eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
34.6هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
2.1هزار ویدیو
415 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
تبیین منظومۀ فکری رهبری
هفتمین دورۀ جامعِ آموزش «منظومۀ فکری رهبر انقلاب» 🔸مزایا: ۱. بهره‌مندی از اساتید برجسته ۲. توانمند
دوستان گرامی این اطلاعیه را به سراسر ایران برسانید تا عزیزانی که دغدغۀ نقش‌آفرینیِ مؤثر در «جهاد تبیین» را دارند، از این دورۀ آموزشیِ کم‌نظیر باخبر شوند. @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(علیه‌السلام) 🏴 یک مبارز قهرمان خستگی‌ناپذیر ◻️ آن چهره‌ی مظلوم بی‌صدای سربه‌زیرِ منفعلی که از امام سجاد درست کردند به‌کلی برخلاف واقع است؛ چهره‌ی حقیقی امام‌سجاد علیه‌السّلام چهره‌ی یک مبارزِ قهرمانِ خستگی‌ناپذیرِ آشتی‌ناپذیرِ پیگیری است، که با تدبیر تمام، با دقت کامل راه‌ها را می‌شناسد و انتخاب می‌کند و به سمت هدف‌ها این راه‌ها را می‌پیماید، خودش خسته نمی‌شود و دشمن را خسته می‌کند. ۱۳۶۵/۷/۴ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🔹برای یک تحلیل سیاسی‌خوب، نگاه‌‌ توحیدی و جهان‌بینی‌ توحیدی بسیار کمک کننده است. در جهان‌بینی‌ توحیدی، زندگی دارای هدف است و برای رسیدن به هدف باید تلاش کرد؛ تلاشی جهت‌دار و هدف‌دار، تلاشی در جهت انسانیت، در جهت رفاه و تکامل مقامات رفیع انسانی، در جهت رسیدن به حیات طیبه و ابزار این تلاش هم بصیرت است؛ بصیرت در حقیقت زمینه همه تلاش‌ها و مبارزات انسانی در جامعه است و جهان‌بینی‌ توحیدی، یک سطح بصیرتی است. @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
بياناتدرديداركاركنانآموزشوپرورشوبهزيستىموسیقی.mp3
516.2K
🔹بیست وپنجم ماه محرّم، بنا به روایتی - که شاید هم روایت و قولِ قویتر باشد - وفات امام چهارم است. آن بزرگوار، تقریباً سی‌وچهار سال بعد از حادثه کربلا، در محیط اسلامی آن روز زندگی کرد و این زندگی، یکی از زندگی‌های پر از درس است. ▪بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۷۲/۰۴/۲۳ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
🏴 اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَتَنا رُقَیَّةَ بِنْتَ الْحُسَیْنِ الشَّهیدِ ♻️ دومین اجتماع خانوادگی اصحاب حق در سالروز شهادت حضرت رقیه (علیهاالسلام) 🔹موضوع: پاسخ به بخشی از سؤالات مردم 🔸با سخنرانی: حجة‌الاسلام و المسلمین فخریان 🔹مداح: کربلایی تقی پیوندی 🔸زمان: جمعه ۱۱ شهریور، ساعت ۱۷ 🔹مکان: مشهد، خیابان امام رضا(علیه‌السلام)، مهدیۀ مشهد @ashab_haq °[کانال اجتماع خانوادگی اصحاب حق]°
هفتمین دورۀ جامعِ آموزش «منظومۀ فکری رهبر انقلاب» 🔸مزایا: ۱. بهره‌مندی از اساتید برجسته ۲. توانمندی در نقش‌آفرینیِ مؤثر در جهاد تبیین ۳. بهره‌مندی از تخفیف جهت شرکت در دوره‌های آموزشی روش مطالعه، تندخوانی، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی ۴. امکان شرکت در سطح دو (تربیت مدرس و تربیت پژوهشگر) در رشته‌های مختلف و ضروری ۵. اعطای گواهینامه 🔹زمان ثبت‌نام: یکم تا سی‌‌ویکم شهریورماه 🔸شروع جلسات مقدماتی: دهم مهرماه ثبت‌نام در سایت مجموعۀ تبیین به آدرس🔻 https://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab/maaref7 راه ارتباطی(ایتا): @manzome1 @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔹 چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده‌اندیشى این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً آمریکا و شوروی از ما و اسلام عزیز دست برداشته‌اند؛ لحظه‌اى نباید از کید دشمنان غافل بمانیم. در نهاد و سرشت آمریکا و شوروى کینه و دشمنى با اسلام ناب محمدى صلى‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم موج می‌زند. باید براى شکستن امواج طوفان‌ها و فتنه‌ها و جلوگیرى از سیل آفت‌ها به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم. @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
سلام علیکم با احترام و ضمن عرض تسلیت ایام عزای امام حسین (علیه‌السلام)، به‌اطلاع می‌رساند مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری در راستای ترویج و تحقق اهداف و معارف اسلام به‌ویژه تبیین مکتب امامین انقلاب از برادران واجد شرایط جهت همکاری در امر برگزاری دورۀ آموزشی منظومه فکری در شهرهای مختلف کشور، نیروی جهادی می‌پذیرد. بزرگوارانی که شرایط همکاری (داشتن وقت گذاری روزانه حداقل ۲ ساعت و دغدغه‌مندی) با مجموعۀ تبیین را دارید لطفا مشخصات خود را به شناسۀ زیر در ایتا @tabyen_khj ارسال بفرمایید. نام و نام خانوادگی: شماره تماس: نام استان: تحصیلات: شغل: @t_manzome_f_r [مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
SND22325961.mp3
4.05M
🔉 تحلیل ۴۹ سال پیش رهبر انقلاب درباره مراسم اربعین حسینی شیعه یک جمع متفرّقى بود؛ یک جامعه‌اى بود که در یک جا و در یک مکان زندگى نمی‌کرد؛ در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند - اطراف و اکناف بلاد - امّا یک روح در این کالبدِ متفرّق و در این اجزای متشتّت در جریان است؛ مثل دانه‌هاى تسبیح، یک رشته و یک نخ، همۀ اینها را به هم وصل می‌کرد. آن رشته چه بود؟ رشتۀ اطاعت و فرمان‌بَرى از مرکزیّت تشیّع، از رهبرى عالى تشیّع یعنى امام؛ همۀ این رشته‌ها به آنجا متّصل می‌شد؛ قلبى بود که به همۀ اعضا فرمان می‌داد؛ و به این ترتیب، تشیّع یک سازمان و یک تشکیلات بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند، امّا بودند کسانى که از حال همه باخبر بودند. اطاعت و فرمان‌بَرى آنها به‌حساب، فریاد زدنشان از روى دستور، سکوتشان برطبق نقشه، همه چیزشان با حساب. فقط یک عیبى کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر می‌دیدند... @t_manzome_f_r ▪️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تحلیل ۴۹ سال پیش رهبر انقلاب درباره مراسم اربعین حسینی چهل و نه سال پیش، یعنی زمانی که هنوز مراسم اربعین، به شکوه امروز شکل نگرفته بود، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ ۵۲/۱۲/۲۴ (روز جمعه ۲۰صفر سال ۱۳۹۴ هجری قمری) در جریان سلسله جلساتی در مسجد امام حسن علیه‌السلام در مشهد مقدس که به شرح و تفسیر خطبه‌های نهج‌البلاغه اختصاص داشت، به‌مناسبت تقارن با شب اربعین حسینی، تحلیلی تاریخی و جامع از چرایی اهمیت زیارت اربعین ارائه دادند. می‌دانید یکى از علائم ایمان زیارت اربعین است؟ بنده نمی‌دانم این روایت چقدر صحیح است، اصرارى هم ندارم که بگویم معناى این روایت همین است که من گمان کرده‌ام، واقعش هم این است که احتمال می‌دهم معنایش یکى از شقوق و احتمالات دیگرى باشد که در این زمینه بیان می‌شود؛ امّا اگر این احتمال هم که من می‌گویم باشد، مؤیّد فراوانى دارد؛ «زیارة الاربعین».  شیعه یک جمع متفرّقى بود؛ یک جامعه‌اى بود که در یک جا و در یک مکان زندگى نمی‌کرد؛ در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند - اطراف و اکناف بلاد - امّا یک روح در این کالبدِ متفرّق و در این اجزای متشتّت در جریان است؛ مثل دانه‌هاى تسبیح، یک رشته و یک نخ، همۀ اینها را به هم وصل می‌کرد. آن رشته چه بود؟ رشتۀ اطاعت و فرمان‌بَرى از مرکزیّت تشیّع، از رهبرى عالى تشیّع یعنى امام؛ همۀ این رشته‌ها به آنجا متّصل می‌شد؛ قلبى بود که به همۀ اعضا فرمان می‌داد؛ و به این ترتیب، تشیّع یک سازمان و یک تشکیلات بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند، امّا بودند کسانى که از حال همه باخبر بودند. اطاعت و فرمان‌بَرى آنها به‌حساب، فریاد زدنشان از روى دستور، سکوتشان برطبق نقشه، همه چیزشان با حساب. فقط یک عیبى کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر می‌دیدند. اهل یک شهر و شیعیان یک منطقه، البتّه یکدیگر را میدیدند، امّا یک کنگرۀ جهانى لازم بود براى شیعیانِ روزگار ائمّه (علیهم‌السّلام). این کنگرۀ جهانى را معیّن کردند، وقتش را هم معیّن کردند؛ گفتند در این موعدِ معیّن، در آن کنگره هرکس بتواند شرکت کند. آن موعد، روز اربعین است؛ و جاى شرکت، سرزمین کربلا است؛ چون روح شیعه روح کربلائى است، روح عاشورائى است؛ در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است؛ شیعه هرجا که هست دنباله‌روِ عاشوراى حسین است. این است که مى‌بینیم همه جا این تپش‌هایى که در شیعه مکشوف شده، از آن مرقد پاک ناشى است؛ اینها شعله‌هایى بوده که از آن روح مقدّس و پاک و از آن تربت عالى‌مقدار سرکشیده؛ به جانها و روح‌ها زده؛ انسانها را به گلوله‌هاى داغى تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده.  اوّلین نهضتى که بعد از عاشوراى حسینى از طرف شیعیان به وجود آمد، نهضت توّابین بود. اینها آمدند در آن مرقد پاک دور هم جمع شدند - کتب تواریخ اینها را نوشته‌اند - مبلغ زیادى اشک ریختند. بعضى خیال می‌کنند این گریه وسیلۀ عقده‌گشایى است؛ بله، گریه وسیلۀ عقده‌گشایى است، درصورتى‌که با فکر همراه نباشد. اگر گریه را و اشک ریختن را فقط احساسات هدایت بکند، همین است که گفته‌اند، امّا اگر فکر و اندیشه به انسان اشکى بدهد و چشم انسان قطره‌ى اشکى بچکاند، این مثل همان آب کبابى است که آتش را تیزتر و تندتر میکند؛ این عقده نیست، سلاح است؛ لذاست که گریه جزو کارهاى معمولى شیعیان صدر اوّل است که همه‌ی آنها در راه ستیزه‌گرى بودند، همه‌ی آنها در راه عاشورا قدم برمیداشتند. امام جعفر صادق اهل گریه است؛ امام رضا (صلوات‌الله‌‌علیه) اهل گریه است؛ شعرا را وادار می‌کنند و می‌گویند این قصائد بلند را بگویید، بروید گروه‌ها را به یاد گذشتۀ تشیّع بگریانید که با این گریه، آتششان مشتعل‌تر و برافروخته‌تر بشود. توّابین آمدند اینجا مبالغ زیادی گریه کردند؛ هرچه بخواهید. گمانم گفته‌ام یک شبانه‌روز یا دو شبانه‌روز - نوشته‌اند در تواریخ، بنده یادم رفته - اتّصالاً اشک [ریختند]؛ بعد از این گریه‌ها بود که دست به دست هم دادند، تصمیم گرفتند که بروند تا جانشان را در راه خدا بدهند و تا کشته نشده‌اند، دست از جنگ برندارند و از این جنگ زنده برنگردند؛ همین هم شد. مردمان بزرگی؛ سلیمان‌بن‌صرد خزاعى - صحابى امیرالمؤمنین، حوارى امام حسن - و امثال اینها رفتند و آنجا جان دادند و کشته شدند؛ [شروعش] از کربلا بود؛ ببینید چه این حقیقت جلوه‌دار و جلوه‌گرى بوده در آن روزگار! در ذهن مردم ما امروز البتّه، این حقیقت به آن زیبایى و به آن شکوهمندى باقى نمانده؛ جور دیگر است. بنابراین، مسألۀ اربعین یک مسئله‌ى مهمّى است.