🔴⚡️احساسبرانگیزی مداحی در معرکههای حساس به داد کشور رسید!
🔺در دفاع مقدس مداحها و شاعرها توانستند فضا را آماده حماسه بزرگ کنند!
🔺رهبر انقلاب: حُسن کار معرفتآموزی متون شیعی این است که در کنار برانگیختن احساس، عمق معرفتی را هم به انسان اهدا میکند. این خصوصیتی است که در غیر شیعه من ندیدهام.
همین حالت احساس در معرکههای حساس کشور به داد کشور رسید. یکیاش دفاعمقدس. در دفاعمقدس این مداحها بودند این شعرگوها بودند این شاعرهای خوب بودند که توانستند فضا را آماده کنند برای آن حماسهی بزرگ. واقعاً من این را بارها در مورد همین مسئله این بیت را تکرار کردم:
عشّاق را به تیغ زبان گرم میکنیم
چون شمع تازیانهی پروانهایم ما
🔺وصف حال شماست. چون شمع تازیانهی پروانهایم؛ در مراسم اعزام، اعزام به جبهه، بسیجیها و دیگران، در شبهای عملیات، در صبحگاههای نظامی، در تشییع پیکر شهدا، در مراسم ختم شهدا، در مسجد، در حسینیه، در میدان جنگ، همه جا مداحی نقش بزرگ خودش را ایفا میکرد.
🔺در سالهای بعد از جنگ هم تا امروز همین جور بود. مداحی نقشآفرینی کرده. در فتنهی هشتاد و هشت، در نه دی، در موارد گوناگون؛ مداحی نقش ایفا کرده.
🔺الحمدللّه عدّه هم زیاد است. اوایل که ما این جلسه را تشکیل میدادیم با صد نفر دویست نفر این جلسه تشکیل میشد، امروز هزاران نفر در سراسر کشور با تسلط بر شگردهای جذب مخاطب مشغول کار مداحیاند. خب این یک پدیدهای است در کشور؛ این یک چیز کوچکی نیست. از این باید استفاده کرد.۱۴۰۱/۱۰/۲۲
#دیدار_مداحان
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️شرط توفیق مداحی این است که دغدغه هدایت مردم داشته باشید.
🔺فضای مبارزه با طاغوت و ظالم و فساد را در فضای کشور منتشر کنید، فرهنگسازی یعنی همین!
🔺رهبر انقلاب: انقلاب محتاج پیشرفت است، محتاج تحول روز به روز است. شما میتوانید در این زمینه نقش ایفا کنید. حرف من این است. شما باید مبارزه با طاغوت را، مبارزهی با ظالم را، مبارزهی با استکبار را، مبارزهی با فساد را در فضای کشور منتشر کنید.
ما اشکال کارمان در بسیاری از جاها این است که دستور میدهیم، نصیحت میکنیم، استدلال میکنیم، منطق میآوریم، اثر نمیکند. چرا؟ برای اینکه فضای عمومی، فضای متناسب با آنچه که ما خواستیم نیست. من بارها تکرار کردم فرهنگسازی. فرهنگسازی یعنی همین.
🔺یک جا لازم است فضای کشور، فضای استقامت در مقابل دشمن باشد. یک جا لازم است فضای هجوم به دشمن باشد، یک جا فضای پیروی از دانش و علم باشد، یک روز فضای تعقّل و تدبّر باشد. فضاسازی باید بشود.
🔺میتوانید بصیرتدهی کنید، میتوانید امیددهی کنید. امروز میبینید یکی از مهمترین شگردهای دشمن تزریق ناامیدی است. کجا؟ در مهمترین نقطهی وجودی کشور یعنی جوانان. شما میتوانید درست ضدش عمل کنید. امیددهی کنید. شما میتوانید در فکر و عمل هدایت کنید. منتها خب شرط دارد. اگر بخواهید این توفیقات نصیب شما بشود، شرط لازم و اولش این است که دغدغهی هدایت مردم را داشته باشید.۱۴۰۱/۱۰/۲۲
#دیدار_مداحان
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️یک شخصیت آمریکایی در صفحه توییتر خود نوشت:
🔺ایران 300 سال است که به کشوری حمله نکرده است، اما ما آمریکا با 246 سال سن، 236 سال است که در حال جنگ هستیم. تهدید واقعی جهانی برای صلح کیست؟
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️شارلی ابدو بعد از توهین به پیامبر اسلام، سراغ چه کسی رفت؟!
