واکاوی_قانون_اساسی_پس_از_40سال_استاد.mp3
26.3M
🔸جلسهی سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع:
🔰واکاوی قانون اساسی بعد از ۴۰ سال در سالروز تصویب قانون اساسی
⏰۱۲ آذر ۹۷
✅ به مناسبت سالروز تصویب قانون اساسی، ملاحظهی مجدد آن خالی از لطف نیست.
⚜ @lotfi74
هدایت شده از روزنه
بیانیه اعتراضی جمعی از طلاب و فضلای استان فارس نسبت به دعوت چهره نزدیک به جریان شیرازی توسط دفتر طلاب فارس
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
🔻در آغاز دهه پنجم استقرار جمهوری اسلامی و در آستانه سالگرد صدور بیانیه گام دوم، شایسته نیست که برخی جریانهای سادهاندیش یا مرموز، چون موریانه بر تن ستون خیمه انقلاب اسلامی در قم المقدسه افتاده باشند و روز به روز بتوانند در بدنه طلاب و روحانیون نفوذ کنند.
🔻شایسته نیست که همزمان با اعلان جنگ جریان #تشیع_لندنی علیه مرجعیت اعلای عراق، افراد نزدیک و مرتبط با رهبران این فرقه در قم، با غصب عناوین فریبنده چون آیتالله و استاد اخلاق و ... بتوانند فرصت شستشوی مغزی طلاب بیدار فارس را بیابند و متولیان امر با بی توجهی به هشدارها و انذارهای برادرانه طیف وسیعی از روحانیون فاضل و متعهد، همچنان بر تصمیم غلط خود پای فشاری داشته باشند.
🔻ما #فرزندان_انقلابی #شهر_مجاهدپرور_شیراز فراموش نمی کنیم که فرزند تشیع لندنی چه اهانت بزرگی به رهبری عزیز و مظلوم و رزمندگان دفاع مقدس روا داشته و شاید صبر انقلابی انقلابیون موجب شد که اکنون با تلاش برای شبکهسازی و جریان سازی، بر تفکرات انحرافی فرقه گرایانه و ضداسلامی خود پای فشاری می نمایند.
🔻متأسفانه علیرغم اعتراضات جمعی از طلاب استان فارس، دفتر طلاب استان فارس در گردهمایی روحانیون این استان در جلسۀ بعد از ظهر پنجشنبه، با کمال تعجب، «شیخ حسین کرمانی» را به عنوان سخنران گردهمایی خود دعوت کرده است. نام برده، از افرادی است که با «بیت سید صادق شیرازی» و شخص ایشان در ارتباط است و این مطلب، بر کسی که ذره ای در مورد ایشان پرس و جو کرده باشد پوشیده نیست.
🔻ما ضمن محکوم کردن این اقدام جاهلانه، اعلام می داریم که ضمن رصد همه تحرکات انحرافی، از مجریان این امر در دفتر طلاب استان فارس، انتظار داریم که ضمن توبه و اصلاح گذشته، به فاصله گذاری با جریانات انحرافی و مشکوک بپردازد و بجای دامن زدن به حواشی بیهوده و انجام اقدامات نسنجیده، رسیدگی به مشکلات مادی و معنوی مردم نجیب و شریف و انقلابی استان فارس را در اولویت قرار دهد.
14آذر98/قم مقدسه
جمعی از طلاب و روحانیون استان فارس:
سید مهدی هاشمی
محمدعلی افضلی
سیدعلی سیادت
اسلام نطاق
وحید تابنده
سیدعلی فیروزی
سیدمحمد هاشمی
مهدی کشتکاران
علیرضا حشمتی
مجتبی امیری
مرتضی محمدی
علی کشکول
علیرضا ارجی
علی اصغر زارعی
مصطفی شاپور جانی
رسول لطفی
@rozaneebefarda
☑️ اگر کسی به فاطمه معصومه(س) متصل شد به #بهشت متصل شده است. این که در زیارت حضرت می خوانیم «اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَكِ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْن» یعنی ایشان می تواند دست بزرگان را بگیرد وارد بهشت کند چه رسد به ما! خداوند آن شأنی که به معصوم داده که شأن شفاعت است، آن شأن را به #حضرت_معصومه هم داده است. امام صادق(ع) فرمودند: آن قدر این فاطمه معصومه(س) با عظمت است که «تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِيعَتِي الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِم» همه شیعیان من به شفاعت ایشان وارد بهشت می شوند.
#حجت_الاسلام_میرباقری
#حضرت_فاطمه_معصومه
⚜ @lotfi74
✅ روز دانشجو ۱۶ آذر گرامی باد🌹
💠دانشجوها گفتمانساز بودهاند، فضای فکری ساختهاند، گفتمانهای سیاسی و انقلابی را در جامعه حاکم کردهاند، که در موارد زیادی این وجود داشته.
البته من قضاوتم روی بدنهی دانشجوست...بدنهی دانشجوئی، طبیعت کار دانشجوئی و روحیهی دانشجوئی، اینی است که عرض کردم. دانشجو ضد ظلم است، ضد استکبار است، ضد سلطهی خارجی است، عاشق آرمانهای بزرگ است، امیدوار به رسیدن به این آرمانهاست. در واقع حضور قشر جوان، بخصوص دانشجو، موتور حرکت یک جامعه است. باید دانشجوها همیشه به این توجه داشته باشند و روی او برای آیندهی کشور حساب کنند.
مقام معظم رهبری
⚜ @lotfi74
🔰 رمز ماندگاری #روز_دانشجو چیست؟
✍ محمد زینالی(کارشناس ارشد علوم اجتماعی و پژوهشگر)
🔸اگر از روز به توپ بستن مجلس که روز مهمی در جنبش مشروطه است، بگذریم، روز به تفنگبستن دانشگاه هم روزی تأثیرگذار در برانگیختن انقلاب اسلامی بود که آن را میراثدار هویت و حرکت دانشجو کرد. انقلاب اسلامی ایران، یک پدیده صرف که حاصل راهپیمایی و یا حرکتهای مسلحانه و زیرزمینی باشد، نبود. این انقلاب، حاصل دگرگونی در اندیشه و دگرگونی در تفکر نسلهایی بود که در سالهای متوالی دگرگونیهای جهانی و دگماتیسم حکومتی را در کنار هم می دیدند و این هویت ویژه دانشجو بود که این فضای تازه را دید و همین نگاه او، به بروز حرکتش انجامید.
🔹حال این که چگونه این هویت مورد توجه قرار گرفته و با آن برخورد شد، یک تحلیل کارآگاهی در حوزه سیاست میتواند باشد که به شناسایی عوامل انسانی و یا گروههای تأثیرگذار بپردازد. اما وقوع این پدیده، بیانگر این بود که در آن برهه، فضای تازهای برای حرفزدن و خواستن به وجود آمد و آن دانشگاه بود. دانشگاهی که در معرض تفنگ قرار گرفت دانشگاهی بود که پاسخ آن تفنگ را نه با گلوله، که با سخن خود داد. به قول فرخی، یواش یواش تپیدنهای دل آن دانشجویان که عزیز دل خانهشان بودند، به "ناله" و با روشنگریهای انقلابی به "فریاد" تبدیل شد و وقتی، به قول فروغ فرخزاد، صدا ماندنی باشد، دیگر پیش فریاد هیچ چیز دیگری نیست که بماند.
🔸آری! پیدایش و تظلمخواهی هر فضای تازهای در ایران، ناشی از یک دگرگونی در دانش و یافتن جایی برای سخن است و صدالبته برآوردن فریاد؛ چرا که هر سخنی، اگر که با توپ و مسلسل روبرو شود، آبستن فریادی خواهد شد که فریدون خوب میگوید فقط کمی رساتر شدن برای نالههایش لازم است. الحق که امروز، صدای دانشجو به مدد سرشت پاک جوانان امروزی و زبان برّایی که هیچ احدی را یارای قد علمکردن در برابرش نیست، وضوح دارد و نه یکی، که چندین رسانه برای خود اختصاص داده است. حال که زمانه، زمانه این صداست، دور و تسلسل دانشجویان در فضای دانشگاه، جمعیت آن را در جامعه به اوج نیز رسانیده و این جامعه، به صدای دانشجو تبدیل شده است.
🔹از این رو بر دانشجوست که مگذارد، صدایش بلرزد و تسلسل دانشگاه، صدای آنها را قطع کرده و به زیرزمینها و کافینتها پناه ببرد. دانشجوی امروزی، رسالت آن را دارد که در کنار حراست از صدای خود، از جامعهای که در این انقلاب شیرین پیرو صدای او بوده مراقبت کرده و آن را در رویارویی با دام انگارههایی که با تفکر، رسالت و آرمانهای دانشجو جور نیستند، تنها مگذارد. اما شناسایی و حفظ این صدای گسسته و چندرشتهای، خود نکتهای است که باید دانشجو به خصوص بعد از فارغالتحصیلی به پیگیری آن بپردازد و بداند این صدایی که در دانشگاه سر داده، چه بوده است و قرار بود چه بشود؟
🔸مبادا بعد از دانشگاه، این صدا رها شده و به یک آواز دوران دانشجویی تبدیل شود! مبادا کسانی که نشریات دانشجویی میخوانند، نشریات دوران فراغت را به دست نگیرند. مبادا کسانی که در دانشگاه سیاسی میشوند، بعداً بگویند ما را با سیاست کاری نیست! مبادا دانشجویانی که به دنبال دانش هستند، کارفرمای دانش شوند و مبادا دانشجویان راز نخوانده، اسیر رمز شوند. جنبش دانشجویی، #ندای_آگاهی است و صدای دانشجو، پر از آگاهی و تعقلی که قرار است به درون جامعه حرکت کند. این! صدای این دوران است؛ صدایی که عقل و خرد را از دانشگاه بین همه مردم کشور توزیع میکند و آنها را بیننده که نه، خواننده صداهای پرهمدلی در کشور میکند. خجسته باد این آگاهی و خجسته این روز که یادآور آن است!
⚜ @lotfi74
🔰 یادداشت جالب و تامل برانگیز درباره انتخابات مجلس
✍ محمد قوچانی
💠 امشب برای نخستین بار عاجز شدم از تیتر زدن برای خبر کسالت باری که ناگزیر بودم بر صفحه یک "سازندگی " بنشانم : نه اینکه به رسم این روزگار از انتخابات عبور کرده باشم ، بلکه بدان سبب که بی کفایتی شورای عالی اصلاح طلبان در راهبری انتخاباتی آنان را باید روایت میکردم .
🔸 اقای عارف فکر کردند چون خودشان نامزد نمی شوند نیاز نیست در مقام رییس شورای عالی اصلاح طلبان از دیگران دعوت کنند و دیگر بزرگان ...
🔹این روزها آن قدر علیه نهاد انتخابات و اصلاحات حرف زدند که خودشان هم ظاهرا از اصلاحات و انتخابات پشیمان شدند و توبه کردند و از سر بی خیالی و بی برنامه گی و به نظرم بریدگی ما را مقابل اصولگرایان جوان رها کردند . حتی اگر فکر کنیم مردم رای نمی دهند حق نداشتیم در برابر آرمانهای اصلاح طلبی این قدر بی مسوولیت و باری به هر جهت باشیم .
🔸 نمیشود هم حرفهای انقلابی زد و هم حرفهای انتخاباتی . نمی توان هم اپوزیسون بود و هم چشمی به حاکمیت داشت . این " آغاز یک پایان " است . " آغاز پایان اصلاح طلبان "خسته و نااستواری که فقط در زمین هموار می توانند سیاست ورزی کنند .
🔹ما به یک شکست نیاز داریم تا به خود آییم و اصلاح طلبی را اصلاح کنیم ...ما اصلاح طلب می مانیم ، حتی اگر در اقلیت باشیم ...این بی تدبیری است که ما را اقلیت میکند ، نه رای اکثریت ...
⚜ @lotfi74
🔰 اگر در صحنه باشید و بایستید و هر کدام وظیفه خودتان بدانید که حفظ بکنید کشور خودتان را و برادران خودتان را حفظ بکنید، هیچ قدرتی نمیتواند این کار(خرابکاری) را بکند. مهم این است که شما ایستاده باشید و قایم به امر باشید و حکومت را از خودتان جدا ندانید و ننشینید به اینکه همه کارها را باید حکومت بکند.
🔸امام خمینی (ره)
📆 ۲۷ مرداد ۱۳۶۰
#مقاومت
#اقتصاد_مقاومتی
#جمهوری_اسلامی
⚜ @lotfi74
🔰 فروش صندلی های اتوبوس؛ دستاورد اقتصاد نئولیبرالیستی
🔸یکی از دستاوردهای اقتصاد نئولیبرالیستی این است که نزاع طبقاتی را به نزاع درون طبقه تبدیل کرده است. بدین وسیله میان فرودستان نیز یک جایگاه مشخص طبقاتی ایجاد میشود که برسرحداقلهای حیات و معاش میان خردهداراییها با ندارها خط فاصل مشخصی کشیده شود.
⚜ @lotfi74 👇👇👇
تاملات
🔰 فروش صندلی های اتوبوس؛ دستاورد اقتصاد نئولیبرالیستی 🔸یکی از دستاوردهای اقتصاد نئولیبرالیستی این ا
🔸 سیستمهای نئولیبرالیستی علاوه بر همراستایی با منافع طبقات حاکم و همچنین فربهتر شدن ساختار اقتصادی که تمام همّ و غم خودش را به کشیدن شیرهی جان طبقات فرودست گذاشته است منجر به از دست رفتن هویت مشترک میان فرودستان میشود.
🔹 چراکه مسئله برسر امکان حیات است و راضی شدن به حداقلهای این امکان هم فرودستان را از اتحاد علیه جریان ستم در سازوکار نئولیبرالیستی دور میکند و هم اینکه پیکان جنگ و نزاع را برای برخورداری از حداقلها به سمت مناسبات درون طبقاتی میکشاند.
🔸پس هم جیب سیستم پرپولتر شده و دستاوردهای مدیریت درآمدزا عیانتر میشود که چگونه از هر امکان اجتماعی و عمومی در هرشرایطی بدون درنظر گرفتن نقش و جایگاه نهادهای حکومتی در خدماترسانی سود بیشتری به دست آید و دراینجا نقش مسئولیت اجتماعی و حمایتی به سازوکار مدیریت و سودآوری اقتصادی تبدیل میشود، و هم فرودست که درسازوکار نئولیبرالیستی در نقش «دیگری» است که چرخدندههای سیستم اقتصادی و اجتماعی باید با شیرهی جان او روغن کاری شود اینبار درون طبقه و قشر خودش با یک «دیگری» مواجه شود که هر امکان نزاع برون طبقاتی را در همان سطح نزاع فرودست با فرودست متوقف کند.
🔸اینگونه یک فرادست در جهان فرودستان ایجاد میشود که درنهایت آن فرادست خارج از این جهان و در دل اجتماع، خودش فرودست است. این سازوکار ایدئولوژیک-نئولیبرال اساساً با بازتولید فرادست و فرودست به حیات خودش ادامه میدهد.
🔹 پس اختصاص صندلیهای اتوبوسهای شهری که قطعا اقشار کمدرآمد از این ناوگان حمل و نقل استفاده میکنند به افرادی که در میان فرودستان امکان خرید صندلی را دارند تنها یک حربهی اقتصادی برای پرکردن جیب بی سرو ته نظام مدیریت شهری نیست. بلکه کارکردی سیاسی در راستای حیات ایدئولوژیک-نئولیبرالیستیای دارد که اساساً مبتنی بر حکومت فرادستان است.
⚜ @lotfi74