eitaa logo
تاملات
766 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰گریه های پروفسور جلالی از بی‌اعتنایی مسئولان به راه‌های پیشرفت کشور ایشان فوق دکترای برق و متخصص آی تی از ویرجنیای آمریکاست سالهاست اومده ایران برای کشورش خدمت کنه/بیسیمچی‌مدیا ⚜ @lotfi74
🔰تاکتیک «یورش فوجی»؛ از میدان‌های جنگ تا میدان‌های شهر/نقش آمریکا در اغتشاشات ایران چه بود؟ 🔹 هر بار که اعتراضات در ایران به خشونت کشیده می‌شود، گفته می‌شود توطئه‌ای خارجی در پشت پرده است؛ اما آیا واقعیت جز این است؟ 🔸🔸به‌رغم تمام هزینه‌های «موقوفه ملی دموکراسی»، تمام تلاش‌های سی‌آی‌ای، تمام دروغ‌پراکنی‌های «صدای آمریکا» و حتی استفاده از تاکتیک جنگی «یورش فوجی» در اغتشاشات ایران، نقشه‌های واشینگتن باز هم شکست خورد. ادامه مطلب را در لینک ذیل بخوانید: 🌐 mshrgh.ir/1013889 ⚜ @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سخنان منطقی استاد #شهریار_زرشناس 🔸 در نقد کتب درسی تاریخی دانشگاه و تبلیغ #باستان‌گرایی و #آریایی‌گرایی و اسطوره‌سازی از #کوروش #هخامنشی در کتب #انتشارات_سمت ⚜ @jscenter ⚜ @lotfi74
🔰ذهن در نگاه غرب و اسلام ✍️ حجت الاسلام علی فرحانی 🔸غربی ها در بالاترین قوه ای که در بشر می شناسند، ذهن است. اصحاب هایدگر و نیچه و برکسون دانمارکی بیشترین چیزی که در بشر خبر دارند، ذهن است. البته به جز فروید و اتباعش که مساله ناخودآگاه را دارند. 🔹ما در عالم اسلام ذهن را بالاترین قوه نمی دانیم. چیزی که در بالاترین ناحیه وجودی انسان است، فطرت می باشد. فطرت قوای متعددی دارد که قوه متوسط آن ذهن است. لذا چیزی که غرب ها به ذهن نسبت می دهند بخشی از آن مربوط به ذهن نیست. غربی ها همین مقدار را متوجه هستند که این آثار و ریکشن ها مربوط به رتبه راقی و فاخر انسان است ولی چون بالاتر از ذهن ندارند. 🔸کار ذهن با مفاهیم است. انسان وقتی با مفاهیم ذهن کار می کند و ممارست زیادی با آن پیدا می کند، به شرط اینکه عنصر دیگری باشد به نام تلقین(در روانشناسی این مفهوم وجود دارد ولی توضیح دهندگی ندارد) به مفاهیم اضافه شود، و از سنتز رابطه ممارست و تلقین چیزی به نام جزم حاصل می شود. 🔹قوه بالاتر از ذهن، یقین است. یقین از نوع دیدن است نه دانستن. اگر کسی به حوزه فوقانی برسد، تمام آن آثار حوزه فوقانی از جهت قدرت و هم از جهت مدت و زمان آثار بیشتری از آثار ذهن دارد. لذا شیخ بهایی دارد:(علم رسمی سربه سر قیل و است و قال) 🔸همانگونه که امروز پیشرفت فیزیکال در حوزه علوم بشری بر اساس قوانینی جلو می رود، پیشرفت در حوزه متافیزیک نیز می توان اینگونه باشد. 🔹شهید مطهری می فرماید در حوزه فوقانی، بشر غربی حدسی زد. فروید آنرا حدس زد و گفت در انسان چیزی بالاتر از ذهن است اما او را به مسلخ شهوت جنسی برد. آقای مطهری می گوید بیش از هزار سال قبل امیرالمومنین(ع) به آن خبر داده بود:( الذین وکلتهم بحفظ ما یکون منی) رقیب و عتید اعمال اختیاری انسان را ثبت می کنند.(وجعلتم شهودا علیّ مع جوارحی و کنت الرقیب علی من ورائهم و شاهد لما خفی عنهم) چه چیزی ممکن است از بشر سر بزند که رقیب و عتیب نتوانند ثبت کنند؟! آن چیز مبدا جزم است. ربط به درون انسان است. 🔻آقای مطهری می گوید ناخودآگاه در جهان بینی اسلامی، با این فرض است که انسان را تا خلیفه الله بالا می برود ولی در ناخودآگاه غرب، انسان را تا ساحت شهوت پرستی پایین می آورد. ⚜️ @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلمی از اولین #جمعه_سیاه در انگلستان... نماد دولت رفاهی مدرن، سیایت‌گذاری اجتماعی و مرکزیت نهادهای دانشگاهی. ⚜ @lotfi74
🔰نقدی بر مستند #ایکسونامی ؛ یک قیاس مع‌الفارق! 🔹نکند ایران همانند #آمریکا دچار انقلاب جنسی شود! انقلابی که بنا بر زاویه دید تولیدکنندگان مستند «ایکسونامی» و نه نگارنده این نقد، حالا این کشور را از نظر اخلاقی و اجتماعی به نابودی کشانده است. مستندساز سعی دارد از آغاز تا پایان اثرش این نکته را تشریح کند که ما ایرانی‌ها احتمالا آرزوی آزادی #جنسی داریم و اگر این انقلاب شکل بگیرد نتیجه‌اش چیزی می‌شود در حد این شمایلی که مستند ایکسونامی از آمریکای پس از انقلاب جنسی نمایش می‌دهد. اما مستند ایکسونامی یک مغلطه است. بنیان #مستند برای استدلال از اساس نادرست به نظر می‌رسد. 🔸مُغالِطِه بهترین کلمه و مختصرترین واژه‌ای است که می‌توان برایش در نظر گرفت. مستندی که مقدمه‌ای را در قالب یک گزاره‌ی نادرست بیان می‌دارد و نهایتا با این گزاره به نتایجی به ظاهر صحیح می‌رسد. عدم اطمینان ما از صحت این استدلال، مستند ایکسونامی را از همان شروع، اثری تبلیغی و مغالطه‌گر معرفی می‌کند. ✏در این مستند بارها و بارها ارجاعاتی وجود دارد تا... 💡مطالعه کامل نقد👇 🌐 Blog.cinemamarket.ir #ایکسونامی #مستند_ایکسونامی #محسن_آقایی #محمدرضا_بورونی #ایران #آمریکا #انقلاب_جنسی ⚜ @lotfi74
🔰به مناسبت ۱۰ آذر ماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس ✍ دکتر موسی نجفی 🔸 اینکه مدرس گفته : دیانت ما عین سیاست ماست ، شاید معنای وسیع تر و عمیق تر از این جمله را می دهد، اگر می گفت "دین" ما عین سیاست ماست ۰ "دیانت" اعتقاد قلبی و عملی و واقعی است ۰ در سیاست امروز ما می بینیم برخی در نظر و گفته ، ورود دین در سیاست را قبول دارند ولی متدین به این مطلب نیستند ۰ یک از عللی که سیاستمداران غربی سیاست های خود را با تلاش و جدیت به پیش می برند این است که متدین و عامل به همان عقیده ای (سکولار) هستند که قبول دارند ۰ در حقیقت جمله شهید مدرس می تواند نقد برخی دولتمردان امروز و ریشه بسیاری از ضعف ها و ناکارآمدهای سیاست در ایران باشد ، چرا که متدین بودن و دیانت داشتن در سیاست بالاتر از صرفا دین را قبول داشتن است ۰ ⚜ @drmousanajafi ⚜ @lotfi74
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
اینفو مدرس.docx
1.86M
10شاخص اصلی به عنوان 🆔 @darseenghelab
✅ سالروز شهادت آیت الله مدرس 🔸شهید مدرس(ره): «خداوند دو چیز را به من نداد یکی ترس و دیگری طمع، هرکس با مصالح ملی و امور مذهبی همراه باشد، من هم با او همراهم و الا فلا». ⚜️ @lotfi74
🔰یک کلمه قانون نه! ✍️عطالله بیگدلی 🔸قانون واقعاً چیست و مجلس ما اکنون دقیقاً و واقعاً چه می‌کند؟ امام خمینی(رحمه‌الله علیه) در کتاب ولایت فقیه نوشته است، تقنین مخصوص شارع است و فقیه کاشف و همین برای اداره مهمات امور مملکت کافی و البته ضروری است. اما مجلس نیز برای سامان دادن به امور جاری لازم است. اما کار این مجلس تقنین نیست. حضرت امام نام آن را «مجلس برنامه‌ریزی» می‌گذارد که برای کارهای جاری کشور در چهارچوب اصول و کلیات «برنامه‌ریزی» می‌کند. ولی منظور از قانون واقعاً چیست و قانون به چه کار می‌آید؟ ⚜️ @lotfi74 👇👇👇
🔸به نظر می‌رسد نگاهی به فهرست بسیار بلند بالا و عجیب قانون‌گذاری در ایران از 1358 تا 1391 هـ.ش که زمان ما باشد، نشان می‌دهد هیچ‌گاه مجالس از این نظر خود را در مضیقه و قید ندیده‌اند و واقعاً در حال قانون‌گذاری هستند، چه شکلی و چه ماهوی. قانون مگر چیزی جز تعیین حقوق و تکالیف و چگونگی تحقق آن است و مگر فقه کاری جز این می‌کند؟! 🔹راستش آن است که ما در مجلس امروز قانون‌گذاری می‌کنیم و البته هم مجلس و هم قانون نهادهای مدرن هستند که در سنت فقهی ما ناشناخته و بی‌سابقه هستند. اما ما مدرن شده‌ایم و تجدد صورت خود را بر ما تحمیل می‌کند و ما هم البته از نازها و کرشمه‌هایش بدمان نمی‌آید؛ و اگر هم فقه بخواهد عرض اندامی بکند باید در قالب و صورت قانون و مجلس رخ نماید، وگرنه در حد دکترین و نظریات در کتاب‌ها باقی خواهد ماند و یا در بین متشرعین به صورتی محدود و بر اساس توافق طرفینی اجرا خواهد شد و به کار سامان کشور نمی‌آید. 🔸سهل است که اکنون در واقعیت تقنین کشور ما فقه را هم در لباس قانون عرضه نمی‌کنیم. ماده و صورت ما مدرن است و غالباً هم ترجمه است. فقه ناظر است که این لباس بعد از تولیدشدن خوب بسته‌بندی شود، فقه امروز فقط حق نه گفتن به محصولی دارد که در آخر خط تولید قرار دارد و نقشی در تولید ندارد و البته نمی‌تواند داشته باشد.(این که از استعارة تولید بهره می‌برم از آن رو است که در تجدد قانون تولید و مصرف می‌شود و همة قوانین معمولاً تاریخ مصرف دارند, مقایسه کنید با فقه!) باز باید گفت که فقه در روزگار ما برای اداره‌ی جامعه ناکارآمد است. آیا این طعنه‌ای به فقه است؟ خیر، این شکوه‌ای از روزگار ما است. 🔹 روزگار مدرنی که غایات و روش‌های آن، در همین ایران خودمان، مبتنی بر نگاه سوبژکتیویستی و خودمحور است؛ سوژه‌ای که می‌خواهد همه چیز را تصرف کند، اداره کند، دست‌مالی و منیجمنت کند، برنامه‌ریزی کند، حق بدهد و تکلیف بگیرد، و بی‌چاره فقه که می‌خواهد اجتماع این شبه‌سوژه‌های ایرانی را سامان دهد و آن‌ها را عبد کند. 🔸فقه برای زندگی جمعی عباد است؛ زندگی مکلف از آن روی که مکلف است. و چه وضعی پیدا می‌کند فقه، وقتی بخواهد بر فاسقان و عادلان حکومت کند و بی‌چاره مجلس که از 1285 تاکنون، به قول فروغی، وسط دو سنگ آسیاب گیر افتاده است. ما تا آنجا که فقهی زندگی کنیم، دینی زندگی می‌کنیم. فقه ما و مجلس ما و اصل چهارم قانون اساسی ما کارآمد خواهد بود و الّا فلا! در آرزوی روزی که صورت‌های مدرن بروند و ما یادمان برود قانون چیست. صد سال پیش می‌گفتند حلّال تمام مشکلات ما یک کلمه است و آن هم قانون است. امروز تمام مشکلات ما در همین یک کلمه است و آن هم قانون است! ✅ بله باید گفت یک کلمه، قانون نه! ⚜️ @lotfi74
🔰 مواجه آیت الله مدرس با تجدد عصر خویش ✍ رسول لطفی با مرور حیات تاریخ ایران معاصر ما، به صحنه‌های پرشکوهی برمی‌خوریم که مایه مباهات ایرانیان است و با نقطه‌عطف‌های تاریخی مواجه می‌شویم که انسان کنونی را به تفکر وا ‌می‌دارد. ما مردان بزرگی را می‌بینیم، فراتر از زمانه خود تفکر می‌کردند و رسالت خود را نسبت به حوالت تاریخی عصر خویش ایفا نمودند. ادامه در لینک ذیل👇👇👇 🌐 http://rasanews.ir/002deq ⚜ @lotfi74