🔺موضوع فراخوان جهانی کاریکاتور نشریه فرانسوی-صهیونیستی #شارلی_ابدو درباره کیست؟
🔺به فرموده حضرت زهرا (س) سِرّ این سکوت جامعه و نخبگان در برابر این اهانتها چیست؟
🔊 حجتالاسلام حاج احمد پناهیان
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️ای بهشت قرب احمد فاطمه!
اى بهشت قرب احمد فاطمه
ليلة القدر محمد فاطمه
اى خدا مشتاق يارب يا ربت
اى سلام انبياء بر زينبت
كاروان دل روان در كوى تو
قبله جان محمد روى تو
عصمت حق كوثر پيغمبرى
بلكه زهراى محمد پرورى
مشعل شبهاى احياى على
نقش لبخندت مسيحاى على
عمر تو بالاتر از ارض و سماست
هيجده سالت اگر خوانم خطاست
گر چه در اين گردش ليل و نهار
زيستى با خاكيان هجده بهار
اولين نور آخرين روشنگرى
هم ازل را هم ابد را مادرى
اى سه شب بى قوت و از قوت تو سير
هم يتيم و هم فقير و هم اسير
آن كه خاك مقدمش جان همه
گفت جان من فداى فاطمه
اى كه در تصوير انسان زيستى
كيستى تو كيستى تو كيستى
فوق هر تعريف و هر تفسير هم
پاكتر از آيه ي تطهير هم
اى سجود آورده بر پاى تو سر
اى خدا هم از نمازت مفتخر
مرتضى را محو صحبت كرده اى
غرق در درياى حيرت كرده اى
مدح تو كى با سخن كامل شود
وحى بايد بر قلم نازل شود
اى دو عالم قبضه اى در مشت تو
وى زمام خلق در انگشت تو
انبياء را رهبرى كن فاطمه
اولياء را مادرى كن فاطمه
خاك را فيض تو آدم مىكند
فضه ات اعجاز مريم مى كند
بر در بيتت مقام قنبرى
نيست كم از رتبه پيغمبرى
آنچه هست و نيست فيض عام توست
خوشترين ذكر امامان نام توست
از نبى تا حضرت مهدى همه
ذكرشان يا فاطمه يا فاطمه
سائل بيت گِلينت عالمى
بسته نبود باب احسانت دمى
اى مهار ناقه ات زلف عفاف
پيرهن بخشيده در شام زفاف
عفو، را نازم كه گرد بسترت
قاتلت هم نيست نوميد از درت
سينه ي تو جنت پيغمبر است
دامنت تا صبح محشر كوثر است
اخترانت جمله ماه عالمند
دخترانت خوبتر از مريمند
دست بوس قنبرت فرزانگى
خاك پاى فضه ات مردانگى
از شب ميلاد تا آخر نفس
مصطفى يك دست را بوسيد و بس
آن هم اى دست خدا دست تو بود
اى بر آن لبها و دست تو درود
چون ببيند چشم احسانم تو را
با كدامين عقل بشناسم تو را
گر چه عمرى در پناهت زيستم
آن كه بشناسد تو را من نيستيم
با وجود آن همه نعت و سپاس
ناشناسى ناشناسى ناشناس
✍ غلامرضا سازگار
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️نمونه ای از دیدگاه های حجت الاسلام خسروپناه در مسایل فرهنگی
🔺هشدار مضاعف به متولیان فرهنگی کشور؛
بسم الله الرحمن الرحیم
هشدار نخستین این مسکین به لطف الهی، مقبول اهل علم و فن و دغدغه قرار گرفت و لازم است از برخی متولیان فرهنگی که اجابت کردند و با روحیه جهادی به میدان آمدند و قرارگاه های فرهنگی تشکیل دادند تشکر کنم. چند نکته تکمیلی در هشدار مضاعف خدمت همه متولیان فرهنگی کشور عرض میکنم.
🔺اول: تصمیم های فرهنگی را از حالت جزیره ای خارج سازند و نگاه حکمرانی بدان داشته باشند. بارها نگارنده گفته و نوشته که حکمرانی غیر از حکومت داری است و مقصود از حکمرانی، حکمرانی مردمسالارانه دینی است که در درس خارج حکمت و فقاهت حکمرانی به تفصیل بیان گردیده است.
🔺دوم: از متخصصان فقه فرهنگ و حکمت فرهنگ در جلسات مشورتی بهره ببرند و باید بدانند شناخت دقیق موضوعات فرهنگی مهمتر از کشف احکام شرعی آنها است و شناخت موضوعات، روش اجتهاد خاص خود را می طلبد. به عبارت دیگر ریاست بر نهاد فرهنگی ملازمه ای با داشتن تخصص فرهنگی ندارد و نباید با احساس بی نیازی از علوم فرهنگی، تصمیم های غیر کارشناسی گرفت.
🔺سوم: از میان سیاستگذاری و مقررات گذاری و ساختارسازی و گفتمان سازی و سایر بخش های حکمرانی، حق تقدم اصلاحی در ساختارهای معیوب فرهنگی کشور است که باید اولویت اصلاحی پیدا کند و آن هم روش شناسی اجتهادی خود را می طلبد.
🔺چهارم: هشدار نگارنده به عنوان مدرس خارج فقه نظام ولایی و فقه نظام سیاسی مراکز تخصصی فقهی حوزه علمیه قم و رییس هیات اندیشه ورز دینی قرارگاه فرهنگی اجتماعی قرب بقیه الله با چند هزار صفحه پژوهش در این زمینه، هشدار یک دیدبان در میدان فعالیت های فرهنگی است که حضور جدی دارد و می بیند چگونه نسلهای جوان و نوجوان ما با وجود محبت فوق العاده به اهل بیت علیهم السلام و شهدای انقلاب، گرفتار جنگ شناختی هستند. وضعیت به گونه ای نیست که جلسات یک هفته در میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه های فعلی سازمان های فرهنگی و اجتماعی و علمی برای حکمرانی فرهنگی وضع موجود کافی باشد. اکنون تلاش خالصانه مستمر و دور از دعواهای بیمارگونه و باندی می طلبد.
🔺پنجم: در حکمرانی فرهنگی و تصمیم ها باید به قاعده اهم و مهم و قاعده میسور و سایر قواعد فقهی توجه کرد و نیز ساحتهای اجتماعی دیگر از جمله وضعیت اقتصادی مردم را هم مشاهده کرد. امروزه میلیون ها جوان در نرمافزارهای موجود مشغول کار اقتصادی هستند، تعطیلی آنها تنها راهکار مبارزه با جنگ شناختی نیست که منشا جنگ شناختی دیگری خواهد شد. عرض کردم تنها راهکار نیست بلکه باید با سرعت زیادی نرمافزارهای موجود را تقویت کرد و سرورهای بیشتری در اختیار آنها گذاشت تا بتوان نیازهای اقتصادی مردم را در کنار جنگ شناختی تامین کرده و با جمع جهاد فرهنگی و جهاد اقتصادی در این جنگ شناختی و اقتصادی به ظفر رسید.
🔺فهم این مطلب بر هر انسان فهیم و بصیری دشوار نیست که تنها راه مبارزه با جنگ شناختی، جهاد فرهنگی از طریق ساخت نرم افزارهای کاربردی و راه اندازی سامانه هوشمند ملی است که بارها رهبری فرمودند.
🔺ششم: این مطالبه گری باید در بیانیه های مختلف نیروهای ارزشی باشد تا گفتمان سازی و حکمرانی مردم سالارانه دینی شکل گیرد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
#عبدالحسین_خسروپناه
طلبه حوزه علمیه قم
۱۸ مهر ۱۴۰۱
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️رونمایی از نقش آفرینان در جنگ جهانی رسانه ای 1401
🔺اتفاقات اخیر در کشور از یک طراحی رسانهای چندلایه و فرابخشی پرده برداشت.
♨️باشگاه "عملیات تأثیر جهانی"
🔺تاریخچه عملیات تأثیر از بستر فضای مجازی (Online Influence Operations) به دو دهه می رسد و مجریان این عملیات در کلان مقیاس تنها ایالات متحده و روسیه می باشند که یک باشگاه بسته و محدود در جنگ روایتها را شامل می شود. در مقیاس گروهکی نیز داعش و منافقین تلاش هایی را انجام داده و می دهند اما از انسجام و استمرار برخوردار نیستند. عملا نقش آفرینان و عاملان انسانی و غیرانسانی این “جنگ جهانی رسانه ای” را باید شناخت و آنها را دسته بندی کرد.
🔺 نقش آفرینان ساختاری
1- بیگ تک ها: پنج شرکت اصلی که بر بازار فناوری و تبادل اطلاعات، استیلای کامل دارند از چهار طریق ۱.در اختیار قراردادن خدمات خاص، ۲.ارائه راه های دورزدن اینترنت، ۳.تحلیل کلان داده (Big Data) و نیز ۴.الگوریتم های گزینش و نمایش محتوا بر افکار عمومی تأثیرگذاری کردند.
2- میکروبلاگینگها: عدم اعمال سیاست مقابله با محتوای خشن، آسیب رسان و دستکاری (Manipulation ) در شبکه های کوتاه نوشت بخصوص توییتر به گونه ای اتفاق افتاد که آنها مرامنامه های قبلی در این خصوص را کنار گذاشتند و عامدانه بر ضد سیاست های اعلام شده خود حرکت کردند.
3- کمپ های سایبری : کمپ های سایبری عملا "صدای جمعی جعلی" تولید می کنند و به صورت همگرا به کنشگری علیه اهداف از پیش تعیین شده می پردازند. (کمپ لیبرتی، لندن، ریاض و تل آویو)
🔺نقش آفرینان خط دهی کننده و جهت ده
4- نیوز رومها: اتاق خبر 5 شبکه ماهواره ای (۳ شبکه از لندن و دو شبکه امریکایی) با برجسته سازی عامدانه خبرهای سیاه و حذف سایر اخبار باعث هدایت ذهنی و تغییر اولویت بندی شناختی و عاطفی در بینندگان شد.
5- اکانت های اجاره ای: اکانت های چهره ها صورتحساب خود را نه در اشل قیمت های تبلیغی داخلی بلکه در مقیاس رقم های بین المللی و با صورتحساب دلاری به سفارش دهندگان واگذار کردند. خانم مهناز افشار رسما از واگذاری حساب خود به تواناتک امریکا پرده برداشت.
🔺نقش آفرینان در ایجاد فشار و تخریب
6- هکرها و هکتیویست ها: انونیموس یک گروه هکری است که در این مدت به فعالیت علیه زیرساخت ها و پایگاه های اطلاعاتی و اطلاع رسانی کشور اقدام کرد. از سوی دیگر هکتیویسم که از دو واژه هک و اکتیویسم گرفته شده به معنی استفاده نادرست از فناوری برای اهداف اجتماعی یا سیاسی است. Doxing یا افشای هویت مرتبطان و عاملان نظام، یکی از راهبردهای اصلی آنان در ماههای گذشته برای زیر فشار قراردادن نیروهای میدانی بود.
7- ترول ها: اوباش مجازی که یا بر اساس سازماندهی (Troll farms: مزارع ترول ها) یا بر اساس کینه شخصی به صورت گروهی به مدافعان نظام، ساکتین یا افراد منتقد حمله و آنها را تهدید و تحقیر می کنند.
8- سی جی ها: خبرفرست های میدانی با الگوگیری از مدل شهروند خبرنگاران (Citizen Journalists) به عنوان بازوی رسانه ای کف خیابان نسبت به ارسال محتوا برای رسانه های خارجی اقدام به جریانسازی خبری کردند.
🔺نقش آفرینان در جریانسازی جعلی
9- فیکرها: آژانس های تولید انبوه اخبار جعلی که در حجم گسترده سفارش می گیرند یکی از ارکان جنگ جهانی رسانه ای اخیر بود. فیکرهای خرد نیز وارد میدان شده و بر اساس الگوی جلب توجه مبتنی بر خبر متفاوت و تازه به نقش آفرینی پرداختند.
10- اَستروتِرفرها: "مردم نمایان" کاربران اجیرشده ای هستند که به صورت هدایت شده و با منبع و جهت دهی پنهان در بین دیگر کاربران حضور پیدا می کنند و سعی می کنند، خواسته ها و گفته های خود را به عنوان خواسته مردم جا بزنند.
11- کامنتِرها: ورود جدی و همه جانبه “کامنت گذاران حرفه ای" به صفحات باعث شکل گیری نوعی از مارپیچ سکوت شد به گونه ای که هیچکس نتواند و حتی نخواهد خارج از موج ایجاد شده فکر و یا صدایی بلند کند.
12- رباتها: حساب های کاربری دارای زیست رباتیک که با ویژگی های 1- تازه ایجاد شده 2- دنبال کننده کم تعداد 3- فقدان "درج نظر" شناخته می شوند اصولا به عنوان ریتر و شبکه انتشار گفته های دیگران شناخته می شوند. این ربات ها در توسعه خشم و بازنشر مطالب خشونت بار ایفای نقش کردند.
13-"صحنهزنان": معمولا با فحاشی به نیروهای انتظامی و نظامی در صدد واکنش گیری بودند و فیلم هایی از کف میدان ضبط کردند.
🔺نقش آفرینان در همراهسازی عمومی
14- سلبریتی های قرمز و زرد: سلبریتی های قرمز با کارویژه تولید خشم و نفرت و سلبریتی های زرد با کارویژه همراهی با موج ایجاد شده به ایفای نقش پرداختند.
15- مجری-مدلهای شبکههای ماهوارهای: حضور 21 مجری و عامل انسانی که هر کدام بصورت جداگانه به کنشگری میپرداختند عملا نسل جدیدی از کنش ترکیبی بین شبکه و مجری را پیاده سازی
✍ محمد لسانی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️مافیای زباله در تهران!
🔺دستگیری اراذل و اوباش جنوب تهران
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️این دین آسان به دست ما نرسیده است!
🔺دستخط توضیحی مرحوم آیت الله #مرعشی_نجفی درباره چگونگی تهیه کتاب؛
🔺فوائد بحرالعلوم سیّدمهدی نجفی را خریدم به پول ۳ ماه نماز استیجاری. و منِ محزون، شهابالدّین حسینی #مرعشی_نجفی هستم. و این حروف را در حال گرسنگی مینویسم! یک روز و شب به دلیل نداری، چیزی نخوردهام! امیدوارم بتوانم به برکت اجدادم بر این سختیها صبر نمایم.
۱۳۴۱ مدرسه قوام - نجف أشرف
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️یاران همه رفتند، افسوس که جا مانده منم...
🔺#امام_خمینی (ره): ما و شاگردان مکتب توحید، از #شهادت نمیهراسیم...
#ساعت_بوقت_حاج_قاسم
#ساعت_یک_و_بیست
#ساعت_عاشقی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️روایت #شهید_آوینی از شهادت #حاج_قاسم_سلیمانی!
🔺نکته قابل توجه: این صحبت ها برشی از برنامه روایت فتح است که شهید آوینی در وصف همکار خود، شهید قاسم بوذری (صدابردار گروه روایت فتح) بیان نمود اما انگار حق این بود که این بخش مکتوم بماند تا در سالروز شهادت سردار از آن رونمایی شود! ببینیم و لذت ببریم.
#ساعت_بوقت_حاج_قاسم
#ساعت_یک_و_بیست
#ساعت_عاشقی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️خاطره شنیدنی حجت الاسلام قمی از شهید سلیمانی
🔺حاج قاسم میگفت کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیتی میگیرد باید به آن افتخار کند، نه اینکه برایش شرط و شروط بگذارد مگر کسی که برای خدمت وارد حرم اهل بیت(ع) میشود شرط و شروط میگذارد؟
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️قصّۀ غمانگیز شورایعالی انقلاب فرهنگی؛ بخش اول
⚡️وزانت آنچنانی، خاصیّت اینچنینی
🔺۱. سرانجام پس از سه ماه که کشور دچار چالش گردید و اتّفاقات تلخِ فراوانی رخ دادند، شورایعالی انقلاب فرهنگی یک بیانیه صادر کرد. نخستین مسأله، «تعلل» و «تأخیر» این شورا در موضعگیری است که بههیچرو نباید به حاشیه رانده شود. حجاب و ضعف حجاب و کشف حجاب، «مسألههای فرهنگی» هستند و انتظار میرفت که بیش و پیش از همه، این شورا به میدان بیاید و «آب تبیینِ معرفتی» بر «آتش اغتشاشِ فرهنگی» بریزد و غبارها را فروبنشاند، امّا چنین نشد. این «خاموشی طولانی» به چه دلیل بوده است؟! چرا در هنگامۀ دشواری و تنگنا، شورا «سکوت» اختیار کرد و زبان در کام فرو برد؟! در انتظار نشسته بود که واقعیّت آشکار شود و مرزها نمایان شوند؟! یا خود باید «پرچم روشنگری» برمیافراشت و حقّ و باطل فرهنگی را از یکدیگر متمایز میساخت؟! اکنون که شعلههای خائنانۀ اغتشاش فرونشسته، «زمانۀ بهنگامِ» ورود این شوراست؟!
🔺۲. و مگر این شورا تاکنون در هیچ واقعهای، «کنشِ بهنگام» داشته است؟! سالیان سال، سرگرم عزل و نصب این و آن بودند و جزئیّات را مشخص میکنند، تا اینکه نهیبی بر آنان زده شده که شما «قوّۀ عاقلۀ فرهنگیِ انقلاب» هستید و باید «مدینۀ فاضلۀ فرهنگیِ انقلاب» را رقم بزنید، نه اینکه در «روزمرّگی» غرق شوید. پس از این هم گرفتار مصائب و بلایای دیگر بودند و هیچگاه نتوانستند خویش را علاج کنند تا قابلیّت پرداختن به جامعه را بیابند. در همین دورۀ اخیر، بیش از یک سال است که از مسألۀ «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی» میگذرد، امّا آیا طرحی نگاشتهاند و منطقی را تولید کردهاند؟! تنها کاری که کردهاند این بوده است که بر اختیار خویش بیفزایند و مناسبات درونیِ خویش را صورتبندی کنند.
🔺۳. و امّا متن بیانیه. در حیرتم از سبکی و بیمایگی و تهیدستی این متن. یعنی این متن، برآیند عقلِ جمعی شوراست؟! آنان که در این شورا نشستهاند و از نظر اجتماعی، وزانت دارند، در عالم فکر و معرفت و تحلیل، چنین وزنی دارند؟! قلۀ خّلاقیّت و اندیشهورزیاشان همین بوده است؟! اینکه بنویسند حجاب، حکم دین است و جامعۀ ما نیز متدیّن است و در برهنگی در غرب غوغا میکند و ... ؟! بیان این «کلّیّات»، چه حاصلی دارد؟! گرهی را گشودند و به پرسشی پاسخ گفتند؟! توضیح دادند که فلسفۀ گشت ارشاد چه بوده و از کجا پدید آمده و جنبۀ قانونیاش چه بوده و چه منافع و مضاری داشته است؟! استدلال کردهاند که ریشۀ این اغتشاش چه بوده است و چه ساختارهایی به طور مستقیم و غیرمستقیم، مولّد تغییر ساختار ذهنیِ بخشی از جامعه بودهاند؟! دربارۀ دهۀ هشتادیها و اینکه گسست نسلی واقعیّت دارد یا خیر، قضاوتی صورت گرفته است؟! مجموعهای از راهکارها برای گذار فرهنگی تعیین شدهاند؟! منطق و مبنای شورا دربارۀ دورۀ پسااغتشاش، در میان نهاده شده است؟! شرح دادهاند که چرا چنین شد؟ و چرا به این نقطه رسیدیم؟ و در کجا خطا کردیم؟ و چه باید کرد؟ و ... . ارزش این بیاینه از جزوههای کوچکِ تبلیغیِ حزب جمهوری اسلامی که در سالهای پنجاهوهشت و پنجاهونه منتشر میشد، کمتر است. هیچ افزودهای ندارد. متأسّفانه در این بیانیه، هیچ توضیحی ارائه نشده است و افکار عمومی در انبوهی از «اشکالها» و «ابهامها» و «پرسشها» و «دغدغهها»، رها شدهاند.
🔺۴. این به آن معنی است در این شورا، «احساس مسئولیّتِ اسلامی و انقلابی» چه اندازه است و شورا خویش را نسبت به حوادث فرهنگیِ انقلاب، تا چه حدی مکلّف میشمارد. کاش چُرت شورا پاره نمیشد و همچنان میآسود. در شهر خبرهاست و شورا در خواب. و شاید هم خوابزده. از دگرگونیهای پنهانِ جامعه، بیخبر است، و یا ترجیح میدهد که تغافل کند. با «محافظهکاری» و «بیحسی» و «میدانگریزی» خو گرفته و آداب «وسطنشینی» را به نیکویی آموخته است. ضربههایی که بر پیکر نحیف آرمان و روحالله نشستند و جانشان را ستاندند، برخاسته از «بیعملیها» و «ندانمکاریها»ی همین شورا بوده است. محفل گزیدهاند و از میدان گریختهاند. بر خوان نشستهاند و از خون بیخبرند؛ وگرنه جرعهجرعه زهر از جام این حادثههای تلخ مینوشیدند و تاب نمیآوردند. دلبستن به این شورا، جُستن علاج عطش از سراب است. کنشگر اصلیِ میدانِ فرهنگ، همین «نیروها و گروههای خودجودش فرهنگی» هستند که بیادّعا و بیوزن، در حال جهاد تبیین هستند و تاکنون رنگ این شورا را ندیدهاند و حتّی اندکی هم حمایت نشدهاند.
✍ مهدی جمشیدی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️بازدید از "برج میلاد" به مناسبت روز زن برای بانوان رایگان است!
🔺روابط عمومی برج میلاد:
همزمان با ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا سلاماللهعلیها، روز زن و مادر تمامی بانوان میتوانند به صورت رایگان از برج میلاد بازدید کنند.
🔺بانوان شهر تهران به مدت سه روز در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده (۲۴ الی ۲۶ دی ماه) از ساعت ۹ الی ۱۵ میتوانند از مجموعه میلاد بازدید کنند.
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️قشنگ بود، ولی غلط بود!
🔺این حاشیه جالب دیدار امروز رهبری با مداحان اهل بیت از باب اهمیت محتوا و مضمون اشعار در مداحیها رو ببینید که آقا شعری میخونن و میپرسن قشنگ بود؟ بعد از تعریف و تمجید حاضران، میگن: قشنگ بود ولی غلط بود!
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
26.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️همسایه خوب کیه؟!
مصاحبه مردمی با موضوع #همسایه_خوب، بمناسبت خاکسپاری اولین #شهید_گمنام در منطقه نیروگاه قم
🔺کاری از ستاد مردمی شهید گمنام نیروگاه قم و موسسه تبیان قم
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️شرفش مال مادر است!
🔺#امامخمینی(ره): اگر این بچهاى که شما تربیت کردید یک تربیت صحیح باشد و آن وقت آن بچه در رأس جامعه واقع بشود، یک ملت را سعادتمند مىکند؛ و آن شرفش مال شماست؛ یعنى شما این سعادت را براى یک ملت بیمه کردید.
🔺ولادت شفیعه دوعالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و روز مادر بر همه شیعیان و محبان حضرتش مبارک باد.
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️رهبر معظم انقلاب: تغییرات بزرگ و اساسی در دنیا در حال وقوع است!
🔺در قضایای اخیر نقشه دشمن، نقشه جامعی بود، اما محاسبه دشمن غلط بود.
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
نکاتی چند در خصوص مسابقه شار.pdf
1.31M
🔴⚡️چند سطر در باب مسابقهٔ شارلی ابدو
✍ خانم دکتر شادمهری
رایزن فرهنگی ایران در فرانسه
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
28.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️سومین همایش " اقوام و ادیان در مکتب حاج قاسم سلیمانی"
🔺 با حضور ادیشمندان شیعه، سنی، مسیحی و جبهه مقاومت
🔺 اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️مسابقه اسرائیل رو به زوال!
🔺در پاسخ به توهین نشریه سخیف شارلی ابدو ،مسابقه پیش بینی زمان نابودی رژیم اشغالگر قدس با عنوان #اسرائیل_رو_به_زوال برگزار می شود.
🔺جوایز:
نفر اول: 50 میلیون تومان
نفر دوم: 30 میلیون تومان
نفر سوم: 20 میلیون تومان
🔺اطلاع از جزئیات بیشتر و شرکت در مسابقهhttps://eitaa.com/joinchat/3100114963C6406fb9af3
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️بوسه بر پای مادر!
🔺آن به عرش رسیدنها از این به فرش افتادنها هاست...
🔺بوسه شهید #محسن_حججی بر پای مادرش...
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️قصّۀ غمانگیز شورایعالی انقلاب فرهنگی؛ بخش دوم
⚡️ نهاد سیاستگذار بر منبر موعظه
🔺۵. شورایعالی انقلاب فرهنگی در بیانیۀ خویش نوشته است: «مواجهه با آنچه در جامعۀ ما بیحجابی نامیده میشود باید هوشمندانه و واقعبینانه باشد.»
🔺اوّلاً، چرا به «جامعه» ارجاع میدهید؟ موضع خویش را بیان کنید. شما این نوع از پوشش را چه میخوانید؟ میخواهید بگویید با جامعه، موافق نیستید؟ یا میخواهید هزینۀ بهکاربردن این تعابیر را نپردازدید و در پشت داوری جامعه، پنهان شوید؟
🔺ثانیاً، جامعه، میان «بدحجابی» یا «ضعف حجاب» و «بیحجابی» یا «کشف حجاب»، تفاوت مینهد، امّا شما بهعنوان عقلای فرهنگیِ قوم، همین تفکیک حداقلی را نیز نادیده گرفتهاید. مشخص کنید که مسألۀ کنونی شما چیست؟ ضعف حجاب یا کشف حجاب؟ یا هر دو؟
🔺ثالثاً، باید اکنون به «مواجهۀ هوشمندانه» توصیه کنید یا باید در طول چهل سال گذشته، طرحی مینگاشتید که نشانگر مواجهۀ هوشمندانه باشد؟! رسالت شما این است که بهجای دعوت به هوشمندی، آن را تعریف و شاخصبندی کنید تا به طور عینی، به کار بسته شود. همگان میدانند که فعالیّتهای فرهنگیِ هوشمندانه بر فعالیّتهای فرهنگیِ طبیعی ترجیح دارند، امّا این وظیفۀ شماست که در مقام طرّاحی راهبردها، روح هوشمندی را بدمید، نه اینکه عاملان و مجریان را به آن فرابخوانید.
🔺رابعاً، «مواجهۀ واقعبینانه» یعنی چه؟! یعنی واقعیّت اجتماعی، حجاب را برنمیتابد؟! ایدئولوژیِ اسلامی و انقلابی، به دیوارِ واقعیّت برخورد کرده است و ناکام مانده است و ازاینرو باید از «ایدئولوژی» به نفع «واقعیّت»، عقب نشست؟ یعنی «عینیّت»، آنچنان مقتدر و نیرومند است که خود را بر «ارزش» تحمیل کرده و آن را کنار زده است؟ میخواهید «حدنصاب» و «حداقل حجاب» را چه چیزی قرار بدهید؟ ضعف حجاب را بهعنوان یک واقعیّت اجتماعی پذیرفتهاید یا برای علاج آن نیز چاره اندیشیدهاید. ازآنجاکه ضعف حجاب، هم خلاف قانون است و هم خلاف شرع، میخواهید با این دو تعارض همزمان، چه کنید؟ از واقعیّت، چه صدایی شنیدهاید که میخواهید ارزش را به آن مقیّد کنید؟ سایش شرع به نفع عرف، «واقعبینی» است یا «سکولاریسمِ تدریجی»؟ «معیار» و «محک»، شرع است یا عرف؟ انقلاب در پی تحقّق شرع در متن عرف بود، یا بُرشی از شرع که عرف آن را برمیتابد؟ این مواجهۀ واقعبینانه، «مواجهۀ گزینشی» با شرع نیست؟
🔺۶. در بخشی از این بیانیه نوشتهاند: «شورایعالی انقلاب فرهنگی از همۀ نهادهای مسئول میخواهد که علاوه بر عمل به وظایف قانونی خود، در درجۀ اول با تبیین دیدگاه اسلام و قانون دربارۀ حجاب به تحکیم مبانی اعتقادی بانوان، بهویژه نسل جوان، به رعایت این فریضه الهی کمک کنند.»
🔺امّا اکنون دیگر نباید «توصیه» کرد، بلکه باید «گزارش» خواست و «ارزیابی» کرد که نهادهای فرهنگی چه کردهاند. نهاد سیاستگذار، «منبر وعظ» نیست که زبان به توصیه گشودهاید. تقدّم «تبیین» بر «تقنین»، مراعات نشده و آنان که باید پرچم تبیین را به دست میگرفتند، به نظاره نشستند و سکوت اختیار کردند. سالهاست که چنین است و شما نیز در برابر این بیعملی، منفعل بودهاید. هیچ بیانیهای از سوی شما صادر نشد که در آن گفته شود نهادهای فرهنگی، چگونه عمل کردهاند و شما چه قضاوتی دربارۀ آنها دارید. کجاست عملی که از جدّیّت و ارادۀ انقلابی شما حکایت کند؟ و جالب اینکه پس از سالها ناکامیِ چالشزا، باز هم توصیه و موعظه میکنید.
از جمله، چرا در مدارس، کسی به پرسشهای دختران دربارۀ حجاب پاسخ نمیدهد؟ چرا بهجای تبیین و روشنگری، دانشآموزان را رها کردهاند؟ معاونت پرورشی وجود دارد؟ فعّال است؟ معلمان «قرآن» و «هدیههای آسمانی» و «سبک زندگی و تفکّر»، کمترین کمکی به اصلاح ذهنیّت دانشآموزان میکنند یا بیتفاوت هستند؟ آموزشوپرورش، اجازۀ گفتگو داده است؟ مجالی را فراهم کرده است؟ مگر جز این بود که از متن مدارسِ رهاشده و سکولار، ضلعی از اغتشاش - که دانشآموزی بود – برخاست؟
🔺۷. شورایعالی انقلاب فرهنگی در بیانیۀ خویش نوشته است: «در برخورد با بعضی هنجارشکنیها در مسئله حجاب، مراقب باشند در دامی که دشمنان برای ملت ما طراحی کردهاند گرفتار نشوند و در زمین غرب که پیوسته درصدد ایجاد انواع دوگانههای سیاسی و اجتماعی میان ملت ماست، بازی نکنند.»
🔺بهراستی، اینکه «حاکمیّت» با کشف حجاب برخورد کند، موجب شکاف میان «مردم» میشود؟ مگر قرار است که بخشی از مردم چنین کنند که در نتیجه با بخش دیگری از مردم، اصطکاک پیدا کنند؟ در یک سوی این معادله، «حاکمیّت» است و در سوی دیگر، «بخشی از مردم». مسأله، مواجهۀ حاکمیّت است با این بخش از مردم، نه مواجهۀ مردم با مردم. آنان که نخستین بار، سخن از شکاف و دو قطبیشدن اجتماعی گفتند، غفلت کردند.
✍ مهدی جمشیدی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی