eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
34.6هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
2.1هزار ویدیو
415 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
emam-ali-1-mt.mp3
5.4M
همه‌ی زندگی امیرالمومنین (علیه‌السلام) جهاد در راه خدا بود. تولید شده در مجموعه‌ی تبیین @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله ▪️هر شب جمعه که زائر قبر تو زهراست... 🏴 لبیک یا حسین @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹دستیابی به آرمان‌های بشری که در ساحت دین تعریف می‌شود، تنها در بستر تشکیل حکومتِ دینی - که با محوریت انسان کامل و نائبان اوست - تحقّق می‌یابد. تشکیل حکومت دین، خود والاترین آرمان‌ تمام انبیاء و اولیای الهی بوده. تشکیل حکومتی دین با هدف در ساحات مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی، تربیتی... حقیقتی است که در همه شرایع آسمانی بر آن تاکید شده است. 🔸ثمره تحقق چنین حکومتی، آزادی بشر از تمام قیود غیر فطری و قرار گرفتن انسانیتِ انسان در مسیر رشد و بالندگی بر اساس ظرفیت‌های بی‌پایان اوست. 🔹در باور اسلام حقیقی، شکل‌گیری مدینه فاضله در مقیاس جهانی، در عصر ظهور حضرت مهدی "عجّل الله فرجه" تجلی می یابد. منبع این اندیشه، سر در چشمه زلال اسلام ناب دارد که بشارت آن در منابع اصیل اسلامی آمده است. 🔸 و که در آن، آرمان تشکیل و حفظ حکومت اسلامی و در نهایت تمدن‌سازی با شیوه‌ی مبارزه با طاغوت و نفی طبقات اجتماعی وجود نداشته نباشد، این، خود مهدویت و است. 🔹مهدویت و انتظاری که مهم‌ترین اصل زندگی ، یعنی سیاست‌ورزی و اداره‌ی جامعه بر اساس دین خدا را نفی یا بی‌اعتنایی می‌کند، این همان مهدویتِ سکولار است که منجرّ به انکار مهدویتِ اصیل خواهد شد. 🔸 که در آن نباشد، اطاعت از نباشد، مهدویت نیست، بازی با یک مقوله‌ی دینی است. مهدویت و انتظار در عصر غیبت، گِره خورده‌ی با مساله ولایت فقیه و اطاعت تامّ از اوست. اسماعیل فخریان @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برجسته‌ترین شعار عبارت است از . مثلاً در دعای ندبه وقتی شروع به بیان و شمارش صفات آن بزرگوار می‌کنیم، بعد از نسبت او به پدران بزرگوار و خاندان مطهّرش، اوّلین جمله‌ای که ذکر می‌کنیم، این است: «این المعدّ لقطع دابر الظّلمه، این المنتظر لاقامة الأمت و العوج، این المرتجی لأزالة الجور و العدوان»؛ یعنی دل بشریت می‌تپد تا آن نجات‌بخش بیاید و ستم را ریشه‌کن کند؛ بنای ظلم را - که در تاریخ بشر، از زمانهای گذشته همواره وجود داشته و امروز هم با شدّت وجود دارد - ویران کند و ستمگران را سر جای خود بنشاند. این اوّلین درخواست منتظران مهدی موعود از ظهور آن بزرگوار است. یا در زیارت آل یاسین وقتی خصوصیات آن بزرگوار را ذکر میکنید، یکی از برجسته‌ترین آنها این است که «الّذی یملأ الارض عدلاً و قسطاً کما ملئتت جوراً و ظلماً». انتظار این است که او همه عالم - نه یک نقطه - را سرشار از کند و قسط را در همه جا مستقر نماید. در روایاتی هم که درباره آن بزرگوار هست، همین معنا وجود دارد. بنابراین انتظار منتظران مهدی موعود، در درجه اوّل، انتظار استقرار است.  درد بزرگِ بشریت، امروز همین مسأله فقدان عدالت است. همیشه دستگاههای ظلم و جور در سطح دنیا به شکلهای مختلف بر مردم جفا کرده‌اند؛ بشریت را زیر فشار قرار داده‌اند و انسانها را از حقوق طبیعی خود محروم کرده‌اند؛ اما امروز این معنا از همیشه تاریخ بیشتر است و رفع این را انسان از ظهور مهدی موعود می‌طلبد و انتظار می‌برد. بنابراین، مسأله، مسأله طلبِ است.  
