هي علي وفق مزاق الصوفية» اين با مزاق صوفيه سازگاري دارد «ولذلك قال بعض الأفاضل أنّ كون هذه الورقة» يا «ذهب بعض الأفاضل إلي كون هذه الورقة من مزيدات بعض مشايخ الصوفية و من إلحاقاته و إدخالاته» بعضي از مشايخ صوفي آمدند اين را اضافه كردند. ✅اين عبارات را وقتي انسان مي‌بيند، مي‌يابد واقعاً حق با مرحوم مجلسي است، عباراتي است كه به سبك و سياق ائمه نمي‌خورد، شما اگر صحيفه‌ي سجاديه را از اول تا آخر ببينيد، من يادم نمي‌آيد چنين تعبيري آمده باشد، يا عبارت «الهي طهّرني من شكّي و شركي قبل حلول رمصي» من هر چه در ذهن خودم مرور كردم، (البته تتبّع كامل نكردم)، ببينم آيا در دعاي ابوحمزه، در صحيفه سجاديه، در دعاهاي ديگر يك جا آمده كه امام معصوم بفرمايد الهي طهّرني من شكّي و شركي، ممكن است. 💢 يك وقتي تعبير اين باشد «أعوذ بك من الشكّ و الشرك» يعني به تو پناه مي‌برم تا شك و شرك در وجود ما هيچ وقت نيايد، اما تعبير «الهي طهّرني من شكّي و شركي قبل حلول رمصي» قبل از اينكه مرگ من و زمان وارد شدن به گور فرا برسد من را تطهير كن، نيست. يا يك تعبير ديگر «الهي حقّقني بحقايق أهل القرب واسلك بي مسلك أهل الجذب» تعبير به اهل جذب و اهل قرب از اصطلاحات عرفا و صوفيه است، مقرّبين در قرآن آمده، «السابقون السابقون اولئك المقرّبون» اما اهل قرب نه. يا عبارت «الهي علمت باختلاف الآثار و تنقّلات الأطوار أنّ مرادك منّي عن تتعرف إليّ في كلّ شيءٍ حتّي لا أجهلك في شيء» ✅اينها تعابيري است كه واقعاً مناسب با امام معصوم(ع) و سياق ادعيه نيست و از اين جهت انسان ظنّ قوي پيدا مي‌كند كه اين ذيل دعاي عرفه از امام(ع) نيست، حالا اگر كسي خواست اين را به عنوان رجا بخواند و يا به عنوان احتمال مانعي ندارد، ولي نمي‌توانيم بگوئيم اين كلامي است كه امام حسين(ع) فرموده، مخصوصاً وقتي آن «يارب، يارب» كه در قسمت انتهايي قبل هست در نقل‌ها دارد كه اينقدر امام و اهلبيت و يارانش گريه كردند و اين يارب را گفتند تا غروب شد و بعدش هم آمين گفتند، دعا تمام شد و به طرف مشعر حركت كردند. 💢بعضي‌ها نقل كردند كتابي هست به نام «الحكم العطائية» متعلق به يكي از عرفا و صوفي‌هاي قرن هشتم، يا اواخر قرن هفتم، كه داراي مقامات عرفاني بوده به نام ابن عطاي اسكندراني، بعد يك كسي گفته من اصلاً تمام اين مضامين را در آن كتاب ديدم، بعيد نيست كه بعداً ارام آرام به اين دعا ملحق شده و در ذيل اين دعا آورده شده است. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰🔰پاسخ به سوالهای اعضای کانال 🌺سلام علیکم با تشکر از شما مخاطب فرهیخته و توجهتون به مطالب کانال صوفی‌پژوهی 🔶در پاسخ به سوال مهم شما باید بیان داشت که یکی از اساتید متخصص یهودشناسی در مورد اعتبار کتاب و نویسنده این کتاب فرمودند: ⬅️«مولف این کتاب آدم منصفی بوده و کتابش رو قابل ارجاع برای تاریخ گذشته ایران می دونند. کوهن یهودی مخفی یا آنوسی بوده است.» 👌🏻پس طبق دیدگاه این استاد متخصص، این کتاب قابل استناد می‌باشد و می توان در مباحث علمی به آن ارجاع داد. ⬅️در این کتاب مطالبی نیز در مورد تصوف بیان شده است که به مرور در کانال بارگذاری خواهد شد. 🖊طالب‌الحق 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌸 سلام مولای مهربانمان🌿🌸 هر صبح با عشق به سلامتان برمیخیزیم و یقین داریم در پناه نگاه پر مهر پدرانه تان، لحظه لحظه هامان لبریز از آرامش, امید و برکت خواهدبود...🌿🌺 💖 الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج💖💫 📎 📎 📎 📎