🏴 السَّلام عَلیْکَ یٰا مُحَمَّدَبْنَ عَلِی اَیُّهَا الْباقِرُ
شهادت امام باقر (علیهالسّلام) که یک شهادت دارای پیام بود؛ لذا خود امام باقر وصیت کرد که بعد از او تا ده سال در منا به مناسبت این رحلت، یادبود برپا شود. در میان ائمهی ما این بیسابقه است، بینظیر است. یاد امام باقر(علیهالسّلام)، یعنی یاد سر برآوردن حیات دوبارهی جریان اصیل اسلامی در مقابلهی با تحریفها و مسخهائی که انجام گرفته بود.
۱۳۸۸/۰۴/۰۹
#شهادت_امام_محمدباقر(علیهالسلام)
@t_manzome_f_r
▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شبهای_جمعه_روضه
🏴 السَّلامُ عَلَیکَ یا اباعَبدِالله
• بعد سجدهام، بوسه بر خاک کربلا میزنم
🎙 با نوای: حاج محمود کریمی
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
┄┅═༅﷽༅═┅┄
◈ حکومت پهلوی پنجاه سال علیه روحانیون در این مملکت تبلیغ کرد. البته این مخصوص حکومت پهلوی هم نبود. اینها بدترینش را کردند؛ فضیحترینش را کردند. و الا اگر کسی به تاریخ این قرن اخیر و حولوحوش آن مراجعه کند، خواهد فهمید که مبارزه با روحانیت، از دوران قاجار بهویژه از زمان ناصرالدینشاه شروع شد.
#منظومه_کنشی
#انقلاب_اسلامی_ایران
#سیر_مطالعاتی_منظومه_فکری_رهبری
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
4_6008149662119236085.mp3
1.83M
🎧 کلیپ صوتی | امام باقر(علیهالسلام)؛ رهبر فکری و فرمانده انقلابی شیعیان
این بزرگوار در دوران بیست سال امامت پُربار خود دانشِ دین را گسترش داد، حکمت و درس قرآن و احکام را به همهجا رساند، داعیهی تشیّع را که داعیهی حکومت اسلامی و تشکیل ولایت علوی است به همهجا فرستاد و نفوذ داد، مردم زیادی را به خود متوجّه کرد، دشمنان خودش را سرشکسته و منکوب کرد، دوستان خودش را متشکّل کرد و سنگ بنایی در اسلام نهاد که مبنای بسیاری از کارهای بعدی و تلاشها و فعّالیّتها و خدمات عظیم و گرانبهای بعدی بر همان سنگ زاویه قرار گرفت و زمینه را آماده کرد برای دوران امامت امام صادق (علیهالسّلام). بالاخره هم هشام طاقت نیاورد و این بزرگوار را با زهر به شهادت رساند.
۱۳۶۱/۰۷/۰۲
#شهادت_امام_محمدباقر(علیهالسلام)
@t_manzome_f_r
▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
🕋 مهدویت و امیدآفرینی
بزرگترین خاصیّت این اعتقاد در میان شیعیان، امیدآفرینی است. جامعهی تشیّع فقط به برجستگیهای تاریخ خود در گذشته متّکی نیست، چشم به آینده دارد. یک نفر معتقد به مسئلهی مهدویّت طبق اعتقاد تشیّع، در سختترین شرایط، دل را خالی از امید نمیداند و شعلهی امید همواره وجود دارد؛ میداند که این دوران تاریکی، این دوران ظلم، این دوران تسلّط ناحق و باطل قطعاً سپری خواهد شد؛ این یکی از مهمترین آثار و دستاوردهای این اعتقاد است.
