eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.3هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
410 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
YEKNET.IR - monajat - shabe 6 ramezan 1401 - salahshoor.mp3
4.94M
🔊 زمزمه مناجات با خدا: گفتم دوری داره دلم رو می‌کنه بیچاره ▪️ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️اگر ما جامعه‌ى بشرى را در طول تاریخ به کاروانى تشبیه کنیم که دارد یک مسیرى را می‌رود، [این] سؤال مطرح است که این کاروان به کجا می‌رود؟ مقصد این کاروان کجا است؟ منتها الیه این سِیر کجا است؟ ... پاسخ‌هاى نحله‌هاى فکرى غیر دینى در این زمینه یکسان نیست، لکن پاسخ ادیان به این سؤال، تقریباً یکسان است؛ پاسخ مشخّصى است. ... همه معتقدند که این کاروان در پایان، در آخر راه، به یک منزلگاه مطلوب و دلگشا و دلنشین خواهد رسید. خصوصیّت عمده‌ى این مقصد هم "عدالت" است؛ عدالت، خواسته‌ى عمومى بشریّت از اوّل تا امروز و تا آخر است. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
🔹برگزاری دورهمی اعضای مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری در همراه با صرف افطاری @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
♦️سلسله جلسات جمع‌بندی و پاسخ به سوالات کتاب غرب و جهان متجدد ویژه فراگیران چهارمین دوره آموزشی منظومه فکری رهبری 🔹جلسه اول 🔸مدرس: آقای مهران کریمی 🔹زمان: چهارشنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۸ 🔸لینک ورود به جلسه ازطریق اسکای روم در گروه‌های مطالعاتی ارسال شده است. [واحد آموزش مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری] @t_manzome_f_r
دورهمی اعضای مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری در همراه با صرف افطاری سخنران: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان زمان: چهارشنبه ۷ اردیبهشت، ساعت ۱۸:۳۰ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
🔹برگزاری دورهمی اعضای مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری در همراه با صرف افطاری @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فلسطین؛ راه مبارزه روشن است 🔹[۱]. ۱۲۵سال پیش بود؛ آن وقتی که در سال ۱۸۹۷ در کنگره باسل سوئیس طرحی تصویب شد که از آن جنبش ملّی یهود یا همان صهیونیسم سربرآورد. از آن به بعد بود که یهود مجال یافت که در پی سرزمینی باشد تا بساط یهودیان را آنجا پهن کند که این امر پس از خلع امپراطور عثمانی، در جهت مهاجرت یهود به فلسطین هموار شد. اما یکباره و به‌راحتی نبود، ۵۰سال زمینه‌سازی و تمهیدات نیاز داشت. به هر روی، با گستردن بساط تجاوز یهودیان در فلسطین، بذر دشمنی با آنان روزبه‌روز تناورتر شد. 🔹[۲]. تقدسی که همه ادیان یهودیت، مسیحیت و اسلام بر قدس و فلسطین قائل هستند، از آن جهت است که این شهر میزبان حکومت داوود و سلیمان علیهم‌السّلام، محل رسالت عیسی علیه‌السّلام، مرکز معراج پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و نخست قبله مسلمانان و موحدین است. از این رو، هیچ یک از ادیان نمی‌تواند نسبت به سرنوشت آن بی‌تفاوت باشد. 🔹[۳]. ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به الگویی برای «مبارزه و درهم‌کوبنده استکبار» به همه ملل مستضعف و زیرستم معرفی شد. افزون بر این، تنها هفت‌ماه پس از روی‌کارآمدن نظام جمهوری اسلامی بود که امام خمینی رحمه‌الله با اعلان «روز جهانی قدس» مسلمانان و آزادگان عالم را متوجه جایگاه قدس و خطر صهیونیسم کرد. به این ترتیب، نخستین بارقه‌های آن در تشکیل جنبش جهاد اسلامی در فلسطین و روشن شدن نور امید در دل مظلومان عالم مشاهده شد. 🔹[۴]. جمهوری اسلامی ایران طی ۴۳سال «رشد و بالندگی» و «ایستادگی ومقاومت»، هیمنه همه استکبار و رژیم صهیونیستی را در هم شکسته و به قدرتی فرامنطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است. همین امر رژیم صهیونیستی را به معنای واقعی کلمه «ذلّه» کرده و آن را در بن‌بستی گیرانداخته است که نه راه پیش دارد و نه راه پس. از سوی دیگر، جوانان و مبارزان فلسطینی، با الگوگیری از ایران، راه مبارزه را روشن می‌بینند؛ گواه این مدعا را می‌توان به نقل از شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در سخن شائول موفاز، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی یافت که اذعان کرد، «این رژیم، بازدارنگی خود را در شهر جنین از دست داده است»(کیهان؛ ۲۲فروردین۱۴۰۱). بنابراین، شنیدن طنین «ایولا»ی ایرانی در قدس شریف شگفت‌آور نخواهد بود، هم‌چنان‌که فلسطینیان را مایه شور و شعف و قوت و صهیونیست‌ها را سبب رعب خواهد شد. 🔹[۵]. در نهایت باید گفت راه‌حل مسئله فلسطینیان، مذاکره و گفت‌وگو نیست؛ چراکه موجودیتی برای صهیونیست به رسمیت شناخته نشده است تا گفت‌وگویی منعقد شود. بنابراین، سه راه‌حل را می‌توان برای فلسطینیان در نظر گرفت، اول، راهبرد مقاومتی است که امام خمینی رحمه‌الله فرمود: نابودی اسرائیل جز از طریق مسلسل‌های متکی بر ایمان حاصل نمی‌شود. دوم، برگزاری رفراندوم بین ساکنان اصلی فلسطین، تا آوارگان فلسطینی برگردند و یهودیان مهاجر به موطن قبلی خود اخراج شوند. سوم، تسلیح فلسطینان که همه این‌ها نیازمند حمایت و پشتیبانی از سوی دولت‌ها و امت‌های عربی و اسلامی است. ✍ راضیه شعبان @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تفسیر ۱۸ | مبارزه با ظالم 🔘 «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَي الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعاً سُجَّداً يَبْتَغُونَ فَضْلاً مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَاناً سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ» (آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح) ۱۳۹۴/۰۵/۲۶ @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
YEKNET.IR - monajat - shabe 8 ramezan 1401 - karimi.mp3
4.59M
🔊 زمزمه مناجات با خدا: عبد فراری‌ام به درت باز آمدم ▪️ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
استکبارستیزی، در قامت مقاومت 🇵🇸🇮🇷 [۱] مقاومت در برابر دشمن، یک اصل استوار در میان مؤمنان به خداست؛ بدین ترتیب، با یک فرهنگ روبروییم که تمدن‌ساز است؛ چراکه اولین و مهم‌ترین ویژگیِ انسان‌های تمدن‌ساز، «صابر» و «ثابت‌قدم» بودن آن‌هاست. رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «معنای مقاومت این است که انسان، یک‌راهی را انتخاب کند که آن را راهِ حق می‌داند، راهِ درست می‌داند و در این راه، شروع به حرکت کند و موانع نتواند او را از حرکت در این راه منصرف کند و او را متوقف کند؛ این معنای مقاومت است.».(۱۳۹۸/۱۴/۳) [۲] مقاومت دو جنبه دارد؛ جنبه نظری و جنبه عملی. جنبه نظری این اصل، باید با تحلیل هدف استکبار به‌منظور سیطره و سلطه بر ملت‌ها تبیین گردد. «مقاومت زمانی معنا پیدا می‌کند که بنای مستحکمی همچون نظام جمهوری اسلامی به وجود می‌آید که روزبه‌روز، اقتدار یافته و گریبانِ نظامِ سلطه را می‌گیرد و برای آزادی و عدالت اقدام می‌کند؛ لذا دشمن با هر توان و قدرتی می‌خواهد آن را به عقب براند. اینجاست که استقامت لازم است این یعنی مقاومت.».(۱۳۹۸/۶/۹). لذا تأکید بر باور به مقاومت برای دشمن تهدید بزرگ‌تری است.«آنچه رژیم صهیونیست را تهدید می‌کند، موشک‌های ایران یا گروه‌هاى مقاومت نیست تا در برابر آن سپر موشکى در اینجاوآنجا به پا کنند؛ تهدید حقیقى و بدون علاج، عزم راسخ مردان وزنان و جوانانى در کشورهاى اسلامى است که دیگر نمی‌خواهند آمریکا و اروپا و عوامل دست‌نشانده‌شان بر آنان حکومت و تحکم و آنان را تحقیر کنند. البته آن موشک‌ها هم هرگاه تهدیدى از سوى دشمن بروز کند، وظیفه‌ى خود را انجام خواهند داد.»(۱۳۹۰/۹/۷) [۳] ازلحاظ عملی نیز باید با تقویت جریان مقاومت در بخش سخت‌افزاری، به تقویت این فرهنگ پرداخت. چنانچه «معادله‌ى مقاومت در منطقه با کمک جمهورى اسلامى تغییر یافت. تبدیل و ارتقاء سنگ در دست فلسطینیان به «موشک جواب موشک» در غزه و سایر مقاومت‌های اسلامى در برابر اشغالگران، الهام از انقلاب اسلامى بود».آری،«هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی، مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش می‌کنیم و هیچ ابایی هم از گفتن این حرف نداریم».(۱۳۹۰/۱۴/۱۱). بنابراین، حمایت از خطِ مقاومت، تنها به حمایت لسانی ختم نمی‌شود. این پیمانی است که جمهوری اسلامی از بدوِ تولد، با برادران آزادی‌خواهِ خود، در سراسر جهان بسته است و از هیچ اقدام عملی نیز کوتاهی نکرده و نخواهد کرد. [۴] یکی از نمادهای مقاومت به‌طورقطع فلسطین عزیز است. ملت فلسطین، رهبرانِ حقیقیِ مبارزات و مقاومت‌اند؛ در واقع، هویت و ماهیتِ فلسطین، «مقاومت» است؛ چراکه هویت و ماهیتِ رژیمِ اشغالگر، توسعه‌طلبی و سرکوبی و تضییعِ حقوقِ حقه فلسطینیان است یعنی تا مادامی‌که «رژیم جعلی»، «سفاک» و «کودک‌کشِ» اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی نفس می‌کشد، مقاومت تنها راه نجات فلسطینیان خواهد بود؛ لذا اگر سخنی از جنبه‌های دیگر غیر از مقاومت که رنگ و بوی سازش‌کاری دارند از زبان کسی شنیده شود، مسلماً نابودی فلسطین را هدف قرار داده است و توطئه‌ای از سوی مستکبران عالم خواهد بود. به همین دلیل حفاظت از فلسطین و پاسداری از مقاومت آن و تقویت هرچه بیشتر آن، امری واجب و ضروری و جهادی مقدس است. ✍ زینب نجیب @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️خصوصیت خوب دیگر غربی‌ها عبارت از پشتکار و از کار نگریختن است. شرح حال این کاشفان و مخترعان بزرگ را ببینید، چطور خواب را بر خودشان حرام کردند، سختی‌ها را برای خودشان هموار کردند، با مشکلات ساختند و رفتند تا به آن نقطه‌ی اساسی رسیدند. البته این موفقیت‌ها در بسیاری از موارد در نهایت هم برایشان فایده داشته؛ فایده‌ی مادی و زندگی و عنوان و پول و این چیزها را هم داشته است. لیکن این‌ها از اول هدفشان این چیزها نبوده است؛ می‌خواستند بروند تا عمق یک مسئله و یک کار را به دست آورند و به آنجا برسند. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
🇮🇷 ▫️روز قدس نشان‌ دهنده‌‌ی صف‌بندی حق و باطل، صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است. ۱۳۸۸/۰۶/۲۹  @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️سلسله جلسات جمع‌بندی و پاسخ به سوالات کتاب دغدغه‌های فرهنگی ویژه فراگیران دوره آموزشی منظومه فکری رهبری 🔹جلسه اول 🔸مدرس:حجت الاسلام و المسلمین فخریان 🔹زمان: پنجشنبه ۸ اردیبهشت، ساعت ۱۷ 🔸لینک ورود به جلسه ازطریق اسکای روم در گروه‌های مطالعاتی ارسال شده است. @t_manzome_f_r [واحد آموزش مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری]
قاسمِ قدس [1]. «هرگز نمی‌خواستم؛ نظامی شوم. من اگر سلاح به دست گرفته‌ام برای ایستادن در مقابل آدم‌کشان است نه برای آدم کشتن. دخترم خیلی خسته‌ام. سی سال است که نخوابیده‌ام اما دیگر نمی‌خواهم بخوابم. من در چشمانِ خود، نمک می‌ریزم که پلک‌هایم جرأت برهم‌آمدن نداشته باشد تا نکند در غفلت من آن طفلِ بی‌پناه را سر ببرند.»(نامۀ حاج قاسم، پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir)، این بخشی از ماجرای بازگوشده از زبانِ سرباز قاسم است. سربازی که در زمرۀ برجستگانِ تربیت‌یافته مکتب اسلام و امام خمینی(ره) است؛ همان، مکتبی که اهداف و آرمان‌های بلندی را دنبال می‌کند تا حاکمیتِ خدا را در عالم بِگُستراند و انسان‌ها را از غُل و زنجیرِ استکبار و دشمن درونی بِرَهاند و در کنارِ دنیای آباد، حیات طیبه را به او ارزانی دارد و چترِ عدالت اجتماعی را بر سر همۀ انسان‌ها مستقر کند و یدِ قدرتِ طواغیتِ متعرّضِ به جان و مالِ مستضعفین را کوتاه کند؛ بنابراین، حاج قاسم پرورش‌یافتۀ چنین آیینی است که می‌تواند بر علیه استکبار بشورد؛ مرزها را بی‌معنا کند؛ برای حفظِ اسلام و نظام مبتنی بر اسلام، سر از پا نشناسد؛ در برابر ظلم و شقی‌ترینِ انسان‌ها، چون کوه استوار باشد؛ ایزدی، کرد، سنی و شیعه را در آغوش پُر مِهر خود بگیرد و حمایت خود را از آن‌ها دریغ ‌نکند و در قلّۀ اقتدار قرار گیرد. [2]. قاسمِ سلیمانی چه نیکو و منطقی، راه خود را انتخاب کرد؛ «من دیدم چه راهی را می‌بایست انتخاب کنم. از خود پرسیدم اولاً طول این راه چقدر است؟ انتهای آن‌ها کجاست؟ فرصت من چقدر است؟ و اساساً مقصد من چیست؟ دیدم من، موقتم و همه موقت هستند... من خدا را انتخاب کرده‌ام و راه او را.» (نامۀ حاج قاسم به دخترش). مشخصات راهِ خدا، از منظرِ حاج قاسم چیست؟ برای پی‌بردن به این مهّم، لازم است که زندگیِ جلوۀ مقاومت را بررسی کنیم؛ او در کجا و در کدام راه حرکت می‌کرد؟ مشخصۀ بارز اقدام او چه بود؟ چرا نیروی بُرون مرزی قدس را برای خدمت، انتخاب کرد؟ چرا توانست ارتشِ چندملیتی درست کند؟ چه شد که حاج قاسمِ عزیز توانست هم قدرت و ائتلاف بسازد و هم تحرکِ ژئوپولیتکی داشته باشد و کار را به جایی برساند که دشمن، راهی جز حذفِ فیزیکی او نداشته باشد؛ غافل از آنکه دشمنِ مادی‌گرا نمی‌داند که دستِ شهید، قدرتِ جاودانه‌ای‌ می‌یابد. پاسخِ تمام این سوالات را باید در مکتبِ او جُست و نگفته پیداست که در مکتبِ سلیمانی، استکبارستیزی، دشمن‌شناسی و مقاومت، صدرنشین ارزش‌ها هستند. [3]. این ارزش‌ها، برگرفته از دکترینِ سیاسی- الهی امامینِ انقلاب است که استکبارستیزی شاخصِ برجسته، در این اندیشه است و ریشه در دستورات الهی و قرآن دارد. امام خمینی(ره) با هوشمندی به جای انتخاب قلمروهای جغرافیایی در مبارزۀ با ظلم، دو قطبِ متضادِ مستکبرین و مستضعفین را معین کرد. و منازعۀ دائمی اسلام با کفر را بر مبنای «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِله مَثْنَى وَفُرَادَى؛ بگو من فقط به شما يك اندرز مى‏‌دهم كه جمعی و فردی براى خدا به پا خيزيد»(سبا؛ 46)، آغاز کرد و چشم‌اندازِ این مبارزه را بر مبنای آیات قرآن تا رفعِ فتنه از کل عالم ترسیم نمود؛ «وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِله، با کفار جهاد کنید تا فتنه و فساد از روی زمین برطرف شود و دین خدا حاکم باشد»(بقره؛ 193)، و امامینِ انقلاب متذکر شدند؛ «برای آنکه تهدید تمام شود، باید قوی شد» (رهبر انقلاب، 19 بهمن1398) که زیربنای آن، این آیه است که «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ الله وَعَدُوَّكُم، هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابلۀ با آن‌ها، آماده سازید! و اسب‌های ورزیده، تا به وسیله آن، دشمنِ خدا و دشمنِ خویش را بترسانید!»(انفال؛ 60). [4]. از این رو حاج قاسم در راه خدا، افقِ آزادسازی قدسِ شریف از سلطۀ شجرۀ خبیثه را در چشم‌انداز عملیاتی خود قرار داد. امری که به اذعانِ مقاماتِ این غدۀ سرطانی، به‌رغم به کاربردن تمام حیله‌ها/ وحشی‌گری‌های آن‌ها، در حال محقق‌شدن‌ است. در این 74 سالِ اشغال، فلسطینیان، فداکاری‌های بسیاری از خود نشان ‌دادند و نگذاشتند که آرمان قدس فراموش شود و شایسته ‌است که امتِ اسلامی در موقعیت‌های لازم، با مردمِ مظلومِ فلسطین اعلام همدلی و همبستگی کنند و به آن‌ها روحیۀ مضاعفی تزریق نمایند. راۀ انتخابِ رو به «إِحدَى الحُسنَيَينِ، یکی از دو نیکویی، در انتظار ماست» (توبه؛ 52)، روشن است؛ در این راه، باید حامی قاسمِ قدس بود، نه نظاره‌گرِ منفعل بود و نه حامی غاصبِ قدس. و البته، ایرانیان همواره با پیروی از سردارِ مقاومت نشان‌ داده‌اند که به ندای مظلومیّت، پاسخِ صریح و سریع خواهند داد؛ نمونۀ آن حضور شورانگیز، در روز جهانی قدس است. ✍️نساءالعلیه خلیلی @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️اولین جلسه‌ی جمع‌بندی و پاسخ به سوالات کتاب دغدغه‌های فرهنگی ویژه فراگیران دوره آموزشی منظومه فکری رهبری توسط حجه‌الاسلام والمسلمین فخریان برگزار شد. ۱۴۰۱/۲/۸ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی را در منطقه تقویت کرده است. این دفاع از ملّت فلسطین است. ۹۷/۳/۱۴ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️اسرائیل کشور نیست، پادگان تروریست‌هاست، مبارزه با آن وظیفه همگانی است. ۱۴۰۰/۲/۱۷ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله • دیدی تنهاییِ منو بازم دادی به من پناه • بوده واسم تمومِ عمر دست لطفِ تو تکیه‌گاه • بی‌تو آشوبم... @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از اسماعیل فخریان
بگو، مردم چه می‌خواهند؟ اسرائیل مرکز کفر و ظلم است و فلسطین، اوج مظلومیت یک ملت و اما انقلاب اسلامی، یک هویت کاملا مستقل که حیاتش را در مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم می‌داند. بدانید آن روز که مقاومت و مبارزه از انقلاب اسلامی گرفته شد، دیگر انقلاب، انقلاب نیست. انقلاب برای ماندنش ملزم به مبارزه است. مبارزه با آدم‌خوارها، مبارزه با خوک‌صفت‌ها، مبارزه با لاشخورها. هزینه‌ی مبارزه و مقاومت هم خیلی کمتر از سازش و وادادگی است. ببینید آنانکه سازش کردند، کجا هستند و چه دارند؟ تو برادری که یا از روی جهالت و یا از سر خیانت، جمهوری اسلامی را متهم به بحران‌آفرینی‌هایِ هزینه‌آورِ غیرمعقول می‌کنی، خب چشمانت را باز کن و ببین اگر مقاومت و ایستادگی نباشد، ذلت و حقارت و وابستگی و بیچارگی و بی‌هویتی خواهد بود. تو می‌گویی مردم این مقاومت ۴۳ ساله را نمی‌خواهند، خب بگو مردم چه می‌خواهند؟ مردم تحقیر را می‌خواهند؟ وابستگی را می‌خواهند؟ ذلت را می‌خواهند؟ توسری خوردن را می‌خواهند؟ کور بودی! ندیدی زیر تابوت سردار فاتح‌شان چگونه قیام کردند؟ ندیدی عالم را مبهوت کردند آنگاه که در فراق حاج قاسم همچون مادر جوان از دست داده، نوحه می‌کردند؟ آن وقت این مردم خسته‌اند؟ خسته تویی! آنانکه از ایستادگی خسته شده‌اند همان "اشباه‌الرجال‌"ی هستند که از ترس کم‌شدن آذوقه‌شان حاضرند شرف‌شان را به ثمن‌ بخس بفروشند. نمی‌فهمند که اتفاقا سرچشمه مشکلات معیشتی و اقتصادی‌مان هم همین وادادگی و بی‌عرضگی بوده. آن‌وقت که رهبر انقلاب فرمود همه‌ی اقتصاد را بند به مذاکره با بدعهدهای جنتلمن نکنید، بی‌عرضه‌ها گفتند ما زبان دنیا را بلد هستیم، بگذارید کارمان را انجام دهیم، رفتند. بله رفتند و دست از پا درازتر برگشتند. به زندگی مردم گند زدند، می‌دانید چرا؟ چون واداده بودند، عرضه‌ی ایستادگی نداشتند. پول‌ها را خرج کردند، اسراف کردند، پول‌پاشی کردند، و خسارت محض را به مردم تحمیل کردند. حالا سؤال من این است که چه کسانی بیچارگی را به مردم تحمیل می‌کنند؟ وادادگان یا مجاهدان؟ به‌خدا اقتصاد هم مجاهد می‌خواهد، سلیمانی می‌خواهد. سیاست هم. حاج‌قاسم‌ها هرکجا باشند، آنجا را آباد می‌کنند. بخوان. بخوان داستان "سرباز قاسم" را، آن وقت که به دخترش نوشت: "دخترم خیلی خسته‌ام. سی سال است که نخوابیده‌ام اما دیگر نمی‌خواهم بخوابم. من در چشمان خود نمک می‌ریزم که پلک‌هایم جرأت بر هم آمدن نداشته باشد تا نکند در غفلت من آن طفل بی‌پناه را سر ببرند. وقتی فکر می‌کنم آن دختر هراسان تویی، نرجس است، زینب است و آن نوجوان و جوان در مسلخ خوابانده که در حال سربریده‌شدن است حسینم و رضایم است از من چه توقعی دارید؟ نظاره‌گر باشم، بی‌خیال باشم، تاجر باشم؟ نه من نمی‌توانم اینگونه زندگی بکنم." می‌دانی! نه اینکه عرضه ندارند مثل حاج قاسم باشند، بالکل صورت مسأله را پاک می‌کنند. نمی‌توانند بجنگند، می‌گویند مردم خسته‌اند. آری مردم خسته‌اند، از شماها خسته‌اند، بیزارند، متنفرند، حالشان از آدم‌های بی‌خاصیتِ ورّاج بهم می‌خورد. از بی‌عرضه‌هایی که فقط نِق می‌زنند بدشان می‌آید. از همین‌ها بپرسید برای مردمی که سنگ‌شان را به سینه می‌زنید چه کردید؟ چه دادید؟ آبرو دادید؟ پول دادید؟ خواب و خوراک دادید؟ از رفاه‌ و خوشی‌تان گذشتید؟ نه والله. پ.ن: نامه حاج قاسم به فاطمه خانم را در پیوند زیر بخوانید: https://khl.ink/f/47306 @fakhrian_ir