فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اولویت قانون گذاری چیست؟
🔸 استاد مهدی فرشادپور
🔹 دعوا سر چیه؟
🔹سلسله جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی با نامزدهای انتخابات یازدهم
⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مردم و سلبریتی ها
🔸سلبریتی ها #جشنواره_فجر را قهرمانانه تحریم کردند تا خود را کنار مردم و مردمی معرفی کنند!
تحلیل آنها این است اگر هربار ضدحکومت موضع گیری کنیم پس در نتیجه ما #مردمی هستیم!
این نگاه، حکومت و مردم را در هر صورت رقیب و مقابل یکدیگر میداند و تقابل با حکومت را در راستای حمایت از مردم می پندارد در حالیکه حکومت توسط خود این مردم برسرکار آمده است.
🔹اما مردم از #جشنواره اینگونه استقبال کرده اند به حدی که برخی از فیلمها به اکران فوق العاده رسیده و مردم در صف ایستاده اند.
💠باید از سلبریتی ها پرسید آیا اینها مردم نیستند؟ در واقع کدام مردم از نظر شما مردمند؟!
#فجر
#سلبریتی
⚜ @taammolat74
📮سخنرانی امروز آقا دفاع از ارکان نظام، نهیب به خناسان، بیان کم کاری ها در حق معیشت مردم، هشدار و اخطار به دشمن و حفظ ثبات و امنیت منطقه بود؛ معنی ولایت فقیه یعنی همین...
✍️ سلمانه
⚜️ @taammolat74
📮وقتی شما به #دروغ می گویید این #انتخابات #مهندسی_شده و یا اینکه انتخابات نیست #انتصابات است، مردم دلسرد می شوند. چگونه است که انتخابات وقتی به نفع شما است صحیح و متقن است اما وقتی به نفع شما نیست #انتخابات خراب است.
✍ مقام معظم رهبری
⚜ @taammolat74
🔰بسته خبری #مهر_سیمرغ
🔸 هر روز با اخبار جشنواره فجر 98
💢داغ «سردشت» در قلب «ملت» تازه شد/ قانون با «خورشید» ذوب میشود؟
🎞چهره روز؛ جواد عزتی
با ایفای نقش در ۵ فیلم پرکارترین بازیگر مرد سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر است. بازیگر جوانی که با حضور موفق در مجموعههای طنز تلویزیونی به شهرت رسیده بود اما با یک نقش فرعی در «طلا و مس» همایون اسعدیان وارد دنیای سینما شد؛ جواد عزتی پس از یک دهه، حالا از ستارههای بیچون و چرای سینمای ایران است. بازیگری که هم حضورش در فیلمهای طنز و گیشهپسند، فروش فیلم را تضمین میکند و هم ردای نقشآفرینی در فیلمهای جدی و گاه تلخ اجتماعی، همچنان برتناش خوش مینشیند.
🎞فیلم روز؛ درخت گردو
فیلم تازه محمدحسین مهدویان تا اینجا تأثیرگذارترین و البته تلخترین فیلم جشنواره سیوهشتم فیلم فجر بوده است. فیلمی صریح با روایتی مستقیم و بدون رتوش از بمباران شیمیایی سردشت در سال ۶۶ که مهدویان با اتکا بر تجربیات سالهای قبل خود در زمینه فضاسازی مستند در فیلمهای داستانی، به بهترین شکل ممکن حال و هوای آن را با مخاطب خود به اشتراک گذاشته است.
هدف مهدویان در «درخت گردو» مشخصاً «روایت یک فاجعه» بوده است. فاجعهای از دل تاریخ معاصر ایران که در طول سالها غبار فراموشی روی آن را گرفته بود و گویی لازم بود تا فیلمسازی با ابزار سینما اقدام به بازخوانی و غبارزدایی از تلخهای فراموششده آن کند.
🎞حاشیه روز؛ رقابت «سودا» ۲۳ تایی میشود!؟
دیروز و در شماره چهارم بسته خبری «مهر سیمرغ» به شرایط نامتعارف پذیرش فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی و اطلاعرسانی دبیرخانه جشنواره درباره این فیلم نوشتیم. فیلمی که از زمان قرار گرفتن در فهرست فیلمهای راهیافته به بخش «سودای سیمرغ» زمزمه طولانیشدن مراحل فنی به تعبیر سادهتر «آماده نبودن» آن برای حضور در جشنواره به گوش میرسید اما به دلایلی در فهرست این بخش و حتی جدول اکرانها قرار گرفت.
آخرین خبر درباره فیلم تازه مجید مجیدی که طبق شنیدهها میتواند از مهمترین و بهترین فیلمهای جشنواره امسال نیز قلمداد شود، نهایی شدن نسخه آن برای اکران و نمایش آن در سینماهای مردمی از عصر امروز (چهارشنبه) است. در این صورت، «خورشید» تنها فرصت شرکت در رقابت با دیگر فیلمها برای کسب سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم را از دست میدهد و در دیگر بخشها مورد داوری قرار میگیرد.
🎞پیشنهاد ویژه؛ خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری
در میان حجم بالای فیلمهای تلخ و دراماتیک، این یک فرصت تنفس برای مخاطبان جشنواره سیوهشتم است؛ «ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسمخانی امروز در پردیس سینمایی «ملت» روی پرده میرود.
تنها فیلم کمدی راهیافته به ویترین اصلی سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» است. فیلمی که به استناد نامش، دنبالهای بر فیلم اول کارگردانش یعنی پیمان قاسمخانی محسوب میشود.
متن کامل را در لینک ذیل بخوانید👇
🌐 mehrnews.com/news/4845087
⚜️ @taammolat74
🎬 جشنواره #منهای_فجر
🔸هرساله به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور و ویترین جامعه سینمایی ما در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار میشود، اما با نگاهی به تولیدات این جامعه سینمایی، به جرات میتوان ادعا کرد جز موارد نادر، از رسالت هنری و اجتماعی خود فاصله گرفته و بیشتر به سمت سینمای سخیف و ابزورد پیش رفته و عجیب این که با استقبال مخاطب هم مواجه شده!
❇️ اگر نگاهی به جدول پرفروشترین فیلمهای چند سال اخیر داشته باشیم، در میان 11 فیلم برتر، 9 فیلم از ژانر کمدی عمدتا سخیف و ابزورد حضور دارند! به نظر میرسد جامعه سینمایی ما اعم از دست اندرکاران و مخاطبان دچار ویروسی شبه کرونا شده، گویا از این مریضی لذت میبرد و تمایلی برای درمان آن و برگشت به یک سینمای هدایتگر و مصلح اجتماعی ندارد.
❇️ نظر به این موضوع، برآن شدیم تا همزمان با #جشنواره_فجر_انقلاب تحت عنوان #منهای_فجر به معرفی فیلمهایی بپردازیم که هر چیزی هستند جز فجر و پیروزی...
❇️ در همین راستا حدود 40 فیلم اکران شده در سال 98 که فروش میلیاردی داشتند را از منظر مولفههای استراتژیکی نظیر گزارههای سبک زندگی و پیامهای پیدا و پنهان فیلم بررسی کردیم و در نتیجه 10 مورد از بدترین فیلمهای سال را به مرور در 10 روز جشنواره معرفی خواهیم کرد، و برای تقدیر از زحمات خالصانه! برخی از زحمت کشان! حوزه سینما عناوین زیر را درنظر گرفتیم:
#تندیس_کرکس_بلورین به بدترین فیلم
#تندیس_کلاغ_بلورین برای بازیگران
#سیکل_بی_افتخار برای موضوعات ویژه
⚜️ @FetratArak
⚜️ @taammolat74
تاملات
🎬 جشنواره #منهای_فجر 🔸هرساله به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور و ویترین جامعه سینمایی
🎬 جشنواره #منهای_فجر
🔴سمفونی نهم ملغمهای از تاریخ و چند چیز دیگر!
🔸«سمفونی نهم» به همه چیز تنه میزند، تونلی به سمت تاویلهای گوناگون و رنگارنگ برای نمادبازها میسازد و در نهایت هیچ چیز نمیگوید!
⚜️ @FetratArak
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
تاملات
🎬 جشنواره #منهای_فجر 🔴سمفونی نهم ملغمهای از تاریخ و چند چیز دیگر! 🔸«سمفونی نهم» به همه چیز تنه م
🔗 ادامه...
🔹 فیلم داستان یک ملکالموت (حمید فرخ نژاد) و روند تبدیل شدن او به انسان را روایت میکند. ;i پس از ۲۶۰۰ سال فقط دو قبض روح دیگر تا بازنشستگی جا دارد. یکی از اینها بردیا همسر زنی جراح به نام راحیل (ساره بیات) است که زیر عملی به دست او جان میبازد و وصیت کرده تا در روستای آبا و اجدادیاش دفن شود. در این میان کامبیز (محمدرضا فروتن) که سرهنگ و برادر بردیاست، سعی میکند از این کار جلوگیری کند. راحیل با جنازهای در صندوق عقب ماشینش راهی روستا میشود و در این سفر با ملکالموت همراه شده و او نیز طی روایتهای فلش بکی داستان چند شخصیت معروف که جانشان را گرفته است، تعریف میکند.
🔸 در خلال سفر جادهای ملکالموت و راحیل با پیش آمدن بحثهای مختلف، ملکالموت در افکار خود نمونهای مشابه مییابد و آن را روایت میکند. داستانهای کوروش، هیتلر، امیرکبیر، رابعه بلخی، بردیا و کمبوجیه روایات تاریخی هستند که فیلمساز آنها را در خلال داستان اصلی خود به کار میبندد.
🔹 اگر از رایج شدن به کارگیری بازیگران زن بی حجاب خارجی در فیلمها بگذریم، در اپیزود مربوط به هیتلر هجوی به شدت اغراق شده از شخصیت او و نامزدش (مارین ون هولک) را شاهد هستیم که با هیچ قسمت دیگر فیلم نمیخواند. در جایی از این اپیزود نامزد هیتلر او را میبوسد. دوربین چهره ملکالموت را نشان میدهد که رویش را برمیگرداند و صدای بوسیدن نیز روی تصویر شنیده میشود. کارکرد این صحنه به جز یک ذوق زدگی در قبال رد شدن از خط قرمزها چیست؟
🔸 «سمفونی نهم» در تمام اجزا فیلمی ناامیدکننده است. به سرعت از شاخهای به شاخه دیگر میپرد، در گفتن قصه خود لنگ میزند و بازیهای فلشبکیاش با تاریخ و تعمیم دادن قصههای بیربطش به داستان اصلی اثر چندان جذابیتی ایجاد نمیکند.
از آن دست فیلمهایی که پس از پایان از خود میپرسیم: خب که چی؟ و هیچ پاسخی برای این سوال نداریم!
💵هزینه ساخت: 5 میلیارد
میزان فروش تاکنون: 700 میلیون! ⛔️امتیاز منفی فیلم: 65
⚜️ @FetratArak
⚜️ @taammolat74
🔰الهیات ناکارآمد عصر مدرن
نقدی بر الهیات معاصر غرب در نگاه شهید مطهری (ره)
✍️ محمد خداپرست
بسیاری از فلاسفه غرب در نقطهای مهم با الهیات سنتی دینی دچار تعارض شدند: «مسئله آزادی.» آزادی برای انسانِ غربی خاصه در اندیشه لیبرالیسم به چنان موضوع مهمی تبدیل شد که به مبارزه با هر تفکری پرداخت که بهزعم او نافی این امر میشد. درواقع برای اینکه «جایگاه مقدس» به آزادی بخشیده شود، همه مقدسات مورد هجمه قرار گرفتند. در چنین فضایی فلاسفه حتی گاه برخلاف میل باطنی و چون نتوانستند وجود خدا را توأم با اختیار و آزادی بشر بپذیرند، تن به کنار گذاشتن باورهای خویش دادند.
مطلب کامل را رد لینک ذیل بخوانید👇
🌐http://vrgl.ir/6EqUT
⚜️ @taammolat74
📮به گزارش فایننشال تایمز، بزرگترین دزدی تاریخ ایران مبلغ 35 میلیارد دلار ( معادل درآمد حاصل از فروش دو سال نفت ایران در سال 56) بوده که محمدرضا پهلوی، هنگام فرار از ایران، با خود برده است.
این مبلغ، غیر از خارج کردن 384 چمدان طلا و جواهرات و عتیقه توسط فرح است.
✍️ وحید یامینپور
⚜️ @taammolat74
🔰 در دفاع از قالیباف...
✍️بخشی از یادداشت امروز حسین قدیانی
🔸امروز دفاع از قالیباف #هنر است و #شرف است و #شجاعت است و الا سلیمانی را حتی #بهنود هم در #دیدبان تجلیل میکند! چنان دارند از چپ و راست، رفیق شفیق حاجقاسم و حاجیزاده و جبهه و جنگ را میزنند که گویی قالیباف وارد محوطهی ممنوعه شده!
🔹 بگذریم که چکشها همان چکشهای نخنمای قبلی است؛ پیشنهاد میکنم مهاجمان به قالیباف بهروز کنند خودشان را! نه! این نمیشود که ما مدعی حب قاسم باشیم ولی همچنان باقری را بزنیم که از همان ۸۴ منتخب سردار دلها بود! و این را همه میدانند! اولبار روی شانهی قالیباف، سلیمانی توانست درد و داغ دوری احمد کاظمی را بدل به اشک روان کند! و این را هم همه میدانند! حاجقاسم از حاجباقر خوشش میآمد، چون جنم کار داشت، نه جنم شعار!
🔸هان ای رفیق انقلابی! جبهه را درست نگاه کن، نه درشت! فیالحال مهمترین نیاز کشور به مدیرانی است که کارآمدی را بالا ببرند و چه کمکی به رئیسی بهتر از نشاندن قالیباف در جلسهی سران قوا کنار او؟! این هم از این!
⚜️ @taammolat74
🔰حمله گازانبری و هماهنگ به «جمهوریت» ایران
🔸طیف اصلاح طلب بدون توجه به قانون، با کلیدواژه «انتخابات آزاد»، حمله گازانبری به «جمهوریت» را کلید زده است، رویکردی که دقیقا کپی برداری از فتنه ۸۸ است. در حال حاضر حمله گازانبری اصلاح طلبان به جمهوریت، با کلیدواژه «انتخابات آزاد» و «انتخاباتِ مهندسی شده» با سه هدف عمده صورت می گیرد.
1️⃣یکی از اهداف این است که شورای نگهبان در مقابل این هجمه سنگین، منفعل شده و در اجرای قانون در بررسی صلاحیت کاندیداها مماشات کند.
2️⃣هدف دیگر این است که حواس افکارعمومی از مسئله اصلی- «کارنامه لیست امید در مجلس دهم» و «شریک بودن اصلاح طلبان با دولت در ایجاد وضع موجود» - پرت شده و به مسائل حاشیه ای و فرعی از جمله ردصلاحیت چند اصلاح طلب در تهران مشغول شود.
3️⃣یکی دیگر از اهداف این هجمه گسترده نیز این است که هزینه شکست احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاسته شده و حتی اعتبار نظام نیز به پای این شکست قربانی شود.
دقیقا همان پروژه ای که در سال ۸۸ ابتدا با ادعای لزوم انتخابات آزاد و پرهیز از مهندسی انتخابات آغاز شد و در فازهای بعدی، با تشکیل کمیته صیانت از آرا و سپس دروغ تقلب، تکمیل شد.
❇️طیف تندروی اصلاح طلب، هرگاه در انتخابات شکست بخورد، علیه جمهوریت شورش می کند و هرگاه در انتخابات پیروز شود نیز علیه اسلامیت شورش می کند. در این میان، منافع ملی و عزت مردم ایران و حق الناس و قانون، برای این طیف هیچ اعتباری ندارد!
⚜️ @taammolat74
🔰قدرت نفوذی؛ رویکرد جدید ابرقدرتها
🔸از زمانیکه #قدرت_نرم به عنوان رویکردی جدید در اوايل دهه ٧٠ ميلادي (در اوج جنگ سرد) در دستور کار کمیته خطر جاری آمریکا قرار گرفت تاكنون، مدلهاي متعددي از استفاده قدرت براي اعمال و تحميل خواسته های ابرقدرتها بر ساير كشورها بكار گرفته شده است. قدرت سخت، قدرت نرم، قدرت هوشمند و اكنون قدرتي به نام #قدرت_نفوذی .
♦️قدرت نرم چیست و تفاوت آن با قدرت نفوذی چه میباشد؟
در یادداشت زیر به آدرس زیر بخوانید:
https://siasateparsi.ir/fa/news/1245
⚜️ @taammolat74
🔰تحلیلی بر خروج ابراهیم
🔸بدون تعارف #خروج ابراهیم #حاتمی_کیا با تمام فیلم های قبلی اش متفاوت است اگر قرار است با تصویر قبلی از حاتمی کیا به تماشای فیلم بنشینید؛ غافلگیر می شوید!
🔹فیلمی اعتراضی ولی نه از آن فیلم های پر دیالوگ و آتشین؛ نه از آن جدال های بین نسلی! قهرمان فیلم با احساس چهره اش حسش را به مخاطب منتقل می کند و همین است که همه در این چند روز می گویند حاتمی کیا یک نقش اول بی نظیر را خلق کرده است!
🔸اما خبر امروز شوکه کننده بود؛ خانه سینما اعلام کرده که فیلم حاتمی کیا جزو هشت فیلم محبوب آرای مردمی نیست؛ فیلمی که اساسا دارد از پایگاه مردم صحبت می کند! آن هم آرای مردمی که هیچگاه در طول جشنواره شفافیت در خصوص آرای آن وجود نداشته! می شود باور کرد فیلم از باقی فیلم ها کم توفیق تر بوده؛ فکر نمی کنم!
🔹شاید البته جنس اعتراضی فیلم دولت روحانی را ناراحت کرده باشد؛ احتمال می دهم بله! اما این را می دانم این فیلم در همه شهرستان ها؛ در روستاها؛ در خانه های مستضعفین رسوخ می کند و همه این کشاورزان معترض را آیینه ای از وضعیت خود می بینند!
⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰درنگی در پدیده #قالیباف و آینده سیاسی او
✍یاسر حسین پور
🔸محمدباقر قالیباف در سالهای اخیر به عنوان یک عنصر همیشه مطرح در سیاست ایران، مورد حب و بغض و قضاوتهای بجا و اغلب نابجای موافقین و مخالفین خود قرار دارد.
🔸 موضع گیری های درباره او را می توان در چند دسته عمده قرار داد:
یک: اصلاح طلب های معلوم الحال که با بی تقوایی مثال زدنی از انواع اتهامات مالی و سیاسی برای او پرونده سازی میکنند . شاه دزدهایی که به فراخور حال و صرفا جهت پیروزی در انتخابات #فسادستیز می شوند.
دو: برخی رفقای حزب اللهی که او را به اتهام #تکنوکرات بودن یا #عقایدالتقاطی و عدم #صداقت از جمع انقلابیون طرد میکنند.
سه: برخی دیگر از جماعت حزب اللهی که از او با استناد به برخی کلمات مستند یا غیرمستند رهبری درباره #روحیه_جهادی اش حمایت می کنند.
چهار: برخی از مردم که صرفا با استناد به #کارآمدی و تحول آفرینی او در #نیروی_انتظامی و #شهرداری تهران حامی او هستند.
پنج: برخی از #نواصولگرایان که نه میخواهند برچسب خیانت اصلاح طلبی متوجه آنها باشد نه میخواهند هزینه های اصولگرایی را بپردازند و لذا با میانمایگی در میانه این دو جناح حرکت میکنند.
شش. اصولگرایی که صرفا به جهت سابقه اصولگرایی قالیباف با قبیله گرایی واضح از او صرفا به جهت اصولگرا بودن حمایت میکنند.
🔸اما از اصلاح طلبهای بی ارزش و قدرت طلب که بگذریم متاسفانه هیچ یک از پنج دسته دیگر درست عمل نمیکنند :
نه طرد او کار درستی است و نه اتهاماتی از قبیل تکنوکرات بودن چیزی را حل میکند.
نه استناد به کلمات رهبری و اثبات روحیه جهادی مشکل گشاست
نه کارآمدی برای تصمیم در رای دادن برای پستهای حساسی مثل ریاست جمهوری و ریاست مجلس کافیست.
نه میانمایگی افتخار است.
و نه قبیله گرایی کار درستی است.
🔸اساسا آنچه قالیباف را محبوب میکند قدرت اجرایی بالای اوست و آنچه از ارزشش میکاهد عدم صداقت و شفافیت او در مواضع است که موجب این همه اختلاف نظر درباره او نیز شده است.
اما راه درست برای قضاوت درباره او چیست ؟
نه اتهام بزنید نه قبیله گرایی باشید صادقانه و شفاف از او صداقت و شفافیت بخواهید همان چیزی که در تمام ادوار کاندیداتوری اش نداشت و موجب شکستش هم شد و البته عبرت هم نگرفت.
🔸 حاج باقر باید شفاف و صادقانه توضیح دهد:
یک: چه نسبتی با اصل ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی دارد؟
دو: در دوگانه سازش_مقاومت چه موضعی اتخاذ میکند ؟
سه: نظر صریح او درباره #برجام #توافق_پاریس #سند۲۰۳۰ #fatf #پالرمو و ... چیست؟
چهار: وجه تمایز او با #لاریجانی در مدیریت مجلس چیست؟
پنج: درباره معافیت های مالیاتی سلبریتی ها و سایر اقشار چگونه تصمیم میگیرد؟
شش: تا چه حد با سیاست خارجی دولت و #ظریف موافق است.
هفت: ...
🔸فقط در صورت پاسخ شفاف به این سنخ پرسشهاست که میتوان با طیب خاطر به او اعتماد کرد و ورای رای دادن یا رای ندادن به او، به سرنوشت مجلس بعدی با محوریت قالیباف فکر کرد.
🔶پی افزود
از یاد نبریم که اکنون در میدان جنگ واقع شده ایم و در چنین شرایطی و با وجود رقیبانی کاملا متمایل به #دشمن، و به دور از اخلاق و انصاف، تمرکز بر گسل های اختلاف و ذره بین گذاشتن بر نیروهای خدوم و خودی (با همه عیوبی که دارند یا فکر میکنیم دارند) معقول و منطقی نیست. اما پی جویی پاسخ با سوالات پیشین، شاید برای فهم هندسه سیاسی مجلس آتی و نحوه تعامل جریان انقلابی با آن بسیار راهگشا باشد.
صدالبته در مورد پدیده قالیباف و آینده سیاسی جریان نزدیک به او، گفتنی های زیادی هست که فعلا پرداختن بدان وجهی ندارد.
⚜ @rozaneebefarda
⚜ @taammolat74
🔰نقش تمدنی انقلابها
(نگاهی به انقلابهای بزرگ دنیا)
✍️سید مجید امامی
⏰خواندن ۱۵ دقیقه
🔹در واقع این یک امکان فلسفی و امکان معرفتی به انقلاب اسلامی میدهد که بتواند نوع سومی از انقلابهای قرن بیستم را رقم بزند که تأثیر تمدنی دیگری دارد. شاید انقلابهای مردمی اخیر در خاورمیانه به این الگو نزدیک باشد.
🔸اگر تأثیر تمدنی انقلابهای قبلی همسازی و ائتلاف و دنبالهروی از غرب بود ثمره این انقلاب دیگر دنباله روی از غرب نیست بلکه در واقع آمادهسازی یک تمدن جایگزین به جای تمدن غرب است که این را در اندیشههای امام و در اندیشههای رهبران انقلاب میشود پیدا کرد. یعنی انقلاب ایران برایند حدود 100 سال تلاشهای تمدنی اندیشمندان بیداری اسلامی از سید جمال به بعد است.
🔹این باید پژوهشگران را به سؤال و کنجکاوی بیاندازد که چرا درسنت، انقلاب نداشتیم. انقلاب علت محدثه تمدن است ولی آن زمان، تمدنسازی میشد بدون انقلاب؟ پاسخش خیلی ساده است، نه سرعت تمدنسازی گذشته مثل تمدنسازیهای جدید است و نه عمق تصرف آنها. به قول فروید، عمق تصرفتمدن در زندگی فرهنگی و سنت فرهنگی جوامع به اندازهی این دوران نبوده است.
💢در واقع تمدنهای گذشته با سنتها عجین بودهاند این تمدن جدید است که با سنت و با گذشته نمیتواند عجین شود و در یک دوگانهی کاملا تضادآمیز، سنت را در مقابل تجدد و فرهنگ را در مقابل تمدن و گذشته تاریخی را در مقابل آینده پرشکوه قرار میدهد.
متن کامل را در لینک ذیل بخوانید:
🌐http://vrgl.ir/BdMNR
⚜️ @taammolat74
🔰بسته خبری #مهر_سیمرغ
🔸 هر روز با اخبار جشنواره فجر 98
💢نیمه نخست «فجر ۳۸» چگونه گذشت؟/ سمفونی امیدها و ناامیدیها!
🎞مجید مجیدی
اینکه چهره معتبری همچون مجید مجیدی در سلسله گزارشهای مرتبط با مهمترین رویداد سینمایی کشور، تبدیل به «چهره روز» شود، اصلاً اتفاق غیرمنتظرهای نیست اما ای کاش این انتخاب را نه در شرایط فعلی که به بهانه درخشش «خورشید» و روایت بازخوردهای رونمایی از تازهترین ساخته سینمایی او انجام میدادیم؛ کدام شرایط؟ بخوانید.
🎞فیلم روز؛ روز بلوا
«فساد اقتصادی» احتمالاً یکی از داغترین سوژههایی است که در فیلمهای امسال جشنواره فیلم فجر میتوانست موردتوجه مخاطبان قرار بگیرد. «روز بلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی و از محصولات سازمان سینمایی «اوج» یکی از شاخصترین فیلمهایی بود که میدانستیم قرار است با همین سوژه روی پرده برود و همین اندازه هم کافی بود تا برای رونمایی از آن کنجکاو باشیم.
فیلم روایت یک روحانی استاد دانشگاه است که در کنار فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی، دستی هم برآتش اقتصاد دارد. ایراد یک اتهام از سوی مراجع قضائی این روحانی مشهور را با چالشهایی اساسی مواجه میکند و فیلم در واقع روایت عبور این کاراکتر اصلی از دامنه این چالشها و حواشی است.
🎞نکته روز؛ ترینهای نیمه نخست
با احتساب ۱۰ روز اکران فیلمهای جشنواره در سینماهای کشور، شب گذشته و با پایان پنجمین روز اکران فیلمها میتوان حکم به عبور جشنواره سیوهشتم فیلم فجر از نیمه نخست داد؛ نیمهای که در پردیس سینمایی ملت، ۱۵ فیلم از کارگردانان سینمای ایران برای اصحاب رسانه به نمایش درآمد و هر یک بازخوردهای متفاوتی را تجربه کرد.
📍تأثیرگذارترین فیلمها: در میان ۱۵ فیلم بهنمایش درآمده در ۵ روز گذشته در پردیس سینمایی ملت، بیتردید فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، تأثیرگذارترین فیلم بوده است.
📍ویژهترین فیلمها: «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان و «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری را میتوان ویژهترین فیلمهای نیمه نخست جشنواره دانست.
📍غیرمنتظرهترین فیلمها: «آبادان یازده ۶۰» و «ارتش سری» را میتوان غیرمنتظرهترین فیلمهای جشنواره تا به اینجا دانست؛ البته غیرمنتظره به دلیل فاصله بعیدی که هر دو با انتظارات بهوجود آمده پیش از رونمایی داشتند!
📍پرانتقادترین فیلمها: فارغ از ابعاد سینمایی، از منظر محتوا و داستان دو فیلم «قصیده گاو سفید» و «دوزیست» بیشترین بازخورد منفی و انتقادی را در سینمای رسانه تجربه کردند.
📍ناامیدکنندهترین فیلمها: «سه کام حبس» سامان سالور که از بداقبالی جشنواره سیوهشتم بهعنوان فیلم افتتاحیه هم انتخاب شده بود، در همان سئانس اول جشنواره حکم آب سردی را بر تب و تاب اصحاب رسانه برای آغاز یک جشنواره متفاوت داشت.
متن کامل را در لینک ذیل بخوانید👇
🌐mehrnews.com/news/4846086
⚜️@taammolat74
📮دکتر جلیلی جایگاه تاریخی خود را در این برهه انتخابات میداند ولی بعضیها مایلند سعید جلیلی مثل طیفهای زاویهدار سکوت پیشه کند. ایجاد مجلس مستحکم، نفعش از ایجاد "مجلس سایه" بیشتر است و جلیلی بهخوبی این را میداند و البته صراحت گفتار هم برای این همسویی و همدلی نیاز است.
✍علی قلهکی
⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥معیشت انتخاباتی
🔻 دکتر ابراهیم رزاقی، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی:
🔹 دولت با دادن کمک معیشتی اهداف انتخاباتی داشت
🔸 درد یک خانواده ۵-۴ نفره با دادن ماهانه ۲۰۰ هزار تومان درمان نمیشود، آنها شغل میخواهند نه اعانه ۲۰۰ هزار تومانی!
⚜ @taammolat74
تاملات
🎬 جشنواره #منهای_فجر 🔸هرساله به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور و ویترین جامعه سینمایی
🎬 جشنواره #منهای_فجر
🔴آشغالهای دوست داشتنی، همه خوبن بیاید باهم دوست باشیم!
✅ فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیهکنندگی محسن امیر یوسفی که سال 91 ساخته شد و سال 98 اکران!
✅ فیلم در بستر اتفاقات سال 88 روایت میشود، پیرزنی میانسال (شیرین یزدان بخش) که با خاطرات عزیزان از دست دادهاش و 4 قاب عکس آنها زندگی میکند. همسرش که گویا از طرفداران مصدق و توبه کردههای بعد انقلاب بوده، پسر بزرگش که اصطلاحا خشکه مقدس و افراطی بوده و در دفاع مقدس به شهادت رسیده، برادرش که یکی از اعضای گروهکهای کمونیستی بوده و در دهه 60 اعدام شده و در نهایت پسر کوچکش که خارج از کشور تحصیل و همانجا زندگی میکند.
⚜️ @FetratArak
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
تاملات
🎬 جشنواره #منهای_فجر 🔴آشغالهای دوست داشتنی، همه خوبن بیاید باهم دوست باشیم! ✅ فیلمی به کارگردانی
🔗 ادامه...
✅ در یکی از روزهای بعد از انتخابات 88 عدهای از معترضان خیابانی که از نیروهای امنیتی فرار میکنند به خانه پیرزن پناه آورده و در آن پنهان میشوند، آبها که از آسیاب افتاد از خانه پیرزن بیرون میروند اما به او هشدار میدهند که ممکن است ماموران خانه او را بگردند و بهتر است اگر چیزهای مشکوک یا مسئلهسازی دارد از خانه خارج کند.
✅ عمده زمان فیلم در صحبت بین پیرزن و قاب عکسها میگذرد، مادر {نماد سرزمین ایران} خسته و رنجور از تضادهای بین عزیزانش که هریک نماد نحلههای ایدئولوژیک و فکری قبل و بعد انقلاب هستند، با اندوه و نارضایتی برآمده از وضع کنونی، حالتی آرمانی را تصور میکند که همه این افراد را در کنار هم داشته باشد. گویی که هیچ کدام از این جریانات فکری تفاوتی باهم ندارند و حال بد پیرزن حاصل از سرکوب و از دست دادن آنهاست.
✅ اگر از سبک زندگی مزخرف به نمایش درآمده، سیاه نمایی از جامعه ایران و اسطورهسازی از جوامع غربی در فیلم بگذریم، 6 سال #توقیف به وضوح بیانگر غلظت بد بودن فیلم آشغالهای دوست داشتنی هست، فیلمی که نه در دولت احمدینژاد اجازه انتشار داشت نه در دولت روحانی! اما امسال چه اتفاقی افتاده که مجوز اکران فیلم صادر شده؟!
📂میزان فروش تاکنون: 3 میلیارد!
⛔️امتیاز منفی فیلم: 72
#منهای_فجر
#سینمای_استراتژیک
⚜ @taammolat74
🔰نهاد انتصابی، استراتژی اصلاحات برای چیست؟!
🔸کمتر اصلاحطلب نشانداری است که برای پیروزی روحانی در انتخابات نفسگیر ۹۶ کاری کرده باشد و در دولت دوازدهم به مسند و منصبی دست نیافته باشد. در نتیجه تبرئه خود از روحانی، کودکانه و مضحک به نظر رسید و اسباب تفریح و نشاط رسانهایها را فراهم نمود. در دومین گام، اصلاحطلبان که دولت روحانی را دولت خود دیده بودند، تلاش کردند این گونه القاء کنند که روحانی و تصمیماتش به سرانجام نمیرسد.
🔹این سیاست ابتدا از برجام آغاز شد. حمایت نمادین و برجسته آنان از برجام و شخص محمدجواد ظریف و به ویژه تحقیر مذاکرات پیش از او، نقطه مهمی برای کلید زدن این استراتژی بود که برجام به دلیل کارشکنی دلواپسان به سرانجام نرسید. استراتژیای که شخص رئیس جمهور در مناظرات انتخاباتی ۹۶ و با هدف کمارزش نشان دادن توان موشکی آغاز کرد. این استراتژی نیاز به ادبیاتی داشت تا همچنان در افکار عمومی هراسافکنی کند و البته همراه با ترس، واکنش نیاز آنان را نیز جلب کند. اینجا بود که تاجزاده باز هم با یک کپیبرداری از ادبیات سیاسی آمریکا از «دولت پنهان» سخن گفت و کوشید برای «deep state» آمریکاییها، نهاد و ساختار داخلی یا ایرانی بیابد.
🔸دولت پنهان مورد اشاره آمریکاییها که اکنون از جمله کلیدواژههای پرتکرار دونالد ترامپ است، به نهادهای قدرت نظامی و صنعتی که در سایه و از مجراهای معمولاً غیرشفاف، سیاستها را وضع و اجرا میکنند؛ گفته میشود. این تعبیر البته بارها و بارها توسط رئیس جمهور مورد استفاده قرار گرفته است. اما اصرار و حتی هشتگسازی تاجزاده از دولت پنهان، بهترین و کارآمدترین توجیه برای پوشاندن ضعفهای اداری و خطاهای راهبردی دولت روحانی به ویژه در سیاست خارجی و اقتصاد داخلی بوده است. چیزی که باعث شده حملات دولتیها و اصلاحطلبان به نهادهای نظام به یک اشتراک اساسی در عملیاتهای روانی توئیتری تبدیل شود.
🔹تاجزاده و اصلاحطلبان در جدیدترین طراحی به دنبال اینند که مجلس آینده را نیز یک نهاد انتصابی تصویر کنند تا اولاً ضعف خود در جلب افکار عمومی در کسب قدرت را بپوشانند و ثانیاً برای چالش دولت در مواجهه با یک مجلس قوی، راهحلی پیشدستانه فراهم کرده باشند. بیشترین موجودیتهای نامدار (NER) (مکان، اشخاص، سازمان، سمت) اکانت تاجزاده نشان میدهد او به رغم همه ادا و نمایشی که در قهر و بیاعتنایی به انتخابات دارد، شب و روز از فکر و ذکر مجلس بیرون نمیآید و چه بسا ممکن است مانند رئیسش محمد خاتمی در انتخابات ۹۴، از یک حوزه انتخابیه در دماوند به اصلاحطلبانی که لیست هم ندادهاند، رأی بدهد.
⚜️ @taammolat74
Fadaeian_Fatemiye_Aval_98_Shab3_01.mp3
12.96M
🎼 #نجوای_عاشقانه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔶🔶🔶
قبول کن تو مرا تا که مستجاب شوم
دوباره گریه کنِ مادرت حساب شوم
مرا خرابِ خودت کن، خرابِ غیر نکن
ز محضرت بروم هر کجا، خراب شوم
به هر دری که زدم قبل تو جواب شدم
به هر دری بزنم بعد تو جواب شوم
خودت کشیدیام از چاه معصیت بیرون
نخواستی که زمینگیرِ منجلاب شوم
بیا که سوختم از درد دوریات عمری
بگو چقدر، بگو تا به کی عذاب شوم؟
🔷🔷🔷
🎙 سیدرضا نریمانی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⏳ نجوای عاشقانه و مناجات دلنشین هر شب جمعه در کانال تاملات
⚜️ @taammolat74