هدایت شده از انسان در اندیشه آیتاللهالعظمیخامنهای
انسان دارای دو جنبهی انسانی و حیوانی است که این جنبه حیوانی همچون خوردن و آشامیدن، جزو انسان است. انسان علاوه بر قوای جسمانی و ظاهری– سامعه و شامّه و ذائقه و لامسه و باصره - دارای قوای روحی، غضبیه و شهویه و قوای عقلانی میباشد. هرچه از قوای انسانی در اختیار انسان است، همه و همه وسایلی جهت وصول به صراط مستقیم هستند تا انسان راحتتر بتواند صراط مستقیم را طی کند.
@ketab_ensan
هدایت شده از انسان در اندیشه آیتاللهالعظمیخامنهای
نفس اماره، سرکش، فراموشکار و زیادهخواه بوده، انسان را به پستیها و زشتیها دعوت میکند و از عروج و تکامل بازمیدارد به همین خاطر باید به عقال عقل و جنبهی انسانیت انسان درآید، چه اینکه در غیر اینصورت، به مثابهی حیوان وحشیای خواهد شد که سرگردان بوده و مشکلاتی را برای فرد و جامعهی انسانی به وجود خواهد آورد.
@ketab_ensan
#انسان در اندیشه آیتاللهالعظمیخامنهای
بر اساس انسانشناسی اسلامی زن هم مثل مرد، انسان است و فرقی بین زن و مرد در این جهت وجود ندارد. البته هر کدام از این دو طبیعت، خصوصیات و خصلتهایی هم در جسم و روح و فکر و هم در غرائز و عواطف دارند که ویژه خودشان است.
#مسئله_زن_و_مرد
صفحه ۲۲
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از صوتهای رهبر انقلاب
بی خواص، ابوموسی اشعری.mp3
9.06M
#انسان در اندیشه آیتاللهالعظمیخامنهای
اسلام طرفدار تکامل بشر است و میان زن و مرد هیچ فرقی قائل نمیشود. برای اسلام جنس زن یا مرد مطرح نیست؛ تعالی و تکامل انسانی و بروز استعدادها مطرح است. زن و مرد از لحاظ جنبه بشری و جنبه الهی هیچ تفاوتی با هم ندارند لذا قرآن وقتی که میخواهد راجع به انسانهای بد مثلی را بیان کند؛ از زن مثل میآورد«و ضرب الله مثلاً للذین کفروا امرأت نوح و امرأت لوط». همچنین وقتی که میخواهد در مورد کسانی که مومن هستند مثلی بزند از زن مثال میزند« امرأت فرعون». در هر دو جا مثال و نمونه کامل راه خطا و راه صواب را از زن ذکر میکند؛ یک جا هم راجع به مردان سخن میگوید.
#مسئله_زن_و_مرد
صفحه ۲۲
#تبیین
@t_manzome_f_r
#انسان در اندیشه آیتاللهالعظمیخامنهای
«آزادی زن» که از سوی فرهنگ منحط غربی مطرح شده است؛ بر این پایه است که زن را در معرض دید مرد قرار دهد تا بهرههای جنسی را از او ببرد. این آزادی در واقع آزادی زن نیست بلکه آزادی مردان هرزه برای تمتع از زن است؛ مردسالاری است نه آزادی زن و حفظ کرامت او.
اما در مکتب اسلام، زن آن بخش زیبای آفرینش بشر است که به طور طبیعی با اندکی در پرده بودن همراه است. احترام به زن این است که به زن فرصت داده شود تا نیروها و استعدادهای برجسته خدادادی درون خود را در سطوح مختلف بروز دهد.
#مسئله_زن_و_مرد
صفحه ۲۲
#تبیین
@t_manzome_f_r
کارتهای اهدایی به #زائران_اربعین
#زیارت به نیابت از #امام_خامنهای
#قم، مصلی قدس
طرح تبیین منظومه فکری رهبری
به زبانهای #فارسی، #انگلیسی، #عربی، #آلمانی، #پشتو
@t_manzome_f_r
کارتهای اهدایی به #زائران_اربعین
#زیارت به نیابت از #امام_خامنهای
#قم، مصلی قدس
طرح تبیین منظومه فکری رهبری
به زبانهای#فارسی، #انگلیسی، #عربی، #آلمانی، #پشتو
@t_manzome_f_r
هدایت شده از انسان در اندیشه آیتاللهالعظمیخامنهای
اسلام به ما آموخته است که انسانها با وجود ناهمگونیهای نژادی و زبانی و فرهنگی، فطرت همسانی دارند که آنها را به پاکی و عدالت و نیکوکاری و همدردی و همکاری فرا میخواند و همین سرشت همگانی است که اگر از انگیزههای گمراهکننده به سلامت عبور کند، انسانها را به توحید و معرفت ذات متعالی خداوند رهنمون میگردد.
@ketab_ensan
#انسان در اندیشه آیتاللهالعظمیخامنهای
اسلام زن را به چشم یک انسان والا نگاه مینگرد، او را عنصر اصلی تشکیل خانواده دانسته و آسایش خانواده را به برکت طبیعت زنانگیاش میداند که موجبات صلاح جامعه و پرورش انسانهای والا را به بار میآورد. با این نگاه است که اسلام هر آنچه را که با کرامت و ارزش معنوی و انسانی زن منافات داشته باشد و موجب ذلت زن، خضوع او در مقابل مرد، اختلاط و آمیزش بیحد و مزر میان زن و مرد و خدشهدار شدن مهمترین عنصر شخصیت او - یعنی عفت زن- و دور شدن او از شغل اساسیاش - یعنی تربیت فرزند و حفظ خانواده- شود؛ مردود اعلام میکند و کرامت او را در عفت و عصمت و حجاب میداند.
#مسئله_زن_و_مرد
صفحه ۲۳
#تبیین
@t_manzome_f_r