استاد علیرضا پناهیان
دوست داشتن آدمهاے بزرگ، انسان را بزرگ مےڪند و دوست داشتن آدمهاے نورانے به انسان نورانیت مےدهد. اثر وضعے محبوب، آنقدر زیاد است ڪه آدم باید مراقب باشد مبادا به افراد بےارزش علاقه پیدا ڪند.../عموفیدل
http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
کتاب مرده متحرک-امربه معروف99.5.15.pdf
3.39M
📘کتاب مُرده مُتحرک
🔶ده جلسه سخنرانی روشمند ویژه ماه محرم با موضوع واجب فراموش شده(امربه معروف و نهی از منکر)
◼️ویژه مبلغین و سخنرانان ماه محرم
🔴این كتاب حاصل ساعتها كار تحقیقی، پژوهشی و مطالعاتی از میان آثار فاخر موجود در باب امر به معروف و نهی از منکر است و سعی دارد با بهكارگیری سیر منطقی و جذاب، احساس
مسئولیت را در مخاطبین پرورش دهد و حس بیتفاوتی كه حاصل فرهنگ منحط غربی است را از ایشان دور نماید. با عبور از این مرحله، قلب شنوندگان، آماده ورود به بوستان امر به معروف و نهی از منکر میشود.
🔵این اثر علاوه بر دارا بودن ویژگیهای منبر مکتوب، یک كارگاه آموزشی امربهمعروف و نهیازمنکر نیز هست. همچنین با كمی تغییر از سوی مبلغین محترم، میتواند در دیگر مناسبتها مورداستفاده قرار گیرد.
#کرونا
#هیأت_مجازی
#فیش_منبر
#باید_تمام_زندگی_ام_مثل_او_شود
#ماه_محرم
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
✅ @heyat_co
🌐 www.heyat.co
📸 مراجع درباره تغییر نذر چه میگویند
🔸آیا امسال با وجود کرونا میتوانیم نذر خود را بجای غذا یا خوراکی به چیز دیگری از قبیل مواد خام غذایی و یا لوازم بهداشتی تبدیل کنیم؟
__
♨️ همهچیز اینجا مهم است👇
🆔 @snn_ir
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
🔸توصیه آیتالله بهجت برای حل مشکل ازدواج
👉 yjc.ir/00VIBn
🆔 @YjcNewsChannel
نقد سخنان سی مهدی فقیه امامی.mp3
3.43M
🔴بشنوید سخنان مدیر مسئول نشریه عبرتهای عاشورا در نقد سخنان اخیر حجه الاسلام سید مهدی امامی در چگونگی عزاداری برای اباعبدالله الحسین علیه السلام
♦️در اسلام سفارش شده که انسان در رفتار وسخنانش بگونه ای عمل کندکه خودش را از موضع تهمت دور نماید.
♦️شما در سخنان اولیه که به صورت گسترده پخش شد بگونه ای سخن گفتید که به دوقطبی انگاری علم ودین دامن زد این امر می تواند مورد سوءاستفاده عناصر ضد دین قرار گیرد
♦️بعد از پخش سخنرانی اول نیز در سخنرانی دیگر اعلام داشتید موافق رعایت پروتکلهای بهداشتی در عزاداری ها هستید. پس چرا بعنوان یک خطیب این را در سخنرانی اول نگفتید وموجب این همه مشکلات وحاشیه ها شدید؟!
♦️همه ی علما ومراجع معتقدند امسال با رعایت شیوه نامه های بهداشتی باید مجالس عزای امام حسین علیه السلام با شکوه بر گزار شود و دیگر نیازی به سخنرانی پرحاشیه شما نبود...
http://eitaa.com/joinchat/2881683473C1e4805be61
تبلیغ نوین دین
⭕️ مردم؛ بهترین ناظران رعایت پروتکلهای بهداشتی در عزاداری محرم 🔸حجت الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغ
.💠تکریم همسر و خانواده از دیدگاه امام رضا علیه السلام 💠
✍ در اسلام خانواده، نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و اسلام توجه ویژه ای به کانون خانواده دارد. چرا که صلاح و فساد جامعه به این بنا وابسته است. ارزش و اهمیت والای رفتار صحیح با اعضای خانواده در کلام و سیره عملی اهل بیت(علیهم السلام) به خوبی نمایان است. به عنوان نمونه توصیه ها و رفتارهای عملی امام رضا(علیه السلام) در این باره، می تواند الگوه و چراغ راه هدایت، برای همه مردم در تمام اعصار باشد.
🌟امام رضا (علیه السلام) در مورد جایگاه و مقام کسانی که در دنیا به تکریم همسر وخانواده، وخوش رفتاری و نیکوکاری در قبال آن ها می پردازند، می فرمایند:
🌺 «أَقْرَبُکُمْ مِنِّی مَجْلِساً یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَحْسَنُکُمْ خُلُقاً وَ خَیْرُکُمْ لِأَهْلِهِ»؛ (۱)
🌷 نزدیکترین شما به من از نظر مقام در روز قیامت، کسی است که خوش اخلاق باشد و به خانواده خود نیکی نماید.
🌹 و در روایت دیگر با اسناد نقل شده امام رضا(ع)فرمود كه پيامبر خدا(ص) فرموده:
بهترين مردم از نظر ايمان، خوشخوىترين و مهربانترين آنها نسبت به خانوادهاش مىباشد.و من مهربانترين شما به خانوادهام هستم.
🌷 وَ بِإِسْنَادِهِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: أَحْسَنُ اَلنَّاسِ إِيمَاناً أَحْسَنُهُمْ خُلُقاً - وَ أَلْطَفُهُمْ بِأَهْلِهِ وَ أَنَا أَلْطَفُكُمْ بِأَهْلِي.(۲)
📚 (۱) عیون اخبار الرضا(ع)، ج۲، ص۳۸.
(۲) صحيفة الإمام الرضا عليه السلام، ج ۱، ص ۶۷.
http://eitaa.com/joinchat/2697003010C86ca0b02c5
🔸احساس نکنیم که این محرم تکلیف از روی دوشمان برداشته شده!
🔸 آن نعمتی که خدا روز قیامت حتماً از ما سؤال میکند، نعمت ولایت است
🔸خدّام حسین(ع) دستبردار نیستند، اما شاید امسال مُدل کار خود را تغییر دهند
🔻 امامصادق(ع) دربارۀ آیۀ «لَتُسْئَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعیمِ» فرمود: این سؤالِ روز قیامت، از نعمتهایی مثل غذاها و برخی امکانات رفاهیِ دنیا نیست! روز قیامت از نعمت ولایت و محبت ما اهلبیت(ع) سؤال میکنند که با این نعمت چهکار کردید؟ (تفسیر فرات کوفی/ ۶۰۶)
🔻 امسال محرم که محدودیتهایی ایجاد شده است یکوقت کسی به سرش نزند: «خُب حالا دیگر تکلیف عزاداری از ما برداشته شده! چون اوضاع، کرونایی است پس بیخیال! برویم دنبال کارمان» پس آیه «لَتُسْئَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعيم» را میخواهی چهکار کنی؟
🔻 شاید امسال خدا میخواهد با این اوضاع کرونایی، عزاداران امام حسین(ع) را امتحان کند که آیا در شرایط سخت هم پای کار هستند یا خیر؟ البته منظور ما این نیست که همان مجالس عادی خودمان را بدون ملاحظات بهداشتی برگزار کنیم که خدای نکرده موجب شیوع کرونا بشود، ولی کار دیگری جای آن انجام دهیم. احساس نکنیم که تکلیف از روی دوشمان برداشته شده است!
🔻 خدّام امامحسین(ع) دستبردار نیستند، اینها خودشان را بهخاطر نعمت ولایت، بدهکار میدانند و میگویند «من نمیتوانم برای امامحسین(ع) کار نکنم!» البته ممکن است مُدل کار خودشان را تغییر بدهند، ولی دست بر نمیدارند.
🔻 کدام خادم امامحسین(ع) که شبها در هیئت خدمت میکرده، محرم میتواند در خانه بیکار بنشیند و به امورات شخصی خودش بپردازد؟ حتماً اقداماتی را انجام میدهد؛ از پارچۀ سیاهی زدن به درِ خانۀ خودش، از شلوغ کردن در خیابانها با علائم و نمادهای حسینی و... حتماً یک اتفاقهای دیگری رقم خواهد خورد؛ مثل اطعام گسترده برای نیازمندان و برای عموم مؤمنین و...
👤علیرضا پناهیان
🚩حسینیه اعظم زنجان - ۹۹.۵.۱۸
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/6440
@Panahian_ir
امیرالمؤمنین علیه السلام:
اى فرزند آدم اندوه روز نيامده را بر امروزت ميفزا، زيرا اگر روز نرسيده، از عمر تو باشد خدا روزى تو را خواهد رساند
يَا ابْنَ آدَمَ، لَا تَحْمِلْ هَمَّ يَوْمِكَ الَّذِي لَمْ يَأْتِكَ عَلَى يَوْمِكَ الَّذِي قَدْ أَتَاكَ، فَإِنَّهُ إِنْ يَكُ مِنْ عُمُرِكَ يَأْتِ اللَّهُ فِيهِ بِرِزْقِكَ
حکمت 267 نهج البلاغه
✅ به رادار انقلاب بپیوندید:
@Radar_enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمایت مقتدرانه پلیس از آمر به معروف در مترو
#هر_هم_وطن_یک_آمر_به_معروف
#دختران_انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #فیلمنوشت|چادر مشکی زیر تیغ مدافعان واردات یا مخالفان حجاب؟!
http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
⚡️ بزرگترین حجابِ عدالت «مدرنیزم» است.
⚡️ تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان»، است.
«مانع اصلی تحققِ #عدالت در کشور _گرچه عوامل متعددی دخیلاند_ چالشی است که ما با «تمدن مدرن» داریم. یعنی نظامِ سیاست، فرهنگ و اقتصاد لیبرال در طرفِ چالش با انقلاب اسلامی است و این مسئلهای است که ما به آن مبتلا هستیم. یعنی دوگانۀ ادبیات و فرهنگِ انقلاب اسلامی و فرهنگ غرب؛ مانع اصلی دستیابی به عدالت است و ما تا اصلاحات اساسی نکنیم به نتیجه نخواهیم رسید.
ما وقتی میخواهیم قیام برای عدالت کنیم حتماً باید در مقیاسِ تاریخی و مقیاسِ جهانی باشد. بعد، ذیل آن، برای تحقق عدالت در مقیاسِ ملی اقدام کنیم. به تعبیر دیگر، موانع تحقق عدالت یکسلسله موانع تاریخی و اجتماعی هستند، آن هم در مقیاس جامعهی جهانی، که اگر به آن توجه نکنیم و صرفاً بخواهیم عدالت را در حوزۀ کشور خودمان و در _مثلاً_ مقیاس اقتصاد اقامه کنیم با موانع جدی روبهرو میشویم. لذا به نظر من، مهمترین مانع تحقق عدالت، تمدن جدیدِ غرب هست.
به تعبیر دیگر، بزرگترین حجابِ عدالت، #مدرنیزم است که به هیچ وجه نمیگذارد عدالت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی محقق شود. تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان»، است. یعنی آن ظلمی که در دورۀ نظام بردهداری وجود داشته، اکنون تبدیل شده است به یک #ظلم_پنهان در دورۀ دموکراسی تبدیل شده است. این بزرگترین مانعی است که ما اگر بخواهیم به عدالت برسیم باید با آن مقابله کنیم.
به تعبیر دیگر، عدالتخواهی باید حتماً ضمن اقامۀ تاریخی و اجتماعیِ عدالت باشد. درگیریِ بین انبیاء و فراعنه بر سر عدالت بوده و بعد هم کشیده شده به دوران ما؛ یعنی درگیری انقلاب اسلامی و غرب مدرن، درگیریِ اساسی است. ما در این مقیاس باید دنبال عدالت باشیم. بر همین اساس، به نظر من اصل انقلاب اسلامی و مراحل پنجگانهای که حضرت آقا برای آن بیان فرمودند مراحلِ اقدام برای دستیابی به عدالت است.
وقتی ما در فضای فرهنگ مدرن زندگی میکنیم و نرمافزارهای ادارۀ ما مبتنی بر بُنیانهای تمدن مدرن هست، آدمهای خوب هم در این ساختار گرفتار میشوند. من قبول دارم که شرایط، انسان را مجبور نمیکند و انسان مؤمن و انقلابی در زندگی شخصی، در سبک زندگی خصوصی و در اقدامات اجتماعی باید برعلیه این شرایط قیام کند، ولی باید توجه داشته باشیم که این موج، برخلاف تحقق عدالت در انقلاب اسلامی است و کسانی که میخواهند برای تحقق عدالت قیام کنند باید برعلیه این موج حرکت کنند و بر این موج غلبه پیدا کنند. طبیعی است که بسیاری از آدمهایی که آدمهای خوبی هم بودند، آرامآرام در مسیر مبارزه با این موج تغییر وضعیت دادند، استحاله شدند و گاهی خودشان هم در مسیر رقیب قرار گرفتند. بنابراین، دستپاک بودن، آلوده نشدن به اشرافیت و امثال اینها برای مدیرانی که میخواهند برای تحقق عدالت و قسط در جمهوری اسلامی عمل کنند یک ضرورت است و فقدان آن موجب بخشی از بیعدالتیها شده است.
ما وقتی دنبال تعریف عدالت یا تحقق عدالت هستیم صرفاً نباید دنبال مثلاً توزیع درآمد یا توزیع دارایی و ثروت باشیم، بلکه باید در یک مقیاس کلان، عدالت را دنبال کنیم. الان گاهی وقتی بحث از عدالتخواهی میشود فقط ضریب جینی یا نحوۀ توزیع دارایی و ثروت را دنبال میکنند؛ اینها کافی نیست؛ نه اینکه لازم نیست. گمانم این است که یکی از شاخصهای تحقق عدالت این است که باید مبتنی بر #مکتب باشد. ما عدالت مبتنی بر مکتب خودمان را دنبال میکنیم. مکتب را اگر بخواهم یک مقدار تفصیل بدهم، هم باید از مبانی عدالت بحث کنیم و هم نظریۀ اجتماعیِ مبتنی بر آن مبانی و هم نظریۀ عدالت را و عدالت را مستند به این سه، ما باید تعریف کنیم.
ما برای تحقق عدالت در یک قدم نیاز به مکتب داریم و بعد در قدم بعد نیاز به علم داریم. یعنی این مکتب باید فرآوری شود و تبدیل به دانش شود و بعد نیاز به برنامهریزی داریم، یعنی باید به مدلهای علم برنامهریزی تبدیل شود. و الّا اگر علم برنامهریزی همان علم برنامهریزی غربی باشد و علومی هم که مبتنی بر آن ما بخواهیم تحقق عدالت را دنبال کنیم همان #علوم_مدرن هستند، مکتب ما تحقق نخواهد یافت.
پس عدالتخواهی باید مبتنی بر مکتب باشد. اگر شما دنبال مکتب اسلام هستید ولی میخواهید از علم مدرن استفاده کنیدبه چالش برمیخورید. ما الان مشکلمان همین است که انقلاب ما دنبال تحققِ مکتب اسلام است ولی سازوکارهایی که برای تحقق عدالت به کار میگیریم سازوکارهای مدرن است و همین بحران ایجاد کرده است.
و حتماً توجه هم باید داشته باشیم که وقتی ما دنبال تحقق عدالت هستیم نمیشود عدالت سیاسی را از عدالت اقتصادی و عدالت فرهنگی جدا کرد؛ یعنی عدالت در قدرت، اطلاع و ثروت به هم پیوسته هستند.»
#استاد_میرباقری
@mirbaqeri_ir
http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
📌جزوه | پاسخ های کمتر شنیده شده درباره "بیماری و دعا"
🔰 پاسخ به ۱۰سوال فراگیر در خصوص گرفتاری و بلا و راه های مواجهه با آن با استفاده از احادیث اهل بیت(ع)
👈 کاری از گروه پژوهش مؤسسۀ بیان معنوی
👈🏻دریافت متن + فایل پی دی اف نسخه مناسب مطالعه در تلفن همراه
📎 Panahian.ir/post/6441
#جزوه
@Panahian_ir
BimareeVaDoaa-BayanManavi.pdf
12.14M
📌جزوه | پاسخ های کمتر شنیده شده درباره "بیماری و دعا"
🔰 پاسخ به ۱۰سوال فراگیر در خصوص گرفتاری و بلا و راه های مواجهه با آن با استفاده از احادیث اهل بیت(ع)
👈 کاری از گروه پژوهش مؤسسۀ بیان معنوی
🔻از کجا بفهمیم گرفتاری و بلایی که گرفتارش هستیم، طول میکشد، یا زود تمام میشود؟
🔸کدام بلاها زود تمام میشوند، و کدام بلاها به درازا میکشند؟
🔻چرا افراد سالم باید به اندازۀ بیماران بدحال دعا کنند؟
🔻کدام بلاها با «دعا» برطرف میشوند؟ و کدام بلاها حتی با «دعا» هم برطرف نمیشوند؟
🔻برای استجابت، چقدر باید دعا کرد؟
🔸چه ترفند مهم و ویژهای برای استجابت دعا وجود دارد؟
📎 Panahian.ir/post/6441
#جزوه
@Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تفکّر حاصل از اسلام ناب محمدی VS تفکّر حاصل از #شیعه_انگلیسی
♦️رهبر انقلاب: همانطور که تز انقلاب از قم شروع شد، آنتیتز انقلاب هم از قم آغاز خواهد شد!
@Afsaran_ir
📸 ۱۴ ثمره برپایی مجلس عزاداری امام حسین(ع) به روایت آیتالله شیخ جعفری شوشتری
__
♨️ همهچیز اینجا مهم است👇
🆔 @snn_ir
🔴 گزارش سایت آمریکایی درباره معایب دوستی با جنس مخالف در نوجوانی
🔸پایگاه آمریکایی کانورسیشین نوشت: تقریباً نیمی از نوجوانان آمریکایی بین ۱۲ تا ۱۸ ساله که تجربه دوستی با جنس مخالف داشتهاند مورد مزاحمت و آزار قرار گرفتهاند
🔸این نوع دوستیها به جز مزاحمت و آزار، موجب ایجاد اضطراب و افسردگی در نوجوانان نیز میشود و روابط عاشقانه در سنین نوجوانی معمولاً به حوزه روابط ناسالم تغییر جهت میدهد
🔸برای بسیاری از نوجوانان دشوار است که تشخیص دهند روابط سالم و ناسالم چیست و در همین حال شبکههای اجتماعی و رسانهها لزوماً الگوی روابط ایدهآل را به آنها نشان نمیدهند.
__
♨️ همهچیز اینجا مهم است👇
🆔 @snn_ir
#داستانک
✨ﻓﺮﺩﯼ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻣﺮﺩ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﻫﻢ ﺍﺗﺎﻕ ﺷﺪ ﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺗﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺻﺎﺩﻗﺎﻧﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﮐﻨﻨﺪ. ﺩﺭﺏ ﯾﺨﭽﺎﻝ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺳﺒﺪﯼ ﮔﯿﻼﺱ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﺨﻮﺭﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺩﻗﺎﯾﻘﯽ:
ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ: ﻣﮕﺮ ﺷﺮﻁ ﻧﮑﺮﺩﯾﻢ ﺍﺯ ﮔﯿﻼﺱ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺳﺒﺪ،ﯾﮑﯽ ﯾﮑﯽ ﺑﺨﻮﺭﯾﻢ؟
ﺑﯿﻨﺎ: ﺁﺭﯼ
ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ: ﭘﺲ ﺗﻮ ﺑﺎ ﭼﻪ ﻋﺬﺭﯼ ﺳﻪ ﺗﺎ ﺳﻪ ﺗﺎ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﯼ؟
ﺑﯿﻨﺎ: ﺗﻮ ﺣﻘﯿﻘﺘﺎ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﯽ؟!
ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ: ﺑﻠﻪ ﻣﻦ ﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩ ﮐﻮﺭ ﻫﺴﺘﻢ !
ﺑﯿﻨﺎ: پس ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻓﻬﻤﯿﺪﯼ ﻣﻦ ﺳﻪ ﺗﺎ ﺳﻪ ﺗﺎ ﻣﯿﺨﻮﺭﻡ؟
ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ: ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﻬﺖ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺩﻭ ﺗﺎ ﺩﻭﺗﺎ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﺩﻡ ﻭ ﺗﻮ ﻫﯿﭻ ﺍﻋﺘﺮﺍﺿﯽ ﻧﻤﯿﮑﻨﯽ.
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻓﺴﺎﺩ ﻭ ﺑﯽ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﻣﯽ ﺍﯾﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﻓﺎﺳﺪ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ممنوعیت توزیع غذای نذری در هیئتهای عزاداری محرم امسال
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف:
🔸با توجه به شرایط کرونایی کشور و با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا توزیع غذای نذری در هیئتها ممنوع شد.
🔸برنامههای روضه پابرجاست اما بحث اطعام در هیئتها ممنوع شده و تهیه بستههای غذایی برای نیازمندان را جایگزین آن کردهایم.
__
♨️کلیپهای بیشتر 👇
🆔 @snn_ir
⭕️ #حدیث_روز
🔸امام علی(ع ):
🔹بزرگترين توانگرى، چشم نداشتن به مال مردم است. (نهج البلاغه، حكمت ۳۴۲)
🆔 @YjcNewsChannel
🔸برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی بدون جمعیت
🔹امسال با توجه به معضل جهانی کرونا، مراسم همایش شیرخوارگان در اولین جمعه ماه محرم و بدون حضور جمعیت پخش تلویزیونی میشود.
🔹بنابر اعلام مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) مراسم شیرخوارگان در اولین جمعه محرم، ۳۱ مردادماه ساعت ۱۰ صبح بهصورت پخش زنده از شبکههای سیما و استانی پخش میشود.