۱۳۹۴/۰۳/۱۴
#سلسله_مباحث
#مهدویت
#عدالت
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
هدایت شده از اسماعیل فخریان
صدایِ نکره
«همه به تقوا احتیاج دارند؛ من و شما به دو دلیل به تقوا احتیاج داریم:
دلیل اول این است که اگر ما بیتقوایی کردیم و بر اثر بیتقوایی ما ضایعهای پیش آمد، ضایعه بر اسلام پیش میآید، نه بر ما؛ آنوقت وزر و وبالش به گردن ماست، روسیاهیاش متعلق به ماست. گمان میکنم یکوقت در نماز جمعه این داستان مولوی را نقل کردهام. هر وقت این داستان به یادم میآید، تکان میخورم. در شهری از شهرهای مسلمانان، محلۀ مسیحینشینی بود و دختری از مسیحیها عاشق اسلام شده بود و رغبت به اسلام پیدا کرده بود. او به کلیسا نمیرفت، در مراسم دینی شرکت نمیکرد و پدر و مادر او درمانده بودند که با این دختر چه بکنند. مؤذن یا قرآنخوان بدصدایی پیدا شد، پدر آن دختر پول داد و گفت بیا نزدیک خانۀ ما اذان بگو! او هم رفت و اذان گفت. وقتی صدای نکرۀ او بلند شد، همۀ مردم آن محل متوحش شدند. این دختر گفت: چه صدایی است؟ پدر پاسخ گفت: چیزی نیست، اذان مسلمانان است. دختر گفت: عجب! مسلمانان ایناند؟ عشق اسلام از دلش رفت! مولوی این داستان را در کتاب مثنوی نقل میکند. این کتاب، کتاب پُرحکمتی است. این هم یک حکمت است که واقعیت دارد.
دلیل دوم این است که این نظام، حرکت و موفقیتش فقط به برکت تقوا امکانپذیر است. خاصیت نظام الهی این است. نظام حق، بیتقوا پیش نمیرود. نظام باطل که در مقابل حق است، طور دیگری است. البته آنجا هم تقیدات و پایبندیهایی به یک سری اصول لازم است تا پیش بروند؛ اما تقوا به معنای طهارت و پاکی و پرهیزگاری و رعایت حال همۀ ارزشها - که در یک جامعۀ ارزشی و مکتبی و اسلامی لازم است - در جبهۀ باطل لازم نیست. آنها چون پایبندی ندارند، از روشهای باطل پرهیز نمیکنند، از پیامدهای زشت اجتنابی ندارند؛ میزنند و پیش میروند، چیزی از دست میدهند و چیزی هم گیر میآورند. اما جبهۀ حق اینطور نیست. جبهۀ حق، فقط در صورتی که باخدا و باتقوا و باطهارت باشد، خواهد توانست در مقابل جبهۀ باطل بایستد و پیش برود، و لاغیر. باید نظام را، نظام دینی و ارزشی نگهداشت».(۱)
صدای بعضی از حامیان نامزدها، صدای نکرۀ همان موذّنی است که تنها هنرش، بیزار کردن مردم از اسلام و مسلمانی بود. این حامیان ضررشان برای نامزدها، بیش از نفعشان است. با بد حمایت کردنشان، آبروی نامزد را میبرند. او را در افکار عمومی منفور میکنند. به وجهۀ اجتماعی او آسیب میزنند و او را از چشم مردم میاندازند. کاش اینها برای خدا هم که شده هیچگاه از هیچکس حمایت نمیکردند.
خصوصاً این حامیانِ کجفهم برای آقای جلیلی خطرناکترند. همه ایشان را به اخلاقمداری و تقوا و خلوص میشناسیم. نبایست این چهره در افکار عمومی ضایع شود.
کاش آنها هیچگاه از آقای جلیلی حمایت نمیکردند.
۱. بیانات در دیدار با کارگزاران نظام ۱۳۷۰٫۰۵٫۲۳
@fakhrian_ir
🗳 مجموعه عکسنوشتههای
من رای میدهم به...
🔹 شاخصهای انتخاب فرد اصلح کدام است؟
رهبر انقلاب پاسخ میدهند.
#انتخابات
#شاخصها
#مثل_رئیسی
@t_manzome_f_r
▫️واحد پژوهش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
🗳 مجموعه عکسنوشتههای
من رأی نمیدهم به...
⛔️ چه شخصی را نباید انتخاب کنیم؟
رهبر انقلاب پاسخ میدهند.
#انتخابات
#شاخصها
#مثل_رئیسی
@t_manzome_f_r
▫️واحد پژوهش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری