eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.4هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
410 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد سیدعلی خامنه‌ای که حالا رهبری بسیاری از بر عهده‌ی اوست، قریب به ۶دهه است که بس بزرگ در موضوع معارف اسلام به شمار می‌رود. خصوصیت بارز استاد، درست و دقیق معارف دینی که در راس آنها است، می‌باشد. نگاه استاد سیدعلی خامنه‌ای به مساله نه یک نگاه صرفا ذهنی و تئوری است، بلکه ایشان معتقدند که یک مقوله‌ی تمدن ساز است. از سلسله سخنرانی‌های او در رمضان المبارک سال۵۳شمسی که در مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام در مشهد ایراد می‌کرد، کاملا پیداست که او بر این باور است که توحید از یک انسانِ معتقد _ بر اساس تئوری توحید که تعهدزا و عمل آفرین است_ یک انسان و حاضر در صحنه‌ی اجتماع، و یک الی‌الله می‌سازد. ایشان معتقد است: توحید مثل روحی در کالبد تمام مقررات اسلامی هست. مثل هوای رقیق و لطیفی در تمام اجزای این ساختمان و پیکره‌ای که نامش اسلام است، هست. در همه‌ی مویرگ‌ها حتی هست، یک دانه حکم را در اسلام شما نمی‌توانید پیدا کنید که رنگی و نشانی از توحید در آن نباشد. ما به خیال‌مان می‌آید که توحید یک چیزی است که فقط در مغزمان بایستی روشن کنیم، [لکن] به زندگی که رسیدیم این توحید در زندگی دیگر هیچ اثری ندارد، اگر هم اثر داشته باشد، در زندگی شخصی‌ست، در زندگی اجتماعی نیست. آن توحیدی که اسلام به آن دعوت می‌کند، توحیدی‌ست بالاتر از حد یک پاسخ به یک سوال، به یک استفهام. پس چیست؟ توحید اسلامی الهامی‌ست در زمینه‌ی حکومت، در زمینه‌ی روابط اجتماعی، در زمینه‌ی سیر جامعه، در زمینه‌ی هدف‌های جامعه، در زمینه‌ی تکالیف مردم، در زمینه‌ی مسئولیت‌هایی که انسان‌ها در مقابل خدا، در مقابل یکدیگر، در مقابل جامعه و در مقابل پدیده‌های دیگر عالم دارا هستند، توحید این است. (برشی از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) و اینک می‌خواهم کتابچه‌ای ، با حجمی در موضوعی که با قلمی ، که سال‌ها از می‌گذرد _اما متاسفانه مثل بسیاری از آثارِ استاد و حتی خود استاد است_ را به شما معرفی کنم. بنظرم این کتابچه است و نه . نوش جانتان. @t_manzome_f_r
کتاب روح توحید.pdf
2.73M
فایل pdf کتاب روح توحید عبودیت غیرخدا مقاله‌ای از مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای. تهیه شده در طرح سراسری تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
آینده در قلمرو اسلام.pdf
1.25M
🔹کتاب تالیف سید قطب 🔹با ترجمه‌ی ، رهبر انقلاب اسلامی تهیه شده در طرح تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
دو کتاب "آینده در قلمرو اسلام" و "روح توحید نفی عبودیت غیرخدا" را حتما در کنار کتاب مطالعه فرمائید. @t_manzome_f_r
