eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸بصیرت ملت در تحقق با وجود کارشکنی های مختلف مقامات دولتی و آگاهی آن ها در انتخاب مرد میدان عمل یعنی آیت الله در نشان داد که جامعه در حال حاضر به سطح نسبتاً مناسبی از آگاهی رسیده که فریب دغل بازی و از موضوعات اصلی با فریبکاری هایی همچون پیامک دادن به دختران و آب بازی در پارک، و...... را نخورده و اشخاص فریبکار را سنگ روی یخ می نماید. 🔺کاش که این آگاهی و بصیرت در زمان های مختلف همچون انتخابات 96 هم وجود داشت تا فریبکاران با کذبیاتی چون دیوارکشی در خیابان, بر امور زندگی مردم مسلط نشده و با بروز فجایعی چون مرغ 40 هزار و پراید 120 میلیون تومانی, موجبات بدبینی مردم را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی و کارآمدی آن فراهم آورده و از آن مهمتر زندگی را تا این حد بر مردم سخت و دشوار نمایند. 🤲انشاالله جامعه تأثیرات مدیریت انقلابی و تفکر "ما می توانیم" را به مرور بر شئون مختلف زندگی خود مشاهده خواهد نمود... 🌐بصیرت انقلابی @tabyinchannel
تبیین
🔸بصیرت ملت در تحقق #مشارکت_حداکثری با وجود کارشکنی های مختلف مقامات دولتی و آگاهی آن ها در انتخاب مر
🔹انشاالله به زودی ثمرات انتخاب هوشمندانه آیت الله توسط مردم در خود را نشان می دهد و کشور پس از مدت ها تحمل ذلت و حقارت در برابر دشمنان, طعم خوش و لذت بخش اقتدار و عزت را در برابر بیگانگان خواهد چشید. 🔺و به راستی چه می توان درباره دولتی گفت که به اسم بلد بودن زبان مذاکره با دنیا, 8 سال کشور را معطل نموده و هیچ اقدامی نیز در برابر زیاده خواهی های دشمنان انجام ندادند و دیپلماسی انفعالی را به جایی رساندند که ترامپ جنایتکار از برجام خارج شد اما مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که روحانی به وی قول ماندن در برجام را داده است! که البته نتایج این کرنش در برابر دشمن نیز به حریص شدن بیشتر وی و جسارتش در دست زدن به اقداماتی چون شهادت سردار دلها, حملات به سایت های هسته ای و ... انجامید. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴رهنمودی از دکتر چمران قابل استفاده برای فضای مجازی 🔹استقلال، راه نجات ملت ها 🔸تا وقتی که مااستقلال ذاتی و خودکفایی خود را تأمین نکنیم، بازیچه ی قدرت های خارجی و سیاست های شوم استعماری باقی خواهیم ماند. 🔹فکر دنباله روی و تکیه به غرب و شرق، باید از میان برداشته شود و مردم ما بر خلاقیت و ابتکارهای شخصی خود تکیه کنند و در راه خود سازی علمی و تکنیکی کشور خویش بکوشند. 🔸شخصیت و هویت فرهنگی خود را باز یابند و سرنوشت مردم خود را از واشنگتن و مسکو آزاد کنند. 👈منبع: شهید دکتر مصطفی چمران، بینش و نیایش، ص 27 🔺پ.ن: پیش بینی و هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص اثر دشمنان از طریق بر کاهش مشارکت محقق شد تهران 27 درصد یعنی همان که ضدانقلاب هم پیش بنی کرده بودند، فقط نظر خداوند متعال و برکت خون شهدا و نفس رحمانی امام خامنه ای و همت پابرهنگان بود که انتخاباتی آبرومند محقق شد، حواسمان نباشد و دنباله رو دشمن و وابسته به نرم افزارهای خارجی باشیم و فضای مجازی را در شبکه ملی اطلاعات محقق نکنیم هر روز دولت انقلابی با فتنه جدیدی مواجه خواهد شد تا به هر قیمتی ناکارامدی را تزریق کنند. شکست قطعی در کشور منوط به خشکاندن ریشه حیات آنها یا همان جریان تحریف است. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 پشت‌پرده حملهٔ چندی پیشِ «محسن رضایی» به «آیت‌الله رئیسی» 🔸محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص چندی پیش در گفتگوی ویژه خبری با حمله به آیت‌الله رئیسی گفت: «دادستان تهران نامزدها را تهدید کرد، آیا می‌توانند با ستاد آقای رئیسی و رئیس خودشان هم برخورد کنند؟!» 🔸"آقا محسن" از ماه گذشته با ارسال نامه‌های فراوان و پیغام‌های زیاد قصد داشته مکرر با آیت‌الله رئیسی دیدار کند، که به دلیل کمبود وقت ریاست قوه قضاییه این مهم انجام نشده است. 🔸گفته می‌شود علت اصلی تقاضای وقت ملاقاتِ رضایی از آیت‌الله رئیسی، اخذ تضمین "معاون اولی" دولت ایشان از آقای رئیسی بوده است! 🔸آیت‌الله رئیسی هم زمانی که متوجه می‌شود رضایی قصد گرفتن امتیاز را دارد از تنظیم جلسه با ایشان امتناع می‌کند. 🔸علت حمله اخیر محسن رضایی به آیت‌الله رئیسی هم دست رد ایشان بر سینه سهم‌خواهی آقا محسن ارزیابی می‌شود. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️مردم و حکومت اسلامی (بخش دوم) 💠 در نظام (شکل گیری و استمرار) 🔷امیرالمومنین امام علی(ع) میفرماید: «پیامبر(ص) به من فرمود: ای پسر ابوطالب! ولایت امت من برعهده تو است. پس اگر به سلامت قدرت را به تو سپردند و در مورد زمامداری تو، با خشنودی اتفاق کردند، سرپرستی امورشان را برعهده گیر؛ ولی اگر در مورد تو رأی دیگری ابراز داشتند، آنان را به حال خود رها کن». [کشف المحجة، ص ۱۸۰] این روایت نشان میدهد: ۱) (ع) از سوی (ص) به ولایت منصوب شده است؛ بنابراین وابسته به رأی مردم نیست. ۲) اعمال ولایت آن حضرت، به مقبولیت و پذیرش مردمی مشروط است. 🔷بنابراین وقتی کسی از سوی ، به ولایت منصوب میشود، - بدون توجه به استقبال یا عدم استقبال مردم - است و جامعه، وظیفه دارد از او پیروی کند؛ اما تشکیل عملی حکومت از سوی «ولی امر» به آرای عمومی و وجود شرایط و بستر مناسب اجتماعی، مشروط است. به عبارت دیگر، همانطور که جامعه به پیروی از ولی امر موظف است، نیز وظیفه دارد، مسؤولیت سنگین اداره و رهبری جامعه را انجام دهد. شرط اعمال این رسالت، وجود موقعیت و بستر مناسب اجتماعی است که «پذیرش و مقبولیت مردمی» مهم ترین رکن آن به شمار می آید. 🔷امام خمینی(ره) درباره میفرماید: «اگر برای فقها امکان اجتماع و تشکیل حکومت نباشد، هر چند نسبت به عدم تأسیس حکومت اسلامی معذورند، ولی آنان ساقط نمی شود؛ با اینکه حکومت ندارند، بر امور مسلمین و بلکه بر نفوس مسلمین دارند». [امام خمینی، البیع، ج۲، ص۴۶۶] بر این اساس، رأى، رضایت، کمک و همدلى مردم، باعث به وجود آمدن و تحقق عینى مى شود. امیرالمومنین (ع) میفرماید: «اگر حضور بیعت کنندگان نبود، و با وجود یاوران، حجّت بر من تمام نمى شد... رشته کار [حکومت] را از دست مى گذاشتم». [نهج البلاغه، خطبه۳]. 🔷همچنین مى فرماید: «لا رأى لمن لا یطاع؛ کسى که فرمانش پیروى نمى شود، رأیى ندارد». [همان، خطبه۲۷] این سخنان همگى بیانگر در پیدایش، تثبیت و کارآمدى حکومت الهى، خواه حکومت رسول الله(ص) و امامان معصوم(ع) و خواه حکومت فقیه در زمان غیبت است. حکومت اسلامى بر اراده تشریعى الهى استوار است و رأى خدا در همه جا مطاع بوده و اعتبار تا وقتى است که با دین تنافى نداشته باشد. بنابراین «مقبولیت مردمى» با «مشروعیت الهى» نه تلازمى دارد و نه تنافى. 🔷در مقابل، در نظام های غیر الهی، مشروعیت نظام سیاسی برخواسته از خواست و اراده مردم است و لازمه آن این است که اگر مردم حکومتی را نخواستند آن حکومت نامشروع باشد، هر چند در پی مصالح مردم باشد و اگر مردم خواستار حکومتی بودند آن حکومت مشروع می گردد، هر چند خلاف مصالح مردم حرکت کند و ارزش های اخلاقی را رعایت نکند. [محمد تقی مصباح یزدی، حقوق و سیاست در قرآن، ج۱، ص ۱۰۳-۱۰۴] منبع: وبسایت پرسمان @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️عوامل حسابرسی آسان در (بخش دوم) 🔶حسابگری خدا و حسابرسی خداوند به معنای آن است که هر عملی، بلافاصله اثرش پشت سرش قرار دارد چه در دنیا باشد، چه در آخرت. 🔴سه عامل حساب آسان در نگاه پیامبر اکرم (ص) 🔷بنابر نظر قرآن کریم کسانی که نامه اعمالشان بدست راستشان داده می شود، حسابشان آسان، گرفته می شود؛ اما چه کسانی حسابشان آسان است؟ در کلام (ص) چنین آمده که فرمودند: «هر کس دارای باشد خداوند در روز قیامت هم او را آسان می گیرد و هم او را وارد بهشت نموده و از رحمت واسعه خود بهرمند می سازد. اصحاب گفتند: یا رسول الله این سه صفت چیست که اینگونه نتیجه عالی دارد؟! به کسی که چیزی به تو نداده بخشش کنی، با خویشاوندانی که با تو قطع ارتباط کرده اند ارتباط برقرار کنی و از کسی که به شما بدی کرده است بگذری.» [۱] 🔸«اولین‌عامل: »؛ عطا کردن به کسی که تو را محروم کرده، یعنی پا روی نفس گذاشتن، نفسی که مدام در اینگونه موارد به انسان هشدار می دهد که مبادا تو به آن کسی که محرومت کرده، عطا کنی؛ مگر او به تو کمک کرده که تو به او کمک کنی؛ اینجاست که آسان میگیرد و بدون کینه و عداوتی در دل، بر نفس پا می گذارد و با آسان گیری به محروم کننده، عطا می کند. 🔸«دومین‌عامل: »؛ در مورد دوم نیز این گونه است؛ کسی که با تو کرده است، چگونه است که آدمی با وی ارتباط برقرا کند؛ اینجا وی پا روی می گذارد و بدون آنکه مقابله به مثل کند، با وی ارتباط برقرار می کند و چون آسان می گیرد، خداوند نیز در آخرت با وی آسان می گیرد. 🔸«سومین عامل: »؛ در مورد سوم نیز سخت ترین مورد است؛ بخشیدن کسی که در حق آدمی ظلم رو داشته انصافاً کار بسیار سختی است؛ چقدر انسان باید با خودش مراقبه کرده باشد و از نفس خود حساب کشیده باشد که در مقابل ظلم شخصی، عفو و گذشت کند و از گناه ظلم دیگری بگذرد. پی‌نوشت‌ها [۱] بحارالانوار، ج ۷، ص ۹۶ منبع: وبسایت‌راسخون‌ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا