هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهار دقیقه صریح و شفاف با محمدمنان رئیسی (مدیر پژوهشکده معماری و شهرسازی اسلامی) درباره سیاستهای شهرسازی و مدیریت شهری.
@baladetayyeb
🔰 چرا مبانی دینی به خرج متدینینی که #اقتصاد خواندهاند نمیرود؟
🔸️ یک نکته هم در مورد علوم انسانی که برادر عزیزمان آقای فتحعلیخانی بیان کردند، عرض کنم. ببینید، ما نمیگوییم علوم انسانی غیر مفید است؛ ما میگوییم علوم انسانی به شکل کنونی مضر است... بحث در این است که اینی که امروز در اختیار ما قرار دادند، مبتنی بر یک جهانبینی است غیر از جهان بینی ما. علوم انسانی مثل پزشکی نیست، مثل مهندسی نیست، مثل فیزیک نیست که جهانبینی و نگرش نسبت به انسان و جهان در آن تأثیر نداشته باشد؛ چرا، تأثیر دارد. شما مادی باشید، یک جور علوم انسانی تنظیم می کنید. علوم انسانی ما برخاستهی از تفکرات پوزیتیویستی قرن پانزده و شانزده اروپاست. قبلا که علوم انسانیای وجود نداشته است؛ آنها آمدهاند همین اقتصاد را، همین جامعهشناسی را در قرن هجدهم و نوزدهم و یک خرده قبل، یک خرده بعد تدوین کردند و ارائه دادند؛ خب، این به درد ما نمیخورد. این علوم انسانی، تربیتشده و دانشآموختهی خود را آنچنان بار میآورد که نگاهش به مسائل مبتلابه آن علم و مورد توجه آن علم - چه حالا اقتصاد باشد، چه مدیریت باشد، چه تعلیم و تربیت باشد - نگاه غیر اسلامی است. میبینیم همان شخص متدین در داخل دانشگاه که فرض کنید مدیریت یا اقتصاد خوانده، هرچه با او دربارهی مبانی دینی این مسائل حرف میزنیم، به خرجش نمیرود. نه اینکه رد میکند، نه؛ اما آنچه که شما در باب اقتصاد اسلامی با او حرف میزنید، با یافتههای علمی او، با آن دو دو تا چهار تاهائی که او در این علم تحصیل کرده، جور در نمیآید.
من با ورود علوم انسانی به حوزهی علمیه اصلا مخالفتی ندارم. من میگویم حوزهی علمیه باید پایه های علوم انسانی مبتنی بر تفکر اسلامی و جهان بینی اسلام را مستحکم بریزد؛ همان کاری که در اول انقلاب جناب آقای مصباح و تشکیلات ایشان شروع کردند؛ که اگر تا امروز ادامه پیدا می کرد، به یک جاهایی میرسید.... بنابراین من نمیگویم علوم انسانی نافع نیست، میگویم اینی که هست مضر است؛ آنی که باید باشد، لازم است.
📚 رهبر حکیم انقلاب ۱۳۸۹/۰۸/۰۲
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
✍️ به استحضار می رسانیم؛ بنا شد پیرامونِ #علم و #دین و رابطه شان به طور عام و مساله ی #علم_دینی به طور خاص، با توجه به منابع و آثار برجسته ی اندیشمندان مسلمان و غیرمسلمان، طی سلسله یادداشت هایی، مطالبی تحقیقی به سمع و نظر مخاطبان فرهیخته ی کانالِ "تأمّلات نظری" برسانیم. طبعا پرداختنِ دقیق، مستدل و مستند به این موضوعِ مهم و پُر تنش، به طول خواهد انجامید. از اینرو اهمِّ عناوینی را که بناست پیرامونشان تحقیق و قلم فرسایی شود به اطلاع رسانده که از این قرار است:
1️⃣ مفهوم شناسیِ دو واژه ی "علم" و "دین" و بررسیِ قلمروی آنها
2️⃣ بررسیِ تاریخچه ی بحثِ "علم دینی"
3️⃣ چیستیِ علوم انسانی و بازخوانیِ آرای فیلسوفانِ غربی پیرامونِ آن
4️⃣ بررسیِ چیستی و فلسفه ی علوم تجربی
5️⃣ رویکردهای مواجه با اسلامی سازیِ علوم انسانی
6️⃣ بررسیِ ادله ی موافقان و مخالفانِ اسلامی سازیِ علوم انسانی
7️⃣ جایگاه و نقشِ مبانیِ "معرفت شناختی"، "هستی شناختی" و "انسان شناختی" در علومِ انسانی و حتی تجربی؛ اساسا آیا علم خنثی است؟!
8️⃣ بررسیِ روشِ تحقیق در علوم؛ اعم از علوم تجربی، انسانی و علوم انسانیِ اسلامی
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی
✳️ بسم الله الرحمن الرحیم ✳️
به مسئلهی «تبیین» اهمیّت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود.
امام خامنه ای حفظه الله - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
🎧 صوت دوره کارآمدی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران
🎙۱- مسیر سنگلاخی ۱ - استاد رضی
🎙٢- مسیر سنگلاخی ۲ - استاد رضی
🎙٣- مسیر سنگلاخی ۳ - استاد رضی
🎙۴- دستاوردهای اقتصادی - استاد رمضانی
🎙۵- نظم نوین جهانی - استاد مهدی زاده
🎙۶- طلیعه نظم نوین جهانی - استاد مقصودی
🎙٧- جنگ شناختی و رسانه در اقتصاد۱ - استاد عباسی فر
🎙٨- جنگ شناختی و رسانه در اقتصاد۲ - استاد عباسی فر
🎙۹- اقتصاد ما و اقتصادهای جهان ۱ - استاد حسینی
🎙۱۰- اقتصاد ما و اقتصادهای جهان ۲ - استاد حسینی
🎙۱۱- کارگاه تحلیل چالش های اقتصاد - استاد حسینی
🎙۱۲- کارگاه چالش اقتصاد - استاد رضی و استاد حسینی
پایگاه اطلاع رسانی l کانال ایتا
📣 رسانه باشیم...
#جهاد_تبیین
#کارآمدی_اقتصادی_انقلاب_اسلامی
#موسسه_میقات_جوانان_انقلاب_اسلامی
تأمُّلاتِ نظری
✳️ بسم الله الرحمن الرحیم ✳️ به مسئلهی «تبیین» اهمیّت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود.
این دوره خوب رو ابتدا رایگان دانلود کنید و سپس با حوصله گوش کنید. اطلاعات اقتصادیِ خوبی دریافت خواهید کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بشنوید سخنانِ مرحوم آیت الله مصباح یزدی (رحمه الله) پیرامونِ مسأله ی گرفتن #ربا توسط بانک ها
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
♦️دیدگاههای اقتصادی نامزدهای مجلس در موارد زیر را جویا شوید:
-رهاسازی نرخ ارز
-حذف پیمان سپاری ارزی
-حذف یارانه تولید
-حذف یارانه پنهان
-جهانی سازی قیمت انرژی (بنزین, برق،..)
-افزایش نرخ سود سپرده
-پذیرش خلق پول بانکی
-خصوصیسازی انفال
-آزادسازی واردات خودرو
-فروش دلاری نهاده تولید
♦️پاسخ += لیبرالیسم
https://virasty.com/MjTavakoli/1707928881249224834
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
📚 فصلِ دوم از کتابِ #دولت_و_بازار؛ چکیده اش رو در قالبِ چند سلسله یادداشت تقدیم خواهیم کرد.
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
📚 برخی عزیزان پیام ارسال می کنند کتابی معرفی کنیم برای آشنایی با #علم_اقتصاد. ما؛ کتابِ "مبانی و اصولِ علم اقتصاد" اثر جناب دکتر یدالله دادگر رو برای شروع پیشنهاد می کنیم.
پ.ن: در تصویر نام مولفان و ناشر هم مشخصه
#کلیاتی_از_اقتصاد_برای_همه
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 رای نمیدهیم تا لیبرالها شاد شوند!
🎗تا حالا امضای یک آخوند زیر پول ایران خورده؟
🎗اقتصاد ایران دست کیا بوده؟
🎗 مشکلات رو چطوری میشه حل کرد؟
🎗 دوقطبی درست چیه؟
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
📚 #معرفی_کتاب: "فریب بزرگ؛ علم اقتصاد یا اقتصادِ علم نما!" مولف: استاد گرانقدر دکتر مسعود درخشان
✍️ بخشی از پیشگفتار کتاب: موضوعِ این کتاب بررسیِ نقادانه ای از منشأ علمِ اقتصادِ جدید است. اکثریتِ اقتصاددانانِ معاصر بر این عقیده اند که؛ #اقتصاد_جدید ساحتی علمی است بدین دلیل که روش تحلیلیِ به کار رفته در آن به واقع #ریاضی است. ما در این کتاب نشان داده ایم؛ آنچه از رویکردِ ریاضی به اقتصاد حاصل شده است چیزی جُز #اقتصاد_علم_نما نیست که امروزه به علم اقتصادِ جدید معروف است. اقتصادِ علم نما فریبِ بزرگی است؛ زیرا که در پُشتِ نقابِ زیبای #اقتصاد_علمی که ادعا می شود مستقل از #ارزش هاست، چهره ی زشتِ #سرمایه_داری را پنهان می کند.
پ.ن: مطالعه ی این کتاب برای دغدغه مندان جزء ضروریات است.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از بیداری ملت
💢مردم بدانند که تحریم و نقدینگی عامل کوچک شدن سفره شان نیست،
دلاری فروشی و جهانی سازی قیمت ها باعث شده هزینه زندگی دلاری شود در حالیکه درآمدها ریالی باقی مانده است.
👤دکتر محمد شربتی استاد اقتصاد دانشگاه قم
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
radiotehran02Mp3Cutterموزیک.mp3
9.07M
🎙 توصیه انتخاباتی حجتالاسلام علی کشوری به مردم عزیز ایران / گفتگو با رادیو تهران پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲/ ۹دقیقه
❓به طرفداران سند ۲۰۳۰ رأی ندهید!
❓به طرفداران ایده های تمدنی رأی بدهید!
❓واگذاری زمین رایگان به مردم یک ایده تمدن ساز است!
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
🔰 تحول و ارتقاء علوم انسانی
🔸️ #رهبر_انقلاب: این تصحیح و اصلاحِ کار دانشگاهها همین امروز مصداقهای روشنی دارد.
یکی از مصداقهای روشن این است که ما رویکرد مصرفکنندگیِ #علم را تبدیل کنیم به رویکرد #تولید_علم. تا کِی باید ما بنشینیم مصرفکنندهی علم دیگران باشیم؟ بنده با یاد گرفتن علم از دیگران هیچ مخالف نیستم؛ این را بارها گفتهام و همه هم میدانند؛ گفتم ما ننگمان نمیکند که از آن کسی که دارای علم است یاد بگیریم و شاگردی کنیم، امّا شاگردی یک حرف است، تقلید یک حرف دیگر است! تا کِی دنبالهروِ علم اینوآن باشیم؟ چرا در زمینهی #علوم_انسانی وقتی گفته میشود که بنشینیم فکر کنیم و #علوم_انسانی_اسلامی را پیدا کنیم، یک عدّهای فوراً برمیآشوبند که «آقا! علم است»؟ علم است؟ در علوم تجربی که علم بودنش و نتایجش قابل آزمایش در آزمایشگاه است، اینهمه غلط بودنِ یافتههای علمی روزبهروز دارد اثبات میشود، آنوقت شما در علوم انسانی توقّع دارید [غلط نباشد]؟
🔸️ در #اقتصاد چقدر حرفهای متعارض و متضاد وجود دارد! در مدیریّت، در مسائل گوناگون علوم انسانی، در فلسفه، اینهمه حرفهای متعارض وجود دارد؛ کدام علم؟ علم آن چیزی است که شما به آن دست پیدا کنید، بتوانید بفهمید آن را، از درون ذهن فعّال شما تراوش بکند. باید دنبال این باشیم که ما تولید علم بکنیم؛ تا کِی مصرف کنیم علم اینوآن را؟ بله، مانعی ندارد که مثل کالایی که خودمان نداریم، دیگری دارد و از او میگیریم و استفاده میکنیم، از علم دیگران استفاده بکنیم امّا این نمیتواند دائمی باشد، این نمیتواند همیشگی باشد؛ گاهی علمِ دیگران درست به ما منتقل نمیشود، گاهی آن بخش خوبش را به ما نمیدهند، گاهی نو و بهروزشدهاش را به ما نمیدهند و این اتّفاق در کشور ما متأسّفانه در سالهای حکومت طاغوت بارها افتاده؛ ما که نباید تجربهها را مجدّداً تکرار بکنیم؛ بنابراین بایستی تولید علم بکنیم. (۱۳۹۷/۰۳/۲۰)
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از KHAMENEI.IR
48.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #نسخه_کامل مستند غیر رسمی۶؛
🖥 روایتی از انس رهبر انقلاب با کتاب و اهالی فرهنگ
☝این مستند آبانماه امسال و همزمان با هفته کتاب در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد و پس از نمایش برای مخاطبان تخصصی، اکنون به قاب تلویزیون رسیده است.
💻 Farsi.Khamenei.ir
تأمُّلاتِ نظری
📹 #نسخه_کامل مستند غیر رسمی۶؛ 🖥 روایتی از انس رهبر انقلاب با کتاب و اهالی فرهنگ ☝این مستند آبانماه
کسی که با #کتاب مأنوس نیست؛ حقیقتا خیلی چیزها رو از دست خواهد داد. ( مستند رو حتما تماشا بفرمایید🍃🌺)
📚 فصل دوم از کتابِ #دولت_و_بازار رو از امشب در قالبِ حداکثر ۵ سلسله یادداشت تقدیم خواهیم کرد.
📚 کتابِ #دولت_و_بازار؛ فصلِ دوم، بخشِ اول
🔰 همانطور که در فصلِ گذشته دیدیم، مهمترین مسأله ی پیش روی #اقتصاددانان و طبیعتا #نهاد_دولت در کشورهای در حالِ پیشرفت، این است که؛ در تدوینِ برنامه های #توسعه، نقشِ دولت را چگونه تعیین کنند. آیا دولت باید مدیریتِ اقتصاد را به #مکانیسم_بازار بسپارد یا دست به سازمان دهیِ #نیروهای_بازار بزند؟
🔰 اجمالا باید گفت: #فصل_دوم بنا دارد به #نظریه_حمایت_هوشمند بپردازد. قبل از آن که بخواهیم نظریه ی مذکور را بیان و تحلیل کنیم، لازم است ابتدائا به طورِ اجمال، مقدمه ای برای ورود به بحث بیان کنیم.
🔰 قدرت های صنعتی و پیشرفته ی دنیا بویژه #آمریکا و #انگلستان، در برهه هایی از تاریخ مدعی شدند: پیشرفت اقتصادیِ آنها در سایه ی #مکانیسم_خودتنظیم_بازار و #عدم_مداخله_دولت در اقتصاد اتفاق افتاده و به کشورهای دیگر هم توصیه می کنند اگر می خواهند همچون ایشان #صنعتی شوند، باید اقتصاد را به #مکانیسم_بازار بسپارند، مرزهای تجاری را بردارند و #تجارت_آزاد را سرلوحه ی سیاست های بازرگانیِ خود قرار دهند. اما در یادداشت های بعدی [فصل سوم] خواهیم دید کشورهایی که به این توصیه ها عمل کردند، فرآیندِ #استعمار و #استثمار در آنها تداوم یافت. به تعبیر دیگر آنها نه تنها صنعتی نشدند، بلکه وضعیت #عقب_ماندگی شان تثبیت شد.
🔰 ها جون چانگ [مؤلفِ کتابِ نیکوکاران نابکار] می نویسد: "با وجود اینکه کشورهای پیشرفته ی جهان در طولِ تاریخ خود سیاست های #حمایتی داشته اند، امروز آنچه که این کشورها به کشورهای فقیر و رو به پیشرفت توصیه می کنند، و حتی با فشار به آنها می قبولانند، برخلافِ تاریخ و تجارب خودشان است. #بانک_جهانی و #صندوق_بین_المللی_پول انگاره ی #لیبرالیسم_اقتصادی را بر کشورهای فقیر جهان تحمیل کرده اند و نتایجِ خوبی هم به دست نیامده است. کشورهای پیشرفته ی امروزیِ جهان به کشورهای فقیر می گویند: آنچه ما می گوییم انجام دهید! نه آنچه که ما انجام داده ایم!" [Chang 2006]
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
🔰 آقای #ظریف تا دیر نشده پوزش بخواهید!
1️⃣ دیروز آقای ظریف، وزیر سابق امور خارجه در یک نشست دانشجویی که با عنوان «نظم جدید در دنیا» برگزار شده بود، گفت: «موشک مهم است به ابالفضل مهم است، به خدا مهم است. اما مردم مهمتر هستند»!
این بخش از سخنان ایشان بهگونهای است که انگار تلاش متخصصان نظامی ایران برای ساخت موشک، به معنای کماهمیت! دانستن مردم است! و در این میان، ساخت و تولید موشک، بااهمیتتر از مردم تلقی و تصور شده است! باید از ایشان پرسید؛ آقای ظریف چه کسی گفته است موشک مهمتر از مردم است که جنابعالی احساس تکلیف کردهاید این تلقی را به زعم خود اصلاح کنید؟! مگر «موشک» و «مردم» در دو نقطه مقابل و متضاد با یکدیگر قرار دارند که توجه به یکی از آن دو به معنای کماهمیت دانستن دیگری باشد؟! موشک برای حفظ جان مردم است. مگر برای شما، جان و مال و نوامیس مردم اهمیتی ندارد؟! اگر اینگونه نیست، چرا توان موشکی را که برای حفظ جان مردم است، از اهمیت دادن به مردم تفکیک میکنید؟!. آنهم در دنیایی که قدرتهای وحشی نظیر آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی بارها نشان دادهاند که به خون مردم ایران تشنهاند و اگر از توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران که برخورداری از موشکهای دوربرد و مدرن از جمله آنهاست، بیم نداشتند تاکنون بارها خاک میهن اسلامی را شخم زده و مردم این مرز و بوم را به خاک و خون کشیده و از میان برداشته بودند. آیا غیر از این است؟! آیا آنچه امروزه در غزه شاهد آنیم برای آقای ظریف درسآموز نیست؟! رژیم صهیونیستی با حمایت آشکار و بیپرده مالی، سیاسی و تسلیحاتی آمریکا و اروپا و برخی کشورهای بیغیرت و دستنشانده منطقه، نزدیک به ۳۰ هزار انسان مظلوم و بیپناه را در غزه به خاک و خون کشیده است و این جنایت وحشیانه و هولناک همچنان با حمایت قدرتهای یاد شده و بیتوجه به اعتراضهای گسترده مردمی در سراسر جهان ادامه دارد.
2️⃣ آقای ظریف! آیا قدرتهای یاد شده، ایران اسلامی را اصلیترین دشمن خود نمیدانند؟! و آیا طی ۴۵ سالی که از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی میگذرد، کمترین فرصتی را برای مقابله با ایران از دست دادهاند؟! و آیا اگر از توان نظامی ایران وحشت نداشتند تاکنون دهها بار به میهن اسلامی حمله نکرده بودند؟! جنابعالی از کدام منطق عقلی و سیاسی پیروی میکنید که برخورداری ایران از توان موشکی را نشانه کماهمیتتر دانستن مردم در مقایسه با آن معرفی فرمودهاید؟! آیا دشمنان ما به هیچیک از مبانی اخلاقی و قوانین بینالمللی پایبند هستند؟! آیا هنوز هم تصور میفرمائيد که حرف جان کری سند است؟! دیدید که نبود! جناب ظریف آیا جان و مال و نوامیس مردم ایران برای جنابعالی اهمیتی ندارد که ساخت موشک را کماهمیت دادن به مردم میدانید؟! قیاس جنابعالی مصداق این بیت از ملای رومی است که «از قیاسش خنده آمد خلق را ... کو، چو خود پنداشت صاحب دلق را»!
3️⃣ آقای ظریف! جنابعالی در آذرماه ۱۳۹۲ نیز در دانشکده فنی دانشگاه تهران فرموده بودید «آیا شما فکر کردهاید آمریکا که با یک بمبش میتواند تمام سیستمهای نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما میترسد»؟ معنای این سخن چه بود؟! غیر از این بود که تقویت سیستم نظامی کشور را بیفایده - و یا حداقل، کماثر- میدانستید. چرا؟! بعدها گفتید که سخنان شما تحریف شده است! در صورتی که تحریف نشده بود. ولی توضیح بعدی جنابعالی «عذر بدتر از گناه»! بود. فرمودید: «من گفتم قدرت ما، مردم است، نه توان دفاعی؟! امروز هم میگویم، باز هم خواهم گفت، چون حرف امام(ره) است که مردم پایه قدرت ما هستند. بد گفتم»؟! جناب ظریف! منظورتان چیست؟ منظورتان مردم با دست خالی است؟! اگر اینگونه نیست، چرا توان دفاعی را با اهمیت دادن به مردم در تضاد میدیدید و میبینید؟!
4️⃣ آقای ظریف! این پرسش -با عرض پوزش- از جنابعالی در میان است که دیدگاه حضرتعالی با خواست و اهداف دشمنان جمهوری اسلامی ایران که بارها به صراحت اعلام کردهاند چه تفاوتی دارد؟! آیا دست کشیدن ایران از توان موشکی، خواسته و آرزوی آمریکا و همپیمانان غربی و عبری و عربی آن نیست؟! ممکن است بفرمائید که جنابعالی موشک را هم مهم میدانید! خُب موشک را برای چه مهم میدانید؟ برای فشفشهبازی شب چهارشنبه سوری؟! یا برای حفاظت از جان و مال مردم؟ اگر گزاره دوم مورد نظرتان است، چرا توان موشکی را جدای از اهمیت دادن به مردم تلقی میکنید؟!
و بالاخره، برادرانه پیشنهاد میکنیم هرچه زودتر از مردم شریف ایران به خاطر اظهارات بیجا و دشمنپسند خود پوزش بخواهید.
✍️ حسین شریعتمداری
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari