eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
34.6هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
2.1هزار ویدیو
415 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#پیام_صبحگاهی #واقعیّات_زندگی_این‌هاست. 🔻 🔸حیات طیّبه یعنی چه؟ یعنی همه‌ی این چیزهایی که بشر برای بِه‌زیستی خود، برای سعادت خود به آن‌ها احتیاج دارد. مثلاً عزّت ملّی جزو حیات طیّبه است؛ ملّت ذلیل، توسری‌خور، حیات طیّبه ندارد. استقلال، وابسته نبودن به بیگانگان و به دیگران جزو حیات طیّبه است. حیات طیّبه را فقط در عبادات و در کتاب‌های دعا که نباید جستجو کرد؛ واقعیّات زندگی این‌ها است. حیات طیّبه‌ی یک ملّت، از جمله این است که این ملّت، #عزیز زندگی کند، #سربلند زندگی کند، وابسته نباشد، #مستقل زندگی کند. ۱۳۹۴/۶/۲۵ @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از کتاب عدالت
#کتاب_عدالت بسیاری هستند که ثروت‌های بادآورده‌ای دارند، مالیات نمی‌دهند، از اموال عمومی به نفع شخصی خود استفاده میکنند و بسیاری هستند که بدون استحقاق، مالیات و حقّی را که متعلّق به مردم است، از درآمد و کسب خود منع می‌کنند و نمی‌دهند؛ این، کارِ ناروایی است. در جامعه‌ی ما باید در همه‌ی ذهن‌ها و فکرها جا بیفتد که منع مالیات و منع ادای حقوق عمومی دولت و ملّت، یک خلاف و یک گناه است. گفتار دوم: برای تحقق عدالت چه باید کرد؟ #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_adalat @t_manzome_f_r
✔️ضرورت آموزش و به نسل جوان آیت الله سید محمدمهدی میرباقری: در حوزه تعليم و تربیت، اگر ما بخواهيم يک نسلي تربيت کنيم که در مقابل امواج تمدني غرب و در مقابل امواجي که جريان نفاق در دنياي اسلام ايجاد مي‌کند، مقاومت کند، غير از اين که بايد حوزه تعليم را تغيير دهيم و اين کتب درسي و نظام تعليم _لااقل در حوزه علوم انساني_ تغيير کند بايد يک دوره  و را هم به جوان‌ها تعليم دهيم که اين تعليم، رابطه بين اعتقاد و عمل اجتماعي‌شان را تمام کند؛ يعني بفهمند که چطور بايد عمل کنند که به نفع اسلام تمام شود؛ یعنی در مقابل ساختارهاي سياسي جهان غرب و ساختارهاي فرهنگي جهان غرب موضع پيدا کنند. @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
متن حدیثی که رهبر انقلاب اسلامی پیش از آغاز جلسه درس خارج فقه (۱۳۹۸/۰۹/۱۰) شرح و تفسیر کردند. توصیه پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) خطاب به ابوذر: بر #دو_نفر هم #ریاست نکن! 🔹️ عَن اَبی ذَرٍّ اَنَّ النَّبیَّ (صَلَّی اللّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ) قالَ یا اَبا ذَرٍّ اِنّی اُحِبُّ لَکَ ما اُحِبُّ لِنَفسی اِنّی اَراکَ ضَعیفاً فَلا تُؤَمَّرَنَّ عَلی اِثنَینِ وَ لا تَوَلَّیَنَّ مالَ یَتیم. (امالی شیخ طوسی، مجلس سیزدهم، ص۳۸۴) 🔹️ از ابوذر روایت است که پیغمبر (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود: ای ابوذر من هر چه برای خودم دوست میدارم، برای تو هم دوست میدارم؛ من جنابعالی را در مدیریّت، ضعیف میبینم. مواظب باش بر دو نفر هم #ریاست نکنی! هیچ مال یتیمی را هم شما به #عهده نگیر. @t_manzome_f_r
