هدایت شده از نسل آفتاب
زیارت حضرت رحمةللعالمین، محمد مصطفی صلیاللهعلیهوآلهوسلم
ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺭَﺳُﻮﻝَﺍﻟﻠَّﻪِ ﻭَ ﺭَﺣْﻤَﺔُﺍﻟﻠَّﻪِ ﻭَ ﺑَﺮَﻛَﺎﺗُﻪُ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﻣُﺤَﻤَّﺪَ ﺑْﻦَ ﻋَﺒْﺪِﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺧِﻴَﺮَﺓَﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺣَﺒِﻴﺐَﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺻِﻔْﻮَﺓَﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺃَﻣِﻴﻦَﺍﻟﻠَّﻪِ ﺃَﺷْﻬَﺪُ ﺃَﻧَّﻚَ ﺭَﺳُﻮﻝُﺍﻟﻠَّﻪِ ﻭَ ﺃَﺷْﻬَﺪُ ﺃَﻧَّﻚَ ﻣُﺤَﻤَّﺪُ ﺑْﻦُ ﻋَﺒْﺪِﺍﻟﻠَّﻪِ ﻭَ ﺃَﺷْﻬَﺪُ ﺃَﻧَّﻚَ ﻗَﺪْ ﻧَﺼَﺤْﺖَ ﻟِﺄُﻣَّﺘِﻚَ ﻭَ ﺟَﺎﻫَﺪْﺕَ ﻓِﻲ ﺳَﺒِﻴﻞِ ﺭَﺑِّﻚَ ﻭَ ﻋَﺒَﺪْﺗَﻪُ ﺣَﺘَّﻰ ﺃَﺗَﺎﻙَﺍﻟْﻴَﻘِﻴﻦُ ﻓَﺠَﺰَﺍﻙَﺍﻟﻠَّﻪُ ﻳَﺎ ﺭَﺳُﻮﻝَﺍﻟﻠَّﻪِ ﺃَﻓْﻀَﻞَ ﻣَﺎ ﺟَﺰَﻯ ﻧَﺒِﻴّﺎ ﻋَﻦْ ﺃُﻣَّﺘِﻪِ ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺻَﻞِّ ﻋَﻠَﻰ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍ ﻭَ ﺁﻝِ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍ ﺃَﻓْﻀَﻞَ ﻣَﺎ ﺻَﻠَّﻴْﺖَ ﻋَﻠَﻰ ﺇِﺑْﺮَﺍﻫِﻴﻢَ ﻭَ ﺁﻝِ ﺇِﺑْﺮَﺍﻫِﻴﻢَ ﺇِﻧَّﻚَ ﺣَﻤِﻴﺪٌ ﻣَﺠِﻴﺪ
نسل آفتاب
هدایت شده از نسل آفتاب
زیارت خاصه امام حسن مجتبی علیهالسلام
السلام علیک یا ابن رسول ربالعالمین السلام علیک یاابن امیرالمؤمنین السلام علیک یاابن فاطمةالزهراء السلام علیک یا حبیبالله
السلام علیک یا صفوةالله السلام علیک یا أمینالله السلام علیک یا حجةالله السلام علیک یا نورالله السلام علیک یا صراطالله السلام علیک یا بیان حکمالله السلام علیک یا ناصر دینالله السلام علیک أیها السید الزکی
السلام علیک أیها البر الوفی السلام علیک أیها القائم الأمین السلام علیک أیها العالم بالتأویل السلام علیک أیها الهادی المهدی السلام علیک أیها الطاهر الزکی السلام علیک أیها التقی النقی السلام علیک أیها الحق الحقیق السلام علیک أیها الشهید الصدیق السلام علیک یا أبا محمد الحسن بن علی و رحمةالله و برکاته
نسل آفتاب
روایات مختلفی اعم از شیعه و سنی وجود دارد که رحلت پیامبر صلیاللهعلیهوالهوسلم را مرگ طبیعی ندانسته و شهادت میدانند
این روایات میتوانند موضوع #شهادت_پیامبر صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم را اثبات نمایند
نسل آفتاب
نسخهای معنوی برای درمان ناباروری
از دربانان بارگاه معاویه بود
یکی از روزها که امام حسن علیهالسلام به نزد معاویه رفته بود، در راه بازگشت، به دنبال امام آمد، شرح حالش را گفت و از آن حضرت خواست تا دعایی به او بیاموزد، شاید خداوند، فرزندی به او بدهد
امام فرمودند: علیک بالإستغفار
استغفار را پیشه خود ساز
از آن به بعد، مرد بسیار استغفار کرد، تا اینکه خداوند، به او، ۱۰ فرزند عطا کرد
این خبر به معاویه رسید
به آن مرد گفت: چرا از امام نپرسیدی که این سخن را، بر چه اساسی بیان کرده است و چرا استغفار چنین خاصیتی دارد؟ اتفاقاً، روزی آن حضرت، پیش معاویه آمد
آن مرد، علّت این رهنمود امام را جویا شد
امام حسن علیهالسلام فرمودند: آیا نشنیدهای که خداوند در داستان هود میفرماید:
وَ يا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْرارا ًو #یزدکمقوةالیقوتکم
سوره هود، آیه ۵۲
و در قصه نوح فرمود:
اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُمْ مِدْرَارًا وَ #یمددکمبأموالوبنین وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ و َيَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهَارًا
سوره نوح، آیه ۱۲
مسند الامامالمجتبی علیهالسلام صفحه ۶۰۳
نسل آفتاب
مسئولان در قیامت دست بسته محشور میشوند
حضرت آیتالله خامنهای:
عن النّبیّ صلَّى اللَّه علیه و آله قال: لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلى عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم اِلّا جِیءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه
این حدیث دربارهی بنده و امثال بنده است؛
رسول اکرم صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم فرمود که هیچ کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد _هر کسی که بر ده نه حالا بر هشتاد میلیون نفر امارت و ریاست داشته باشد_ اِلّا جیءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه، [مگر اینکه] این آدمِ رئیس را که اینقدر در دنیا محترم است و رئیس است و مدیر است، چنین آدمی را در روز قیامت وقتی که میآورند، دست او را به گردنش بستهاند؛ یعنی دستبسته او را وارد محشر میکنند، آن هم به این شکل که دستش به گردنش بسته است
نفْس این مسئولیّت و آمریّت و ریاست، یک تبعاتی دارد که ایجاب میکند این را
در آن حوزهِی مأموریّت که ما آنجا رئیسیم، مدیریم، یک کارهای هستیم، بعضی از کارها انجام میگیرد که ما میتوانستیم مانع آن بشویم و نشدیم؛ حالا یا غفلت کردیم [وارد] نشدیم، یا از روی تنبلی وارد نشدیم؛ این کار خلاف، زیر نظر ما و در پُست نگهبانی ما انجام گرفت _پُست نگهبانی ما است دیگر_ یا بعضی از کارها باید انجام میگرفت در حوزهی مأموریّت ما که انجام نگرفت؛ یا بهخاطر اینکه ما نفهمیدیم، دقّت نکردیم، تعقیب نکردیم، مشورت نکردیم، پرسوجو نکردیم و ندانستیم، یا نه، دانستیم، تنبلی کردیم، امروز و فردا کردیم، [گفتیم] حالا انشاءاللّه بعداً، فردا، و ضایع شد، فوت شد
اگر ماها عقل داشته باشیم، باید دنبال ریاست ندویم؛ واقعاً اینجوری است
باید دنبال ریاست نرویم؛ ریاست این تبعات را دارد
بعضی میدوند دنبال ریاست، نمیفهمند که نفْس این آمریّت و ریاست، این خطرات را دارد که روز قیامت وقتی او را بیاورند، مغلولاً میآورند؛ این چیز خیلی مهمّی است مغلولاً میآورند او را در پای محاسبهی الهی
فاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنه
اگر چنانچه او آدم خوبی بود، درستکار بود، در آنچه انجام گرفته بود تقصیری و گناهی متوجّه او نبود، اینجا رها میکنند او را
بالاخره شارع مقدّس و پروردگار عالم موازینی دارد؛ یک جاهایی ممکن است که انسان مَعفوّ باشد به دلیلی؛ قصورش قصورِ عنتقصیرٍ نباشد _گاهی ما قاصریم، جاهلیم امّا جهلمان عنتقصیرٍ است، گاهی نه، واقعاً تلاش خودمان را کردهایم، زحمتمان را کشیدهایم، آخرش این [نتیجه] درآمده_ این [قصور]، اینجا مورد عفو الهی است. پس اگر محسن باشد این آمر و این رئیس، فُکَّ عَنه
و اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلىٰ غِلِّه
امّا اگر نه، انسان نیکوکاری نبوده است در دنیا، خودش هم آدم بدکار و بدعملی بوده است _هرجور بدعملیای که فرض کنید_ اینجا آن گرفتاری و آن غل و زنجیری که به او بسته شده است، افزایش پیدا میکند
اینها را باید ما بفهمیم؛ اینها را باید بفهمیم
دنبال کرسیهای ریاست [بودن] _چه ریاست اجرائی، چه ریاست تقنینی؛ میبینید برای نمایندگی مجلس بعضی خودشان را میکُشند، اگر چنانچه راه پیدا نکنند به هر دلیلی یا مثلاً فرض کنید صلاحیّتش را تأیید نکنند یا رأی نیاورد و غیره، خودش را به آب و آتش و در و دیوار میزند که چرا نشد_ عقل نیست، تدبیر نیست
ملاحظه کردید؟ اگر چنانچه این ریاست، مایهی یک چنین دغدغهای است، خب انسان رها کند؛ مگر اینکه واقعاً متوجّه انسان بشود و واجب باشد برای انسان؛ آن [جا] بله [لازم است]
بنده دورهی دوّم ریاست جمهوری، قطعاً عازم بودم به اینکه نامزد ریاست جمهوری نشوم _حالا دورهی اوّل که تحمیل شد بر ما، هیچ_ دورهی دوّم دیگر یقیناً گفتم من قطعاً نامزد نمیشوم؛ امام به من فرمودند بر تو واجب عینی و تعیینی است _هر دو را گفتند_ گفتند: هم واجب عینی است، هم واجب تعیینی است؛ خب بنده هم بر خلاف میل خودم قبول کردم و رفتم
درست این است که اگر چنانچه تکلیفی وجود ندارد، واجب بر انسان نیست، انسان نرود به سراغش و دنبال نکند آن را. بله، اگر چنانچه ناچار شد، ناگزیر شد، به گردن انسان گذاشته شد، آنجا خُذها بِقُوَّة؛ بایستی با قوّت انسان دنبال بکند ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
نسل آفتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثبات نام پیامبر صلیاللهعلیهوالهوسلم در تورات و انجیل
با بررسی تورات و انجیل، نام پیامبر اسلام صلیاللهعلیهوالهوسلم را بارها در آنها میبینیم که در این کلیپ به سبک کاغذوتا آنها را جمعآوری کردهایم
نسل آفتاب
بصیرت با مالهکشی نسبت عکس دارد
در دورانی که دولت انقلابی سر کار باشد تبیین برخی مسائل سختتر میشود
چقدر برخی مسائلی که در سالهای اخیر فریاد میزدیم را امروز راحت میپذیرند برخی دوستان
باید این فرصت را قدر بدانیم
جریان فکری_اقتصادی انقلاب اسلامی حقیقتاً به بلوغ رسیده و اکنون زمان آن است تا جلوی جریانی که امام خمینی رضواناللهعلیه التماس میکردند آنها را باید دور بریزیم بایستیم و تکلیف را به کمک مردم یکسره کنیم
چشمانی که زمانی به سختی پشتپرده تصمیمات سیاسی و اقتصادی لیبرالها را میدید امروز به راحتی آنها را رصد میکند
نسل آفتاب
هدایت شده از نسل آفتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمدهام، آمدم ای شاه پناهم بده
السلام علیک یا علیابن موسیالرضا
نسل آفتاب
نسل آفتاب
انفال را خصوصیسازی و از اختیار حاکم اسلامی خارج کردند به بانک خصوصی اختیار خلق پول دادند سلامت و آم
از خواندن این مطلب عصبانی نشوید
نگاهی به اصل ۴۵ قانون اساسی در زمینه درآمدهای دولتی
ظرفیت انفال برای اصلاح ساختار بودجه
روزهای نخست انقلاب در شورای انقلاب در مورد نفت تصویب شد که فروش نفت به هر صورت (صدورنفت به خارج، بیع متقابل، سوآپ، فروش در داخل و…) به خزانه واریز شود
امّا دولتها به این امر قانونی که به تبصره ۳۸ قانون دائمی بودجه معروف بود، عمل نکردند
(دزدی دولت از ملت در اصل دزدی دولتمردان از دولت)
فقط بخشی از صدور نفت بهعنوان سرفصل درآمدی نفت جزو منابع درآمد عمومی دولت محسوب میشد
از سال ۸۴ به بعد هم با لغو تبصرهی ۳۸ قانون دائمی بودجه، شکل دیگری از نقض اصل ۵۳، ۴۵ و ۴۴ قانون اساسی در حوزه نفت ادامه پیدا کرد
