eitaa logo
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
806 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
73 فایل
🔴کانال رسمی دانشجوی شهید مدافع حریم اسلام #مصطفی_صدرزاده با نام جهادی #سید_ابراهیم #خادمین_کانال مدیرت کانال @Hazrat213 انتقاد و پیشنهاد @b_i_g_h_a_r_a_r
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شهیدان‌زنده‌اندونزدپروردگارشان‌روزی‌می‌گیرند #سلام‌برشهدا یڪ لحظه چشم دیدن خود را به من ببخـش آیینه های روشن خود را به من ببخـش... پـرواز را تو تجربه ڪردی مبارکت حالا پرِ پریدن خود را بہ من ببخـش ... سلام! صبحت بخیر علمدار...🌹 @syed213
مقدمه‌ی خوب شدن، سپردن دستت به دست خوبان است! و چه خوبی بهتر از شهدا🌹 "دلت را به شهدا بسپار " لحظه هات بوی خدا میگیره و دور گناه رو خط میکشی❌ #رفیق_شهدم ؛ #مصطفی_صدرزاده 🌹 @syed213 🌹
🔸 حسن عباسی آمد ... 🔰 حسن عباسی در بدو ورود از حمایت‌های علما، دانشمندان، هنرمندان انقلابی، جوانان مؤمن انقلابی، مردم شریف، به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران در طول این ایام تشکر و سپاسگزاری کرد و خود را بیش از پیش وام‌دار و رهین شهدا و خانواده معزز شهدا و ایثارگران دانست، و تاکید نمود که جهاد کبیر با قوت روزافزون ادامه خواهد یافت. ان شاءالله 🔸حسن عباسی که در ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ با شکایت وزیر اطلاعات درباره پرسش وی مبنی بر این که «چرا آمدنیوز به همه مسئولان توهین می‌کند اما از وزیر اطلاعات تقدیر می‌نماید؟!» به هفت ماه حبس محکوم شده و به زندان رفته بود، که این دوره مبتنی بر قانون، پس از طی یک سوم آن، امروز ۸ آبان ۱۳۹۸ پس از ۷۵ روز به پایان رسید. او از زحمات و لطف کادر زندان و هم‌بندی‌ها و هم سلولی‌های خود در مدت زندان نیز قدردانی کرد. کانال رسمی استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انتقاد استاد رحیم‌پور ازغدی از عزاداری‌های ساختگی جدید: کمترین ضرر اینکه سالی شش ماه عزاداری کنید، اینه که از اهل بیت قداست زدایی میشه. #ربیع_الاول #ایام_محسنیه @syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شهیدان‌زنده‌اندونزدپروردگارشان‌روزی‌می‌گیرند #سلام‌برشهدا صبح که می‌شود سایه‌ات را بر دلم پهن کن آفتاب رویت شگون دارد در این هنگامه‌ی صبح... سلام! صبحت بخیر علمدار...🌹 @syed213
هدایت شده از حسینیه هنر
⭕️ نشست نقد و بررسی کتاب "در مکتب مصطفی" در مشهد 💢نشست نقد و بررسی کتاب "در مکتب مصطفی" با حضور "دکتر جمال یزدانی" نویسنده کتاب و حسین کمیلی فعال فرهنگی و علی شاملو مسئول فروشگاه آنلاین کتابرسان پنجشنبه 9 آبان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد برگزار می‌شود. 🔰اطلاعات بیشتر در پوستر 🔹🔸"حسینیه هنر" 🌐 @Hhonar_com
چرايي عدم تعجيل ولي فقيه در عزل منصوبان نالايق 1️⃣ از 2️⃣ ✍️حجت الاسلام رحمت الله معظمی اصل شبهه به صورت واضح و صریح: چرا ولی فقیه مسئولانی را که عزل و نصب شان به صورت مستقیم در اختیار ایشان است، در صورت انحراف از خط اسلام، از ابتدای مسئولیت و قبل از آنکه باعث مشکلات بزرگ شوند، از کار برکنار نمی کنند؟ 🔺 در ابتدا باید دید آنچه به عنوان مشکل، نقطه ضعف و یا انحراف و... نسبت به یک مدیر مطرح می گردد اگر با معیارات اسلامی هم، مورد ارزیابی قرار گیرد؛ باز هم همین عناوین منفی بر آن، منطبق است؟ یعنی آیا اصل انتقاد به مدیر مذکور از نگاه اسلام نیز به او وارد است؟ که البته به دلیل بنای بر اختصار به جواب این موضوع نمی پردازیم. ♦️دوم آنکه دستور اسلام برای حاکم اسلامی در این باره چیست؟ 🔸 آنچه از موازین اسلام برای هر پیگیر و دنبال کننده ی بی غرضی فهم می شود این است که فلسفه اصلی حکومت اسلامی، ایجاد زمینه لازم، جهت سعادت دنیوی و اخروی بشر از طریق آگاهی بخشی و ایجاد تحول درونی در اوست و این هدف، زمانی ارزشمند است که عنصر اختیار در این روند، اخذ شود. یعنی عامل اصلی هدایت انسان که اراده خود اوست نقش اصلی را در این مسیر ایفا کند؛ و حکومت اسلامی فقط دست طغیان و طواغیت را از او دور کند نه اینکه حکومت اسلامی وظیفه مسلمین را نیز انجام دهد! و این دستاورد مهم منحصرا با رشد فکری و روحی انسان ها حاصل خواهد شد، نه با نگاه آمرانه رهبریت و نگاه بی تفاوت جامعه. 🔺🔺 در این نگاه، مردم واقعا در سرنوشت خود، دخیل هستند؛ چرا که فکر می کنند، تحقیق می کنند، مبارزه می کنند و به نتیجه می رسند و چون رسیدن به نتیجه مطلوب، با هزینه های زیاد، حاصل شده لذا با فداکاری از آن دفاع می کنند. همچنین در این نگاه، علاوه بر عموم، ورزیدگان فکری و تأثیرگذاران و نخبگان، به عنوان عصاره فضای واقعی جامعه و به عنوان کسانی که مردم از این ها می شنوند نیز در سرنوشت فرد و جامعه دخیل خواهند شد؛ و نمی‌توانند به بهانه وجود یک حاکم اسلامی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند. (البته زبدگان فکری در جامعه ی مسلمان که تحت زعامت و امامت حاکم اسلامی است، خود به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته ای که ولایت حاکم اسلامی را پذیرفته اند و کسانی که این ولایت را قبول ندارند) و بنا بر دیدگاه اسلامی که تغییرات را به تنهایی وظیفه رهبر ندانسته و جامعه را نیز در این باره، مکلف می داند هر دو دسته مذکور، در معرض انتقاد و نظارت عموم قرار خواهند گرفت و مجبور خواهند بود به وظیفه خود در قبال جامعه عمل کنند. حال با این توضیح؛ یک تفکر در جامعه مقابل این تفکر، وجود دارد و و قائلین به این نظریه، تمام کارها را وظیفه رهبری و حاکمیت می‌داند 💢یعنی نقطه مقابل این نگاه اسلامی(که مردم و نخبگان را نیز مکلّف می داند) نظریات ضد اسلامی یا غیر دینی نیست بلکه نقطه مقابل نظریه اسلامی، یک نظریه، شبیه به دیدگاه اسلام بوده و به دلیل نزدیک و شبیه بودن این نظریه، به نظریه اسلامی، تنها این تفکر، می تواند در مقام عمل با نظریه اسلامی، معارضه کند. این نظریه، نظریه منتسب به افلاطون است که برای صلاح جامعه، وجود یک رهبر صالح را لازم و کافی می داند. 🔰 ولی نظریه اسلامی اگرچه وجود رهبر صالح را برای هدایت و سعادت جامعه لازم دانسته و حتی شرط اصلی قلمداد می کند اما این شرط را شرط کافی نمی داند و علاوه بر لزوم و ضرورت وجود پیشوای صالح، سعادت انسان ها را مستلزم اقدامات و تکالیفی از جانب عموم مردم می کند. 🔸 اگر با این معیار به اداره جامعه، نگاه کنیم، به طور قطع، وجود زعیم صالح را برای تعالی جامعه کافی نخواهیم دانست ، چه اگر وجود یک انسانِ دارای کمالات نفسانیِ خاص، برای سعادت جامعه کافی بود، انبیای عظام، مشکلات و فشارهای گوناگونی را که در منابع موثق آمده، متحمّل نمی شدند. 🔺🔻 چرايي عدم تعجيل ولي فقيه در عزل منصوبان نالايق 2️⃣ از 2️⃣ ✍️حجت الاسلام رحمت الله معظمی ⭕️ اگر صِرفِ حضور رهبری شایسته برای اداره جامعه، کافی بود در دوران حکومت صلحا که در طور تاریخ بسیار معدود است و به خصوص در حکومت نبوی وعلوی، کار در همان زمان به سرانجام قطعی خود می رسید در حالی که حتّی وجود انسان کامل و شخص نبیّ مکرّم اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم هم برای به سعادت رساندن معاصران ایشان نیز کافی نبود. 🔶 لذا به نظر می رسد از جمله دلایل اینکه ولی فقیه، مدیران ناصالح یا ضعیف را با تعجیل، عزل نمی کنند و این کار را مشروط و معلّق به اقداماتی می‌کند، لزوم بیداری آحاد مردم است. البته نظریه اسلامی در تکمیل لزوم زعیم صالح برای اداره جامعه، بحث دستگاه رهبری و نظام اسلامی را مطرح می‌کند که در تعریف این دو بین فقها تفاوت‌هایی در بیان وجود دارد؛ و در واقع رهبر صالح، دستگاه رهبری، نظام اسلامی، مردم ، به خصوص تاثیر گذاران و نخبگان، با هم دیگر شرط کافی تحقق جامعه ا