eitaa logo
طبیبان دوار جهادی
85 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
119 فایل
لبیک به فرمان جهاد تبیین رحماء بینهم (تولّی) ما ملت امام رضاییم
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شب های عملیات
بسم الله الرحمن الرحیم استقامت اجرایی پس از استغنای روانی و استعلای آرمانی، شرط دیگری را باید رعایت نمود و آن استقامت داشتن است. در هر جامعه‌ای، کسی که نیازمندی‌هایش را به صورت مشروع برطرف می‌کند، شریف‌تر از کسی است که نیازمندی‌های خود را به صورت نامشروع برطرف می‌کند. استقامت در راه امر خدا -یعنی انجام حلال‌ها و ترک حرام‌ها- شرافت‌ها را رقم می‌زند...عزت‌ها را عیان می‌سازد... اما حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در سفر اسارت، معلم شرافت و عزت برای تاریخ شد... تصور کن بیش از یک ماه، روز و شب با قاتلان اولیای خدا(که پاره‌های قلبت بودند) همراه باشی و آنها با خشونت و سبوعیت تمام با اهل کاروانت برخورد میکنند... و تو سرپرست اجتماعی از کودکان و زنان داغدیده‌ای که هر لحظه چهره‌ی زشت و صدای کلفت و ضربات بی‌رحمانه حرامیان آزارشان می‌دهد، گرسنگی و تشنگی و کمبود لباس و حرارت روزها و برودت شبها طاقت‌فرسا شده است... اگر من و تو آنجا بودیم به خود حق می‌دادیم که هر نوع واکنشی نشان دهیم! با هزار نوع توجیه شرعی و عقلی!! اما تفاوت در همین‌جاست... آنکه قیمت شرافت را می‌داند، با بی‌شرافتی دیگران، عَلم را محکم‌تر می‌گیرد... وقتی این کاروان به کوفه رسید، مردم نان و خرمایی بعنوان صدقه برای اُسرا آوردند... اشاره‌ی زینب کبری کافی بود تا تمام اهل کاروان و حتی کودکان، شرافت خود را سردست بگیرند و بر تارک تاریخ، بکوبند... «فتوای عمه ماست که صدقه بر ما آل محمد حرام است» ... استقامت تا به کجا؟ حتی کودکان؟ در این شرایط غیرقابل تحمل؟ آری... این است شرط همراهی با کاروان زینب سلام‌الله‌علیها... حلال‌ها و‌ حرام‌ها در کاروان ایشان، به ظرافت یک نگاه، یک کلام، یک خرما و... است... از کاروان آخرالزمانی عمه جان جا نمانی منتظر منتقم شهید کربلا... 🏴 @shab_amaliat
دل‌مان خوش است به همین‌ که یادت می‌کنیم... کاری کرده‌ای که به‌واسطه‌ی یادت، شب‌های جمعه‌مان را در خیمه‌ی ارباب میهمان هستیم... یک و بیست دقیقه‌ی شب جمعه... چه طوفانی در عوالم به پا می‌گردد که این‌چنین قلب‌هایمان ملتهب می‌شوند... های‌و‌هوی جوّ لامکان را ناشنیده، هم‌نوا شده‌ایم... این قافله‌ی دل را کدام شب جمعه، به امضای ارباب می‌رسانی علمدار؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم *پرونده ویژه اربعین* لازم است نخست زیارت اربعین را فی‌نفسه بررسی نماییم تا بعد از آن بتوانیم به فرهنگ زیارت اربعین نظاره کنیم. این بررسی اولیّه از چند جهت خواهد بود، که در ادامه به تفصیل احصاء می‌گردند: ✔️ گفتار اوّل: فلسفه‌ی زیارت نفس زیارت همواره ثمرات منحصر به فردی در عبودیّت انسان دارد که قطعاً زائر اربعین نیز از آنها بی‌بهره نخواهد بود. آنچه زائر را به ملاقات مزور پس از مرگ او ترغیب می‌نماید، نه می‌تواند منافع مادی باشد و نه جاه و رتبه‌ی دنیوی؛ چراکه انتظار استیفای چنین منافعی از شخص فوت شده، بی‌معناست. بلکه تنها اعتقاد و ارادت قلبی زائر است که وی را به ملاقات مرادش و ابراز وفاداری به او سوق می‌دهد . زیارت، برقراری ارتباط زنده و موثّر بین دو فرد زنده است. اینگونه نیست که ارتباط زائر با بدن مزور باشد، بلکه توجّه خاصّ مزور به بدنش موجب می‌گردد که زائر با زیارت جسم مزور با روح و جان او ارتباط برقرار کند. لذا زائر با حضور خویش نزد مزوری حیّ، ارتباطی حقیقی با وی برقرار می‌کند و همچنین مزور نیز با زائر خویش چنین ارتباطی خواهد داشت که زیارت آغاز آن است. ثمرات این ارتباط دوسویه تا بدان جا امتداد خواهد یافت که مزور در تمام شئون حیات زائر نقش‌آفرینی خواهد کرد؛ و در این صورت است که زیارت به نقطه‌ی اوج تعالی خویش و کارکرد اصلی خود میرسد. ارتباط با اولیای خداوند در هر زمان و مکانی برقرارشدنی است؛ همانطور که زیارتنامه از بعید در روایات مأثور است. لکن تاکید بسیاری بر حضور در حرمهای مطهّر آل الله علیهم السلام شده است : «مُرّوا بِالمَدینَةِ فَسَلِّموا عَلَی رَسولِ الله صلی الله علیه و آله وَ إن کانَت الصلاةُ تَبلُغُه مِن بَعیدٍ؛ به مدینه بروید و بر رسول خدا صلی الله علیه و آله سلام کنید، گرچه که سلام از دور نیز به ایشان میرسد». از اینجا دریافت می‌گردد که اهمّیّت و ثمرات خاصّی در این حضور است که پرداختن به آن لازم و شایسته می نماید. از جمله‌ی این ثمرات: اوّلاً بهره‌ی معنوی زائر از مکانی که محلّ آمد و شد ملکوتیان، فرشتگان و انبیای الهی است، زائدالوصف خواهد بود. انسان به پالایش های روحانی بسیار محتاج است، چراکه زندگی در دنیا خواه ناخواه کدورت‌هایی را بر دل و جان باقی میگذارد که زدودن آنها به دستگیری اولیای الهی نیاز دارد. ثانیاً اثبات ادّعای دوستی و صداقت زائر بوسیله‌ی زیارت محقّق می‌گردد. سوّم آنکه زائر با کوله‌باری از عشق و ارادت به سوی معشوق خویش می‌شتابد و شهرها و دیارها را در می‌نوردد و با توشه ای از فرهنگ توحید و ولایت به موطن خویش بازمی‌گردد. در واقع زائر در خلال این سفر، بلاد و عباد را از نور مودّت و معرفتی که از بارگاه ملکوتی اهل بیت علیهم السلام کسب کرده، بهره‌مند می‌کند. چهارم آنکه همواره حرم اهل بیت علیهم السلام مرکز علم، ترویج دین، مبدأ قیام‌ها و محل پیمان بستن برای انقلاب‌های آزادی بخش و جنبش‌های انتقام آمیز و... بوده است. ایاب و ذهاب پرشور زوّار در به ثمر رسیدن چنین اهدافی تاثیری جدّی دارد. این موارد تنها برخی از ثمراتی است که بر زیارت اولیای خدا مترتّب می‌گردد. ادامه دارد... 🏴@tabibdavvar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬇️🏵🏵⬇️🏵🏵⬇️ ⭕ افشاگری: *دردِ مخالفین رئیسی چیست؟* اینها دردشان فقط از رییسی نیست اینها دردشان فقط از جریان انقلابی نیست. *اینها دردشان این است که اگر رییسی بیاید؛* ۱- جریان انقلاب قوی می‌شود. ۲- گام دوم به ثمر می‌نشیند. ۳- سپاه و ارتش ما قوی تر می‌شوند. ۴- فساد و ناکارآمدی جریان افسادطلب برملا می‌شود. ۵- نفوذها در مناصب حساس امنیتی کشور جمع می‌شود. ۶- گفتمان *"ما می‌توانیم"* بدون نگاه به غرب و شرق و البته با ایجاد رابطه عزتمندانه تحقق می‌یابد. ۷- وضعیت اقتصادی سر و سامان می‌یابد. ۸- اینها دردشان این است که ملت نباید با کارامدی و فساد ستیزی دولت رییسی، به ناکارآمدی لیبرالهای غربزده و افسادطلبان پی ببرند. ۹- اینها بیش از ٣٣سال بر سر مملکت چمبره زده اند و سخت است که دولت، قدرت و ثروت حرام را از دست بدهند. ۱۰- *رییسی یعنی پایان آقازادگی و اشرافیت اصلاح طلبانه و فساد لیبرالیستی و تحقق شعار تولید و موانع‌زدایی با همت مدیرانش* آری، اینها دردشان این است. 🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️ @tabibdavvar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨 ادمین همتی کیست؟/ مسئولیت هتاکی به کشاورزان به عهده «جناب همتی» است محمد ایمانی: 🔹در پی اعتراض گسترده رسانه ای، عبدالناصر همتی توییت توهین آمیز خود علیه سعید جلیلی و کشاورزان را حذف کرد و آن را به «ادمین» (مدیر) نسبت داد! 🔹 توییتر همتی دیروز، تصویر دیدار آقای جلیلی با روستائیان و کشاورزان را کنار نقاشی مائو (رهبر چین) گذاشت و نوشت «وقتی گفتم مدل مطلوب این دوستان کره شمالی است، برخی باورشان نشد؛ نگران ایرانم»(!) 🔹اولا ادبیات توییت نشان می دهد که گوینده آن، شخص آقای همتی است و نه «ادمین عزیز»! و همتی سعی کرده از زشتی توییت خود بکاهد. 🔹ثانیا حتی اگر بپذیریم «ادمین عزیز» مرتکب چنین توهینی شده، باز هم مسئولیت هتاکی به نامزد دیگر و کشاورزان و روستائیان با خود همتی است. با این تفاوت که نشان می دهد نامزد پا در هوا، حتی کفایت اداره توییتر خود را هم ندارد؛ چه رسد به هدایت دولت. 🔹همچنین، این اقدام مغرضانه نشان می دهد چه کسانی با کدام نگرش مخرب در ستاد او رخنه کرده اند؟ کسانی که نه اخلاق سیاسی سرشان می شود و نه حمایت از تولید در حوزه های راهبردی. 🔹رونق کشاورزی، پیشران مهم اقتصادی - و شرط تامین امنیت غذایی- است. این بخش می توانست فرصت رشد باشد، اما در اثر سوء مدیریت دولت که همتی از اضلاع مهم آن است، همانند دیگر پیشران ها (مسکن و خودرو سازی) تبدیل به تهدید شد. هم اکنون مجددا وارد کننده گندم شده ایم. 🔹براستی کدام حلقه سیاسی، همتی و ستاد او را مدیریت (Administration) می کنند که تا اینجای کار توانسته اند از مدیر اقتصادی ناموفق دولت، گلادیاتوری با رفتار های رادیکال بسازند؟ خاتمی؟ بهزاد نبوی؟ یا تندروهای مشارکت و کارگزاران که شرط حمایت از او را رفتار های بی منطق و انتحاری قرار داده اند؟
https://em.shora-gc.ir/shora/formview/5/ سامانه مردم ناظر هرگونه تخلف یا تاخیر در ارائه تعرفه را سریعا گزارش کنید وگرنه این مشکل را تا ۱۲ شب ادامه خواهند داد
بسم الله الرحمن الرحیم *نگران واکسن ایرانی ‌نیستیم‌ اما...* زمزمه‌هایی ازتزرق واکسن به امام خامنه‌ای عزیز شنیده می‌شود. لکن باید نکاتی را‌ موردمداقه قرار داد∶ ۱. ما در شرایطی قرار داریم که دولت‌ یازدهم و دوازدهم، به جاسوس‌پروری و نفوذ عناصر پست و خودفروخته، معروف است. ما در شرایطی قرار داریم که حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری‌زاده در همین‌ دولت به شهادت رسیدند. حوادث‌پرابهامی چون هواپیمای اوکراینی در همین دولت رخ داده است دولتی که به فرمان کدخدا به قلب رآکتورها بتن ریخت وفردوها را تعطیل نمود ودانشمندان هسته ای را به سازمان آب وفاضلاب فرستاد دولتی که پذیرفت تولیدات داخل وصادرات کشور تعطیل شده درعوض واردات قلاده سگ ودسته بیل ازادگردد دولتی که هم‌اکنون رئیس ان، فرمانده قرارگاه ستادملی‌کروناست!!وجزییات تزریق واکسن امام وامت دراختیار وی وتیم بهداشتی وی میباشد... بخوانید تیم جاسوسی سازمان جاسوسی who مستقر در دولت..... واما از سمت مقابل ملت ما منتظر استقرار دولتی مومن وامین وانقلابی میباشد که در گام اول تمامی‌ منافذ جاسوسی‌ وخیانت را در دولت کور خواهد نمود محیطی امن برای خدمت کردن کارگزاران فراهم خواهد نمود. تمام این واقعیات، خطراتی را گوشزد می کند که جریان‌نفاق داخلی به نمایندگی از اربابان قاتل و وحشی پیگیری‌ می‌کند. لکن در صورت هوشیاری مردم و نخبگان می‌تواند از سرانجامی‌ تلخ جلوگیری کند. ۲. برخی ازواکسنهای ایرانی توانسته اند مجوزهای اضطراری ونه کامل را بگیرند واز طرف دیگر باتوجه به تجربه‌های متنوعی که نسبت به خیانت عناصر نفوذی داریم، هیچ تضمینی نسبت به ایرانی‌ بودن واکسن تزریقی در لحظه تزریق به حضرت آقا موجودنیست... چگونه می‌توان نسبت به این مساله اطمینان حاصل کرد؟! ۳. همانطور‌که مشهود است‌ دوران اوج خطر کرونا گذشته و صرفا با رعایت‌پروتکل‌های بهداشتی می‌توان از ابتلاایشان جلوگیری کرد. و بعبارت بهتر امروز و در دولت فعلی −با سابقه‌ی خیانتها وضدیتهای با اصول و آرمان‌ها ی انقلاب که شاخص ترین آنها ولایت میباشد، وبه گوشه‌ای از ان اشاره کردیم− احتمال خطرات بیشتر و خدای ناکرده سوقصد به ایشان از ناحیه تزریق واکسن، کمتر از خطر احتمالی کرونا نیست. خصوصا با توجه به ‌اینکه عوارض طولانی مدت هیچ واکسنی، مشخص ‌نیست و نمی‌توان رکن رکینی‌را که حیات‌ جامعه اسلامی از هر حیث به وجود ذی جود ایشان وابسته است‌ را فدای یک واکسن‌کرد. ۴. واکسن‌های ایرانی هنوز در راهند و خصوصا واکسن فخرا مراحل پایانی تولید انبوه را می‌گذراند. لذا نباید عجله کرد و باید اجازه داد تا بهترین واکسن تولید گردد و افتخار تزریق به رهبری را بیابند. این مساله موجبات نگرانی قاطبه‌ی انقلابیون را فراهم آورده و بازی برد−برد برای کدخدایان و نوکران‌شان می‌باشد. چه تزریق واکسن وچه عدم تزریق.. لذا از دانشمندان متعهد ایران اسلامی و نیروهای اطلاعاتی تقاضامندیم که مراقبت کرده و صبر وخویشتن داری بخرج داده تا دولت پاکدست و صادق وامین آیت الله رئیسی تشکیل گردد وزمام امور رادر دست گرفته و سپس با اطمینان واکسن رهبری تزریق گردد. به حمدالله امام خامنه‌ای عزیز محفوظ به حفاظت الهی هستند لکن از ‌قضا به قدر الهی پناه برده و از کید دشمنان به حصن‌حصین الهی پناهنده می‌شویم.. اعلام می‌داریم که حاضریم جهت تکمیل مطالعات واکسن‌های ایرانی و حفظ سلامتی وجود مبارک امام خامنه‌ای عزیزتر از جانمان، داوطلبانه هر نوع واکسن ایرانی را تزریق‌نماییم و جان خود راپیشمرگانه در اختیار ازمایشات لازم قرار دهیم....
توجهات حضرت بقیه الله ارواحنافداه را مغتنم بشماریم و بدانیم که اساس این انقلاب و خون مطهر شهیدانی که در راه ابیاری این ریشه مقدس ریخته شده است، دستگاه بسیار باعظمتی درست کرده که هیچ طوفانی به فضل الهی قادر به تکان دادن و متزلزل کردن ان نیست. 1384.4.7
بسم الله الرحمن الرحیم *و خونی که بدرقه‌ی راه اعتلای جوامع انسانی شد...* در طول تاریخ استعمار، فرعونهای بسیاری پدید امدند که مردم را به استضعاف و استخفاف کشانیده و استعدادهای طبیعی و انسانی‌ را در جهت منافع مادی خود هلاک کردندـ اقدام مشترکی‌ که فرعون‌صفتان برای پیش‌برد نقشه‌های شوم خود داشتند، عبارت است از: از بین بردن قدرت سازندگی مرد‌ و نابود کردن قدرت فرهنگی زن و در نتیجه بردگی نسل‌های وابسته و بی‌هویت. آنجا قرآن کریم کشتن مردان و زنده نگه‌ داشتن زنان را بلای عظیمی برای یک قوم برمی‌شمارد، می‌توان دریافت که هریک از این دو اقدام، هلاکت اقوام را به بار می‌آورد و باید جلوی آن را به هر قیمتی گرفت. واقعه کشف حجاب‌ در دوران رضاخان نیز‌ دقیقا قدم نهادن در مسیر فرعون بود‌ و همان مقصد شوم و ننگین را دنبال می‌کرد. ادعای شکیل آزادی و استقلال زن، پوسته‌ی زرورقی بود که بر کوره‌ی‌ زن‌سوزی و جامعه‌سوزی کشیده بودند. بصیرت مردمان مومن آن دیار، ماهیت حقیقی این اقدام را دریافت و در مقابل‌ آن، عصای موسوی بلند نمود؛ خون سرخ خویش را بر نیل سیاه جامعه جهانی کوفت و نسل‌های آتی‌ را به گونه‌ای معجزه‌آسا از امواج سهمگین تهدید و تطمیع و بمباران فکری و فیزیکی فرعونیان،‌ رهایی بخشید... پاسداشت روز ۲۱ تیر، تنها گرامی‌داشت صدها شهید آن حادثه‌ی تلخ‌نیست؛ بلکه تجلیل از گفتمانی است که بقای نسل پاک انسان بعنوان تجلی‌گران مقام خلیفة‌اللهی بر زمین را تضمین می‌کند. طهارت اجتماع انسانی، رکنی رکین است که نیازمند جد و جهد مردان و زنان یک جامعه است؛ مردان و زنانی که هدف‌ اصیل را از حیات نباتی‌ و حیات حیوانی تفکیک می‌کنند و همچون والدینی دلسوز، جامعه را از لوث‌ وجود هرنوع کژی در رفتار و گفتار منزّه می‌خواهند. چنین جامعه‌ای نه تنها گرفتار فرعون‌صفتها نخواهد شد، بلکه سپری قویم را در برابر فرعونِ نفس خود و استکبار نفوسِ شرور ایجاد خواهد کرد. واکسینه شدن جامعه مومن در برابر‌ هرنوع کژی، از همین نکته نشات می‌گیرد که حساسیت‌ها بر پاکیزگی جامعه‌ی ایمانی‌ همواره متجلی بوده و محترم شمرده شود و برای آن، خون داده شود...
بسم الله الرحمن الرحیم *چگونه ذخایر معنوی عرفه را حفظ کنیم؟* پس از ماه مبارک رمضان، دل غبار گرفته‌ در گیر و دار زندگی دنیا، دلتنگ زیباترین لحظات نجوای با حضرت دلدار می‌شود... و بار دیگر کشتی نجاتِ حضرت ارباب به داد می‌رسد و دلهای غرق در ظلمات سبک زندگی تحمیلی از سوی سیستم‌های غربی را دستگیری فرموده و با سبک زندگی عارفانه سیراب‌ می‌نماید... به میدان‌ آوردن بند بند وجود خود،‌ توجه به نعمات گوناگون در زندگی، عرض مسکنت به درگاه رب کریم، اقرار به قصور و تقصیر نسبت به وظایف بندگی، درخواست طهارت و حیات طیبه از درگاه ذات اقدس اله، توجه به عاقبت حیات بشری و حضور در پیشگاه عدل الهی، اهمّ سرفصل‌هایی است که باید به چارچوب زندگی‌های ما شاکلهـای نوین بدهد... اما محور اساسی حیات طیبه و سبک زندگی عارفانه، وساطت فیض ولیّ‌ الهی است که شاکله‌ی اصلی دعای عرفه را تشکیل می‌دهد. در سطر سطر دعای عرفه، بی‌اختیار به یاد عملکرد متناظر صاحب‌ این دعا در واقعه‌ی کربلا می‌افتید و از این طریق قلب را به حقیقت معنای دعای عرفه متصل می کنید، درحالی که عقل هنوز اندر خم یک کوچه از معانی والای دعا مانده است... کربلا، شرح عملی دعای عرفه است... کربلا، الگوی دیداری سبک زندگی عارفانه است... و محوریت هر دو،‌ با پدر بندگان خدا یعنی حضرت اباعبدالله است... از سوی دیگر همراهی روز عرفه و عید قربان، نشانه‌ای است از اینکه معیار سبک زندگی عارفانه به ارزش قربانی‌ای است که تقدیم حضرت دلدار می‌کنیم... این را توجه داشته باشیم که تمام متعلقات ما، فانی هستند و ما هرقدر هم که قربانی کنیم، در واقع نفت ریخته را نذر امامزاده کرده‌ایم... اما ان کس که معرفت عرفه را دریابد، نه تنها عاشق‌ترین بلکه عاقل‌ترین نیز خواهد شد و خواهد دید که اسماعیل را خواستند تا پیامبرش کنند و کربلا را برپا کردند تا همه‌ی‌عوالم هستی را ساجد خون‌خدا کنند و به این وسیله‌ همه کون و مکان را تقدس بخشند و از دستبرد شیاطین محفوظ‌ دارند... آری... به حقیقت عرفه نمی‌رسد، جز آنکه در جستجوی سبک زندگی عارفانه است... و به سبک زندگی عارفانه دست نمی‌یابد، جز آنکه آماده قربانی‌ کردن دلبستگی‌های دنیوی به پیشگاه یگانه معبود است... و به قربانی موفق نمی‌شود، جز آنکه با ثارالله عهدی بسته باشد... آنکه چشم در چشم حسین دارد در آن هنگام که در قتلگاه آرمیده است و چشمان مبارک را به خیمه‌گاه دوخته است، عهدشکنی نمی‌کند و چه زود است که به بهشت حسین رهنمون گردد... رزقنا الله و ایاکم الشهاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مجلس روضه حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی در روز عرفه 🔺سال ۹۷ مراسم خصوصی قرائت دعای عرفه با حضور شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس کنار گنبد حرم امام حسین علیه السلام برگزار شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم *راهبری تا بهشت* در شب عید قربان، استاد مبرزی را از دست دادیم که برای جوانان دلداده‌ی فرهنگ انقلاب، به مثابه یک الگو در بُعد جهاد فرهنگیِ *مکتب حاج قاسم* تجلی کرده بود. از جمله مهم‌ترین شاخصه‌های این جهاد بدین قرارند: - توجه به تعالی علمی و ایمانی با اهتمام به شناخت اسلام تا حد اجتهاد. - اهتمام به تعالی خانواده در اوج مضیقه‌ی مالی و فعالیت‌های مداوم انقلابی. - قرار دادن حل مسائل و گره‌های انقلاب اسلامی در اولویت امور فردی و خانوادگی. - تکثیر تفکر ناب خود در شاگردان متعدد و درواقع تبدیل وجود واحد خود به صدها انسان متفکر و کنش‌گر. - تحمل ناملایمات تحمیلی از سوی مسئولین ناکارآمد و کنار نرفتن از میدان جهاد فرهنگی. - پایمردی ایثارگونه و مایه‌گذاشتن از خود و خانواده در راه تحقق اهداف انقلاب با وجود همه‌ی سنگ‌اندازی‌ها. - سعه‌صدر و روی گشاده در برابر عرض حاجت همه ایتام آل محمد صلی الله علیه و آله. - شهادت‌طلبی و استقامت در دل خطر و تهدید خود و خانواده. - دریافت خطوط اصلی مبارزه‌ی حق علیه باطل و رسوا کردن چهره‌ی کریه اما بزک شده‌ی استکبار و صهیونیسم جهانی در گفتمان‌ها و تفکرات متلون. - و... . استاد فرج‌نژاد، نه اولین جهادگر این گفتمان بود و نه آخرین آنها؛ اما قطعا اسوه‌ای ماندگار برای رهپویان این عرصه خواهد بود. آنچه در این بین مهم است مسئولیت سنگینی است که برعهده متولیان فرهنگ و مسئولین امر می‌باشد. جای خالی مدیریت انقلابی در عرصه‌ی فرهنگ، سالهاست که فضای مجازی را به قتلگاه حقیقت و ایمان جوانان مبدل کرده است. یکی از عرصه‌های مدیریتی، حمایت از نخبه‌های دغدغه‌مندی همچون استاد فرج‌نژاد می‌باشد که متاسفانه با جهالت/خیانت مدیران، مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند. جای بسی امید است که این نقیصه در دولت جدید و با انتخاب وزیری اسلام‌شناس و بصیر برای وزارت‌خانه‌‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی برطرف خواهد شد و تشکیلات فرهنگی جوانان خواهند توانست در فضایی فارغ از سیاست‌بازی‌های کثیف استکبار و صهیونیسم جهانی و اذناب داخلی آنها، به فعالیت فرهنگی درخور گام دوم انقلاب اسلامی همت گمارند. گفتمان بی‌گفتمانی دولت لیبرال، برای همگان اثبات نمود که قادر نیست در هیچ‌کجا قدمی در جهت خدمت به مردم و پیش‌برد انقلاب اسلامی بردارد، بلکه ضررهایی جبران‌ناپذیری نیز وارد آورد همچون شهادت شهیدسلیمانی عزیز، از دست رفتن صنعت هسته‌ای و در نتیجه کمبود آب شیرین و برق، خسارت محض برجام و تحقیر مکرر دولت جمهوری اسلامی، شهادت مظلومانه شهید فخری‌زاده سازنده اولین واکسن کرونا، ایحاد عمدی ناامنی‌های مکرر در ماجرای بنزین و گرانی‌ها و صف‌بندی‌ها و غیره. همه‌ی این موارد گوشه‌ای از مسائلی است که مستقیما به معیشت مردم مرتبط بود و نتایجی داشت که دیر یا زود بر سر سفره‌ی مردم مشاهده شد. بسیاری از این نوع بی‌تدبیری‌ها در عرصه‌ی فرهنگ رخ داده است که نمونه‌ای از آن را اکنون و بعد از فقدان مظلومانه‌ی متفکری متواضع دریافته‌ایم. زندگی ساده و پرکار و مملو از عدم حمایت دستگاه‌های متولی، می‌بایست خط بطلانی بر سیاست‌های مدیریت فرهنگی حاضر باشد و رویه‌‌ای نخبه‌پرور و فرهنگ‌محور را حاکم سازد. استاد فرج‌نژاد، مستقیم و غیرمستقیم راهبر جوانان بسیاری به بهشت شده و خواهد بود؛ همچنان که پدری بود که به جای مادیات، بهشت را به فرزندان خود هدیه داد...