🆔 @YjcNewsChannel
🔴 مگر ما از جامعه زمان پيغمبر و اميرالمؤمنين قرص تر و محكم تريم؟
🔻برخی می گویند «عدالت نُمایی ستمگری» و «ستمگری در لباس عدالت خواهی» بهمراه «جهل مقدس»، «خرافات» و عواملی از این دست، از علل قتل حضرت سیدالشهدا علیه السلام است. اما آیا حقیقتاً اینها علل اصلی اند؟
🔹واقعیت این است که در هیچ کتاب تاریخی، قاتلین حضرت اباعبدالله، عدالتخواه نبودند و ادعای #عدالتخواهی نداشتند؛ یا طبق خرافات و به اسم دین، حسین بن علی را به شهادت نرساندند. بله جامعه زمان حضرت خرافاتی شده بود اما عموم مردم می دانستند که پیامبر کیست؛ امیرالمؤمنین علی کیست؛ عموم مردم حق و باطل را می شناختند. عموم بزرگان نظیر عبدالله بن عباس، عبدالله بن عمر، عبدالله بن زبیر، عبدالله بن جعفر و عموم مردم بر دیانت و معنویت و علم حضرت، شهادت می دادند و برای حضرت احترام قائل بودند. اما چه شد که بخشی از مردم بنی امیه را همراهی کردند.
🔸بهتر است دلایل را از زبان خود حضرت اباعبدالله(ع) بشنویم آنجایی که در #خطبه_منا علت انحراف جامعه را سکوت علما و بزرگان در برابر ستمگران و ظالمان و عدم دفاع از حقوق مستضعفان و مظلومان و فراموشی امر به معروف و نهی از منکر حاکمان می دانند. مطالعه این خطبه در کنار عزاداری ها واجب است.
🔻رهبر انقلاب علل حادثه کربلا را خیلی زیبا تحلیل می کنند؛ایشان در 20 خرداد سال 75 اینگونه حادثه کربلا را ریشه یابی می کنند:
🔹«جا دارد ملت اسلام فكر كند كه چرا پنجاه سال بعد از وفات پيغمبر، كار كشور اسلامی به جايی رسيد كه مردم مسلمان - از وزيرشان، اميرشان، سردارشان، عالمشان، قاضیشان، قاریشان - در كوفه و كربلا جمع شدند و جگر گوشهی پيغمبر را با آن وضع فجيع به خاك و خون كشيدند؟!
🔸اگر در جامعهای، آن نوعِ خوبِ خواصِ طرفدارِ حق؛ يعنی كسانی كه میتوانند در صورت لزوم از متاع دنيوی دست بردارند، در اكثريت باشند، هيچ وقت جامعهی اسلامی به سرنوشت جامعهی دوران امام حسين عليهالسّلام مبتلا نخواهد شد و مطمئنّاً تا ابد بيمه است. اما اگر قضيه به عكس شد و نوع ديگرِ خواصِ طرفدار حق - دل سپردگان به متاع دنيا. آنان كه حق شناسند، ولی درعينحال مقابل متاع دنيا، پايشان میلرزد - در اكثريت بودند، وامصيبت است!
🔹اصلاً دنيا يعنی چه؟ يعنی پول، يعنی خانه، يعنی شهوت، يعنی مقام، يعنی اسم و شهرت، يعنی پست و مسؤوليت، و يعنی جان. اگر كسانی برای حفظ جانشان، راه خدا را ترك كنند و آنجا كه بايد حق بگويند، نگويند، چون جانشان به خطر میافتد، يا برای مقامشان يا برای شغلشان يا برای پولشان یا محبّت به اولاد، خانواده و نزديكان و دوستانشان، راه خدا را رها كنند، اگر عدهی اینها زیاد باشد آن وقت دیگر واویلاست. آن وقت حسينبنعلیها به مسلخ كربلا خواهند رفت و به قتلگاه كشيده خواهند شد.
🔸آن وقت، يزيدها بر سرِ كار میآيند و بنیاميّه، هزار ماه بر كشوری كه پيغمبر به وجود آورده بود، حكومت خواهند كرد و امامت به سلطنت تبديل خواهد شد، امامت به سلطنت تبديل خواهد شد!
🔹وقتی خواصِ طرفدارِ حق، يا اكثريت قاطعشان، در يك جامعه، چنان تغيير ماهيت میدهند كه فقط دنيای خودشان برايشان اهميت پيدا میكند؛ وقتی از ترس جان، از ترس تحليل و تقليل مال، از ترس حذف مقام و پست، از ترس منفور شدن و از ترس تنها ماندن، حاضر میشوند حاكميت باطل را قبول كنند و در مقابل باطل نمیايستند و از حق طرفداری نمیكنند و جانشان را به خطر نمیاندازند؛ آن گاه در جهان اسلام فاجعه با شهادت حسينبنعلی عليهالسّلام - با آن وضع - آغاز میشود.
🔸دورانِ لغزشِ خواصِ طرفدارِ حق، حدوداً هفت، هشت سال پس از رحلت پيغمبر شروع شد. قضايا، كمتر از يك دهه پس از رحلت پيغمبر شروع شد. ابتدا سابقهداران اسلام - اعم از صحابه و ياران و كسانی كه در جنگهای زمان پيغمبر شركت كرده بودند - از امتيازات برخوردار شدند كه بهرهمندی مالی بيشتر از بيتالمال، يكی از آن امتيازات بود. چنين عنوان شده بود كه تساوی آنها با سايرين درست نيست و نمیتوان آنها را با ديگران يكسان دانست! اين، خشتِ اوّل بود.
🔹مگر ما از جامعه زمان پيغمبر و اميرالمؤمنين قرص تر و محكم تريم؟ چه كار كنيم كه آن طوري نشود؟ اگر امروز من و شما جلوي اين قضيه را نگيريم -ممكن است 50 سال ديگر، ممكن است 5 سال ديگر، ممكن است 10 سال ديگر- يك وقت ديديد جامعه اسلامي ما هم، كارش به آن جا رسيد! تعجب نكنيد.»
🔻منبری های بزرگوار؛ اگر میخواهید انگیزههای قتل حضرت حسین علیه السلام را در ایام #محرم برای جوانان بگوئید، اینها را بگوئید. بگوئید که امر و نهی حاکمان فراموش شد، بیعدالتی حاکم شد، مظلومان زیر پای ظالمان له شدند، همه ترسیدند علیه ظلم بشورند در نتیجه فاجعه اتفاق افتاد.
✍ داود مدرسییان
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️مردمی که افراد نالایق را بر سر کار می آورند، مقصر نیستند، شریک جرمند...
مردمی که تن به تسلیم شدن در برابر دشمن بدهند، عاقبت ذلت و خواری نصیبشان خواهد شد و زیر سلاح های دشمنان استخوانشان خرد خواهد شد..
این درس همیشه ی تاریخ بوده...
#سرطان_اصلاحات_آمریکایی
#مقصران_وضع_موجود
#دولت_دروغگویان
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
💠روایاتی پیرامون نقش مرد در #خانواده
#پیامبر_اکرم_(ص) :
أحسَنُ النّاسِ إيماناً أحسَنُهُم خُلُقاً و ألطَفُهُم بِأهِلهِ
▫️باايمانترين مردم ، خوش اخلاقترينِ آنها و مهرورزترينشان با خانواده خود است
بحار الأنوار ، ج ۷۱ ، ص ۳۸۷ .
#پیامبر_اکرم_(ص) :
رَحِمَ اللَّهُ والِداً أعانَ وَلَدَهُ عَلي بِرِّهِ
▫️خداوند رحمت كند پدري را كه فرزندش را بر نيكي كردن بر خود كمك كند
ميزان الحكمه ، ح ۲۲۷۴۴ .
#پیامبر_اکرم_(ص) :
جُلُوسُ المَرءِ عِندَ عِيالِهِ أحَبُّ إلَي اللَّهِ مِنِ اعْتِكافٍ في مَسجِدي هذا
▫️نشستن مرد پيش زن و فرزندنش نزد خداوند محبوبتر است از اعتكاف در اين مسجد من
تنبيه الخواطر ، ج ۲ ، ص ۱۲۲ .
#پیامبر_اکرم_(ص) :
إنَّ اللَّهَ تَعالي يُحِبُّ أن تَعدِلُوا بَينَ أولادِكُم حَتّي في القُبَلِ
▫️خداوند دوست دارد كه ميان فرزندانتان عادلانه رفتار كنيد . حتّي در بوسيدن آنها
ميزان الحكمه ، ح ۲۲۶۶۵ .
#امام_سجاد_علیه_السلام:
إنَّ أرضاكُم عِندَاللَّهِ أسبَغُكُم عَلي عِيالِهِ
▫️خداوند از آن كس خشنودتر است كه خانواده خود را بيشتر در رفاه و نعمت قرار دهد
بحار الأنوار ، ج ۷۸ ، ص ۱۳۶ .
#امام_سجاد_علیه_السلام :
و أمّا حَقُّ الزَّوجَةِ فَأن تَعلَمَ أنَّ اللَّهَ جَعَلَها لكَ سَكَنَاً واُنساً ، فَتَعلَمَ أنَّ ذلِكَ نِعمَةٌ مِنَ اللَّهِ عَلَيكَ فَتُكرِمَها و تَرفُقَ بِها
▫️حقّ زن اين است كه بداني خداوند او را مايه آرامش و انس تو قرار داده است و بداني اين نعمتي است كه خداوند به تو داده ؛ پس بايد او را گرامي داري و با وي نرمي كني
بحار الأنوار ، ج ۷۴ ، ص ۵ .
#امام_سجاد_علیه_السلام :
لَأن أدخُلَ السُّوقَ و مَعي دِرهَمٌ أبتاعُ بِهِ لَحماً لِعِيالي و قَد قَرِمُوا إليهِ أحَبُّ إلَي مِن أن اُعتِقَ نَسَمَةً
▫️چنانچه وارد بازار شوم و درهمي داشته باشم و با آن براي خانوادهام گوشتي بخرم كه بدان رغبت كردهاند ، براي من محبوبتر است از اينكه بندهاي را آزاد كنم
وسائل الشيعه ، ج ۲۱ ، ص ۵۴۳ .
#امام_صادق_علیه_السلام :
إنَّ المَرءَ يَحتاجُ في مَنزِلِهِ و عيالِهِ إلي ثَلاثِ خِلالٍ يَتَكَلَّفُها و إن لَم يَكُن في طَبعِهِ ذلِكَ : مُعاشَرَةٍ جَميلَةٍ وسَعَةٍ بِتَقديرٍ و غَيرَةٍ بِتَحَصُّنٍ
▫️مرد براي اداره منزل و خانواده خود به سه خصلت نياز دارد كه اگر در طبيعت او نباشد ، بايد خود را با تكلّف به آنها وادارد : خوش رفتاري ، گشاده دستي سنجيده وغيرت براي حفاظت از آنها
تحف العقول ، ص ۳۲۲ .
#امام_صادق_علیه_السلام :
لاغِني بِالزَّوجِ عَن ثَلاثَةِ أشياءَ فيما بَينَهُ و بَينَ زوجَتِهِ و هِي : المُوافَقَةُ لِيَجتَلِبَ بِها مُوافَقَتَها و مَحَبَّتَها و هَواها و حُسنُ خُلقِهِ مَعَها وَ استِعمالُهُ استِمالَةَ قَلبِها بِالهَيئَةِ الحَسَنَةِ في عَينِها و تَوسِعَتِهِ عَلَيها
▫️شوهر در رابطه خود با همسرش از سه چيز بي نياز نيست : سازگاري با او تا به اين وسيله سازگاري و محبت و عشق او را به خود جلب كند ، و خوشخويي با او و دلبري از او با آراستن خود براي وي و فراهم آوردن امكانات رفاهي او
ميزان الحكمه ، ح ۷۸۷۶ .
#امام_صادق_علیه_السلام:
مَن حَسُنَ بِرُّهُ بِأهلِ بَيتِهِ مُدَّ لَهُ في عُمرِهِ
▫️هر كس به خانوادهاش نيكي كند ، عمرش زياد شود
الكافي، ج ۲، ص ۱۰۵ .
🔸 @hadithnet
💠 #حديث_روز دوشنبه 27 مرداد 1399
🔺 یقین به پاداش
🔅 #امام_علی_علیه_السلام :
🔸 «مَن أيقَنَ بالخَلَفِ جادَ بالعَطيَّةِ.»
🔹 «هر كه به عوض (و پاداش) گرفتن يقين داشته باشد، در بخشندگى، گشاده دستى مى كند.»
📚 نهج البلاغة : حكمت ١٣٨.
🔸 @hadithnet
💢 #ضرب_المثل_و_حدیث
💠 زبان بسته بايد، گشاده دو دست .
🔅 نظير سخن #امام_علی_علیه_السلام :
حِفظُ اللِّسانِ وبَذلُ الإحسانِ مِن أفضَلِ فَضائِلِ الإنسانِ؛
🔸نگاه داشتن زبان (از ناروا) و گشاده دستى از برترين فضيلتهاى انسان است.
📚 غررالحكم و دررالكلم ، ح 4899 .
📖 ماه در آب (مثلهای فارسی در آینه حدیث)، ص 145
🔸 @hadithnet