eitaa logo
علمداران سرو قامت تعالی (طلاب جانباز
27 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
7.5هزار ویدیو
41 فایل
بیان معارف دین و فرهنگ جهاد و دفاع
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خوبان
💫🌹شهید شیخ احمد کافی رضوان الله علیه: 🥀🤍مراد از مضطر در این آیه 🟢🍃امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء 🥀🤍به نقل از امام صادق علیه السلام 🟢🍃و امام باقر علیه السلام 🥀🤍مهدی صاحب الزمان علیه السلام هست...
هدایت شده از خوبان
7.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷صوت کوتاه🌷 🟢🍃به یاد حجة بن الحسن المهدی علیه السلام 🥀🤍بیا یه سر به نوکر بدم بزن 🟢🍃بدیه نامه ی منو قلم بزن
هدایت شده از خوبان
💫🌹مجموعه ۲۱ 🟢🍃 قصه‌های قرآن، قصه‌ی زندگی توست! 🥀🤍 تمام قصه‌های قرآن، ماجرای فراز و نشیب‌هایی است که 🔺حتماً بر تو نیز خواهد گذشت! 🟢🍃 تفکر و تدبر در آیاتِ قرآن، خطِ واکنش درست و انسانی را بر ما نمایانده 🔺و بسمت جذب خیر سوق می‌دهد !
هدایت شده از خوبان
یاد خدا ۲۱.mp3
10.42M
💫🌹مجموعه ۲۱ 🌙🌷 🌙🌷 الاسلام_رفیعی 🟢🍃مکانیسم تأثیر «ذکر حقیقی» و اُنس با خدا، 🥀🤍در کنترل انواع های انسان 🔺با تحلیل یکی از قصه‌های قرآن!
هدایت شده از خوبان
🟢🍃ذکر روز جمعه 100 مرتبه اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم🟢🍃
هدایت شده از خوبان
🟢🍃بسم الله الرحمن الرحیم 🥀🤍با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم 🟢🍃سوره مبارکه حاقه آیات ﴿43-40﴾ 🥀🤍إنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَرِيمٍ ﴿40﴾ وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍ قَلِيلاً مَّا تُؤْمِنُونَ ﴿41﴾ 🟢🍃ولَا بِقَوْلِ كَاهِنٍ قَلِيلاً مَّا تَذَكَّرُونَ ﴿42﴾ تَنزِيلٌ مِّن رَّبِ ّ الْعَالَمِينَ ﴿43﴾ 🤍همانا آن (قرآن) كلام رسول گرامى است. ⭕️و سخن یك شاعر نیست چه كم ایمان مى آورید. 📌و (همچنین) سخن كاهن و پیشگو نیست،چه كم متذكّر مى شوید. 🌷(همانا قرآن)فرستاده اى از جانب پروردگار جهانیان است. 🌹نکته ها: 🟢مراد از «رسول كریم» شخص پیامبر اسلام است، نه جبرئیل امین. زیرا در جملات بعد مى خوانیم كه او شاعر و كاهن نیست و نسبت شاعر و كاهن را به پیامبر مى دادند نه جبرئیل. ⭕️مشركان، قرآن کریم را كتاب شعر مى شمردند و پیامبر را شاعر مى خواندند، در حالى كه از پیامبر حتى یك شعر نقل نشده است.(7) 🤍قرآن کریم به تدریج نازل شده است، زیرا كلمه تنزیل براى نزول تدریجى است. البتّه تمام قرآن، شب قدر بر قلب پیامبر نازل شد و سپس به تدریج در طول 23 سال. مثل آنكه مبلغ زیادى را یكجا در بانك مى گذارند و سپس از طریق حواله یا چك به تدریج برمى دارند. 🟢پیامبر داراى كرامت مطلق است. «رسول كریم» كرامت در برخورد با همسر، دشمن، دوست، همسایه، فقیر، در سختى ها و شادى ها. 🌹پيام ها: 1️⃣ در مدیریّت از نیروهاى سالم خود، دفاع كنید و شبهات علیه آنان را برطرف سازید. «و ما هو بقول شاعر... و لا بقول كاهن» 🔻🔻🔻
هدایت شده از خوبان
2️⃣ خداوند متعال اتمام حجّت مى كند. نزول وحى از سوى پروردگار جهانیان و واسطه وحى رسول كریم است. «لقول رسول كریم... تنزیل من ربّ العالمین» 3️⃣ مبلّغ، توقّع ایمان آوردن تمام یا اكثریّت مردم را نداشته باشد. «قلیلاً ما تؤمنون» 4️⃣ ایمان به تنهایى كافى نیست، ذكر هم لازم است. ممكن است ایمان باشد ولى انسان غافل باشد. «قلیلاً ما تؤمنون... قلیلاً ما تذكّرون» 5️⃣ به خاطر عدم پذیرش اكثریّت، از گفتن سخن حق صرف نظر نكنید. «لقول رسول كریم... قلیلاً ما تؤمنون»
هدایت شده از خوبان
35-43.mp3
6.01M
💫🟢تفسیر سوره حاقه آيات ﴿43-35﴾ حجت الاسلام قرائتی حفظه الله💫🟢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خوبان
🟢🍃شرح چهل حديث 🥀🤍امام خمینی رضوان الله علیه: 4️⃣3️⃣ حدیث سی و چهارم منزلت مؤمن ⬅️فصل در بيان آنكه حق تعالى با فقر و غنا و غير اين‌ها اصلاح حال مؤمنين فرمايد 🟢🍃اينكه در اين حديث شريف مى‌فرمايد كه بعضى از بندگان مرا جز فقر اصلاح نكند، اگر از آنها فقر را بگيرم هلاك مى‌شوند، و همين طور بعضى با غنا و بى‌نيازى اصلاح شوند و بدون آن هلاك شوند، از آن معلوم شود كه هر چه حق تعالى به مؤمنين مرحمت مى‌فرمايد، از غنا و فقر و صحت سقم و امنيت و وحشت و ديگر امور، براى اصلاح حال مؤمنين 🔺و تخليص حالت قلوب آنهاست. 🥀🤍و اين حديث شريف منافات‌ ندارد با احاديث كثيره‌اى كه وارد است در باب شدت ابتلاى مؤمنين به أسقام و أوجاع و فقر و فاقه و ساير بليّات، زيرا كه حق تعالى به رحمت واسعه و فضل عميم خود مثل يك طبيب معالج و پرستار عطوف است كه هر كس را به طورى از دنيا پرهيز مى‌دهد. 🟢🍃گاهى به يكى ثروت مى‌دهد و در عين حال به حسب شدت و ضعف و كمال و نقص ايمان او او را مبتلا به بلاهاى ديگر مى‌كند، بلكه ثروت و غنا را براى او طورى محفوف به بليّات مى‌كند 🔺كه او را از دنيا و حب او منصرف مى‌كند. 🥀🤍مزاج اين شخص طورى است كه اگر او را فقير كند، به واسطه آنكه سعادت را در مال و منال شايد مى‌بيند و اهل دنيا را سعيد مى‌داند، متوجه به دنيا مى‌شود و در تحصيل آن به هلاكت ابدى مى‌افتد. ولى وقتى آن را در دسترس او گذاشت و براى شيفته نشدن آن محفوف كرد آن را به زحمات و صدمات خارجى و داخلى، 🔺از دنيا منصرف شود. 🔻🔻🔻