eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.3هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
410 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️خصوصیت خوب دیگر غربی‌ها عبارت از پشتکار و از کار نگریختن است. شرح حال این کاشفان و مخترعان بزرگ را ببینید، چطور خواب را بر خودشان حرام کردند، سختی‌ها را برای خودشان هموار کردند، با مشکلات ساختند و رفتند تا به آن نقطه‌ی اساسی رسیدند. البته این موفقیت‌ها در بسیاری از موارد در نهایت هم برایشان فایده داشته؛ فایده‌ی مادی و زندگی و عنوان و پول و این چیزها را هم داشته است. لیکن این‌ها از اول هدفشان این چیزها نبوده است؛ می‌خواستند بروند تا عمق یک مسئله و یک کار را به دست آورند و به آنجا برسند. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
🇮🇷 ▫️روز قدس نشان‌ دهنده‌‌ی صف‌بندی حق و باطل، صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است. ۱۳۸۸/۰۶/۲۹  @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️سلسله جلسات جمع‌بندی و پاسخ به سوالات کتاب دغدغه‌های فرهنگی ویژه فراگیران دوره آموزشی منظومه فکری رهبری 🔹جلسه اول 🔸مدرس:حجت الاسلام و المسلمین فخریان 🔹زمان: پنجشنبه ۸ اردیبهشت، ساعت ۱۷ 🔸لینک ورود به جلسه ازطریق اسکای روم در گروه‌های مطالعاتی ارسال شده است. @t_manzome_f_r [واحد آموزش مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری]
قاسمِ قدس [1]. «هرگز نمی‌خواستم؛ نظامی شوم. من اگر سلاح به دست گرفته‌ام برای ایستادن در مقابل آدم‌کشان است نه برای آدم کشتن. دخترم خیلی خسته‌ام. سی سال است که نخوابیده‌ام اما دیگر نمی‌خواهم بخوابم. من در چشمانِ خود، نمک می‌ریزم که پلک‌هایم جرأت برهم‌آمدن نداشته باشد تا نکند در غفلت من آن طفلِ بی‌پناه را سر ببرند.»(نامۀ حاج قاسم، پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir)، این بخشی از ماجرای بازگوشده از زبانِ سرباز قاسم است. سربازی که در زمرۀ برجستگانِ تربیت‌یافته مکتب اسلام و امام خمینی(ره) است؛ همان، مکتبی که اهداف و آرمان‌های بلندی را دنبال می‌کند تا حاکمیتِ خدا را در عالم بِگُستراند و انسان‌ها را از غُل و زنجیرِ استکبار و دشمن درونی بِرَهاند و در کنارِ دنیای آباد، حیات طیبه را به او ارزانی دارد و چترِ عدالت اجتماعی را بر سر همۀ انسان‌ها مستقر کند و یدِ قدرتِ طواغیتِ متعرّضِ به جان و مالِ مستضعفین را کوتاه کند؛ بنابراین، حاج قاسم پرورش‌یافتۀ چنین آیینی است که می‌تواند بر علیه استکبار بشورد؛ مرزها را بی‌معنا کند؛ برای حفظِ اسلام و نظام مبتنی بر اسلام، سر از پا نشناسد؛ در برابر ظلم و شقی‌ترینِ انسان‌ها، چون کوه استوار باشد؛ ایزدی، کرد، سنی و شیعه را در آغوش پُر مِهر خود بگیرد و حمایت خود را از آن‌ها دریغ ‌نکند و در قلّۀ اقتدار قرار گیرد. [2]. قاسمِ سلیمانی چه نیکو و منطقی، راه خود را انتخاب کرد؛ «من دیدم چه راهی را می‌بایست انتخاب کنم. از خود پرسیدم اولاً طول این راه چقدر است؟ انتهای آن‌ها کجاست؟ فرصت من چقدر است؟ و اساساً مقصد من چیست؟ دیدم من، موقتم و همه موقت هستند... من خدا را انتخاب کرده‌ام و راه او را.» (نامۀ حاج قاسم به دخترش). مشخصات راهِ خدا، از منظرِ حاج قاسم چیست؟ برای پی‌بردن به این مهّم، لازم است که زندگیِ جلوۀ مقاومت را بررسی کنیم؛ او در کجا و در کدام راه حرکت می‌کرد؟ مشخصۀ بارز اقدام او چه بود؟ چرا نیروی بُرون مرزی قدس را برای خدمت، انتخاب کرد؟ چرا توانست ارتشِ چندملیتی درست کند؟ چه شد که حاج قاسمِ عزیز توانست هم قدرت و ائتلاف بسازد و هم تحرکِ ژئوپولیتکی داشته باشد و کار را به جایی برساند که دشمن، راهی جز حذفِ فیزیکی او نداشته باشد؛ غافل از آنکه دشمنِ مادی‌گرا نمی‌داند که دستِ شهید، قدرتِ جاودانه‌ای‌ می‌یابد. پاسخِ تمام این سوالات را باید در مکتبِ او جُست و نگفته پیداست که در مکتبِ سلیمانی، استکبارستیزی، دشمن‌شناسی و مقاومت، صدرنشین ارزش‌ها هستند. [3]. این ارزش‌ها، برگرفته از دکترینِ سیاسی- الهی امامینِ انقلاب است که استکبارستیزی شاخصِ برجسته، در این اندیشه است و ریشه در دستورات الهی و قرآن دارد. امام خمینی(ره) با هوشمندی به جای انتخاب قلمروهای جغرافیایی در مبارزۀ با ظلم، دو قطبِ متضادِ مستکبرین و مستضعفین را معین کرد. و منازعۀ دائمی اسلام با کفر را بر مبنای «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِله مَثْنَى وَفُرَادَى؛ بگو من فقط به شما يك اندرز مى‏‌دهم كه جمعی و فردی براى خدا به پا خيزيد»(سبا؛ 46)، آغاز کرد و چشم‌اندازِ این مبارزه را بر مبنای آیات قرآن تا رفعِ فتنه از کل عالم ترسیم نمود؛ «وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِله، با کفار جهاد کنید تا فتنه و فساد از روی زمین برطرف شود و دین خدا حاکم باشد»(بقره؛ 193)، و امامینِ انقلاب متذکر شدند؛ «برای آنکه تهدید تمام شود، باید قوی شد» (رهبر انقلاب، 19 بهمن1398) که زیربنای آن، این آیه است که «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ الله وَعَدُوَّكُم، هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابلۀ با آن‌ها، آماده سازید! و اسب‌های ورزیده، تا به وسیله آن، دشمنِ خدا و دشمنِ خویش را بترسانید!»(انفال؛ 60). [4]. از این رو حاج قاسم در راه خدا، افقِ آزادسازی قدسِ شریف از سلطۀ شجرۀ خبیثه را در چشم‌انداز عملیاتی خود قرار داد. امری که به اذعانِ مقاماتِ این غدۀ سرطانی، به‌رغم به کاربردن تمام حیله‌ها/ وحشی‌گری‌های آن‌ها، در حال محقق‌شدن‌ است. در این 74 سالِ اشغال، فلسطینیان، فداکاری‌های بسیاری از خود نشان ‌دادند و نگذاشتند که آرمان قدس فراموش شود و شایسته ‌است که امتِ اسلامی در موقعیت‌های لازم، با مردمِ مظلومِ فلسطین اعلام همدلی و همبستگی کنند و به آن‌ها روحیۀ مضاعفی تزریق نمایند. راۀ انتخابِ رو به «إِحدَى الحُسنَيَينِ، یکی از دو نیکویی، در انتظار ماست» (توبه؛ 52)، روشن است؛ در این راه، باید حامی قاسمِ قدس بود، نه نظاره‌گرِ منفعل بود و نه حامی غاصبِ قدس. و البته، ایرانیان همواره با پیروی از سردارِ مقاومت نشان‌ داده‌اند که به ندای مظلومیّت، پاسخِ صریح و سریع خواهند داد؛ نمونۀ آن حضور شورانگیز، در روز جهانی قدس است. ✍️نساءالعلیه خلیلی @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️اولین جلسه‌ی جمع‌بندی و پاسخ به سوالات کتاب دغدغه‌های فرهنگی ویژه فراگیران دوره آموزشی منظومه فکری رهبری توسط حجه‌الاسلام والمسلمین فخریان برگزار شد. ۱۴۰۱/۲/۸ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی را در منطقه تقویت کرده است. این دفاع از ملّت فلسطین است. ۹۷/۳/۱۴ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️اسرائیل کشور نیست، پادگان تروریست‌هاست، مبارزه با آن وظیفه همگانی است. ۱۴۰۰/۲/۱۷ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله • دیدی تنهاییِ منو بازم دادی به من پناه • بوده واسم تمومِ عمر دست لطفِ تو تکیه‌گاه • بی‌تو آشوبم... @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از اسماعیل فخریان
بگو، مردم چه می‌خواهند؟ اسرائیل مرکز کفر و ظلم است و فلسطین، اوج مظلومیت یک ملت و اما انقلاب اسلامی، یک هویت کاملا مستقل که حیاتش را در مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم می‌داند. بدانید آن روز که مقاومت و مبارزه از انقلاب اسلامی گرفته شد، دیگر انقلاب، انقلاب نیست. انقلاب برای ماندنش ملزم به مبارزه است. مبارزه با آدم‌خوارها، مبارزه با خوک‌صفت‌ها، مبارزه با لاشخورها. هزینه‌ی مبارزه و مقاومت هم خیلی کمتر از سازش و وادادگی است. ببینید آنانکه سازش کردند، کجا هستند و چه دارند؟ تو برادری که یا از روی جهالت و یا از سر خیانت، جمهوری اسلامی را متهم به بحران‌آفرینی‌هایِ هزینه‌آورِ غیرمعقول می‌کنی، خب چشمانت را باز کن و ببین اگر مقاومت و ایستادگی نباشد، ذلت و حقارت و وابستگی و بیچارگی و بی‌هویتی خواهد بود. تو می‌گویی مردم این مقاومت ۴۳ ساله را نمی‌خواهند، خب بگو مردم چه می‌خواهند؟ مردم تحقیر را می‌خواهند؟ وابستگی را می‌خواهند؟ ذلت را می‌خواهند؟ توسری خوردن را می‌خواهند؟ کور بودی! ندیدی زیر تابوت سردار فاتح‌شان چگونه قیام کردند؟ ندیدی عالم را مبهوت کردند آنگاه که در فراق حاج قاسم همچون مادر جوان از دست داده، نوحه می‌کردند؟ آن وقت این مردم خسته‌اند؟ خسته تویی! آنانکه از ایستادگی خسته شده‌اند همان "اشباه‌الرجال‌"ی هستند که از ترس کم‌شدن آذوقه‌شان حاضرند شرف‌شان را به ثمن‌ بخس بفروشند. نمی‌فهمند که اتفاقا سرچشمه مشکلات معیشتی و اقتصادی‌مان هم همین وادادگی و بی‌عرضگی بوده. آن‌وقت که رهبر انقلاب فرمود همه‌ی اقتصاد را بند به مذاکره با بدعهدهای جنتلمن نکنید، بی‌عرضه‌ها گفتند ما زبان دنیا را بلد هستیم، بگذارید کارمان را انجام دهیم، رفتند. بله رفتند و دست از پا درازتر برگشتند. به زندگی مردم گند زدند، می‌دانید چرا؟ چون واداده بودند، عرضه‌ی ایستادگی نداشتند. پول‌ها را خرج کردند، اسراف کردند، پول‌پاشی کردند، و خسارت محض را به مردم تحمیل کردند. حالا سؤال من این است که چه کسانی بیچارگی را به مردم تحمیل می‌کنند؟ وادادگان یا مجاهدان؟ به‌خدا اقتصاد هم مجاهد می‌خواهد، سلیمانی می‌خواهد. سیاست هم. حاج‌قاسم‌ها هرکجا باشند، آنجا را آباد می‌کنند. بخوان. بخوان داستان "سرباز قاسم" را، آن وقت که به دخترش نوشت: "دخترم خیلی خسته‌ام. سی سال است که نخوابیده‌ام اما دیگر نمی‌خواهم بخوابم. من در چشمان خود نمک می‌ریزم که پلک‌هایم جرأت بر هم آمدن نداشته باشد تا نکند در غفلت من آن طفل بی‌پناه را سر ببرند. وقتی فکر می‌کنم آن دختر هراسان تویی، نرجس است، زینب است و آن نوجوان و جوان در مسلخ خوابانده که در حال سربریده‌شدن است حسینم و رضایم است از من چه توقعی دارید؟ نظاره‌گر باشم، بی‌خیال باشم، تاجر باشم؟ نه من نمی‌توانم اینگونه زندگی بکنم." می‌دانی! نه اینکه عرضه ندارند مثل حاج قاسم باشند، بالکل صورت مسأله را پاک می‌کنند. نمی‌توانند بجنگند، می‌گویند مردم خسته‌اند. آری مردم خسته‌اند، از شماها خسته‌اند، بیزارند، متنفرند، حالشان از آدم‌های بی‌خاصیتِ ورّاج بهم می‌خورد. از بی‌عرضه‌هایی که فقط نِق می‌زنند بدشان می‌آید. از همین‌ها بپرسید برای مردمی که سنگ‌شان را به سینه می‌زنید چه کردید؟ چه دادید؟ آبرو دادید؟ پول دادید؟ خواب و خوراک دادید؟ از رفاه‌ و خوشی‌تان گذشتید؟ نه والله. پ.ن: نامه حاج قاسم به فاطمه خانم را در پیوند زیر بخوانید: https://khl.ink/f/47306 @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انتظار فرج یک مفهوم بسیار وسیع و گسترده‌ای است. یک انتظار، انتظارِ فرجِ نهایی است؛ یعنی این‌‌ که بشریت اگر می‌بیند که طواغیت عالم ترکتازی می‌کنند و چپاولگری می‌کنند و افسارگسیخته به حق انسان‌ها تعدی می‌کنند، نباید خیال کند که سرنوشت دنیا همین است؛ نباید تصور کند که بالاخره چاره‌ای نیست و بایستی به همین وضعیت تن داد؛ نه، بداند که این وضعیت یک وضعیت گذراست - «للباطل جولة» - و آن چیزی که متعلق به این عالم و طبیعت این عالم است، عبارت است از استقرار حکومت عدل؛ و او خواهد آمد. انتظار فرج و گشایش، در نهایت دورانی که ما در آن قرار داریم و بشریت دچار ستم‌ها و آزارهاست، یک مصداق از انتظار فرج است، لیکن انتظار فرج مصداق‌های دیگر هم دارد. وقتی به ما می‌گویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید، بلکه معنایش این است که هر بن‌بستی قابل گشوده شدن است. ۱۳۸۴/۰۶/۲۹ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️حفاظت از هویّت فلسطین یک جهاد مقدس است. ۱۳۹۵/۱۲/۳ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
🔸همه‌ی ملّت‌ها باید از دولت‌های خودشان کنند را؛ علمای اسلامی از دولت‌های خودشان بخواهند و مطالبه کنند پیگیریِ مسئله‌ی فلسطین را؛ این یکی از عمده‌ی مهم است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
سلام علیکم خدا قوت تبیینی‌های عزیز ♦️تصاویر و کلیپ‌های ارسالی تون از راه‌پیمایی روز قدس در صومعه‌سرا، تبریز، قم، خراسان رضوی، بومهن، شاهرود، تهران و... جای جای ایران بدستمان رسید. ان شاءالله تعدادی از موارد رو در کانال اخبار مجموعه تبیین منتشر خواهیم کرد. @akhbar_tabyin • لینک کانال اخبار مجموعه تبیین☝️ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
══ 🦋 🔹 روز قدس فرصتی برای همدلی با مردم مظلوم فلسطین تبیینی‌های عزیز تصاویرتان به دستمان رسید 🇮🇷 @akhbar_tabyin
بچه‌های تبیینی ♦️تصاویر و کلیپ‌های ارسالی تون از راه‌پیمایی روز قدس از جای جای ایران بدستمان رسید. باید آزاد شود ✌️ @akhbar_tabyin • لینک کانال اخبار مجموعه تبیین☝️ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین منظومۀ فکری رهبری
سخنرانی زنده و تلویزیونی رهبرانقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس جمعه ۹ اردیبهشت، ساعت ۱۶ @t_manzome_f_r
🔹 تا رژیم غاصب هست؛ همه روزهای سال روز قدس است بار دیگر روز قدس فرارسید. قدس شریف همه‌ی مسلمانان جهان را فرامی‌خواند. حقیقت آن است که تا رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیست بر قدس مسلط است، همه‌ی روزهای سال را باید روز قدس دانست. ۱۴۰۱/۲/۹ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
دورهمی اعضای مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری در همراه با صرف افطاری سخنران: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان زمان: جمعه ۹ اردیبهشت، ساعت ۱۸ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری