سوالات تستی طبقه بندی قرآن نهم.pdf
4.08M
🥁سوالات تستی طبقه بندی قرآن
📖 درس به درس
🍟پایه نهم
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
@MoallemYariR9 زبان نوبت اول کلید (1).pdf
2M
🔺 آزمون نوبت اول ##زبان_انگلیسی نهم با پاسخنامه
🔹 #پاسخنامه تشریحی دارد
🔸 ارزشیابی ترم اول ##زبان_انگلیسی نهم
▪️ #سری1
🔸 هشتگ ها : #نوبت_اول , #نوبت_اول_#زبان , ##زبان , #انگلیسی
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
@MoallemYariR9 آزمون نوبت اول انشا (08).pdf
662.3K
🔺 آزمون نوبت اول انشا نهم با پاسخنامه
🎯👈 سال تحصیلی 99-98
🔹 #پاسخنامه تشریحی دارد
🔸 ارزشیابی ترم اول انشا [#نگارش] فارسی نهم
▪️ #سری8
🔸 هشتگ ها : #نوبت_اول , #نوبت_اول_انشا , #انشا , ##نگارش , #نوبت_اول_#نگارش
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
@MoallemYariR9 آزمون نوبت اول انشا (07).pdf
777.5K
🔺 آزمون نوبت اول انشا نهم با پاسخنامه
🎯👈 سال تحصیلی 99-98
🔹 #پاسخنامه تشریحی دارد
🔸 ارزشیابی ترم اول انشا [#نگارش] فارسی نهم
▪️ #سری7
🔸 هشتگ ها : #نوبت_اول , #نوبت_اول_انشا , #انشا , ##نگارش , #نوبت_اول_#نگارش
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
@MoallemYariR9 زبان نوبت اول کلید (02).pdf
1.02M
🔺 آزمون نوبت اول ##زبان_انگلیسی نهم با پاسخنامه
🔹 #پاسخنامه تشریحی دارد
🔸 ارزشیابی ترم اول ##زبان_انگلیسی نهم
▪️ #سری2
🔸 هشتگ ها : #نوبت_اول , #نوبت_اول_#زبان , ##زبان , #انگلیسی
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
هدایت شده از تدریس یار پایه هشتم
نمونه سوالات برگزیده ارایه شده در کارگاه شیوه طراحی سوال فارسی
هدایت شده از تدریس یار پایه هشتم
42450462094749.pdf
673.2K
دستورالعمل تصحیح املا، مطابق با توصیه های گروه تالیف، کتابهای راهنمای معلم، و دستور خط فارسی تالیف فرهنگستان زبان و ادب فارسی
هدایت شده از تدریس یار پایه هشتم
ارسالی همکار محترم ناحیه ۳ جناب آقای سید علی اکبر دارستانی
آیا ترکیب ( احترام گذاشتن) صحیح است؟
پاسخ:
ترکیب «احترام گذاشتن» یا «احترام گزاردن» در اشعار و متون کهن هرگز بهکار نرفته است، بلکه پیشینیان برای ادای منظور خود از ترکیب (حرمت داشتن) بهره میبردند که امروزه به (حرمت نگاه داشتن) بدل شده است.
بازگو تا چگونه داشتهای
حرمت آن بزرگوار حریم
ناصرخسرو
لیکن چو حرمت تو ندارد تو از گزاف
مشکن ز بهر حرمت اسلام حرمتش
ناصرخسرو
گر ندارد حرمتم جاهل مرا کمتر نشد
سوی دانا نه نسب نه جاه و قدر و نه حسب
ناصرخسرو
علما و ائمهی دین را حرمت دار
(مجالس سعدی ص ۱۹)
*
ترکیب «احترام گذاشتن» بهجای «احترام گزاشتن» در قرن اخیر ساخته و پرداخته گردیده و در نتیجه در زبان مردم رواج پیدا کرده است.
به هر روی، هر چند که از حیث معنوی ترکیب «احترام گذاشتن» غلط و ترکیب «احترام گزاشتن» صحیح است، اما باید پذیرفت که بهصورت غلط در نوشتارهای چند قرن اخیر، بهوفور ورود کرده و در فرهنگهای دهخدا و دکتر معین نیز همینگونه ثبت شده است که چارهای جز پذیرش آن نیست.
فرهنگ دهخدا و فرهنگ معین
احترام: حرمت گذاشتن
*
و این در حالی است که حرمت یا احترام بهجا آوردنی است، نه گذاشتنی یا قرار دادنی!
همانطور که عرض شد، به علت کاربرد زیاد آن بهوسیلهی مردم در بهره بردن از «گذاشتن بهجای گزاشتن» ایرادی مشاهده نمیشود.