استیکرهای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی‌ به مناسبت ✔️بهترین مرجع استیکرهای 🆔 @stiker_tabyin @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶۳ علاقه‌ي امـام خمینی به دعـاي کمیـل و مناجـات شـعبانیه یـک بـار از ایشان (امام خمینی) سؤال کردم که در میان دعاهاي معروف، به کـدام یک از آن‌ها بیشتر اُنس یا اعتقاد دارید؟ ایشان بعد از تأملی فرمودند: «دعاي کمیل و مناجات شـعبانیه». وقتی که شـما به این دو دعا مراجعه می‌کنیـد، با این که دعاهاي دیگر هم- مثل ابوحمزه‌ي ثمالی و یا دعاي امام حسـین در روز عرفه و دعاهاي فراوان دیگر - برقراري رابطه با خداست؛ اما در این دو دعا و مناجات، حالت اسـتغفار و انابه و استغاثه و تضرع به پروردگار را به شکل عاشقانه‌ي آن مشاهـده می‌کنیـد. دعاي کمیل هم مناجاتی با خـداي متعال است و رابطه‌ي محبت و عشق میان بنده و معبود را ترسـیم می‌کند و این همـان چیزي بود که امـام بزرگوار مـا، روح و دل خود را از آن روشن و منوّر می‌داشت. سـخنرانی در دیـدار بـا جمع کـثیري از پاسداران ۶۸/۱۲/۱۰ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این جمله‌ی معروفی که می‌گویند: "آقا شما اهل بهشتید و به بهشت خواهید رفت، اگر ان شاءالله راهتان بدهند". این بسیار حرف به جایی است. ما همه آرزومند بهشتیم، همه در دعاها بهشت را طلب می‌کنیم؛ گاهی طلب بهشتِ تنها هم ما را قانع نمی‌کند، دانه دانه خصوصیات آن را هم در دعا می‌آوریم؛ از حور العینش و از غذای خوبش و از لَحمِ طَیرَش و الی غیر ذلک، در دعاهایمان ردیف می‌کنیم. اما خود خدا می‌گوید ما این بهشت را برای مردم باتقوا آماده کردیم، این سفره را برای یک عده مردم خاصی انداختیم، آن‌ها باید بیایند سر این سفره بنشینند و وارد این منطقه بشوند. آن‌ها کی هستند؟ باتقوایان. چه کسانی هستند باتقوایان؟ آن کسانی که انفاق می‌کنند در خوشی و ناخوشی. این یک شرط باتقوا بودن است، انفاق کردن. انفاق با خرج کردن فرق دارد. خرج کردن یعنی این‌که انسان یک پولی را خرج کند. انفاق خرج کردن است، اما نه هر خرج کردنی. انفاق آن خرج کردنی را می‌گویند که با آن، یک خلائی پر بشود، یک نیاز راستینی برآورده بشود. کجایند آن کسانی که میلیون‌ها خرج می‌کنند، به ظاهر هم برای کارهای نیک خرج می‌کنند، تا از زبان قرآن به آن‌ها بگوییم که بدبخت‌ترین مردمند، زیرا کارشان انفاق نیست. ماه رمضان_۵۳ @t_manzome_f_r
از لحاظ ، پختگی و بلوغ کافی را نداریم برشی از کتاب ملت ایران واقعا سرشار از برجستگی‌ها و درخشندگی‌ها است. اگر به تاریخ مراجعه کنیم در سطر سطر تاریخ دنیا توانایی، نبوغ و حق و محنت ملت ایران بر همه دنیا مسطور و مضبوط است. اما این ملت امروز از لحاظ فرهنگی، آن پختگی و بلوغ کافی را ندارد. در معیار تاریخ کسانیکه تازه‌کارند از ما جلو افتاده‌اند. لیکن ما آن زمینه را داریم. یقینا منبع عظیم فرهنگ و فکر و رشد و نبوغ، در سینه این ملت موج میزند. باید از آن استفاده کرد و بهره برد. @t_manzome_f_r
با سلام ان شاءالله مطالعه‌ی کتاب (نهمین کتاب سیر مطالعاتی ) از سه‌شنبه ۴دی‌ماه شروع و در تاریخ پنج‌شنبه ۴بهمن ماه به اتمام خواهد رسید. تعداد صفحات مورد مطالعه از این کتاب، حدود ۱۶۰ صفحه می‌باشد. @t_manzome_f_r
این دو عامل، میکروب اساسی انحطاط فرهنگ است برشی از کتاب من آن عامل اصلی و آن میکروب اساسی انحطاط و ضیاع فرهنگی خودمان را در آن می‌بینم که اولا گذشته ما را که عمده‌اش جوشیده از تعالیم اسلام است، به فراموشی دادند و دوم اینکه ترتیبات و شیوه غرب را که با فرهنگ بومی و فرهنگ بدوی و دوران کاملا وحشیگری‌شان بود به اینجا آوردند. امکان ندارد که انسان از فرهنگ دیگران استفاده نکند. استفاده کردن از فرهنگ دیگران، انسان را تکمیل می‌کند. اما فرق است بین اینکه یک انسان یک دارو یا غذا را با معرفت و هشیاری از میان صد نوع دارو مناسب بداند و انتخاب کند، یا اینکه چیزی را به او بخورانند. این نوع اخذ فرهنگ بیگانه، تکمیل فرهنگ نیست و ارزشی ندارد. @t_manzome_f_r
نماد دفاع از تشیع است... ایشان[علامه امینی] خب تجسّم و مثال دفاع از تشیّع بود؛ [امّا] شما نگاه کنید در کتاب الغدیر -در این یازده جلد کتابی که ایشان نوشته که البتّه تمام هم نشده- ببینید یک جایش از این توهینهایی که این روسیاه‌های انگلیسی‌مآب میکنند وجود دارد؟ همه‌ی این کتاب نگاه کنید؟ او است. در الغدیر _مرحوم امینی "رضوان‌ الله علیه" را که شما ندیده بودید، ما ایشان را مفصّل دیده بودیم؛ در جلسات متعدّد، منبرهایش را من دیده بودم_ یک کلمه از این حرفهایی که بعضی‌ها بلدند و خیال میکنند که معنای بودن این است و بر زبان جاری میکنند، در این کتاب مفصّل یازده جلدی وجود ندارد و [با این حال] نماد دفاع از امیرالمؤمنین و نماد دفاع از تشیّع است؛ استقامت -یعنی در صراط مستقیم حرکت کردن- معنایش این است. البتّه از قبیل ایشان، دیگران هم بودند؛ مرحوم سیّدشرف‌الدّین عاملی در لبنان و بعضی دیگر از بزرگان هم همین‌جورند. ۹۵/۱۲/۰۵ ۲۸ربع‌الثانی سالروز وفات علامه امینی @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الغدیرِ علامه‌ی امینی، وسیله‌ی وحدت مسلمین است. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸‌ #رهبر_انقلاب_اسلامی ۲۸ربیع‌الثانی سالروز وفات علامه امینی #تبیین @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶۴ قلک بچه‌ها، امام را متاثر کرد [حضرت امام] براي خودش عنوان و بهره‌یی قایل نبود. آن دستی که توانسـته بود تمام سیاسـت‌هاي دنیا را با قـدرت خـویش تغییر دهـد وجا به جـا کنـد، آن زبـان گویـایی که کلامش مثـل بمب در دنیـا منفجر می‌شـد و اثر می‌گـذاشت، آن اراده‌ي نیرومنـدي که کوه‌هـاي بزرگ در مقابلش کوچک بودنـد، هر وقت از مردم صـحبت می‌شـد، خودش را کوچکتر می‌انگاشت و در مقابـل احساسـات و ایمان وشـجاعت و عظمت و فـداکاري مردم سـر تعظیم فرود می‌آورد وخاضـعانه می‌گفت: مردم از ما بهترنـد. انسان‌هـاي بزرگ همین گونه‌انـد. آن‌هـا چیزهـایی را می‌بیننـد که دیگران نمی‌تواننـد و یـا نمی‌خواهنـد رؤیت کننـد. گـاهی در مقابل کارهـایی که به نظر مردم معمـولی می‌آیـد، آن روح بزرگ و آن کـوه سـتبر تکـان می‌خورد و می‌لرزیـد. هنگـام جنـگ، بچه‌هـاي مدرسه در نماز جمعه‌ي تهران قلک‌هاي خود را شکسته بودند و پول‌هایش را براي جنگ هدیه کرده بودند. فرداي آن روز که خدمت امـام رحمه الله رسـیده بودم، ایشـان را در حـالی که چشـم‌هاي خـدابینش از اشک پُر شـده بود، دیـدم؛ به من فرمودنـد: کار این بچه‌ها را دیـدي؟ به قـدري این کار به نظرش عظیم آمده بودکه او را متأثر ساخته بود. ۶۸/۴/۸ @t_manzome_f_r
#پیام_صبحگاهی تلاش و حرکت آدمی _که فلسفه‌ی بودن اوست_ نقطه‌ی آغاز و سکوی پرشی دارد و آن ایمان است. ایمان یعنی باور، پذیرش و پایبندی به آن‌چه که برای آن و در راه آن به تلاش و جد و جهد نیاز است و به راهی که وی را به آن سرمنزل می‌رساند و بالاخره، به خود این تلاش و حرکت. بدون ایمان، هر حرکت و پویشی ناپایدار و بی‌فرجام است و هر پوینده‌ای دل‌مرده و بی‌نشاط و سرانجام، خموش و راکد و بی‌حرکت. ماه‌رمضان_۵۳ #رهبر_انقلاب_اسلامی #تبیین @t_manzome_f_r
فرهنگ یعنی و برشی از کتاب در یک کشور مساله ادبیات و فرهنگ، مساله اصلی است؛ درهمه دوران‌ها چه در دورانی که کشور و ملتی در حال یک تحول اساسی است و چه در دوره بازسازی و بازپروری ذخایر ملی و پس از آن، گره گشایی اصلی، به وسیله فرهنگ است؛ که پایه های اساسی فرهنگ هم، همین و است. اینهاست که در ذهنیت و عمل مردم تاثیراتی دارد. حتی فرهنگ عامیانه مردم محصول و شکل گرفته به‌وسیله همین ادبیات و هنر است. @t_manzome_f_r
تمام این سرزمین پاک و مظلوم و خونبار[هویزه] در زیر چکمه‌ی متجاوزان بود و نیروهای مسلّح و سازمانهای نظامی ما، همه‌ی تلاش خودشان را برای دفع و سرکوب دشمن می‌کردند. اما این جوانان با دست خالی به مقابله با دشمن می‌رفتند. آن روز شاید عدّه‌ی این جوانان، بیست، سی نفر بیشتر نبود. بیست الی سی جوانان با دست خالی؛ اما با دل استوار از ایمان و توکّل به پروردگار. در این‌جا، در این بیابانها، چند هزار تانک و نفربر زرهی از دشمن مستقر بود. آن جمع کوچک، برای مقابله با این جمع علی‌الظّاهر بزرگ می‌آمد؛ با ایمان به خدا و با توکل؛ آن‌گونه که حسین‌بن‌علی "علیه‌السّلام"، با جمع معدود، در مقابل دریای دشمن ایستاد، قلبش نلرزید، اراده‌اش سست نشد و تردید در او راه پیدا نکرد. این جوانان، واقعاً همان‌طور بودند. من در همین‌جا، از شهید علم‌الهدی پرسیدم: شما از سلاح و تجهیزات چه دارید که این‌گونه مصمّم به جنگ دشمن می‌روید؟ دیدم اینها دلهایشان آن‌چنان به نور ایمان و توکّل به خدا محکم است که از خالی بودن دست خود هیچ باکی ندارند. حرکت کردند و رفتند. آنها خواستار جهاد در راه خدا و پذیرای شهادت در این راه بودند؛ چون می‌دانستند حقّند. شهدای ما در هر نقطه‌ی این جبهه‌ی عظیم، با همین روحیه و با همین ایمان، جنگیدند. ۱۳۷۵/۱۲/۲۰ یک نمونه‌ی دیگر [از حضور دانشجوها در جبهه] دانشجوهائی هستند که در ماجرای‌هویزه حضور پیدا کردند که آن دانشجوها را هم بنده، تصادفا در همان روزی که این‌ها داشتند می‌رفتند- روز ۱۴ دی- به طرف منطقه‌ی نبرد و درگیری، دیدم؛ شهید علم الهدی و شهید قدوسی و دیگران. این مربوط به سالهای ۶۰ و ۶۱ است که البته ادامه پیدا کرد تا آخر جنگ. یعنی واقعا یکی از بخشهای تامین‌کننده‌ی نیروهای فعال ما در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه‌ها بودند. ۱۳۸۷/۰۹/۲۴ ۱۶دی‌ماه سالروز بزرگداشت شهدای هویزه @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غرب باید تا الان مثل به هوا می‌رفت برشی از کتاب غرب با این همه فسادهایی که دارد، باید اصلاً مضمحل می‌شد و مثل دود به هوا می‌رفت. اما علت اینکه دود نشد و به هوا نرفت چند عنصر حسابی بوده. نظم، خستگی‌ناپذیری وپرکاری از عناصر مثبت و مطلوب فرهنگ غرب است.این‌ها را البته باید یاد گرفت و استفاده‌ کرد. @t_manzome_f_r
هدایت شده از رسانه انقلاب اسلامی
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام خدمت همه‌ی بزرگواران طرح تبیین منظومه فکری رهبری دارای دو بخش و است. بخش موظف است بر اساس سیر مطالعاتی و دوره‌های آموزشی، مخاطبین را با منظومه فکریِ مقام معظم رهبری آشنا کند، برای عضویت در این بخش، به نمایندگان طرح در استان خود مراجعه نموده و وارد گروه سیر مطالعاتی شوید، جهت کسب اطلاع از روند عضویت می‌توانید به آیدی‌های زیر مراجعه بفرمائید. بانوان @F_Entezari_1372 برادران @tabean اما بخش ، انجام کارهای میدانی در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که یکی از آنها مطالبه‌گری از مسئولین و نهادهای مختلف است که مورد تاکید حضرت آقا می‌باشد. در جهت رسیدن به اهداف والای در این بخش و ساخت یک منسجم و قرارگاهی آموزش دیده ان شاءالله از چهارشنبه‌شب۹۷/۱۰/۱۹ آموزش موضوعِ مورد مطالبه، یعنی با محوریت اینترنت ملی، شبکه ملی اطلاعات، پیام‌رسانهای داخلی، پشت پرده فروش اطلاعات، خروج ارز توسط نرم‌افزارهای خارجی و سواد رسانه‌ای شروع خواهد شد. آموزش توسط اساتید در کانال رسانه تشکیلات تبیین https://eitaa.com/rasaneh_t_t انجام خواهد شد. بزرگوارانی که در گروه‌های آموزش بعد از ثبت نام عضو شده‌اند، میتوانند بعد از ارائه‌ی آموزش، سوالات خود را در گروه مطرح کرده و پاسخ‌ها را توسط اساتید دریافت کنند. این آیدی جهت عضویت در گروه است: @Jahadmm1059 @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶۵ پیشـنهاد سـمینار ائمه جمعه اوایلی که به امامت جمعه‌ي تهران منصوب شـده بودم، تشـکیل این سـمینار را خدمت حضـرت امام "رحمه الله" پیشـنهاد کردم. به ایشان گفتم: ما در سرتاسر کشور، تعدادي علماي محترم داریم که امام جمعه هستند- البته در آن وقت تعدادشان به انـدازه‌ي الان نبود -و در حقیقت یک شـبکه‌ي سراسـري براي اداره‌ي معنوي جامعه وحفظ ایمان وحصار ایمانی کشور تشـکیل می‌دهنـد. اگر شـما مـوافقت کنیـد، مـا ایـن شـبکه را بـه هـم وصـل کنیـم و بعـداً بیـن این مجمـوعه و ائمه‌ي جمعه‌ي جهـان اسـلام، کنگره‌هایی تشـکیل دهیم. ایشان از این پیشـنهاد خیلی خرسند شدند و استقبال کردند. پس از جلب موافقت امام به قم آمدیم و آن سـمینار اول را که در کتابخانه‌ي مدرسه‌ي فیضـیه برگزار شد، تشکیل دادیم و نتیجتاً این کار پایه گذاري شد و بحمدالله تا امروز هم ادامه دارد. سخنرانی در مراسم بیعت ائمه‌ي جمعه‌ي سراسر کشور به اتفاق رئیس مجلس خبرگان ۶۸/۴/۱۲ @t_manzome_f_r