اوّلین درس عملی از این موضوع این است که نابود کردن بنای ظلم در سطح جهان، نه فقط ممکن است، بلکه حتمی است. این، مطلب بسیار مهمّی است که نسلهای بشری امروز معتقد نباشند که در مقابل ظلم جهانی، نمی‌شود کاری کرد. امروز وقتی ما با نخبگان سیاسی دنیا از ظلم‌های مراکز قدرت بین‌المللی و سیستم جهانىِ ظلم - که امروز به سرکردگی استکبار در همه دنیا وجود دارد - صحبت می‌کنیم، می‌بینیم آنها می‌گویند بله؛ چیزی که شما می‌گویید، درست است؛ واقعاً ظلم می‌کنند؛ اما کاری نمی‌شود کرد! یعنی مجموعه بزرگی از نخبگان که سررشته کار در دنیا در دست آنهاست، اسیر یأس و ناامیدیاند و این یأس و ناامیدی را به ملت‌های خود سرریز می‌کنند و آنها را از این‌که بتوان نقشه ظالمانه و شیطانی امروز دنیا را عوض کرد، مأیوس می‌کنند. بدیهی است که انسانهای مأیوس نمی‌توانند هیچ حرکتی در راه اصلاح انجام دهند. آن چیزی که انسانها را وادار به کار و حرکت می‌کند، نور و نیروی امید است. اعتقاد به مهدی موعود، دلها را سرشار از نور امید میکند. برای ما که معتقد به آینده حتمی ظهور مهدی موعود (علیه‌السّلام) هستیم، این یأسی که گریبان‌گیر بسیاری از نخبگان دنیاست، بی‌معناست. ما می‌گوییم نخیر، می‌شود نقشه‌ی سیاسی دنیا را عوض کرد؛ می‌شود با ظلم و مراکز قدرت ظالمانه درگیر شد و در آینده نه فقط این معنا امکان‌پذیر است، بلکه حتمی است. وقتی ملتی معتقد است نقشه ظالمانه و شیطانىِ امروز در کلّ عالم قابل تغییر است، آن ملت شجاعت می‌یابد و احساس می‌کند دست تقدیر، تسلّط ستمگران را برای همیشه به طور مسلّم ننوشته است.  
انسانها می‌توانند تلاش کنند و پرچم عدالت را - ولو در یک نقطه محدود - بلند کنند. شما ببینید ملت‌هایی که امروز در گوشه و کنار عالم زیر فشارِ ظلم و ستم زندگی میکنند، اگر این امید را در دل خود بپرورانند که می‌شود با ظلم مبارزه کرد، چه اتّفاقی در دنیا میافتد و چطور ملتها بیدار می‌شوند! یک روز ملت ایران هم در پنجه اقتدار رژیم طاغوتی دچار همین یأس بود؛ ولی امام بزرگوار ما با تعالیم اسلامی، این یأس را از دلها پاک کرد و به مردم امید و شجاعت داد. نتیجه این شد که این مردم به پا خاستند، نهضت کردند، تن به سختی دادند، مبارزه کردند، از جان خود دریغ نکردند و توانستند در این نقطه از عالم، با عوامل ظلم و نظام ظالمانه و شیطانی مبارزه و آن را ریشه‌کن و سرنگون کنند.   امروز دستگاه‌های تبلیغاتىِ مراکز استکباری دنیا و روشنفکرانِ وابسته به آنها، در سطح عالم این‌طور تبلیغ می‌کنند که هیچ حرکتی در مقابل نظم ظالمانه کنونی ممکن نیست. با فکر انقلاب و آرمانگرایی مبارزه می‌کنند و می‌خواهند ملت‌ها را متقاعد کنند که به همین وضعیت کنونىِ ظالمانه دنیا بسازند و در مقابل آن هیچ عکس‌العملی نشان ندهند. فکر اعتقاد به مهدی، نقطه مقابل این تبلیغات غلط و ظالمانه است. جوانان و روشنفکران و عموم ملت ما با اعتقاد به ظهور مهدی (علیه‌الصّلاةوالسّلام) این اعتقاد راسخ را در دل خود پرورش می‌دهند که نظم ظالمانه جهانی، قابل زوال است و ابدی نیست؛ می‌شود با آن مبارزه و در مقابل آن ایستادگی کرد. رهبر انقلاب اسلامی ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
(علیهاالسلام)... من مادران شهدایی را زیارت کردم که بجد و با صدق واقعی می‌گفتند اگر ما ده تا فرزند هم داشتیم، حاضر بودیم در راه خدا بدهیم؛ دروغ نمی‌گفتند. من مادران و پدرانی را ملاقات کردم که احساس عزت و افتخار می‌کردند، به خاطر اینکه فرزندانشان در راه خدا شهید شدند. البته حق هم با آنهاست، عزت و افتخار است؛ همان‌طوری که عمه‌ی ما زینب کبری‌ (سلام‌الله‌علیها) فرمود: «ما رأیت الّا جمیلا»؛ جز زیبائی ندیدم. حادثه‌ی کربلا چیز کوچکی است؟ این چشم خدابین، از این حادثه، از این خون‌های ریخته شده، از این مصیبت سنگین، یک حقیقت زیبا مشاهده می‌کند؛ «ما رأیت الّا جمیلا». من خانواده‌های بسیاری را دیدم که همین احساس زینب کبری‌ در آنها هم بود؛ آنها هم می‌گفتند: «ما رأینا الّا جمیلا». این هاست که به یک ملت اقتدار می دهد؛ این‌هاست که اعتماد به نفس را در یک ملت به وجود می‌آورد؛ این هاست که تهدیدهای قدرت‌های مادی دنیا، عربده‌های مستانه‌ی دولت‌های متجاوز و مستکبر دنیا دل آنها را نمی‌لرزاند.  ۱۳۸۹/۰۷/۲۸ سالروز وفات حضرت عقیله‌ی بنی‌هاشم تسلیت باد. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
بسم الله الرحمن الرحیم "خرم آن کس که در این محنت‌گاه خاطری را سبب تسکین است" با سلام و احترام خدمت جهادگران عزیز؛ قرارگاه‌مرکزی‌شهید‌حاج‌قاسم‌سلیمانی وابسته به مجموعه‌‌ تبیین‌ منظومه‌ فکری‌ رهبری برآنست‌ تا با کمک‌رسانی به هم‌وطنان زلزله‌زده عزیزمان در منطقه باعث تسکین اندکی از رنج و‌ آلام این مردم‌شریف شود. ⚠️ در حال حاضر امداد مورد نظر تهیه مواد غذایی و بسته ارزاق برای خانواده‌های محترم در آن منطقه‌ می‌باشد و امکان جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی نمی‌باشد. لذا از شما جهادگران همیشه همراه در این راه یاری می‌طلبیم. 🔺جهت‌ یاری مردم شریف کهگیلویه و بویراحمد لطفاً مبالغ مورد نظر خود را به کارت زیر واریز نمایید: 💳۶۱۰۴۳۳۷۷۵۵۸۳۱۸۲۱ به نام "آقای حسن پناهی"_بانک ملت 🔹لطفاً پس از واریز، حتماً تصویر‌ فیش واریزی را به آیدی زیر ارسال‌ نمایید: @komak_momenaneh @sh_qasemsoleimani قرارگاه‌جهادی‌شهیدحاج‌قاسم‌سلیمانی