رهبر معظم انقلاب در دیدار قاریان قرآن مجید:
عزیزان من، جوانان ایرانی، جوانان مؤمن، جوانان انقلابی! آشناییتان با قرآن، اُنستان با قرآن، استفادهتان از قرآن را روزبهروز بیشتر کنید؛
🌷 این مایهی قوت شما است،
🌷 این مایهی اقتدار شما است،
🌷 این مایهی عزّت شما است. ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
#بصیرت_دینی_انقلابی
حکم دستگاه بخور
آیا استفاده از دستگاه بخور، جهت معالجه روزه را باطل مى کند؟
آیات عظام امام، خامنه اى و نورى: صرف بخار غلیظ روزه را باطل نمى کند [مگر آنکه در فضاى دهان به صورت آب در آید].
آیت اللَّه بهجت: اگر به صورت بخار غلیظ باشد، باید آن را به حلق نرساند و اگر بخارها در فضاى دهان به صورت آب جمع شود، نباید فرو دهد.
آیات عظام تبریزى، سیستانى، صافى، فاضل، مکارم و وحید: اگر به صورت بخار غلیط باشد بنا بر احتیاط واجب باید آن را به حلق نرساند.
تبصره: طبق فتواى همه مراجع تقلید، اگر بخارها در فضاى دهان به صورت آب جمع شود، نباید فرو دهد.
#رمضان_المبارک
#استفتائات_مراجع_عظام
استجابت دعا در ماه رمضان
پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام
#رمضان_المبارک
http://rcb.ir/رمضان؛ماه-نیایش-ودعا/استجابت-دعا-در-ماه-رمضان__a-4-89.aspx
#محتوای_پژوهشی
#تعدد_زوجات
نقدی بر مقاله محمد(ص) و زنان (1) (اشکالات اساسی مقاله و بیان سجایای اخلاقی پیامبر (ص))
مقاله پیش رو، تلاشی است برای نشان دادن ناجوانمردی حاکم بر هجمههای صورت گرفته نسبت به پیامبر اسلام(ص) در یکی از این ساحتهای غبارآلود تخریب و ترور شخصیت. این مقاله در پاسخ به نوشتاری تحت عنوان «محمد و زنان» که به قلم «شهاب الدمشقی» نگاشته و توسط فردی به نام کیانوش، برگردان و از سوی «آرش بیخدا» ارائه شده است، تنظیم گردیده است. محور شبهات نویسنده در این مقاله، موضوع تعدد زوجات پیامبر اسلام(ص) و مسائل مربوط به آن میباشد. تلاش شده است در سه قسمت به این مباحث پرداخته شده و سپس جمعبندی نهایی ارائه گردد.
✍محورهای مورد بحث:
1- سجایای اخلاقی و پاکدامنی پیامبر در دوران جاهلیت
2- تعدد زوجات در اسلام
3_بررسی مهمترین شبهات مطرح در مقاله محمد(ص) و زنان
lish.ir/Pir
#فیلمنوشت
فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت»
«چهارشنبه 19 اردیبهشت» فیلمی به کارگردانی وحید جلیلوند، نویسندگی وی و حسین مهکام و تهیه کنندگی محمد حسین لطیفی و علی جلیلوند ساخته سال 1393 است. این فیلم داستان مردی به نام «جلال» را روایت میکند که آگهی غریبی در یکی از روزنامههای صبح تهران منتشر میکند که در آن اعلام میکند میخواهد پول زیادی را به یک مستمند ببخشد. افراد زیادی گرد میآیند و پلیس مداخله میکند. جلال تصمیم میگیرد که بطور تصادفی یک نفر را از میان درخواستها انتخاب کند؛ اما در این میان داستان دو زن، یکی دختر نوزده سالهای به نام «ستاره» که باردار است و دیگری «لیلا»، نامزد سابق او، چشمگیرتر است و داستان فیلم روی آنها متمرکز میشود. این دو قصه دو اپیزود از فیلم و قصه مرد بخشنده اپیزود سوم فیلم را به خود اختصاص دادهاند...
تحلیل شخصیت لیلا(زن مانتویی فیلم)
لیلا زنی صبور و وفادار به خانواده است. در شرایط بحرانی و با رنج فراوان از خانواده صیانت می کند. رفتار او با نامحرمان بسیار عفیفانه است.در مجموع زنی تمام عیار است که با وجود تلخی های فراوان با از خود گذشتگی سعی در بهبود وضعیت زندگی اش دارد.
اپیزود دوم(شخصیت چادری فیلم)
داستان دختری به نام «ستاره» را روایت میکند. ستاره دختری است که پس از فوت پدر و از دست دادن خانوادهاش که در حادثه بم رخ داده است با خانواده عمهاش زندگی میکند. او در عین مخالفت خانواده عمه پنهانی با خواستگارش ازدواج می کندو باعث درگیری همسر پسرعمه می شود .........
ادامه نقدفیلم👈👈👈👈 lish.ir/PiS
#سبک_زندگی_اسلامی
الگوسازی مسکن در راستای تبیین سبک زندگی اسلامی – ایرانی
مسکن، از ضروریترین نیازهای اولیه زندگی انسان، از دیرباز مورد توجه بودهاست. در مذهب اسلام، خانه حریم امن خانواده به شمار میرود که در آیات و روایات اهل بیت(ع)، بر اهمیت آن تأکید شده است. به دلیل اهمیت حریم خانواده در فرهنگ ایرانی، حفظ حجاب در طراحی مسکن به وضوح دیده میشود. سبک معماری گذشته ایران، درونگرا بود و مشرف نبودن خانهها به یکدیگر و همچنین دوری از اختلاط محرم و نامحرم از ویژگیهای مهم آن به شمار میرفت. از دوره قاجاریه که پیشدرآمد معماری مدرن شناخته میشود، تقابل معماری سنتی با مدرن پدید آمد. اگرچه در این دوره، تقابل تنها از راه تصاویر، نمادهای کوچکی داشت، اما با ورود مهندسین تحصیلکرده غرب در عرصه ساختمانسازی، به تدریج معماری سنتی اهمیت خود را از دست داد، به طوری که در دوره پهلوی دوم با شکلگیری مجتمعهای مسکونی به مرور زمان الگوهای سنتی به فراموشی سپردهشد. معماران و مهندسین ایرانی به جهت تعلق خاطری که به سنت داشتند، تلاشهایی برای تلفیق معماری سنتی با غرب کردند، اما با توجه به پیدایش نیازهای جدید و معماری کامپیوتری، معماری سنتی توان رقابتی خود را از دست داد و به فراموشی سپرده شد. در این مقاله سعی شده تا پس از بیان ویژگیهای مسکن در فرهنگ اسلامی _ ایرانی، به ریشه یابی علل بی توجهی به معماری سنتی پرداخته شود و در خاتمه، الگویی مناسب ارائه شود که منطبق با ارزشهای الهی و نیازهای روز جامعه باشد.
lish.ir/Pj0