eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌اینی که یه عده فیل حماقتشون یاد هندستون رضا شاه کرده فقط یه دلیل داره! اینا به زبون بی زبونی میگن ببین رضا پالان،ببین رضا قلدر،ببین دیکتاتور جان! ما شعورمون نمیرسه،مدیران کشور رو خودمون انتخاب کنیم! ما عقل درست حسابی نداریم که خودمون مدیر و مسئول کارآمد انتخاب کنیم! ما گول میخوریم! گول اونایی که میگن آنها میخواهند در پیاده‌رو خیابان بکشند! ❌تو دیکتاتور دلبرشیرین بیان بیا با اون جلال و شکوه و شوکت خودت به زور سرنیزه و ارعاب و تهدید برای ما مدیر انتخاب کن! راستش جمهوری اسلامی اخه،خیلی بده! چون همش انتخابات برگزار میکنه،برای مردمش احترام قائل میشه هی دو سال یه بار به ما میگه بیایید،از تو روستاها تا شهرها و مجلس و ریاست جمهوری،مسئولینی که قراره بهتون حکومت کنند و براتون تصمیم بگیرن،خودتون از بین خودتون انتخاب کنید! بابا ما عقلمون نمیرسه درست انتخاب کنیم! همش برای کنسرت و ربنا و رفع حصر و بزن و برقص رای میدیم!⁉️ سالار،روحت شاد،بیا یه چندتا تو سری به ما بزن،یه چندتا نونوا تو تنور بکن، بلکه وضع ما بهتر بشه! ❌اونی که میگه رضا شاه روحت شاد! داره میگه رضاشاه من و خانواده ام شعور نداریم مسئول انتخاب کنیم،تو بیا برای ما خان و کدخدا و ژاندارم و وکیل و وصی انتخاب کن! سنت پادشاهی اینه که شاه باید بمیره که پسرش شاه بشه! ولی رضا شاه زنده بود که پسرش محمد رضا،به سلطنت رسید! یعنی رضا قلدر رو از سلطنت خلع کردن و بعدش تبعید کردن! یعنی رضا شاه به عنوان شخص اول انقدر ضعیف و ناکارآمد بود، انقدر قدرت نداشت که اجنبی اونو از سمتش خلع کرد و سوتش کرد جزیره موریس! 👇👇👇👇👇
💯وقتی شاه مملکت انقدر ذلیل باشه که تبعید بشه وای به حال مردم اون جامعه! این میشه که آمریکایی ها و انگلیسی ها برای حضور تو ایران حق توحش میگرفتن! حق توحش میدونی یعنی چی؟⁉️ یعنی اجداد ما وحشی بودن،فرنگی ها باید اضافه حقوق میگرفتن! انقلاب اسلامی تموم کرد این کابوس و میگن رضا شاه خدمات داشته که سرکوب تجزیه طلبان و ایجاد ارتش منظم جزو اون هاست! ⁉️ حالا سرکوب و قلدری و تمامیت خواهی شد خدمت؟ حالا ایجاد نیرو و قوای نظامی سازمان یافته شد خدمت؟ بعد الان اگر جمهوری اسلامی تو این جنگل تمام عیار، نیروی نظامی سازمان یافته ایجاد کنه بد و پول و خرج ترقه بازی کرده؟ چجوری اینهمه جاهلید؟ چجوری هم عاشق رضا شاهید که به زور سرنیزه نوامیس مردم و کشف حجاب میکرد و هم به حسن روحانی رای دادید که پایه گذار حجاب اجباری در ارتش بود؟ جهل و جنون شما کجا،تو کدوم سیاره،تو کدوم کهکشان تموم میشه..⁉️ @tabyinchannel
❓سوال یکی از اعضا کانال: چکی به مبلغ ٣٠ میلیون تومان بابت ضمانت و حسن انجام کار قبل از استخدام به شرکت داده ام.حالا شرکت تهدید به اجرا گذاشتن چک بعد از اخراج من نموده.چطور می‌توانم چک را دریافت کنم؟ ✔جواب: زمانی که شما قراردادی را هنگام استخدام امضاء می‌کنید باید شماره چک و مبلغ چک را در قرارداد ذکر نمایید که این چک بابت تضمین و حسن انجام کار است. بنابراین تا زمانی که شما سوءنیتی نداشته باشید و باعث ایجاد خسارات مادی یا معنوی نشده باشید، می‌توانید تقاضای استرداد چک موصوف را از کارفرما نمایید. در غیر اینصورت دادخواست استرداد چک را مطرح نمایید. @Sadat6191
چالش‌ آفرینی‌های برخی نمایندگان مجلس، سیاسیون، سلبریتی‌ها و رسانه‌های لجن‌پراکن در موضوع بی‌شک از مصادیق نقض امنیت ملی است، اما توجه شود که عدم ورود احتمالی دستگاه‌های قضایی و امنیتی در این مورد، صرفا ناشی از صبر راهبردی نظام بوده و بعید است تکرار پذیر باشد! @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴 🏳🏴 🏴 ✅اعتبار سند 🔷مواظبت علماء شيعه بر خواندن در طول اين قرون خود ميتواند مايه ی قوت حديث گردد، زيرا چنين اتفاقي از علما و دانشمندان بدون يك مدرك قطعي امكان پذير نيست و شايد در اين ميان اسانيد ديگري نيز بوده كه به دست ما نرسيده است. با مجموع ، ، و از عصمت و طهارت كه در حكم و است كه را از جدا مي كند و تقدم است بر ، و به درگاه خداوند و درخواست توفيق انتقام از دشمنان و باز تمنّاي اوست كه هر كدام از آن را ارائه ميدهد و سر فصلهاي غير قابل ترديدي را فرا راه انسان ميگشايد و ميتواند آدمي را در پيمودن و رسيدن به حقيقت راسخ و استوار نمايد. اين توسط (ع) به شيعيان تعليم داده شده است و تنها يك جهت عرض ادب ظاهري به محضر (ع) و ياران ايشان نبوده، بلكه خود است كه از هر جهت نوري از آن جلوه گر است، چرا كه اين صحيفه بهانه اي است براي بيان مختصر، امّا كامل از ، ، ، و . زيارت (ع) در كتابهاي ادعيه و مزار وارد شده است و در طول سيزده قرن و بر خواندن آن در ، بلكه در طول سال عنايت خاصّي داشته و همگان را به آن كرده اند. اكنون اسناد اين را كه عمدتاً از نوشتار استاد آية الله سبحاني است مي آوريم.[۱] @tabyinchannel 👇👇
👆👆 1⃣شيخ طوسي (۳۸۵ ـ ۴۶۰ ه‍.ق) در كتاب [۲] آن را به سه طريق نقل كرده جز اينكه طريق نخست مربوط به بيان (ع) ميباشد و ارتباطي به نصّ زيارت معروف ندارد، ولي دو سند ديگر مربوط به است و ما به بررسي اين دو سند بسنده ميكنيم. شيخ در كتاب را با سند ياد شده در زير نقل ميكند كه همه اين مشايخ از (به معنای معتمد و شخص طرف اطمینان) ميباشند. وثاقت آنها مورد پذيرش تمام ميباشد. افرادي كه در سلسله سند شيخ واقع شده اند عبارتند از: محمد بن اسماعيل بن بزيع و او از صالح بن عقبه و سيف بن عميرة و او از علقمه بن محمد حضرمي و او از (ع). علقمه به (ع) ميگويد: امروز دعايي (مقصود كيفيت زيارت ع است) ياد من بده كه هر موقع خواستم آن حضرت را از نزديك زيارت كنم آنرا بخوانم و دعايي ياد من بده كه هر موقع خواستم آن حضرت را از دور و از خانه ام زيارت كنم، بخوانم. علقمه مي گويد: (ع) به من گفت هر موقع دو ركعت نماز گزاردي... . در مورد معتبر و ثقه بودن افرادي كه شيخ طوسي در سند خود از آنها نام برده ميتوان به كتب رجالي مراجعه كرد.[۳] سند دوم بدين صورت است: وي روايت را از كتاب محمد بن خالد طيالسي گرفته است. آية الله سبحاني در اين باره مي فرمايد: به كتاب طيالسي در غايت اتقان و صحت است.[۴] چرا كه بزرگان حديث از او نقل روايت نموده و بر او اعتماد كرده اند.[۵] و محمد بن خالد طيالسي از سيف بن عميرة و او از صفوان بن مهران جمّال كه هر دوي اينها نيز به تصريح نجاشي ثقه مي‌باشند[۶] اين را نقل كرده اند. با بررسي مختصري كه از اسناد شيخ طوسي به عمل آمد اين نتيجه حاصل شد كه كه از طريق شيخ نقل شده و است. @tabyinchannel 👇👇
👆👆 2⃣سند دوم سندي است كه در [۷] جعفر بن محمد بن قولويه (م ۳۶۷ ه‍.ق) نقل شده‌است. ابن قولويه به دو سند آنرا نقل كرده كه عبارتند از: الف ـ حكيم بن داود، كه از مشايخ بلاواسطه ابن قولويه بود و به تصريح وي است. وي از محمد بن موسي همداني كه جرحي درباره او وارد نشده و سپس او از محمد بن خالد طيالسي و او از سيف بن عميره و او از علقمه بن محمد حضرمي كه قبلاً ثابت شده كه همگي از . پس نخستين سند كامل الزيارات مي باشد. ب ـ سند دوم از طريق محمد بن اسماعيل و او از صالح بن عقبه و او از مالك جهني است، دربارة دو شخصيت نخست بيان شد كه اولي از و دومي از است، اما درباره مالك جهني هر چند در كتب رجالي توثيق خصوصي وارد نشده است، ولي شخصيت هايي مانند: علي بن ابراهيم و يونس بن عبدالرحمان و عبدالله بن مسكان با واسطه يا بي واسطه به نقل روايت از او پرداخته اند و شيخ مفيد در ارشاد ابياتي از او در مدح (ع) نقل كرده كه حاكي از ولاء خاص او به خاندان رسالت ميباشد.[۸] با توجه به اين قرائن ميتوان او را فرد خواند. @tabyinchannel 👇👇
👆👆 ❌از اين بحث نتيجه مي گيريم: 🔺۱. سندهاي چهار يا پنچگانه هر يك ديگري را تأييد كرده و مايه ی اطمينان ميگردند، زيرا چه بسا سندي به تنهايي اطمينان آفرين نباشد امّا آنگاه كه در كنار سندهاي ديگر قرار گرفت از قوت بيشتري برخوردار ميشود. 🔺۲. مواظبت بر خواندن در طول اين قرون خود مي تواند مايه ی قوت حديث گردد، زيرا چنين اتفاقي از علما و دانشمندان بدون يك مدرك قطعي امكان پذير نيست و شايد در اين ميان اسانيد ديگري نيز بوده كه به دست ما نرسيده است. 🔺۳. مضمون به طور اجمال در ديگر زيارات نيز وارد شده همگي از يك اسلوب و يك نگرش به عليهم السّلام حكايت ميكند. ⭕️در پايان ياد آوري اين نكته لازم است كه برخي را در حدّي دانسته اند كه آن را از بر شمرده اند. يكي از علماي معاصر در اين باره نوشته است: در اينكه از بوده و سلسلة اسناد آن به و منتهي ميگردد، شكي در آن نيست، و امعان نظر در اين مطلب اهميت را بيش از پيش روشن ميسازد كه و سخن عادي نيست.[۹] 🔶پي نوشت ها: [۱] . ر.ك: سيماي فرزانگان، مؤسسة امام صادق عليه السّلام، چ اول، قم، ۱۳۸۰، ج ۳، ص ۴۵۹ به بعد. [۲] . مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، چ اول، مؤسسة فقه الشيعه، بيروت، ۱۴۱۱ ه‍، ص ۷۷۲ [۳] . شيخ طوسي، الفهرست، مكتبه المرتضويه، نجف، ص ۷۸ و ۸۵ و ۱۳۹، نجاشي، رجال نجاشي، دار الاضواء، چ اول، بيروت ۱۴۰۸ ه‍، ج 1، ص ۴۲۵ و ۴۴۴ و ج ۲، ص ۲۱۴ [۴] . سيماي فرزانگان، مؤسسة امام صادق عليه السّلام، چ اول، قم، ۱۳۸۰، ج ۲، ص ۵۰۱ [۵] . ابوالقاسم خوئي، معجم رجال الحديث، چ سوم، بيروت، ۱۴۰۳، ه‍، ج ۱۶، ص ۶۹ [۶] . نجاشي، همان، ص ۴۲۵ و ۴۴۰ [۷] . كامل الزيارات، تحقيق جواد قيومي، مؤسسة نشر الفقاهه، چ اول، قم، ۱۴۱۷ ه‍، ص ۳۲۵، باب ۷۱ [۸] . الارشاد، تحقيق مؤسسة آل البيت عليهم السّلام، چ اول، المؤتمر العالمي لألفيه الشيخ المفيد، قم، ۱۴۱۳ ه‍، ج ۲، ص ۱۵۷ [۹] . تهراني، ميرزا ابوالفضل، شفاء الصدور في شرح زيارة العاشورا، تحقيق علي موحد ابطحي، چ سوم، قم، ۱۴۰۷ ه‍، ص ۸ و ۱۲۴ـ۱۲۵ ∆منبع: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه @tabyinchannel
🚨آموزش خرابی و فساد 💢آنها با تمام قوا در خراب کردن این مملکت کوشش کردند. در خراب کردن ، خراب کردن تبلیغات و وسایل تبلیغی از قبیل روزنامه‌ها، مجلات، رادیو- تلویزیون و ؛چیزهایی که باید آموزنده باشد، مع الاسف در این پنجاه و چند سال دامن‌زدند به فساد و به افساد. یعنی آن چیزهایی که باید آموزنده باشد درست بعکس بود؛ مخرب بود و مفسد 📅 امام خمینی(ره) | ۲۶ شهریور ۱۳۵۸ 📌 به مناسبت روز ملی سینما @tabyinchannel