eitaa logo
💞🍃✍️کمی باقرآن باشیم💞🍃✍️
142 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
9.9هزار ویدیو
64 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بســــــــــمـ رب النـــــور... 💫✨ 🌙دعای ماه صفر ▪️مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب شریف مفاتیح الجنان می‌گوید: 📌«برای رفع نُحوست و بدیمنی چیزی بهتر از صدقه دادن و خواندن ادعیه و دعاهای برای پناه‌ بردن به خدا نیست و اگر کسی بخواهد از بلاهای نازله این ماه، محفوظ بماند، هر روز «ده مرتبه» بخواند: 📌یا شَدِیدَ الْقُویٰ وَ یَا شَدِیدَ الْمِحالِ، یَا عَزِیزُ یَا عَزِیزُ یَا عَزِیزُ، ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمِیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنِی شَرَّ خَلْقِکَ، یَا مُحْسِنُ یَا مُجْمِلُ یَا مُنْعِمُ یَا مُفْضِلُ، یَا لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذٰلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ، وَصَلَّی اللّٰهُ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌸أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺧﺎﮐﯽ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﺗﺎ ﺑﻮﯼ ﻧﺎﺏ ﺁﺩﻣﯿﺰﺍﺩ ﺑﺪﻫﯿﻢ ﺻﻮﺭﺕ ﺯﯾﺒﺎ ﺭﻭﺯﯼ ﭘﯿﺮ ﭘﻮﺳﺖ ﺧﻮﺏ ﺭﻭﺯﯼ ﭼﺮﻭﮎ ﺍﻧﺪﺍﻡ ﺧﻮﺏ ﺭﻭﺯﯼ ﺧﻤﯿﺪﻩ ﻣﻮﯼ ﺯﯾﺒﺎ ﺭﻭﺯﯼ ﺳﻔﯿﺪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ "ﺗﻨﻬﺎ ﻗﻠﺐ ﺯﯾﺒﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺯﯾﺒﺎ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ" سلام بر شما بزرگواران صبحتون منور به نور قرآن 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ساعت ۸ به وقت امام هشتم✨ نمره ی صندلی ام باز درآمد، هشت است ساعت رفتن من نیز به مشهد ، هشت است همه جا مضربی از هشت و به تخت اعداد آن که امروز نشسته است به مسند، هشت است بین ما مردم ایران نود و نُه درصد عدد حاجتمان پنج نباشد ، هشت است کربلایی است دلم در وسط مشهد تو کسر بر نُه شود هفتاد و دو درصد، هشت است علی و فاطمه را هشت عدد حرف بس است ضرب در دو بشود اسم محمد(ص)، هشت است عدد چهار همان پرچم سبز حرم است یازده شکل دو گلدسته و گنبد، هشت است هفت بی تاب ترینت لب پایین من است که به رویش لب بالایی مرقد، هشت است هشتمین بیت رسیده است که تأکید کنم بهترین ساعت پرواز به مشهد، هشت است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💛السلام علیک یا غریب الغربا💛 🕗هرروزبہ رسم عاشقے🕗 💛اَلسَّلامُ عَلَيْك يا شَمْسَ الشَّموس يا اَنِيسَ النُّفوس اَلسَّلامُ عَلَيْك يا غَريبَ الْغُرَبا 💛اَلسَّلامُ عَلَيْك يا مُعينَ الضُّعَفا وَ الْفُقَراِ السُّلْطانِ اَبَالْحَسَنْ 💛عَلي اِبْنِ مُوسَي الرِّضا الْمُرتَضي ☆بسم الله الرحمن الرحیم☆ ✨اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی عَليِّ بنِ موسَي الرِّضا المُرتَضی اَلاِمامِ التَّقيِّ النَّقيّ وَ حُجَّتَكَ عَلی مَنْ فَوقَ الاَرضِ و مَن تَحتَ الثَّری الصِّدِّيقِ الشَّهید صلاةً كثيرَةً تامَّةً زاكيَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً كَاَفْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اَوْليائِكَ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
✍امام رضا علیه السلام می‌فرماید: هیچ بنده‌ای حقیقت ایمانش را کامل نمی‌کند مگر اینکه در او سه خصلت باشد: دین‌شناسی، تدبر نیکو در زندگی، و شکیبایی در مصیبت‌ها و بلاها. 📚تحف‌العقول، ص۴۴۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله محمدتقی بهجت: روایت دارد که امام زمان (علیه‌السلام) که ظهور فرمود، خودش را به واسطه امام حسین (علیه‌السلام) به همه عالم معرفی می‌کنند ... بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین (علیه السلام) را شناخته باشند... اما الان هنوز همه مردم عالم، حسین (عليه‌السلام) را نمی‌شناسند و این تقصیر ماست؛ چون ما برای سیدالشهدا (علیه‌السلام) طوری فریاد نزدیم که همه عالم صدای ما را بشنود. پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی حسین علیه‌السلام به عالم است.
🔰زیارت حسین(ع) باعث خوشحالی و دعای اهل‌بیت(ع) 🔸امام صادق(ع): زائر حسین(ع) اگر بداند که با زیارتش چه سرور و فرحى به رسول خدا(ص) و امیر المؤمنین(ع) و فاطمه(س) و ائمه(ع) و شهداء از ما اهل بیت وارد شده و او نیز مطّلع باشد که از ناحیه دعاء ایشان، برایش چه حاصل شده و همچنین واقف باشد از اجر و ثواب دنیوى و اخروى و آنچه براى وى نزد خدا ذخیره گشته، قطعا دوست می‌دارد که منزلش نزد آن حضرت باشد (و پیوسته زیارت آن حضرت را بکند) 📚 کامل‌الزیارت، ص۲۹۷
🏴گفت: جامانده ام ...💔🥀 گفتم: از چه جا مانده اى؟؟ گفت: از راهپيمايى گفتم: خوب راه بپيما و قدم بردار براى او نه راه بسته است نه قدم برداشتن ممنوع... براي التيام قلب اندوه بار "حضرت مهدى" هزاران راه هست كه بايد بجوييم و بپوييم آن ها را.. اندازه هزينه سفرت براي امام زمانت خرج كن قدر بي خوابي هايت در مسير سه روزه، از خواب و خوراكت براى حجت غریب خدا بى خوابى بكش! يك هفته از كار و زندگي ات بزن و تمام وقتت را وقف مولاى تنها شده ات كن! آنقدر برايش قدم بردار تا پايت تاول بزند! آنقدر سختي به جان بخر تا تنت بيمار شود! آنقدر جانانه كمر همت به خدمتش بند كه از نفس بيفتى! ✨و از همه مهمتر آنچنان که بارها امام غریبمان خواسته و امر کرده اند: آنقدر برايش در سوز و گداز باش و سخاوتمندانه دعا کن تا دعايت قفل غيبت بگشايد... جا مانده کسی است که زیر قبه علیه السلام هم میرود و برای فرج دعا و تلاش نمیکند.. الـٰلّهُمَ ؏َجــِّلِ‌ لوَلــیِّڪَ‌ اَلْفــَرَجْ‌ بحق‌ حضࢪٺ‌ زینب‌ ڪبرۍ‌ سلام‌ الله‌ علیها‌
🏴تصاویر جدید و بسیار زیبا از بین الحرمین و کربلا در آستانه‌ی 1445 --------------------------------------------------- 💐 تا نیایی گره از کار بشر وا نشود درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود 💐
‌‌ ‌ شناختِ سنّت‌های الهی با محوریت ، با شناخت قواعدی مثل قواعد ریاضی و فیزیک خیلی متفاوت است! امروزه در دنیایِ ما، همه‌چیز در یک‌سری قاعده‌مندی خاصّی است! حال باید پرسید: پس خدا کجایِ این قواعد امروزین قرار دارد؟‌‌ آیا امروز ما احساسمان این هست که این جهان دیگر در پایان راهِ خود به سر می‌برد؟ آری این جهان دیگر در انتظار حضرت بقیّت الله علیه السّلام و منتظر شکوفاییِ خودش است، امّا متاسّفانه ما به شکل دیگری آن را می‌بینیم و به نحوه‌ی حقیقی آن را نمی‌بینیم!‌ ‌ سال‌ها پیش، رهبرمعظّم انقلاب اسلامی در پیامی به انجمن‌های اسلامی در اروپا فرمودند: تنها سخنِ امیدوارانه در جهان امروز این است که می‌گویند جهان در آستانه‌ی ظهورِ یک پدیده‌ی یکتا در تاریخ است.‌.. افقِ نگاهِ ما به جهان، افقی با آینده‌ ای بقیّت اللّهی است که از همان نوع نگاهِ خاصّ به سُنن الهی است که در آمده است، اما بشر امروز سُنن الهی را به یک سری قواعدِ این‌جهانی تنزّل می‌دهد! امروزه ما می‌گوییم: اگر این کار را کردی، حتماً این‌طور می‌شود! ولی به عنوانِ مثال خدا در قرآن می‌گوید: اگر روزه گرفتی "شاید" تقوا به‌دست بیاوری! یک خدایی هست و اوست که باید تو را به تقوا برساند، به خودت هیچ امیدوار نباش، به خدا امیدوار باش، از خودت مأیوس باش و به خدا امیدوار باش. این چیزی است که ما می‌توانیم با آن‌را به‌دست بیاوریم.‌ زبان آشکارکننده‌ی سنّت‌های الهی است و با آن چیزی که سنّت‌ها و قواعد را از طبیعت استخراج می‌کنیم متفاوت است! قرآن به شکل دیگری ما را با سُنن الهی روبرو می‌کند و آن شیوه‌ی قرآنی، غیر از آن فهمِ رایجی است که ما از قواعد و سُنن الهی داریم! ‌‌ ‌‌ ‌‌
‌ ‌ ابزار کامل برای سلوک، اولاً ارتباط با است. الآن که ما این جمله را می‌گوییم، با سؤالاتی که بعداً تولید می‌شود مواجه هستیم؛ مثلاً عدّه‌ای می‌پرسند: برای ارتباط با قرآن آیا تفسیر کار کنیم، ترجمه کار کنیم، مفاهیمِ قرآن کار کنیم، قرآن را حفظ کنیم یا صوت قرآن کار کنیم، چه‌کار کنیم؟‌! منظور ما از ارتباط با ، اُنس با قرآن است.‌ اگر قرآن را حفظ کردی دستت درد نکند، اگر مفاهیم قرآن را کار کردی مبارکت باشد، اگر ترجمه یاد گرفتی خدا خیرت بدهد، اگر تفسیر خواندی، الحمدلله ربّ العالَمین؛ ولی همه‌ی این‌ها به اُنس نیاز دارد‌. گاهی دیده می‌شود برخی افراد حافظ هستند؛ ولی از درون شلوغ هستند! این سبک به درد نمی‌خورد و ما این حافظ قرآن را نمی‌خواستیم! برخی حافظ قرآن هستند ولی اهل پرهیز نیستند و نفوسشان نفوس سالمی نیست! حفظ باید همراه با مراقبه، احترام به قرآن، توجّه معنوی، توجّه به عالَم غیب و انتقال به مفاهیم بلند و عالی قرآنی باشد، چنین حفظی منظور است.‌ شاید برخی بگویند: یک آیه خواندیم و آن انقلاب روحی برایمان حاصل شد، اگر درست بگویند خوب است و مبارکشان باشد. ‌‌ ‌‌ حجّت الاسلام و المسلمین ‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌
سوره مبارکه قاری: استاد منشاوی
🌺قرآن ترجمه المیزان🌺 سوره 2 سوره مبارکه البقرة صفحه 48 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا تَدَايَنْتُمْ بِدَيْنٍ إِلَىٰ أَجَلٍ مُسَمًّى فَاكْتُبُوهُ ۚ وَلْيَكْتُبْ بَيْنَكُمْ كَاتِبٌ بِالْعَدْلِ ۚ وَلَا يَأْبَ كَاتِبٌ أَنْ يَكْتُبَ كَمَا عَلَّمَهُ اللَّهُ ۚ فَلْيَكْتُبْ وَلْيُمْلِلِ الَّذِي عَلَيْهِ الْحَقُّ وَلْيَتَّقِ اللَّهَ رَبَّهُ وَلَا يَبْخَسْ مِنْهُ شَيْئًا ۚ فَإِنْ كَانَ الَّذِي عَلَيْهِ الْحَقُّ سَفِيهًا أَوْ ضَعِيفًا أَوْ لَا يَسْتَطِيعُ أَنْ يُمِلَّ هُوَ فَلْيُمْلِلْ وَلِيُّهُ بِالْعَدْلِ ۚ وَاسْتَشْهِدُوا شَهِيدَيْنِ مِنْ رِجَالِكُمْ ۖ فَإِنْ لَمْ يَكُونَا رَجُلَيْنِ فَرَجُلٌ وَامْرَأَتَانِ مِمَّنْ تَرْضَوْنَ مِنَ الشُّهَدَاءِ أَنْ تَضِلَّ إِحْدَاهُمَا فَتُذَكِّرَ إِحْدَاهُمَا الْأُخْرَىٰ ۚ وَلَا يَأْبَ الشُّهَدَاءُ إِذَا مَا دُعُوا ۚ وَلَا تَسْأَمُوا أَنْ تَكْتُبُوهُ صَغِيرًا أَوْ كَبِيرًا إِلَىٰ أَجَلِهِ ۚ ذَٰلِكُمْ أَقْسَطُ عِنْدَ اللَّهِ وَأَقْوَمُ لِلشَّهَادَةِ وَأَدْنَىٰ أَلَّا تَرْتَابُوا ۖ إِلَّا أَنْ تَكُونَ تِجَارَةً حَاضِرَةً تُدِيرُونَهَا بَيْنَكُمْ فَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ أَلَّا تَكْتُبُوهَا ۗ وَأَشْهِدُوا إِذَا تَبَايَعْتُمْ ۚ وَلَا يُضَارَّ كَاتِبٌ وَلَا شَهِيدٌ ۚ وَإِنْ تَفْعَلُوا فَإِنَّهُ فُسُوقٌ بِكُمْ ۗ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ وَيُعَلِّمُكُمُ اللَّهُ ۗ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ (282) اى کسانى که ايمان آورده ايد! وقتى در ميان خود، بدهى اى را تا مدّتى معيّن [به سَلَف يا نسيه يا قرض ]به ذمّه گرفتيد آن را بنويسيد، و بايد نويسنده اى [آن را ]در ميان شما بنويسد، و هيچ نويسنده اى نبايد از نوشتن خوددارى کند چنانکه خدا به او آموخته است. پس بايد او بنويسد و آن کسى که حقّ بر ذمّه او است ديکته کند، و بايد از خدا، پروردگار خود پروا کند و چيزى از آن کم نکند. پس اگر کسى که حق بر ذمّه او است سفيه يا ضعيف باشد يا نتواند ديکته کند بايد ولىّ او به عدالت ديکته کند. و دو نفر از مردانتان را شاهد بگيريد; و اگر دو مرد نبود يک مرد و دو زن از گواهانى که مورد قبول شما هستند [شاهد بگيريد ]تا در صورتى که يکى از آن دو زن فراموش کرد ديگرى به او يادآورى کند. و چون شاهدان دعوت شوند [از پذيرفتن آن ]خوددارى نکنند، و از نوشتن آن ـ چه کم باشد يا زياد ـ تا پايان مدّتش ملول نشويد. اين نزد خدا با عدالت سازگارتر و براى اقامه شهادت مؤثرتر و به شک نکردن شما نزديک تر است; مگر آن که تجارتى نقدى باشد که آن را در ميان خود دست به دست مى گردانيد که بر شما گناهى نيست که آن را ننويسيد. و هنگامى که معامله [نقدى ]کرديد شاهد بگيريد. و هيچ نويسنده و شاهدى نبايد زيان ببيند، و اگر چنين کنيد قطعاً اين فسقى است که دامنگير شما شده است. و از خدا پروا کنيد، و خدا به شما تعليم مى دهد، و خدا به هر چيزى داناست. (282)
🌺نکته تفسیری صفحه ۴۸:🌺 آیة دَین: این آیه ـ که بلندترین آیه قرآن است ـ به آیة«دَیْن» معروف می­ باشد. دین به معنای بدهکاری است و خداوند در این آیه به مردم دستور می­ دهد که اگر در انجام یک معامله، یکی از دو طرف؛ بدهکار و دیگری طلبکار شد، حتماً محتوای بدهی و طلب خود را با دقت بنویسند. ممکن است این بدهی به خاطر قرض­ گرفتن، اجاره­ گرفتن، خرید و فروش، خرید نسیه و...به وجود بیاید. در هر صورت قرآن به ما توصیه می­ کند که آن بدهی حتماً نوشته شود و برای این­که با دقت بیشتر ثبت گردد، بهتر است شخصی به غیر از دو طرف معامله، آن را بنویسد. هم­چنین از دو نفر به عنوان شاهد درخواست شود که هنگام معامله حاضر باشند تا اگر در آینده بین دو طرف معامله اختلاف پیش بیاید، حقیقت را در دادگاه بیان کنند. حتی خدا در مورد بدهکاری کودک یا شخصی که از نظر ذهنی، مشکل دارد، توصیه­ هایی فرموده است. آنگاه خدا تأکید می­ کند که: «از نوشتن بدهی چه کوچک باشد، چه بزرگ خسته نشوید زیرا این کار در نزد خدا عادلانه­ تر است و برای گواهی­ دادن در دادگاه و جلوگیری از شک و تردید، مؤثّرتر می­ باشد.» آیة بعد که درحقیقت ادامه دستورات این آیه است نیز به مسلمانان توصیه می­ کند که اگر در سفر بودند و نمی­ توانستند سند معامله را به خوبی تنظیم کنند و کسی هم برای گواهی حضور نداشت، می­توانند بدون نوشتن سند و با گفتنِ گرو، با هم معامله کنند و اگر به دلیل اطمینان چیزی به عنوان گرو گرفته نشود، در این صورت بدهکار نیز باید خدا را در نظر بگیرد و بدهی­ اش را به موقع پس دهد. در آخر، خداوند به گواهان هشدار می­ دهد که در دادن گواهی راست و درست، کوتاهی نکنند و اگر لازم باشد، با دقت در دادگاه گواهی دهند. به راستی این آیه یکی از نشانه­ های حقانیت قرآن است؛ زیرا چنین توصیه­ های دقیقی در آن جامعه عقب مانده که تعداد افراد باسواد بسیار کم بود، آن هم به واسطة کسی که در تمامی عمر، نه چیزی خوانده و نه نوشته بود، نشانگر این است که این مطالب از جایی فراتر از جامعه انسان­ها گفته شده است.[1] هم­چنین این آیه دلیل بزرگی است که دین اسلام به روابط اقتصادی مردم اهمیت ویژه­ای می­ دهد. از نظر قرآن همة مسلمانان باید مانند برادر یکدیگر با هم خوب و مهربان باشند، ولی هنگام معامله و داد و ستد، باید دقت و احتیاط را کاملاً رعایت کنند تا حق هیچ­کس در جامعه ضایع نشود. حتی لازم است که این مطلب در مورد افراد غیرمسلمان نیز رعایت شود. در تاریخ آمده است که پیامبر اسلام(ص) از شخص غیرمسلمانی مبلغی را به عنوان وام گرفت و زره خود را به عنوان گرو در نزد او گذاشت.[2] بدون شک بی­ توجهی به این دستور، ممکن است موجب زیان­ های فراوانی شود و راهی برای جبران خسارت ، باقی نگذارد. در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است: «دعای چهار نفر مستجاب نمی­ شود ... یکی از آنها کسی است که مالی داشته و بدون این­که سندی تنظیم کند، آن را وام داده است (و مالش از بین رفته است. او از خدا می­ خواهد که مالش را به او بازگرداند» خدا به او می­گوید: آیا به تو دستور ندادم که (سندی تنظیم کنی و)شاهد بگیری؟»[3]   🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 [1]اقتباس از تفسیر نمونه، ذیل آیه مورد بحث [2]تفسیر نمونه، ج2، ص393 [3] تفسیر نورالثقلین، ج1، ص300
🔸️شهيد حجت الاسلام مهدي شاه آبادي درباره پدر بزرگوارشان مي فرمايد: 🔶️«موضوعي كه مرحوم والد به آن عنايت ويژه اي داشتند و آن را در قرب به حق مؤثر مي دانستند، و 🌙 بود. ايشان مي فرمودند: 🔹️«اگر براي نافله شب بيدار شديد و ديديد براي نافله خواندن آمادگي روحي نداريد، بيدار بمانيد. بنشينيد حتي چاي بخوريد. انسان بر اثر همين بيداري، آمادگي براي عبادت را پيدا مي كند». 🔹️همچنين فرمود: «بيداري سحر هم براي مزاج مادي مفيد است و هم براي مزاج معنوي.» 🔹️بارها در منبرهايشان مي فرمود: «براي دنيايتان هم كه شده، سحرها بيدار شويد. چون بيداري سحر، ، و مي آورد».
همیشه به یادت هستم یاامام‌زمان عج ای وصالت چاره‌سازِ دردِ بی‌درمانِ ما 🌻یٰا اَبٰاصٰالِح المَهدی ادرکنی
. خدا گفته: من زمین و آسمون رو واسه ی تو آفریدم! بعد تو فکر میکنی پیش همچین خدایی آرزوهات دست نیافتنیه؟! مشکلاتت حل نشدنیه؟! موانعتت رفع نشدنیه؟! 🌱🌸