eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️پنچ گام راهبردی در منظومه انقلاب اسلامی (بخش اول) 🔷 یکی از و زیباترین رخدادهای تاریخ ایران زمین به شمار می آید، که برای به ثمر نشستن آن از مال و جان و دارایی خود گذشتند، تا در نهایت و موفقیت نصیب آحاد ملت ایران شود. یکی از اقشار مجاهد و انقلابی که در همان ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی دوشادوش و هم پای مردم در تمام عرصه های پر خطر انقلاب حاضر بودند و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزیدند، و بود. 🔷بدون شک می توان این چنین ادعا کرد که و موتور پیشران این خیزش و ، با رهبری  (ره) بود که با مدیریت و رهبری صحیح تلاش کردند را در ریل صحیح خود قرار دهند و آن را از هر گونه آسیب و انحراف درونی دور نگه دارند. در این نوشتار تلاش داریم و حضور را در شکل گیری و تثبیت آرمانهای انقلابی و دینی مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم. 💠نقش و جایگاه روحانیت در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی 1⃣روحانیت، مغز متفکر و موتور پیشران انقلاب 🔷یکی از محاسن و امتیازات بسیار مبارک و با ارزش خیزش انقلاب اسلامی این بود که و را و تشکیل داده بودند. در واقع و حوزویان با توجه به ، و که داشتند، از همان انقلاب اسلامی تلاش داشتند، با توجه به ، آحاد مردم را با مبانی و اصول انقلاب اسلامی آشنا سازند و خط بطلان بر تفکر جدایی دین از سیاست بکشند. 🔷در رأس جامعه روحانیت و بی بدیلی همچون (ره) قرار داشت که سکان هدایت و را بر عهده گرفته بود. محققان و در خصوص و طراحی که (ره) خود عهده دار آن بودند را به چهار شاخص مهم اشاره کرده اند: الف). و عینی در هم آمیختگی و ، ب). و توجیه آنها، ج). گردآوری سایر گروه ها زیر چتر روحانیت، د). و ساماندهی آحاد و . [۱] ... پی نوشت: [۱]. دکتر احمد نقیب زاده، وحید امانی زوارم، نقش روحانیت شیعه در پیروزی انقلاب اسلامی، ص ۱۱۱ منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel
⭕️دائماً چیزهای ماندگار را نو کردن درست نیست 🔹در همه‌ی امور ما باید به عادت کنیم. ، یعنی آن چیزی را که قابل استفاده است و می‌توانیم از آن استفاده کنیم، دور نریزیم. نسبت به ، با رفتار نکنیم؛ دائماً چیزهای ماندگار را نو کردن و چیزهای ضایع نشدنی را دور ریختن، روش درستی نیست. بیانات مقام معظم رهبری ۷۶/۱/۱ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🌷✨🌷✨🌷✨🌷✨ 🌷 ⭕️مهارت‌های زندگی و توسعه فرهنگ خانواده (بخش هشتم) 🔶با توجه به اهمیت ویژه که و یگانگی و بوده و بهترین فرصت را جهت اتفاق و اتحاد براساس صمیمیت هر چه بیشتر و دوام هر چه افزون تر اخلاقی، جسمانی و روانی به وجود می آورد، به بررسی در و شیوه هایی که در مقابل دشواری های زندگی به کار می برند می پردازیم. 3⃣مسئولیت الگو بودن 🔷 میزان و برای اعضای خانواده، مخصوصأ است. از طریق اوست که رنگ می گیرد و پایه های اخلاقی و رفتاری کودک گذارده میشود. در خانه ای که لاابالی، بداخلاق، خشن و غیرقابل تحمل باشد، امکان داشتن بسیار اندک است. ، نمونه رفتار و شخصیت است. طرز برخورد، نحوه زندگی، فرم لباس و آرایش، نحوه مصرف، شکل اداره خانه، صبر و حوصله و همه رفتار و حالتهای او و است.   4⃣مسئولیت عاطفی 🔷 و و عاطفه، عشق و احساس و محبت و صفا است. در پی ریزی سهم فوق العاده دارد، او می تواند را و بهشتی کند و یا و فساد را در آنان به وجود آورد. او می تواند به شخصیت متعادل و یا شخصیت عاصی و متزلزل عطا کند. در عین نگرانی و ناراحتی باید خود را قوی نگه دارد؛ خانه ای که در آن عصبانی است، جهنم و طبعأ آشیانه بدبختی کودک است. 5⃣زن و وضع عمومی خانه 🔷 و جزئی از مجموعه وظایفی است که در بالا بدانها اشاره شد. طبیعتا کوشش دارد را مطبوع و توأم با صلح و صفا سازد. اگر آشوبی در خانه راه افتد و تفاهم از میان اعضای خانه رخت بربندد، گرچه ممکن است به ظاهر منشأ خارجی داشته باشد، ولی در واقع تا حدود زیادی مربوط به نارضایتی از وضع عمومی خانه است. باید چاره جوی این نابسامانی باشد، با و انصاف، و تحمل به رفع عیوب بپردازد و لذا برای متعادل نگه داشتن وضع خانه و نیازمند به آسایش خاطر بیشتر است. ... 📕مهارت‌های زندگی زنان خانه دار، نویسندگان: دکتر سوسن سیف، دکتر مه سیما پور شهریاری، مهر انگیز شعاع کاظمی، محبوبه قسامی، چاپ دوم، انتشارات دانشگاه الزهرا (س)، قم، صص ۱۵۶-۱۴۳ منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️پنچ گام راهبردی در منظومه انقلاب اسلامی (بخش دوم) 🔷یکی از اقشار مجاهد و انقلابی که از همان ابتدای شکل گیری دوشادوش و هم پای مردم در تمام عرصه های پر خطر انقلاب حاضر بودند و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزیدند، و بود. در این نوشتار تلاش داریم و حضور روحانیت را در شکل گیری و تثبیت آرمانهای انقلابی و دینی مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم. 💠روشنگری و بصیرت افزایی دینی، سیاسی و اجتماعی 🔷یکی از مهم‌ترین و کاربردی ترین کارهایی که عهده دار مسئولیت آن شده بود، موضوع و دینی، سیاسی و اجتماعی بود. در فضای غبار آلود و فتنه زده طاغوتی که عمال شاهنشاهی تلاش داشتند با سیاه نمایی، را نوعی طغیانگری و  شورش قلمداد نمایند،  و حوزویان با و دقیق آرمان های انقلاب، تصویر واضح و روشنی از حرکت انقلابی امام خمینی (ره) در پیش روی مردم نهادند. 🔷 علاوه بر تبیین و روشنگری اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، و را به آنها تبیین می کردند، علاوه بر آن پیامدها و مدیریت غیر اسلامی رژیم ستم شاهی و تبعات وابستگی به شرق و غرب را برای مردم تبیین می کردند، همین امر خود، بهترین کار برای زنده نگه داشتن انقلاب در میان آحاد مردم بود. 🔷در واقع با همین بود که توانستند با نگاهی باز و آگاهانه مبارزه علیه رژیم ستم شاهی را انتخاب کنند و جلوه ای عینی از پایبندی به آیات الهی را در سرزمین وجودی خود زنده نگه دارند. «قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ؛ بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با ، همه را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!». [سوره یوسف، آیه ۱۰۸] ... منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel
⭕️ تحول روحی - اسلامی 🔹وقتی که یک پیدا شد، آن وقت انسان دیگر نسبت به کشور خودش خیانت نمی‌کند؛ و نسبت به برادرهای خودش با محبت است؛ و به کارهایی که به او محول می‌شود با علاقه است. و ان شاءالله خداوند تأییدتان کند که در این وقتی که ما احتیاج داریم به یک ، این وحدت کلمه را حفظ کنیم. و امید است که این ریشه‌ها یکی بعد از دیگری فتح بشوند و تصفیه بشود؛ و مملکت یک به همه معنا باشد؛ و ان شاءالله جریان پیدا بکند. 📕صحیفه نور، ج ۷، ص ۲۷۵ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️سلام و درود 🔶چرا به جای که یک کلمه‌ی عربی است، که یک کلمه‌ی فارسی است نگوییم؟ پاسخ چیست؟ 🔷معمولاً کسانی با اصرار و حتی تعصب چنین پرسشی را مطرح می کنند که نه تنها نزدیک به یک سوم کلمات در محاوره ی روزمره‌ی آنها انگلیسی است، بلکه به صورت مستمر را مسخره میکنند و حتی از طرف خود چون «کش لقمه» را جایگزین «پیتزا» می کنند که ! اما سخن از که بیاید، ناگهان به فکر می افتند؟! 🔷«سلام»؛ است و در هیچ کجای دنیا و در هیچ زبانی، را ترجمه نمیکنند. مثل این است که در فارسی به جای "ادیسون" بگویند: «پسر ادی» - با به جای "انیشتاین" بگویند: «یک سنگ» - یا به جای "تیلور" بگویند: «خیاط» - یا به جای "شوارتزکُپف" بگویند: «کله مشکی» - و به جای "آیِرکُپف" بگویند: «کله تخم مرغی» - یا به جای "بیکر" بگویند: "نانوا" - یا به جای "میلر" بگویند: "آسیابان" و... بله، اگر یک موقع متنی مورد توجه باشد، کلمه ترجمه میشود و درباره آن شاید کتاب ها نیز بنویسند، ولی آنگاه که یک است که دیگر ترجمه نمیکنند. 🔷«درود»؛ اگر چه برخی اصرار دارند که را به عنوان ترجمه فارسی، کنند، اما ترجمه سلام نمی باشد. گفته شده که از «دروته» و «دروسته» به معنای درستی گرفته شده است، و سپس در فارسی میانه به تبدیل شده و کلماتی چون: ، ، ، میباشد، و البته برخی معانی دیگری چون: دعا، ثنا، سلامتی و رحمت را نیز برای آن برشمرده اند، که معلوم میشود معنای درست و دقیقی از ندارند، چرا که سلامتی، دعا، ثنا، رحمت و... همه کلمات عربی هستند و هر کدام معنای کاملاً جداگانه ای برای خود دارند. 🔷حال اگر کسی دوست دارد به جای ، به مخاطب خود بگوید: بگوید، اما که برای پیدا کرده است. ، متعال است و البته هم دارد؛ ضمن و خواندن بر یکدیگر، برای رفع نقص، کمال و روحی، روانی، جسمی، اخلاقی و رفتاری می باشد، و به همین و که است؛ تا جایی که حتی اگر کسی باشد، باید مکث نماید، را به کوتاه ترین حد (یعنی همین کلمه سلام) بدهد، و اگر در نماز نیست، کاملتر (علیک السلام و رحمة الله) بدهد، اما برای درود و یا... چنین وجوبی بیان نشده است. 💠جنگ بین المللی با 1⃣گفتن به مخاطب یا حتی فرد غایب، بسیار زیبا، متین و اخلاقی است، لذا بسیاری این کلمه را به و می گویند: «سلام و درود بر شما»؛ اما در ، و بالتبع در این میدان، بدانیم که با ، یک و می باشد و اختصاصی به ایرانی و زبان فارسی ندارد. 2⃣ و معنای آن به و گویشهای ، رایج بود. حتی در آلمان، اتریش و مللی که به زبان آلمانی حرف می زنند، تا همین نیم قرن پیش، واژه ی «Groß Gott» به معنای را به کار می بردند. 3⃣پس از رنساس و تشدید جنگ با کلیسا، که به جنگ با تمامی ادیان مبدل گردید، تصمیم بر این شد که ، به هر شکلی که باشد، از اذهان دور شود؛ و اولین آن پیدا کردن برای نام بود، که همه روزه میان همگان رد و بدل می شد. 4⃣ابتدا در ، واژگانی چون: ، ، و بالاخره " را نمودند که سریعاً به سایر زبان های اروپایی مثل فرانسوی و آلمانی و... سرایت کرد و بلافاصله ترکهای غرب زده در رسانه ها به جای ، ایئی گونلر، ایئی آکشاملار و... گفتند و بالتبع در نیز (حتی رسانه ملی)، این واژه ها رواج یافت و حتی در رسانه های کشورهای عربی نیز دیکته شد به جای که موافق زبان خودشان است، «صباح الخیر و...» بگویند! 5⃣بعدها متوجه شدند که همین کلمه ، خودش و باید حذف شود، لذا "Hi" را جایگزین سلام، یا وقت بخیر کردند، بعد دیدند که "Hi" و برتر نیز نام اوست، لذا بطور کلی را از و خود خارج کردند؛ به طوری که در نیز می بینید که تا یکدیگر را می بینند، شروع به سخن می کنند، ؛ بنابراین، با ، نه دعوا بر سر زبان عربی، فارسی، انگلیسی یا... منبع: حوزه نت @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا