eitaa logo
علمداران سرو قامت تعالی (طلاب جانباز
27 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
7.5هزار ویدیو
41 فایل
بیان معارف دین و فرهنگ جهاد و دفاع
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خوبان
📚 غیبت کردن دربارۀ نامزدهای انتخابات ⁉️ سؤال: در ایام انتخابات جهت شناخت نامزد مناسب، می بایست نواقص، عیوب و امتیازات آنها را در گذشته و حال تفحص کرد تا فرد لایق را پیدا نمود، آیا صحبت کردن پشت سر نامزدها برای انتخاب فرد اصلح، جایز است؟ ملاک چیست؟ ✅ جواب: در امور مربوط به انتخابات در حد مشاوره، اشکال ندارد.
هدایت شده از خوبان
📚 وظیفه شخص در صورت نشناختن نامزد اصلح ⁉️ سؤال: اگر اصلح را نشناسیم وظیفه چیست؟ از طرفی اگر تحقیق کنیم و به شخص اصلح نرسیم می توانیم در انتخابات شرکت نکنیم؟ ✅ جواب: در تشخیص فرد اصلح می توانید از کسانی که به لحاظ تعهد دینی و بصیرت انقلابی مورد اعتمادند، کمک بگیرید و در هر صورت شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، یک وظیفه شرعی است.
هدایت شده از خوبان
13.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 احکام وقف ⁉️سؤال: در مورد وقف چه می دانید؟ چه جور میشه چیزی را وقف کرد؟ 📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خوبان
💫📗کتاب صوتی: غلامِ حسین باش" 💫🟤خاطرات جانباز: حسین رفیعی 🥀🤍تالیف: 💫🟤تهیه شده: در رادیو ایران صدا 🥀🤍با صدای: ┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌‎‌┄
هدایت شده از خوبان
Part16_فقط غلام حسین باش.mp3
8.89M
💫📗کتاب صوتی: غلامِ حسین باش" 💫🟤خاطرات جانباز: حسین رفیعی 🥀🤍تالیف: 💫🟤تهیه شده: در رادیو ایران صدا 🥀🤍با صدای: 6️⃣1️⃣قسمت شانزدهم ┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌‎‌┄
هدایت شده از خوبان
💫❤️ذکر روز یک شنبه 100 مرتبه یا ذالجلال والاکرام❤️💫
هدایت شده از خوبان
💫♥️بسم الله الرحمن الرحیم♥️💫 🥀🤍با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم🤍🥀 💫♥️سوره مبارکه تکاثر آیات ﴿8-1﴾♥️💫 ⬅️ادامه نکته ها: 💫🤍بر اساس احادیث، مراد از نعمتى كه در قیامت مورد سؤال قرار مى گیرد، آب و نان نیست، كه بر خداوند قبیح است از این امور سؤال كند. بلكه مراد نعمت ولایت و رهبرى معصوم است(139) امام رضا علیه السلام فرمود: سؤال از آب و نان و... از مردم قبیح است تا چه رسد به خداوند، بنابراین مراد از سؤال از نعمت، همان نعمت رهبرى معصوم است.(140) 💫♥️تكاثر تنها در آمار و نفرات جمعیّت نیست، بلكه گاهى در ثروت و فرزند است. «و تكاثر فى الاموال و الاولاد»(141) و لذا در قرآن سفارش شده كه مال و فرزند شما را سرگرم نكند. «لاتلهكم اموالكم و لا اولادكم»(142) 💫🤍پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله به دنبال تلاوت این سوره فرمودند: «تكاثر الاموال جمعها من غیر حقها و منعها من حقها و سدّها فى الاوعیة»(143) گردآورى اموال از راه نامشروع و نپرداختن حقوق واجب آنها و نگهدارى آنها در صندوق ها تكاثر است. 💫♥️در شعرى منسوب به حضرت على علیه السلام آمده است: یا من بدنیاه اشتغل قد غرّه طول الامل الموت یأتى بغتة والقبر صندوق العمل 129) یوسف، 29. 130) بقره، 61. 131) بقره، 96. 132) همزه، 2. 133) شعراء، 128. 134) مؤمنون، 6. 135) مؤمنون، 7. 136) شرح ابن ابى الحدید، ج 11، ص 153. 137) تفسیر كبیر فخررازى. 138) بحارالانوار، ج 70، ص 138. 139) تفسیر نور الثقلین. 140) عیون الاخبار، ج 2، ص 129. 141) حدید، 20. 142) منافقون، 9. 143) تفسیر نور الثقلین. 🔻🔻🔻
هدایت شده از خوبان
💫🌹سلام بر بندگان خوب خداوند متعال برای روایتگری راهیان نور هستم و دعاگوی همه شما خوبان می باشم.
هدایت شده از خوبان
💫🌹شرح چهل حديث 🥀🤍امام خمینی رضوان الله علیه: 9️⃣2️⃣ حدیث بیست و نهم وصایای پیامبر ⬅️در بيان رفع استبعاد از آن است كه به عمل حقير ثواب بزرگ دهند 💫🌹و آنچه لازم است اشاره به آن، آن است كه بعضى از نفوس ضعيفه غير مطمئنه به امثال اين ثوابهاى بسيار براى امور جزئيه خدشه مى‌كنند، غافل از آنكه اگر چيزى در نظر ما در اين عالم كوچك آمد، دليل نمى‌شود كه صورت غيبيه ملكوتيه آن نيز حقير و ناچيز است. 🥀🤍چه بسا باشد كه موجود كوچكى ملكوت و باطن آن در كمال عظمت و بزرگى باشد، چنانچه هيكل مقدس و صورت جسمانى رسول اكرم خاتم و نبىّ مكرم معظم، صلّى اللّه عليه و آله، يكى از موجودات كوچك اين عالم بود، و روح مقدسش محيط به ملك و ملكوت و واسطه ايجاد سماوات و ارضين بود. 💫🌹پس، حكم كردن به حقارت و كوچكى چيزى به حسب صورت باطنى ملكوتى، فرع علم به عالم ملكوت و بواطن اشياست. و از براى امثال ماها حق اين حكم نيست، و ما بايد چشم و گوشمان باز به فرمايشات علماى عالم آخرت، يعنى انبيا و اوليا، عليهم السلام باشد. 🥀🤍و ديگر آنكه بناى آن عالم بر تفضل و بسط رحمت غير متناهيه حق جلّ و علا گذاشته شده است، و تفضلات حق تعالى را حد و انتهايى نيست، و استبعاد از تفضل جواد على الاطلاق و صاحب رحمت غير متناهيه از كمل جهل و نادانى است. جميع اين نعمتهايى كه به بندگان عنايت فرموده، كه از احصاى آنها، بلكه احصاى كليات آنها، عقول عاجز و سرگردان است، بدون سابقه سؤال و استحقاق بوده، 🔻🔻🔻