در هیچ یک از راهحلها و پیشنهادات اصلاح ساختار بودجه، اشارهای به بازگشت تنظیم، تصویب و تدوین بودجه بر اساس نصوص حکمرانی که در قانون اساسی آمده، نشده است
مقوله انفال امری فراموش شده است
عملاً حکومت و دولت سهمی از ۶۵ معدن فعال در کشور ندارند
عملاً آبها، دریاها، دریاچهها، رودخانهها، کوهها، درهها، جنگلها، نیزارها، بیشههای طبیعی، ارث بدون وارث، اموال مجهولالمالک و اموال عمومی که از غاصبین مسترد میشود، با تعریف دقیق حقوقی و فقهی که از انفال میشود وجود خارجی ندارد
غاصبان به رودخانه خواری، دریاخواری، ساحلخواری، جنگلخواری، مراتعخواری، زمینخواری مشغول هستند و هزاران پرونده در دادگاه در این مقولات مطرح شده است
امّا از جنبه مالیت دولت و حکومت حظّی از آن ندارد
کشور ما دومین کشور صاحب مخازن گاز است
میلیاردها مکعب گاز در داخل به فروش میرسد و میلیاردها دلار به خارج صادر میشود، امّا درآمد عمومی دولت یک سنت و یک ریال از این منبع درآمدی بهرهمند نیست (مردم که صاحب اصلی هستند که دیگر هیچ)
در سال پنج تن طلا در کشور تولید میشود، امّا یک گرم از آن بهعنوان درآمد انفالی در بودجه نیست
کشور ما یکی از چند کشور بزرگ جهان در صادرات سنگ و خاک است، امّا یک ریال درآمد عمومی از این منبع بهرهمند نیست
شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز بهعنوان بزرگترین شرکت دولتی نه مالیات میدهند و نه سود سالیانه خود را به خزانه واریز میکنند
محاکم قضایی صدها میلیارد تومان از غاصبین و حرامخواران طی محاکمه بهویژه در تعزیرات میگیرند، امّا سرفصلی در بودجه وفق اصل ۴۵ قانون اساسی در منابع درآمدی دولت دیده نمیشود
نوشته کامل را در سایت حضرت آقا پیگیری بفرمایید
نسل آفتاب
نسل آفتاب
#حرز #ماشین و #راننده سید بن طاوس میگوید حرزی که روایت میشود مجرب است این حرز برای مرکب (خودرو و
دعای سوار شدن به مرکب (خودرو)
امام رضا علیهالسّلام:
هنگامیکه میخواهی بر مرکب خویش سوار شوی بگو:
بِسْمِاللهِ وَ لٰا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ وَالْحَمْدُلِلّهِالَّذی سَخَّرَ لَنٰا هٰذا وَ مٰا کُنّٰا لَهُ مُقْرِنینَ
تا زمانی که به مقصد خویش برسی خود و مرکبت (وسیله نقلیه) محفوظ خواهند ماند
مکارمالاخلاق صفحه ۲۴۸
محجةالبیضاء جلد ۴ صفحه ۶۴
نسل آفتاب
اوبونتو چیست
یکی از پژوهشگران حوضه مردمشناسی، که برای تحقیق به آفریقا سفرکرده بود، روزی در یکی از قبایل، به تعدادی از بچههای بومی، یک بازی را پیشنهاد کرد
او سبدی از میوه را در نزدیکی یک درخت گذاشت و گفت هر کسی که زودتر به سبد برسد، آن میوههای خوشمزه را برنده میشود
هنگامی که فرمان دویدن داده شد، آن بچهها دستان یکدیگر را گرفتند و باهم دویدند و در کنار درخت خوشحال به دور آن سبد میوه نشستند
پژوهشگر که از رفتار بزرگ منشانهی بچهها هاج و واج بود، علت این رفتار آنها را پرسید و گفت: درحالی که یک نفر از شما میتوانست به تنهایی همه میوهها را برنده شود، چرا از هم جلو نزدید؟
آنها گفتند: اوبونتو
به این معنا که: چگونه یکی از ما میتواند خوشحال باشد، در حالی که دیگران ناراحتند؟
کاش یک روز همه ما آدمها اینطوری باشیم
اوبونتو در فرهنگ ژوسا به اين معناست:
من هستم، چون ما هستيم
خوبى را براى همه بخواهيد تا خداوند وكائنات به خودتان سوقش دهد
در دنيا همه چيز مثل يك پژواک عمل میکند
اوبونتو
نسل آفتاب