eitaa logo
کانال احیای تمدن نوین اسلامی
164 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
172 فایل
༺▪️ ..................................... @t_n_Eslami #احیای_تمدن_نوین_اسلامی #پای_انقلاب_ایستاده_ایم
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد چند سوال هم هست ارسال میکنم خدمتتون
آیا در بیانیه گام دوم انقلاب صنایع دفاعی جایگاهی دارد؟
عرض سلام مجدد.بله.رهبری اشاره میکنندیکی ازبرکات بزرگ انقلاب اسلامی روحیه وباور مامی توانیم است ونمونه ان برجستگی محسوس درصنایع دفاعی است
با توجه به این که امروز آغاز هفته دفاع مقدس هست و زمان جنگ هم که هیچ کشوری حاضر نشد به ایران کمک نظامی کند ایران از چه زمانی در صنایع موشکی پیشرفت کرد ؟
درسال63 هشت موشک از لیبی خریداری شد.شهید طهرانی مقدم وجمعی برای اموزش به سوریه رفتند.دوموشک شلیک نشد و بومی سازی شد ونهایتادی ماه65 اولین موشک ایرانی به بغدادشلیک شد
پس ما در حال حاضر صنعت دفاعی کشور را مدیون شهید طهرانی مقدم و همرزمانشان هستیم روح همگی شهدا شاد ان شاءالله در این برهه مدیون خون شهدا نشویم🤲🤲🤲
نقش صنعت دفاعی در گذار از اقتصاد مقاومتی چیست؟
الگوی موفق امکان عبور از تحریم ها واتکا به توان داخلی+دراختیاردادن فن اوری به صنایع دیگر ومشخصانهضت قطعه سازی خودروها.سازنده موشک وماهواره می تواند خودروی ملی و...تولید نماید وبی نیاز شود
صنعت دفاعی در دوران قبل از دفاع مقدس و انقلاب چه تغییراتی کرده؟
اصلاقابل مقایسه نیست.ایران قبل ازانقلاب حتی مونتاژ هم نمیکرد.تنهاسلاح انفرادی می ساخت انهم باکمک غربی ها.اکنون بااتکای به خودهواپیما.موشک.تانک.ماهواره.زیردریایی و... می سازد واین شگفت اور است وغرور افرین والگو
تشکر میکنم از جناب استاد ربانی بزرگوار که وقت با ارزش خود را در اختیار ما قرار دادند واقعا عالی بود 🙏🙏🙏🙏 ان شاءالله با این روشنگری ها ما مدیون خون شهدا نشویم 🤲🤲 اجرتان با سیدالشهدا🌹🌹🌹
تشکر ازحسن نظرشما وفرصتی که دراختیار گذاشتید.ان شاء الله الگوی موفق صنعت دفاعی دراقتصادما بکارگرفته شود وازاین سختی معیشت قابل گذر که می توانست پیش هم نیاید ملت مارهاشود.
صنایع دفاعی.دستاوردبزرگ.ربانی99631.mp3
31.21M
┅✼❁•﷽ •❁✼┅ 🎤فایل صوتی با مـــوضـوع : 📚 ارائه دهنده : استاد ربانی 🗓 زمان : دوشنبه ۱۳۹۹/۶/۳۱ ....................................................... 📒 لینک گروه : http://eitaa.com/joinchat/1804992523C5790e595fd 📕 کانال آرشیو کنفرانسها: 🆔 @t_n_Eslami 🇮🇷
🤔 ❔جواز نکاح بدون در معتبر ترین کتاب شیعه از زبان امام صادق علیه‌السلام عَنْ زُرَارَةَ بْنِ أَعْيَنَ قَالَ: سُئِلَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنِ اَلرَّجُلِ يَتَزَوَّجُ اَلْمَرْأَةَ بِغَيْرِ شُهُودٍ فَقَالَ لاَ بَأْسَ بِتَزْوِيجِ اَلْبَتَّةِ فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اَللَّهِ إِنَّمَا جُعِلَ اَلشُّهُودُ فِي تَزْوِيجِ اَلْبَتَّةِ مِنْ أَجْلِ اَلْوَلَدِ لَوْ لاَ ذَلِكَ لَمْ يَكُنْ بِهِ بَأْسٌ ترجمه فارسی زراره بن اعین میگوید از امام صادق عليه السّلام پرسيدند: مردى با زنى بدون گرفتن شاهد ازدواج كرده است چه حكمى دارد؟ فرمود: البتّه ازدواج بين خود و خداى خود اشكالى ندارد، گرفتن شاهدان در امر ازدواج به خاطر فرزند است؛ اگر از اين جهت نبود اشكالى نداشت الکافي ج ۵، ص ۳۸۷ مجلسی در مرآة العقول جلد ۲۰ صفحه ۱۲۰ در مورد روایت مذکور میگوید 👈 الحديث الأول : حسن سوال از شیعه اگر یک مرد با یک زن رو در حال زنا دیدید گفتن ما باهم ازدواج کردیم چی دلیل برای تکذیب شون دارید؟ آیا این دروغ زراره بن اعین بیانگر این نیست که زمینه زنا رو مساعد میکرده ❗️❗️ 💠💠 1⃣ما اگر چه معتقدیم که در عقد ازدواج ، شاهد گرفتن شرط نیست ، اما شاهد گرفتن و اعلان را مستحب می دانیم ؛ 📚 العروه مع التعلیقات ، ج 2 ص 751 _ الحدایق الناضره ج 23 ص 33 ❕و در روایت مورد استناد وهابی نیز می بینیم ، امام صادق ع ، گرفتن شاهد را برای آنکه در نسب و ارث فرزندان ، اختلافی ایجاد نشود ، خوب می داند ، چنان که در نقل دیگری امام باقر و امام صادق ع فرموند ؛ « بینه و شهادت در امر نکاح ( به عنوان امری مستحب ) قرار داده شده است به خاطر مساله مواریث و نسب » 📚الکافی ج 5 ص 387 _ التهذیب ج 7 ص 248 _ وسائل الشیعه ج 20 ص 99 2⃣وهابی که در مساله شاهد گرفتن در عقد ازدواج به ما اشکال می کند ، غافل از آن است که علمای خودشان ، شاهد گرفتن در عقد ازدواج را شرط نمی دانستند و معتقد بودند که پیامبر گرامی ، برای عقد ازدواج شاهد نمی گرفت و هیچ روایتی در شرطیت شهادت در عقد ازدواج ، وجود ندارد . ❕ابن منذر می گوید ؛ « در این که دو شاهد در نکاح شرط است ، هیچ روایتی نیست ، پیامبر صفیه را به عقد خود در آورد ، بدون آنکه شهودی بگیرد » 📚الشرح الکبیر ، ابن قدامه ج 7 ص 458 👌یزید بن هارون می گفت ؛ « خداوند امر به شهود در بیع کرد نه در نکاح ، اما اصحاب رای شهود را در نکاح شرط کردند ، نه در بیع » 📚همان مدرک ❕احمد معتقد بود که عقد بدون شاهد صحیح است و ابن عمر و حسن بن علی و ابن زبیر و سالم و حمزه دو فرزند ابن عمر به همین معتقد بودند ، و عبدالله بن ادریس و عبدالرحمان و یزید بن هارون نیز به همین معتقد بودند » 📚مغنی ابن قدامه ج 7 ص 339 👌مالکیه نیز به تبع مالک بن انس معتقدند که در هنگام عقد ، شاهد شرط نیست و عقدی که بدون شهادت شهود باشد ، صحیح است 📚الفقه علی المذاهب الخمسه ج 2 ص 296 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 3⃣وهابی می گوید اگر در عقد ازدواج ، شهادت شهود شرط نباشد ، از کجا بدانیم که زن و مردی که با هم هستند واقعا زوجه و زوج هستند ، نه زانیه و زانی ❗️ ❔از وهابی می پرسیم که اگر زن و مردی در شهر دیگری ازدواج کنند و دو شاهد هم بگیرند ، آنگاه در شهر دیگری ، افراد مشکوک شوند که آیا آنان زوج و زوجه اند یا زناکار ، تکلیف چیست ❗️اگر بگویید که می گوییم زوج و زوجه اند ، می گوییم مگر شما شاهد عقدشان بوده اید ❗️شاید زناکارند و ما نمی دانیم و شهود هم نیستند تا از آنان بپرسیم ❕ 👌بنابراین ، صرف شهادت دو شاهد ، نمی تواند مشکل گشای فرضی باشد که وهابی مطرح کرده است ❗️آنچه حل مشکل می کند آن است که ما ماموریم ، مومنین را تصدیق کنیم ، اگر آنان می گویند ما زن و شوهریم ، وظیفه ما تصدیق آنان است ، چنان که قرآن در توصیف پیامبر گرامی می گوید ؛ « يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ رَحْمَةٌ لِلَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُم‏ » « او ايمان به خدا دارد و تصديق مومنان مى‏ كند، و رحمت است براى كسانى از شما كه ايمان آورده ‏اند » ( توبه 61 ) 👌جصاص از ابن عباس نقل می کند ؛ « مقصود از « یومن للمومنین » آن است که پیامبر ، تصدیق کننده ، مومنین بود » 📚احکام القرآن ، ج 3 ص 182 _ تفسیر ابن ابی حاتم ، ج 6 ص 1827 ❕سیوطی از ضحاک در تفسیر آیه شریفه نقل می کند ؛ « پیامبر تصدیق کننده مومنین در شهادات و قسم هایشان نسبت به حقوق و فروج و اموالشان بود » 📚الدر المنثور ج 3 ص 253 ❕ما نیز ماموریم که اقتدا به پیامبر گرامی کنیم و تصدیق کننده مومنین باشیم ، چنان که قرآن می گوید ؛ « براى شما در زندگى رسول خدا سرمشق نيكويى بود، براى آنها كه اميد به رحمت خدا و روز رستاخيز دارند، و خدا را بسيار ياد مى ‏كنند. » ( احزاب 21) 4⃣متاسفانه اینان ، بر خلاف حکم قرآن و سنت ، در ازدواج ، شهادت شهود را شرط حتمی می دانند ، اما در طلاق ، حضور شهود را شرط نمی دانند ؛ 📚فقه السنه ج 2 ص 230 ❕در حالی که قرآن ، حضور شهود را در هنگام طلاق شرط لازم می داند و می گوید ؛ « فَإِذا بَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَأَمْسِكُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ أَوْ فارِقُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ وَ أَشْهِدُوا ذَوَيْ عَدْلٍ مِنْكُمْ وَ أَقِيمُوا الشَّهادَةَ لِلَّهِ ذلِكُمْ يُوعَظُ بِهِ مَنْ كانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا » « هنگامى كه عده آنها سرآمد يا آنها را به طرز شايسته ‏اى نگه داريد، و يا به طرز شايسته‏ اى از آنها جدا شويد، و دو مرد عادل از خودتان را گواه گيريد، و شهادت را براى خدا برپا داريد، اين چيزى است كه افرادى كه به خدا و روز قيامت ايمان دارند به آن اندرز داده مى‏ شوند، و هر كس تقواى الهى پيشه كند خداوند راه نجاتى براى او فراهم مى‏ كند. » ( طلاق 2) 👌ابن عباس بر اساس آیه شریفه ، معتقد بود که در طلاق ، شهادت شهود ، شرط است ؛ 📚جامع البیان ج 28 ص 88 ❕سیوطی از عمران بن حصین نقل می کند که از او در مورد مردی پرسیدند که زنش را طلاق داده است و شاهد نگرفته است ...❕او پاسخ داد ؛ « بد عملی انجام داده است ، در طلاق زنش ، بدعت وارد کرده است ( زیرا بدون شهود طلاق داده است ) باید برای طلاقش ، شاهد بگیرد » 📚 الدر المنثور ج 6 ص 232 ❕لذا می بینیم که امام کاظم علیه السلام خطاب به ابو یوسف قاضی که از مخالفین ایشان بود ، فرمود ؛ « خداوند در کتابش ، امر به طلاق کرده است و حضور دو شاهد عادل را شرط دانسته است و همینطور در کتابش به ازدواج امر کرده است ، اما حضور شهود را مهمل گذاشته است ( و شرط به شهود در ازدواج نکرده است ) ، اما شما ، شاهد را شرط دانستید در ( عقد ازدواج ) که خدا شرط ندانسته بود ، و در طلاق که خدا به شهود تاکید کرده بود ، شهادت را باطل کردید و شرط ندانستید » 📚الکافی ج 5 ص 387
🔴منظور شما از اصلاحات چیست؟ ♦️علی شکوری‌راد: سرنوشت محتوم ایران اصلاحات است دبیرکل حزب اتحاد ایران اسلامی: 🔹ما الان در دروه سرخوردگی ناشی از ناکامی هرگونه حرکت اصلاح‌طلبی هستیم با این همه ما از اصلاح‌طلبی ناامید نشده‌ایم. ممکن است ما در حرکت‌هایمان ناکام بوده باشیم، ولی فکر می‌کنیم سرنوشت محتوم این کشور قبول اصلاحات است./اعتمادآنلاین ✍البته بهتر بود آقای شکوری راد منظور دقیقشان از اصلاحات را بیان میکردند . دو دولت روحانی و خاتمی در اشغال اصلاحطلبان بود . آنچه ما در این ۱۶ سال از جریان اصلاحات و مدیران اصلاحات و رسانه های اصلاحاتی و نخبگان اصلاحاتی دیدیم در چند چیز خلاصه میشد : سرگرم کردن مردم به کنسرت و کشف حجاب و آزادی های غیراخلاقی ، حمایت از جاسوسها و اشرار و قاتلین ،ثروت اندوزی و اختلاس و اشرافیگری بزرگان اصلاحات و خاندانشان و خیانت و تحقیر کشور و وادادگی در مقابل غربی ها..... این ماهیت حقیقی جریان اصلاحات به لحاظ عملکردی و گفتمانی در چند دهه اخیر سیاست ورزی این جماعت بوده است.