eitaa logo
تاملات
744 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
341 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
📮سال‌ها گفتند رئیس جمهور قدرت لازم را ندارد. از چیزی موهوم به نام "دولت سایه" حرف زدند و ... اما همه دیدند که آقای روحانی نزدیک به یک ماه در برابر همه‌ی کارشناسان و عاقلان ایستاد، نظر غلط‌اش را به کرسی نشاند و کرونا گسترش یافت. حالا مردم فهمیده‌اند رئیس جمهور چه قدرتی دارد. ✍ اکبر نبوی، روزنامه نگار ⚜ @taammolat74
🔰نقش رسانه پسامدرن در نفی بحران؛ از دریچه نگاه ژان بودریار ✍️ دانیال کوشیار 🔸امروزه به مدد کثرت رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی گزاف، وضعیتی که بودریار آن را شاخصه اصلی جهان پسامدرن می‌دانست به شکل ملموس‌تری قابل فهم شده‌ست: تهی شدگی از معنا، ابتلا به تکرار، غرقگی در ملال. 🔹در دنیای رسانه‌ای پُست‌مدرن، سوژه در نوعی سردرگمی و گنگی شناور است. مخاطب اخبار و مستندهای مزین به جلوه‌های ملودراماتیک_ که بیشتر نمود سرگرمی دارند تا مخابره اطلاعات_ دیگر نمی‌داند در پس این دوگانگی‌ها چه هدفی را دنبال می‌کند. گویا دیگر هیچ مرزی میان خبر(اطلاعات) و سرگرمی و زندگی در حریم خصوصی و عرصه عمومی و یا سیاست و تصویر نیست و حاصل این امر چیزی‌ست که اصطلاحا آن را infotainment می‌خوانند (مرکبی از دو واژه entertainment و information ). 🔸چنین شرایطی توصیف‌گر نوعی آنتروپی یا به عبارت دیگر نوعی خنثی‌شدگی و همگنی اجتماعی‌ست که گستره فروپاشی مرزها و معنا از رسانه‌ها به حیات اجتماعی توده کشیده می‌شود و از آن معنازدایی می‌کند. انتشار گسترده پیام‌های رسانه‌ای با اشباع فضای رسانه‌ایِ بدون مرکز، مسبب نوعی تکثر معنایی می‌گردد که پیام‌ها در این فضا همدیگر را تعدیل و از یکدیگر خلع معنا می‌کنند که فرجام آن ملغمه‌ای‌ست خنثی و مملو [اما در عین حال تهی] از اطلاعات و سرگرمی. 🔹غایتِ انبوه داده‌های تکراری که این روزها_بی که از مرکزیت و صحت و سقمی مشخص بهره‌مند باشند_در ارتباط با بیماری کرونا بر سر توده می‌بارد، نمود بارز این مسئله است. چنین تکثر و تکراری با سلب اهمیت بازدارندگی و ارزش آگاهی‌بخشیِ پیام‌ها از طرفی به سبب تناقض‌پراکنی‌های متعدد، سوژه را در عکس‌العمل نهایی خود در برابر بحران سردرگم و گنگ می‌گرداند که این سردرگمی خود نهایتا با ملالت، انفعال و بی‌توجهی همراه خواهد شد و از طرف دیگر در پی تداوم خود در بلندمدت، جلوه‌ مصرفی و سرگرم‌کننده‌ای به داده‌ها می‌بخشد که سرانجام منجر به پدیدار شدن نوعی "پورنوگرافی وحشت" می‌گردد. در این حالت سوژه با فاجعه همنشین شده، به آن عادت می‌کند و حتی در نمونه‌ای حادتر به شکلی فتیشیستی از آن لذت می‌برد؛ بدین صورت که نه تنها از بالا و پایین کردن انبوه خبرهای دردناک درباره آمار مبتلایان و کشته‌شدگان متاثر و اندهگین نمی‌شود بلکه دچار حالت شعف و خرسندی می‌گردد. 🔸این امر همچنین در خدمت ساز و کار قدرت و حاکمیت است چرا که دیگر سانسورچی برای سرکوبِ صدایی کنش‌گر نیازی به هجمه مستقیم به منبع آن ندارد؛ تنها کافی‌ست که آن صوت در محاصره هیاهوی مجمعی از اصوات بیهوده و نکره اما فراگیر قرار گیرد تا از فریادی خطرآفرین به طنینی مسکوت تبدیل شود. 🔹جوامع انسانی در نتیجه این محاصره و بمباران مخابره‌ای نهایتا به منجلاب تکرار و ملال کشیده می‌شوند و به اکثریتی خاموش،بی‌تفاوت و بی‌میل مبدل می‌گردند که گویی هر گونه کنش، رغبت و معنایی از آن‌ها به درون سیاه‌چاله‌ای مکیده شده‌ست. این منتهای نهیلیستی، سرانجام دنیای پسامدرنِ تهی از معناست. ⚜ @taammolat74
🔉 درسگفتار ♨️ 🔶 روش‌شناسی فقهای معاصر 🔸 استاد محمدحسین عبدی 🔹جلسه هشتم 🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال بارگذاری میشود. ⚜ @taammolat74 👇👇👇
روش شناسی فقهای معاصر 8.mp3
16.32M
🔉 درسگفتار 🔶 🕰 جلسه هشتم 🔸 استاد محمدحسین عبدی 🔹یکی از امتیازهای ایشان بهره‌مند شدن از اساتید و اساطین قوی فقهی و اصولی است. 🔹شرح مختصری از احوال آیت الله احمد خوانساری و احتیاط‌های ایشان. 🔹پرداختن بحث عقائد آقای خوانساری احتمالا برای تطویل ابعاد فقهی خودش بوده است. 🔹بررسی اساتید، شاگردان و آثار مکتوب ایشان. 🔹بررسی برخی اندیشه‌های فقهی آیت‌الله سیداحمد خوانساری. 🔗 لینک جلسه قبل👇 🔺https://eitaa.com/taammolat74/1371 ⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند «دکترین شوک» 🔘 قسمت ششم 🔸ظهور سرمایه‌داری فاجعه 🔷فیلم مستندی بر اساس کتاب "دکترین شوک" 🔸با حضور نویسنده‌ی کتاب «نائومی کلاین» با زیرنویس فارسی 🌹عیدانه سال نو کانال فکرت؛ ⚜ @fekrat_net@taammolat74
Fadaeian_Haftegi_981005_1_1.mp3
33.71M
🎼 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔶🔶🔶 🦋مناجات "میكشی مرا حسين" بيا نگار آشنا شب غمم سحر نما مرا به نوكریِ خود شها تو مفتخر نما ای گل وفا حسين معدن سخا حسين میكشی مرا حسين 🔷🔷🔷 🎙 سیدرضا نریمانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ⏳ نجوای عاشقانه و مناجات دلنشین هر شب جمعه در کانال تاملات ⚜️ @taammolat74
‌🔰کرونا فرصتی برای مذاکره؟؟! ✍عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح‌طلب نزدیک به دولت روحانی در مطلبی پیرامون تصمیم جدید دولت برای مقابله با خبر مهمی داده است. او نوشته، یکی از دلایلی که دولت تصمیمات سختگیرانه درباره کرونا اعمال نمی‌کند، این است که شرایط را بهترین فرصت برای حل تحریم‌ها و آغاز گفت‌وگو می‌داند. 🔸🔸عبدی نوشت: "یک علت که در عدم رغبت دولت براي اتخاذ تصميمات سخت موثر بوده این است که رييس دولت گمان مي‌كند كه اكنون بهترين فرصت براي حل مسأله تحريم‌ها و سپس آغاز گفتگوها است. به ظاهر عناصر واسطه قول‌هايي نيز داده و اخبارش منتشر شده است هر جند هیچکدام تاکنون نتیجه نداشته‌ است. از اين رو معلوم نيست كه کنترل اپیدمی در ایران به تحقق اين هدف كمك كند. اصرارهاي پياپي براي لغو تحريم‌ها و تهييج احساسات بين‌المللي در اين رابطه شواهد این ادعا است. به نظر مي‌رسد كه اين وجه سياست براي رييس دولت در اولويت قرار دارد."‌ ‌ @taammolat74
🔰جرم و شراکت در جرم ✍ مسعود فراستی 🔸کی از شر این ویروس لعنتی خلاص میشیم؟ این سؤال هر روزه بسیاری از مردم است. و جوابش؟ 🔹فردی در راهی به لقمان حکیم رسید و از او پرسید: «رئیس» از اینجا تا شهر چقدر راه است؟ کی می رسم؟ لقمان با آرامشی مخصوص به خود گفت: «راه برو تا بگم». جواب سوال ما را نیز باید چنین داد: هر وقت که از شر خودخواهی های اجتماعی_ ضد اجتماعی_، خوش گذرانی های جمعی، بی مسئولیتی ها و بی توجهی به حقوق دیگران خلاص شویم. که این متأسفانه راه درازی است. 🔸تا وقتی این سفرهای نوروزی به راه است و این ترافیک های خطر آفرین در اتوبان های منتهی به تهران یا بلوارهای شمال شهری برقرار است؛ تا وقتی که چنین بی مسئولیت و ضد اجتماعی رفتار می کنیم، و تا وقتی که دولت چنین مماشات می کند؛ حالا حالا ها درگیر این ویروس مرگباریم. ترافیک سنگین امروز جلوی پارک جنگلی( چیتگر) و ترافیک حجیم دیشب در بلوار اندرزگو، مصداق بارز عمل مجرمانه_ و حتی جنایت کارانه_ است. مماشات با آن نیز، شراکت در جرم است_ جرم سنگین اجتماعی_؛ و بدتر، تشویق به جرم جاهلان ضد اجتماع_ و ضد خود_ است. 🔹برای اینکه هر چه زودتر از شر این ویروس کشنده خلاص شویم، باید مسئولیت پذیر باشیم و اجتماعی گرا و مردم دوست. 💠ماندن در خانه، کنشی ملی/اجتماعی_ و انسانی_ امروز همه ما است. برای بیمار نشدن و خلاصی از شر کرونا، سعی کنیم دیگران بیمار نشوند. @taammolat74
📮 آقای پناهیان تعبیر زیبایی درباره ابتلای انسان‌ها دارد. می‌گوید امتحان‌های الهی برای این است که انسان سرّ درون خود را نشان دهد. می‌توان درباره ظهور و بروز سرّ درون یک ملت نیز این تعبیر را به کار برد و گفت امتحان‌های الهی، موجب تجلی اسرار درون ملت‌هاست. برای اینکه سرّ درون ملت ایران را بدانیم، کافی است به رفتار آنها هنگام بلایا دقت کنیم. در شرایطی که مردم غرب به جان هم افتاده‌اند، برای یکدیگر از جان مایه می‌گذارند. ✍ سید یاسر جبرائیلی ⚜ @taammolat74
✅حسین جان!💗 ای ابر شعله ورِ هستی، میلادت بارش رحمتی است بر کویر خشکیده دل های ما. ولادت خجسته امام حسین(ع) مبارک باد💐💐💐 💕 ⚜ @taammolat74
🔰 در روزهای کرونایی چه می‌کنی؟ ✍ امیررضا مافی 🔸خب من به شغلم همچنان مشغولم و روزی حدود چهار پنج ساعت می‌نویسم و دو‌ پروژه را همزمان پیش می‌برم. باقی‌اش کمی کتاب می‌خوانم، با پسرم 🔹بازی می‌کنیم، در بهارخواب خانه‌مان هوا می‌خوریم، بیش از هر زمان دیگری تلویزیون می‌بینیم و راستش بعدازظهرها به دلیل نیاز مبرم‌ام به تنهایی و سکوت و شاید هم دقایقی موسیقی، قرنطینه را می‌شکنم و می‌روم در یک جایی که هیچ چیز و هیچ‌کس نیست، حدود دو کیلومتر راه می‌روم. 🔸شب‌ها وقتی همه می‌خوابند یک ساعتی به ویدئوگیم مشغول می‌شوم، یک ساعتی ویدئوهای یوتیوب‌ام را تماشا می‌کنم و از آن به بعد تا سحر فکر می‌کنم و این «فکر کردن»، منسجم‌تر از هر وقت دیگری است، با موضوعات مشخص: داستان فیلمنامه‌هایی که در دست نوشتن دارم، مفاهیم فلسفی یا عرفانی که درباره‌شان می‌خوانم، شعر و گاهی کتاب‌هایی که از سر تفریح و برای استراحت ورق می‌زنم. 💠اما اگر خلاصه بگویم که در روزهای سخت کرونایی چه کار می‌کنم؟ پاسخش «فکر کردن» مدام و بی‌وقفه است، بیش از هر وقت دیگری؛ 🔹 به نظرم کرونا ما را به «اندیشیدن» و «التفات بیشتر به خویشتن» سوق می‌دهد و اگر آن را دریابیم، برکتی است در دل این بلا. 🔸شاید بد نباشد هر کدام از ما بنویسیم ؟ و این دعوتی باشد برای کشف احوال«دیگری» در روزهای «انزوا» که هم امیدساز است و هم آرامش بخش. @taammolat74
🔰پایتخت شش و مسئله ی چگونگی مواجهه ی منتقدانه با آن ✍محمد لیاقت 🔹اخیرا در شبکه های مجازی مشاهده کردم که برخی از دوستان عزیز در حال نقد سریال پایتخت6 و تلاش برای فراگیر شدن این نوع نقدها هستند. 🔹ضمن احترام به این عزیزان و موافق بودن با برخی از نقد هاشون، چند نکته ی دوستانه به این اعزِّه ی محترم، متذکر می شوم: 🔸سعی کنید که اخلاق و ادب نقد علمی رو رعایت کنید تا جامعه مذهبی و خاصتا روحانیت متهم به بی اخلاقی و بی منطقی نشود 🔸هنگام نقد صرفا نویسنده و کارگردان را مورد توجه قرار ندهید. توجه داشته باشید که این سریال با حمایت و نظارت سازمان صدا و سیما تولید شده است. در واقع منظورم دقیقا این است که به جایگاهِ ساختار های رسمیِ جمهوری اسلامی نسبت به تولیدات رسانه ای ملی منتسب به حاکمیت هم عطق توجه بفرمایید و بخشی از نقدهایتان را ساختاری تحلیل و پیگیری کنید. 🔸تلاش کنید که نقدتان را در مجموعه ای که متولّیِ نظارت بر تولیدات صدا و سیماست، که شنیدم دست بر قضا در لایه ای از سطوح نظارتی(غیر از شورای نظارت و شورای سرپرستی صدا وسیما) عده ای از هم کسوتان خود یعنی تعدادی از روحانیون هستند، هم دنبال کنید 🔸سعی کنید نقدها واقعی و متقن باشند پس دقت داشته باشید که خاستگاهِ انتقاداتتون پیش فرضها و برداشتهای غیر قطعی نباشد. 🔸شاید الان(قبل از اتمام سریال)برای نقد موجّه زود باشد.(کمی حلم) 🔸ضمن بیان انتقادات، از بیان نقاط مثبت این سریال هم غافل نباشید. 🔸به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر از شما خواستند الگو و مدل اسلامی هنر و رسانه را در اختیار ما قرار دهید تا ما بتوانیم بر اساس آن تولید محتوا کنیم، چه جوابی باید به آن ها داد؟ 🔸همچنین اگر گفتند که ذائقه ی مردم چنین آثاری را می طلبد و ما برای اینکه رسانه ی انحصاری در مقابل سایر رسانه های رقیب همچون شبکه های ماهواره ای باشیم، مجبوریم ـ از سر مصلحت و حفظ نظام ـ به چنین آثاری تن دهیم، چه پاسخی باید داد؟ 🔸اگر در پاسخ شما گفتند: قبول داریم که صدا و سیما، مرجع هدایت فکری و فرهنگی جامعه است لکن حداقل بخشی از محتوای رسانه ای تولید شده ی آن بایستی ای از واقعیت های کف جامعه باشد تا بتواند به یکی از رسالتهایش که نشان دادن مسائل و مشکلات جامعه است، جامه ی عمل بپوشد به همین دلیل ما بر این باوریم که این سکانس های مورد نقد شما، عین واقعیت های کف جامعه است، در صورت شنیدن چنین مطلبی چه جوابی باید داد؟ 📌پ.ن: برخی از دغدغه مندان و رسانه پژوهانِ انقلابی، زمانِ مدیدی است که زنگ خطرِ تولیداتِ رسانه ای صدا و سیما را به صدا در آورد ه اند. اگر جنابتان این روزها از برخی پیام های منفیِ صریحِ این سریال - البته به درستی - کاسه ی نقد در دست گرفتید، این عزیزان مدتهاست که از پیامهای بسیار منفیِ لایه های پنهانِ سریال ها و برنامه های تلویزیونی دم می رنند. به نظر می رسد که مواجهه ی ما با رسانه و تولیدات رسانه ای بایستی عمیق تر، هوشمندانه تر، تخصصی تر و از موضع عدم انفعال باشد تا بتوانیم به موقع و فعالانه تصمیم و اقدام مناسب داشته باشیم. @taammolat74
💠با تشکر از همه دوستان و مخاطبان عزیز. درقبل از عید و با تعطیلی پیش آمده بواسطه ویروس کرونا، در کانال تاملات پیشنهاد رمان خوانی به ذهنم رسید. معرفی رمان‌های جذاب از نویسندگان ایرانی برای پر کردن اوقات فراغت و آشنایی بیشتر مخاطبان با رمان های خوب فارسی، کاری بود که به نظر مناسب می‌رسید. فارغ از اینکه برای جست‌و جو رمان‌ها علاوه بر آشنایی خودم با برخی نویسندگان و کارهای آنها سطح آگاهی خودم نیز بالاتر رفت، سعی کردم برخی این رمان ها را خریداری و آنها را مطالعه کنم. خدا رو شکر البته با استقبال برخی دوستان نیز همراه شد. متاسفانه از بعد عید، این پیشنهاد رمان خوانی کمرنگ شد و برخی دوستان نیز پیام دادند که این امر استمرار داشته باشد. آنها نیز پیشنهاداتی داشتند و رمان‌های مفیدی را به من پیشنهاد دادند. حال شما نیز اگر رمان ‌های فارسی خوبی را می‌شناسید و یا مطالعه کرده اید پیشنهاد دهید تا دیگران نیز آشنا شوند و مطالعه کنند. ان شاالله از امروز مجددا این طرح رو ادامه خواهیم داد. ⚜️ @taammolat74
🎉 پیشنهاد ویژه #رمان_خوانی 📚 کتاب خادم ارباب کیست؟! ▪️ مولف : سیدعلی اصغر علوی ▪️ناشر کتاب : سدید ▪️سال نشر : 1391 ▪️تعداد صفحات : 96 🔸«به جای نوشتن از اساسنامه و شرح وظایف و رسالت برای خادمین هیأت، کافیست خادم خود امام حسین (علیه السلام) معرفی شود. خادمی که عمری پا به پای امام زیسته و آئین نوکری آموخته و هم البته می‌آموزد. کسی که با امام به کربلا آمده و خون سیاهش با خون‌های مطهر اصحاب عجین شده است. همان غلامِ سیاه اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، حضرت جَوْن (علیه السلام)» 🔹این کتابی استبه قلم سید علی اصغر علوی که حاوی مطالبی در باب خدمت به آستان سید و سرور شهیدان است. این کتاب در واقع با تاسی از زندگی حضرت جون بن حوی، غلام سیاه حضرت که در روز عاشورا به شهادت رسید تنظیم و نوشته شده است. 🔸از ویژگی های بارز این کتاب می توان به نثر خاص آن اشاره کرد. بیانی که امروزه بیشتر از زبان پبرغلامان آستان سیدالشهدا(ع) می شنویم در تار و پود این کتاب نهفته و سعی شده حریم خادم و ارباب کاملا رعایت شود. حریمی که حرف های عاطفی و احساسی در آن آشکار است و خادم در پی آن است که تا آخرین لحظه در رکاب ارباب خویش نفس بزند و کار کند. 🔹«ما» هنر نداریم، اما «او» که هنر دارد، هنر او هم این است که اجناس به درد نخوری مثل ما – که هیچ کس حاضر نیست بخرد – را می خرد و با یک نگاهش کیمیا می کند: رسول ترک، کل احمد تهرانی و… محصولات این کارخانه اند. راهش هم همین است که حافظ فرمود: «گر در سرت هوای وصال است حافظا باید که خاک در گه اهل هنر باشی» #خادم_ارباب_کیست؟ #سیدعلی_اصغر_علوی ⚜️ @taammolat74
48.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نقد و بررسی پشت پرده سریال پایتخت 🔘 قسمت 1 🔸امین فردین، روزنامه‌نگار و پناهنده آلمان در برنامه خود با عنوان «پشت پرده» که به نقد و بررسی و تخریب سلبریتی‌های سیاسی، هنری، ورزشکاران و... می‌پردازد؛ در قسمت جدید خود به نقد و ارزیابی سریال پایتخت پرداخته است. 🔹 فارغ از حواشی و مسائلی که پیرامون شخصیت فردین و برنامه‌او وجود دارد، نکات قابل تاملی را در مورد ارزیابی برنامه پایتخت پرداخته است. البته بیشتر نگاه ایشان به مباحث فرم است. ♦️او در مورد سریال پایتخت گفته است دقیقه ای 8 میلیون و 100 هزار تومان هزینه برداشته است. ملاحظات خود درباره سریال #پایتخت را برای ما ارسال کنید... ⚜️ @taammolat74
🔰سقوط تمدن غرب در اوج بی تمدنی ✍️ یاسرعباسی 🔸این آمریکا و اروپا است ، مردن مردم به اندازه گور خرهای که در حال انقراص هست ارزشی ندارد. یادتان می آید برای فلان حشره و خزنده و حیوان درنده چطور طوری اشک می‌ریختند گویا فرزندانشان در حال جانباختن هستند ، حالا مردم یعنی انسانها یعنی موجوداتی از جنس خودشان روزانه در خیابانها با فجیع ترین وضع جان میدهند و سردمداران دفاع از حقوق بشر و فریاد زنندگان انسانیت ، انسانیت را به آتش کشانده و خوی وحشی گری و حیوانیت درونیشان رو شده است. 🔹اینا همان ، داعشی های کت و شلوار پوشیده و همان طالبان اتو کشیده و همانان که برخی گمان میکردند طاهر و مظهر پیشرفت و تمدن هستند. آری تمدنی که سالها وقرنها در پوشش نفاق و ژست های انسان دوستی ، کشورها را غارت و بشریت را زیر چکمه خود لگد مال کرده است. آیا هنوز کسی هست که غرب را ، الگو وآرمان و بهشت والای خود بداند. ⚜️ @taammolat74
📮من روبیکا را نصب نمی‌کنم چون با انحصارش، راه را به روی شرکتهای نوپا و کارآفرینی دیجیتال بسته است. روبیکا بدون تردید به سرنوشت سروش دچار خواهدشد چون پشتش کارآفرینی نیست، بیت‌المال بی‌زبان است. بخاطر اشتغال جوانان و جهش تولید، با انحصار بجنگید، حتی اگر به جاهای مهم وصل باشد. ✍️ سید امیر سیاح ⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار ♨️ 🔶 روش‌شناسی فقهای معاصر 🔸 استاد محمدحسین عبدی 🔹جلسه نهم 🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال بارگذاری میشود. ⚜ @taammolat74 👇👇👇
روش شناسی فقهای معاصر 8.mp3
16.32M
🔉 درسگفتار 🔶 🕰 جلسه نهم 🔸 استاد محمدحسین عبدی 🔹آیت الله خوانساری جزء مکتب نجف تنها نیست بلکه یک در آثار ایشان میتوان حوزه نجف، سامرا و قم را مشاهده کرد. 🔹بررسی شیوه ادبیات تقریر فقها و خصوصا ادبیات فقاهتی آیت الله خوانساری 🔹تبیین صنع نظام فقهی برای اداره حکومت در عصر غیبت 🔹یکی از امتیازات برجسته آقای خوانساری عدم تعبد به فهم مشهور از یک روایت است. 🔹بررسی برخی اندیشه‌های فقهی آیت‌الله سیداحمد خوانساری. 🔗 لینک جلسه قبل👇 🔺https://eitaa.com/taammolat74/1384 ⚜️ @taammolat74
28.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مستند «دکترین شوک» 🔘 قسمت هفتم 🔸ظهور سرمایه‌داری فاجعه 🔷فیلم مستندی بر اساس کتاب "دکترین شوک" 🔸با حضور نویسنده‌ی کتاب «نائومی کلاین» با زیرنویس فارسی 🌹عیدانه سال نو کانال فکرت؛ ⚜ @fekrat_net@taammolat74
💐امروز تولد یل ام‌البنین اسوه صبر و شکیبایی است و فرشتگان، شادمانند چرا که دستان این نوزاد قرار است روزی حماسه‌ها بیافرنند. چشم‌های تو آب را هم شرمنده نجابت خود خواهد کرد… میلاد اوست که حرمت دار روز جانباز شد و جانبازان همگی رهرو راه اویند... میلاد حضرت عباس(ع) و روز جانباز مبارک.🌹🌹🌹 ⚜ @taammolat74
🔰مهندسی افکار عمومی با چاشنی سرگرمی ✍ علیرضا محمدلو 🔸از آنجایی که نگاه جهان غرب و نظام سرمایه داری به مقوله در ساحت زندگی بشر، یک نگاه اقتصادی و سودمحورانه می باشد، پدیده ای بنام شکل می گیرد که با ظاهری تمام فرهنگی و جذاب و با ابزارهای چندرسانه ای، عقبه اقتصادی و بهره کشی از بشر در قالب جدید را رقم می زند. 🔹اساسا صنعت فرهنگ در پی بازتولید نظام سرمایه داری است. هرچقدر از آلام بشر غفلت شود و دردهای معنوی بشر نیز به یغما رود، به نفع سردمداران اقتصادی ماجرا خواهد بود‌. 🔸عصر سرگرمی با شاخص هایی چون فردگرایی، مصرف زدگی، لذت گرایی، اصالت تجربه و ظاهرگرایی، غفلت از معنا و مسئولیت و جامعه و مبدا و معاد را سبب می شود. 🔹اینکه در نگاه دینی، زمان را همچون ابرگذران می بیند و اوقات فراغت را با چاشنی لذت حلال می نگرد و کار برای خانواده را چون اجر و لذت مجاهدت در راه خدا قرار می دهد، نشان از عمق فاجعه ای است که در پس صنعت سرگرمی و مدیریت اوقات فراغت در حال رخ دادن است. 🔸اساسا ، صورت جدیدی یافته و با سرگرم آموزی و در بستر قهرمان ها و ضدقهرمان های فیلم ها و سریال ها و انیمیشن ها، ذائقه های هک شده ای را تولید و بازتولید می کند. 🔹استعمار فرانو، تسلیحات و اطلاعات را در خدمت تبلیغات درآورده و مهندسی موافقت را بعنوان استراتژی اصلی پروژه جهانی سازی، در دستور کار قرار داده است. 🔸بهترین گزینه برای قدرت هژمونیک غرب، همین صنعت سرگرمی است که یک شهروند بسته بندی شده را تحویل نظام بین الملل می دهد و مجاری اندیشه ها و علایق و اقداماتش را از طریق سرگرمی‌های فیلتر شده، کنترل می کند و خروجی های مدنظرش را براحتی پیش بینی می نماید. 🔹دلیل این اتفاق نیز شاید مخاطب منفعلی است که پای رسانه و سرگرمی تربیت می شود و بجای کشف به دنبال الگوست و بجای پردازش و دقت، تکرار می کند و بجای ابداع و ابتکار، انباشت می کند. 🔸در روزهایی که بدلیل بحران ویروس کرونا، رژیم مصرف رسانه ای همه بهم ریخته و سرگرمی های تصویری و دیجیتالی، رکورد خارق العاده ای زده است، به فکر باشیم که خستگی ناشی از مصرف بیش ازحد اطلاعات باعث ازخودبیگانگی و غفلت بیش از حد نشود. 🔹مکث و تامل و تفکر انتقادی را چاشنی استفاده از رسانه نماییم و اجازه ندهیم سرگرمی های مان، شخصیت ما را دور زده و مهندسی نمایند. ⚜ @vasael_ir@taammolat74
🔰کرونا ویروس و خلاء مطالعات علوم انسانی اسلامی ✍️علیرضا استادیان 🔸در وضعیتی که تمامی کشورمان ایران بلکه تمامی جهان درگیر ویروس کرونا است و تمامی ساختارهای سلامت و فرهنگ و هنر و ورزش تحت تاثیر بیماری ویروسی کووید 19(COVID-19) قرار گرفته است و در هر بخش شاهد اقدامات و تصمیم گیری های جدید و منطبق بر شرایط جدید هستیم؛ آنچه در این وضعیت خطیر، خلاء آن حس می شود کنش گری عالمان و اندیشمندان علوم انسانی و اسلامی و میزان اندیشه ورزی در قبال این پدیده جدید اجتماعی و چگونگی مواجهه عالمانه با آن است. 🔹به نظر می رسد خلاء مطالعات هدفمند و دقیق و عدم کنش گری مطلوب جامعه علوم انسانی موجب شده است تا بیش از هر زمان دیگری ما شاهد موج گزاره ها و مطالب ژورنالیستی خام با لعاب نظریه پردازی علمی باشیم؛ این خلاء موجب شده است تا برخی گزاره های حاصل از پیامد سنجی پساکرونایی بدون گذر از اسلوب و روش های پژوهشی و همچنین قبل از نقد و نظر در ساحت های کرسی های نقد و نظر و آزاد اندیشی، وارد صحنه عمومی جامعه شود. 🔸همه گیری این ویروس و گذر این بیماری از تمامی مرزهای سرزمینی و درگیر کردن تمامی قاره های کره خاکی زمین، می تواند نقشه کاملی از نگرش ها و ایده ها و باورها تا چگونگی اقدامات و عملکردها از کشورها، آئین ها و ادیان مختلف برای ما ترسیم کند و مطالعات جذاب و بدیعی را به شکل تطبیقی میان ایسم های زنده پویا مبتنی بر مورد پژوهی، رقم بزند. ادامه مطلب در لینک ذیل👇 🌐 rasanews.ir/002hzp ⚜️ @taammolat74
🔰 ویروس کرنا ویرانگر نظم مستقر 🔸ویروس کرونا هوای تهران را به پاک‌ترین روزهای خود در ده‌ سال گذشته رسانده. این اتفاق در همه‌ جای دنیا رخ داده و زمین روزهایی را از لحاظ کاهش میزان تولید گازهای گلخانه‌ای می‌بیند که هیچ‌گاه تصورش را هم نمی‌کرد. 🔹 میانگین تولید گازهای گلخانه‌ای در این روزها به میزان پیش از دهه هشتاد میلادی رسیده، میزان تولید و مصرف پلاستیک فوق‌العاده کاهش پیدا کرده و امید می‌رود با ادامه‌ی این روند بسیاری از گونه‌های در آستانه نابودی از خطر انقراض نجات یابند و ... 🔸آری کرونا "فتنه‌"ای برپا کرده، فتنه‌ای که وضعیت معمول را بر هم زده و این روزها انسان‌ها با تمام توان به دنبال یافتن راهی برای بازگشت به نظم پیش از کرونا هستند... آیا این نظمِ ویرانگر، دوباره به زندگی انسان بازخواهد گشت؟! در خلوتِ خود به مقایسه‌ی میزان ویرانگری کرونا ویروس و ویرانگری نظم مستقر جهانی بیاندیشیم! ⚜️ @taammolat74