فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️بازگشت نژادپرستی جاهلیت به مجلس انقلاب
✍️علی علیزاده، تحلیلگر سابق بی بی سی
🎥 این رحیمی جهانآبادی نماینده تربت جام است که بر سر نماینده دیگر مجلس فریاد میزند و تحقیرش میکند به این جرم که اجدادش از افغانستان مهاجرت کردهاند.
✴️سخن رحیمی جهانآبادی رسما سخنی نژادپرستانه است. چه شد که از خمینی و طالقانی و انقلاب اسلامی که همه انسانها را به یک چشم نگاه میکرد رسیدیم به امثال رحیمی جهانآبادی و گفتار ملی گرایی نژادپرستانه شان؟
✴️باید به رحیمی جهانآبادی گفت: وقتی امثال تو روی صندلی راحت مجلس لمیده بودید، جوانانی با اصل و نسب افغانستانی داشتند برای امنیت تو و خانواده ات و حفظ مرزهای ایران در سوریه شهید میشدند.
✴️باید مقابل ملیگرایی برآمده از باستانگرایی و ایرانگرایی ایستاد. هویت ملی ما فراتر از آن است که خود را براساس برتری نژادی و قومی و افتخار به جهانگشاییها و قتلعامها و آدمکشیهای شاهان و امپراطوران خونخوار گذشته تعریف کند.
✴️هویت ملی ایرانی هویتی نیست که به اصل و نسب بنازد. هویتی بناشده بر پایه مناسبات جاهلیت و خون و نژاد و جعلیات آریایی نیست. هویت ایرانی، هویت ملتی است که افتخارش مقاومت چهل ساله علیه ظلم امپراطوری آمریکا و کمک کردن به همه مظلومان جهان برای براندازی نظم مبتنی بر سلطه و چپاول است.
#کانال_تبیین
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
#کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز 👇
@tabyinchannel
📝 #یادداشت| مروری بر پيشينه تمدنی نهضتهای فکری-معرفتی جهان اسلام/ بخش نخست
🔸 بررسی تاريخ اسلام نشان میدهد که فرهنگ و تمدن اسلامی مسيری مضبوط و دقيق دارد و بر پايه منطقی قابل درک و بيانشدنی شکل گرفته که احتمالاً تبلور همان فلسفه تاريخ اسلام است و اين تاريخ تکرار میشود.
1️⃣ مرحله اول: دعوت پیامبراکرم به اسلام از مکه: تاريخ اسلام با دعوت پيامبر اکرم از #مکه آغاز شد و اين همان آغاز حرکت در تاريخ فرهنگ و #تمدن_اسلامی بود.
2️⃣ مرحله دوم: تشکيل #حکومت_اسلامی در يثرب: اين حرکت مهم تاريخ بشر، با تشکيل حکومت اسلامی در يثرب شکل گرفت و از آن پس يثرب تبديل به #مدينة_النّبى شد. از اين نامگذاری میتوان به صورت نمادين استنتاج کرد که مدنيّت اسلامی با اين حرکت پايهگذاری شد.
3️⃣ مرحله سوم: گسترش اسلام بود شامل دو بخش: بخش اول، انتشار دين اسلام در جزيرة العرب و بخش دوم، گسترش آن در جهان متمدّن آن روزگار، شاملِ بينالنهرين، #ايران، روم، مصر، حبشه، هند، ماوراءالنهر، چين و ماچين، شمال آفريقا و سرانجام جنوب اروپا بود. اوج اين مرحله در سدههای اول و دوم هجری نمايان شد. اين فتوحات علاوه بر اينکه به وسعت جغرافيايی جهان اسلام منجر شد، آثار اجتماعی، فرهنگی و جنبههای تبليغی نيز داشت.
4️⃣ مرحله چهارم: ارتباط با تمدنهای کهن و انتقال #فرهنگ آنها: مجاور شدن فرهنگ و تمدن نوپای #اسلامی با تمدنهای کهن جهان و کوشش برای شناخت و انتقال آن تمدنها به حوزه تمدن اسلامی بود. اين نهضت به شکل جدّی از سده دوم آغاز و تا سدههای سوم و چهارم هجری ادامه يافت. اين انتقال تمدن از چند طريق انجام شد.
🔺 الف) ترجمه که جدیترين شکل انتقال بود و در تاريخ نام آن را #نهضت_ترجمه گذاشتهاند. در تاريخ قديم تمدنها، چنين حرکتی به لحاظ سرعت و حجم معارف انتقالی بیسابقه بود؛ برای نمونه فقط يک پدر و پسر (حُنين بن اسحاق و اسحاق بن حُنين) بيش از ۲۰۰ کتاب و رساله را از يونانی و سريانی به عربی ترجمه کردند.
🔺 ب) تأسيس کتابخانه، دارالحکمه و نظاميهها.
🔺 ج) انتقال دانشمندان و به تعبير امروز «جذب مغزهای متفکر» به مراکز علمی و آموزشی #جهان_اسلام.
ادامه دارد ...
✍️ حجت الاسلام محسن محمدی
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3518
@tabyinchannel
حکومت حضرت حجت صاحب الامر و العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
در روایات داریم که در زمان ظهور حضرت جایی را برای دادن صدقات و صرف پول در راه نیک نمی یابد، زیرا بی نیازی، همه ی مؤمنان را فراگرفته است! (بحارالانوار،ج52،ص339)
امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: به همه ی شیعیان ما اجازه داده شده از آن چه در دست دارند به شیوه ای نیکو انفاق کنند، ولی هنگامی که حضرت مهدی (علیه السلام) قیام کند برهمه ی ثروت اندوزان ثروت اندوزی را حرام می کند، بر صاحبان گنج هاست که گنج های خود را پیش او بیاورند تا در راه بی نیازی عمومی خرج شود! (اصول کافی،ج3ص61)
مردم در حکومت حضرت مهدی (علیه السلام) چنان از نظر فکری رشد می کنند که بدون زور و فشار، به وظایف خود عمل می کنند. یکی از آن وظایف، پرداخت مالیات درآمد به دولت اسلامی است. اگر همه ی مسلمانان، خمس درآمد و زکات اموال خود را به حکومت اسلامی پرداخت کنند، رقم بزرگی پدید می آید و دولت بر هر گونه اقدام اصلاحی و خدمات همگانی قادر می شود! (چشم اندازی به حکومت مهدی (علیه السلام)،طبسی،ص200)
در روزگار ظهور، هر چند بخشش آن حضرت بی حساب است و مردم به شیوه های گوناگونی در آمدهایی دارند که آنان را بی نیاز می کند، ولی آن چه بیش تر نظر را جلب می کند، بلند طبعی و روح بی نیازی در آنان است. مردم در عصر امام زمان (علیه السلام) از اغنای روحی برخوردارند و این، همان دگرگونی معنوی است که در آن عصر پدید می آید! (چشم اندازی به حکومت مهدی (علیه السلام)،طبسی،ص200)
شکوفایی دانش، بویژه علم بهداشت و درمان در عصر حکومت حضرت مهدی (علیه السلام) به حدی می رسد که در روایات مختلف اشاره به طولانی شدن عمر مردم آن دوره، درمان نابینایان و زمین گیرها و … شده است!
امام حسین (علیه السلام) درباره ی حکومت حضرت مهدی (علیه السلام) می فرمایند: هیچ نابینا، زمین گیر و دردمندی روی زمین نمی ماند، مگر آن که خداوند درد او را برطرف می سازد! بحارالانوار،ج53،ص62)
بیعت» یک برنامه اجتماعی برای رسمیت دادن به حکومت یک حاکم و به معنای اعلام پذیرفتن او وتسلیم در برابر اوست، جلوه ی ظاهری بیعت، ست در دست حاکم گذاشتن و فشردن دست اوست، و در پس این پرده ی ظاهری، عهد وپیمان ها و گواهی های متعددی است که بیعت کننده به آن ها تعهد می کند!
بیعت عملی ما با امام زمان (علیه السلام)، یکی در دعای عهد است که در آخر دعا سه بار به پای راست می زنیم و می گوییم: العجل العجل، یا مولای یا صاحب الزمان» و یگری در دعای زمان غیبت است که پس از دعا، دست راست را برکف دست چپ می زنیم و گویی با آن حضرت دست بیعت می دهیم! (فرهنگ الفبایی مهدویت، تونه ای،ص188)
در روایات مختلف آمده است که یاران حضرت مهدی (علیه السلام) در میان رکن و مقام با امام خود بیعت می کنند! (البیان، ص210و218
وقت ظهور، دنیا، تازه شروع می شود، با آمدن حضرت مهدی (علیه السلام)، اول زندگی بشر، اول تاریخ انسان و اول رشد و تعالی جوامع بشری به صورت کلان، (نه به صورت تک تک که حالا شاهد هستیم)! (فصلنامه انتظار،ش8و9)
دانشمندان این واقعیت را کشف کرده اند که در وجود انسان، توانایی هایی است که هنوز استفاده نشده اند. اگر بشر بتواند پنجاه درصد از استعدادِ تمرکز را مورد استفاده قرار دهد، تمام این وسائل ارتباطی که در دنیاست، بیهوده می شود. و در زمان ظهور استعدادهای انسان بروز خواهد کرد! (فصلنامه انتظار،ش8و9)
امام صادق (علیه السلام) فرمودند: آن گاه که خداوند به حضرت مهدی (علیه السلام) اجازه خروج می دهد … خداوند جبرئیل را می فرستد که نزد او بیاید، جبرئیل در حجر اسماعیل نزد آن حضرت می آید و می گوید: به چه چیز مردم را می خوانی؟حضرت دعوت خود را به او خبر می دهند. جبرئیل می گوید: من نخستین کسی هستم که با تو بیعت می کنم، دست خویش را برای بیعت باز کن، پس دست به دست آن حضرت می گذارد! (مهدی موعود، علی دوانی، ص1154)
یکی از مباحثی که دغدغه اصلی همه ی انبیای الهی از آدم تا خاتم بود و از طریق سایر اولیاء الهی نیز به جدّ در طول قرون و اعصار تعقیب می شد، مسأله ی عدالتخواهی است! (عدالتخواهی در آئینه قرآن و سنت، ص 97)
پیامبر اسلام (صلی الله علیه و اله)می فرمایند: کار امام مهدی (علیه السلام) در باز پس گرفتن حقوق [و ایجاد امنیت حقوقی] بدانجا می رسد که حتی اگر از بُن دندان انسانی چیزی باشد، آن را برمی گیرد تا به صاحبش برگرداند! (موسوعه احادیث المهدی، کورانی، ج1،ص221)
امام صادق (علیه السلام) در مورد برخورد امام زمان (علیه السلام) با اهل ذمّه فرمودند: مانند پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله)با آنان پیمان می بندد، آنان هم با کمال خضوع، با دست خودشان جزیه (مالیات) می پردازند! (بحار،ج52،ص376و 381) (نجم الثاقب،باب دوم)
@tabyinchannel
#ندای_آسمانی
و آن، حق و عدالت همه جا را نورانی خواهد کرد. گویی با شنیدن ندا، روحی تازه در وجودشان دمیده میشود. از سوی دیگر، دشمنان حضرت با شنیدن آن ندا، میفهمند برابر قدرت آسمانی او توانی ندارند و نمیتوانند مقاومت کنند."
☑️از امام رضا (ع) نقل شده است:
"هنگام فقدان آب گوارا، بسیاری از مردان و زنان مؤمن، دلسوخته و متأسف و اندوهناکند. گویی آنان را در ناامیدترین حالاتشان میبینم که ندا را میشنوند؛ ندایی که از دور، مانند شنیده شدن از نزدیک، شنیده میشود. آن، رحمتی برای مؤمنان و عذابی بر کافران است"
🔸شیخ صدوق، 1380: ج2، ص59
☑️ندای آسمانی، همگانی است و هر کس با زبان خود این ندا را میشنود
🔸نعمانی، همان: ص262
دیگر جایی برای عذر و بهانه باقی نمیماند که اگر واقعاً میدانستیم او حجت خداوند است، از او پیروی میکردیم.
☑️در روایتی از امام جعفر صادق علیه السلام چنین نقل شده است: «به اسم و کنیه و نسب حضرت، ندا داده میشود. این مطلب، دهان به دهان بین اهل حق و باطل و موافقان و مخالفان میچرخد، تا حجت را بر آنان در شناختن او تمام کند»
🔸مجلسی، 1404: ج53، ص3
@tabyinchannel
💢 تفکرات لیبرالیستی جریان اصلاحات
🔻 برخی از مروجان تفکرات لیبرالیستی در دوران موسوم به #اصلاحات از سوی برخی افراد منتسب به حوزه دین و روحانیت:
2️⃣ #محسن_کدیور یکی دیگر از چهرههای شاخص جریان غربگرا و متمایل به اندیشههای لیبرالیستی است. کدیور همچون سایر افراد این طیف مخالف حکومت اسلامی و نظام مبتنی بر ولایت فقیه است.
🔸 او مدافع سر سخت بسیاری از اندیشههای لیبرالیستی و نظام سکولاریستی است؛ از دموکراسی و حقوق بشر غربی حمایت میکند و حتی تلاش میکند تفسیری از دین اسلام ارائه دهد که مدافع رویکرد غرب به دموکراسی و حقوق بشر باشد.
3️⃣ تفکرات لیبرالیستی جریان اصلاحات حتی گاهی از زبان برخی افرادی که خود را در جایگاه مرجعیت دینی نیز میدانند مطرح گردیده است. #یوسف_صانعی که به خاطر فتواها و نگرش نوگرایانهاش به ویژه در مسائل مربوط به حقوق زنان شهرت خاص یافته و به مرجع تقلید اصلاحطلب معروف گردیده است،.
🔸 وی در فتاوای خویش به ویژه در مسائل و موضوعات مربوط به زنان به طور آشکار تلاش میکند دیدگاه اسلام را با نظریات غربی نزدیک نشان دهد. فتوا به برابری قصاص زن و مرد؛ مساوی دانستن دیه زن و مرد؛ اعلام تکلیف دختران در سن ۱۳ سالگی برخلاف رای مشهور ۹ سالگی؛ فتوا به عدم شرط مرد بودن در #قضاوت و #مرجعیت_دینی؛ اعلام تقدم ولایت مادر بر جد پدری نسبت به سرپرستی کودک نابالغ؛ مساوی دانستن شهادت زن و مرد و به طور کلی مساوی دانستن زن و مرد در همه حقوق جز در مساله ارث و حق طلاق.
#روحانی_نما
#غرب_زده
📸 #عکس_نوشته| برپایی تمدن نوین اسلامی وظیفه مسلمانان
🎙 #امام_خامنهای: مسلمانان با همت خود تمدن نوین اسلامی را برپا کنند، این خطاب به علما و روشنفکران جهان اسلام است که غرب را قبله خود نمیدانند. من دیگر امید چندانی به سیاستمداران جهان اسلام ندارم. 94/10/8
#تمدن_نوین_اسلامی
#روشنفکران_متعهد
@tabyinchannel
🔴 مؤلفههای جریان نواندیش متجدد
1️⃣ غرب باوری و غربگرایی: اساساً پدیده #غربزدگی و روشنفکری زمانی رقم خورد که افراد مسحور دستاوردهای #تکنولوژیک و صنعتی غرب مدرن شدند. مساوی گرفتن مفهوم (پیشرفت) با آنچه غرب به آن دست یافته و منحصر دیدن راه دستیابی به دستاوردهای تکنیکال در راهی که غرب در پیش گرفته است، محصولی جز غربگرایی در پی ندارد.
🔸 تأکید بر اصل #تجربه و مساوی گرفتن مفهوم علمی با تحربی محصول این رویکرد بود. در این نگاه دیگر جایی برای سخن گفتن از وحی و کتاب و سنت نیست. چرا که امور ماورائی غیرتجربی بوده پس غیرعلمیاند.
2️⃣ اعتقاد به ناکارآمدی تراث: اساساً شیفته شدن در برابر غرب موجب میشود میراث علمی و تمدنی ایرانی ـ اسلامی را ناکارآمد قلمداد کنند. این ناکارآمدی دو وجهه دارد. احساس ناکارآمدی گاه تنها بر این اساس است که محتوای #علوم_دینی متناسب با روزگار گذشته بهشمار میآید.
3️⃣ اعتقاد به #سکولاریسم و دین حداقلی: اعتقاد به جدایی دین نه تنها از حوزه سیاست که از همه حوزههای حیات اجتماعی بشری، نگاهی است که امروز در بین این جریان مورد دفاع قرار گرفته است.
🔻 ترویج این نگاه در بین روحانیت پایگاه ویژهای برای حمایت و گسترش اجتماعی آن ایجاد میکند. ارتباطگیری هدفمند جریان روشنفکری با چهرههای حوزوی سرشناس دور از انتظار نبوده و رد پای آن در بیوت برخی #مراجع و معاریف حوزه دیده شده است.
✍️ حجت الاسلام حسین ایزدی
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=2236
تبیین
📌 اختصاصی #اسباط: 🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 #دوران_انقل
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی:
🔰 #دفاع_مقدس:
🔺 سیدحسین موسوی تبریزی پس از شهيد #قدوسی در سالهای 1360 تا 1362 #دادستان_کل _انقلاب بود. با تغییر قانون اساسی و یکی شدن دادستان کل انقلاب با دادستان کل کشور وی از این سِمَت توسط حضرت امام کنار گذاشته شد.
🔺 سؤال مهمی در اين زمينه مطرح است که سيدحسين موسوی تبريزی كه روزگاری بالاترین منصب را در قوه قضائیه دارا بود، چرا با تغییری كه در #قانون_اساسی درباره دادستانی كل انقلاب پيش آمد به یکبار و به طور کل از قوه قضائیه کنار گذاشته شد و بعد از آن دیگر توسط حضرت امام یا دیگران به هیچ منصبی گمارده نشد؟
🔺 همين رويه بار ديگر در زمان انتصاب اعضای هيئت مديره در سال 1373 در #دفتر_تبليغات نيز جاری میشود و سيدحسين موسوی تبريزی كه از اعضای هيئت مديره دفتر تبليغات به شمار میآمد از عضويت در آن مركز توسط رهبر انقلاب كنار گذاشته میشود.
🔻 اما نکته مهمی که درباره این موضوع وجود دارد این مطلب است که چرا موسوی تبریزی پس از عزل از مناصب حکومتی، هیچ نشانی از حضور وی در #دفاع_مقدس و جبهههای جنگ مشاهده نمی شود.
🔻 جای بسی تعجب است از کسی که روزگاری یکی از مدیریت های کلان نظام را در دست داشته است و دشواریها و سختیهای اوایل انقلاب را چه در درون کشور و چه در مسأله مهمی همچون #جنگ را دیده و لمس کرده است، اما پس از عزل از مسئولیت، هیچ نشانی از دفاع از انقلاب و اسلام در زندگی نام برده مشاهده نمیشود.
ادامه دارد ...
📸 #عکس_نوشته| قالبهای ترویج #ملیگرایی
1️⃣ ملیگرایی در قالب #باستانگرایی: سردمداران این تفکر، در پی تجدید هویت ایرانیان باستان و احیاء سنتهای ملی آنان در دوران باستان هستند و اسلام را به عنوان عامل عقبماندگی ایران معرفی میکنند.
2️⃣ ملیگرایی در قالب #قومگرایی: کلیه گروههایی که با پیشوند «پان» شناخته میشوند، در این مقوله میگنجند، یعنی معتقد به برتری یک قوم بر اقوام دیگر هستند.
📚 کتاب جریان شناسی احزاب و گروههای زاویهدار در ایران به قلم حجت الاسلام والمسلمین اسکندری
@tabyinchannel
تبیین
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 #دفاع_مقدس: 🔺 سیدحسین موسوی
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی:
🔰 چرخش 180 درجه:
🔺 همانگونه که قبلا بیان شد، سیدحسین موسوی تبریزی در سال 63 از دادستانی ودر سال 73 از #دفتر_تبلیغات کنار گذاشته شد.
🔺 پس از این دوران با طیف همفکر از روحانیون اصلاح طلب، #مجمع_محققین_و_مدرسین را راه اندازی می کنند و مواضع جنجالی و متناقضی نسبت به اوائل انقلاب ابراز می کند که نمونه آن را می توان در مسأله حجاب مشاهده کرد.
🔺 وی در تاریخ 8 اسفندماه 96 در مصاحبه ای با سایت مباحثات در خصوص #حجاب_اجباری گفت: «امام نمیخواستند با زور شلاق حجاب اجباری شود؛ ولی متأسفانه توسط عدهای این تصمیم گرفته شد و بعضی ها درکمیته های انقلاب، #گشت_ارشاد راه انداختند؛ در حالی که واقعیت این است که قبل از اجباریشدن حجاب، خیلی از خانمها، بیشتر از امروز و با اختیار خودشان، حجاب داشتند.»
💢 اینگونه روایت غلط و وارونه از تاریخ نشان می دهد وی در دهه ۶۰ همچون امروز، #اصلاح_طلب، اهل مدارا و بازاندیشی بوده و سالهاست که منتقد و مخالف خشونتهای گفتاری و رفتاری درباره حجاب است.
🔺 در حالی که ایشان سال61 در کسوت دادستان کل انقلاب در خصوص حجاب می گوید: «بسیاری از خانمهای فهمیده که درد مردم را درک کرده و خون شهدا را دیده و خانوادههایشان را درک کردهاند، خودشان را با #جامعه_اسلامی تطبیق دادهاند.
🔸 ولی عدهای نیز هستند که جامعه را درک نمیکنند و با همان وضع زننده زمان #پهلوی بیرون میآیند که اینان باید در جامعه مطرود بشوند و افراد حزباللهی باید اینها را مطرود بکنند؛ باید تاکسیها آنان را راه ندهند؛ شرکتهای واحد اینها را راه ندهند و مردم انقلابی در مغازههای خودشان به اینان جنس نفروشند؛ شرکتهای تعاونی اینها را راه ندهند.
🔸 مردم با اینها رفت و آمد نکنند و اینان را به میهمانی دعوت نکنند تا بالاخره در جامعه #مطرود بشوند. البته این قبیل افراد از ادارات هم پاکسازی خواهند شد و حتی کسانیکه در اداره رعایت حجاب را بکنند، ولی در بیرون نکنند، قانون پاکسازی این اجازه را میدهد که اینان پاکسازی بشوند و مسلماً نیز خواهند شد و باید این قبیل افراد بدانند که با نام #جامعه_اسلامی بازی میکنند و روزی خشم این ملت آنها را خواهد گرفت. و اینان نهتنها از ادارات بلکه از جامعه مطرود خواهند شد.(اطلاعات، ۲۸/ ۱/ ۱۳۶۱)»
ادامه دارد ...
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی:
🔰 #فتنه_88:
🔻 بعد از سال 77 ورود سیدحسین موسوی به فضای سیاسی کشور در قالب یک تشکیلات جدید به نام #مجمع_محققین_و_مدرسین انجام میگیرد.
🔻 وی در طول مدت زندگی سیاسی خویش فراز و نشیبهای اعتقادی و رفتاری زیادی از خود بروز داده است؛ از اعتقاد به #ولایت_فقیه و اینکه هر کس در برابر این نظام امام عادل بایستد کشتن او واجب است (روزنامه کیهان، 29 شهریور 60)، تا ضدیت او و پسرانش با ولایت فقیه در فتنه 88 که منجر به دستگیری آنان شد.
🔻 نمونه ای از این ضدیت را می توان در دعوت مجمع محققین به اردوکشی خیابانی در 30 خرداد 88 و تنها یکروز بعد از خطبه تاریخی رهبری انقلاب در نماز جمعه و تأكيد ايشان مبنی بر پيگيری حقوقی و قانونی به اعتراضات انتخاباتی ملاحظه کرد.
🔻 موسوی تبریزی سپس در مصاحبه های متعدد با رسانههای وابسته به #فتنه_گران کوشید آتش فتنه را گرم تر کند. ولی به خروج علیه ولایت فقیه نیز اکتفا نکرد و در قالب گروهک خود، فتنه جویان را به شورش در عصر روز عاشورای سال 1388 فراخواند.
🔻 در آستانه 25 بهمن 1389 نیز گروهک مجمع محققین و مدرسین، همنوا با #موسوی و #کروبی مردم را به شورش دعوت کرد. بیانیههایی که از این گروهک صادر شده و با تتبعی در محتوای سایت مجمع محققین قابل دسترسی است عصیان علیه ولایت و #جمهوری_اسلامی را نشان میدهد
🔻 لذا وی با توجه به مواضع ساختارشکنانه به دستور مراجع قضایی بازداشت شد.
💢 جریان روشنفکری غربگرا برای رفع مشکلات کشور تقلید از دنیای غرب را توصیه میکرد
🔺 مردم در قضیه مشروطه در کنار مبارزه با استبداد داخلی، سلطنت مطلقه را به سلطنت مشروطه تبدیل کردند؛ اما با اقدامات روشنفکران وابسته و منحرف، نهضت عدالتخواهی به سوی مشروطه غربی منحرف شد.
🔺 بنابراین مردم و روحانیت فقط توانسته بودند در ظاهر بر یکی از مشکلات اساسی پیروز شوند؛ اما مشکل استعمار خارجی و عقب ماندگی و توسعه نیافتگی، همچنان حیات کشور را در معرض خطر جدی قرار داده بود.
🔺 با توجه به این اوضاع، جریانهای فکری و هواداران مکاتب مختلف راهکارهای گوناگونی را برای پیروزی بر مشکلات تاریخی ایران پیشنهاد دادند.
1⃣ جریان اسلامی به رهبری مراجع شیعه، روحانیت و مردم مسلمان راهکار معضلات کشور را توجه و عمل به ارزشها و احکام اسلامی از راه اصلاح حاکمیت قاجار میدیدند.
2⃣ جریان روشنفکری غربگرا بر مبنای گفتمانهای اومانیستی و لیبرال، برای رفع مشکلات کشور تقلید از دنیای غرب را در اندیشه، اخلاق و عمل توصیه میکرد و پی براندازی حاکمیت قاجار بود.
3⃣ جریان سوسیالیستی متأثر از اندیشههای سوسیالیستی و دنیای غرب و روسیه، حاکمیت سوسیالیزم و ارزشهای مارکسیستی را راهکار رفع مشکلات و معضلات کشور می دید و پی براندازی حاکمیت قاجار بود.
#غربزدگی
#روشنفکری
#مشروطیت
#وادادگی
📚 کتاب «جریانشناسی تفکر التقاطی در ایران معاصر» به قلم آیت مظفری
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3506
تبیین
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 #فتنه_88: 🔻 بعد از سال 77 ورو
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی:
🔰 هماهنگی با #کدیور در پروژه انتخاباتی 92:
🔺 کدیور در سال 91 و تنها هشت ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری 92، پروژه اسلام اعتدالی و رحمانی را در قالب تحمل دیدگاه مخالف با تطهیر عملکرد مرحوم شریعتمداری مطرح کرد. این پازل علاوه بر افراد خارج نشین، توسط افرادی از داخل کشور نیز تکمیل می شود.
🔺 سیدحسین موسوی یکی از آن افراد داخلی است که در جریان انتخابات با مصاحبه ها و گفت وگوها درصدد بسط و نشر اسلام رحمانی است که توسط یکی از نامزدهای ریاست جمهوری مطرح شده بود.
🔺 وی سوم دیماه 91 مصاحبه ای با سایت جماران داشته که به منش و سیره حضرت امام در برخورد با مخالفین و منتقدین می پردازد. او در این زمینه می گوید:
🔸 حتی نظر امام در مورد ولی فقیه که مهمترین مسئله ایشان در فقه بود، آنجا هم قائل به عدم انتقاد نبودند و باور داشتند که منتقدان باید حرف بزنند و نقد کنند تا خیلی از مسایل باز شود و نقد شود.
🔺 این رفتار سیاسی موسوی تبریزی با توجه به سابقه عملکرد ایشان در دادستانی کل انقلاب، به مذاق معاندین نظام اسلامی خوش نیامد و صدای آنان را نیز درآورد.
🔺 به عنوان مثال ایرج مصداقی؛ از اعضای پیشین سازمان مجاهدین خلق ایران و از زندانیان سیاسی سال 67 که در سال 73 به خارج فرار می کند در رابطه با اینگونه مصاحبه های سیدحسین موسوی تبریزی و نشان دادن چهره اصلاح طلب و اهل تساهل و تسامح می گوید:
🔸 موسوی تبریزی یکی از کسانی است که تلاش میشود تحت عنوان متفکر «اسلام رحمانی» و مبشر «تساهل و مدارا» به مردم بیخبر از همه جا قالب شود. در این راه سایتهای «کلمه» و «جرس» در خارج از کشور و سایت «جماران» در داخل کشور کوشا هستند. نباید اجازه داد دگر بار مردم فریب داده شوند.
#اسلام_رحمانی
#جماران
#شریعتمداری
#مجمع_محققین_و_مدرسین
تبیین
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 هماهنگی با #کدیور در پروژه انت
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی/ بخش هفتم
🔰 تحلیلهای سطحی از تاریخ اسلام برای اغراض سیاسی:
🔺 یکی از مواردی که سیدحسین موسوی تبریزی همانند رئیس جمهور محترم نگاه سهلاندیشانهای دارد، مسائل تاریخ اسلام از جمله #صلح_امام_حسن (علیه السلام) است.
🔺 همچنانکه رئیس جمهور محترم با نگاه سطحی در تحلیل تاریخ اسلام صلح امام حسن (علیه السلام) را مؤیدی برای #مذاکره با #امریکا قلمداد میکند.(سخنرانی رئیس جمهور در جمع استانداران، تابستان 1394).
🔺 موسوی تبریزی نیز به دفاع از این نگاه برخاسته و اینگونه میگوید: «امام حسن مجتبی (علیه السلام )به ما یاد داد که اگر #مصلحت مسلمین اقتضا کند و اگر مصلحت عاجل و یا آجل #جامعه_اسلامی اقتضا کند که از آن منافع ظاهری شخصی چه مال و جان و قدرت باشد بگذریم، یک مسلمان باید این چنین کند و در برابر آن مصلحت واقعی سر خم کند.
🔸 حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) دیدند با آن وضعی که آن روز بود و تبلیغاتی که #معاویه کرده بود و پولهایی که داده بود و بزرگان قوم را بعد از خلفا دور خودشان جمع کرده بود و حتی کسانی که تابع پیامبر بودند به هر دلیلی که یا آنها را فریب داده بود و یا این که در کنار معاویه شریک شده بودند در این حکومت ظالمانه حضور داشتند بهترین راه صلح با معاویه است.»1395/7/9
🔺 این سخنان در حالی است که اولا صلح امام حسن (علیه السلام)، گرچه از روی ناچاری بود اما این بدان معنی نبود که صلح امام از روی #ذلت باشد و تمام امتیازات برای معاویه باشد بلکه برعکس این امام بود که شروط را معین کرد.
🔺 ثانیا شرايط زمان ما با شرايط زمان امام حسن(عليه السلام) كاملا متفاوت است؛ زيرا در زمان ما غير از برخي از مسئولينِ #ليبرال #غربگرا، عموم و تودههای مردم و مسئولين، وفادار به انقلاب و نظاماند و آماده #مجاهدت و #ايثار در راه آرمانهای خمينی كبير هستند.
🔺 بنابراين قياس امثال سيدحسين موسوي تبريزی قیاس مع الفارق است و تنها میتوان اينگونه برداشت كرد كه وی نيز يكی از افرادی است كه همراه دولت، راه را برای غربگرايی هموار میکند.
تبیین
⚠️«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک تصویر جنجالی را در سربرگ (هِدِر) حساب رسمی خود
#طرح_خاورمیانه_جدید_چیست؟
✍اندیشکده مطالعات یهود
1️⃣ در اوایل قرن بیستویکم آمریکا، انگلیس و متحد اصلی آنها در خاورمیانه یعنی رژیم صهیونیستی در راستای تکمیل برنامههای گذشته خود برای در اختیار گرفتن زمام امور در منطقه استراتژیک غرب آسیا (خاورمیانه) از طرحی بهنام #خاورمیانه_بزرگ رونمایی کردند. این طرح بر مبنای طرح ارائهشده از سوی #شیمون_پرز نخستوزیر اسبق رژیم صهیونیستی در کتاب «خاورمیانه جدید» چاپ 1993 شکل گرفته بود.
2️⃣ در سال 2006 #کاندولیزا_رایس وزیر امور خارجه وقت آمریکا در سخنرانی خود در تلآویو از واژه #خاورمیانه_جدید بهجای «خاورمیانه بزرگ» استفاده کرد و از آن پس خاورمیانه جدید در ادبیات سیاسی جهان جای خود را باز کرد.
3️⃣ بر اساس این طرح که برنامهریزیهای مربوط به آن از چندین سال قبل انجام شده بود، آمریکا و متحدانش میبایست موجی از ناآرامی و بینظمی را در لبنان، فلسطین و سوریه آغاز کنند و سپس دامنه این خشونتها را به عراق، منطقه خلیج فارس، ایران و افغانستان گسترش دهند. با گسترش ناآرامی و خشونت در کشورهای هدف طرح، این فرصت برای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی فراهم میشود تا به هدف اصلی یعنی ترسیم خاورمیانه جدید بر اساس منافع خود دست یابند.
4️⃣ حمله به افغانستان و عراق که بهترتیب در سالهای 2001 و 2003 صورت گرفت، نشان میدهد که اجرای طرح خاورمیانه جدید حتی پیش از مشخص شدن نامش از سوی وزیر خارجه وقت آمریکا، آغاز شده است. آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی پس از ساقط کردن دولتهای حاکم بر عراق و افغانستان، به مناقشات قومی و مذهبی در این کشورها بهشدت دامن زدند تا از این طریق مقدمات لازم را برای #تجزیه این کشورها فراهم کنند.
5️⃣ آمریکا در سال 2010 نیروهای خود را از عراق خارج کرد و ظاهراً به اشغال عراق پایان داد اما گروههای تروریستی متعددی را در عراق بهجای گذاشت و به آنها کمک کرد هسته یک گروه تروریستی بزرگتر بهنام #داعش را شکل دهند؛ گروهی که پس از ایجاد بحران در سوریه با دخالت آمریکا و دیگر کشورهای غربی وارد عمل شد و با سوءاستفاده از اختلافات مذهبی، ابتدا کنترل بخشهایی از سوریه و سپس بخشهایی از عراق را به دست گرفت.
6️⃣ پس از قدرتگرفتن داعش در مناطق وسیعی از عراق و سوریه، آمریکا و متحدانش در قالب ائتلافی با هدف ظاهریِ «مبارزه با تروریسم» وارد کارزار عراق و سوریه شدند تا برنامههای گذشته خود را طبق طرح خاورمیانه جدید پیش ببرند. در حالیکه اکنون دیگر اثری از حکومت خودخوانده داعش در عراق و سوریه نیست، هنوز بخشهایی از خاک سوریه در اختیار گروههای کُرد تحت حمایت آمریکاست و از طرفی در منطقه کردستان عراق نیز سال گذشته گروههایی بهتحریک آمریکا و کشورهای غربی خواستار استقلال کامل از دولت مرکزی عراق شدند.
7️⃣ اگرچه نقشه فعلی #خاورمیانه نشان میدهد که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هنوز فاصله بسیار زیادی تا دست یافتن به آرزوهای شوم خود برای این منطقه دارند، اما این بدان معنا نیست که آنها طرح «خاورمیانه جدید» را بایگانی کردهاند.
8️⃣ تصویری که بهعنوان سربرگ حساب توییتری بالاترین دیپلمات اتحادیه اروپا (بهعنوان یکی از متحدان اصلی آمریکا و حامی بزرگ رژیم صهیونیستی) نقش بسته، حرفهای زیادی برای گفتن دارد؛ البته بهشرطی که آن را صرفاً یک «اثر هنری» تلقی نکنیم!
#کانال_تبیین
@tabyinchannel
➿✴️ #کلام_استاد ✴️➿
بسم الله الرحمن الرحیم
🔮 #نگاهمهدوی_وسیلهیحسینی...
🔺حجت باید تمام بشه؛ قبل از اینکه حضرت حجت بیاد، بدونید لقب ایشون اینه... توبه پس از ظهورش پذیرفتی نیست؛ مانند طوفان نوح است که توبه پس از طوفان پذیرفتنی نیست، باید حجت تمام بشه، باید غربال بشی
🔹مولا فرمود: «لَتُغَربَلُنَّ غَربَلتاً و لَتُبَلبَلُنَّ بَلبَلَتاً» جوری غربالتون میکنند؛ جوری دچار بلا و آزمایش میشوید، تا اینکه بالاتون پایین میاد، پایینتون میاد بالا؛ مثل یه دیگ غذایی که هم میزنند، صبح طرف میره بیرون مومنه، شب برمیگرده کافر شده، غربالتون میکنیم مگه هرکس لیاقت داره پا رکاب مهدی ما باشه...
🔸بالای منبر دیدند مولا داره گریه میکنه؛ گفتند: یا علی، چرا گریه میکنی؟! فرمود: «شوقا لِرُویَتِه» یک لحظه یادش افتادم، شوق دیدنش من را به گریه انداخت؛ از امام صادق(ع) پرسیدند، قائم شمایید؟ فرمود: «نه من نیستم، او میآید، اما اگر من درک میکردم، خادمش میشدم»
🔹جابر نقل میکنه از رسول الله(ص) پرسیدم: این اهل بیتت بعد از تو چه کسانی هستند؟ پس از اینکه پیامبر(ص) پنج تن «خودش، علی، فاطمه، حسن، حسین» را نام بردند؛ فرمودند: «و تِسعَتِ المَعصومینَ مِن وُلدِ الحسین وَ تاسِعُهُم افضَلُهُم» و نه معصوم از فرزندان حسین و اون نهمینشان فضیلت داره برای بقیه...
🔸دیدند امام رضا(ع) داره دعا میکنه، دیدند میفرماید: «سید من و مولای من که دوری تو خواب را از چشمان من ربوده است» و فرمودند: «او طاووس اهل جنت است»
🔹امام حسین(ع) یک کربلا دید، امام زمان(عج) ۱۲۰۰ ساله داره کربلا میبینه، فکر کردید اداست؟ امام زمان(عج) میفرماید: «صبح و شب برایت گریه میکنم یا ابا عبدالله» «بَدَلَ الدُّموعِ دَما» نه که اشکم تموم بشه، خون گریه میکنم، اصلا جای اشک خون گریه میکنم.
🔸نگاه مهدوی، وسیلهی حسینی، کار دنیا را تمام خواهد کرد، این کشتی راه افتاده، برسون خودت رو؛ چه قدر میخواهی عمر کنی؟! چه قدر میخواهی ببری؟! اونایی که دارید، ۱/۵متر بیشتر میبرید؟! دو متر بیشتر می برید؟! دریاب هم وطنت رو، دریاب اون جوانی رو که نداره؛ میتونی اجاره کمتر بگیری، کمک کن، بگو من اینکار ازم برمیاد
🔹بیانصاف در خیمه اباعبدالله وقتی آب تحریم شد، میرفتند تحریم رو میشکاندند و آب میآوردند، کسی توی خیمهگاه مشک سوراخ نمیکرد، کسی دزدکی آب نمیخورد، کسی ۵ یا ۶ برابر بقیه آب نمیخورد، اون دنیا ناراحت نباشیها، وقتی با رفیقت شمر محشور بشی، فکر نکنی نماز میخونی؛ شیطان ۶ هزار سال نماز خواند، شمر ۱۲ تا ۱۶ بار پیاده رفت حج؛ به اینها نیست.
🔸نباید فکر کنید که محب هستم حله؛ عمر بن سعد هم محب بود، وقتی اباعبدالله(ع) را سر بریدند، گریه کرد و گفت: خوشگل بودی حسین، حیف، ایکاش لج نمیکردی، میآمدی بیعت میکردی...
🔹حضرت زینب میفرماید: «یا عُمَر اَتَنظُر و یُقتَل اباعبدالله» داری نگاه میکنی؟ اینی که کشته میشه، حسینه... و چقدر عجیب، نتانیاهو فیلم ضبط کرده، پیغام گذاشته برای ما، یک پارچ آب گذاشته (عجب، ببین خدا چهجوری باید یک حجت رو تموم بکنه، اصلا همان اِلِمانها و نشانهها را استفاده میکنه، تا حجت تموم کنه) امان نامه آورده، میگه ما حاضریم مشکل آب را حل کنیم
🔸برنامه چهارمشون اینه، از سلطنت طلب، منافق، تکفیری، ری استارتی، همه جمع شدند با هم، موتور ایران رو بیاورند پایین، که به اون نیروهایت که لب مرز قنیطره هستند بگی برگرد؛ زهی خیال باطل، زهی خیال خام...
🎤سخنرانی👈 هزینه سازش، هزینه مقاومت
💥🌷💥🌷💥🌷💥🌷💥
🌷💥🌷
💥🌷
🌷
✅چگونه نسبت به #مدعیان_دروغین مهدویت فریب نخوریم و گمراه نشویم؟
💠ما از حضرت صاحب الزمان عج نامه ای داریم که ایشان در یکی از توقیعاتشان فرمودند:
🔷و سیأتی الی شیعتی من یدعی المشاهدة، الا فمن ادعی المشاهده قبل خروج السفیانی و الصیحة فهو کذاب مفتر
و به زودی کسانی نزد شیعیان من می آیند و ادّعای مشاهده میکنند، بدانید هر که پیش از خروج سفیانی و صیحه آسمانی ادّعای مشاهده کند دروغگوی تهمت زننده ای است.
🔶در ضمن طبق حدیث بالا منظور از مشاهده، ادعای مشاهده ارتباطی است. یعنی کسانی بگوید من رابط بین شما و امام هستم. بنابراین حضرت فرموده اند که من در دوران غیبت هیچ واسطهای ندارم و اساساً فرق بین غیبت صغری و کبری به نبود واسطه هست.
🔷متاسفانه افرادی که بعضا توسط شبکه صهیونیستی تغذیه میشوند در این زمینه ادعاهایی کرده اند، نظیر احمدالحسن و... که امام عصر (عج) چنین روزهایی را می دیدند که عده ای ادعاهایی دروغین و باطل میکنند که چنین حدیثی را فرمودند تا گول این افراد را نخوریم
🔺مثلا احمدالحسن که اهل عراق هست یکی از این مدعیان دروغین می باشد که از دیدار های مکرر با حضرت حجت (عج) در خواب و بیداری گفته است و خود را زمینه ساز ظهور معرفی کرده و گفته که من را امام زمان (عج) فرستاده و هم اکنون به دنبال بیعت گرفتن از مردم میباشد و همانند فرقه وهابیت، مراجع تقلید و علما و متخصصین دینی را که با او بیعت نکرده اند را فاسد و کافر میداند و سعی در دور کردن مردم از آنها دارد تا اینگونه مردم راحت تر فریبش را بخورند و با او بیعت کنند.
🔺از طرفی این شخص اینقدر ترسو میباشد که مکان زندگی اش را از بقیه پنهان کرده و از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و تلگرام به دنبال جمع کردن آدم برای بیعت هست و حتی تصویری از خود هم نشان نداده است تا در صورتی که کشته شد شخص دیگری را جایگزین او کنند و از عناوینی فریبنده همچون ظهور کرد ، یمانی موعود و ... استفاده میکند.
❌مراقب و هوشیار باشیم تا گول چنین افراد منحرف و دروغگویی را نخوریم.
📚منابع حدیث:
⭕️الاحتجاج شیخ طوسی، ج ۲، ص ۴۷۸، کمال الدین شیخ صدوق، ح ۲، ص ۵۱۶، حدیث ۴۴
⭕️الغیبة شیخ طوسی ص ۳۹۵، حدیث ۳۶۵، بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۳۶۰، حدیث ۷
#مدعیان_دروغین
@tabyinchannel
💎جرعه ای از نهج البلاغه
🔹ارزش های منفی
📜 امیرالمومنین علی(ع) فرمودند: آن که به خاطر دنیا غمناک شد بر قضاء خداوند خشمگین شده. و هر کس از مصیبتى که به او رسیده شکایت کند از پروردگارش شکایت کرده. و هر که ثروتمندى را به خاطر ثروتش فروتنى نماید دوسوم دینش از دست رفته. و هرکس قرآن را قرائت نموده و مرده و وارد آتش گشته از کسانى است که آیات خدا را مسخره گرفته. و هرکس دلش به عشق دنیا شیفته شد دلش به سه چیز دنیا خواهد چسبید: اندوهى که او را رها نکند، و حرصى که او را ترک ننماید، و آرزویى که آن را درنیابد.
حکمت 228
#کلام_امیر
📡. @TasnimNews