هدایت شده از کتاب عدالت
#کتاب_عدالت ما معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور به بخش خصوصی را بایستی جدّی بگیریم؛ یعنی بایستی فعّالان بخش خصوصی بدانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری کجاهاست، کدامهاست؛ همه مطّلع باشند، استفاده‌های ویژه‌خوارانه نشود. محصور بودن اطلاعات، محدود بودن اطلاعات به بعضی از افراد، دون بعضی، موجب ویژه‌خواری‌های عجیبی می‌شود؛ که گاهی ثروت‌های بادآورده‌ی یک شبه را برای افرادی که سوء استفاده‌چی هستند، فراهم می‌کند. اطلاعات باید عمومی بشود، باید شفّاف‌سازی اطلاعات صورت بگیرد. گفتار دوم: برای تحقق عدالت چه باید کرد؟ #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_adalat @t_manzome_f_r
پست آخر کانال تبیین، تحلیل و اجتهاد رو مطالعه بفرمایید. @tabyin_tahlil_ejtehad
امام عسکری"سلام‌الله‌علیه" فرمودند: «إنّ الوصول الی الله سفرٌ لا یُدرک الاّ بامتطاء اللیل»؛ وصول به خدا و نِیل به مقام قُرب الهی یک راه طولانی است و پیمودن این راه طولانی مَرکب می‌خواهد و بهترین و راهوارترین مَرکب این سفر، #نماز_شب است. سفر با مَرکب قابل طی است و بدون وسیله نقلیه آدم سفر طولانی را چطور طی کند؟ مرکب سفر تا وصول به الله تعالی #نماز_شب است. میلاد امام حسن عسکری مبارکباد @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از محضر حضرت‌ آقا ۶۲. میخواستم از حضورتان خواهش کنم که تعریف جامع و مانعی از غرب داشته باشید، که در کنار این که خوبی‌ها را از غرب اخذ می‌کنیم، با حفظ اصول و ارزش‌های اسلامی و ملی‌مان، بدیها را کنار بگذاریم. به نظر شما کلاًّ نقطه تعادل در این میان چیست؟ : این سؤال خیلی مهمّی است. من این‌جا چند نکته را در همین زمینه عرض میکنم. اوّل این که نفی غرب، به هیچ‌وجه به معنی نفی فنآوری و علم و پیشرفت و تجربه‌های غرب نیست و هیچ عاقلی چنین کاری را نمیکند. نفی غرب، به معنای نفی سلطه غرب است که هم سلطه سیاسی مورد نظر است، هم سلطه اقتصادی و هم سلطه فرهنگی. من در این فرصت اندک، در زمینه سلطه فرهنگىِ غرب چند جمله میگویم، شاید ان‌شاءالله برای شما مفید باشد. ببینید؛ فرهنگ غرب، مجموعه‌ای از زیباییها و زشتی‌هاست. هیچ کس نمیتواند بگوید فرهنگ غرب یکسره زشت است؛ نه، مثل هر فرهنگ دیگری، حتماً زیبایی‌هایی هم دارد. هیچ کس با هیچ فرهنگ بیگانه‌ای این‌گونه برخورد نمی‌کند که بگوید که ما درِ خانه‌مان را صددرصد روی این فرهنگ ببندیم؛ نه. فرهنگ غرب، مثل فرهنگ شرق، مثل فرهنگ هرجای دیگر دنیا، یک فرهنگ است که مجموعه‌ای از خوبیها و بدیهاست. یک ملت عاقل ویک مجموعه خردمند، آن خوبیها را میگیرد، به فرهنگ خودش می‌افزاید، فرهنگ خودش را غنی میسازد و آن بدیها را رد میکند. همان‌طور که گفتم، در این زمینه، بین فرهنگ اروپایی، غرب، امریکایی، امریکای‌لاتین، آفریقا و ژاپن فرقی نیست وهیچ تفاوتی ندارد و در این حکمی که میگویم، همه یکسان هستند. ما در مقابل هر فرهنگی که قرار می‌گیریم، به‌طور طبیعی تا آن جایی که می‌توانیم، باید محسّنات آن را بگیریم وچیزهایی که مناسب ما نیست - بد و مضرّ است - و با چیزهایی که به نظر ما خوب است، منافات دارد، آن را رد کنیم. این اصل کلّی است. منتها در زمینه فرهنگ غربی نکته مهمّی وجود دارد که من دلم میخواهد شما جوانان به این نکته توجّه کنید. فرهنگ غرب - یعنی فرهنگ اروپایی‌ها - عیبی دارد که فرهنگ‌های دیگر، تا آن جایی که ما میشناسیم، آن عیب را ندارند، و آن «سلطه‌طلبی» است. این، قطعاً دلایل انسانی و جغرافیایی وتاریخی‌ای دارد. از اوّلی که اینها در دنیا به یک برترىِ علمی دست یافتند، سعی کردند همراه با سلطه سیاسی و اقتصادی خودشان - که به شکل استعمار مستقیم در قرن نوزدهم انجامید - فرهنگ خودشان را هم حتماً تحمیل کنند. اینها با فرهنگ ملت‌ها مبارزه کردند؛ این بد است. ملتی میگوید فرهنگ من باید در این کشور جاری شود! این چیز قابل قبولی نیست. هر چند هم خوب باشد، آن ملتی که این فرهنگ بر او تحمیل میشود، این را نمی‌پسندد. شما یقیناً خوردن نان و ماست را به میل واشتهای خودتان، ترجیح می‌دهید به این که چلوکباب را به زور در دهانتان بگذارند و بگویند باید بخوری! وقتی کاری زورکی‌ و تحمیلی شد؛ وقتی از موضع قدرت انجام گرفت و وقتی متکبّرانه و مستکبرانه تحمیل گردید، هر ملتی آن را پس میزند؛ باید هم بزند. مثلاً کراوات یک پدیده غربی است. غربیها این را می‌خواهند، دوست میدارند و با سنّتشان هماهنگ است؛ اما اگر شما که اهل فلان کشورِ دیگر هستید و تصادفاً کت و شلوار را انتخاب کرده‌اید، کراوات نزدید، یک آدم بی‌ادب محسوب میشوید! چرا؟! این فرهنگ شماست؛ تقصیر من چیست؟ اگر کت و شلوار پوشیدید، باید پاپیون و کروات بزنید، و الاّ در فلان مجلس رسمی راه ندارید و یک آدم بی‌ادب و غیرمنضبط وبی‌نزاکت تلقّی میشوید! این، آن تحمیل فرهنگ غربی است. زن غربی، روشهایی دارد. آنها نسبت به مسأله زن و روش زن وپوشش زن و ارتباطش با مردان و حضورش در جامعه، فرهنگی دارند - خوب یابد، بحثی سرِ آن نداریم - اما سعی دارند این فرهنگ را به همه ملتهای دنیا تحمیل کنند! در باب فرهنگ غربی، این بد است. بیانات در جلسه پرسش و پاسخ با جوانان در دومین روز از دهه فجر ۱۳۷۷/۱۱/۱۳   و @t_manzome_f_r تبیین منظومه‌ فکری‌ رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#پیام_صبحگاهی #باید_این_راه_را_سریع_طی_کنیم🔻  وقتی جهاد؛ یعنی #تلاش_هدفدار_برای_خدا، وجود داشت، بدون تردید موفقیت هم با آن همراه خواهد بود. ما راهی که به سمت مرزهای پیشرفته‌ی دانش در همه‌ی زمینه‌ها داریم، مسلم بدانید که جز با روحیه‌ی استقلال، روحیه‌ی توکلِ به خدا و روحیه‌ی کار برای ایمان طی نخواهد شد. باید این راه را سریع طی کنیم و راه‌های میانبُر را پیدا کنیم و خودمان را برسانیم؛ مرزهای دانش را باز و مرزهای جدیدی را ایجاد کنیم؛ این کار ممکن است؛ زیرا این‌جا سرزمین علم‌خیز است و شماها نشان دادید که می‌شود. ۱۳۸۳/۴/۱ @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری