✍️🏻 بحمدلله کتابِ مفید و کاربردی #دولت_و_بازار هم به اتمام رسید. طی چند روز آینده با محوریتِ کتاب دکتر یدالله دادگر وارد بحثِ #تاریخ_عقائد_اقتصادی خواهیم شد و چکیده ی این کتاب تقدیم حضور خواهد شد.
فهم دقیق و عمیقِ مفاهیم و اصطلاحات #علم_اقتصاد، در گروِ شناختِ دقیق و عمیقِ سیرِ تطور اندیشه های اقتصادی از ابتدا تا کنون است.
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
📚 #معرفی_کتاب: تاریخ عقائد اقتصادی، اثر دکتر یدالله دادگر، نشر سازمان سمت
✍️ اساسا برای درکِ دقیق و عمیقِ هر علمی، آشنایی با "سیر تطوّرِ اندیشه ها" در آن علم بسیار حائز اهمیت است. طبعا #علم_اقتصاد هم از این امر مستثنی نیست. کتابِ بسیار عالیِ پیش رو برای آشنایی با سیر اندیشه های اقتصادی در طول تاریخ گزینه ی بسیار خوبی است که مطالعه ی آن را به شما فرهیختگان پیشنهاد می کنم.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
📚 لینک یکایکِ یادداشت های #فصل_اول از کتابِ #دولت_و_بازار به جهتِ دسترسیِ آسان، مجموعا تقدیم دوستان می شود.
🔰 فصل اولِ کتاب ۱۱۰ صفحه می باشد که در قالبِ ۷ یادداشت، معادل ۵ صفحه، چکیده و لُبِّ آن تقدیم حضور شما فرهیختگان شد.
✅️ مقدمه
https://eitaa.com/taammolatenazari/318
1️⃣ بخش اول
https://eitaa.com/taammolatenazari/337
2️⃣ بخش دوم
https://eitaa.com/taammolatenazari/348
3️⃣ بخش سوم
https://eitaa.com/taammolatenazari/353
4️⃣ بخش چهارم
https://eitaa.com/taammolatenazari/360
5️⃣ بخش پنجم
https://eitaa.com/taammolatenazari/365
6️⃣ بخش ششم
https://eitaa.com/taammolatenazari/377
7️⃣ بخش هفتم
https://eitaa.com/taammolatenazari/385
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
📚 لینک یکایکِ یادداشت های #فصل_دوم از کتابِ #دولت_و_بازار به جهتِ دسترسیِ آسان، مجموعا تقدیم دوستان می شود.
🔰 فصل دومِ کتاب ۷۰ صفحه می باشد که در قالبِ ۷ یادداشت، چکیده و لُبِّ آن تقدیم حضور شما فرهیختگان شد.
1️⃣ بخش اول
https://eitaa.com/taammolatenazari/417
2️⃣ بخش دوم
https://eitaa.com/taammolatenazari/425
3️⃣ بخش سوم
https://eitaa.com/taammolatenazari/444
4️⃣ بخش چهارم
https://eitaa.com/taammolatenazari/450
5️⃣ بخش پنجم
https://eitaa.com/taammolatenazari/459
6️⃣ بخش ششم
https://eitaa.com/taammolatenazari/480
7️⃣ بخش هفتم
https://eitaa.com/taammolatenazari/491
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
📚 لینکِ یکایکِ یادداشت های #فصل_سوم و #فصل_چهارم از کتابِ #دولت_وبازار به جهتِ دسترسی آسان تقدیم دوستان می شود.
🔰 یادداشت های فصلِ سوم
1️⃣ بخش اول
https://eitaa.com/taammolatenazari/539
2️⃣ بخش دوم
https://eitaa.com/taammolatenazari/551
3️⃣ بخش سوم
https://eitaa.com/taammolatenazari/557
4️⃣ بخش چهارم
https://eitaa.com/taammolatenazari/600
🔰 یادداشت های فصل چهارم
1️⃣ بخش اول
https://eitaa.com/taammolatenazari/658
2️⃣ بخش دوم
https://eitaa.com/taammolatenazari/664
3️⃣ بخش سوم
https://eitaa.com/taammolatenazari/674
4️⃣ بخش چهارم
https://eitaa.com/taammolatenazari/678
5️⃣ بخش پنجم
https://eitaa.com/taammolatenazari/690
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
🔰بازگشت همه به سوی اوست
✍️🏻 به سهمِ خود درگذشتِ استاد فرزانه، متدین و متعهد به اسلام و انقلاب، مرحوم جناب دکتر #پرویز_داوودی از اساتید برجسته اقتصاد اسلامی رو به همه دوستداران و علاقه مندانِ ایشان تسلیت عرض نموده و برای ایشان علو درجات را از خداوند متعال مسألت دارم.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
گفتی چه کسی در چه خیالی به کجایی
بیتابِ توأم، محو توأم، خانه خرابم
#بیدل_دهلوی
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀اقتصاد ربوی رشد نمیکند
🌀سهم بری برتر از دستمزد گیری است.
🌀حکمرانی اقتصادی سفیهانه موجب فقر است.
🌀 اقتصاد مردمی به مفهوم بالا بودن سهم بخش عمومی در اقتصاد اسلامی است.
✅ نظریاتی از اقتصاد اسلامی نهفته در پیام آیت الله جوادی آملی به همایش ملی اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش های اساسی اقتصاد ایران با تاکید بر مهار تورم و رشد تولید (۲۹فروردین۱۴۰۳)
↙️ گزارش متنی
https://news.esra.ir/fa/w/2572361
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
🔰 سخنگوی سازمان فضایی کشور: برد ریزپرنده ها کم بوده و از داخل کشور به پرواز درآمدهاند.
🔸️ در پی شنیده شدن صدای نسبتا شدیدی در شرق اصفهان، امیر سرتیپ دوم میهندوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: این صدا مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به اشیاء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثهای نداشتهایم.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
🔹🔸 مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله خامنه ای (حفظه الله تعالی) در توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:
🔸️ رهبر انقلاب: کشف حجاب، هم حرام سیاسی و هم حرام شرعی است. منتها دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم؛ کارهای بیقاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.
🔹️ پ.ن: بتازگی برخی مسئولان بدلیل کارهای بیقاعده تذکر دریافت کردهاند.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
مولانا اميرالمؤمنين علي عليه السلام : قَلِيلٌ يَدُومُ خَيْرٌ مِنْ كَثِيرٍ مُنْقَطِعٍ.
آن کمی که استمرار داشته باشد، بهتر از آن زیادی است که گاه هست و گاه نیست.
تأمُّلاتِ نظری
📚 #معرفی_کتاب: تاریخ عقائد اقتصادی، اثر دکتر یدالله دادگر، نشر سازمان سمت ✍️ اساسا برای درکِ دقیق و
ان شاء الله از امشب سلسله مباحث #تاریخ_عقائد_اقتصادی با محوریتِ کتابِ مذکور رو شروع خواهیم کرد.
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
4_5843560218914460675.mp3
30.35M
پیشنهاد میکنم تحلیل حجه الاسلام نبویان درباره عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل را حتما گوش کنید.
@Sabeti ✅
📚 کتابِ #تاریخ_عقائد_اقتصادی [ یدالله دادگر]
🔰 #مقدمه: شناختِ دقیق و عمیقِ هر علمی، در گروِ آشنایی دقیق و عمیق با سیرِ تطور آن علم در طول تاریخ است. از اینرو، قبل از شروعِ بیانِ مطالبِ کتاب، ضرورت دارد برای درکِ بهتر مطالب و مفاهیم، بصورت کلی شما فرهیختگان ارجمند را با ساختارِ کلی کتاب آشنا نموده و سپس در سلسله یادداشت های آتی وارد جزئیات شویم. بنابراین به اجمال عناوینِ فصولِ کتاب تقدیم حضور می گردد.
1️⃣ #فصل_اول: مقدمه و عقائد اقتصادیِ شرقِ قدیم
2️⃣ #فصل_دوم: عقائد اقتصادی غرب قدیم
3️⃣ #فصل_سوم: از سقوط روم تا شکل گیری اولین مکتب اقتصادی
4️⃣ #فصل_چهارم: از اولین مکتب اقتصادی تا علم اقتصاد
5️⃣ #فصل_پنجم: عقائد کلاسیک ها
6️⃣ #فصل_ششم: عقائد مکتب تاریخی
7️⃣ #فصل_هفتم: عقائد سوسیالیست ها و مارکسیست ها
8️⃣ #فصل_هشتم: نهایی گرایان و نئوکلاسیک ها
9️⃣ #فصل_نهم: مباحث تکمیلی در عقائد اقتصاد خردی
0️⃣1️⃣ #فصل_دهم: "کینز" ی ها و عقائد اقتصاد کلان
1️⃣1️⃣ #فصل_یازدهم: عقائد نهادگرایان قدیم و اقتصاد توسعه
2️⃣1️⃣ #فصل_دوازدهم: عقائد اقتصادی تکمیلی و معاصر
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
تأمُّلاتِ نظری
📚 کتابِ #تاریخ_عقائد_اقتصادی [ یدالله دادگر] 🔰 #مقدمه: شناختِ دقیق و عمیقِ هر علمی، در گروِ آشنایی
یادداشتِ دوم از کتابِ #تاریخ_عقائد_اقتصادی امشب بارگذاری خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تجمع اعتراض آمیز به جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه در دانشگاه های آمریکا و برخورد شدید پلیس با معترضان.
#دموکراسی_آمریکایی
#وجدان_های_بیدار
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
💢نرخ دلار نیما از ابتدای دولت آقای رئیسی تاکنون نزدیک به 100 درصد افزایش یافته است. نام این سیاست، #تثبیت نیست، #تعدیل است.
@syjebraily
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
ILFH_Volume 7_Issue 4_Pages 308-328.pdf
1.33M
شهر معاصر و ابژگیِ زنان
🔹این مقالهای است که به قلم حقیر اخیرا در مجله پژوهشی "سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت" منتشر شده است. حالا که دوباره بحث حجاب تبدیل به بحث روز جامعه شده خوب است که نگاهی به علل تضعیف عفاف و حجاب داشته باشیم (قبلا هم عرض شده بود که روی دیگر سکهی حجاب زدایی از البسه، حریم زدایی از ابنیه است).
🔹تمدن معاصر غرب درصدد لذتجوییِ هرچه بیشتر از زن بود و برای دستیابی به چنین هدف شومی، چارهای نداشت جز آنکه شأن والای زن را تا حد یک ابژه جنسی تنزل دهد که لازمهی چنین قصدی، ایجاد تحولات اساسی در معماری و شهرسازی بود. مهمترین شرط لذتجویی نیز این بود که فراغت، لذت و تفریح را که پیش از این، عمدتا در فضاهای خصوصی انجام میشد به فضاهای عمومی بکشانند تا ابژههای جنسی به وفور در معرض دید همگان قرار گیرند؛ و چنین شد که در نظام شهرسازی معاصر، فضاهای تفریحی و تفنّنیِ عمومی نظیر پارکها، مراکز تفریحی و حتی مراکز مربوط به روابط نامتعارف جنسی، جایگزین فضاهای فراغتیِ خصوصی نظیر باغچهها و باغهای خصوصی و حیاطهای مفرّحِ خانههای سنتی شد.
🔹به علاوه، جایگزینی آپارتمانهای عریان و بدون حریم با خانههای فراخ و حریممند سبب شد زن حتی در خصوصیترین فضاهای خانهاش نیز از معرض تلذّذ و تمتّع بصری دیگران در امان نباشد؛ و چنین شد که پدیدارهای نوظهوری همچون آشپزخانههای اُپن، حتی خصوصیترین و زنانهترین فضاهای خانه را نیز در هم شکستند. مطالعه این مقاله میتواند به فهم علمی دلایل تضعیف عفاف و حجاب در شهرهای معاصر ما کمک نماید.
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb
📚 کتابِ #تاریخ_عقائد_اقتصادی [دادگر]، فصل اول، بخش اول
🔸️ کشف آثاری از حیات به بیش از ۵۰۰ هزار سال پیش می رسد. در عین حال، زمانی که بشر توانایی ساختنِ #ابزارهای_اولیه را پیدا کرد و از نوعی #فرهنگ و #تمدن برخوردار شد، به ۶ تا ۱۲ هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. [هنری لوکاس، تاریخ تمدن، ترجمه عبدالحسین آذرنگ، انتشارات کیهان، ص ۳۴]
🔸️ به دلیل ظهور اولین #مکتب_اقتصادی در قرن ۱۶، این قرن می تواند جدا کننده ی خوبی در #اندیشه_های_اقتصادی باشد. قبل از قرن ۱۶ تنها اندیشه های کلی در حوزه ی اقتصاد وجود داشته است و مکتب اقتصادی به معنای مدرن و جدیدش مطرح نبوده است. قبل از میلاد مسیح و در قرون وسطی با وجود اینکه پرتوهایی از عقاید و خط مشی های اقتصادی گزارش شده است، تا آغاز قرن شانزدهم یک اندیشه نظام مند و فراگیر در آموزه های اقتصادی نقل نشده است. اما نقطه نظرها و کلیاتی از اندیشه های اقتصادی از سوی فیلسوفان، استادان اخلاق، سیاست مداران و دیگر اندیشمندان ابراز شده است که می تواند به نحوی بیانگرِ وجودِ #عقائد_اقتصادی باشد.
🔸️ در این یادداشت ابتدائا به اندیشه های اقتصادی #شرق_قدیم؛ تمدن های اولیه بشری پرداخته و سپس عقائد اقتصادیِ ایران، هند و چینِ باستان را اجمالا از نظر می گذرانیم. اسنادِ قابل اعتماد تاریخی، شکل گیری اولین تمدن ها را حداقل تا ۸۰۰۰ سال پیش از میلاد نشان می دهد. طبق برخی اسناد، تمدن مردمِ #کرت به ۳۸۰۰ سال پیش از میلاد، #سومر به ۳۶۰۰ ق.م، #مصر به ۳۵۰۰ ق.م، #اکد به ۲۸۰۰ ق.م، #عیلام به ۲۳۰۰ ق.م، #بابل به ۲۱۰۰ ق.م، #فلسطین ۱۸۰۰ ق.م و تمدن #آشور به ۱۷۰۰ سال پیش از میلاد بر می گردد.
🔸️ در سال ۹۷۳ پیش از میلاد، گزارش تجزیه دولت #یهود ثبت شده است. شکل گیری تمدن های #ماد و #لیدی حداقل به ۹۰۰ سال پیش از میلاد می رسد. در سال ۶۰۵ ق.م ورود آثار تمدن مصر به یونان گزارش شده است. آثار تمدن پارسیان مربوط به حدود ۶۰۰ سال پیش از میلاد است. گزارش شده است که #کرتها و #بابلیها بستر شکوفایی بسیاری از #صنایع را فراهم آورده بودند. به گونه ای که یونانیها امور #صنعتی را از آنها آموختند.
🔸️ بابلیها توسط #حمورابی [۲۰۷۱-۲۱۲۳ ق.م] اولین قانون را برای جهان تدوین نموده اند. این قانون ۲۸۵ ماده دارد و مقررات مربوط به اموال، تجارت، صنعت، خانواده، آزادی ها، ممنوعیت شکنجه و مانند آن بیان شده است. در این قانون همچنین #مالکیت_خصوصی به رسمیت شناخته شده و مجازاتِ دزدی و رشوه شدید بیان شده است. پس از بابل، جامعه آشور پا گرفت. از نظر اقتصادی بابلیها بیشتر به #بازرگانی علاقه داشتند، ولی آشوری ها بیشتر به #کشاورزی می پرداختند. آشوریان معتقد بودند که بازرگانی و تجارت کار پستی است و #تولید [مولد بودن] فعالیتی شرافتمندانه است.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
34.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 زندگینامه مرحوم دکتر پرویز داوودی
💠 مدیر گروه اقتصاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
1440358145_699812070.mp3
13.61M
اقتصاد اسلامی به زبان ریاضی
پرفسور مسعود درخشان:
مسائل جامعه با مطالعه کتابهای خرد و کلان حل نمیشود، بلکه با نگاه جامع اقتصاد اسلامی و توجه به قیود و ارزشهای الهی حل خواهد شد.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#اقتصاد
#صوت
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
28.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 آن اقتصادی که ضریب جینی را به نفع طبقه سرمایهدار تغییر میدهد و شکاف طبقاتی را تعمیق میکند، «اقتصاد اسلامی» است یا «اقتصاد نئولیبرال»؟
تا وقتی که حوزه و دانشگاه به میدان نیایند و اقتصاد اسلامی را تئوریزه نکنند، بحرانهای ناشی از الگوی اقتصاد سرمایهداری، به پای اسلام و انقلاب نوشته خواهد شد!
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir