eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
34.6هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
2.1هزار ویدیو
415 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
17.5×24.14.pdf
3.49M
سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
🔘ما اگر بخواهیم درمقابل جبهه دشمن کارکنیم، هم باید تنوع داشته باشیم. هم باید ابتکار داشته باشیم، هم باید انگیزه داشته باشیم، هم برنامه داشته باشیم، کارمان هدایت شده باشد و این نمی‌شود مگر با تشکیل جبهه. درطول این سال‌ها به افراد متعددی هم من تکلیف کردم، که بروید این -مردمی، این مجموعه‌ها، این واحدهای مردمی را که دارند کار فرهنگی خودشان را می‌کنند، بروید این‌ها را پیدا کنید، تشویق کنید، متشکّل کنید، در حدود ممکن پشتیبانی کنید. از افراد و حتّی مجموعه‌ها به تنهایی کار بر نمی‌آید، باید یک کار وسیع جبهه‌ای انجام داد. این کار هم جز با حضور مردم امکان ندارد. یعنی ابتکارات مردم خیلی از کارها را می‌کند. شما هرجا هستید و هرجا مشغول کارید، بدانید همان جا یک گوشه‌ای از این جبهه‌ی وسیع است، اگر همان‌جا خوب و منضبط و وفادارانه و با مهارت کار کنید، در این جبهه اثر گذاشته‌اید و دشمن این را نمی‌خواهد. ۱٣٩٢/٢/٢ ▪️کتاب چیست؟ امروز یکی از بزرگ‌ترین کمبودهای جامعه، وجود یک و منسجم و یک آهنگ و مفید است. ▫️جبهه‌ای که بتواند هر مساله‌ی لازم‌ را تبدیل به گفتمان و فرهنگ عمومی جامعه کند. ▫️تشکیلاتی که بتواند مطالبه‌گر باشد. ▫️جبهه‌ای که نگذارد مطالبات و دغدغه‌های امامِ امت، گردوغبار غربت بگیرد. ▫️تشکیلاتی که -ساز باشد. ▫️تشکیلاتی که خود رسانه‌ای قوی و تاثیرگذار باشد. همه می‌دانیم تا جبهه‌ای واحد و یکپارچه وجود نداشته باشد، نباید انتظار پیشرفت جدی در عرصه‌های مختلف کشور را داشت. بنابراین گفتن و نوشتن از تشکیلات و باید‌ها و نباید‌های آن، ضروری است. در این کتاب مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهای یک تشکیلات کارآمد و مفید بر اساس اندیشه و گفتار -الله-خامنه-ای بیان شده است. این کتاب را چهار بخش کلی تشکیل می‌دهد. ۱. معنای تشکیلات ۲. ضرورت کار تشکیلاتی ۳. بایدهای تشکیلات ۴. نباید‌های تشکیلات @t_manzome_f_r
جهت دسترسی آسان به عکس نوشته های کتاب تشکیلات وارد لینک زیر شوید. @ketabetashkilat
روزمان را با شروع کنیم. قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَىٰ إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَٰهُكُمْ إِلَٰهٌ وَاحِدٌ فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا. ﺑﮕﻮ: ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻣﻦ ﻫﻢ ﺑﺸﺮﻱ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﻤﺎﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻭﺣﻲ ﻣﻰﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﻣﻌﺒﻮﺩ ﺷﻤﺎ ﻓﻘﻂ ﺧﺪﺍﻱ ﻳﻜﺘﺎﺳﺖ; ﭘﺲ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ به ﺩﻳﺪﺍﺭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺍﻣﻴﺪ ﺩﺍﺭﺩ، ﺑﺎﻳﺪ ﻛﺎﺭﻱ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﺪ ﻭ ﻫﻴﭻ‌ﻛﺲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺷﺮﻳﻚ ﻧﻜﻨﺪ. سوره کهف ۱۱۰ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای در اسلام آزادی روی دیگر سکه تکلیف است. انسان‌ها از آنجایی که مکلف‌اند؛ آزادند. اسلام آزادی را همراه با تکلیف برای انسان دانسته که انسان بتواند با این آزادی تکالیف را صحیح انجام دهد و بتواند به تکامل برسد. اگر انسان مکلف نمی‌بود؛ آزادی لزومی نداشت مثل فرشتگان می‌بود. اما بر اساس نوع نگاه مکتب مادی غرب، آزادی با تکلیف منافات دارد و همه ایدئولوژی‌هایی که در آن تکلیف و باید و نباید وجود دارد؛ مورد نفی واقع شده‌اند و در نفی تکلیف تا جایی پیش رفته‌اند که نه تنها تفکرات دینی را، حتی تفکرات غیردینی و کل ایدئولوژی‌ها را که در آنها تکلیف - واجب و حرام، باید و نباید- وجود دارد؛ نفی می‌کنند! صفحه ۲۲ @t_manzome_f_r
این حرکت، حرکت عشق و ایمان است؛ هم در آن ایمان و اعتقاد قلبی و باورهای راستین، تحریک‌کننده و عمل‌کننده است؛ هم عشق و محبّت. تفکّر اهل‌بیت و تفکّر شیعی همین‌جور است؛ ترکیبی است از عقل و عاطفه، ترکیبی است از ایمان و عشق؛ ترکیب این دو. این آن‌چیزی است که در سایر فِرَق اسلامی، خلأ آن محسوس است. @t_manzome_f_r
انسان دارای دو جنبه‌ی انسانی و حیوانی است که این جنبه حیوانی همچون خوردن و آشامیدن، جزو انسان است. انسان علاوه بر قوای جسمانی و ظاهری– سامعه و شامّه و ذائقه و لامسه و باصره - دارای قوای روحی، غضبیه و شهویه و قوای عقلانی می‌باشد. هرچه از قوای انسانی در اختیار انسان است، همه و همه وسایلی جهت وصول به صراط مستقیم هستند تا انسان راحت‌تر بتواند صراط مستقیم را طی کند. @ketab_ensan
نفس اماره، سرکش، فراموش‌کار و زیاده‌خواه بوده، انسان را به پستی‌ها و زشتی‌ها دعوت می‌کند و از عروج و تکامل بازمی‌دارد به همین خاطر باید به عقال عقل و جنبه‌ی انسانیت انسان درآید، چه اینکه در غیر این‌صورت، به مثابه‌ی حیوان وحشی‌ای خواهد شد که سرگردان بوده و مشکلاتی را برای فرد و جامعه‌ی انسانی به وجود خواهد آورد. @ketab_ensan
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای بر اساس انسان‌شناسی اسلامی زن هم مثل مرد، انسان است و فرقی بین زن و مرد در این جهت وجود ندارد. البته هر کدام از این دو طبیعت، خصوصیات و خصلت‌هایی هم در جسم و روح و فکر و هم در غرائز و عواطف دارند که ویژه خودشان است. صفحه ۲۲ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای اسلام طرفدار تکامل بشر است و میان زن و مرد هیچ فرقی قائل نمی‌شود. برای اسلام جنس زن یا مرد مطرح نیست؛ تعالی و تکامل انسانی و بروز استعدادها مطرح است. زن و مرد از لحاظ جنبه بشری و جنبه الهی هیچ تفاوتی با هم ندارند لذا قرآن وقتی که می‌خواهد راجع به انسان‌های بد مثلی را بیان کند؛ از زن مثل می‌آورد«و ضرب الله مثلاً للذین کفروا امرأت نوح و امرأت لوط». همچنین وقتی که می‌خواهد در مورد کسانی که مومن هستند مثلی بزند از زن مثال می‌زند« امرأت فرعون». در هر دو جا مثال و نمونه کامل راه خطا و راه صواب را از زن ذکر می‌کند؛ یک جا هم راجع به مردان سخن می‌گوید. صفحه ۲۲ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای «آزادی زن» که از سوی فرهنگ منحط غربی مطرح شده است؛ بر این پایه است که زن را در معرض دید مرد قرار دهد تا بهره‌های جنسی را از او ببرد. این آزادی در واقع آزادی زن نیست بلکه آزادی مردان هرزه برای تمتع از زن است؛ مردسالاری است نه آزادی زن و حفظ کرامت او. اما در مکتب اسلام، زن آن بخش زیبای آفرینش بشر است که به طور طبیعی با اندکی در پرده بودن همراه است. احترام به زن این است که به زن فرصت داده شود تا نیروها و استعدادهای برجسته خدادادی درون خود را در سطوح مختلف بروز دهد. صفحه ۲۲ @t_manzome_f_r